Yasminelle e-pillerit

Nonnali

Oon 17 vuotias naisenalku ja vähän aikaa sitten alotin yasminelle merkkiset pillerit. Onko iha tavallista ku en oo huomannut kerrassaan mitään sivuvaikutuksia?:D luin paljon keskusteluja ja todella moni oli saanu päänsärkyä,lihonu ja on ollu haluttomuutta.... Mulla ehkä ruokahalu lisääntynyt mutta koitan hillitä mun syömistä :) millaisia kokemuksia teillä tuon merkin pillereistä? Joku sanoi että noiden pitäisi olla semmoisia pillereitä että niiden ei pitäisi kerätä nestettä kehoon, onko totta?
Jos noissa alkaa ilmenemään jotain kauheita sivuvaikutuksia pidemmän ajan päästä, niin mulla on resepti yaz merkkisiin pillereihin, onko kokemuksia ? :) ovatko yaz merkin pillerit jotenkin vähä hormoonisempia?

16

5943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9305fr

      Eihän niitä sivuvaikutuksia välttämättä tuu. Tai sit ne voi tulla jossain vaiheessa. Sanon että paskat sille, joka väittää että sivuvaikutuksia ei tuu 3kk jälkeen. :D
      Niinhän siellä väitetään että Yasminellet ei kerää nestettä kehoon, mutta mistäpä sitä tietää.

      Itse olen kyllä näistä tykännyt, vaikka mulla kuivattaakin limakalvoja ihan pirusti. :D

      • Jonnalle

        Ookei . No pittää toivoa ettei mittää kummempia sivuvaikutuksia tuliskaan... Kaikista vähiten haluan lihoa!:(


      • Nonnali

        Oookei, noh , pittää toivoa ettei mittää kummempia sivuvaikutuksia tuliskaan... Kaikista vähite haluan lihoa:(!


    • lumia__3

      tuu kertomaan päivityksiä, miten sujuu. Olen kans miettinyt noiden aloittamista.

      • Nonnali

        Nyt on eka laatta syöty ja alkais se viikon tauko... Outoja kipuja alavatsassa, enteilisköhän menkkojen alkua? Toivotaan että ne tulis iha normaalisti ton viikon aikana :)


    • Lukeeko kukaan näitä

      Justiinsa itekkin alotin eilen pillereiden syönnin ja juuri aluillaan olevat kuukautiset loppuivat. Toivotaan, että ne sieltä tulevat ja tämä on vain joku alkureaktio... :)

    • Kokenut käyttäjä...

      Oon syöny yasminellejä 7 vuotta, mitään oireita ei oo tullut. Ruokahalu saattaa vähän lisääntyä, mutta et liho, jos et muuta liikkumista tai syömistä. Itsekuri kannattaa pitää mielessä ekat kuukaudet. Vei kuukautiskivut pois, mitään sivuvaikutuksia ei oo ollu.

    • yasnel

      Täälläkin on syöty useamman vuoden (n.4-5) ajan Yasminellejä ja oireista tai haittavaikutuksista ei ole tietoakaan! Ainoat vaikutukset - mitä toivoinkin, on tietenkin yksinkertainen ehkäisy raskaudelta (kumin kera aina plussaa), menkkakipujen häviäminen, niukempi vuoto ja säännöllisyys kaikinpuolin.

      Painon nousua ja laskua on tapahtunut näiden vuosien sisällä, mutta en koe, että syynä olisi ko. e-pillerit. Sitä on ihan vain syistä jos toisista syöty ja liikuttu miten sattuu - nyt kaikki taas balanssissa ja parempaan suuntaan mennään! Elikkä.. Varsinaista nesteen kertymistä kehooni näiden pillereiden takia en ole huomannut! Rinnat kyllä suurentuneet, mutta se, että suoranaisesti pillereiden aiheuttamaa vai painon noususta johtuvaa, en tiedä voi olla kumpi vain.

      Paljon uutisoitu e-pilleri kohu vain mietityttää.. En siitä sen enempi nyt, mutta häiritsee, miksi uutisoinnissa käytetään vain Yasim- ja Yaz-pillereiden nimiä ja silti välillä uutiskuvissa/videoissa näytetään myös Yasminelle pakkausten kuvia? Kai Yasminelle samaan kastiin kuuluu näiden kanssa,mutta miksi ei tätä myös erikseen merkkinä mainita.

      Ja aloittajalle viellä, hyvä jos Yasminelle on merkkinä sopinut sulle! Elä turhaan vaihda merkistä toiseen, jos koet jonkun itsellesi hyväksi. Meitä kun moneen junaan :)

    • ei yasminellea

      Sain yasminellesta aurallisen migreenin kun olin käyttänyt niitä pari viikkoa. Lopetin heti käyttämisen mutta tietenkin migreeni vaiva jäi loppuelämäksi.

    • pilleritön25

      Söin Yasminelle-pillereitä suunnilleen vuoden verran. En edes itse kunnolla tajunnut kaikkia niiden sivuvaikutuksia ennen kuin lopetin pillerit... Koska olin pillereitä syödessä 20-vuotias, kuvittelin monien muutosten vaan liittyvän aikuitumiseen ja teini-iän päättymiseen.
      Lopetin pillerien syömisen, koska en enää kestänyt jatkuvaa mielialojen vaihtelua. Itkeskelin jatkuvasti, suutuin ihan naurettavan pienistä asioista ja sitten kun hermot meni, oli tosi vaikea rauhoittua. Olin yleisesti alakuloinen lähes kokoajan, enkä innostunut oikein mistään.

      Vasta myöhemmin tajusin myös muiden minussa tapahtuneiden muutosten johtuneen pillereistä, kun ongelmat katosivat lopetettuani pillerit.
      - Olin lihonut useamman kilon pillereiden tai niiden lisäämään ruokahalun takia. Kilot lähtivät pillereiden mukana.
      - Kiinnostukseni seksiin oli lopahtanut täysin, luulin sen johtuneen kumppanistani, mutta lähes heti lopetettuani pillerit olin taas oma "kiimainen" itseni.
      - Aivan älyttömät krapulat. Jos join yhdenkin siiderin illalla, piti koko seuraava päivä varata toipumiseen ja vessanpöntön kanssa keskusteluun.
      - Koin ainoan migreenin, joka minulla on elämäni aikana ollut syödessäni pillereitä.

    • ei ikinä enää __

      samoin minulla hajosivat limakalvot ihan totaalisesti- hiekkapaperi-ilmiö seksin suhteen. samoin virtsatietulehdukset olivat päällä käytännössä kokoajan, johtuen limakalvojen heikkenemisestä sielläkin päässä. Menkat koko ajan. Ja vielä täysi tunnottomuus- ihan kuin hermonpäät olisivat täysin kuolleet alapäässä.
      huippuehkäisy, täytyy sanoa. veritulpat olisivat olleet vain piste ii:n päälle, mutta en jäänyt odottamaan tätä käännettä.

      • tinukki

        Minä söin yasminelleja useamman vuoden ja sopivat mulle tosi hyvin. Iho pysyi paremmassa kunnossa ja menkkakivut helpottivat niiden ansiosta. Aion jatkaa samoilla pillereillä taas kohta imetyksen päätyttyä :)


    • tiinuli2

      Käytin usean vuoden ajan Yasminellea, ja ne sopivat mulle silloin oikein hyvin. Menkat tuli säännöllisesti ja niukkina, ei menkkakipuja ollenkaan ja iho oli todella hyvässä kunnossa. Ei mitään sivuvaikutuksia, kunnes yhtäkkiä alkoi esiintyä pahoinvointia ja lopulta jouduin lopettaa pillerit, koska en kestänyt sitä huonoa oloa enää. Se helpotti heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Eli jos pillerit tuntuu sopivan aluksi hyvin, se ei välttämättä tarkoita, että ne tulevat aina sopimaan. Mutta niin kauan tietenkin voi käyttää ennen kun tulee mitään pahempia sivuoireita. Eikä niistä välttämättä kaikille tule koskaan.

    • tekse__

      Söin yasminellejä 4 vuotta, neurologi diagnosoi kuukausi sitten päänsäryttömän migreenin. Ja 4 vuotta sitten kävin ensimmäisen kerran valittamassa työterveydessä näistä "migreeni"oireista, joita ei osattu silloin vielä yhdistää päänsäryttömään migreeniin.
      Kuka tietää oliko pillereillä osansa tässä asiassa?

      Jos unohdin syödä Yasminellejä, ja jouduin syömään 2 pilleriä putkeen, niin oksennus lensi aamuyöllä 0500 aikaan, aina sama reaktio ja kellonaika, pthyi.

    • Anonyymi

      Mulle Yasminelle sopi täydellisesti 10 vuotta, kunnes sitten vasta haluttomuutta. Väsymys tosin oli kokoaikainen eli 12 vuotta johtuen myös noista pillereistä. Täydellinen iho! Ei hiustenlähtöä! Tosi hyvät jopa vuosikauden :)

    • Anonyymi

      Sorppa vaan, mutta ap herätät vastenmielisyyttä kävellessämme vastaan kylän raitilla.
      Kunnollinen naimisissa oleva mies ei voi netissä anonyyminäkään kirjoittaa olevansa nuori nainen.

      Että vielä ehkäisypillerit! Pari vuotta vanhempana miehenä minulla ei enää jöpötä, mutta sun psyykensä on ollut kai pienestä pitäen a-seksuaalinen. Niin että sorppa vaan...rikkakasvienkin on voitava kukkia. Iäkkäänäkin vaimosi on vielä hyvännäköinen nainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe