MAAHANTUONTI KIELTO RENAULTEILLE

LAKI ja ASETUS

Suomi on kylmä, pohjoinen maa, varsinkin pohjois, itä-Suomi on lumista ankaraa seutua ilmaston osalta ja maasto, kuten tiedämme metsien, soiden hallitsemaa. Täällä tarvitaan koneita, laitteita, jotka on suuniteltu näihin oloihin. RENAULT ei kuulu pohjoiseen, siintä saa vain käyttäjä harmia ja Suomen talous kärsii oloihin sopimattomien tekeleiden olemassa olosta, siksi olisi hyvä, että olisi kontrolli esim. RENAULTIN kaltaisille hempuleille. VAROITUS, tämä laite soveltuu huonosti SUOMEEN, leima tuulilasissa tai vastaavaa. Eikö tässä olisi järkeä, miksi pitää huonoa tuoda Suomeen? kiusaksi, ei kaikki tiedä, että RENAULT on ihan perseestä, vaan menee ja ostaa hienon "AUTON".

44

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakke s

      Sullako on tuosta omaa kokemusta? Mulla on ollut neljä talvea käytössä vm 2002 Laguna ja ei ole kyllä ollut mitään ongelmia. Ainoat miinukset on että tuulilasinpyyhkijöitä ei saa pystyyn ja konepellin ja tuulilasin väliin kerääntyy lunta ja jäätä, jolloin tuulilasin pesuri ei pelaa. Käyntiin lähtee aina, oli sitten roikassa tai ei. Ovet ja luukut aukeaa ja sulkeutuu kuin kesällä. Sekä moottori että matkustamo lämpenevät todella nopeasti. Sähköt ei ole millään lailla temppuilleet pakkasilla. Mielestäni Rellu soveltuu varsin mainiosti Suomen talveen.

      Vastapäisellä naapurilla on vuoden vanha Avensis diesel farmari. Sellainen hieno tumma violetti erikoisväri. Se on noin kolme tai neljä kertaa jo hinattu ulkopuolisin avuin korjattavaksi (tai sulatettavaksi). Ensinnäkin lokasuojat kerääntyvät täyteen loskaa ja se jäätyy, jos ei sitä ole vähän väliä putsaamassa. Toisekseen (Toyotan) sähköistä käsijarrua ei ole suunniteltu pakkasiin vaan se on aina jumissa jos sen erehtyy laittamaan päälle. Myöskään nuo d4d-dieselit ei oikein pakkasista tykkää. Tai ainakin käynnistys on aika tuskallista. Ääni on kuin 502-valmetissa ja savutkin aika miehekkäät.

      Eli kyllä Avensiksen (ainakin dieselin) maahantuonti pitäisi minun KOKEMUKSEN perusteella kieltää. Sääli, kun ovat ihan nätin näköisiä, mutta kun ei pelaa niin ei pelaa...

    • Ja pöh.

      Ja höpö höpö.
      Useampi vuosi on tuossa vierähtänyt rellujen kanssa, elikkä useita talviakin on rellulla ajettu. Eikä ole vielä kertaakaan ongelmia ilmennyt talven / pakkasten takia.
      Että kyllä minä nyt epäilen, että sinulla on jäätynyt polkupyörän ketjut kivesten ympärille ja purat nyt turhautumistasi täällä.

    • joopi1

      kyllä relluja haukutaan aiheettomasti.meilläkin jo toinen talvi travikille ei mitään moitittavaa.laatu on varmasti muuttunut siitä 10 vuoden takaisista relluista,suurimmat valittajat ajelevat 10-15 vuotta vanhoilla autoilla ,ja luulevat,että niihin ei saa tulla mitään korjattavaa,huollot on mitä on .eihän niin vanhaa autoa kehtaa viedä mihinkään merkki huoltoon .käyttäkää autonne asiallisissa huolloissa säännöllisesti.mielellään merkkiliikeissä tietävät mitä vaihetaan millonkin ja varaosat varmasti laadukkaita.ja vaihdatte autonne viimeistään 5-6 vuoden välein niin pääsette haukkumatta merkkiä kuin merkkiä .ei ne merkki huollot maksa sen enempää ,kuin jossain moni merkki liikkeissä kokemusta on ,jotkut toimenpiteet ,jopa halvempia merkkiliikkeessä kuin monimerkkiliikeessä

    • jonne21

      Mikä saksalainen automerkki sinulle maksaa tästä höpötyksestä? Lapsellista ja täysin asiatonta höpinää, johon ei oikeastaan pitäisi edes vaivautua vastaaman.

      • EI SUOMEEN, KIITOS

        Roskaaminen tuomalla RENAULT merkkisiä kuttaperkka kasoja SUOMEN valtion alueelle tulisi rangastuksen uhalla kieltää. Ehdotonta vankeutta vähintään 6 vuotta ja karkoitus Ranskaan.


      • HÖLMÖLÄISILLE
        EI SUOMEEN, KIITOS kirjoitti:

        Roskaaminen tuomalla RENAULT merkkisiä kuttaperkka kasoja SUOMEN valtion alueelle tulisi rangastuksen uhalla kieltää. Ehdotonta vankeutta vähintään 6 vuotta ja karkoitus Ranskaan.

        Tehty kärry, jota on vaikea, hankala vetää tai työntää. Kun ottaa penkit pois ja vähän nikkaroitsee saapi kankoosta hyvän koirankopin, sopii isompikin doopermanni pentuineen.


      • jassu_jassu
        HÖLMÖLÄISILLE kirjoitti:

        Tehty kärry, jota on vaikea, hankala vetää tai työntää. Kun ottaa penkit pois ja vähän nikkaroitsee saapi kankoosta hyvän koirankopin, sopii isompikin doopermanni pentuineen.

        Ei tälle hullulle kannata enää vastata mitään. Mielenterveystapaus!


      • TARVITAAN
        jassu_jassu kirjoitti:

        Ei tälle hullulle kannata enää vastata mitään. Mielenterveystapaus!

        Hyvä mielenterveys ja jalat, jos RENAULTILLA lähtee, pääsee lähtemään jonnekkin. RENAULT on hyvä jättää kotia, jos jonnekkin lähtee, kokemusta on.


      • -48
        EI SUOMEEN, KIITOS kirjoitti:

        Roskaaminen tuomalla RENAULT merkkisiä kuttaperkka kasoja SUOMEN valtion alueelle tulisi rangastuksen uhalla kieltää. Ehdotonta vankeutta vähintään 6 vuotta ja karkoitus Ranskaan.

        Otetaanpa selvää mikä on IP- numerosi ja katsotaan oletko teini vai no en voi muuta edes kuvitella ja tuomiosi näemmä julistit kirjoituksessasi. Lienee oikea aiheettoman lausunnon antamisesta ja asianomistajan kunnian loukkaamisesta.


      • fdsfafsd
        TARVITAAN kirjoitti:

        Hyvä mielenterveys ja jalat, jos RENAULTILLA lähtee, pääsee lähtemään jonnekkin. RENAULT on hyvä jättää kotia, jos jonnekkin lähtee, kokemusta on.

        Taisit vahvistaa jassu_jassun diagnoosin ihan ite.


    • Vetäkää tumppuun

      Jahas, on sitten palikkakerho päättänyt kevään kunniaksi ryhtyä huutelemaan asioista mistä eivät mitään tiedä.
      Nämä palstoilla häärivät suunsoittajat ovat takuulla työttömiä luusereita joilla ei pää kestä yksinäisyyttä.
      Saavat ilmeisesti perverssiä tyydytystä solvatessaan toisten ihmisten autoja.

    • KYLLÄ KESTÄÄ

      PÄÄ, RENAULT EI KESTÄ.

      • dsfsdgfdfgdfg

        Renu kestää, pääsi näemmä ei, jos muu niin HUUTAMISESI sen osoittaa....


    • Kim Ilju

      Jos P-Korean ja E-Korean välille syttyy kärhämä, on rellu turvallisin valinta siellä.
      Auto kun ei koskaan liiku, sitä luullaan koristelluksi jademaljakoksi.

    • DIPLOMI-insinööri

      Juu aivan hirveitä psakoja. Tuossakin eräs entinen Tojotakuski valitti kun jarruttaessa vilkkuu keltainen merkkivalo mittaristossa. Vilkkuuhan se joo, jos pissapojan säiliö on tyhjä. Entisessä Tojossaan vaan ei näin hienostuneita varoitusvalosysteemejä ollut.

    • EI POHJOLAAN

      Kyllä vankkumaton mielipiteeni on, että ei mitään Ranskalaista Hienoutta kylmille pohjanperille, täällä niistä vilkkuvaloista ynnä muista hienojen, viisaiden ihmisten nippeleistä ei ole muuta kuin suurta harmia, kun pakkanen panee ja on metri lunta tarvitaan sitä mitä ei saa RANSKASTA. On suurta hölmöyttä laittaa autoon pissapojan tyhjenemisestä kertova merkkivalo, kertonee ajattelu tavasta, Ranskalaisesta.

      • kylläpä-

        Siis... kysytään uudestaan: Onko sulla kokemusta vilkkuvista valoista ja muista nippeleistä? Tai ylipäätään Relluista? Meillä on ollut Relluja monen monituista vuotta, eikä yhdessäkään ollut mitään kylmyydestä/pakkasesta aiheutunutta vikaa. Kannattaisi vähän hankkia kokemusta aiheesta ennen kuin tulet tänne itsesi nolaamaan...


      • Kokemusta on
        kylläpä- kirjoitti:

        Siis... kysytään uudestaan: Onko sulla kokemusta vilkkuvista valoista ja muista nippeleistä? Tai ylipäätään Relluista? Meillä on ollut Relluja monen monituista vuotta, eikä yhdessäkään ollut mitään kylmyydestä/pakkasesta aiheutunutta vikaa. Kannattaisi vähän hankkia kokemusta aiheesta ennen kuin tulet tänne itsesi nolaamaan...

        Lisää ei kaivata.


      • Renault on paras
        Kokemusta on kirjoitti:

        Lisää ei kaivata.

        Renaultia parempaa ja vahvempaa autoa saa hakea! Ainoastaan vanha kantti-Lada on vahvempi.
        Renaut tarjoaa erinomaisen mukavuuden ja ajo-ominaisuudet,, sekä on helposti korjattavissa, jos vikoja ilmenee.
        Renault on varma valinta.


      • Kuttaperkkaa
        Renault on paras kirjoitti:

        Renaultia parempaa ja vahvempaa autoa saa hakea! Ainoastaan vanha kantti-Lada on vahvempi.
        Renaut tarjoaa erinomaisen mukavuuden ja ajo-ominaisuudet,, sekä on helposti korjattavissa, jos vikoja ilmenee.
        Renault on varma valinta.

        Huonoa metallia, vetelää ranskalaista peltiä, Idioottien suunittelemaa "tekniikkaa" tätä on RENAULT, siihen ei kannata kajota, jos kulkuneuvoa tarvitsee.


      • hjhkjhkjhkhkhk
        Kuttaperkkaa kirjoitti:

        Huonoa metallia, vetelää ranskalaista peltiä, Idioottien suunittelemaa "tekniikkaa" tätä on RENAULT, siihen ei kannata kajota, jos kulkuneuvoa tarvitsee.

        Taasen joku (luultavasti se yksi ja sama) joka heijastaa omat (mielenterveys) ongelmansa Renaulttiin, muu ei oikein selitä sitä että joku viitsii kirjoitella ylläolevan kaltaisia typeryyksiä ja valeita, edes huvikseen tai härnätäkseen.


    • Tietti

      Onkos sulla ollu Renault?

      • matjes

        Minulla on ollut jo 6 vuotta Renault ESPACE. Se on 7 paikkainen monitoimiauto, siinä on automaattivaihteisto, lähes koko katon kattava liuku-kattoluukku/lasikatto, huippuluokan radio-levysoitin, jota voi ohjata vaivattomasti ohjauspyörä alta käsiä ratista iroittamatta ja siinä on 10 levyn pakka, josta voi aina vapaasti valita. "Liikennevalokilpailussakin" Renault Espacellani pärjää tarvittaessa turbo-moottorin vuoksi aika mukavasti ja automaatti-ilmastointi pitää auton sisällä lämmön sellaisena kuin meille sisälläolijoille on kulloinkin parhainta.
        Määräaikaishuollot ja kausihuollot olen tettänyt ammattiliikkeissä säännölisesti, eikä vikoja ole normaaleja osien kulumisia lukuunottamatta ollut, vaikka olen ajellut autollani jo lähes 200 000 km.
        Että sellaisia ne on Renaultit!


    • 4 wc

      Kansalaisaloitteen paikka välittömästi.

      • On olemassa

        erilaisia ihmisiä ja sen mukaan myös auton käyttäjiä, jos tuntuu siltä, että renu palvelee, on hyvä, kestävä, sopii kaikinpuolin, niin mikäpä se siinä sitten. Auto käytön ja olojen mukaan, kaikki eivät tarvitse ominaisuuksia, joita esim. itse tarvitsen. Meitä on moneen renuun ja osa jää vielä sitikkaan tai peukeottiinkin.
        Jos on täysikäinen, ei holhouksen alainen, niin saahan sitä syödä vaikka tikulla packaa, ei se ole kiellettyä, suotavaa kuitenkin olisi, että ei näin tehtäisi, eikä suotta renuttaisi pitkin ja poikin yleisiäteitä.


      • suzutojo
        On olemassa kirjoitti:

        erilaisia ihmisiä ja sen mukaan myös auton käyttäjiä, jos tuntuu siltä, että renu palvelee, on hyvä, kestävä, sopii kaikinpuolin, niin mikäpä se siinä sitten. Auto käytön ja olojen mukaan, kaikki eivät tarvitse ominaisuuksia, joita esim. itse tarvitsen. Meitä on moneen renuun ja osa jää vielä sitikkaan tai peukeottiinkin.
        Jos on täysikäinen, ei holhouksen alainen, niin saahan sitä syödä vaikka tikulla packaa, ei se ole kiellettyä, suotavaa kuitenkin olisi, että ei näin tehtäisi, eikä suotta renuttaisi pitkin ja poikin yleisiäteitä.

        Mulla on toinen perättäinen renu menossa ja en tiedä mistä olisin jäänyt paitsi. Niin no ainakin vuosittaista ruostesuojauksista ja viikoittaisista takaisinkutsu korjauksista...


      • Eitakaisinkutsuja
        suzutojo kirjoitti:

        Mulla on toinen perättäinen renu menossa ja en tiedä mistä olisin jäänyt paitsi. Niin no ainakin vuosittaista ruostesuojauksista ja viikoittaisista takaisinkutsu korjauksista...

        Eli itse olet korjaukset päässyt maksamaan. Hyvin on maahantuoja
        renuttimestasi huolta pitänyt.


      • suzutojo
        Eitakaisinkutsuja kirjoitti:

        Eli itse olet korjaukset päässyt maksamaan. Hyvin on maahantuoja
        renuttimestasi huolta pitänyt.

        Ymmärsit väärin. Mulla on renault, ei tojoa. Näin ollen ei ole tarvinnut pelätä renaultin ruostumista, eikä viikottain viedä takaisinkutsuille, kun renault on tehty tehtaalla valmiiksi


    • Grand scenic

      Reunaultin kieltäjä tiedätkös että silloin pitää kieltää pikku mersut niissä on rellun moottorit samoin nissanit sama samsung yhtymä valmistaa samat mutta halvemmat materiaalit kuin renaultilla.Boss on hoitanut sähköt jo pitkään skf laakerit ja vetonivelet smat kuin volvossa volvot pois liikenteestä ja lopuksi euroopan neljänneksi ostetuin auto.Hyvää tässä on saa vähän ajettuja halvalla itsellä on 2 litrainen kaikilla herkuilla mittari 70000 ajettu huollot tehty veholla 5400 euroa revi siitä.

      • Sika säkissä

        Miksi sitä saa vähän ajettuna halvalla? ? ? ?
        Miksi saa vaikka on meillä marginaalimerkki,eikä pitäisi olla markkinoilla
        ruuhkaksi asti?????
        Monesko Renault on maailman myyntitilastossa?
        Entä Suomen katsastustilastossa,esimMegane?


      • megane,,,
        Sika säkissä kirjoitti:

        Miksi sitä saa vähän ajettuna halvalla? ? ? ?
        Miksi saa vaikka on meillä marginaalimerkki,eikä pitäisi olla markkinoilla
        ruuhkaksi asti?????
        Monesko Renault on maailman myyntitilastossa?
        Entä Suomen katsastustilastossa,esimMegane?

        Renault on aliarvostettu merkki en tiedä mistä johtuu! Ehkä mielikuva renaultin heikkoudesta juontaa juurensa jostain kaukaa jos joskus on ollut joku heikko malli. Eikös se ole ostohetkellä hyvä jos saa edullisesti uudehkon auton? Minulla on megane ja joka oli aika halpa hyvät varusteet ajettavuus pieni kulutus turvallinen paljon hyviä puolia siis. Katsastuksestakin meni kertalaakista läpi! Megane on mielestäni luokkansa parhaimmistoa. Kyllähän renaulteja ostetaan paljon oli muuten joskus 2000luvulla en muista milloin mutta kumminkin niin euroopan ostetuin auto. Ranskassa ja englannissa on paljon renaulteja. Esimerkiksi muuten englannissa on paljon yleensäkin ranskalaisia autoja ja saksalaiset sielä marginaali merkkejä. Riippuu vähä maasta mitä on missäkin suomi kuuluu siihen katakoriaan että täällä on kaikilla harmaa varpunen joka ei erotu massasta! Kaikilla on suomessa volkswagen opel tai toyota. Mikään automerkki ei ole katastrooffi jos se on normaalilla pidolla ja huollot tehdään normaalisti kaikista löytyy hyviä ja huonoja. Sinuna en olisi huolissaan auton merkistä vaan auton huoltohistoriasta. Ei se aina sitä tarkoita että kun ostat auton joka on yleisesti hyvässä maineessa että se olis hyvä tai se jota pidetään huonona olis huono. Jos autosta pidetään huolta niin se on sama mikä se on loppu jää sinulle mikä omaa silmää miellyttää eniten ja mihin itse tykästyy! Minä ainakin ostan auton itselleni enkä semmoista josta joku kaveri tykkää. Päätös on sinun haluatko miellyttää itseäsi vai jotain muita valinnallasi. Minä ajan renault meganella ja hyvin toimii vikoja ei ole ollut enempää kuin muissakaan tyytyväinen olen.


      • Sika säkissä
        megane,,, kirjoitti:

        Renault on aliarvostettu merkki en tiedä mistä johtuu! Ehkä mielikuva renaultin heikkoudesta juontaa juurensa jostain kaukaa jos joskus on ollut joku heikko malli. Eikös se ole ostohetkellä hyvä jos saa edullisesti uudehkon auton? Minulla on megane ja joka oli aika halpa hyvät varusteet ajettavuus pieni kulutus turvallinen paljon hyviä puolia siis. Katsastuksestakin meni kertalaakista läpi! Megane on mielestäni luokkansa parhaimmistoa. Kyllähän renaulteja ostetaan paljon oli muuten joskus 2000luvulla en muista milloin mutta kumminkin niin euroopan ostetuin auto. Ranskassa ja englannissa on paljon renaulteja. Esimerkiksi muuten englannissa on paljon yleensäkin ranskalaisia autoja ja saksalaiset sielä marginaali merkkejä. Riippuu vähä maasta mitä on missäkin suomi kuuluu siihen katakoriaan että täällä on kaikilla harmaa varpunen joka ei erotu massasta! Kaikilla on suomessa volkswagen opel tai toyota. Mikään automerkki ei ole katastrooffi jos se on normaalilla pidolla ja huollot tehdään normaalisti kaikista löytyy hyviä ja huonoja. Sinuna en olisi huolissaan auton merkistä vaan auton huoltohistoriasta. Ei se aina sitä tarkoita että kun ostat auton joka on yleisesti hyvässä maineessa että se olis hyvä tai se jota pidetään huonona olis huono. Jos autosta pidetään huolta niin se on sama mikä se on loppu jää sinulle mikä omaa silmää miellyttää eniten ja mihin itse tykästyy! Minä ainakin ostan auton itselleni enkä semmoista josta joku kaveri tykkää. Päätös on sinun haluatko miellyttää itseäsi vai jotain muita valinnallasi. Minä ajan renault meganella ja hyvin toimii vikoja ei ole ollut enempää kuin muissakaan tyytyväinen olen.

        "Renault on aliarvostettu merkki,en tiedä mistä mistä johtuu"
        Minä tiedän,siksi ajan Toyotalla.


      • sadfsdafasdfg
        Sika säkissä kirjoitti:

        "Renault on aliarvostettu merkki,en tiedä mistä mistä johtuu"
        Minä tiedän,siksi ajan Toyotalla.

        Hölmöistä ennakkoluuloista joutuu näemmä kärsimään kovimman ja kalliimman jälkeen, joutuu ajamaan Toyotalla vaikka autojakin löytyisi ja vieläpä halvemmalla...


      • DGC
        sadfsdafasdfg kirjoitti:

        Hölmöistä ennakkoluuloista joutuu näemmä kärsimään kovimman ja kalliimman jälkeen, joutuu ajamaan Toyotalla vaikka autojakin löytyisi ja vieläpä halvemmalla...

        Vaikka minä ajelenkin Rellulla niin en minä menisi silti Toyotaa haukkumaan ihan heppoisin perustein, ihan hyviä autoja nekin ovat. Täytyy kyllä sanoa että vähän kateeksi kävi kun istuin eilen anopin uutukaisen Auriksen kyydissä. Ajanut en ole joten siitä en osaa sanoa mitään. Minun mielestäni Toyotan huonoimpia puolia on edelleen hinta käytettynä, miksei uutenakin. Niiden hinnoittelu ei kerta kaikkiaan ole siedettävä halpojen autojen ystävälle.

        Ja miksikö istuin Toyotan kyydissä? Anoppi heitti minut pajalle hakemaan Rellua. Eikä tämä ole vitsi. Katsastus vaati taas pientä laittoa, sisältäen pari hommaa mihin omat työkalut eivät riittäneet.

        No myönnetään, se anopin Auris on ihan uusi ja minun Clioni on 12 vuotta vanha ja toinen autoni vielä vanhempi...


      • tunkkijapulttiavain
        DGC kirjoitti:

        Vaikka minä ajelenkin Rellulla niin en minä menisi silti Toyotaa haukkumaan ihan heppoisin perustein, ihan hyviä autoja nekin ovat. Täytyy kyllä sanoa että vähän kateeksi kävi kun istuin eilen anopin uutukaisen Auriksen kyydissä. Ajanut en ole joten siitä en osaa sanoa mitään. Minun mielestäni Toyotan huonoimpia puolia on edelleen hinta käytettynä, miksei uutenakin. Niiden hinnoittelu ei kerta kaikkiaan ole siedettävä halpojen autojen ystävälle.

        Ja miksikö istuin Toyotan kyydissä? Anoppi heitti minut pajalle hakemaan Rellua. Eikä tämä ole vitsi. Katsastus vaati taas pientä laittoa, sisältäen pari hommaa mihin omat työkalut eivät riittäneet.

        No myönnetään, se anopin Auris on ihan uusi ja minun Clioni on 12 vuotta vanha ja toinen autoni vielä vanhempi...

        mikä oli renussa vikana ettei inssi päästänyt läpi? Liian kuluneet renkaat?


      • DGC
        tunkkijapulttiavain kirjoitti:

        mikä oli renussa vikana ettei inssi päästänyt läpi? Liian kuluneet renkaat?

        No olihan siinä kaikenlaista. Minulla ei ole epärealistisia käsityksiä minkään auton kestävyydestä joten voin myöntää avoimesti Rellupalstalla korjaavani Rellua. 12 vuotta ja 250000km jättää jälkensä.
        Pajalle sen pakotti väljä sisempi raidetangon pää, se on turhan hankala vaihtaa käsityökaluilla ja kulmatkin pitää säätää sen jälkeen. Sen lisäksi piti korjata ulompi raidetangon pää ja vetonivelen suojakumi. Vielä pitäisi hioa umpiot kirkkaamiksi ja liimata kiinni terävä halkeama etulokarista, rikoin sen talvella jääpaakkuun. Enkä ole vienyt sitä vielä inssin haukuttavaksi. Ajattelin korjata sen ensin.


    • sjutton_också

      Kummasti vaan Renut ovat vuodesta toiseen TM talviautotestien kärkikastissa joten kommenttisi voi silläkin perusteella sijoittaa kategoriaan hullun höpinät.

      • "Luotettavako"?

        Oletko tavannut Renaulttia lappilaisilla ?
        Miksei niitä ole siellä jos on niin hyvä "talviauto"
        Eivätkö usko testitulokseen ?


      • Lapin papilla
        "Luotettavako"? kirjoitti:

        Oletko tavannut Renaulttia lappilaisilla ?
        Miksei niitä ole siellä jos on niin hyvä "talviauto"
        Eivätkö usko testitulokseen ?

        Ihan nyt pitää vastata, että olinpa tuossa reilu kymmenkunta vuotta lappilaisen papin Rellun kyydissä, oli ollut puolisonsa kanssa "rellutteijoita" pidemmän aikaa. Oikeasti ihan kaikkia automerkkejä on Lapin asukkailla eli se siitä.


      • dsffafsfd
        "Luotettavako"? kirjoitti:

        Oletko tavannut Renaulttia lappilaisilla ?
        Miksei niitä ole siellä jos on niin hyvä "talviauto"
        Eivätkö usko testitulokseen ?

        Voisiko kyseessä olla enemmänkin "saatavuus" kuin talviominaisuudet sinällään?

        Olettaisin että Lapissa autoliikkeitä on harvemmassa ja merkki- ja mallivalikoimakin sitä myöten etelää suppeampi.

        Täälläpäin näyttää siltä että Renujen osuus vain kasvaa asutuksen harvetessa l. siellä missä on huonommat tiet ja suurempi tarve varmalle ja luotettavalle autolle.


      • Ei kelpaa
        dsffafsfd kirjoitti:

        Voisiko kyseessä olla enemmänkin "saatavuus" kuin talviominaisuudet sinällään?

        Olettaisin että Lapissa autoliikkeitä on harvemmassa ja merkki- ja mallivalikoimakin sitä myöten etelää suppeampi.

        Täälläpäin näyttää siltä että Renujen osuus vain kasvaa asutuksen harvetessa l. siellä missä on huonommat tiet ja suurempi tarve varmalle ja luotettavalle autolle.

        renut edes venäläisille ja miksi kelpaisi, onhan Lada sentään kulkuneuvo, Uhtuan Mersu tai Siperian Mersu, mitä nimitystä nyt halutaankaan käyttää.
        Kumpa tulisi jokin Kalkutan konepaja hätiin ja veisi renu roskan mukanaan, voisivat tehdä romusta jotain ruostumatonta, vaikka lusikoita ranskalaisille.


      • renu is beesssstt
        Ei kelpaa kirjoitti:

        renut edes venäläisille ja miksi kelpaisi, onhan Lada sentään kulkuneuvo, Uhtuan Mersu tai Siperian Mersu, mitä nimitystä nyt halutaankaan käyttää.
        Kumpa tulisi jokin Kalkutan konepaja hätiin ja veisi renu roskan mukanaan, voisivat tehdä romusta jotain ruostumatonta, vaikka lusikoita ranskalaisille.

        Hassua että nämä kritisoijat eivät uskalla paljastaa omaa kulkupeliään ja sitä mikä heidän mielestään on sitten se semmonen "AUTO".

        Tee "ei kelpaa" siihen toijottaan koneremontti kumminkin se syö ölyä kuin seula!


      • dsfadgjkljl
        Ei kelpaa kirjoitti:

        renut edes venäläisille ja miksi kelpaisi, onhan Lada sentään kulkuneuvo, Uhtuan Mersu tai Siperian Mersu, mitä nimitystä nyt halutaankaan käyttää.
        Kumpa tulisi jokin Kalkutan konepaja hätiin ja veisi renu roskan mukanaan, voisivat tehdä romusta jotain ruostumatonta, vaikka lusikoita ranskalaisille.

        Itseasiassa Renault kelpaa venäläisille ja merkki on omaa siellä paremman arvostuksen kuin täällä persulandiassa. Ja mitä Ladaan tulee, eikös ko. firma ole tätänykyä Renaultin tytäryhtiö?


    • Renuttaja

      Renuja haukkuu tietämättömät:
      Joko ne jotka ovat ajaneet vaan 15v vanhoilla renuilla ja tekevät päätelmänsä sen mukaan, tai sitten ne jotka ajelevat itse kalliilla merkeillä ja luulevat ettei halvemmista ole mihinkään. Kolmas vaihtoehto on se että tehdään päätelmät yhden huonon renun pohjalta ja henkilö on myrkytetty jo valmiiksi ennakkoluuloilla.

      Renuihmiset kuitenkin tietävät parhaiten; hyvä auto se nykyään on eikä ole moitteen sijaa, mielummin ostan vaikka itselleni ja puolisolle omat renut kuin perheelle yhden ökykalliin bmw:n joka ei ole sen kummallisempi vehje kuin renutkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      585
      1023
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      940
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      806
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      721
    Aihe