VIHKOTALLIT

Siirula

elikkä täs topas vois olla kaikenlaista keskustelua vihkotalleistaa :))) Itelllä on varmaan parisenkymmentä :P

81

3690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enni3413

      Mitä ne semmoset on?

      • Mä Vaan...

        Enni3413, vihkotallit ovat ilmeisesti tehty näin: valitaan joku isommanpuoleinen vihko, ja kirjoitetaan sinne ylös tallin esittely, piirretään hevoset ja kaikki tällainen, mitä virtuaalitallinkin sivuilla lukee. Sitten kaverit kirjoittavat kanssasi hoitotarinoita ja piirtävät kuvia. Ja jos vaikka joku heppa muuttaa niin paperia päälle / sivu irti tai vain teksti, että hevonen on muuttanut pois tallista.
        Niin minä asian tekisin, jos tallin tekisin. Vaan kun kaveripiiriin kuuluu muutama kolme vuotta nuorempi, niin kiva sitä olis niien tarinoita lukea, kun kieliopissakin ihan eri tasoa.

        Sitä minä en ymmärrä, että jollakin on paeisenkymmentä vihkotallia/virtuaalitallia. Miettipääkä ihmiset tätä: lähes kaikilla virtuaalihevosharrastajilla on nyt tai ollut joskus jonkinsorttinen virtuaalitalli. Ja joillakin on useita! Jos vaikka olisi 100 harrastajaa, 100 tallia joista jokaisella 20 hevosta - tarkoittaa sitä, että jokaisella pitäisi olla 20 hoitsua. Ja kirjoittaa niille monta kertaa kuussa.

        Mä heitänkin pienimuotoisen haasteen - yhdistäkää voimianne, siis yhdistäkää omat tallit, ja jos on vaan yksi, niin kaverin kanssa. Ja laitatte niille hepoille, mistä päätätte luopua, oman sivun tallille, jotta ihmiset voivat sieltä niitä kysyä itselleen. Ei pikseliponien taivas välttämättä ole paras ratkaisu.


      • Vihkoilija
        Mä Vaan... kirjoitti:

        Enni3413, vihkotallit ovat ilmeisesti tehty näin: valitaan joku isommanpuoleinen vihko, ja kirjoitetaan sinne ylös tallin esittely, piirretään hevoset ja kaikki tällainen, mitä virtuaalitallinkin sivuilla lukee. Sitten kaverit kirjoittavat kanssasi hoitotarinoita ja piirtävät kuvia. Ja jos vaikka joku heppa muuttaa niin paperia päälle / sivu irti tai vain teksti, että hevonen on muuttanut pois tallista.
        Niin minä asian tekisin, jos tallin tekisin. Vaan kun kaveripiiriin kuuluu muutama kolme vuotta nuorempi, niin kiva sitä olis niien tarinoita lukea, kun kieliopissakin ihan eri tasoa.

        Sitä minä en ymmärrä, että jollakin on paeisenkymmentä vihkotallia/virtuaalitallia. Miettipääkä ihmiset tätä: lähes kaikilla virtuaalihevosharrastajilla on nyt tai ollut joskus jonkinsorttinen virtuaalitalli. Ja joillakin on useita! Jos vaikka olisi 100 harrastajaa, 100 tallia joista jokaisella 20 hevosta - tarkoittaa sitä, että jokaisella pitäisi olla 20 hoitsua. Ja kirjoittaa niille monta kertaa kuussa.

        Mä heitänkin pienimuotoisen haasteen - yhdistäkää voimianne, siis yhdistäkää omat tallit, ja jos on vaan yksi, niin kaverin kanssa. Ja laitatte niille hepoille, mistä päätätte luopua, oman sivun tallille, jotta ihmiset voivat sieltä niitä kysyä itselleen. Ei pikseliponien taivas välttämättä ole paras ratkaisu.

        Mä Vaan..., vihkotalli voi olla myös kansiossa, joka helpoittaa hevosten myymistä ja aika harvalla tietämälläni vihkotallilla on piirretyt kuvat tai hoitajatoimintaa. Yleensä kuvat ovat tulostettuja, esimerkiksi sukupostista. Omilla vihkotalleillani on lähinnä kasvatustoimintaa ja hevosia kisaan vihkotallit-foorumilla.


    • Vihkotalli Kuusamola

      Mullakin on vihkotalli:) Sen nimi on KuusamolaXDXDXD

    • Stina Emma

      Mullakin on tosi monta vihkotallia,mutta tässä niistä tärkeimmät:
      Antonian Talli
      Kristan Talli
      TaikaRanta(ps.vihkotallitaikaranta.shinybook.fi)
      Mulla on myös vihkokenneli Sadora

      Kaikissa talleissa on tunteja. Sadorassa koirat ovat kisa-ja kasvatis koiria. Antonian tallin vihko on sellanen kohtalaisen paksu hevospäiväkirja,jossa on lukko. Kristan Talli on ohuessa hevoskuvaisessa vihkossa. TaikaRanta vähän saman tyylisessä,ja Sadora on TOSI paksussa turkoosi harmaassa vihkossa. Mulla itellä myyminen tapahtuu niin,että otan kuvan,annan sen ostajalle,ja ostaja laittaa omaan vihkoonsa sen kuvan,ja tiedot. Itse pyyhin (kirjotan usein lyijykynällä) tiedot omasta vihkosta. Mutta harvoin myyn niin vähän vaikee antaa vinkkejä.

      • iadjigkhgo

        Itellä on kansiossa, niin myyn hepan vaan niin että otan paperin irti, laitan ostajalle tiedot ja hän saa itse päättää kuvan kunhan se on mahdollisimman samanlainen kuin entinen =) Jos myyn varsan nkin ostaja voi päättää luonteeen ja kuvat jne.
        Ja pidän suokkisiittola Mörkökorpea, tutummin Mörkistä :)


    • Juupajaapa

      Mulla on varmaan vähän outo vihko talli tai en tarkelleen edes tiedä millainen sen pitäisi olla :D mutta omani on sellainen missä on lehdestä leikattuja ihmisten kuvia (henkilökunta ja ratasastajat) sitten olen piirtänyt itse maastot ja raviradat satula huone ja talli piha sitten hevosille oma aukeama ja yksäreille oma sivu :D

    • Määäääv

      Itelläni on! Se on kristallikruunun talli

    • 1ssu

      vihkotallini hevoset ja ponit:
      Ribella Ripsa(Ruunikko)
      Don Diego Toni (Rautias)
      Savanna Savana(Rautias)
      Las Vegas Lassi (Ruunikko)
      Fuuga Ukko (Rautias)
      Mirella Mirkku (Kimo)
      Lady Lousiana Ansu (Kirjava)
      Caritha Carita (Kirjava)
      Zamba Laya Sami (Kimo)
      Xanadu Akka (Kirjava)
      Sessiina Ina (Ruunikko)
      Zeldja Princess Zelda(Rautias)
      Roller Rölli (Rautias)
      Ali Baba Pappa (Ruunikko)
      Vencoli Venny (Rautias)
      hevoset on siis Puoliverisii ja ponit SuomenPienhevosii!

      • 1ssu

        Suomenhevoset:
        Säihke (Säihkyvä) Lippe (TotoLippe) Fanta (Fantasia)
        Lumotar (Lumotar) Veera (Veeruska)
        Puoliverihevoset:
        Kuura (Luna) Nelly (Nell) Saaga (Saga) Ginny (Orgin) Bambi (Bambi) Cerry (Cherish)
        Eestinponit:
        Hiiva (Hiiva Hulda) Anki (Anki Staar) Kali (Saare Kali)Ella (Elana Rus) Tova ( Tovankova Sov)
        Saksanratsuponit:
        Pave (Pavelboy Vi) Venla (Signe Ventura) Sasu (Oh Savannah) Leidi (Leidi Gaga) Turbo (Ultra Prenium) Curry (Cuminoff Sugar)
        Suomenhevoset:
        Linda (TuroLinda) Ulla (Ulana) Minni (Minerva) Rellu (Regina) Lorutär (Lorutär)
        Puoliverihevoset:
        Merry (Mercury) Kiira (Liv) Viola (Vioola) Oona (Rexona) Shari (Sharlotta) Cassu (Casanova)
        Tinkerit:
        Tequila (Divfa)
        mun vihkotallin uusia asukkaita.


    • HelouKaikki

      Mulla on vihkotalli

    • YksOhimenijä

      Joo, minä oon itse asiassa tekemässä vihkotallia tällä hetkellä, koska vanha innostus heräsi uudestaan. Nimestä en vielä tiedä, mutta haluaisin kovasti tietää, onko tää harrastus vielä kuinka aktiivinen. Netin perusteella ei näyttäisi olevan, mutta ehkä kaikki harrastelijat piileskelee omissa nurkissaan. Oon sitä vanhempaa puolta, joka harrasti lapsuudessaan vihkotalleja ja haluaisi nostalgiamielessä poimia tuon harrastuksen uudestaan käsille.

    • Vri

      Onko enää ollenkaan jonkinmoista vihkotalli foorumia?

      • Anonyymi

        No nyt alkaa kiinnostus heräämään tähän vihkotalli hommaa


    • Anonyymi

      Mulla ei oo vihkotallia, vaan vihkokennel. Harrastan vihkokoirieni kanssa sekä näyttely-ja koetoimintaa. Jos ois kiinnostusta kasvattaa koiria, mutta ilman että tarvis olla oma vihko hallussa, kun teen vihkon puolestasi. Toki päätät itse mitä rotuja haluat kasvattaa jne. Oltais yheydessä niin harvoin/useasti kun vaan.

      • Anonyymi

        Mä aattelin tässä ihan pian alotella uudelleen vihkotallit/kennelit (mahdollisesti molemmat), niin onko sulla instaa jossa voitas diressä jutella? Jos on nii mun on @smoll_riceball, tai @vt.kuuraturvan :3 jos haluut nii laita viestii


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan onko vihkotalleilla/kenneleillä tms enää kuinka aktiivinen harrastajakunta? Käyn täällä keskustelussa aina välillä lukemassa viestit joten vastatkaa jos vaan tiiätte!!

      • Moikka itse kun tässä mielenkiinnosta rupesin lueskelemaan tätä keskustelua tule sellainen olo että pitäisi ruveta vihkotallia itsekin tekemään! Olen aina kirjoitellut vihkoihin keppareideni esittelyjä pienenä joten tämä voisi olla oikein mukavaa puuhaa! Tallink nimi voisi liittyä jotenkin leinet sanaan vinkkejä saa antaa😊


      • Kili08 kirjoitti:

        Moikka itse kun tässä mielenkiinnosta rupesin lueskelemaan tätä keskustelua tule sellainen olo että pitäisi ruveta vihkotallia itsekin tekemään! Olen aina kirjoitellut vihkoihin keppareideni esittelyjä pienenä joten tämä voisi olla oikein mukavaa puuhaa! Tallink nimi voisi liittyä jotenkin leinet sanaan vinkkejä saa antaa😊

        Oon ite miettinyt kauan vihkotallin perustamista. Virtuaalipuolella olen harrastanut reilusti yli 10 vuotta. Onkohan näille mitään omaa foorumia tai vastaavaa ja miten kisat ja muut toimivat..


      • Anonyymi
        Pepinen kirjoitti:

        Oon ite miettinyt kauan vihkotallin perustamista. Virtuaalipuolella olen harrastanut reilusti yli 10 vuotta. Onkohan näille mitään omaa foorumia tai vastaavaa ja miten kisat ja muut toimivat..

        http://vihkotallit.foorumi.eu/index.php
        Tuolla on foorumi vihkotalleille :) Tervetuloa mukaan!


      • Anonyymi
        Kili08 kirjoitti:

        Moikka itse kun tässä mielenkiinnosta rupesin lueskelemaan tätä keskustelua tule sellainen olo että pitäisi ruveta vihkotallia itsekin tekemään! Olen aina kirjoitellut vihkoihin keppareideni esittelyjä pienenä joten tämä voisi olla oikein mukavaa puuhaa! Tallink nimi voisi liittyä jotenkin leinet sanaan vinkkejä saa antaa😊

        Itellä on
        Ratsastuskoulu One day (tutummin od)
        Siellä on 15 tuntsaria ja 4 yksäriä.

        Ratsastuskoulu Fallen angel (tutummin Flage)
        Tämä on minun ja ystäväni yhteinen jossa on vain kaksi hevosta tällä hetkellä mutta toiminta tulee kasvamaan.

        Sitten olen perustamassa ns. ”Turvatallia” jonne otetaan traumatisoituja hevosia ja koulutetaan ne uudestaan.


    • Anonyymi

      mulla on vihkotalli. siellä asuvat:
      Vaarin Demari (Valtteri) suomenhevosruuna. Rautias n.145 cm luokka. hevonen
      Freeman (Frille) suomenpienhevosruuna.Voikko n.138 cm luokka: poni
      Säihkeen Disco (Disco) suomenpienhevostamma. ruunikko n.133 cm luokka: poni
      Glimma (Minja) suomenhevostamma. n.147 kirjava cm luokka: hevonen
      Lapin Kulta ( Lanttu) suomenhevostamma. kimo n.142 cm luokka: hevonen
      Taiga ( VInja) suomenhevostamma.rautias n.146 cm luokka: hevonen
      Caritan Dora (Rilla) suomenpienhevostamma. kirjava n.135 cm luokka: poni
      Palermo Säihke (Palermo) suomenhevosruuna.voikko n.144 cm luokka: hevonen
      Unijukka (Uuno) suomenpienhevosruuna.ruunikko n.139 cm luokka: poni
      Maharatsa (Marre) suomenhevosruuna. kimo n.131 cm luokka. poni
      Ms. Fresus (Ria) suomenhevostamma päistärikkö n.148 cm luokka: hevonen

    • Anonyymi

      vihkotallin nimi on suomenhevostalli Kreivaus. tallin nimi tulee muuten sen ensimmäiseltä hevoselta. Kreivi oli kuollessaan 2020 peräti 36 vuotias!
      nim. exhevostelija

    • Anonyymi

      Pohjoisnorjanhevoselle: NOkinenä Noki
      Noki olisi hyvä nimi tammalle. hevoselle, joka olisi jo vanhempi. syntynyt noin 2001.

    • Anonyymi

      Reininhevoselle: La Fountain Lanttu
      Lanttu olisi tomera tamma. jo eläkeläinen. syntynyt 1999. tosi kaunis. Lantulla ei voisi ratsastaa selkävaivan takia.

    • Anonyymi

      doninhevoselle: LarIssa Lala
      Lala olisi kovaonninen tapaus. se olisi hylätty vanhaan latoon josta se onneksi löytyi. lala pelkää yhä edelleen ihmisiä joten sillä ei voi ratsastaa.

    • Anonyymi

      Kalliovuortenhevoselle: My Princess Maikki
      Maikki olisi syntynyt 1990. siis tallin vanhin hevonen! mutta tämä upea neiti hurmaisi upealla olemuksellaan.

    • Anonyymi

      bolougnenhevoselle: Armageddon Ranch Ari
      Ari olisi komean näköinen iso hevonen. se olisi syntynyt n. 2002.
      luonteeltaan tätä jukuripäätä voisi jopa, ainakin välillä, sanoa itsepäiseksi!

    • Anonyymi

      Tepa (vihkohevonen)
      Tepa on kaunis Suomenhevonen. osaava tamma. osaa mitä vain! noin 152 cm.
      Tepa on entinen ravuri ja oikea nimi Telluriina

    • Anonyymi

      Pinja (vihkohevonen)
      Pinja on kiltti tamma, suomenpienhevonen. oikea nimi Piritan Pinja.

    • Anonyymi

      Keiju (Vihkohevonen)
      Keiju on suomenpienhevonen. entinen ravuri. hieno neiti.
      oikea nimi Sävelkeiju!

    • Anonyymi

      Ami(vihkohevonen)
      Ami on uuttera suomenhevonen, yksi vanhimmista. tomera tamma.
      Amin oikea nimi on Auringon nousu.

    • Anonyymi

      Dolli(vihkohevonen)
      Dolli on kaunis suomenhevonen. noin 168 cm. oikea nimi Dolly Parton.

    • Anonyymi

      Kata(vihkohevonen)
      Kata on suomenhevonen,156 cm itsepäinen neiti. ei aina tee mitä pyydetään. Katan oikea nimi on Karambola!

    • Anonyymi

      MaIkki(vihkohevonen)
      Maikki on suomenpienhevonen, oikea nimi Mantan Maikki. hieno nuori neiti.

    • Anonyymi

      Famu (vihkohevonen)
      Famu on kiltti suomenhevonen, noin 167 cm. oikea nimi Fantan Muisto.

    • Anonyymi

      Tuittu (vihkohevonen)
      Tuittu on suomenpienhevonen. entinen ravuri joka harjoittelee ratsun uraa. oikea nimi
      silkkituittu!

    • Anonyymi

      Kate(vihkohevonen)
      Kate on suomenpienhevonen ja vanha rouva. hän on tallin ensimmäinen hevonen!
      oikea nimi Kapris.

    • Anonyymi

      Hyrrä(vihkohevonen)
      Hyrrä on tallin suurin suomenhevonen. korkeutta sillä on noin 170 cm.Hyrrä on porukan ainoa urospuolinen. se hörisee tytöille innokkaasti. Hyrrän oikea nimi on Hypersankari! jos ei nimi ruunaa parenna ei ruuna nimeään.

    • Anonyymi

      PAmela Pex
      Pamela
      Rotu: Sh
      väri: punarautias
      sp: tamma
      I. Peksaus
      E. Heipukka
      Pamela on oikea kaunotar! hurmaa kaikki.Pamelaa ei arvaisi exravuriksi.
      Kirpakka
      Kirre
      Rotu: Sh
      Väri: ruunikko
      sP: ruuna I: Herra Halti E: Pamela Pex ei.Peksaus
      Kirre on nuori herra joka tuli tänne sattumalta.
      Vekskukka
      Veeti
      Rotu: sh värI: tummapäistärikkö sP: tamma
      I: Ujellus E. Sarita
      Veeti on nimestään huolimatta tamma. aika jääräpäinen .Veeti on mammalomalla!
      Inka Rok
      Inka
      Rotu: sh väri: Liinakko sp: tamma
      I. Yötön Yö e: Ihana aamu ei: Ujellus
      Inka on edellisen sisar. kasvaa vielä ennen ratsuhommia.
      KaunoRulla
      Kauno
      Rotu: Sh Väri: Kimo Sp: tamma I.Osma e: Inka Rok
      Kauno on tämän vuoden varsoista ensimmäinen

    • Anonyymi

      PanDora Hoo
      PanDora
      Rotu: Sh
      Väri: rautias I. Orpana e: Sinkku sp: tamma
      Pandora on entinen ravurimme. sen huomaa tarhassa. Pandora on laumamme pomo.
      Killeri
      Killi
      Rotu: Sh väri: villiruunikko I. Herra Haisuli e: Pandora Hoo ei: Orpana sp: ruuna
      Killi tuli tänne emänsä kanssa. nokkela kaveri.
      Essi Epona
      Essi
      Rotu: Sh väri: Tummapäistärikkö I. Roiske E. Soikko Sp: tamma
      Essi on touhukas tamma. hyvin opetettu.
      Ripsakka
      Rippe
      Rotu: Sh väri: Liinakko I. Tähtien Toivo e: Neiti Villinki ei:Roiske sp: tamma
      Rippe on oikea pomo. se määrää kaapin paikan. tällä hetkellä Rippe on mammalomalla!
      UlF Helmer
      Uffe
      Rotu: Sh väri: Kimo I. Yötön Yö E: Ripsakka sp: Ruuna
      Uffe on toinen laumaamme syntyneistä varsoista.se on isona upea. nuoresta iästään huolimatta Uffe on jo ruunattu!
      Sharlotta
      Shari
      rotu: Sh väri: Hiirakko I: Shamaani E. Lysti ie: Vikatikki Ei: Morokutti
      Sp: Tamma
      Shari on oudon värinen tamma.sen rotukaan ei ole ihan varma eikä sukukaan.Shari kyllä näyttää puhdasrotuiselta. mutta sen väri. se tekee siitä erikoisen . ehkäpä Shari on vain erikoisen värinen mutta silti piuhdasrotuinen.
      Loimuava Liekki
      Loimu
      Rotu: Sh väri: Hallakko I: Lieska e: Loimahdus ei: Loimuke IE: Liekitär
      Loimu on erikoisen värinen. niin erikoisen että ensin epäiltiin Loimun olevan risteytys!vasta kun sen isä paljastui selvisi että se todella on puhdasrotuinen. Loimu saa varsan ensi vuonna!

    • Anonyymi

      ei ne ole mitenkään noloja.
      tässä viime vuoden tammikuulta:
      huuskon Kielo lempinimi: Kielo rotu: suomenhevonen väri: white
      I. kuutamo e: Kirsikka n. 156 cm
      Huuskon Lilja lempinimi: Liljarotu: suomenpienhevonen väri: sabiano
      I. Lupiini e: Lumme ei: Lysteri. n.143 cm

    • Anonyymi

      ei mitenkään noloja. tässä viime vuoden helmikuulta:
      Huuskon kaneli lempinimi: kaneili rotu: suomenhevonen väri: roan
      I. korianteri e: kuiske n.156 cm
      huuskon Paju lempinimi: Paju rotu. suomenpienhevonen väri: rabicano
      I. Pokeri e: piirrotar ei: piirtori n.143 cm
      Huuskon manteli Lempinimi: manteli rotu : suomenhevonen väri: golden
      I. mösiö e: matami n.156 cm

    • Anonyymi

      Huuskon Timotei lempinimi: Timppa
      rotu: friisiläinen väri: black .
      I. Turbo e: Tiffanie n.164 cm
      tämä oli viime vuoden maaliskuulta

    • Anonyymi

      viime vuoden huhtikuulta:
      Huuskon Vinka lempinimi: Vinka rotu: Lipizza Väri: silver.
      I. Viscos. E: verla. n.162 cm.

    • Anonyymi

      viime vuoden toukokuulta:
      metsäjärven Giselle lempinimi : Giselle rotu: tinker. väri: palomino.
      I: Gabor. e: Greta. N. 165 cm.

    • Anonyymi

      viime vuoden kesäkuulta:
      Gr Kanta lempinimi: Kanta rotu: Shagya väri: grey.
      I. Kaskais. E. Karla. n. 169 cm.

    • Anonyymi

      ja vielä toistaiseksi viimeisenä viime vuoden heinäkuulta:
      Kim I lempinimi: Kimi rotu: tori väri: brown.
      i. kin. e. Kerda. n.161 cm

    • Anonyymi

      hevosen nimi: Lovenya lempinimi: Kiti väri: musta s.2002
      n. 178 cm sukupuoli: tamma
      Luonne: Kiti on kiltti. vähän tempperamenttinen. hän on tallin kuningatar.

      • Anonyymi

        rotu: hannover


    • Anonyymi

      hevosen nimi: Leonida lempinimi: Kulti Rotu: tinker s.2008 väri: musta
      n.178 cm sukupuoli: tamma. luonne: Kulti on tamma isolla t-kirjaimella. viisas. Kulti hurmaa kaikki

    • Anonyymi

      hevosen nimi: lexus lempinimi: Kiira rotu: torinhevonen s.2006. väri: musta n.178 cm. luonne: Kiira on hyvin koulutettu. ollut joskus poliisin palveluksessa joten ei säiky mitään..

    • Anonyymi

      hevosen nimi: Löve lempinimI: Kerttuli rotu: Oldenburger. väri: musta.
      s.2005. n.178 cm. sukupuoli: tamma. luonne: Kerttuli hurmaa kaikki! valittu vuoden hevoseksi 2014.

    • Anonyymi

      hevosen nimi: Baccus lempinimi: tollo rotu: Holsteiner väri. musta. s.2001 sukupuoli: ruuna n.167 cm
      luonne: Tollo on vain lempinimi. oikeasti viisas. Tollon lempinimi ajatuksesta miesten viisaudesta

    • Anonyymi

      hevosen nimi: boogie lempinimi : taiga rotu: lipizza väri: musta.s.2009. n.167 cm sukupuoli. Ruuna
      luonne: Taiga on komean näköinen ilmestys. ruunattu vain värinsä vuoksi.

    • Anonyymi

      hevosen niMi: Blancer lempinimi: Turre rotu: friisiläishevonen värI. musta. s.2003.
      n.167 cm. luonne: Turre on lempinimensä mukainen. varmaan arvaattekin mistä se on tullut. Turre on oikea tukkajumala!

    • Anonyymi

      hevosen nimi: Braahe lempinimi: Tauski rotu: Trakehner väri: musta s.2008
      sukupuoli: ruuna
      luonne: Tauski on tallin kunkku. vuoden hevonen 2015!

    • Anonyymi

      noin 167 cm

    • Anonyymi

      hevosen nimi: Bebob. lempinimi: Teuvo. rotu: risteytys. n.167 cm. väri:musta. sukupuoli: ruuna. luonne: Teuvo on oikea laukkaratojen kuningas (siinä missä kaimansa maanteiden!) yksi tallin älykkäimmistä asukkaista.

    • Anonyymi

      Huuskon Tiluliluley Lempinimi: Tino Rotu: mediumlaama s.2014 väri: Musta
      sukupuoli: ruuna.
      Tino on oikea adhd jos laamoissa semmoisia on. koko ajan pitäisi olla meno päällä. Tino on silti tosi kiltti. viisas. myös Tinon emä oli yhtä kiltti mutta paljon rauhallisempi!

      • Anonyymi

        Metsäpirtin Geena lempinimi: geena s.2011 rotu: woolylaama väri: musta.sukupuoli. tamma.
        Geena on hurmaava kaunotar. ainakin tallimme oripojan mielestä. Geena on tumma pitkäripsinen kaunistus. se ei tekisi pahaa kellekkään. Geena ei oikein pidä koirista joten ne tulee pitää kaukana tai saa sylkeä niskaan.


      • Anonyymi

        GQ Kyra Lempinimi: Kyra rotu: woolylaama väri: Harmaa. s.2004. sukupuoli: tamma.
        Kyra oli toinen hieno pitkään täällä asuneista laamoistamme. Kyra nukkui pois viime talvena. se oli porukan vanhin laama.Kyra ei silti ikinä unohdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GQ Kyra Lempinimi: Kyra rotu: woolylaama väri: Harmaa. s.2004. sukupuoli: tamma.
        Kyra oli toinen hieno pitkään täällä asuneista laamoistamme. Kyra nukkui pois viime talvena. se oli porukan vanhin laama.Kyra ei silti ikinä unohdu.

        Teddy Rotu: Arabiantäysiverinen n.150 cm väri: kärpäskimo.Sukupuoli: ruuna.
        om. Aurora Borealis vihkotalli. Teddy on oikealta nimeltään Theodore ja se on syntynt 2014.
        se on hyvä etenkin kestävyyttä väätivissä lajeissa. Teddy pitkästyy helposti joten kehää kiertämään siitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teddy Rotu: Arabiantäysiverinen n.150 cm väri: kärpäskimo.Sukupuoli: ruuna.
        om. Aurora Borealis vihkotalli. Teddy on oikealta nimeltään Theodore ja se on syntynt 2014.
        se on hyvä etenkin kestävyyttä väätivissä lajeissa. Teddy pitkästyy helposti joten kehää kiertämään siitä ei ole.

        Valentine Rotu: Englannintäysiverinen . n.167 cm. väri: punaruunikko. sukupuoli: tamma.
        om. Aurora Borealis vihkotalli.Valentine on oikealta nimeltään Valenttiine ja se on syntynyt 2015. se on hyvä kärsivällisyyttä vaativissa lajeissa. Valentinen vahvuuksiin paikoillaan seisominen ei kuitenkaan kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valentine Rotu: Englannintäysiverinen . n.167 cm. väri: punaruunikko. sukupuoli: tamma.
        om. Aurora Borealis vihkotalli.Valentine on oikealta nimeltään Valenttiine ja se on syntynyt 2015. se on hyvä kärsivällisyyttä vaativissa lajeissa. Valentinen vahvuuksiin paikoillaan seisominen ei kuitenkaan kuulu.

        Gerry Rotu: Irlannincob n.153 cm väri: lehmänkirjava. Sukupuoli: ruuna. om. Aurora Borealis vihkotalli. Gerry on oikealta nimeltään Geronimo ja se on syntynyt 2011. se on hyvin massiivinen joten toimii myös työhevosen tehtävissä.Gerry vaatii selkäänsä kokeneen joten ei ole ihan aloittelijoiden ratsu söpöstä ylkönäöstään huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gerry Rotu: Irlannincob n.153 cm väri: lehmänkirjava. Sukupuoli: ruuna. om. Aurora Borealis vihkotalli. Gerry on oikealta nimeltään Geronimo ja se on syntynyt 2011. se on hyvin massiivinen joten toimii myös työhevosen tehtävissä.Gerry vaatii selkäänsä kokeneen joten ei ole ihan aloittelijoiden ratsu söpöstä ylkönäöstään huolimatta.

        Kaya rotu: hollanninappaloosa n.102 cm väri: leopardinpilkukas sukupuoli: tamma
        om.aurora Borealis vihkotalli.
        Kaya on oikealta nimeltään Kayonara ja se on syntynyt 2007. tallin pienin poni joka hurmaa kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaya rotu: hollanninappaloosa n.102 cm väri: leopardinpilkukas sukupuoli: tamma
        om.aurora Borealis vihkotalli.
        Kaya on oikealta nimeltään Kayonara ja se on syntynyt 2007. tallin pienin poni joka hurmaa kaikki.

        Killer rotu: perunpaso n.148 cm. väri: yönmusta. sukupuoli: ruuna. om. Vihkotalli aurora Borealis. Killer on oikealta nimeltään Killersohn ja se on syntynyt 2004. nimestään huolimatta kiltti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Killer rotu: perunpaso n.148 cm. väri: yönmusta. sukupuoli: ruuna. om. Vihkotalli aurora Borealis. Killer on oikealta nimeltään Killersohn ja se on syntynyt 2004. nimestään huolimatta kiltti.

        Thora rotu: amerikanquarter väri: tummanrautias n.150 cm sukupuoli: tamma. om.Vihkotalli Aurora borealis. Thora on syntynyt 2014 ja oikealta nimeltään Thoora.tomera tamma joka osaa mitä vain. Thora sopii hommaan kuin hommaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thora rotu: amerikanquarter väri: tummanrautias n.150 cm sukupuoli: tamma. om.Vihkotalli Aurora borealis. Thora on syntynyt 2014 ja oikealta nimeltään Thoora.tomera tamma joka osaa mitä vain. Thora sopii hommaan kuin hommaan.

        Vega rotu: jenkkiappaloosa väri: harvapilkkuinen.n.160 cm.sukupuoli: ruuna.om. vihkotalli aurora borealis. Vega on syntynyt 2015 ja oikealta nimeltään Veglaaro. ei oikein luota miehiin koska on niistä huonoja kokemuksia. muutoin Vega on oikein kiltti herra.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vega rotu: jenkkiappaloosa väri: harvapilkkuinen.n.160 cm.sukupuoli: ruuna.om. vihkotalli aurora borealis. Vega on syntynyt 2015 ja oikealta nimeltään Veglaaro. ei oikein luota miehiin koska on niistä huonoja kokemuksia. muutoin Vega on oikein kiltti herra.

        Gulliver rotu: Clydensdalentyöhevonen väri: punaruunikko n.169 cm. sukupuoli: ruuna.
        om. Vihkotalli aurora borealis. Gulliver on syntynyt 2011 ja oikealta nimeltään Guliever. aiemmin toiminut panimossa työhevosena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gulliver rotu: Clydensdalentyöhevonen väri: punaruunikko n.169 cm. sukupuoli: ruuna.
        om. Vihkotalli aurora borealis. Gulliver on syntynyt 2011 ja oikealta nimeltään Guliever. aiemmin toiminut panimossa työhevosena.

        Kate rotu: Knapstrupperinponi väri: tiikerinkirjava.n.100 cmsukupuoli: tamma.om. vihkotalli Aurora Borealis. Kate on syntynyt 2007 ja oikealta nimeltään Kapriola. yksi uudemmista hankinnoista.


    • Anonyymi

      Kassio . Rotu: surphurmustangi väri: tilkkutäkki.n.148 cm. sukupuoli: tamma. om. vihkotalli aurora borealis. kassio on syntynyt 2004 ja oikealta nimeltään Kassiopeia.tosi kiltti tamma. koska kyse ei ole oikeista hevosista voi olla minkä värisiä tahansa.

      • Anonyymi

        Tolkien rotu: norjanvuonohevonen väri. keltahallakko n.140 cm sukupuoli: ruuna.om. vihkotalli aurora Borealis. Tolkien on oikealta nimeltään Tolkeens ja syntynyt 2014. se on uusin hankintamme. Tolkien on pieni hevonen isolla egolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolkien rotu: norjanvuonohevonen väri. keltahallakko n.140 cm sukupuoli: ruuna.om. vihkotalli aurora Borealis. Tolkien on oikealta nimeltään Tolkeens ja syntynyt 2014. se on uusin hankintamme. Tolkien on pieni hevonen isolla egolla!

        TempestRotu: Arabiantäysiverinen n.150 cm väri: kärpäskimo.Sukupuoli: ruuna.
        om. Aurora Borealis vihkotalli. Tempest on oikealta nimeltään Tornado ja se on syntynt 2014.
        se on hyvä etenkin kestävyyttä vaativissä lajeissa. Tempest pitkästyy helposti joten kehää kiertämään siitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TempestRotu: Arabiantäysiverinen n.150 cm väri: kärpäskimo.Sukupuoli: ruuna.
        om. Aurora Borealis vihkotalli. Tempest on oikealta nimeltään Tornado ja se on syntynt 2014.
        se on hyvä etenkin kestävyyttä vaativissä lajeissa. Tempest pitkästyy helposti joten kehää kiertämään siitä ei ole.

        Viola Rotu: Englannintäysiverinen . n.167 cm. väri: punaruunikko. sukupuoli: tamma.
        om. Aurora Borealis vihkotalli.Viola on oikealta nimeltään Vioola ja se on syntynyt 2015. se on hyvä kärsivällisyyttä vaativissa lajeissa. VIola vahvuuksiin paikoillaan seisominen ei kuitenkaan kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viola Rotu: Englannintäysiverinen . n.167 cm. väri: punaruunikko. sukupuoli: tamma.
        om. Aurora Borealis vihkotalli.Viola on oikealta nimeltään Vioola ja se on syntynyt 2015. se on hyvä kärsivällisyyttä vaativissa lajeissa. VIola vahvuuksiin paikoillaan seisominen ei kuitenkaan kuulu.

        GeniusRotu: Irlannincob n.153 cm väri: lehmänkirjava. Sukupuoli: ruuna. om. Aurora Borealis vihkotalli. Genius on oikealta nimeltään Geniuss ja se on syntynyt 2011. se on hyvin massiivinen joten toimii myös työhevosen tehtävissä.Genius vaatii selkäänsä kokeneen joten ei ole ihan aloittelijoiden ratsu söpöstä ulkonäöstään huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        GeniusRotu: Irlannincob n.153 cm väri: lehmänkirjava. Sukupuoli: ruuna. om. Aurora Borealis vihkotalli. Genius on oikealta nimeltään Geniuss ja se on syntynyt 2011. se on hyvin massiivinen joten toimii myös työhevosen tehtävissä.Genius vaatii selkäänsä kokeneen joten ei ole ihan aloittelijoiden ratsu söpöstä ulkonäöstään huolimatta.

        Kione rotu: hollanninappaloosa n.102 cm väri: leopardinpilkukas sukupuoli: tamma
        om.aurora Borealis vihkotalli.
        Kione on oikealta nimeltään KIona. ja se on syntynyt 2007. tallin pienin poni joka hurmaa kaikki


    • Anonyymi

      Kusir rotu: perunpaso n.148 cm. väri: yönmusta. sukupuoli: ruuna. om. Vihkotalli aurora Borealis. Kusir on oikealta nimeltään Kusiir ja se on syntynyt 2004. nimestään huolimatta kiltti.

      • Anonyymi

        tammikuun vihkorotu: viaborginhevonen laji: hevonen luokka: kylmäverinen.
        väri: mustanruunkko suosituin mutta voi olla minkä värinen tahansa. säkä. n.155 cm.
        käyttö: ratsu. suosittu terapiahevonen. historiaa: polveutuu hevosesta nimeltä Elon Kapina .elon Kapinan kautta sukua suomenhevoselle. rodun alkuperämaa: suomi. rotu kehitetty: 2004.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tammikuun vihkorotu: viaborginhevonen laji: hevonen luokka: kylmäverinen.
        väri: mustanruunkko suosituin mutta voi olla minkä värinen tahansa. säkä. n.155 cm.
        käyttö: ratsu. suosittu terapiahevonen. historiaa: polveutuu hevosesta nimeltä Elon Kapina .elon Kapinan kautta sukua suomenhevoselle. rodun alkuperämaa: suomi. rotu kehitetty: 2004.

        helmikuun vihkorotu: Lapinhevonen laji: hevonen luokka: kylmäverinen.
        väri: punarautias yleisin mutta voi olla minkä värinen tahansa. säkä n.160 cm.
        käyttö: ratsu. suosittu poliisihevonen. historiaa: polveutuu hevosesta nimeltä ilo-tyttö.sitä kautta sukua suomenhevoselle. rodun alkuperämaa: suomi. rotu kehitetty: 2002.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helmikuun vihkorotu: Lapinhevonen laji: hevonen luokka: kylmäverinen.
        väri: punarautias yleisin mutta voi olla minkä värinen tahansa. säkä n.160 cm.
        käyttö: ratsu. suosittu poliisihevonen. historiaa: polveutuu hevosesta nimeltä ilo-tyttö.sitä kautta sukua suomenhevoselle. rodun alkuperämaa: suomi. rotu kehitetty: 2002.

        maaliskuun vihkorotu: evakkohevonen. laji: hevonen. luokka: kylmäverinen.
        väri: punarautias yleisin mutta voi olla minkä tahansa värinen .säkä n.155 cm.
        käyttö: ratsu. joskus työhevonen. hyvä ravuri. mainio terapiahevonen.historiaa: polveutuu hevosesta nimeltä Eko Hurrikaani ja on sitä kautta sukua suomenhevoselle. Eko hurrikaani antoi myös rodulle sitkeyden . rodun alkuperämaa: suomi. rotu kehitetty: 2012.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe