Herätys Hartolan vanhemmat

Mummy i like work !!

Tiedättekö vanhemmat ollenkaan millaisen perhestatuksen omaavien lasten kanssa
lapsennen kaveeraa?Eikö vanhempia todellakaan kiinnosta se millaisesta kodista lapsesi kaverit ovat?Minä en ainakaan halua antaa lapseni kaveereta kaikenlaisen kriminaalitaustan sekä työtävieroksuvan aineiston omaavan henkilön kanssa.
Haluan lapseni kavereiten vanhempien olevan rehellisiä,työtä (oikeaa) sellaista rakastavia Suomen kansalaisia oikeaa suomenkieltä puhuvia oikeita aikuisia.On vain surullista että esim.Hartolasta on todella vaikea tälläisen statuksen omaavia vanhempia saatikka oikealla lailla terveellä tavalla maailmaan suhtautuvia lapsia heitä on todella harvassa mikä on surullista ja pelottavaakin.

17

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsgdeh

      vihapuhetta!

    • father33

      Huihai..Aloittaja on ihan oikeassa.Kyllä minäkin isänä ja kasvattajana katson todella tarkasti kenenkä kanssa jälkikasvuni liikkuu.

    • jklf

      Älkää te äidit ja isät tuijottako mitään statuksia, teette vain lapsistannekin statuksia hakevia ja tuijottavia kusipäitä.

    • Hereillä ollaan...

      Tiedän tasan tarkkaan keiden kanssa lapseni kaveeraavat, kaikki työtä tekevien lapsia ja muutenkin ihan kelpo kansalaisia. En tätä korosta mitenkään, sillä työtönkin on mielestäni ihminen, nyt vain sattuu olemaan niin, että lapsieni kaikki kaverit ovat sellaisista perheistä, joissa käydään töissä, ollaan yrittäjiä, ammatinharjoittajia ym. veroja maksavia kansalaisia, eikä heillä ole kriminaalitaustaa.

      Mekin asumme täällä Hartolassa ja maksamme verot tuloistamme tänne Hartolaan, olemme suomalaisia,jopa sukunimemme on vaihdettu suomalaiseksi (v. 1911), vaikka esi-isämme tulivatkin aikoinaan Ruotsista ja Saksasta, joten heittosi vähän loukkaa, koska meillä(kään) ei ole kriminaalitaustaa, päinvastoin sukumme vaakuna löytyy Ritarihuoneelta.

      • työssä käyvä

        Totta osa. Meidän lasten kavereiden vanhemmista yksikään ei ole työtön tai sosiaalipummi. En hyväksy loisimista ja tämän olen kertonut myös lapsilleni. Tämän fiksut lapset ymmärtävät eivätkä kutsu meille kylään työttömien ja sosiaalipummien jälkeläisiä. En halua heidän saavan huonoja vaikutteita.


      • ei pahalla
        työssä käyvä kirjoitti:

        Totta osa. Meidän lasten kavereiden vanhemmista yksikään ei ole työtön tai sosiaalipummi. En hyväksy loisimista ja tämän olen kertonut myös lapsilleni. Tämän fiksut lapset ymmärtävät eivätkä kutsu meille kylään työttömien ja sosiaalipummien jälkeläisiä. En halua heidän saavan huonoja vaikutteita.

        Sama täälä.Ei millään pahalla.Ei mulla ole mitään
        mun lapsen koulukavereita vastaan mutta jouduin
        joku aika sitten sanomaan pikku koululaiselleni
        että ei menisi kylään luokkatoverinsa luo koska
        sen vanhemmat eivät käy työssä,ja sillai voi
        saada huonoja vaikutteita jos lapsen kotona
        suhtauudtaan kielteisesti työntekoon ja usein
        on työttömissä kodeissa ja ainakin yksinhuoltajilla
        viiinan kanssa ongelmia.Työttömien lapset voivat
        olla ihan kunnollisia lapsia ja olen sanonut että
        meille saa tulla käymään mutta omaa lasta en
        mielusti päästä työttömien vanhempien kotiin.


      • Hereillä ollaan...
        ei pahalla kirjoitti:

        Sama täälä.Ei millään pahalla.Ei mulla ole mitään
        mun lapsen koulukavereita vastaan mutta jouduin
        joku aika sitten sanomaan pikku koululaiselleni
        että ei menisi kylään luokkatoverinsa luo koska
        sen vanhemmat eivät käy työssä,ja sillai voi
        saada huonoja vaikutteita jos lapsen kotona
        suhtauudtaan kielteisesti työntekoon ja usein
        on työttömissä kodeissa ja ainakin yksinhuoltajilla
        viiinan kanssa ongelmia.Työttömien lapset voivat
        olla ihan kunnollisia lapsia ja olen sanonut että
        meille saa tulla käymään mutta omaa lasta en
        mielusti päästä työttömien vanhempien kotiin.

        Me ollaan kyllä opetettu lapsillemme avoimmuutta ja he kyllä ystävystyvät varsin helposti erilaisien ihmisten kanssa. En ole havinnut, että tästä olisi ollut haittaa, päin vastoin lapsiemme ollessa päiväkodissa, he olivat varmaan ainoita jotka suostuivat leikkimään mm. ulkomaalaisten lapsien kanssa.
        Ulkomailla olessamme lapsemme ovat tutustuneet helposti paikallisiin lapsiin ja muutenkin tulleet hyvin toimeen mm. henkilökunnan kanssa. Tietenkään emme ole missään slummissa asuneet.
        Emme ole erikseen kyllä kieltäneet, että keiden kanssa ei saisi olla tekemisissä. Nyt vain on niin, että lapsien kaverit sattuu olemaankotoisin työssä käyvistä ja veroja maksavista kodeista. Eipä tosin taida koko koulussa edes olla muunlaisista perheistä lapsia.


      • herätty on
        Hereillä ollaan... kirjoitti:

        Me ollaan kyllä opetettu lapsillemme avoimmuutta ja he kyllä ystävystyvät varsin helposti erilaisien ihmisten kanssa. En ole havinnut, että tästä olisi ollut haittaa, päin vastoin lapsiemme ollessa päiväkodissa, he olivat varmaan ainoita jotka suostuivat leikkimään mm. ulkomaalaisten lapsien kanssa.
        Ulkomailla olessamme lapsemme ovat tutustuneet helposti paikallisiin lapsiin ja muutenkin tulleet hyvin toimeen mm. henkilökunnan kanssa. Tietenkään emme ole missään slummissa asuneet.
        Emme ole erikseen kyllä kieltäneet, että keiden kanssa ei saisi olla tekemisissä. Nyt vain on niin, että lapsien kaverit sattuu olemaankotoisin työssä käyvistä ja veroja maksavista kodeista. Eipä tosin taida koko koulussa edes olla muunlaisista perheistä lapsia.

        Tässä tietenkin pätee se luonnollinen valinta, eli vaikka itse ei erottelua tekisi niin lasten kaverisuhteet muodostuvat kuitenkin sen mukaan keiden kanssa lasten vanhemmat kaveeraavat. Rikkaat, hienot ja koulutetut ihmiset käyvät kylää toistensa luona ja siten heidän lapsensa tutustuvat toisiinsa ja ystävystyvät. Työttömät, vähemmän koulutetut ihmiset ryyppäävät yhdessä ja heidän lapsensa... toivottavasti eivät ryyppää, mutta leikkivät yhdessä. On mahdottomuus ylittää sosiaalista kynnystä, tai ainakin se on hyvin hankalaa. Vaikka olisit itse kuinka avoin ja suvaitsevainen ihminen niin ystäväpiirisi muodostuu sosiaalisen statuksesi perusteella ja siihen ei kuulu köyhiä ja vähäosaisia. Täten varallisuus, status, koulutus ovat sekä periytyviä että ympäristön säätelemiä "valintoja".


      • Hereillä ollaan...
        herätty on kirjoitti:

        Tässä tietenkin pätee se luonnollinen valinta, eli vaikka itse ei erottelua tekisi niin lasten kaverisuhteet muodostuvat kuitenkin sen mukaan keiden kanssa lasten vanhemmat kaveeraavat. Rikkaat, hienot ja koulutetut ihmiset käyvät kylää toistensa luona ja siten heidän lapsensa tutustuvat toisiinsa ja ystävystyvät. Työttömät, vähemmän koulutetut ihmiset ryyppäävät yhdessä ja heidän lapsensa... toivottavasti eivät ryyppää, mutta leikkivät yhdessä. On mahdottomuus ylittää sosiaalista kynnystä, tai ainakin se on hyvin hankalaa. Vaikka olisit itse kuinka avoin ja suvaitsevainen ihminen niin ystäväpiirisi muodostuu sosiaalisen statuksesi perusteella ja siihen ei kuulu köyhiä ja vähäosaisia. Täten varallisuus, status, koulutus ovat sekä periytyviä että ympäristön säätelemiä "valintoja".

        Näinhän se tietty on, että kotoa saatu malli ratkaisee aika paljon lapsienkin asennoitumiseeen elämässään. Kyllä sen näkee, että lapsille siirtyvät ne kotoa opitut tavat varsin herkästi, jos kotona vanhemmat tupakoivat, niin melko varmasti lapsetkin alkavat tupakoimaan varsin varhain jne. Samoin suhtautuminen alkoholiin näkyy jälkipolvienkin tottumuksina käyttää alkoholia.

        Me nyt kuitenkin asutaan täällä Hartolassa ja itse olen asunut täällä lähes koko ikäni, tosin olen asunut ulkomailla jokusen vuoden ja Suomessakin muilla paikkakunnilla. Opiskeluaikanakin oli varsin paljon poissa Hartolasta ja osan työelämästäni olen ollut muualla kuin Hartolassa. Tuttavapiirini ja perheemme tuttavat ovat siten kyllä aika paljon aivan muualta, kuin Hartolasta. Toki Hartolastakin on tuttavia, joita en ole sen kummemin alkanut lajittelemaan, mutta luonnollisesti työni puolesta tuttavat ovat olleet aika paljon kyllä yrittäjiä ja työtä tekeviä, sekä heidän perheitään.

        En osaa Hartolaa sen kummemin moittia, pieni maalaiskunta muiden mukana, samaa sisään lämpiävyyttä, kuin muissakin kunnissa. Hartolassa oli kyllä potentiaalia vaikka mihin, hyvä sijainti ennen kaikkea. Kohtuullisen hyvät kulkuyhteydet. Viimeaikaiset tapahtumat hieman ihmetyttävät, mutta se on ollut odotettavissa, että väki vähenee ja palvelut sen myötä. Voi olla, että lapsistamme ei jää tänne Hartolaan asumaan enään kukaan. No, aika näyttää!


    • fuck you too

      Ei ne lapset ole työttömiä tai rikollisia. Onko sinulla Mummy=muumio hieman liikaa vapaa-aikaa? Tilaa Gloria, liity Lionsiin ja luo illuusio paremmasta ihmisestä.

    • armoa armoa

      O-oooo. Keskustelun aloittaja ei liene syntyperäinen hartolalainen. Jos olisi niin tietäisi miksi vaikkapa työttömyyttä on täällä niin paljon. Kun hartolalaiset sikiävät pienissä piireissä ja sitä on tapahtunut vuosisatoja niin perimä heikentyy. Kun sama populaatio elää samassa paikassa, syntyvät siihen samaan taloon jossa asuvat seuraavat vajaat 100 vuotta käymättä paikkakunnan ulkopuolella kertaakaan saati hankkisivat koulutusta peruskoulun jälkeen, on työttömyys ja lamaannus selkeä vaihtoehto. Myös poikkeuksia löytyy. Tunnen monta työtöntä kunnollista ihmistä. Kaikki eivät ole skitsoja, sosiaalipummeja tai juoppoja.

    • ass fuck

      Eli työttömät (Nokia, Metso jne.) ovat yhteiskunnan pohjasakkaa, verrattavissa rikollisiin. Hartola vaikuttaa TODELLA upealta paikalta olla ja elää...voi Jeesus mitä urpoja...Mummy, mene kouluun ja opiskele kieliä.

    • fuck you

      ei pahalla
      19.3.2013 07:17

      Nämä provot kannattaa tehdä paremmin, vähemmän läpinäkyviksi.

      • ei pahalla

        Ok.Sori,tehdään parempi provo seuraavalla kerralla.
        Kiitos että huomautit.


      • ei pahalla1

        Ei ole mikään provo ja tuo toinen vastaus ei
        sitten ollut mun kädestäni lähtöisin.Se on nähty
        tuolla koululla jo että ne on työttömien ja yksin-
        huoltajien lapset jotka häiriköivät tunneilla ja
        käyttäyvät agressiivisesti.Jos sinulla on koulu-
        ikäisiä lapsia niin kysy heiltä ketä ne häiriköt
        ovat niin sittenpä tiedät.Aina luullaan että on
        provo kun joku nostaa asian pöydälle.


    • Onnellinen työn vi

      Meijän lapsille olen opettanut että pysykää kaukana kaikesta mikä työltä haisee...

    • fuck you

      ei pahalla1 19.3.2013 13:53

      Mitäpä jos hankkisit elämän?
      Tai kasvaisit aikuiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe