volvo s60 2001

volvoko1

Tarjolla olisi tuommonen 140 heppanen volvo jolla ajettu noin 200000.
Näyttää asialliselta kuvissa, mutta mitä kannattaisi huomioida jos meinaisin ostaa kampeen itselleni? EI ole volvoista kokemusta ensimmäisestäkään. Tuo kyllä vaikuttaisi kelpo kulkimelta.
Onko jotain erityisominaisuuksia yllättämässä ekan kurvin jälkeen. Huoltohinnat ja varaosahinnat vaikuttivat kuitenkin vilkaistessa ihan maltillisilta jos vertaa vaikka johonkin japsimerkin varaosiin. Kertokaa kellä kokemusta!!!!
Kannattaako vai ei, ja jos vaikka kuinka, niin miksi.

12

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Revote vrcf ry

      Onko diesel vai automaatti?
      Onko säteilylämmitin vai takana jarrulevyt?

      • volvoko1

        Hyvä kysymys. Unohtui tarkentaa että on bensa eikä mikään automaatti.
        Ei ole takana säteilylämmitintä on jarrulevyt. Tosin selänlämmitin löytyy etupenkiltä.
        Raaputin puuttuu. Muuten hyvät varusteet. Mutta asiallista tietoa toivoisin aika pikaisesti.


    • Volvo, hyvä auto

      uskon että olet ostamassa hyvää kulkinetta ja tuo 200 000 ei ole viel mitään

      sehän kestää ainakin sinne 500 000 mutta aikavarmasti enemmänkin :)

      jotenka jos edullinen niin kannattaa tietysti se on taivaantosi että tuo 140 heppanen ei ole mikään tykki ja se kuluttaa bensaa jonkun verran yhdistetty kulutus taitaa olla tuossa 9-10 L /100 km

      mielummin kannattaisi ostaa mikä tahansa volvo sillä 2.5T moottorilla siinä on jo aikahyvin tehoa ja kulutus on sama kuin 2.4 :)

      toivottavasti tämä auttoi osta pois jos edullinen sekä hyväkuntoinen ja sillee

    • Volvonistia

      Tuo mainitsemasi Volvo kulkee ripeämmin, kuin joku 1,6 litranen samanikäinen Carina, ero on huomattava, joten hitaaksi ja laiskaksi en autoa sanoisi. Nykyuautoihin sitä ei kannata verrata, tehoista sen verran, jos ajelee nopeusrajoitusten mukaan, eikä harrastele kiihdytyksiä, joka useinkaan ei ole mahdollista tuollanen 2,5T kone on ihan turha, ellei halua egoaan kasvattaa mallimerkinnällä.

    • volvoko1

      Joo ostin tuon Volvon on ihan asiallinen kulkemaan ja hyvä ajaa kaupungissa ja pitkää matkaa suorastaan nautinto. Takana jo 2000 yhteistä kilometriä. Semmonen propleema kuitenkin on.
      Etuoven lukko ei suostu aukeamaan avaimella. Eli tuntuu olevan koko lukkopesä ihan jumissa. Kaukosäädöllä toimii normaalisti. Onko jollain vinkkiä mitä ainetta laittaisi pesään liuottimeksi että rupeaisi toimimaan. Vai voisiko olla joku muu vika?
      aika paha jos sattuu kaukosäädin temppuilemaan jostain syystä.

      • Jumissa

        Morjes Volvoko1! Meillä S60/2001 sama ongelma nyt päällä, lukkopesä täysin "kuollut".
        Saitko omaasi jotain ratkaisua aikoinaan?


      • Minullaalkoitoimimaan

        Tahtoo se lukkosylinteri mennä jumiin kun ei avainta juurikaan kukaan käytä mutta jotain CRC:tä tai vastaavaa sylinteriin ja antaa liota kunnolla niin saattaa se vielä alkaa toimimaankin.


    • Volvokoko

      Mulla on ollut 1,6 Carina ja Volvo S60. Carina on 140 heppasen Volvon rinnalla nuhapumppu. Volvon ohjaus on hyvin kevyt ja kuitenkin helppo ajaa ja kulkee paremmin talviolosuhteissa kuin joku tavallinen citymaasturi. Mitään erikoisia vikoja ei ollut koko aikana, melkein selvisin pelkillä öljynvaihdoilla, huoltokulut olivat hyvin alhaiset.

    • S60vm2001kö

      No ensimmiseksi kannattaa huomioida, se että varmaan 2003 saakka s60 ja v70 malleissa ei ole etuturvatyynyä matkustajalle. Tämä oli yksi niistä syistä miksi vaihdoin itse Volvo s60 pois. Joten myöskään S60 2001 ei taatusti ole etuturvatyynyä matkustajalle. Tämä on ihmetyttänyt aina, vaikka mitä kivaa automyyjät keksivät.

    • S60vm2001kö

      Unohtui mainita, että kaupungissa mitä kömpelöin auto, todella pitkä kääntösäde, mikä oli ilmeisesti suunniteltu painavan auton etupään osia säästäväksi. Pitkällä matkalla oli melko mukava, jos miinuksenna liian kevyt ohjaus. Ajautui urien mukaan. Volvon huollot kalliita suhteessa auton päivänarvoon. Kannattaa tsekata vielä esim. jarrulevyjen kunto (painavana autona kuluttaa nopeasti), itse uusin kierroksen oman ex-auton oston jälkeen ja hinta oli n. 600-700 € luokkaa.

    • Volvokoko

      Jos ei halua usein uusia koiranluita tiheään, niin kannataa ajella kuoppiin varovasti, rauhallinen ajelu säästää raskaita tukirakenteita auton etupäässä. Olin Volvon kolmas omistaja ja ajelin sillä noin 10 vuotta ja koko aikana ei ollut autosta mitään valittamista. Tämän jälkeen entinen autoni on jo muutaman kertaan vaihtanut omistajaa ja on ajossa yhä vielä, miinuksena suuri kulutus, varsinkin kaupunkiajossa.

    • TuurillaNeIsommatkin

      Auto on n. 15 vuotta vanha ja ajettu 200.000km (siis vähintäänkin), joten mikä tahansa on mahdollista. Tuollainen on aina enemmän tai vähemmän tuurin kauppa. Mutta eihän tuo varmaan paljon mitään enää maksakkaan ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe