Lääkkeiden lopettaminen!

tuuli1

Mitä voi tapahtua, jos lopetan lääkkeiden syömisen? Olen täysin kyllästynyt tähän tappavaan tasaisuuteen ja innottomuuteen.Ennen lääkkeitä olin aktiivinen ja ulospäin suuntautunut, nyt istun kotona (1,5 vuotta), lihon, eikä mikään kiinnosta.
Lääkitykseni on Deprakine 1500 mg/vrk ja Lamotrigin 150mg/vrk.

77

8267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trintalalala

      En tiedä biposi tyyppiä, mutta pahimmillaan lääkkeiden lopettamisesta voi seurata paha mania tai masennus. Mitä jos sanoisit lääkärille, että haluaisit yrittää vähentää lääkitystä? Itselläni jo 50 mg Lamia teki tunteettomaksi. Sulla olis varaa laskea kummankin lääkkeen annosta. Depra ainakin on lihottava ja turruttava lääke. Lami ei välttämättä sellasta aiheuta. Monilla se auttaa hyvin masennukseen. Kysy asiaa ainakin ensin lääkäriltä. Älä ainakaan lopeta yhtäkkiä niitä, koska seinään lopettamisesta voi aiheutua epilepsiakohtaus.

    • lääkkeiden lopettaja

      En tiedä noista, mutta itse lopetin ketipinorin (600mg) seinään.
      Valvoin kolme vuorokautta ennenkö edes tuli väsy. Viime yönä jo nukuin ja olo on tasainen. Eli tuore lopetus, mutta olen hyvin tyytyväinen.

      Sanoisin että mitään ei tapahtunut. (vielä ainakaan)

      • Anonyymi

        Hei. Huhuuu. Oletko vielä (aika kauan kun olet kirjoittanut tämän ) Miten menee ja miten meni lopetus???Olen myös lopettelemassa ketipinoria. Käytin sinuun verrattuna pienempiä annoksia. Alussa 100 mg (noin 8 vuotta) ja nyt olen neljän kuukauden aikana ottanu ,50 mg. Eilen illalla jätin lääkkeen pois. Otin buranan selkäkipuun ja yhden diapamin. Nukuin kohtalaisesti.
        Oliko sinulla pahat vieroitusoireet? Itsellä ei viel tunnu juuri miltään


      • Anonyymi

        Tilanne nyt?


    • järkytyinjapaljon

      Lopetin 5 kuukautta sitten seroquelin ja deprakinen syömisen parin viikon sisällä.

      Mitä tapahtui?

      - järkyttävät viikkoja kestävät vierotusoireet (masennus ahdistus)
      - unettomuus
      - ajatukset kirkastui
      - jaksan muutakin kuin nukkua
      - ja nyt mielessä kysymys: miksi minut haluttiin lääkitä lampaaksi? lampaaksi, joka ei kyennyt enää lukemaan edes aku-ankkaa. Olen hämilläni siitä miten lääkkeet voivat sammuttaa ihmisyyden.. ja miksi tämä kaikki tapahtuu vielä terveydenhuollon nimissä?

      • trontteroponttero

        On niitä onneksi sellaisiakin lääkäreitä jotka lopettavat lääkkeet jos ne liikaa väsyttää tai tulee ihan zombieksi. Lääkkeitä on kuitenkin niin paljon erilaisia, että melkein jokaiselle joku sopiva lääkitys löytyy. Ei zombina eläminen ole ihmisarvoista elämää.


      • toivomusbibolle

        Kaksisuuntaisen ei tule lopettaa lääkettää kysymättä lääkäriltä. Aina parempi, mitä hitaammaksi muuttuu ihminen, ei hän tee haittaa muille eikä hypi maniassa silmille. Kiitos ja ottakaahan ne iltalääkkeenne nyt.


      • Anonyymi
        toivomusbibolle kirjoitti:

        Kaksisuuntaisen ei tule lopettaa lääkettää kysymättä lääkäriltä. Aina parempi, mitä hitaammaksi muuttuu ihminen, ei hän tee haittaa muille eikä hypi maniassa silmille. Kiitos ja ottakaahan ne iltalääkkeenne nyt.

        Itse olen syönyt deprakinea 3×300, mirtazapinea ja venlafaxinia vuodesta 2004 itsemurhayrityksen jälkeen. Yrityksiä oli kaikkiaan 4. Hoito aloitettiin akuuttiosastolla Kellokosken sairaalassa. Hoitojaksoja kertyi kaikkiaan neljä, kunnes lääkevaste taisi löytyä. Hoitoa jatkettiin käynneillä psykiatrin luona noin vuoden ajan. Sitten kirjattiin ulos, mutta lääkitys jäi pysyväksi.
        Kertaakaan ei ole tarkistettu lääkitystä kuluneiden 16 vuoden aikana muuten kuin reseptejä uusimalla.
        2014 jätin kaikki mielenterveyslääkkeeni ottamatta kuin seinään. Noin 6 viikon kuluttua
        Hyökkäsi raju mania. En edes itse sitä pystynyt huomaamaan. Manian aikana aiheutin itselleni usean kymmenen tuhannen velat, joista en kyllä ikinä selviä. Onneksi tyttäreni tilani huomasi ja puuttui asiaan. Lääkityksen aloitettuani uudelleen olo vakiintui muutamassa viikossa. Kyllä aion tulevaisuudessa syödä kiltisti lääkkeeni. Harmittaa vain lääkkeiden hinta. Varsinkin kun repertuaarini sisältää myös diabetes2 lääkityksen.
        Pieniä jaksoja lukuunottamatta en ole uskaltanut jättää lääkkeitä ottamatta.


      • Anonyymi

        Teit itsesi kannalta täysin oikean valinnan!

        Ei HUS ole hoitamassa henkisiä ongelmia, se luo niitä:)


      • Anonyymi
        toivomusbibolle kirjoitti:

        Kaksisuuntaisen ei tule lopettaa lääkettää kysymättä lääkäriltä. Aina parempi, mitä hitaammaksi muuttuu ihminen, ei hän tee haittaa muille eikä hypi maniassa silmille. Kiitos ja ottakaahan ne iltalääkkeenne nyt.

        Trollin on hyvä jakaa Orionin mantraa

        Jaksaa jaksaa

        Ja ota ne trollinpalkkio rahat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen syönyt deprakinea 3×300, mirtazapinea ja venlafaxinia vuodesta 2004 itsemurhayrityksen jälkeen. Yrityksiä oli kaikkiaan 4. Hoito aloitettiin akuuttiosastolla Kellokosken sairaalassa. Hoitojaksoja kertyi kaikkiaan neljä, kunnes lääkevaste taisi löytyä. Hoitoa jatkettiin käynneillä psykiatrin luona noin vuoden ajan. Sitten kirjattiin ulos, mutta lääkitys jäi pysyväksi.
        Kertaakaan ei ole tarkistettu lääkitystä kuluneiden 16 vuoden aikana muuten kuin reseptejä uusimalla.
        2014 jätin kaikki mielenterveyslääkkeeni ottamatta kuin seinään. Noin 6 viikon kuluttua
        Hyökkäsi raju mania. En edes itse sitä pystynyt huomaamaan. Manian aikana aiheutin itselleni usean kymmenen tuhannen velat, joista en kyllä ikinä selviä. Onneksi tyttäreni tilani huomasi ja puuttui asiaan. Lääkityksen aloitettuani uudelleen olo vakiintui muutamassa viikossa. Kyllä aion tulevaisuudessa syödä kiltisti lääkkeeni. Harmittaa vain lääkkeiden hinta. Varsinkin kun repertuaarini sisältää myös diabetes2 lääkityksen.
        Pieniä jaksoja lukuunottamatta en ole uskaltanut jättää lääkkeitä ottamatta.

        Lopetit seinään, olisit porrastetusti vähentänyt lääkkeet nollaan

        Niinku mä, nyt yli 4 vuotta ilman lääkkeitä

        Mitään sairautta edes ollut mistä parantua

        HUS valehtelee ihmisille


      • Anonyymi
        toivomusbibolle kirjoitti:

        Kaksisuuntaisen ei tule lopettaa lääkettää kysymättä lääkäriltä. Aina parempi, mitä hitaammaksi muuttuu ihminen, ei hän tee haittaa muille eikä hypi maniassa silmille. Kiitos ja ottakaahan ne iltalääkkeenne nyt.

        Toivomuskaivobiporekrytoija

        Hae nyt ne orionin trollirahat

        Jaksaaa jakssaa!!


      • Anonyymi

        Tilanne nyt?


      • Anonyymi
        toivomusbibolle kirjoitti:

        Kaksisuuntaisen ei tule lopettaa lääkettää kysymättä lääkäriltä. Aina parempi, mitä hitaammaksi muuttuu ihminen, ei hän tee haittaa muille eikä hypi maniassa silmille. Kiitos ja ottakaahan ne iltalääkkeenne nyt.

        Sairas on sairas.

        Myös Suomi on sairas maa.


    • Lopeta lääkkeet

      Ainakin Deprakinen lopetuksesta olo paranee. Sitä käytetään myös epilepsiassa. Se aiheuttaa tosiaan liikalihavuutta sekä hyponatremiaa. Näin ollen verenpaine nousee tai pysyy korkeammalla kuin Deprakinen aikana ja paino lähtee laskuun. Samoin väsymys vähenee. Seuraa alkuviikkoina natriumin kehitystä pyörrytyksen tunteina tai vaihtoehtoisesti verenpainemittarilla.

      Psykiatrien mielestä elämän kuuluu olla tappavan tasaista, kuten mainitsitkin. Heidän mielestä asiakkaiden paikka on sängynpohjassa, ei edes päivittäistarpeiden tyydyttämiseen ole oikeutta. Saat itsellesi elämän, kun lopetat lääkityksen.

      • maaaasis

        Depra vie monilta hiukset päästä ja lihottaa armottomasti. En tajua miksei lääkärit välitä siitä että myös liikalihavuus on ongelma. Sehän on mukavaa kun kaksisuuntaisen päälle tulee vielä muita sairauksia. Mun mielestä kaksisuuntaisen lääkityksen tarkoituksena olisi myös auttaa ihmistä takaisin työelämään. Mites menet työelämään kun mikään ei kiinnosta, mitään ei jaksa ja paino vaan nousee. Makaat sängyssä kaiket päivät. Yhtälailla voi olla sitten masentunut.


    • tuuli1

      Kiitos vastanneille!
      Tämä vahvistaa päätöstäni lopettaa lääkityksen.

      Tosta lihomisesta vielä.Mulle kiloja on kertynyt 25-30 kg.Tarkoituksena on, että kuntoutuisin työelämään.Kurjaa vaan, ettei työtäni voi 100kg painavana tehdä.

      Jaksamista meille kaikille.

      • minä...

        Mitä tapahtuu,jos lopetan yhtäkkiä Seronil ja ketopidor lääkkeen syömisen?
        Kiitos vastauksesta.


      • NBgt
        minä... kirjoitti:

        Mitä tapahtuu,jos lopetan yhtäkkiä Seronil ja ketopidor lääkkeen syömisen?
        Kiitos vastauksesta.

        Todennäköisesti jotain huonoa. Nuo lääkkeet tavallaan muuttavat solujen viestintää, minkä jälkeen keho tottuu ja sopeutuu siihen, että ne lääkkeiden molekyylit muuttavat solujen toimintaa. Jos lääkkeet otetaan nopeasti pois, niin keho on edelleen siinä sopeutuneessa tilassa, mikä voi johtaa psykooseihin, masennukseen, yms. Ei voi tietää, mitä juuri sinun tapauksessasi tapahtuu, mutta esimerkiksi tuo Ketipinor on aika väsyttävä lääke. Kehosi on tavallaan tottunut sen väsyttävään vaikutukseen ja yrittänyt parhaan mukaan sopeutua siihen. Jos Ketipinor otetaan nopeasti pois, niin sitten ei varmaan esimerkiksi nukuta ollenkaan.


      • WeLLHo
        minä... kirjoitti:

        Mitä tapahtuu,jos lopetan yhtäkkiä Seronil ja ketopidor lääkkeen syömisen?
        Kiitos vastauksesta.

        Hei. Tutustu psyykenlääkkeiden vieroitukseen hyvin ennen kuin aloitat, jotta tiedät mitä on tuleva. Lääkärikunnalla on lähes poikkeuksetta täysin vajaavaiset tiedot psyykenlääkevieroituksesta, joten omatoiminen tiedonhaku on ratkaisevaa. Joitakin kirjoja on myös saatavilla, mutta niiden sisältö on laadultaan vaihtelevaa ja myös usein vajaavaista. Viimeisimmän tiedon löydät internetistä. Esimerkiksi seuraavista osoitteista saa ihan käypää tietoa vieroittautumiseen.

        www.cepuk.org
        www.recovery-road.org
        www.comingoff.com
        www.beyondmeds.com
        www.survivingantidepressants.org


      • Anonyymi

        Pieni vinkki , alota pikkuhiljaa urheileminen

        Aluksi kävelyä, sitten lenkkeilyä

        Uinti ja vesijuoksu, oikein hyviä myös

        Monivitamiineja, tupla annos

        Mielihyvä keskukset lopettavat yleensä toiminnan , yritä saada ne toimimaan

        Sitä kautta elämän tunne paranee

        Psyykelääkkeet vaurioittavat aivokemiaa ja tunne-elämää hyvin vakavasti

        Koeta päästä esim kelan tuettuun terapiaan

        Jatka urheilua ja ota jossain vaiheessa esim punttisali treenit 2 kertaa viikossa

        Ole kärsivällinen ja usko että olo paranee

        Se tulee tapahtumaan sinnikkäällä omalla työllä, eli hoitamalla itse itsesi

        HUS ei sitä tee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni vinkki , alota pikkuhiljaa urheileminen

        Aluksi kävelyä, sitten lenkkeilyä

        Uinti ja vesijuoksu, oikein hyviä myös

        Monivitamiineja, tupla annos

        Mielihyvä keskukset lopettavat yleensä toiminnan , yritä saada ne toimimaan

        Sitä kautta elämän tunne paranee

        Psyykelääkkeet vaurioittavat aivokemiaa ja tunne-elämää hyvin vakavasti

        Koeta päästä esim kelan tuettuun terapiaan

        Jatka urheilua ja ota jossain vaiheessa esim punttisali treenit 2 kertaa viikossa

        Ole kärsivällinen ja usko että olo paranee

        Se tulee tapahtumaan sinnikkäällä omalla työllä, eli hoitamalla itse itsesi

        HUS ei sitä tee

        Olet kusipää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kusipää

        Heheh....
        Liikkuminen poistaa kyllä nesteitä, sinänsä ihan hyvä vinkki...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heheh....
        Liikkuminen poistaa kyllä nesteitä, sinänsä ihan hyvä vinkki...

        Olet kusipää

        Urheile sinä urhea vaan

        Mikä diagnoosi


    • lopettelin

      muutama päivä sitten sertralinin 100mg ja abilifyn 7,5 mg. Uni ei tule ollenkaan :(

      • WeLLHo

        Ratkaisuksi; lopeta ittes myrkyttäminen? Jos vaurioitat aivojasi noilla aineilla voit menettää kyvyn nukkua vuosiksi lopettamisesta huolimatta tai pysyvästi (jos aivovauriot jäävät pysyviksi).


    • alkuperä

      Olen viestiketjun aloittaja ja haluan kertoa mitä todella tapahtui, kun lopetin lääkkeet.Aikomukseni oli lopettaa lääkkeet vähitellen, mutta diagnoosiini ja luonteeseni sopien, lopetin ne kerralla.Ensimmäiset viikot huimasi ja koko ajan oli kamala vesi-jano.Noin kolmen viikon päästä lopetuksesta ajatukset alkoivat kirkastua, jaksoin lähteä ulos, kykenin tekemään päätöksiä ym. ym. jaksoin aloittaa liikkumisen ja sen myötä vähensin syömistä.Painoni on pudonnut lähes 20kg.Olen voinut palata työhön, jota en koskaan uskonut kykeneväni enää tekemään.Koin uuden lääkkeettömän elämäni alkuaikoina, että teen jotain väärää, kun en syö minulle määrättyjä lääkkeitä.Lopulta ajatukset muuttuivat ja päätin toimia niin kuin parhaaksi näin.En yllytä ketään tekemään samoin kuin minä.Jollekin lääkkeiden yhtäkkinen lopettaminen voi olla huono ratkaisu ja varmaan aina olisi järkevää keskustella asiasta lääkärin kanssa.Ihanaa kevättä teille kaikille lääkkeillä tai ilman!

      • Hihukki

        Niin, aika tavallinen parantamiskikka on syöttää taudinaiheuttajaa ihmiselle, että tämä lopulta uskoisi, että kyseinen aine eli lääke sitä aiheutti, ja lopettamalla ajoissa parenatuisi? Esim. tupakkia käytettiin LÄÄKKEENÄ keuhkosairauksiin ja viiniä vatsavaivoihin, vaikka nykyään tiedetään niiden juurikin aiheuttavan noita. Mutta ongelma on, että saatetaan pelotella psyykokuntoutujat kokonaan pois kodeistaan, jos eivät ota enää lääkettä, ja jäävät sitten yksin ja sekoavat lopullisesti siihen. Kumpi tässä tarvii parannusta, toipilaat vai lääkärit?


      • kiitosei

        Hei viestiketjun aloittaja! Saatkohan viestin kysymyksestä... Mutta tekisi mieleni kysyä, millainen sinun 'sairautesi' oli silloin, kun sait lääkityksen? Oliko sinulla maniaa/psykoosia vai masennusta vai molempia, joihin sait lääkityksen? Miten olet nyt jaksanut?


      • Anonyymi

        Hyvä että lopetit, tuo ihan seinään lopettaminen on vaa melko raju kokemus varmasti

        Itse lopetin porrastetusti 9 kk sisällä

        Viikko viimeisestä pilleristä heräsin täysin uuteen aamuun maailmassa josta olin poistunut 11 vuotta sitten

        Saatat hiffata mistä puhun

        Tsemppiä sulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että lopetit, tuo ihan seinään lopettaminen on vaa melko raju kokemus varmasti

        Itse lopetin porrastetusti 9 kk sisällä

        Viikko viimeisestä pilleristä heräsin täysin uuteen aamuun maailmassa josta olin poistunut 11 vuotta sitten

        Saatat hiffata mistä puhun

        Tsemppiä sulle!

        Sinulla on diagnoosi?


    • eienää

      Lopetin juuri deprakinen 1000mg kuin seinään. Mitään ei tapahtunut. Niveliä särkee mutta se korjaantuu buranalla. Vanha ketju mutta jotakuta voi kiinnostaa.

    • suloinenrivatril

      Jos lääkitys aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, sitä kannattaa miettiä uudelleen. Aina voi vaihtaa lääkettä, kokeilla eri annoksia. Hyödyt/haitat täytyy olla tasapainossa, jotta pystyy lääkkeet ottamaan päivittäin. Moni on joutunut/päässyt osastolle, kun mennyt lopettamaan lääkityksen seinään omin päin.

      En suosittele. Jaksa hakea oikeaa sulle sopivaa lääkitystä, jota pystyy sietämään, ja samalla pitämään vielä pahemmat oireet kurissa. Jos ei onnistu yhdellä lääkärillä, vaihda toiseen. Itsellä pysyi hypomaaniset kaudet poissa vuosikymmniä Rivatrilla, joka auttoi myös ahdistuneisuuteen. Annos oli 4mg/vrk ja niin on enelleen. Olen purkanut Rivatrilin lääkärin ohjeiden mukaisesti monta kertaa. Tämä on johtanut hypomaaanisen kauden takaisin tuloon noin 6kk sisällä. Olen aina palannut lääkitykseen. Kaikki muut lääkkeet olivat ikäviä, mutta Rivatril toimii hyvin.

    • Muutoshakuinen

      Olen syönyt 12 v. Deprakinea 1000 mg ja Risperdalia 1 mg päivittäin. Paino nousi 25 kg ja sitä on mahdoton pudottaa, vaikka liikun runsaasti ja syön nykyään lähinnä raakakasvisravintoa.

      Tutustuin hetki sitten Tohtori Tolosen sivustoon ja artikkeleihin ja ymmärsin, että esim. E-EPAa ja Karnosiinia sekä muutamia vitamiineja ja hivenaineita syömällä voitaisiin vaikuttaa aivojen toimintaan varsin positiivisesti.

      Muualta olen etsinyt tietoa syvähengitystekniikoista, meditoinnista ja mm. TRE-stressinpurkuliikkeistä, joilla voidaan myös vaikuttaa tehokkaasti aivojen toimintaan ja purkaa kehon ja mielen stressitilaa. Kannattaa etsiä tietoa myös Vagus-hermosta ja sen aktivoinnista, netissä on tietoa tästä erittäin tärkeästä hermosta englannin kielellä.

      Olen päätynyt itse nyt siihen tulokseen, että haluan lopettaa tai ainakin vähentää lääkityksiäni reippaasti. Haluan takaisin myös normaalipainoon, irti jatkuvasta jännittyneisyydestä ja ahdistuksesta, jotka haittaavat suuresti sosiaalista elämääni ja joita uskon näiden lääkkeideni aiheuttavan ja ylläpitävän. Myös sukupuolielämäni haluan palautuvan normaaliksi vuosien latistuksen jälkeen. Haluan toisin sanoen elämäni jälleen takaisin.

      Uskon itse nyt erittäin vahvasti terveiden elämäntapojen, oikean ravinnon, riittävän unen ja monipuolisen liikunnan, harrastuksien ja sosiaalisten suhteiden sekä em. syvähengityksen, meditoinnin, TRE-sstressinpurkuliikkeiden (kehon vapinalla puretaan traumoja keho- ja solumuistista. Löytyy kirja asiasta suomeksi kirjastoista) ja itämaisten kehon ja mielen rentoutuslajien voimaan (esim. Asahi, Qiqong, Tai Chi).

      Monet näistä mainitsemistani asioista ovat varmastikin outoja useimmille mielenterveyspotilaille ja kukin tietysti toimii omien näkemystensä ja kokemustensa pohjalta. Lienee syytä keskustella näistä vaihtoehdoista lääkärinsä kanssa, vaikka nämä esille tuomani asiat eivät kuulukaan länsimaisen koululääketieteen piiriin. Itse menen lähiaikoina lääkärin pakeille ja haluan suunnitelman lääkitykseni purkamiseksi. Toivon, että muut lukijat ottaisivat kantaa näkemyksiini. Voimia kaikille!

      • Puoskariko

        Hei, älä petä itseäsi, kyllä sinä jotain nestettä ainakin paljon vedät, jos tulee ylimääräistä massaa koko ajan lisää. Se on totta, että lääkkeet, monetkin hidastavat aineenvaihduntaa, mutta sinä olet jo laihenemaan päin, jos alat kirjoittaa juttujasi PALJON nettiin, koska silmien ja korvein aktiivinen käyttö ja aivojen kuluttaa yhtä paljon energia kuin liikkuminen fyysisesti. Mutta jos sitten heti vedät limukkapullon sen jälkeen, niin eipä paino sillä laske paljoa, mutta parempi silti ehkä vetää, ettei sairastuisi siksi pahemmin, että energia loppuu hetellisesti ja yllättäen.


      • Vtunväsynyt

        Mahdat olla läheisillesi järkyttävä riesa. Ovat jo saaneet kärsiä sairaudestasi ja nyt ajattelit lopettaa lääkkeiden syömisen ja mukahoitaa tautisi meditoimalla. Eikö teillä sairailla ole mitään vastuuta mistään?


      • Anonyymi

        Suosittelen ettet kerro lääkärille

        Lopeta lääkkeesi porrastetusti esim 10 kk sisällä, vähennät pikku hiljaa

        Syö paljon multivitamiinia

        Psyykelääkkeet vahingoittavat aivokemiaa ja mielihyväkeskukset lopettavat yleensä toiminnan osittain tai jopa kokonaan

        Libido yleensä katoaa myös

        Alota aktiivinen liikunta ja lisää sitä pikkuhiljaa

        Ruokavalion muuttaminen kasvis tai jopa vegaani, on erittäin suositeltavaa

        Elimistö alkaa toimia huomattavasti paremmin ja myös mieli

        Tsemppiä , you can do it!

        Vierotusoireita tulee mutta ne menevät ohi

        T:Nyt 4 vuotta terveenä

        Ps ei mitään bipolaaria ollutkaan, oli vain rankkoja kokemuksia jotka häiritsivät psyykettä

        Niistä pääsin terapialla ja itsehoidolla


      • Anonyymi
        Vtunväsynyt kirjoitti:

        Mahdat olla läheisillesi järkyttävä riesa. Ovat jo saaneet kärsiä sairaudestasi ja nyt ajattelit lopettaa lääkkeiden syömisen ja mukahoitaa tautisi meditoimalla. Eikö teillä sairailla ole mitään vastuuta mistään?

        Hae trolli rahasi Orionin pääkonttorin aulasta klo 12.00 maanantaina


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen ettet kerro lääkärille

        Lopeta lääkkeesi porrastetusti esim 10 kk sisällä, vähennät pikku hiljaa

        Syö paljon multivitamiinia

        Psyykelääkkeet vahingoittavat aivokemiaa ja mielihyväkeskukset lopettavat yleensä toiminnan osittain tai jopa kokonaan

        Libido yleensä katoaa myös

        Alota aktiivinen liikunta ja lisää sitä pikkuhiljaa

        Ruokavalion muuttaminen kasvis tai jopa vegaani, on erittäin suositeltavaa

        Elimistö alkaa toimia huomattavasti paremmin ja myös mieli

        Tsemppiä , you can do it!

        Vierotusoireita tulee mutta ne menevät ohi

        T:Nyt 4 vuotta terveenä

        Ps ei mitään bipolaaria ollutkaan, oli vain rankkoja kokemuksia jotka häiritsivät psyykettä

        Niistä pääsin terapialla ja itsehoidolla

        Olet kusipää


    • strigoi

      Söin jotain vuoden ajan 400 mg, vähän aikaa 600 mg, seroquel prolongia ja 200 mg lamictalia, lopetin ensin seinään seroquelit (paripäiväisen mahataudin aikana) koska tuli zombimainen olo ja halusin laihtua, en kokenut haittavaikutuksia. Pari kk tästä lopetin lamictalin, josta olin pitänyt, mutta joka aiheutti kutinaa/ihottumaa, joka sitten lakkasi parissa viikossa lääkkeen jättämisestä. Nyt olen ollut ilman lääkkeitä sen parisen kuukautta melkein, ensin meni hyvin, sitten tuli sekamuotoinen muutaman viikon kausi ja nyt masentaa ja itsemurha harkinnassa joka päivä. Mietin jo pitäisikö osastolle lähteä ja koittaa elää vielä kerran vai vetäistä kaikki jäljelle jääneet napit kerralla jne. Semmoiset vaikutukset mulla lääkkeiden jättämisestä! :)

      • Stereohaukka

        Kuulostaa ihan normaaleilta viekkareilta ja kyseessä voi olla myös aivovaurio-oireisto, vaikea sanoa vielä tuossa vaiheessa. Yleensä kannattaa odottaa minimissään 6 kuukautta ennen kuin lähtee arvioimaan tilaansa. Tietenkin, jos elämässäsi on tapahtunut jotakin epämiellyttävää viime aikoina tai vanhat asiat painavat yhä mieltä, minkä vuoksi alun perin aloit aineita ottamaan, niin silloin aivoja lamaavien vaikutusten vähentyminen tai loppuminen voi tuoda takaisin tunnekokemuksia ja välittämistä. Sitä vain sinulla on mahdollisuus selvittää.


    • pläski

      Lopetan ketipinorin. Oon syönyt sitä n. 3 ja puoli vuotta eri annostuksilla max. 350mg. Oon lihonut 30 kg. Mulle riitti nyt tää paska. Väsyttää vaan ja vituttaa.

      • entinenplösö

        Itse lopetin yli vuosi sitten ja olen mennyt sen jälkeen pelkästään litolla. Olen päässyt hyvin elämässäni eteenpäin, vaikka masennus on välillä iskenytkin. Kun katson itsesäni otettuja kuvia siltä puolen vuoden ajalta kun käytin seroquelia, niin voi hyvä luoja kun niissä näkyy väsynyt ihmispolo. Oli iho-ongelmia(naama oikeasti täynnä finnejä ja se kipu), ylipainoa, väsymystä(pahimmillaan 17h/vrk) eikä mielenkiintoa tai kykyä tehdä mitään. Osa oireista johtui myös sillioisesta sairauden vaiheesta(vakava masennus), mutta kyllä nuo fyysiset oireet kummasti hälvenivät kuukausien mittaan lääkevihdoksen jälkeen.
        Mulle se lääke ei ylläpitohoitoon sopinut, eikä kyllä muutkaan samaan lääkeryhmään kuuluvat aineet. Oli niistä hetkellinen apu, mutta en ymmärrä sitä, miksi niiden käyttämistä jatketaan ylläpitohoidossa kun kevyempiäkin vaihtoehtoja on olemassa.


      • Kääpiökö

        Läskillä on SUURI PAINO? Saa siis olla suuri edes jossakin asiassa, fyysisesti, läskeillä on vahvat jalat. Mutta sitä ei nykyään vain pidetä kovinkaan komeana tai kauniina, mutta jossain maailmanajassa laihuus oli vain merkki siitä, ettei osattu edes laittaa ruokaa, ja että oltiin heikkoja, joten empä tiedä, tarivtseeko välttämättä ruveta bodaamaan tai aerbiccaamaan, jos haluaisi välttämättä laihtua. Juokseminen on edelleen paras tapa olla laiha, mutta eipä läskin jalat taida sitä silti kestää. Muljatjaisi vain povlet, niinkuin minullekin viimekesänä jalkapalloa pelatessani kävi kun hypin hullun lailla yli tunnin ajan pallon perässä. Luultavasti joku taklasi minut, kun oli kaksi isoa mustelmaakin jalassa, mutta parissa kolmessa kuukaudessa on voinut "kinkkaamisen" jo lopettaa... Lääkärit olisi vieneet vain rahat, ja leikelleet ehkä polven, miten sillä toimenpiteellä muka kukaan paranee vammasta? Asakaan, vaikka oli hyvä kuningas, Israelin historiassa, antoi lääkärien tappaa itsensä, samoin kuin Hitlerin äiti, ja omakin äitini saman siirron teki.


    • Deprakin lihotti 40kg lopetin lääkityksen seinää.

    • pläski

      Mulla on kans aloitettu lito ja lopetetaan toi ketipinor. Lähteeköhän paino laskeen? En tiennyt että deprakinekin lihottaa.

    • Hihukki

      Fiilis voi muuttua jonkinverran, jos lopetat lääkkeet, mutta en tiedä noista lääkkeistä, onko nekin enimmäkseen vain "unilääkkeitä". Lumevaikutusta parannetaan lääkkeillä, pistämällä tuoteselostukseen ties mitä vaikutuksia, lue siitä, miten niiden kuuluisi vaikuttaa.... Pirteämpi olisit jos et söisi lääkkeitä, siitä olen melko varma, mutta riippuu kokonaan lääkkeestä, koska ehkä on piristäviäkin lääkkeitä, itse en ole sellaisen törmännyt(paisi Abilify?), on mennyt: Klorpromania(Tulipunainen naama joka kesä), Truxalia,(yllättäviä tuskatiloja iltaisin), Sepramia vai oliko se Zyprexaa(siitä tuli yliannostuksena hieno fiilis!), Cisordino ja Riserdal oli vain ihon turmelemista, koska ne meni piikkinä, nykyään menee mulla Olanzapinia ja Abilifya. Olanzapiini on voimakkasti unettava, Abilify ei vaikuta juuri mitenkään, en tiedä miten se vaikuttaa? Sen pitäisi poistaa näkö- ja kuuluharhoja, minä itse en niistä edes koskaan suuremmin kiusaantunut, sen teki psykiatrit ihan itse....

      • Idioottiko

        Mitään suuria haittavaikutuksia ei minun lääkkeilläni ole vielä ollut, ainoa vain, että jo ei halunnut nukkua liikaa ja nähdä painajaisia, ne piti vain jättää ottamatta, mutta silloin valvotti aikalailla, ja sepäs olikin makeampaa kuin uni, koska oli tietokoneella vaikka mitä hommia tehtävänä. Kirjojakin voisi lukea öisin, tai kattoa DVDeita, jos ei ottaisi aina unen takia lääkkeitä, liika nukkuminenhän lihottaa aika lailla, ylipainoa ei minulla todellakaan vielä ole. Painoindeksi mulla tasan 25. (Pi = Painokg/pituusmetrit^2)


      • fsy8lm

        Sanoiko lääkäri sinulle tosissaan, että neuroleptit poistavat näkö- ja kuuloharhoja? Ihan tosissaanko sanoi noin? Aavistuksen harhaanjohtava tapa ilmoittaa aineen todellisesta vaikutustavasta.


      • Hihukki

        Lääkkeen tuoteselosteessa lukee niin. Haittavaituksia on kaikissa useita, Klorpromani oli ainoa, josta niitä tuli, tähän mennessä, kasvot helottivat tulipunaisina kesällä, kun oli ollut vartin auringossa, ja todella pisti minut näyttämään täsyin hullulta. Ei se kyllä parantanut ketään hulludesta tai psykoosista, vaan pikemminkin pahensi olotilaani, mutta niinkuin totesin, vain lievät tuskatilat ja uneliaisuus muissa lääkkeissä sivuoireena, ja "levottamat unet". Psyykkistä aktiivisuutta osa lääkkeistä silti vain lisäsi. Harjoja ja harhoja näen ja kuulen milloin lystään, mutta se on Jumalan armolahja, ei mikään sairaus.


    • pläski

      Mulla menee nyt 25mg ketipinoria illalla, katotaan tuleeko uni. Purin tosi nopeesti siitä 200mg:sta. Ei tullu muuta viekkaria kuin hikoilu. Siis vielä. Uni on ollut kevyempää myös.

    • Vtunväsynyt

      Vaikeista maanisista kausista kärsivän ihmisen lähiomaisena suorastaan kyr*ii lukea tätä ketjua. Toimitin juuri hoitoon oman äitini, joka omatoimisesti lopetti Zyprexan käytön ja nousi taas maaniseen vaiheeseen, jona aikana uhkaili mm. sukulaisia hengenlähdöllä ja sai itsensä tolkuttomaan taloudelliseen kuseen. Itse suhtaudun asiaan vast' edes niin, että kun ja jos äitini seuraavan kerran ryhtyy itsekseen rukkaamaan lääkityksiään, niin minun puolestani hän voi tappaa itsensä vaikka samantien. Niin paljon hän on minunkin perheeni elämää rasittanut, siis omien lastensa ja lastenlastensa elämää. Lääkityksen omatoiminen rassaaminen on merkki silkasta välinpitämättömyydestä muita kohtaan. Sitä en ihmettele yhtään, että elämä tuntuu tasapaksulta lääkityksessä: sitähän se normaali elämä ihmisellä on. Tämä asia ei vain bipoille valkene, sillä ovat niin mieltyneet niihin epärealistisiin manioihinsa ja toisten ihmisten kiusaamiseen.

    • plösö

      hullummaksi tulet ja se huomataan

    • Toivoton21

      No itteeni pelottaa kun oma lääkäri käski nyt lopettaa Seronil 10mg tänään, kun mietin että tuleeko vierotus-oireita..

    • Feeniksin_kyynel

      Jos haluaa vähentää lääkitystään niin sen voi tehdä lääkärin kanssa. He auttavat mielellään. Samalla voi välttyä pahimmilta seurauksilta.

      • vessanaameri

        Ai mielellään :D Lollollerssit tälle.


    • vähennänmä

      Täällä yks joka vähentää lääkärin kanssa puhuttuaan ensin vakavasta ylipainosta. Mulla ei ole bipolaaria eikä epilepsiaa vaan deprakine määrättiin alkujaan kun ahdisti todella pahasti hankala elämäntilanne, muun lääkkeen rinnalle. Nyt kokeilen vähentää, tuleekohan vieroituksia siitä. Toiset ne vaan vähentää tosta noin vaan ja mä en uskalla kuin hyvin-hyvin hitaasti. Nyt jokatoinen ilta 300 ja jokatoinen 500mg depottia, paino kun nousi kaikkiaan muhkeat 25kg deprakinen ja yhden toisen lääkkeen tähden ja jo tätä ennen oli ylipainoa. . Erittäin semmonen lääke joka todella tekee zombi olon, etenkin annoksella 1000 ei pysty mitään enää.. Sellainen se oli mulla aluksi..

    • bipolarbarbie

      Mä uskaltaisin väittää, että lääkkeiden lopettamisen jälkeen voi olla jonkin aikaa normaalia tasaista elämää, kunnes ennemmin tai myöhemmin palaa joko masennus- tai (hypo)mania. Sairauden luonne on se, että jaksot toistuvat. Lääkkeet ovat oikeastaan ainoa keino estää masennus- ja (hypo)maniajaksojen uusiutumista.

      Itse elän elämääni lääkittynä ja olen tällä hetkellä kuntoutustuella. Koen kuitenkin vointini pääsääntöisesti normaaliksi, eikä mulla ole lääkkeistä juuri mitään sivuoireita, huolimatta isosta annostuksesta. Tarkoituksenani olisi jatkaa opiskeluja ensi syksynä. En oikein usko lääkekielteisyyteen ja koen, että lääkkeitä syömällä huolehdin omasta hyvinvoinnistani. Olen aivan varma, että ilman lääkitystä olisin tällä hetkellä kuollut ja kuopattu. Joten valitsen mielummin päivä toisensa jälkeen lääkkeet, kuin kuoleman. Kuulostaa ehkä jonkun korvaan hieman dramaattiselta, mutta oikeasti masennusjaksoni ovat olleet vakava-vasteisia; olen halunnut vain kuolla ja muutamaan otteeseen jopa meinannut tappaa itseni.

    • Pertti1986

      Tulee omat ajatukset taas päähän.. Parempi olo. Uskaltaa elää omaa elämää.

    • aikaeikäypitkäksi

      Minä lopetin toista vuotta sitten. Odotellut josko pikkuhiljaa vaikka joku masennus tulisi tai edes hypo, mutta ei ole näkynyt.

      • zaric

        Ei masentuneisuus tule ilman syytä elämässä, kuten flunssa. Älytöntä odotellakaan yhtään mitään. Ellei sanomasi ollutkin sarkasmia.


      • aikaeikäypitkäksi

        Oli sarkasmia. Poistin elämästäni vain selkäänpuukottajat, hyväksikäyttäjät, väkivaltaiset ihmiset, päihdeongelmaiset, mielenterveysongelmaiset jotka ei hoida itseään tai on muuten hirveitä manipuloivia ihmisiä, osan sukuani ja muutin koko elämäntyylini. Näin pystyin jättämään pois lääkkeet.


    • Lopettanut

      Lopetin myös seroquelin puoli vuotta sitten ja mitään muuta ei tapahtunut, kuin sain elämästä taas otteen. Jos olisin jatkanut lääkitystä, olisin menettänyt työni ja avioliittoni, niin tylsistynyt olin. Nukuin vain kaikenaikaa ja pahinta oli, että unohdin sanoja ja koko lähimuisti tuntui menneen. Kiloja lähti ja pikkuhiljaa muistan myös jotain. Ainoa murheenaihe tällähetkellä on , saanko vielä hiukseni takaisin. Olisi pitänyt lopettaajo aikaisemmin.

    • Anonyymi

      Jos skitso affek tai BiPo diagnoosilla oleva lopettaa lääkityksensä tai ajaa sen alas lääkärin luvalla niin kirjoittaako lääkäri yhä tukiin vaadittavat lausunnot silti vai onko lääkitys pakko jotta saa rahat elää?

      Ja myöntääkö kukaan tukea jos ei käytä lääkkeitä?

      Aika paha kysymys vai?

      Toki eläke on eri asia.

      Toinen juttu että onko tilastoja yms moni joutuu palaamaan lääkkeisiin joilla siis on diagnoosi?

      • Anonyymi

        Vanha viesti, mutta vastaan kuitenkin. Vielä 5 vuotta sitten sai terapiasuosituksen/lausunnon psykiatrilta, vaikkei ollut masennuslääkityksellä, mutta nykyisin on toinen juttu. Jos kieltäydyt lääkkeistä, et saa myöskään lähetettä terapiaan. Näin kävi tutulle. Tämäkin tuntuu kovin erikoiselta, enkä tiedä pitäisikö näin mennä. Toinen erikoinen juttu on se, että toiselle tutulle tuli ihomuutoksia ja hän meni terveyskeskukseen varaamaan aikaa. Aikoja ei anneta, koska niitä ei ole, kun ei ole lääkäreitä. Tämäkin tuntuu ihan laittomalle. Jos terveyskeskus ei anna aikoja, niin eikö heidän kuulu hankkia lääkäri ostopalveluna? Vai kuuluuko esim. tällaisessa tilanteessa kävellä erikoissairaanhoidon päivystykseen?


    • Anonyymi

      Deprakine vähentää antipsykoottien vieroitusoireita ja deprakinea käytetään mm bentsojen vieroitukseen ihan virallisten hoitosuositusten mukaan. Harmi, kun Suomessa ei julkisella puolella haluta antipsykoottivieroitusta kaikkien niitä pakotettuna syövien ihmisten tietämistä syistä.

      Eli kaikki kanssaihmiset, jos teillä on deprakine, pitäkää se 1000-2000mg annoksella. Pudottakaa ekana antipsykootit joko titraren hitaasti pienemmäksi tai kertalaakista. Kertalopetus aiheuttaa 99 prosentin todennäköisyydellä kropalle niin karmeat vieroitusoireet, että tila vastaa psykoosia ja se tosiaan on "lääkepsykoosi". Siinä tilassa kun menee päivystykseen tai minne vaan, psykiatria näkee lääkelopetuksen "oireiden" paluuna ja uutta psykoosilääkitystä pukkaa..

      Melatoniinia saa ilman reseptiä 1,9mg ja sitä voi ottaa unta turvaamaan max 6mg, itsellä resepti 3mgx1-2 tarvittaessa. Pyrkikää turvaamaan antipsykootin lopettamisessa edes niin vähän unta kuin vieroitusoireiden aikana kykenette saamaan. Vaikka alkuun unirytmi ja vuorokausirytmi katoaakin.

      Lopettakaa vieroitusoireiden keskellä kaikki yhteydenpito nettiin tai ihmisiin, jotka "veisivät" teidät hoitoon mukamas psykoottisina! Kaikki ylimääräiset ärsykkeet, netin ja kännykän tietotulva vaan pahentaa niitä alkuvaiheen vieroitusoireena tulevia ns. psykoottisia oireita.

      Pysykää mahdollisimman kevyellä liikunnalla, kävely uinti yms sellainen kevyt, ei mitään liian raskasta. Pyrkikää alkuvaiheessa syömään mahdollisimman hyvin.

      Antipsykoottien lopetus ei onnistu missään nimessä, jos elämäntilanne on yhtään valmiiksi stressaava, työ- koulu tai vaikkapa parisuhdeongelmat. Hankkikaa itselle elämäntilanne, jossa voitte käytännössä ilman arkisia stressilähteitä kestää alkuvaiheen psykoosinkaltaiset tuskaiset tunteet. Mitä stressivapaampi elämäntilanne, sitä paremmin pystyy viekkarit kestämään. Jos tulee ns outoja ajatuksia, jotka psykiatria leimaa harhoiksi. Älkää puhuko niistä kelleen ja misssään nimessä ei psykiatreille. Itse kirjoitin ne alitajunnasta tulevat ajatukset ihan kynällä paperille, kyllä ne ns. vainoharhaiset ajatukset siitä parissa viikossa selkiintyy ja niistä näkee myöhemmin omat traumat tai muut syyt, miksi alunperin on päätynyt ekaan "psykoosiin" ja lääkkeille. Se on ihan terapeuttista.

      Älkää missään nimessä turvautuko bentsoihin, saa vaan toisen lääkkeen tilalle, johon jää koukkuun. Jos saatte lääkäriltä Propralia, ei kannata kertoa että lopetatte lääkkeitä, se on beetasalpaaja, joka tasaa vieroituksen fyysisiä oireita ilman bentsojen haittoja tai pelkoa uudesta lääkekoukusta.

      Kahvi minimiin ja alkoholi vieroituksen ajaksi kokonaan pois!

      Kun on päässyt antipsykooteista eroon ja käynyt läpi niistä aiheutuvan kemiallisen psykoosin, jonka aikana keho palautuu tilaan, jossa se tottuu, ettei saakaan enää antipsykootteja ja oma olo on tasaantunut. Deprakine pois. Sen voi aika nopealla vauhdilla pudottaa 500mg viikossa kahdessa pois. Viekkareina lähinnä vuolasta hikoilua jatkuvaa janoa yms, ne on lieviä. Deprakine nostaa automaattisesti munuaisten kreatininiiniarvoja, joten ei kannata alkuun ihmetellä virtsaamisongelmia ja tarvetta koko ajan käydä vessassa ja janon tunnetta. Munuaiset vaan tottuvat hetken aikaa luonnollisempaan tilaan.

      Onnea yritykseen, itsellä meni kaksi vuotta vieroituspsykooseissa ja pariin kertaan päädyin osastolle vieroituksen aikana ja aina tuli lisää ja isompia annoksia lääkkeitä. Välttäkää siis vieroitusaikana julkista psykiatriaa, jos tulee esiin, että lopetat lääkkeet, tulee injektiot tilalle ja niitä on vaikea välttää, kun tulevat kotiin ne piikittään, jos ei suostu itse terkkarilla käydä niitä hakemassa.

      Onnea kaikille, kun irtaannutte laillisista huumeista, se ei ole helppoa, mutta vaikeiden hetkien jälkeen todella hyväksi.

      • Anonyymi

        "Deprakine vähentää antipsykoottien vieroitusoireita ja deprakinea käytetään mm bentsojen vieroitukseen ihan virallisten hoitosuositusten mukaan"

        Ihan näinköhän on kuitenkaan. Tuntuu hullulta käyttää lääkkeitä lääkkeiden vieroitukseen. Asioiden mahdollisimman simppelinä pitäminen vieroituksessa on järkevää.

        "Älkää missään nimessä turvautuko bentsoihin, saa vaan toisen lääkkeen tilalle, johon jää koukkuun. Jos saatte lääkäriltä Propralia, ei kannata kertoa että lopetatte lääkkeitä, se on beetasalpaaja, joka tasaa vieroituksen fyysisiä oireita ilman bentsojen haittoja tai pelkoa uudesta lääkekoukusta."

        Juu ei bentsoja. Propral voi olla myös joillekin haitallinen.

        "Pudottakaa ekana antipsykootit joko titraren hitaasti pienemmäksi tai kertalaakista. Kertalopetus aiheuttaa 99 prosentin todennäköisyydellä kropalle niin karmeat vieroitusoireet, että tila vastaa psykoosia ja se tosiaan on "lääkepsykoosi". "

        Ei kertalaakista. Missään nimessä. Se riskialtista hermostolle ja mielelle. Unet voi lähteä, psykoosi voi iskeä vaikka mitä hermostollisia oireita tulla plus sairaalassa alta aikayksikön. Titraten alas. Pieninä pudotuksina aina 2 vkoa- kk taukoa ennen seuraavaa vähennystä. Kannattaa selvittää voiko pilleriä pilkkoa. Kaikkia ei voi.

        Etenkin pitkän käytön antipsykoottivähennys jossa on ollut ongelmia aiemmin pitää tehdä hitaasti koska siinä on riskejä.

        Ja se on yksilöllistä kelle sopii vähentää mikäkin lääke ensin. Lähtökohtaisesti varmaan viimeisenä kannattaa vieroittautua lääkkeistä jotka tukee unta ja on vähiten virkistäviä.

        "Pyrkikää turvaamaan antipsykootin lopettamisessa edes niin vähän unta kuin vieroitusoireiden aikana kykenette saamaan. " Kannattaa tutustua myös unettomuuden lääkkeettömiin hoitokeinoihin ja unihygieniaan. Kaikki lähtee kunnon säännöllisestä ravinnosta, säännöllisestä päivärytmistä, opettelusta relaamaan, pienestä kevyestä säännöllisestä reippailusta. Vieroituksessa liian kova rehkiminen voi laittaa jo mahdollisesti epätasapainotilassa olevan hermoston kierroksille.

        "Pysykää mahdollisimman kevyellä liikunnalla, kävely uinti yms sellainen kevyt, ei mitään liian raskasta. Pyrkikää alkuvaiheessa syömään mahdollisimman hyvin." Juurikin näin. Jooga, kävely, uinti jne kevyt liikunta. Paljon hermoston rentouttamista joka laskee hermostollista ylikierroksilla oloa. Liika liikunta voi lisätä ylikierroksia vieroituksessa jolloin hermosto on herkillä.

        "Sen(deprakinen) voi aika nopealla vauhdilla pudottaa 500mg viikossa kahdessa pois."

        Ei kaikki voi. Se on yksilöllistä. Tuo voi olla joillekin pitkän käytön jälkeen hälyttävän nopea vieroitus. Itseasiassa hyvin monellekin.

        "Hankkikaa itselle elämäntilanne, jossa voitte käytännössä ilman arkisia stressilähteitä kestää alkuvaiheen psykoosinkaltaiset tuskaiset tunteet. "
        Niin tai vieroittautukaa tosi hitaasti jolloin ei tule psykoosinkaltaisia tuskaisia tunteita suurella todennäköisyydellä. Tosi on että työn ja vieroituksen yhdistelyssä voi olla haasteensa. Vähästressisyydestä on hyötynsä vieroituksessa.

        "Jos tulee ns outoja ajatuksia, jotka psykiatria leimaa harhoiksi. Älkää puhuko niistä kelleen ja misssään nimessä ei psykiatreille. Itse kirjoitin ne alitajunnasta tulevat ajatukset ihan kynällä paperille, kyllä ne ns. vainoharhaiset ajatukset siitä parissa viikossa selkiintyy ja niistä näkee myöhemmin omat traumat tai muut syyt, miksi alunperin on päätynyt ekaan "psykoosiin" ja lääkkeille. Se on ihan terapeuttista."
        Itsekin näen että ihminen monesti kykenee itsereflektoimaan ajatteluaan. "Onko tässä ajatuksessa mitään järkeä " jne. Vieroitus pelaa mielellä.

        "Onnea yritykseen, itsellä meni kaksi vuotta vieroituspsykooseissa ja pariin kertaan päädyin osastolle vieroituksen aikana ja aina tuli lisää ja isompia annoksia lääkkeitä. Välttäkää siis vieroitusaikana julkista psykiatriaa, jos tulee esiin, että lopetat lääkkeet, tulee injektiot tilalle ja niitä on vaikea välttää, kun tulevat kotiin ne piikittään, jos ei suostu itse terkkarilla käydä niitä hakemassa."

        Sen vuoden jopa kaksi vuotta voisi käyttää myös hitaaseen lääkelaskuun jolloin riskit tällaiselle vähenee että päätyy vieroituspsykooseissa sairaalaan.

        "Kahvi minimiin ja alkoholi vieroituksen ajaksi kokonaan pois!" Jotkut saattaa voida juoda kahvia tai polttaa tupakkaa ongelmitta vieroituksissa toisille tulee vieroituksessa herkistymistä mainitsemilleai stimulanteille ja ne esim lisää ahdistusta. Uneenkin stimulantit voi vaikuttaa heikentävästi.
        Ja päihteet kuten alkoholi pois vieroituksessa. Se sotkee hermostoa ja aivoja jotka on palautumassa vieroituksesta.


      • Anonyymi

        En ole rikas, siis olen tuo joka oman kommenttinsa lääkevieroitukseen kirjoitti. Vedin melkein 20v lääkkeillä ja kaikilla muillakin tavoilla paitsi huumeilla suomalaista työelämää vaikka väliin kävin ihan itsarissa muutaman minuutin päässä kuolemasta. Kesti 2v lopulta, kun sain itselleni hetkeksi aikaa suurimmalta stressiltä vapaan tilan ja lääkevieroitus onnistui.

        haluun hyvällä sua ja monia meitä muitakin tsempata. sen oravanpyörän läpi joutuu tässä maassa kaikki meneen joko töissä tai sitten syrjäytyneenä se on tämän maan tapa. kun saat jotenkin kunnialla lapset kasvatettua ja omaan aikuisuuteen vietyä, jos haluut lääkkeistä eroon pidä vaikka vuorottteluvapaa tai ihan suoraan irtisanoudut ja pidät ansiosidonnaisella omaa itseäsi varten paussin kaikesta ja ota kaikki selvää mitä vaan ikinä pystyt, miten niistä laillisista ja vähän pakotetuistakin "lääkkeistä" jotka on oikeesti huumeita pääsee eroon...

        koko maa on in töttöröö ja se surettaa minua yksilötasolla monen läheisen ihmisen kohdalla ja näin netinkin kautta kasvottomana vertaistukena sinua ja monta muuta ihmistä kohtaan


    Ketjusta on poistettu 54 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3704
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      583
      3483
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3382
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2177
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2121
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      319
      1935
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      157
      1636
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe