AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!
 /   /  / Matkailua Azuro-matkoilla

Matkailua Azuro-matkoilla

16 Vastausta 1 995 Lukukertaa
Olimme 11.-18.2. Etu-Travelin ja Azuro-matkojen yhdistelmämatkalla Antalya-Dubai. Tämä on varoitus suomalaisille! Matka oli kaikkea muuta kuin mitä esitteessä luvattiin. Osoittautui matkaksi Kemeriin, joka oli kesäkohteena suljettu lähes täysin. Dubai muuttui Sharjah' ksi, emiirikunta Dubain pohjois-puolella. Hotellitiedot eivät pidä paikkaansa, lentojen aikataulut eivät pidä, kiertoajelut kohteissa olivat nahka-ja koruliikkeen pakkomyynniksi. Ei nähty vanhaa kaupunkia, ei nähty mitään luvatusta Dubaista eikä AbuDabista. Minun lisäkseni 37 matkalla ollutta on tekemässä ryhmäkantelua kuluttajavalituslautakunnalle. Älkää sortuko erheelliseen mainontaan!
siis ihan tavalline etumatkojen(azaron huijaus. ei se ole mikän yllätys että tämä firmaa huijaa minkää kerkee
Olen samaa mieltä Azuron toiminnasta. Olin samanmoisella reissulla 18-25.2.2013. En osallistunut erillismaksullisille retkille, mutta perushintainenkin matka oli ala-arvoinen, siihen nähden mitä esitteessä luvattiin. Kyseinen firma ei löydy Suomen matkatoimistorekisteristä, joka löytyy kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustolta. Eli Suomen yleiset valmismatkaehdot eivät ilmeisestikään koske heitä. Azuron sivustolla kyllä mainitaan, että Ruotsin matkavakuusasetus tarjoaa vähintään yhtä hyvän turvan kuin suomalainen. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa? Eli siis älkää ostako tuosta firmasta yhtään mitään. Itse en aio enää sortua...
Tulimme eilen vastaavalta matkalta. Suurin pettymys todellakin oli se että emme päässeet Dubaihin vaan naapuri emiraattiin Sharjahiin.
Me emme onneksi ottaneet lisäpakettia, mitä todella ärsyttävä ja täysin ammattitaidoton oppaamme Pelin yritti väkisin ja lähes pelottelemalla myydä.
Etukäteen saatu matkaohjelma ei pitänyt ollenkaan paikkaansa ja infotilaisuus oli tämän 349 euron hintaisen lisäpaketin väkisinmyyntiä.
Hotellit olivat ihan ok, varsinkin Sharjahissa vaikkakin se oli todella kaukana kaikesta.
Meidän lomasta jäi ihan mukava maku, koska emme juuri osallistuneet matkatoimiston järjestämille reissuille, vaan kuljimme omia aikojamme. Jos olisimme ottaneet lisäpaketin olisin raivoissani.
Matkaopas Pelin oli aivan hirveä. Pakkomyyntiä myös matkalla 27.2-6.3.2013. Ei mekään otettu paketteja ja tästäkös Neiti Tuittupää suuttui. Osa vitseistä ja jutuista menetteli, mutta Hitlerin kehuminen oli tosi törkeää. Hän kertoi käyneensä vastattain Saksassa ja kehui moottoriteitä. Kehui, että kyllä siellä on hyvät tiet, mutta lisäsi siihen, että kyllä Hitleri oli hyvä mies, kun sai niin hyvät tiet sinne. Pelin, kyllä sai busseissa lisänimen. Alettiin kutsumaan Pikku-Hi......si.
Meilläkin oli mukavaa, koska kuljimme omia polkuja.
Palasin juuri Kappadokkian matkalta 199 +249 Comfort-paketti.Olimme matkaan tyytyväisiä hieman muuttuneesta ohjelmasta huolimatta.Oppaamme Tanjan oli erittäin avulias ja seurallinen.Oli niin helppoa olla,kun kaikki oli valmiiksi järjestetty.Olen matkustanut paljon ja tämän tyyppinen matka on vaihteeksi ihanan helppo ja näki todella paljon. Seura oli miellyttävää paria "örveltäjää" lukuun ottamatta,mutta tulomatkallahan he eivät päässetkään koneeseen.Tulen edelleen käymään näillä matkoilla.
Olimme kyseisen firman järjestämällä matkalla Turkissa marras - joulukuun vaihteessa eikä odotuksemme kovin kummoiset olleet koska matkan hinta oli harvinaisen edullinen. Corendon operoi lennot eikä niiden suhteen ollut mitään valittamista. Bussikuljetukset sujuivat lupausten mukaisesti. Hotellit olivat matkan hintaan nähden yllättävän hyvätasoisia.

Oppaista juuri edellä mainitun Pelinin käytös oli toki aika kummallista, mutta ei sekään sen kummempi ongelma ollut kun viittas kintaalla hänen pakkomyynneilleen ja sammakoilleen.

Tutustumiskäynnit koru -, matto - ja nahkaliikkeisiin olivat tietty myyntitilaisuuksia vaan eipä tuolta mitään ostopakkoa ollut. Itse asiassa otimme nuo eräänlaisina teatteriesityksinä.

Kokonaisuutena ihan ok matka hintaansa nähden. Ihan hyvä se vaan on kun markkinoille tulee kilpailua ja edullisia matkoja tarjoavia matkanjärjestäjiä.
Nimimerkki:: Mara
Palasin Azurro järjestämältä yhdistelmämatkalta Attalya-Dubai 27.03.13
Yleisvaikutelma pohjanoteeraus.
Lento Alanyaan meni hyvin, perillä imoitettiin jatkamme suoraa Dubaihin klo oli
silloin 01.00, Nyt alkoi ruoka-retkipaketin pakkomyynti hinta oli pudotettu 300 e.
Monet ostivat ja lainailivat rahaa toisiltaan,Osa ei ostanut, röyhkeä painostua
jatkkui. Pääsimme matkaa klo.5.00 aamuyöstä. Lennolle luvattu päivällinen
vaihtui kuivaan säpylää. Oppaan neuvo: Voitte ottaa Helsingistä ostetut tuoteet
mukaan käsimatkatavarana koneseen. Seuraus kaikki kaadetiin viemäriin.
Hotellin curmee aamupalasta ei ollut tietokaan kun saavuimme Dubaissa hotellin klo.11.50
Dubain opas neiti hymytön ilmoitti, saatte huonee iltapäivällä klo 17.00 Siinä
me seisoimme kuin suomalaiset pässi, nälkäisinä,hikisinä, väsyneinä.
Meidät vietiin ostoskeskukseen josta haetiin 5 tunnin odottelun jälkeen.
Kello oli lähet 18.00 kun pääsimme viimein suihkuun.
Paluu Attaluaan on samanlaista vedätystä. Hotelli olivat ok. mutta oppaat
herra Tausa oli akressiivinen ja hyökkäävä. Taistelu hotellin ruokailusta oli vaikea. Onneksi 200 m katua eteenpäin löytyi viehättävä ravitola todella curmee
illallinen 33 euro kahdelta. kaikkea ei voi kertoa mitä retkellä tapahtui. En suosittele kellekkäänbAzuro-matkoja.
Azuron kaikki jutut todella ok. erinomaiset. Kenba Tours ja oppaat pilasivat lähes kaikkien fiilikset. Tervetuliais tilaisuudesta lähtien,(Mustafa), ei edes mehuja tajottu, uhkailu tyyliin 249€ ja Vip jutusta 349€,tai voi jäädä kaupungin rajalle, ei infoa,ei kuittia... Tyyli vaan tiukkeni lähtöhetkiin asti,haukkumisineen, hotelli varaukset sekoiltu, osa heikompi hermoisista itki kohtelua. Lähtöhetkillä ei laskettu paikalla olioita, ja lähtö kelloajat suusta suuhun menetelmällä välillä kolmenlaista tietoa...Italiaiselta illalliselta jäi puolet pois,sekoilun takia. Yksi henkilö joutui tulemaan Roomaan omin neuvoin, mustafa huomasi kaksituntia lähdön jälkeen yhden puuttuvan, oli myöhästynyt muutaman minuutin kun ei herätystä hotellissa. Miehen reklamoidessa asiaa vastaus oli "emme ole lasten vahteja ja haukkumiset päälle"
Minun ja Firenzessä kihlattuni matka ristiriitaisin ajatuksin, olisin nippa nappa kestänyt tilanteet mutta Mustafa haukkui minut ja kihlattuni keskellä bussia todella törkeästi,kymmenien matkalaisten kuullen, josta tarkka erittely reklamaatiossa ja korvausvaatimuksessa. Kihloihin menneet Timo ja Riitta.
Onnea Timo ja Riitta, varmasti muistatte kihlajaismatkanne Bella Italia, olimme samalla matkalla 18-25.4.13. Jos Azuron mainonta ja toteutus pitäisivät yhtä niin matka olisi ollut mahtava, matkaseura pelasti sen. Oppaat olivat todella törkeitä, ne kaikki hävyttömyydet joita suustaan päästivät eivät ole painokelpoista. Ammattitaidosta ja siantuntemuksesta heitä ei voi syyttää, peruskoululaisetkin tietävät enemmän kohteesta kuin nämä oppaat, vaikka eivät olisi matkustaneet missään. Kyllä toi toimintaperiaate on ihan selvästi Azurolle ominainen, ensin myydään halvalla ja luvataan retkiä samaan hintaan, perillä sitten pyritään rahastamaan retkipaketilla, jos et osta niin itket ja ostat- periaatteella. Onneksi kuluttajan suoja koskee EU-alueella toimivia yrityksiä ja netin kautta on helppo ottaa sinne yhteyttä.
Lähtöhetkellä meidän olisi kuulunut olla kitollisia, oppaat mielestä, kun kysyimme mistä niin hän vastasi; "siitä kun olette hengissä", kyllä, elämysmatkasta huolimatta olemme hengissä. Jatta ja Teuska
Hei, AZURON Italian matkalaiset. Palasimme 25.04 Italian kierrokselta, järkyttävin ajatuksin. KENBA opaspalvelun oppaat keskittyivät törkeään uhkailuun että saivat myytyä 249€ tai 349€ paketit, melkein kaikille saivatkin myytyä, MARABELLON "infotilaisuudessa" ilman kuittia. Meidän ryhmäläisiä n. 114 henk. . Liikevaihtoa tilaisuudessa n.30 000 EUROA!!! Rahaa kirjekuoriin, myös sellaisiin mitä ei "rekisteröidä" listoihin (ehkäpä50%) . Tehdään siis kahdenlaisia listoja. Tilaisuuden jälkeen seurueestamme eräs mies huomasi pöydän allakin kirjekuoren täynnä rahaa, siis täynnä jopa 500 euron seteleitä. Palautti respaan ja opas Mustafa nouti ja lupasi viinipullon löytöpalkkiota.
Hotelli buukkaus sekoilut johtui siitä että Mustafa antoi vääriä listoja, eli mukana ei aina ollut "pimeän rahan nimet" . Oppaiden aika meni siihen kuinka sumplia listoja esimiehille, verottajalle, Kenba tourssille, AZUROLLE....
Viimeisenä iltana "Italian Night" illasta, arvo 35€ jäi puolet pois koska bussi ei noutanut naapurihotellin matkalaisia, todella harmi kun odottelivat 1-2 tuntia juhlakuteissa... Syy mokaan oli päivänselvä, listat seurueesta oli todella sekaisin, vai oliko niitä hukkunut?. Valtavan raha summan jakamiseen ilmeisesti meni koko oppaiden aika! Oppaiden mokista ja törkeästä käytöksestä riittäisi vaikka sivun juttu lehteen...
Vielä lopuksi, älkää kukaan maksako yhtään mitään lisäpaketti maksuja. Vatikaanin kirkkoon ei pääsymaksua, Colosseumille maksaa 12 € , Ei Eläkeläisiltä ja alle 18v. Huom. samalla lipulla pääsee muihinkin nähtävyyksiin. Venetsiassa myöskin pärjäätte hyvin, vitosen- kympin pitsalla pärjää hyvin eli ei periaattesta 20 eurosia oppaan järjestämään ruokalaan! Firensessä samoin!
Ai niin Mustafa ilmoitti aluksi "hotelli verosta" vaihteli eri hotelleissa, passit kun haki pois piti maksaa. Arvioni mukaan meidän parista bussillisesta tuli 4000€, harmaaseen talouteen. Eurookaan ei kukaan antanut läksiäis kiitos kirjekuoriin, kuskille kylläkin. Huh, huh. Toiste lisää.
Olin Italiassa 18-25.4.13, retket ja oppaat oli fiasko, noi aikaisemmat kirjoitukset ovat täyttä totta.
Annoin palautetta ja sain Azuro-matkoilta vastauksen kritiikkiini, "ottavat huomioon mielipiteeni laadunvalvonnassa, matka on toteutettu standardin mukaisesti ja ainahan on mahdollisuus parantaa standardia".
Oppaat siis toimivat yhtiön standardin mukaan eli siellä se hyväksytään, firman tapa toimia.
HUOM. EU-alueella toimivia matkanjärjestäjiä koskevat EU-säädökset ja kuluttajansuoja, näin ymmärsin kun luin kilpailu- ja kuluttajaviraston sivua, tein sinne kantelun Azuro-matkoista, harhaanjohtavasta vilpillisestä markkinoinnista.
Olinpa minäkin 18-25.4.13. Sain lähes laaduttoman matkan palauttestani saman vastauksen kuin "azuro".
Vastaus on, varsinkin tämän matkan palautteiden kohdalla, asiakkaiden kokemasta täysin piittaamaton.
Palautteesahan oli kysymys laadun tarkkailusta. Tällä matkalla sitä laatua ei ollut kuin italialaisten (kuljettaja ja paikallisoppaat) toiminnassa.
Kanteluun oli aihetta.
Enpä suosittele Azuro-matkoja.
Samalla matkalla 1.8.-25.4. olimme mekin. Uskomattoman törkeää oli tuo oppaiden käytös asiakkaitaan kohtaan, halveksuntaa ja pilkkaamista. Olin kyllä kuullut aiemmilta näillä matkoilla mukana olleilta, että paketteja kaupitellaan, mutten uskonut, että kauppaaminen olisi näin agressiivista, uhkailevaa ja pelottelevaa. Emme kuitenkaan ostaneet kulttuuripakettia ja nauroimmekin matkan aikana, että meillä on extremepaketti, kun koskaan ei tiedä milloin bussi pysähtyy ja mihin meidät jätetään ennen seuraavaa määränpäätä. olemme tehneet useita omatoimimatkoja Italiassa, joten senkään vuoksi ei kiinnostanut ostaa mitää kohde-esittelyjä vaan kiertää kohteissa omia teitämme. Heidän puolestaan harmitti, jotka olivat ostaneet, osa jopa peloissaan, kulttuuri- tai vippaketit, kun niillä ei kuitenkaan saanut sitä "laatua" mitä luvattiin.

Hintaan nähden matkan sisältö oli melko ok, saimmehan kuitenkin lennot, hotellit ja bussikuljetukset, mutta edullisellakin matkalla toivoisi oppaiden olevan ammattitaitoisia ja asiallisia asiakkaitaan kohtaan. Ei niitä ainakaan esitteessä pitäsi noin kovasti kehua.

Omituista näissä Azuron matkoissa on se, että oppaat ovat niin erilaisia. Samoilla lennoilla kanssamme lensivät myös Italia-kroatia ja Italia-Ranska retkeläiset, eikä heillä sentään koko matka mennyt pilalle agressiivisten oppaiden vuoksi, väkisinmyyntiä toki niidenkin infoissa kuului olleen, mutta vihottelu oli loppunut sitten siihen.

Samanlaisen automaattivastauksen sain minäkin laatukselyyni, lisäksi laitoin vielä erillisen 3 sivun palautteen johon pyysin heiltä kommentteja. Mitään ei ole kuulunut, eikä varmaan kuulukkaan :)

Emme todellakaan tule suosittelemaan kenellekkään näitä Azuron matkoja, emmekä käytä laatukyselyyn vastaamisesta saatua alennuskoodiakaan, sillähän ei todellisuudessa ole mitään arvoakaan, koska matkan voi ostaa tuohon tarjoushintaan ilman koodejakin.

Olisi mukava lukea myös meitä ennen 11.-17.4.13 matkalla olleiden ja jälkeemme 25.4. -1.5. matkaajien kommentteja omasta matkastaan. Ovatko Mustafa ja Pelin ? muuttaneet käytöstään lukuisista valituksistamme johtuen.
Olisimme kiinnostuneet kuulemaan Bella Italia-matkalaisten kokemuksia .
Onko matkanjärjestelyt parantuneet kevään ensimmäisten lähtöjen jalkeen?
Mikäli ei niin ovatko lentokoneet kuitenkin täynnä Bella Italia-lomalaisia?
Voisitteko kertoa kokemuksianne? Olisihan hyvä toistenkin lomalaisten kuulla.
Ovatko ensimmäiset Azuro-matkalaiset saaneet korvauksia puutteista matkallaan?
Laittakaa viestejä tulemaan, please!
Joka toinen opas on "Mustafa"..... ettei jälkeenpäin tunnisteta. Meidän "mustafa" oli tumma pulska mies n 34,7 vuotias, eikä puhunut suomea, vain englantia. Tyrkytys-pakotus on näillä turkin valtion "maataloustukimatkoilla" itsestään selvyys. Onhan hinta halpa ja hotellit hyviä. Me tultiin hyvin toimeen itse ostetuilla paikalliseväillä marketeista. 199€ matka oli hintansa arvoinen ! Mustafat ei meistä kostuneet.....;))
Pamukkaalen matkakin oli mukava omin eväin..... ei centtiäkään tippiä kenellekään.
Moi, ihmetyttää miksi Azuro-matkat etsivät asiakkaansa HElsingin Sanomien kautta täsmäkutsukirjeillä, jotka vakuuttavat, että 95 prosenttia matkalaisista on tyytyväisiä. Jos ylläkuvattu palaute on yleistä, eikö Hesarille ole mennyt tietoa asiakkaansa markkinoinnista - luulisi, että kiinnostaa, koska tilaaja luulee että matkanjärjestäjä on uskottava ja laadukas. Mitä ajattelette ja onko palvelu ollut huonoa myös 2014?
 /   /  / Matkailua Azuro-matkoilla

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Tietoa mainosten kohdentamisesta