Ilmakuva-kaupparatsut!?

Kokemuksia?

Onkohan kellään kokemusta näistä ilmakuvien kauppaamisista? Palkkaus taitaa olla provikkaa, eli elääkö sillä? Paljonko pitää myydä, että tienaa edes normaalit elinkustannukset? Entä autokulut ja muu..?

http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=8185542&index=10&anchor=8185542

12

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mennyttä maailmaa

      no mietippä itse, ostaisitko ilmakuvan omasta kodista/mökistäsi?
      Tai tiedätkö ketään joka ostaisi?

      Itse en tunne ketään.

    • efghy

      Maalla vielä ostaavat osa näitä.

    • Näin musta

      Voiko tienaa 3000-4500e käteen kuussa vai jääkö tämän alle. Itse olen aina myyntityössä saanut vähintään 3 tonnia käteen ja sillä elättää ihan ok jo perheen. En lähtisi ainakaan alle 2500e käteen palkalla mihinkään vaikka paikka olis pankinjohtaja!

    • Ilmavaivatko

      helposti tienaa n. 45 000 eura käteen kuussa, kovat myyjät jopa yli 60 000 euroa. On ne ilmakuvat sen verran veikeitä, että kyllä jokainen kodistaan ja kerrostaloasukit myös kerrostaloistaan haluavat! Ehdottomasti jokainen kokopäivätyössä oleva äkkiä vaihtamaan ilmakuva -edustajaksi!

      • Repe11

        Varmaan pikkasen liikaa nollia? 45 tuhatta euroa kuukaudessa


    • trolollooosadfds

      Tuollainen 720 tuhatta euroa ei ole mahdoton ilmakuvien myynnissä vuodessa. Ehkä parhaita hommia Suomessa.

      Erityisesti kerrostaloasukkaat ovat nykyisin kiinnostuneet näistä. Ostavat kerralla n. 5-10 kappaletta kuvia.

      • ilmavaivainentrollik

        Joo meidän alueen ykkösmyyjä paukutti 2012 hieman yli 800 000 euroa! Itse olen myynyt Helsingin kerrostaloalueilla viimeiset 3 vuotta ja ennätykseni eräälle rouvashenkilölle oli 40 kuvaa kerralla, laitoin alennusta 20% ja pullapitkon niin kaupat syntyivät. Olen myös kuullut huhuja, että eräs asiakas olisi tilannut ja tapetoinut yksiönsä kerrostalonsa kuvillaan! Lisäksi näistä on kuulemma superhittituote kehitteillä, eli omasta talostaan tulee olemaan jatkossa mahdollisuus ostaa myös kuvallinen palapeli.


    • tikitalk3

      Kiertääkö näitä myyntimiehiä oikeasti vielä jossain? Siitä on ainakin 10 vuotta kun viimeksi meidän ovella kolkutteli.

    • myyntimies67

      Jos olet luontainen kaupparatsu niin varmaan leivän ilmavalokuvillakin saat. Tällä hetkellä taitaa olla kyse arkistokuvista jotka on myynnissä. En ole kuullut että uusia kuvattaisiin. Joten minunkin ottamia kuvia siellä on runsaat 70k menneiltä vuosilta.

      Jos bruttoprovisiota tarjoavat palkaukseksi niin unohda koko juttu. Provisio ja kulut päälle...ja kohtuullisen helposti saavutettava bonus mielellään.
      Ei missään tapauksessa helpointa mutta ei mahdotontakaan.

    • rane7

      Tervehdys

      Jos olet pelimies niin tässä se on sinulle sopiva ala,olen ollut alalla 14 vuotta
      ja vois melkein sanoa että päivääkään en vaihtais pois.vapaa työ ja työajat
      ikinä en lähtisi tunti tai kuukausipalkkaukseen kyllä provisio on osaavien oikea
      palkkaussysteemi 5-9 tonnia kuussa ihan ok ja taulu kauppa käy

    • yks edustaja

      Heip eipä piä kyllä paikkaansa tuomoset palkat pikkusen liioteltu eikä mitään helppoa hommaa ole vaikeita myytäviä tänä aikana kokemuksella.

    • Tämä bisnes on vanhojen äijien juttu, jotka juttelee pehmosia niin kauan että äveriäät päättäjät heltiää tilaamaan.
      Useilla tämän jutun lukijoilla on varmaan tiedossa, että kuvia ja tauluja myydään 5-10 kertaisella voitolla. Kuvittele kulkevasi omalla autolla kuvaamassa rakennuksia - taloista toisiin, tehtaista seuraaviin ja sen jälkeen yrität suostutella niitä ostamaan 1 kuva 300 eurolla.
      Kun nykyään on olemassa kauko-ohjattavia laitteita nousten yli 100 metriin, ja joihin saa videon sekä kameralla hyvät kuvat, niin miksi maksaisit 1 kuvasta saman kun voit saaha 35 kuvasta ja 10 min videosta talosi, mökkisi, yrityksesi yltä.
      Viimein myös kunnat, kuten meilläkin, tajusivat tämän huiputuksen. Lentokuvia tarvii ani harva enää, oikeasti. Äläkäähän vaan sitten ostako enää niitä tauluja kunnan isännät tai yritysten pomot. Laittakaa sekin raha kiertämään, palkatkaa kesäksi toinenkin nuori ruohoja leikkaamaan. Se hyödyttää.
      Onpa ilmasta otettuja kuvia yrityksen etusivuilla, ihan riittävä tieto tarkkasilmäisille rosvoille - jotkut yritykset tarjoavat siis ilmaista tietoa omilla kotisivuillaan kuvia talostaan näyttämällä. Että semmosta tiedox vaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe