Käytetyt vaatteet ja tarvikeet (kirppis-kokemuksia?)

second_hand_mama

Heippa!

Olettekos koskaan ostaneet käytettynä lasten vaatteita tai tarvikkeita second handista tai kirpputorilta (tai netistä?) ? Millaisia kokemuksia teillä on noin pääpiirteittäin? Onko kannattavaa, onko kaupat olleet pelkästään positiivisia vai onko mukaan mahtunut myös huonoja kokemuksia ja miksi? Tavaroille kun ei ilmeisesti ole lain mukana minkäänlaista palautusoikeutta (ta ainakaan paikkojen sääntöjen mukaan).

Entä oletteko olleet myymässä itse? Meneekö tuotteet helposti kaupaksi? Onko jotain mitä pitäisi tietää ennen kuin menen myymään omien naperoiden pieneksi jääneitä vaatteita? En ole ennen myynyt missään kun ei ole lähellä ollut sopivaa kirpputoria (Akseli olisi ollut, mutta vähän kaukana, eikä autoa käytössä) mutta nyt lähelle Espoon Tapiolaan on avaamassa (avattu? http://www.toinenkierros.fi) uusi itsepalvelukirpputori ja siitä innostuneena lähdinkin tätä ajatusta lennättämään.. :)

10

2171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No joo mää

      Nykyään kirppareilla on jo melkein ylitarjontaa vauvanvaatteista, äp-pakkauksen vaatteita myydään 0,50e lähtien, osa idiooteista tietenkin pyytää neljää euroa...

      Fb-kirppareilta olen pääosin lasteni vaatteet ostanut, hyväkuntoista on tullut, kun olen kunnon kysynyt ja jättänyt huonokuntoiset ostettua.

      Kirpparivaatteet pesen aina 60 asteessa.

      Omien lasten vaatteita olen myös myyyt ja aina olen pettynyt mitä niistä maksetaan, sillä niissä on niin paljon tunnearvoa, että tuntuu aina alihintaan menevän. Silti ne on ihan normaalihinnoissa olleet.

      Niin ja ostan aina niin edullista, ettei kyllä ole jäänyt harmittamaan vaikka olisinkin jonkun reiän jostain löytänyt, olen vain heittänyt roskiin sen vaatteen.

      • afdsfdgfggh

        hei jos ostat uusia vaatteita niin silloin täytyisi etenkin pestä ennen käyttöä että mahdolliset myrkyt esim väreissä liukenis pois. Itse pesen myös ostamiani kirpparivaatteita koska siitä tulee silloin se oma:)


    • Minn85.

      Suurimman osan vauvan vaatteista ostan kirpparilta tai sitten FB:n jostain vastaavasta ryhmästä. Ihan jo senkin takia, että tuo meijän 3kk poitsu kasvaa pituutta semmosta tahtia, että hyvä jos esim. 62-kokoiset vaatteet oli 3 viikkoa käytössä.:D Ihan turha siinä ostaa uusia pahemmin. Ja jos uusia ostan, niin nekin yleensä alesta tms. Eipä huvita maksaa jostain bodystä 20-30e ja onkin sitten käytössä vaan pari-kolme kertaa. Anoppi osti pojalle ihanan bodyn, taisi maksaa juurikin tuon 30e ja valitettavasti ei kertaakaan ehtinyt päälle.. Pituuden puolesta olisi mennyt, mutta materiaali oli siitä huono ettei joustanut leveyssuunnassa juuri yhtään, ei vaan mennyt päälle.

      Nyt kun alkaa lelujen aika pian olla, niin koitan niitäkin katsoa käytettynä. Kun ei varmuutta tuleeko toista lasta ikinä, niin ei sitä kamalia summia viitti laittaa niihinkään. Onneksi on pari kaveria, joilla lapsia kans. Heiltä on niin vaatteita kuin lelujakin tullut.

      Kokemukset on olleet ihan vaan positiivisia. Kirpparilla kuitenkin katson aika tarkkaan missä kunnossa vaatteet on, ettei nyt ihan parista käyttökerrasta rikki mene. Joskus kyllä näkee semmosta sontaa myynnissä ja vielä korkealla hinnalla, että huh.:D

    • On palautusoikeus

      Kannattaa ostaa nettikaupasta (muuten kuin yksityiseltä) niin ihan normaali palautusoikeus noita koskee. Eli 14 päivän palautusoikeus ilman kuluja itselleen. Toki kaupoissa on kovemmat hinnatkin mm. tämän takia, mutta ainakaan ei tarvitse pettyä, jos tuote ei vastaakaan kuvausta.

      Ja tämä siis koskee vain yrityksiä esim. http://www.pihlajapuu.fi eli jos ostat joltain yksityiseltä vaikka huuto.netissä, niin sitten ei taaskaan palautusoikeutta ole.

    • kirppu

      Täältä voi ostaa hyväkuntoisia lastenvaatteita :)
      www.satukirppu.fi

    • nef

      Vaatteet pitää olla tietenkin puhtaat ja ei mitenkään loppuun kulunneet :) jos hinta on kohdillaan - niin kyllä lastenvaatteet menee hyvin kirpparilla kaupaksi.

      jos on merkkivaatteet, niin netti-kirppareilla saa paremman hinnan, mutta joutuu näkemään enemmän vaivaa, koska pitää ottaa kuva, keksiä joku myyvä teksti ja sitten vielä postittaa, kun on rahat tulut tilille :)

      itse olen sekä myynnyt, että ostanut myös kirpparilla lasten vaatteita ja tähän asti aina sain sen, mitä olen ollutkin ostamassa.

    • Triblis

      olen ostanut nyt uudesta MLL:n Marskin Muksuista Töölöstä www.marskinmuksut.fi ja on fb:ssäkin. Oli tosi halpaa, saa nähdä milloin tajuuvat nostaa hintoja. Ostin hyvät luistimet 8 eurolla ja kuin uuden toppiksen viidellä. On aika iso paikka ja vaatteet koottain. Oma kassi melkein pitää olla mukana kun eivät anna kunnon pusseja. Akuja olisin ostanut mutta ne oli siellä kalliita. Joo ja täällä saa palauttaa jos ei sovikaan.

    • Marihh

      Melkein kaikki tuon vaivan vaatteet on ostettu käytettynä. Kirppariltä löytää hyvin, pitää vaan tarkkaan katsoa, onko reikiä tai tahroja ja se, että kunto vastaa hintaa. Mitään järkeä ei minusta ole laittaa kymmeniä euroja vauvan vaatteisiin, kun lapsi kuitenkin kasvaa niin nopeasti. Ja kun käytettynä löytyy kuitenkin niin hyvää vaatetta. Sen pari mitä ollaan itse ostettu alesta niin saman näköisiä ne on parin pesun jälkeen kun kirpparilta ostetut. Aina en edes viitsi pestä vaatetta, jos se on siistin näköisestä pöydästä tai myyjältä.

      Myynyt envielä itse ole, menossa parin viikon päästä ensimmäistä kertaa. Jännä nähdä miten käy. Kannattavaahan se myynti on silloin kun on käytettynä jo ensin ostanut ne vaatteet.

      Vähän niin kuin autokauppa, se joka kantaa tavaran kaupasta ulos tekee suurimman tappion, mutta tavaran elinkaaren loppupäässä se hinta laskee hitaammin.

    • gjghkfj

      En osta lapsille oikeastaan koskaan vaatteita uusina. Ja harvemmin olen joutunut pettymään. Uusia vaatteita oon kyllä joutunut korjaamaan mutta käytetyt on yleensä myös pitkäikäisiä. Ostan aina kun näen jotain kaunista oikeaan hintaan vaikka olisin pikkuisen isompaakin. on sitten varastossa kun tarvitsee.
      ehdoton maksimiraja on että paidat ja housut saa maksaa korkeintaan 3euroa. Samoin ehkä kengissäkin. (Tänään ostin kaksi noin 1,50paitaa. jotka tulevat kestämään toivottavasti molemmille tytöille. housuissa suosin 2euroa) Toppahaalarit saa maksaa vähä enemmän(4-7euroa)
      Kirpputorit ei ole meillä pelkästään taloudellinen päätös vaan kulutuksen ja ekologisuuden kannalta järkevämpää.
      ah taisin muuten sanoa väärin ostan tietysti lasten sukat ja pikkuhousut ja joskus olen löytänyt 2euroon tokmannilta kivoja paitoja. Vauvan vaatteet on sitten pelkästään kirpparilta. inhoan jopa sitä kun ihmiset tuo kaupasta ostettuja vauvanvaatteita, kun tietää miten paljon kirpparilla on tarjota mutta kysyntä on niin pientä että heitetään roskiin.

    • Mammu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe