Ruoka-apua Lahdessa?

nälkäinen joskus

Hei osaako joku kertoa paikkoja mistä ja milloin saa Lahdessa ruoka avustusta? Kerran menin hämeenkadulle klo 12 perjantaina,niin ne sanoi ettei siellä ole,mut antoi kuitenkin kun kerroin tilanteen. Mikä hämeenkadulla on se oikea kellon aika? Ei lue netissä,kun ei oo korjattu...

62

14154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyty on

      Päijät-Hämeen Tukiapuyhdistys jakaa Rautatieaseman vieressä ma-pe klo 17 ja la klo 15, maksaa 4 €, mutta saa hyvää ruokaa.

      • lopen kyllästynyt päättä

        PHTAY:ssä henkilökunta on erittäin asiallista hauskoja mukavia ja pirteitä todellakin haen jatkossa ruokakin täältä ja eikä haittaa vaikka ruokakassi olisi kympin per nuppi koska ajatelkaa kympillä et saa oikeasta kaupasta muuta kuin lämmintä kättä


      • lopen kyllästynyt päät
        lopen kyllästynyt päättä kirjoitti:

        PHTAY:ssä henkilökunta on erittäin asiallista hauskoja mukavia ja pirteitä todellakin haen jatkossa ruokakin täältä ja eikä haittaa vaikka ruokakassi olisi kympin per nuppi koska ajatelkaa kympillä et saa oikeasta kaupasta muuta kuin lämmintä kättä

        PHTAY:ssä henkilökunta on erittäin asiallisia hauskoja mukavia ja pirteitä todellakin haen jatkossa ruokani täältä ja eikä haittaa vaikka ruokakassi olisi kympin per nuppi koska ajatelkaa kympillä et saa oikeasta kaupasta muuta kuin lämmintä kättä ja huonon mielen.. Myös phtay on ottanut lemmikkieläimet huomioon jakamalla heille tarkoitettua muonaa.. T. Iloinen kävijä


    • Noo ompa pakko kertoa pari seikkaa moisesta paikasta, tekevät hyvin fyrkkää 5€ kassi jos siellä käy 80-100 ihmistä päivä 6 päivänä viikossa. Eikös ne lahjoitetut ruuat ole tarkoitettu ilmaiseksi jaettavaksi? Ei se hyginenian taso ole niin suurta, kun leikkaavat tukkupakkauksia auki ja leikkelevät ne lihat pienempiin osiin paskasilla pöydillä leikkaavat... Kertovat että se 5€ kannatatus maksu noo Ry lain mukaan se kerätään vain kerran vuodessa, ei joka päivä niin kun nyt tekevät. Jos tonne tehtäs terveystarkatus niin tuskin menisi läpi nähty on niitten touhut..

      • tuutikkituu

        Ilmaiseksi saatu ruoka kaupoista on nimeenomaan tarkoitettu jaettavaksi ILMAISEKSI ihmisille.On rikos jos siitä maksu otetaan ja herää epäily kenen pussiin rahat menevät. Itse on kävisi noissa paikoissa jossa pitää maksaa siitä että jotkut hyötyvät kauppojen hyvätahtoisuudesta. Vaatikaa tarkaa selvitystä mihin rahat menevät


      • Hommaelämä-äläkävalita

        Meinaat sitten vissiin, että se ruoka kävelee itse jakopaikalle tai kauppias sen käy hyvää hyvyyttään ajamassa? Se raha mikä tulee, menee jakopaikan vuokraan, sähköihin, ruoanhaku autojen menoveteen, korjauksiin, yms.

        Sattumoisin tiedän, että on kauppiaita, joille ylijäämäruoan lahjoittaminen tulee halvemmaksi kuin bioroskien tai kaatopaikkaroskien kuskaaminen kaatikselle. On myös ihan oikeita hyväntahtoisiakin kauppiaita.

        Jos olet noin epäluuloinen ja kateellinen, niin ala itse jakaa ilmaiseksi ruokaa 40-100 henkilölle, jonka itse kävellen tai autolla omakustanteisesti joka päivä haet ja säilytät kylmätiloissa, kunnes saat sen jaettua. Ei taida kotipakastin ja jääkaappi riittää...


      • Anonyymi
        Hommaelämä-äläkävalita kirjoitti:

        Meinaat sitten vissiin, että se ruoka kävelee itse jakopaikalle tai kauppias sen käy hyvää hyvyyttään ajamassa? Se raha mikä tulee, menee jakopaikan vuokraan, sähköihin, ruoanhaku autojen menoveteen, korjauksiin, yms.

        Sattumoisin tiedän, että on kauppiaita, joille ylijäämäruoan lahjoittaminen tulee halvemmaksi kuin bioroskien tai kaatopaikkaroskien kuskaaminen kaatikselle. On myös ihan oikeita hyväntahtoisiakin kauppiaita.

        Jos olet noin epäluuloinen ja kateellinen, niin ala itse jakaa ilmaiseksi ruokaa 40-100 henkilölle, jonka itse kävellen tai autolla omakustanteisesti joka päivä haet ja säilytät kylmätiloissa, kunnes saat sen jaettua. Ei taida kotipakastin ja jääkaappi riittää...

        Hyvä sinä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä sinä

        Ei sen auton käyttökulut ole tuhansia kuukaudessa, eivät varmaan maksa täyttä vuokraa tiloistaan? Ei sillä lafkalla ole edes palkkakuluja veron maksujakaan kun on aatteelinen yhditys. Eikös se mukamas vapaaehtoinen maksu ole 7-8€ per kerta asiakas ? 6 päivänä viikossa jos käy asiakkaita 40-100 niin aika hyvää tiliä tekee ilman veroja.


    • 1köyhä

      missä PHTAY Lahdessa sijaitsee (missä päin Rautatieasema lähellä)? pari viikkoa syönyt kaurapuuroa ja riisiä, alkaa tulla ylös kohta. Ruokakassi maksaa muutamia euroja?

    • jonottaja

      Olen käynyt toisinaan ottamassa sieltä "ruokaa",joskus 2012 sieltä vielä saikin lihaa ja muutakin ihan mukavasti. Kyseinen kannatusmaksu/myyntihinta oli vain 3 eur. Nyt hinta on 5 eur jos ei noussut.Puhuisin myyntipäiväykseltään vanhentuneen pilaantuvan tavaran myyntipisteestä. Liikevaihto on arviolta jotain 4000...6000 eur/kk. Ihmetyttää,koska lehdissä puhuttiin ilmaisen ruuan jakelusta ?? Jos joku olisi valmis 10 maksamaan,kannattaisi miettiä..mitä oikein saat? Vanhoja leipiä,pienen pakkauksen marinoitua broileria,verilettuja yms. Hapantuvaa maitoa jne.Lisäksi kun lasket "voittoasi",tulee mukaan pullaa,munkkeja,puolimätiä vihanneksia jne. Joka 10 haluaa maksaa taitaa vain tykätä jonottamisesta tunteja ulkona.

      • emis 4

        olen käynyt jo monta vuotta ja sieltä saa todella hyvät ruuat 5€:llä eurolla. itsehän siellä saa valita mitä laatikosta ottaa kuhan ei jää tunniksi pähkäilemään. ei sieltä joka päivä saa hirveitä määriä mutta usein saa kyllä todella paljon. eikä niitä mätiä vihanneksia ole pakko ottaa eikä muutenkaan käydä siellä jos on niin huonoa. minun mielestä siellä on nyt panostettu juurikin noihin vihanneksiin ei ole ollut enää mätiä. ihme valittajia täällä. moni olisi ihan pulassa ilman kyseistä paikkaa. eikä se ole mikään kauppa vaan hätäapua niille jotka todella sitä tarvitsee ei se silloin pidä ollakkaan mitään huippulaatua.


      • k ö y h ä
        emis 4 kirjoitti:

        olen käynyt jo monta vuotta ja sieltä saa todella hyvät ruuat 5€:llä eurolla. itsehän siellä saa valita mitä laatikosta ottaa kuhan ei jää tunniksi pähkäilemään. ei sieltä joka päivä saa hirveitä määriä mutta usein saa kyllä todella paljon. eikä niitä mätiä vihanneksia ole pakko ottaa eikä muutenkaan käydä siellä jos on niin huonoa. minun mielestä siellä on nyt panostettu juurikin noihin vihanneksiin ei ole ollut enää mätiä. ihme valittajia täällä. moni olisi ihan pulassa ilman kyseistä paikkaa. eikä se ole mikään kauppa vaan hätäapua niille jotka todella sitä tarvitsee ei se silloin pidä ollakkaan mitään huippulaatua.

        Missähän mahtaa olla nykyinen ruokajakopaikka kun jakelu on muuttanut ilmeisesti pois rautatieaseman vierestä?


      • MeneStokkallekuneikelpaa

        Miksi syytät tavaran laadusta apujörjestöä etkä kauppoja? Ei se apujärjestö niitä ruokia kasvata vaan kauppa se valitsee mitä jakoon annetaan!


    • ...

      Se on Vesijärvenkadulla, entisen Ilves teatterin kohdalla. :)

      • kadut sekaisin?

        ALEKSANTERINKADULLA kylläkin


    • nälkä

      Pliis-kuka voisi antaa tarkan osoitteen ,päivän ja kellonajan?

      • emmsi

        aleksanterinkatu 4 entisen ilves elokuvateatterin tiloissa. maanantai-perjantai jako klo 17.00 lauantaina jako klo 15.00


      • nälkä
        emmsi kirjoitti:

        aleksanterinkatu 4 entisen ilves elokuvateatterin tiloissa. maanantai-perjantai jako klo 17.00 lauantaina jako klo 15.00

        KIITOS TIEDOSTA.


      • eemeli lahest
        nälkä kirjoitti:

        KIITOS TIEDOSTA.

        Nykyään kello 18.00 arkisin ja olikohan 16.00 lauantaina . 5 Euron "tukimaksu" mutta viimeaikoina ollut paljon ja hyvää tavaraa! Kannattaa mennä. :)


    • ENSIKERTALAINEN

      Kyllä jää tältä köyhältä käymättä tuolla uudestaan!! Kauhee jonotus aika ja sitten tarjotaan 4pvä vanhaa makkaraa!?! Siis mitä? Köyhälle saa näköjään syöttää ihan mitä vaan, kuhan tämä kyseinen lafka nettoaa sen 5ekee niin eipä tarvi sen jälkeen paljoa miettiä seurauksia. Miten joku voi kehdata "myydä" noin vanhoja tuotteita! Rahakin otetaan etukäteen niin saat mitä saat, eli paskaa paketissa!!!! HAISTAKAA VITTU SAATANAN TUKIAPUYHDISTYKSET!!!!!!!! OLEN IHMINEN EN KOIRA!!!!

      • entkorsolainen

        Ote (korsosta) ruoka-apukassi tapauksestani:
        Kävin vetämäs melkosen hyvän aterian helluntaiseurakunnan tilois (mikähän se semmonenkin seurakunta on?). Mikäs siinä jos ilmaista ruokaa on jaossa ni syömään vaan. Se ruoka meni totisesti vauhdilla ja lopuks nappasin mukaan satsuman (nam!) ja niin mielenkiinnolla odottamani ruokapussin mutta himas avattuani sen arvelin että näitä tuotteita kannattaa vilkasta tarkemmin ja... Ei helv...! Ruokapussi jonka antoivat oli suorastaan uskomaton ällistys. Lähes kaikkien tuotteiden viimeinen voimassaolopäivä oli menny päiviä sitten ja ainoat jotka säästin oli donitsit (jotka nekin viikon vanhoja) ja nötkötti jonka viimeinen voimassaolopäivä ylsi sentääs useamman vuoden päähän ja mustapippuri. Pussi sisäls lisäks jotain ruohosipulijuustovoita (?!) jota maistoin... ja annoin olla, viime vuosisadalla vanhaks menneen juuston palan jollasta en oo ennen nähnykkään ja jonka (hajun ja maun perusteella) päätin jättää omaan arvoonsa, purupussin (josta en tiedä oliko kahvia vai mitä), hiilihapposen omenamehu pullon (yäk!) sekä jonkun sanomalehden jota en vilkassu. Olipa melkosen "mielenkiintonen" pussi...


      • entkorsolainen
        entkorsolainen kirjoitti:

        Ote (korsosta) ruoka-apukassi tapauksestani:
        Kävin vetämäs melkosen hyvän aterian helluntaiseurakunnan tilois (mikähän se semmonenkin seurakunta on?). Mikäs siinä jos ilmaista ruokaa on jaossa ni syömään vaan. Se ruoka meni totisesti vauhdilla ja lopuks nappasin mukaan satsuman (nam!) ja niin mielenkiinnolla odottamani ruokapussin mutta himas avattuani sen arvelin että näitä tuotteita kannattaa vilkasta tarkemmin ja... Ei helv...! Ruokapussi jonka antoivat oli suorastaan uskomaton ällistys. Lähes kaikkien tuotteiden viimeinen voimassaolopäivä oli menny päiviä sitten ja ainoat jotka säästin oli donitsit (jotka nekin viikon vanhoja) ja nötkötti jonka viimeinen voimassaolopäivä ylsi sentääs useamman vuoden päähän ja mustapippuri. Pussi sisäls lisäks jotain ruohosipulijuustovoita (?!) jota maistoin... ja annoin olla, viime vuosisadalla vanhaks menneen juuston palan jollasta en oo ennen nähnykkään ja jonka (hajun ja maun perusteella) päätin jättää omaan arvoonsa, purupussin (josta en tiedä oliko kahvia vai mitä), hiilihapposen omenamehu pullon (yäk!) sekä jonkun sanomalehden jota en vilkassu. Olipa melkosen "mielenkiintonen" pussi...

        Ja vielä seuraavalla kerralla:
        Vi..u mitä pskaa ne osaa jakaa. Ainoat jotka kelpuutin syötäväks oli pari valkosipulipatonkia, maito ja muutama viili. Muut oli miljoona kaks vuotta sitten vanhentuneita meetvursteja, mustia(!) banaaneja, 200 vuotta vanhoja tuhannen härän sorkan alle jääneitä omenoita ja joku pelottavan hajuton juusto härdelli joka sekin 900 vuotta vanha. Jugurttia siel annettiin jengin hakee suoraan pöydästä jotka nekin 25 vuotta vanhoja. Argh...!


      • älä valita
        entkorsolainen kirjoitti:

        Ja vielä seuraavalla kerralla:
        Vi..u mitä pskaa ne osaa jakaa. Ainoat jotka kelpuutin syötäväks oli pari valkosipulipatonkia, maito ja muutama viili. Muut oli miljoona kaks vuotta sitten vanhentuneita meetvursteja, mustia(!) banaaneja, 200 vuotta vanhoja tuhannen härän sorkan alle jääneitä omenoita ja joku pelottavan hajuton juusto härdelli joka sekin 900 vuotta vanha. Jugurttia siel annettiin jengin hakee suoraan pöydästä jotka nekin 25 vuotta vanhoja. Argh...!

        Älä mene jos ei ole nälkä. Monet tuotteet hyviä syötäväksi monta päivää viim.käyttöpäivän jälkeen.
        Siellä jaetaan tuotteita mitä kaupat antavat kun viimeinen myyntipäivä on ohi tai lähellä.
        Itse ostan ale tuotteita kaupasta ja eivät bpilaannu heti kun muistaa pitää koko ajjan jääkaapissa n- 5asteessa.
        Kyllä ne pilaantuu jos pidetään huoneenlämmössä .
        Millä luulette heidän ostavan tuoreita tuotteita kun ei sinne kukaan rahaa anna,hyvä että saavat vuokrat ym.kustannukset hoidettua .
        Ihan hyvää ruokaa kun säilyttää oikein jääkaapissa tai pakastaa .


      • älytöntä

        Ole hyvä ja mene itse ostamaan sinne ruokaa mitä sitten jaat köyhille.
        Jos et tajua miten paljon he tekevät työtä sen eteen että köyhät saa ruokaa,niin parempi että pysyt pois.
        Olisiko parempi laittaa ovet kiinni ja porukka näkemään nälkää..
        Ei ruoka päivässä pilaannu Meinaatko että sinulle tarjotaan ilmaiseksi pihvit ja herkut .Sinulla ei tosiaankaan ole tarvetta ilmaiseen ruokaan jos ruoka ei kelpaa.


      • Koiralle parasta!

        Se on kyllä minustakin väärin, että otetaan maksu jo neljä päivää päiväyksen ylittäneestä tavarasta. Meillä ei muuten koirallekaan syötetä vanhoja ruokia.


    • Hammasproteesi

      No nythän meni vielä hyvin. Varo vaa, ettei seuraavaksi syötetä pieniä kiviä.

    • vierailijalahti

      Perjantaisin kirjaston edustalla saa lämpimän keiton ja rahkan ainakin. Maksu on vapaaehtoinen. Hyvää oli,kiitos sinä silmälasipäinen henkilö.

    • nälkä on

      oliko se osoite siis aleksanterinkatu 4 ja klo 18?? varmasti??
      tietääks kukaan muita ruoka-jakelupaikkoja? milloin ja missä? huomenna pitäis jotain ruoka saada...

      • työtön

        Se aika on klo 17.00 ma-pe. lauantaipäivää en muista kun en ole silloin käynyt.


    • löytyykö

      Luulisi olevan netissä ilmoitus aukioloajoista ym. Kannattaa tarkistaa.

    • tosi köyhä

      Saako sieltä ruokaa, jos mulla ei ole yhtään rahaa maksaa siitä? tuo 5e on mulle ainakin iso raha. Ja nälkä iskee silloin kun ei oo itellä ees enää sitä 5 e? Olis tosi noloa mennä jonoon ja saisitkin vastaukseksi että et saakaan ruokaa, kun ei oo maksaa edes sitä 5 e? Miten on , voinko mennä ja saanko ruokaa vaikka mulla ei olis rahaa yhtään?

    • nurkkaJussi

      RUS-maatunnuksella varustetuilla ökymaastureillakin haetaan sieltä mahtavia IKEA-kassillisia sapuskaa. Niillä ittellään kun on niin tiukkaa kun pitää siellä Krimillä ja Ukrainassa harjoittaa sotavoimapolitiikkaa.

    • pikopiko

      Voi kiisus teitä, jättäkää osa teistä jotka mollaatte niitä ilmaisia tai melkein ilmaisia ruokakasseja niin ne kaljat ostamatta...niin ei tarvi kulkea ruokajonoissa, itse olen käynyt hakemassa kasseja ja jos nyt näyttää siltä et en halua jotain syödä niin laitan sen sivuun..mutta kyllä niissä syömistä köyhälle on ihan riittämiin..ei saa olla nirso...ja oikeesti jos tulee paha mieli ettei saanut karjalanpaisti lihoja, sisäfilettä, ja uunituoretta leipää niin sitten pitää mennä ostamaan niitä kaupasta...jos aina pitää mollata ruoka-avusta...
      opetelkaa tekemään sämpylöitä itse katsokaa netistä ohjeita...tai leipää uunissa kaksi pyöreää leipää mahtuu pelille 170 astetta ja keskitasolle 30min...ja sitten kun otat uunista kopauta pohjaa jos kumisee niin leipä on kypsä...tuo aika on aina uunista kiinni...jauhot ja hiiva on halpaa..käyttäkää siemeniä ja kaurahiutaleita leivässä niin tulee makua...siirappi antaa makeaa makua leipään, joka käy hyvin teen kanssa...
      Tässä vinkki TUOREESEEN leipään..Näin se on ja tulee olemaan Suomessa on paljon köyhiä ja ainakaan taso ei nouse tämän laman aikana.. ja syvemmälle mennään nin että nokka tutisee, nyt on tämä aika ja ruoka-apu on tarpeen niin yksinäisillä kuin perheellisillä, eläkeläisillä ja työttömillä ja opiskelijoilla...kaikesta ei tartte nostaa älä mölöä vaan niin kuin sanoin laittakaa ne joita ette syö niin sivuun..hyvää ei kannata pilata marisemalla...saatiin mekin lohta mutta kun paketin avasi se ei ollut enää syötävissä...joten mitä siitä..kaupassa se olisi menny jätteisiin niin se meni meilläkin...mutta viinerit,pullapitko, makkara oli syötävää ja hyvää oli..kiitos vaan kun ilmaista tai melkein ilmaista saadaan..

      • Vakio asiakas

        Olet oikeassa! Minä olen käynyt hakemassa kaikki ruoat Tukiapuhdistykseltä jo yli kaksi vuotta. Vain välillä ostan Lidlistä maitoa, hammastahnaa, deodoranttia, kahvia ja teetä. Mielestäni yhdistys jakaa todella hyvää ruokaa, eikä maksakaan kuin vain 5 € tänä päivänä!

        Olen säästänyt vuosien varrella mielettömän summan rahaa ja mahdollistanut myös matkustuksen säännöllisesti Tunisiaan Pohjois-Afrikkaan Suomen talvea pakoon.

        Tukiapuyhdistyksessä on todella avulias ja ystävällinen henkilökunta ja kukaan ei jää ilman ruokaa. Jopa jonon hänillä olevat voivat saada parempaa ruokaa kuin jonon alkupään hakijat.

        Tukiapuhydistyksen toiminta ei saa loppua eikä niin olekaan näillä näkymin. Myös Heinolassa on kahtena päivänä viikossa jako (Lahdessa ma-pe klo 17 ja la klo 15). Itse suosin etenkin lauantaita.


    • Vuihi

      Missä on nykyisin?

      • Vakkariasiakas

        Aleksi 4 edelleen


    • KiiltokuvaKulissi

      Köyhien häpäisy tuo kirouksen kaupungille.
      Ei nouse Lahden maine, ei.

    • Njet

      Onks tää Ilveksen kohilla: Lahdessa ma-pe klo 17 ja la klo 15 ?

      • köyhänpersaukion

        Käy kattoo :) Itekki meinasin..


    • vokkilainensatu

      SPR jakaa Hennalassa ja sieltä saat satavarmasti myös majapaikan tarvittaessa.

      • Nälkäinen-AINA

        SPR JAKAA HENNALASSA !!! Milloin ja monelta ja makssako, mitä tarvii? toimeenulotukipäätöksen? kerro..


    • herännyt

      ruokaa saa toimeentulohakemuksella
      Hennalan asukit saavat ilmaisen ruoan mutta eivättoimeentulotukea kuin alle satasen
      Jos joku ryyppää rahansa älköön lässyttäkö että mistä saa ruokaa
      hän on saanut jo ruokarahansa mutta ryypännyt
      olkoon nälissään omavika
      turha lässyttää että miksi hennalassa saa ilmaisen asunnon ja ruoan
      kyllä jokainen lässyttäjä on saanut soskusta vuokrarahan ja elämiseen rahan
      oma syy jos tuhlaa rahansa syököön roskiksista ruokaa
      nuolkoon ketsuppijämiä hesen roskiksista
      itse en anna tuopllaisille pummeille mitään
      syököön kynsiään ja juokoon kustaan
      olen sen verran suvaitsevainen ettäanna tuhat kertaa enemmin romaniailalle kerjääjälle kun suomalaiselle tyhjänpuhuja puuronsyöjälle

    • Namuli1967

      https://www.terorautio.com/ruokaa.html

      Ruokajakelut ja edulliset lounaspaikat Lahdessa:

      Nyt kaikki keskitetysti yhdellä sivulla. Jos on puutteita ottakaa sivuston ylläpitäjään sivuston kautta yhteyttä

      Saa laittaa jakoon!!!!

    • KokkariMarika

      Tästäkään hyysäämisestä ei hyvä seuraa. Tällainen touhu ei ainakaan epäsosiaalisen aineksen elämänhallintaa paranna. Vyö vaan mahdollisimman kireälle, ehkä normaali elämä alkaa edes osalle näyttämään houkuttelevalta vaihtoehdolta.

      • Työssäkäyväköyhä

        Olet vähän ajastasi jäljessä; moni ruokajaon asiakas on työssäkäyvä köyhä. Itse teen 3 työtä, matalapalkka-alalla, mutta vuokran jälkeen ei juurikään mitään käteen jää. Syy yksinkertaisesti siinä, että matkan varrella on ollut 3 homeasuntoa (Lahden Taloille "kiitos") peräkkäin, itse maksanut kaikki muuttokulut, ei auta sosku ei kela joten velkarahalla on pakko ollut muuttaa. Terveys meni, niissä lääkekuluissa sentään Kela avittaa.

        Suksi suolle häpeämään mielikuvinesi epäsosiaalisesta aineksesta, koska kuka tahansa lähikauppasi myyjistä voi olla ruokajonon asiakas. Vai rankkaatko pienipalkkaiset ihmiset automaattisesti tyhmiksi ja laiskoiksi? Ehkä sinun olisi paras ulkoistaa omat työmatkasi, työpaikkasi ja kauppareissusi (tai pysyä loppuikäsi neljän seinän sisällä), kun saatat milloin vain törmätä meihin epäsosiaalisiin. Me kun kokkaamme ravintolassa/työmaaruokalassa ruokasi, siivoamme työpaikkaasi, täytämme hyllyjä, jotta voit hyvillä mielin tuntea kaupassa ylemmyyttä meitä köyhiä kohtaan.


    • Kfkfdkkxnx

      Ripulitauti tuli kiitoksena 10 euron satsista.

      • Opetteleajoissa

        Kumma kyllä, meille ei ole 5 vuoden aikana (2 kauppakäyntiä / vk yht 260 kauppareisua ) kertaakaan osunut sellaista 10 e:n satsia (tai minkään muun rahasumman satsia), joista oltaisiin sairastuttu.
        Enkä ole edes ammattikokki, peruskoulun jälkeen vain 72 h kokkailua jatko-opintojen aikana. Niistäkin 25 vuotta jo.

        Kannattaisko sun vaikka opetella tuota ruoanlaittoa ja kotitaloutta?


      • Otaselvääennenkuinpuhut

        En tiedä mistä olet ruokasi hakenyt, tai sitten sairautesi on viime vuodelta vaikka kommentoit vasta nyt.

        Tukiapuyhdistyksen kannatusmaksu on ollut jo pitkään 6 e ja tuplat on 12 e.


    • NälkäMarko

      Missäs tukiapuyhdistys jakaa nykyään kasseja? Eipä taida olla enään Aleksin alussa vanhalla leffateatterilla? Itse viimeksi 2-3 vuotta sitten käynyt ja nyt taloudellinen tilanne siinä jamassa että olisi tarvetta avustukselle. Kiitos jo etukäteen jos joku asiasta tietävä viitsisi vastata.
      Ps. Onko jakoaika vanha sama 17:00?
      Terveisin Nälkäinen

    • PHTAYry

      Päijäthämeentukiapuyhdistys. Kauppakatu 37,Lahti
      ,MA-PE,klo:17,00,LA,klo:15,00 . Huom ,kannatusmaksu,6€.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista ethä kannatustuki yhdistyksen kassin hinta nousee jatkuvasti. Eikös ne ruuat kuulu jakaa ilmasek niinkuin kirkot tekee.

      • Anonyymi

        varmasti jakavat heti ilmaiseksi jos olisi se kirkko maksamassa kaikki juoksevat kulut mitä toiminta vaatii.


      • Anonyymi

        Kirkkohan vasta maksulliseksi muuttikin apujaan. Ei enää jaa ruokaa vaan pitää erikseen anoa apua tai maksaa heidän järjestämästään ruokailusta. Kirkkiksellä on joksu ruokaa, mutta niitä ei ole kylmäsäilytetty ollenkaan vaan vanhat ruuat dumpattu vain sinne lämpimiin tiloihin - että aika isolla riskillä sieltä ottaa ruokaa ja yleensä ne meneekin vapaaehtoisille työntekijöille.
        Kirkko, etenkin Päijät-Hämeessä, on harvoja firmoja jotka takoo oikein kunnolla voittoa - oli tilanne mikä tahansa. Silti ei voi maksaa työntekijöille kunnollista palkkaa, huolehtia työilmapiiristä ja ruoka-avutkin pitää olla maksullisia.


    • Anonyymi

      onko kauppakadulla vielä kassien jakoa ?

    • Anonyymi

      Kyllä montakin syytä ottaa hinta. Yksi on se, että täysiä kasseja haetaan komeisiin autoihin useita satseja. En tiedä mihin tarkoitukseen safkat lopulta menee.

    • Anonyymi

      Minun kassissani oli dildo,onko tämä oikein.

    • Anonyymi

      Kyllä olisi hieno juttu, jos joku yhdistys ottaisi käyttöön ruokakassien jaon vanhusten- ja palvelutalojen pihoissa. Asukkaat ovat yleensä liikuntaesteisiä ja sairaita, eivätkä pysty itse kauppareissuille. Paikalle tuotu jaettava kauppojen ylijäämäruoka voisi vaikka maksaakin euron pari, sillä pitäähän jakokustannuksia jotenkin korvata. Joku auton omistava henkilö voisi tehdä näin hyvää ja auttaa vaikkapa kerran- pari viikossa köyhiä ja sairaita kanssaeläjiään. Auttamisesta tulee hyvä mieli itsellekin!
      Vaikeasti liikuntaesteinen köyhä nälkäinen.

    • Anonyymi

      Miten toimii ruoka apu kauppa kadulla lahdessa

    • Anonyymi

      Sain pelkkiä salaatinlehtiä.

    • Anonyymi

      onko tukiapu yhdistyksen ruoanjako vieläkin entisen ilveksen tiloissa?kertokaa missä niitä paikkoja on.ja kellonajat.

    • Anonyymi

      kerää kesällä sieniä ja marjoja, voit myös kalastaa, jos ei ole pakastinta voit kuivattaa kalat.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6143
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3906
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2274
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1890
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1343
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe