Millainen koira minulle?

koiruli1

Kovasti haluaisin koiraa, mutten ole vielä osannut päättää minulle sopivaa koirarotua tai onko sekarotuinen parempi ja onko naaras vai uros, pentu vai jo aikuinen koira. Minulla on aina ollut lemmikkejä muttei koskaan omaa koiraa.
Olen parikymppinen, yksin asuva nainen. Asun lähiössä, ihan mukavan kokoisessa kerrostalossa, jossa on iso parveke. Käyn töissä 3-6 päivänä viikossa ja teen vuorotöitä. Toivoisin koiraa, joka ei helposti kärsi eroahdistuksesta ja joka pärjää välillä yksinkin kotona työpäivän ajan. Koska asun kerrostalossa, en kaipaa kovasti haukkumaan taipuvaista koiraa.

Koira saisi mielellään olla:
*Keskikokoinen
*Turkki mielellään keskipitkä/pitkä muttei vaatisi hirveän kovaa hoitoa
*Seurakoiraksi
*Ensimmäiseksi koiraksi soveltuva

Miettimiäni rotuja ovat: mm. Cavalier kingcharlesinspanieli, Shetlanninlammaskoira (olen kyllä lukenut että olisi altis haukkumaan?)

5

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kultsu

      Miettimäsi cavalier kingcharlesinspanieli ja shetlanninlammaskoira ovat pieniä koiria, eivät keskikokoisia.

      Ehdottaisin sinulle kultaista noutajaa. Kultainennoutaja on keskikoinen rotu ja sopii toiveisiisi. Turkki harjataan kaksi kertaa viikossa ja pestään tarvittaessa. Näyttelykoirat trimmataan kerran kuukaudessa. Kotikoirien trimmaaminen ei ole välttämätöntä, mutta suositeltavaa. Kotikoirille riittää trimmaus muutaman kerran vuodessa.Kultaisennoutajan trimmaus on pientä siistimistä, joten se ei ole mikään suuri operaatio.
      Kultainennoutaja on alunperin metsästyskoira, mutta sopii hyvin myös seurakoiraksi, jos se saa riittävästi liikuntaa ja muuta tekemistä. Kultainennoutaja sopii ensimmäiseksi koiraksi, sillä se on luonteeltaan mukautuvainen ja helppo kouluttaa. Se on myös hiljainen rotu, joten sopii hyvin kerrostalon asukkaaksi.

    • koiruli1

      Kiitos vastauksestasi :)
      Cavalier ja Shelttis saatetaan määritellä pieniin koirarotuihin mutta tuolla "keskikokoisella" tarkoitin lähinnä isompaa kuin kääpiökoira ja pienempää kuin esimerkiksi Tanskandoggi. Eli aika laajaa kokoa.
      Kultaistanoutajaa olen myös miettinyt.

    • suosittelen...

      Meillä on isokokoinen shetlanninlammaskoira, naaras. IHANA. Tämä meidän koira ei onneksi hauku. On niiiin rakastava ja älykäs. Jos toisen koiran vielä hankimme, niin shetlanninlammaskoira se on ehdottomasti.

    • Bambi

      Ehdotan tiibetinspanielia. Se on keskikoista pienempi, mutta kun kerran olit miettinyt cavalier kingcharlesinspanielia, niin tiibetinspanieli on suunnilleen samankokoinen. Tipsu on hiljainen koira, joten se ei häiritse naapureita kerrostalossakaan. Turkki on helppohoitoinen. Se harjataan kerran viikossa. Tiibetinspanieli sopii ensimmäiseksi koiraksi. Tiibetinspanieleilla kaikki värit ovat sallittuja, joten valinnanvaraa riittää.

      • ilovebostons

        Bostoninterrieri:
        -ei hauku(enemmänkin ääntelee)
        -paino 7-12kg välillä
        -helppohoitoinen turkki
        -energinen hassuttelija
        -pieni koira, ison koiran olemuksella
        -ei pelkää mtn
        -helppo opettaa koska haluaa miellyttää, mutta luonnettakin löytyy.
        -rakastaa olla kaikessa mukana
        -rakastaa syliä ja hellimistä
        - sosiaalinen, tulee kaikkien ihmisten ja eläinten kanssa toimeen.
        -ällistyttävä kyky sopeutua uusiin ja erikoisiinkin tilanteisiin

        Ainut huono puoli mitä keksin:talvella vaatii pukemisen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2733
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1460
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1211
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1151
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe