Juoksu ja paskahätä

hyhh3

Mikä kumma siinä on että juoksu saa toisinaan aikaan paskahädän. Onko syy siinä etä liikunta saa aineenvaihdunnan liikkeelle? Joka tapauksessa olen joutunut pari kertaa käymään hätäpaskalla pururadan viereisessä metsässä. Olen uhrannut kahdet hyvät sukat perseen pyyhkimiseen. Minkähänlainen on ollut jonkun luonnosliikkujan ilme kun hän on löytänyt jättimäisen paskan ja sen päältä paskaiset valkoiset sukat. Onni oli sinänsä että minulla sattui olemaan niillä kerroilla sukat sillä useimmiten olen vetänyt kengät vain suoraan paljaaseen jalkaan . Olisi kyllä ollut todella karua pyyhkiä persettään sammaleeseen.

123

7761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syy ja seuraus

      Paskahätä saa aikaan juoksun. Siksi se.

    • hyvä provo

      Hyvä provo, repesin tuolle. :D

      • hätäpaska

        Ei se ollut provo vain totista totta.


    • Tuskan hiki

      Tämä on kyllä ihan tosi juttu. itse en ole vielä joutunut vääntämään torttuja lenkkipolun varrelle, mutta läheltä piti tilanteita on ollut useita. Onneksi olen ehtinyt kotia asti joka kerta. Kanttattaa olla syömättä ja juomatta pari kolme tuntia ennen lenkkiä. Tämän lisäksi minulla on aina vessapaperia mukana, kun lähden lenkille. Varsinkin pidemmillä matkoilla.

      • sielläkorpikuusen...

        Kahvia ei kannata juoda hirveästi ennen lenkkiä. Pidän itse kahvista mutta minulla se saa suolen toimimaan vähän ajan päästä mikäli on tavaraa pyrkimässä ulos. Olen joutunut tekemään hätäpaskat hiihtolenkillä.


      • Anonyymi
        sielläkorpikuusen... kirjoitti:

        Kahvia ei kannata juoda hirveästi ennen lenkkiä. Pidän itse kahvista mutta minulla se saa suolen toimimaan vähän ajan päästä mikäli on tavaraa pyrkimässä ulos. Olen joutunut tekemään hätäpaskat hiihtolenkillä.

        Muovipussi taskuun, siihen on hyvä vääntää tortut, kun on hätä!


    • vonPöhönen

      Tärkeä aihe! Kertakaikkiaan. Viikonlopun pitkät - jos lähtee aamuvarhaisella liikkeelle ovat riskialtteimpia. Kannattaa valmistautua jo edellisenä iltana. Ei liikaa olutta keittämään mahamäskiä. Eikä rasvaisia juustoja tai vastaavia.
      Kupillinen kahvi saa suolen hereille aamulla. Silloin voi paketin pudottaa pönttöön jo kotona.
      Varmuuden vuoksi vessapaperia messiin ja lenkki kannattaa suunnata ulkoilualueiden tuntumaan. Jos hätä yllättää, löytyy helpommin suojaisa siimes.

    • Iskihätäsuuri

      Kerran lenkillä tunsin kuinka mahassa alkoi kiertää. Meinasin että kestän kotiin asti mutta sitten karkasi pieru ja vähän muutakin. Ei muuta kuin repimään kaameassa paniikissa housujen vyötärön kiristys narun solmua auki. Äkkiä ojanvarren lepikoon ja näkösuojaan kyykkimään ruikku paskalle. Ei tullut mieleen edes käyttää sukkia pyyhkimiseen vaan puhdistin itseni parhaani mukaan heinillä ja sammaleella. Onneksi oli mustat housut niin ei erottunut minkä värinen takapuolella ollut märkä läntti oli... Kämpille palatessa venailin sitten sen verran että rappukäytävä oli tyhjä ennen kuin livahdin asuntooni.

    • Cacca-Hata

      Kiinteän pökäleen hallitseminen on helpompaa kuin jos tulollaan on ruikkukakka. Sitä ei pidättele Vanha Erkkikään. Siinä ei auta vaikka yrittäisi vetää ryppynarua piukemmalle. Omakohtaista kokemusta on.

      • Jalla jalla

        Ärhäkkä vesiripuli on tosiaan sellainen että olen kerran joutunut laittamaan yöksi turvallisuuden ja aviollisen sovun varmistamiseksi housuihin talouspaperi toppauksen ja nukkumaan vanha pyyhe perseen alla onnettomuuksien varalta.


      • Anonyymi

        Voitko perustella miksi ripulia olisi mukamas vaikeampi pidätellä kuin kiinteää


    • Voorum is Gone

      Heh
      Jutut alkaa oleen yhtä heikkotasoisia kuin Juoksufoorumilla. Jätetään nää ulostusaiheet ihan vapaasti voorumin spesialiteeteiksi.

      • nimimerkitön.

        Tää ketjuhan on hauska, saa ainakin naureskella.


    • Wag The Dog

      Pian joku keksii perustaa tänne ketjun koiran jätöksistä ja välinpitämättömistä koirankusettajista.

      • nimimerkitön.

        Kiitos ideasta, juuri perustin sellaisen ketjun.


    • eikö ollut?

      Muistanko väärin että TV:ssä jollain maratoonarilla tuli suorassa kisalähetyksessä paskat housuun, olikohan miesmaratoonari?

      • hätäei...

        On sitä nähty arvokisoissakin. Sitä en tiedä onko noin käynyt miesten lisäksi naisille. On se varmaaan aika karua kun olympia maratonilla joutuisi juoksemaan paskat housussa.


    • Poo Poo

      Poo poo. Pii Pii.
      Pii paa pii paa pii paa pii paa pii paa

    • Lishää

      Voishan tasoa vieläkin laskea liittämällä tähän muna ulkona juoksun.

      • Juoksun arvostus

        "Voishan tasoa vieläkin laskea liittämällä tähän muna ulkona juoksun."

        Juoksuhan on nykyään ylemmän keskiluokan harrastus jota arvostetaan akateemisissa piireissä. Juuoksu harrastuksessahan vaaditaan akateemisten arvostamia hyveitä kuten itsekuria ja pitkäjänteisyyttä työväen luokkaisen välittömän nautinnon valitsemisen sijaan. Tuohon kuvaan ei tietysti sovi pjojekti johtana toimiva diplomi insinööri joka on joutunut kesken lenkin menemään metsään hätäpaskalle tai arvokisoissa juokseva onneton maratoonari jolla on mennyt paska housuun.


      • Anonyymi

        Jos muna olisi pystyssä, taso nousisi.


    • Josef Kolonka

      Ei taida sopia oikein enää nykyiseen työväenluokkaan (mitähän se mahtaa tarkoittaa) tuo välitön tarpeen tyydytys. Suorittava työ vaatii tänä päivänä enemmänkin virtuaalilihaksia ja itsekontrollia. Johtamisen kriisi on työelämässä sitä, että suorittava taso johtaa omaa työtään paremmin ja itsenäisemmin kuin tuo aikaisemmin valkokaulustyöntekijöiksi kutsuttu väki.
      Ylempi keskiluokka l. akateemisen koulutuksen saanut väki on henkisessä kriisissä ja parinkymmenen vuoden sisällä myös taloudellisessa.

      Heikentynyttä yhteiskunnallista asemaa pönkitetään sitten työn ulkopuolisilla asioilla: kulutuksella, harrastuksilla jne. mm. maratonkuntoilulla. Mutta sitäkin pitää harrastaa erilaisissa herrakerhoissa. Noloahan se olisi juosta massan mukana se jokavuotinen nelituntinen Nykissä.

    • HarrasteJuoksentelij

      Ihan tärkeä aihe joka juoksijaa saattaa haitata. Kannattaa miettiä mitä syö ja juo ennen lenkkiä ja valita epäilyttävissä tapauksissa lenkki niin että pääsee puskaan nopeasti. Vessapaperia kannattaa aina olla pieni määrä mukana.

      Omalla kohdalla olen silloin tällöin joutunut puskassa käymään ja ei se minua ole paljon haitannut kun eläimiäkin käytetään tarpeilla. Jätökset voi petttää ja vesisade hajottaa nopeasti tuotoksen. Kerran kyllä oli niin kiire että oli pakko hypätä pajukkoon ja joku sen taisi huomata....

    • Sleepy Sleeper

      Tiesittekö, että jos nukkuvalle ihmiselle kuiskaa: Sulla on paskahätä... sulla on paskahätä, niin pian kyseinen nukkuja menee paskalle.

    • sköpö

      On se kyllä ikävä tilanne, jos joutuu hyppäämään pusikkoon kyykkypaskalle. Niin vaan käy joskus.
      Ennen lenkkiä pitää aina käydä vessassa ja ottaa taskuun talouspaperia, olipa se sitten nenän niistämistä tai tarvittaessa paskan pyyhkimistä varten. Tästä syystä en koskaan juokse illalla. On tullut päivän mittaan syötyä, ja sitten helposti alkaa se juoksun pomppiva askel aiheuttaa mahan möyrimistä ja paskahädän.

      Iltapäivälläkin riski on aika iso. Varminta on, kun aamulla herätessä juo 0,5-1 litraa, mutta ei syö mitään. Sitten käy tunnin kuluttua sköndällä ja lähtee tyhjin vatsoin ja tyhjin suolin matkaan.

      • Anonyymi

        Minä juoksen aina keskellä yötä lenkin , silloin voi ujokin paskoa radalle kun ei kukaan nää.

        Sitäpaitsi vatsani on hyvin herkkänä kun juoksu paineistaa erittelyä,


    • Pakarisen Tuttu

      Varmaan sekin vaikuttaa, että nykyään ihmiset syövät aivan liikaa ja sen vuoksi on paskahätä koko ajan. Hyvä keino välttää paskahätää on se, että noudattaa säännöllisiä ruokailuaikoja ja pitää annoskoot suhteellisen pieninä. Tottakai on myös väliä, minkälaista ravintoa käyttää.

      • Miksu1003

        Tuo pitää paikkansa. Nautin kovasti syömisestä ja mulla on hyvä ruokahalu. Urheilu pitää ruuansulatuksen tehokkaana ja paskaa tosiaan tulee runsaasti mutta samassa suhteessa kuin sitä menee kurkusta alas. Välillä paskahätä tulee väärässä paikassa ja norppa kurkkii liian innokkaasti.


    • PASKA HOUSUSSA???

      SYÖ ENEMMÄ KASVIKSII JA VÄHEMMÄ LIHAA NI RUUANSULATUS ON NOPEAMPAA JA VOIT HEITTÄÄ PASKAT PÖNTTÖÖN ENNEN LENKKIA! MULLA OLI SAMA JA NOIN SE PARANI!

    • ökfvödwe9977

      Kerran kaupunkialueella lenkkeilin talvella niin ei meinannu näkyä sellasta paikkaa mihin mennä kyykkypaskalle, mutta aivan viime hetkillä sattu lumenkaatopaikka, luojan kiitos. Siellä oli korkeitten lumikasojen takana autuasta plörtsäyttää ne paskat lumeen.
      Hiihtolatu tosin kulki siinä lähellä mutta eivät tainneet huomata.

      Ne kalsarit piti sitten polttaa saunassa myöhemmin.

      • Arvo Penaali

        Minulla nuoruudessa iski todella kova p-hätä kesken lenkin. Onneksi havaitsin tietyömaan parakki wc: n , jonne säntäsin varpusparvea lennättämään. Tavaraa tuli reilusti ja paperiakin löytyi. Valitettavasti pönttö vain oli kuiva sillä wc odotteli jo siirtoa toisaalle.. Mahtoi olla ikävä yllätys sille joka saapui pömpeliin seuraavaksi.. No hätä ei lue lakia!


    • efWEGRGd

      kova ääninen piereminen ja ns. märät pierut pas-kan kera on vitsaus juoksuhommissa, koita siinä pas-kan käryssä sit keskittyä! luo todellisia haasteita urheilijan ryppynarulle!

    • nimimerkki ei saatav

      Onko kellekään tullut páskat housuun kesken juoksun (tai kävelyn)?

      • Tuskallinen muisto

        Etelän lomalla iski kerran ripuli. Otin reilun annoksen paikallista tehokkaaksi mainostettua lääkettä mutta siitä huolimatta paluumatkalla matkalaukussa oli yhdet alushousut vähemmän...


      • ruokapöpö.
        Tuskallinen muisto kirjoitti:

        Etelän lomalla iski kerran ripuli. Otin reilun annoksen paikallista tehokkaaksi mainostettua lääkettä mutta siitä huolimatta paluumatkalla matkalaukussa oli yhdet alushousut vähemmän...

        Oi joi joi, sulla käynyt sitten todella paha tuuri. Tosin etelässä ruoka on usein mitä on ja olet saanut kaiketi jonkinlaisen ruokapöpön.


      • Pöpö kuhinaa
        ruokapöpö. kirjoitti:

        Oi joi joi, sulla käynyt sitten todella paha tuuri. Tosin etelässä ruoka on usein mitä on ja olet saanut kaiketi jonkinlaisen ruokapöpön.

        "Onni on kuiva pieru." Wanhan aasian matkaajan wiisaus.


      • Anonyymi
        Tuskallinen muisto kirjoitti:

        Etelän lomalla iski kerran ripuli. Otin reilun annoksen paikallista tehokkaaksi mainostettua lääkettä mutta siitä huolimatta paluumatkalla matkalaukussa oli yhdet alushousut vähemmän...

        Joskus paska pääsee housuun, siitä saa mukavan lämmön ja voimaannuksen


      • Anonyymi
        Pöpö kuhinaa kirjoitti:

        "Onni on kuiva pieru." Wanhan aasian matkaajan wiisaus.

        mulla tuli toissaviikolla märkäpaskat housuun kun olin harjottelemassa kolmiloikkaa.
        kolmessa kerroksessa oli törsteet kun reenien jälkeen laskin housut ja arviomäärä noin 1200 rammaa.


    • Kerrantuli

      Kerran tuli lentokoneessa vessaan juostessa. Kiire menikin ohi ja loppumatkan oli hyvin tilaa. Kukaan ei tullut 3 m lähemmäksi.

    • entäs tää sit

      Ketään alkanut páskattaa keskellä kaupan kassajonoa? Kiusallistahan sellanen tietenkin on ja mitä siinä voi tehdä, varsinkin jos on löysät tulossa.

    • nosto.

      Lisää tällaisia. :D

    • lisää näitä

      Sinänsä, kaikessa vakavuudessaankin, tää on hauska ketju. :)

    • mun teoriani

      Juoksu kiihdyttää aineenvaihduntaa, tämä on mun teoriani siitä miksi sua p*skattaa juostessa.

      • totta puhut

        Tämä on totta!


    • hätä ei lue lakia

      Eihän tuo sammaleeseen pyyhkiminen oo yhtään hassumpaa. Sammal ottaa tarkkaan ja siinä on kosteuspyyhe omasta takaa .). Tosin roskaa tulee housuihin aina mukaan, mutta tärkeintä on ettei kakkaa tule housuihin pyyhkimisen jälkeen. Viime kesänä maratonin aikatavoite jäi saavuttamatta osin kakkapysähdyksen ja osin kramppien takia.

    • juoksija1300

      Paras ehkäisykeino tuolle ongelmalle on,että ennen lenkkiä pinnistää kunnon tortut pönttöön. Itselläni ainakin toimii. ;D Kerran kyllä kun en muistanut käydä ennen lenkkiä p*skalla, niin tuli kesken lenkin housuun. Varsinkin juostessa vielä ihminen
      tekee tavallaan ''pomppivaa'' liikettä, joka vielä liu'uttaa kakkaa alas päin. Itselläni juurikin on hyvät ruokailutottumukset, joten kakka tulee hyvin ennen lenkkiä ja ruuansulatus toimii.

      • ei onnistu aina

        Mutta aina ei se torttu tule vaikka kuinka yrittäis vääntää.


      • liikaa kuitua...

      • lääkäriin mars

      • Ennakkoa

        Niin mutta minun ainakin pitäisi herätä suunnilleen reilua tuntia ennen lenkkiä aamukahville että kerkiän tehdä aamupaskan ja se on aamu uniselle vaikeaa. Olen kyllä harrastanut tuollaista taktikointia kun on ollut meno jonnekin jossa ei ole vessaa lähellä.


    • aineenvaihdunta.

      Aineenvaihduntahan sen aikaan saa.

    • ei se vielä mitään

      Ei se p*skahätäkään vielä mitään mutta jos se tulee niin äkkiä ettei kerkii ees kyykistyyn niin tulee jöötti housuun. :(

      • toleranssimies

        Tohon paskat housussa juoksuun kyl tottuu aika äkkiä. Tulee niin sanottu toleranssi ni uskaltaa paskoa jo ihan kaupassakin housuun.


    • wc-paperi mukaan

      WC-paperirulla mukaan lenkille, silllä asia on ratkaistu. Ei tarvii sukkiin pyyhkiä. :)

      • niinpä!

        Heh, toi oli kyllä yliveto. :D Mitähän ihmiset aattelee jos juoksee p*skapaperirulla kädessä... :D


      • "hätä pakkaus"
        niinpä! kirjoitti:

        Heh, toi oli kyllä yliveto. :D Mitähän ihmiset aattelee jos juoksee p*skapaperirulla kädessä... :D

        Vyölaukkuun mahtuu kaikki tarpeellinen mitä tarvitsee hädän tullen. WC paperi rulla, kosteuspyyhkeitä ja käsidesiä.


      • kiitos.
        "hätä pakkaus" kirjoitti:

        Vyölaukkuun mahtuu kaikki tarpeellinen mitä tarvitsee hädän tullen. WC paperi rulla, kosteuspyyhkeitä ja käsidesiä.

        Hyvä vinkki, kiitos tuostakin.


    • temppis xxx

      Ihan tärkeä aihe. Minulla liikuntaa reilusti harrastavalla "ruoan kierto" aika on 3pv eli jos tänään syön reilusti niin kolmen päivän päästä lenkillä ko. annos on tuloillaan joten sen verran joudun suunnitella etukäteen.
      Sanoisin että "kakkos-hätä" on erittäin yksilöllinen ja kuten itselläni, parin pjierun jälkeen on juoksu-lenkillä paras löytyä se puska tai muuten tulee sosiaalisia ongelmia. Toisinaan taas, kuten nyt viimeiset pari viikkoa ei ole ollut mitään hätää vessaan kesken lenkin joten onni täällä vaihtelee:)

      • Runner28

        Mulla on samanlaiset kokemukset. Voin vetää vatsani kerralla täyteen pömppikseen seisovassa pöydässä ja sen jälkeen sitä koko pakettia voi odotella ulos kolmantena päivänä. Jonkin verran pystyn jarruttelemaan monsterikakan tuloa.


      • Anonyymi
        Runner28 kirjoitti:

        Mulla on samanlaiset kokemukset. Voin vetää vatsani kerralla täyteen pömppikseen seisovassa pöydässä ja sen jälkeen sitä koko pakettia voi odotella ulos kolmantena päivänä. Jonkin verran pystyn jarruttelemaan monsterikakan tuloa.

        Minä juoksen vauvan paskavaipat päällä.

        Kun on maalissa vaipat voi irrotella toisesta paskasta.


    • pökäle

      Tästä aiheesta hieman siivotummalla kielellä on ollut joskus juttua juoksija lehdessäkin. Muistaaksen 45% juoksijoista kärsii ns. juoksijan suolesta, eli vessahätä yllättää kesken lenkin, maha menee sekaisin. Tiedän aiheesta siksi että olen lukenut siitä paljon kun itskein kärsin vaivasta. Joskus syynä nestehukkain jos pitkiä lenkkejä vetää... Tasainen juominen auttaa, jotkut urheilujuomat ja kofeiini provosoi, edellispäivän tai samankin päivän syömiset vaikuttaa...

    • s s
    • nosto.

      nosto

      • : )

        jep jep


    • Vessa Venla

      Kun puhutaan älyvaatteista niin ihmettelen, ettei yksikään valmistaja ole älynnyt laittaa trikoisiin Wc-rullatelinettä.

    • DoctorM

      Lyhyt vastaus, mistä on kyse eli ns. juurisyy.
      -Ummetus (lievä sellainen)
      Ummetus laukeaa juoksemiseen, kun vatsa hölkkyy edestakaisin ja vatsalihaksen jännittyy.
      Parannuskeinoja:
      -ennen lenkkilä naruhyppelyä ( microlax?)
      -muuten liikunnan lisääminen, kuin pelkkä lenkkeily jolloin paksa voi tulla muulloinkin.
      -kuitupitoinen ruokavalio, jos ei jo ennen ole.

    • aloittelijan.vaivoja

      Paska on pitkälti kuitua. Lisää kuitua lisää paskaa. Aloittelijan tankkaus mysli ja banaani vatsa kovaksi tai räjähdysherkäksi ajoituksesta riippuen. Kannattaa kysyä kokeneemmilta apua asioissa, eikä lopettaa harrastusta heti alkuunsa, vaikka olisit nopeampi ja siten mielestäsi viisaampi.

    • Kakkahousussa

      Ootteko kokeelleet tamppoonia perseessä. Se vois toimia tai sitten se lähtee kuin ohjus.

    • poventsanporvari

      Kunta saisi järjetää bajamajan lenkkeilypolkujen varrelle. Ongelmana tietysti se, että joku vie vc-paperit sieltä kotiinsa. Nykyään ei voi luotta ihmisiin ollenkaan. Jopa polttopuuta viedään metsästä tuulenkaatoja ja sen selaista.

    • Anonyymi

      Itte join yks kerta kahvia pati kuppia ennen lenkkiä. Olin kaupungilla, kotiin matkaa noin pari kilsaa ja vatsassa alkoi möyriä ja kuplia hitosti. Vessa oli löydettävä. Sain kuin sainkin pinnisteltyä kotiovelle mutta hississä räjähti vesivellimäistä paskaa helvetisti perseestä

      • Anonyymi

        Onko sulla hissi kotona? Aika iso koti.


    • Anonyymi

      Lopeta turhat syönnit. Juha Molarikin juoksee ME-vauhtia vaikkei syö mitään paitsi vitamiiniporeita ja tomaattia

    • Anonyymi

      Itsellä kiinteytyi paska kun vähensin kahvin juontia. Ei ole enää tarvinnut lenkillä loikkia puskaan suolen räjähtäessä.

    • Anonyymi

      Puskapaskat enonkoskella ja mäntsälässä

      • Anonyymi

        Padel-pubissa huussi likellä. Ei haittaa röpöttely pelejä.


      • Anonyymi

        Ovatko naapurikuntia? Ultramaratonilla!


    • Anonyymi

      Itse laitan housuihin Lidlin kassin ja paskannan sinne. Voitan ajassa ainakin minuutin kun ei tarvitse metsässä kylkiä. Lisäksi satsi housuissa virkistää mukavasti.

    • Anonyymi

      Mestari tietää. Jos et ole paskonut housuihin tai hypännyt puskaan, sinulla ei ole ollut pakottavaa paskahätää. Kyllä sen tuntee kun tavara alkaa vuotamaan housun puolelle.

      • Anonyymi

        Mieluummin vetää housut kinttuihin tasamaalla kuin kakkaa housuihin. Ei sinne puskaan huvikseen loikita.


    • Anonyymi

      Juoksuhousuihin voi ommella luukun perseeseen jonka saa pysymään auki nepparilla. Hädän hetkellä luukku auki ja antaa paskan roiskua reitille.

    • Anonyymi

      Pakkohan se on perse pyyhkii sammaleeseen tai muihin varpuihin. Hygieniadesipullo ois hyva olla mukana, muuten paska levii ruokiin yms.

    • Anonyymi

      Ei ole pariin vuoteen tullut tarvetta paskoa puskaan. Pönttö kyllä menee tukkoon tämän tästä.

    • Anonyymi

      Paskantakaa nuapurin pensasaitaan uamusta.

    • Anonyymi

      Näin talvella on hyvä käydä treenipaskalla kesken kaiken. Kevyt pakkaslumi on kuin bidee. Sillä lähteen. Jäätynyt keväthanki sen sijaan raapii ikävästi.

      • Anonyymi

        Kun treenaat tai lähdet pidemmälle urheilu suoritukselle niin täytä juomarakkosi daegolax ummetus juoma lääke valmisteella. Treeni muuttuu yllättäen paskantamisen treenamiseksi. Jääpuikko on kuin bidee ja jäätynyt kanervikko raapii inhottavasti persettä. Kenkälusikalla saat kaapia paska jämät persvaosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun treenaat tai lähdet pidemmälle urheilu suoritukselle niin täytä juomarakkosi daegolax ummetus juoma lääke valmisteella. Treeni muuttuu yllättäen paskantamisen treenamiseksi. Jääpuikko on kuin bidee ja jäätynyt kanervikko raapii inhottavasti persettä. Kenkälusikalla saat kaapia paska jämät persvaosta.

        Terveisin hiihtoliiton doping säätiön puheenjohtaja daeg!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo alue on lenkkeilijöiden suosiossa. Lenkkipaskat ne vasta haisee.


    • Anonyymi

      Lenkkipaskalta olen välttynyt kun lenkkeilen aina samaan vuorokauden aikaan ja käyn paskalla sitä ennen.

    • Anonyymi

      Onko tullu juotuu paljuvettä?

      • Anonyymi

        Paljuvesi on hieman napakampaa Ku shamppoopullo


    • Anonyymi

      Ihmettelen ihmisiä jotka lähtevät lenkille paskahädässä. Sitten paskantavat kaupungin puistossa puun juureen. Itse en lähde lenkille kuin suoli tyhjänä. Ei ole tarvinnut enää paskantaa kenenkään takapihalle.

      • Anonyymi

        Pakko päästä lenkille heti uamusta, vaikka suoli vielä täynnä edellisen illan syömisistä. Sontaa sontaa sontaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko päästä lenkille heti uamusta, vaikka suoli vielä täynnä edellisen illan syömisistä. Sontaa sontaa sontaa!

        Paska haisoo.


      • Anonyymi

        Olet huonossa kunnossa kun lenkkeilet vain perse tyhjänä, täydellä perseellä on lenkillä enempi energiaa juosta, vaikka välillä roiskuu yli.


    • Anonyymi

      Hommoo salomonin 12 litran reppu.
      Mahtuu paskapaperit.
      Itkosen viteolla tietoja.

    • Anonyymi

      Ihanaa, kun juostessa tuntee paskan valuvat pikkuhiljaa suolessa alaspäin ja viime hetkellä astuu lenkkipolun sivuun ja roiskauttaa paineella jätökset pusikkoon. Tätä varten monilla on juoksureppu, missä paperit kulkee mukana. Tosijuoksija pyyhkäisee kesällä isolehtisillä kasveilla tai vaahteran lehdillä ja talvella kourallisella lunta.

    • Anonyymi

      Uotteko sontinu viime aikoina lenkillä?

      • Anonyymi

        Kuten Orpokin lausui, Paskan määrä on kuitenkin ollut pienempi kuin mihin varauduttiin.


    • Anonyymi

      Liikunta pistää suoleen liikettä. Vastaavasti istumatyö taasen haittaa vatsan toimintaa.

      • Anonyymi

        Juoksussa suoli saa treeniä. Kun olin juuri aloittanut juoksemisen, suoli oli heikossa kunnossa ja paska tahtoi valua aina lenkillä alas. Enää sellaisia ongelmia ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juoksussa suoli saa treeniä. Kun olin juuri aloittanut juoksemisen, suoli oli heikossa kunnossa ja paska tahtoi valua aina lenkillä alas. Enää sellaisia ongelmia ei ole.

        Näin se menee. Moni aloittelija joutunut hyppäämään puskaan.


    • Anonyymi

      Hyi

    • Anonyymi

      Minun vakiolenkkireitillä on yksi pusikko, joka haisee paskalta. Kiitos lenkkeilijät kun lähdette lenkille tekemään paskanne.

      • Anonyymi

        Onko se ryteikkö niinkun ulkoilma huussi, että siellä saa niinku paskoo


    • Anonyymi

      Viimeksi eilen töräytin läjät tunnetun ulkoilureitin varrelle. Helpotti ja taas matka jatkui. Paperia vaan ei ollu mukana , mutta mitäs siitä.

      • Anonyymi

        Niin vähän arvelinkin. Tuoreet hajut oli lepikossa.


    • Anonyymi

      Kjhju

    • Anonyymi

      Vatsalihakset jännittyvät ja juoksu hölskyttää suolistoa. Siitähän se ulostamisen tarve tulee.

      Kesällähän homma on helppoa kun tienpientareiden metsät on lehtien myötä suojaisia ja lehdet/sammal paljon parempia pyyhkimiseen kuin jotkut sukat. Talvella lumella pyyhkiminen varsinkin kovemmalla pakkasella vähän ikävää, mutta voittaa housuun paskomisen.

      • Anonyymi

        Mitäs kun juoksen vain asuntoalueilla? Naapurin pihalle ei ihan kehtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs kun juoksen vain asuntoalueilla? Naapurin pihalle ei ihan kehtaa.

        Juoksentelijan on turha ujostella.


    • Anonyymi

      Vantaan maratonilla pitäs käydä roiskasemassa tavarat pusikkoon. Mistä löytyisi hyvä kohta ? Ehdotuksia. Joka kierroksella samaan paikkaan vai aina uusi pysäkki?

      • Anonyymi

        Ei kerkee käydä urheilutalon vessassa. Täytyy roiskaista 7km kohdalla, siellä on hyviä pusikoita omakotitalojen pihoissa


    • Anonyymi

      Käy kakalla ennen juoksua, niin ei tarvii juostessa käydä. Helppoa.

      • Anonyymi

        Ei tule aamulla kakkaa.


    • Anonyymi

      Tulisija minultakin kakkaa edes lenkillä. Neljä päivää jo ollut vatsa kovana.

    • Anonyymi

      Syöttekö risiiniöljyä, kun kakkahätä vaivaa lenkillä?

      • Anonyymi

        Juon kahvia maidolla ja lenkillä plörts.


    • Anonyymi

      Kokemattomien juoksijoiden vaivoja. Juoksua treenaamalla pidätys vahvistuu, eikä kakkahätää enää tunnu.

    • Anonyymi

      Miksi pitää juosta kun autot on keksitty.

    • Anonyymi

      En voi uskoa miten jotkut kärsi ummetuksesta. Se on ihan naurettavaa. Lähtisivät vaan juoksulenkille niin kyllä siinä pa*ka lentää, kun jonkun aikaa on hölkötellyt menemään. Se on varma homma. Jos haluaa lisää tehoa niin syö levyllisen suklaata ennen juoksun aloittamista.

    • Anonyymi

      Olisko se keskimäärin pari kertaa vuodessa kun joutuu lenkin keskeyttämään tästä syystä. Kohta saa huokaista helpotuksesta koska lumet sulaa ja voi vapaasti mennä tien varren metsikköön tarpeilleen. Lumiseen aikaan se on eri juttu. On kylmää, jää jäljet lumeen ja lunta voi olla syvältikin.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe