Plastiikkakirurginen sairaanhoitaja?

Harhaanjohtamista

Miksi KC-Clinikin sairaanhoitajat käyttävät titteliä plastiikkakirurginen sairaanhoitaja. Tällaista erikoistumista ei ole olemassakaan. Suvi Heikkinen ja Tiia Eronen ovat Terhikin mukaan koulutukseltaan sairaanhoitajia. Kuitenkin KC:n kotisivuilla sekä silikonit.infon "asiantuntija vastaa" palstalla vastaaja esiintyy plastiikkakirurgisena sairaanhoitajana. Onko tämän tarkoituksena tuoda auktoriteettia sairaanhoitaja nimikkeeseen? Joka tapauksessa se on harhaanjohtamista.

Samaa harhauttavaa taktiikkaa käyttää myös Kampin Terveystalo, jolla on myös "plastiikkakirurginen" sairaanhoitaja.

29

4167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pl sairaanhoitaja

      Netin perusteella näyttää löytyvän monesta paikkaa...

    • sairaanhoitaja xx

      He ovat vaan lisänneet nimen itselleen koska työskentelevät alalla.Kuitenkin heillä normaali sairaanhoitajan koulutus. AMK ei kouluta plastiikakirurgisia hoitajia, joten tuota nimitystä ei voi käyttää.

      • Leikkaussalihoitaja

        Olen kunnallisella puolella sairaanhoitajana ja vastuualueeni on plastikkakirurgia. Työtoverit puhuvat näin ollen että olen plastikkakirurginen sairaanhoitaja. Samoin jos on vastuualue ortopedia niin kutsutaan ortopediseksi sairaanhoitajaksi jne. Ei siinä sen kummemmasta varmaan ole kyse näillä klinikoillakaan.


      • nerokasta
        Leikkaussalihoitaja kirjoitti:

        Olen kunnallisella puolella sairaanhoitajana ja vastuualueeni on plastikkakirurgia. Työtoverit puhuvat näin ollen että olen plastikkakirurginen sairaanhoitaja. Samoin jos on vastuualue ortopedia niin kutsutaan ortopediseksi sairaanhoitajaksi jne. Ei siinä sen kummemmasta varmaan ole kyse näillä klinikoillakaan.

        Kylläpäs titteleitä tipahtelee helposti. Ei tarvita erikoistumista, riittää että puuhailee aiheen parissa. Ketjua lukiessani oivalsin ettei siskoni olekkaan sairaanhoitaja, vaan silmäkirurginen sairaanhoitaja.


      • Hoitajia
        Leikkaussalihoitaja kirjoitti:

        Olen kunnallisella puolella sairaanhoitajana ja vastuualueeni on plastikkakirurgia. Työtoverit puhuvat näin ollen että olen plastikkakirurginen sairaanhoitaja. Samoin jos on vastuualue ortopedia niin kutsutaan ortopediseksi sairaanhoitajaksi jne. Ei siinä sen kummemmasta varmaan ole kyse näillä klinikoillakaan.

        On kunnalisella puolella anestesiahoitaja, instrumenttihoitaja, haavahoitaja, diabeteshoitaja jne.... Liittyy tehtyyn työhön ja siihen perehtymiseen.


    • ....,

      Kuulostaa paremmalta kuin kauneuskonsultti....

    • selko

      Täytyy ottaa yhteys Valviraan niin homma selkenee.

      • Osaltaan selventää

        Niinhän se selviää, luetteloista löytyy kaikille ammattinimikkeeksi sairaanhoitaja. Missään ei kielletä käyttämästä erikoistumisen mukaista lisänimitystä, ellei nimitys ole varattu viralliseksi ammattinimikkeeksi.


      • Itsekin kirurginen
        Osaltaan selventää kirjoitti:

        Niinhän se selviää, luetteloista löytyy kaikille ammattinimikkeeksi sairaanhoitaja. Missään ei kielletä käyttämästä erikoistumisen mukaista lisänimitystä, ellei nimitys ole varattu viralliseksi ammattinimikkeeksi.

        Sellaista erikoistumista ei ole kuin plastiikkakirurginen sairaanhoitaja. Kirurgien sairaanhoitaja on olemassa. Silloinkin plastiikkakirurgiaa kuuluu opetukseen vain parin tunnin luennon verran.


    • kauneuskonsultti10

      Mikäs se kauneuskonsultin koulutus on?
      Sitä kai saa käyttää kuka tahaansa :)

      • Tarkistettu tänään

        Voit olla mikä tahansa konsultti, jos haluat, MUTTA sairaanhoitaja on nimikesuojattu ammatti ja siksi siihen ei saa liittää itse keksittyjä lisiä tai muunnelmia.


    • Harhaanjohtamista

      Taviksena joka ei tiedä asioista tarkemmin, sanoisin tuon nimikkeen olevan täyttä kusetusta

    • Yksinkertaisesti1x

      Valetitteli.

    • tehkää

      Ilmoitus Kuluttaja-asiamiehelle

      • Väärä puu

        Kuluttaja-asiamiehelle ei kuulu se että joku käyttää valetitteliä, ei edes se että olisi valelääkäri.


    • kuka sitten

      Eikö mainonta kuulu kuluttaja-asiamiehelle? Sivustolla on muutakin kyseenalaista, kuten ulkomaisilta sivuilta kopioidut työnäytteet

    • kuvat

      Tarkistin rintakuvasivuston ja siellä ko teksti:
      "Ylläolevat kuvat eivät liity KC Clinicillä tehtyihin toimenpiteisiin."
      eli ei mitenkään harhaanjohtavaa, jos on lukutaitoinen.

      • hyvin reagoitu

        Ehehehhehhe... on se ovela...not


      • Kotkotkotkot
        hyvin reagoitu kirjoitti:

        Ehehehhehhe... on se ovela...not

        älkää motkottako kanat


    • Ulledulledof

      Kysyin asiaa KC- klinikalta kun olen kiinostunut kouluttautumaan alalle. Vastaus oli, että etuliite liittyy alaan jolla työskentelee, ja josta on kokemusta. Olisiko helpompi selvittää asia itse asianomistajalta, kuin naputtaa täällä yleisesti..?

      • sumutusta

        Sairaanhoitaja on nimikesuojattu ammatti ja siksi siihen ei saa liittää itse keksittyjä lisiä tai muunnelmia.

        KC Klinikan puheisiin kannattaa suhtautua varauksella, moraali on tullut selkeästi esille useaan otteeseen


      • Nimikkeitä
        sumutusta kirjoitti:

        Sairaanhoitaja on nimikesuojattu ammatti ja siksi siihen ei saa liittää itse keksittyjä lisiä tai muunnelmia.

        KC Klinikan puheisiin kannattaa suhtautua varauksella, moraali on tullut selkeästi esille useaan otteeseen

        Sairaanhoitaja on sairaanhoitaja. Nimikelisäyksiä on sitten eriksekseen, jotka kuvaavat toimintaa ja niihin on saatu lisäkoulutusta kuten urologinen hoitaja, haavahoitaja, silmähoitaja ja tämä plastiikkakirurginen hoitaja....


    • Kiinnostunut1

      Onko kenelläkään kokemuksia KC - klinicistä?
      Hyviä tai huonoja?

      • ...

        Onhan noita ollut eri ketjuissa. Käytä tarkennettua hakua niin ehkäpä löydät ne vanhat ketjut.


    • helinäkeiju

      Hei minäkin olen kiinnostunut juuri kc-klinikistä, oisko kelleeään kokemuksia siellä käynnistä. Elikkäs onletko olleet tyytyväisiä lopputulokseen ja oliko kovin kallista?

    • truthisoutthere

      Soittakaa joku sinne valviraan ja kyskää lakimiehiltä asiaa, on ilmasta, jos kiinnostusta asiaan löytyy.

      • helinäkeiju

        Kiitos vaan fiksusta vastauksesta. Jos täällä kysytään joitain, olisi kiva saada vastauksia!


    • sairaanhoitajaopiskelija

      Sairaanhoitajan opiskeluaikana viimeinen syventävä ja valinnainen harjoittelujakso 15 viikkoa voi kukin valita oman mielenkiintonsa mukaan. Jos valitsee plastiikkakirurgian ja työskentelee jatkossa sillä alueella, voi käyttää nimitystä plastiikkakirurginen sairaanhoitaja. Onhan anestesiahoitaja, leikkaussalihoitajakin, aina kullakin erikoisalueella työskentelyä varten vaaditaan alkuharjoittelujakso ja perehtyminen asiaan. Ei todellakaan voi hypätä ihan suoraan ilman perehdyttämistä alalta toiseen. Jo osastolta toiseen siirtyminen vaatii sairaanhoitajalta aina ensin perehdytyksen . Esim syöpäosastolla on perehdytys erilaisiin syöpälääkkeisiin ym erilaisiin infuusiomenetelmiin. Samoin mielenterveys ja päihde puolella on omat hoitajat samalla sairaanhoitajan koulutuksella, mutta ovat perehtyneet jo opiskeluaikana valinnaisella ja syventävällä jaksolla mielenterveys ja päihdepuolella.

    • Expl

      No kyllähän eräs eskortkonsultti sanoi, että hän on muuten jo plastiikkakirurgi, muttei voi ottaa veistä käteen vaikka hänelle on tehty niin monta leikkausta. Ja eräs mäkihyppääjän vaimo sanoi olevansa esteettisen kirurgian asiantuntija heti rintaimplantti leikkauksen koettuaan.
      Jos sairaanhoitaja haluaa nimittää itseään plastiikkakirurgiseksi, on hän ainakin kiinnostunut työstään. Niitä tarvvitsemme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe