Liian pitkät sääret?

susuli1

Olen 170 cm pitkä, hoikka neiti ja välillä koen, että jalkani ovat liian pitkät verrattuna muuhun kroppaan. Jalkani näyttävät varsin pitkiltä etenkin korkeissa korkokengissä. Olen saanut paljon positiivista huomiota miehiltä, mutta välillä tunnen itseni vähän liian pitkäsääriseksi. Selkäni näyttää vähän lyhyeltä ja jalat pitkiltä, etenkin 13 cm koroissa.

Mielummin tietysti näin päin kuin, että selkä olisi pitkä ja jalat lyhyet. Varsinkin muutama vuosi sitten jalkani lähinnä ahdistivat minua ja toivoin niiden olevan normaalimman pituiset. Toisaalta olen siitä kiitollinen, että monet vaatteet näyttävät hyvältä päälläni. Joskus katsoessani itseäni peilistä tulee hieman epävarma olo ja sitä toivoisi vaan vähän lyhyemmät jalat. Välillä en halua käyttää korkeita korkoja vain sen takia, etteivät koipeni näyttäisi liian pitkiltä selkään nähden. Tulee sellainen kummajaisolo. Voiko naisen jalat olla liian pitkät tai onko koskaan tullut vastaan naista, jonka jalat ovat olleet mielestänne liian pitkät?

40

3371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitä häpeämistä

      nyt tuossa on jos omaat pitkät ja kauniit jalat.

    • On liian pitkät jalat

      Olen myös melkein 170cm nainen. Ja mielestäni jalkani ovat aivan liian pitkät. Tunnen useamman itseäni 10cm pidemmän ihmisen joilla on lyhyemmät jalat.

      Olen saanut paljon kehuja pitkistä ja hoikista jaloistani. Ja kauniithan ne on, ei siinä mitään.

      Se mikä niissä on huonoa. Joissakin paikoissa, esim. joissakin busseissa on niin pienet jalkatilat että polvet ottaa koko ajan kiinni tai sitten ei mahdu mitenkään. Vaikka kuinka asentoa vaihtaisi tai vinossa istuisi. Ja kyllä on välillä ollut kivuliaita bussimatkoja.

    • pitkät jalat

      Älä huoli.Olen 179cm ja minulla on todella pitkät ja hoikat sääret.Hameet ja korkosaappaat tai farkut ja saappaat näyttää hyviltä päälläni.Miehet ovat tulleet kehumaan sääriäni ja jopa minua lyhyemmät miehet hullaantuvat.Ole tyytyväinen että sulla on pitkät sääret.Suomalaisilla on yleensä lyhyet jalat.Minulta usein kysytään olenko Ukrainasta tai Hollannista kotoisin-siellä kun on pitkässäärisiä naisia.

    • lifemocker

      miksi ajatella tuollaisia asioita kun et niille MITÄÄN voi?

      • Anonyymi

        Mulla on myös pitkät sääret ja tottakai se käy mielessä kun on ”erilainen”,kuin muut.


    • Höpsistä

      Nyt narraat. Sillä sähän voisit kulkea matalilla koroilla jos häiritsee? Sulla on siis ilmeisesti semmonen täydellisen sopisuhtainen vartalo mutta et ole oikein sinut itsesi kanssa ja sulla on hiukan huono itsetuntoto.
      Mutta ei hätää kyllä tänne saa varmasti tulla hakemaan vahvistusta sille että olen kuin olenkin huippuyksilö ; D
      Nyt sitten kehutaan koska sitä haluat : D
      Sinullahan on ihan täydellinen vartalo, miksi sä et sitä itse huomaa?
      Ajatatte jos olisi persjalkainen joutuisit kulkemaan jatkuvasti korkokengissä koska sinua hävettäisi lyhyet jalkasi,.
      Lyhyt jalkaisena kadehtisit sellaisi pitkäsäärisiä kuin sinä kun ne vie miesten huomion .
      Oletko koskaan nähnyt lyhytjalkaisi naisia keikistelemässä sukkahousumainoksissa? Et varmasti sillä siellä keimailee sinunlaisia pitkäsäärisiä ja niin sinunkin sääresi voisivat olla jossain mainoksessa : D

    • Boom Clap

      Pitkät jalat on kauniit ja seksikkäät, ite on 175 cm pitkä nainen ja mun jalat on 95 cm ja tykkään :-D

      • buahahhahahaaaahh

        Puhut skeidaa!

        Tai sitten sulla on todellakin friikki vartalo: jos lasketaan päälle ja kaulalle mittaa n. 25 senttiä, niin selällesi jäisi pituutta olkapäistä perskannikan alaosaan 55 cm.

        Ei pidä paikkaansa, tai sitten sinulla on jokin selkärangan kehityshäiriö (skolioosi-kyttyrä?)

        Kaikkein todennäköisin vaihtoehto on, että sinulla on karvaiset pallit haarovälissä, ja päässäsi fantasia.


      • Monta mittaa
        buahahhahahaaaahh kirjoitti:

        Puhut skeidaa!

        Tai sitten sulla on todellakin friikki vartalo: jos lasketaan päälle ja kaulalle mittaa n. 25 senttiä, niin selällesi jäisi pituutta olkapäistä perskannikan alaosaan 55 cm.

        Ei pidä paikkaansa, tai sitten sinulla on jokin selkärangan kehityshäiriö (skolioosi-kyttyrä?)

        Kaikkein todennäköisin vaihtoehto on, että sinulla on karvaiset pallit haarovälissä, ja päässäsi fantasia.

        Pitkillä ihmisillä on muuten pitemmät kaulatkin kuin lyhyillä...


    • pitkula

      tuskin puhuu skeidaa. oon ite 177 cm ja jalat noin 100 cm lonkkaan asti mitattuna, enkä kyllä näytä mitenkään omituiselta vaikka jalat onkin pitkät. ei liian kuitenkaan, vaan sopivat vartaloon.

      • Näin...

        Yleensä jalkojen pituus mitataan sisäsyrjästä, eli lattiasta toosaan. Tulee vähän "järkevämmältä" kuulostava tulos...


      • pitkula
        Näin... kirjoitti:

        Yleensä jalkojen pituus mitataan sisäsyrjästä, eli lattiasta toosaan. Tulee vähän "järkevämmältä" kuulostava tulos...

        no ihan sama mutta jalkahan se on joka alkaa lonkasta jatkuu ihan sinne lattiatasoon saakka... ei minua kiinnosta mistä jalka "yleensä mitataan" jonkun naistenlehtien housunsovitusohjeen mukaisesti


      • Näin...
        pitkula kirjoitti:

        no ihan sama mutta jalkahan se on joka alkaa lonkasta jatkuu ihan sinne lattiatasoon saakka... ei minua kiinnosta mistä jalka "yleensä mitataan" jonkun naistenlehtien housunsovitusohjeen mukaisesti

        No jos haluat saada ns. vertailukelpoiset mitat niin silloin sinun pitäisi mitata "oikeasta" kohdasta, jotta sinua voi verrata muihin. Vähän sama kuin nousisit varpaillesi kun pituutesi mitataan ja sanoisit että ihan sama, onhan ne jalkaterätkin osa sun vartaloa... - meneekö nyt jakeluun?


      • yksinkertaista!
        Näin... kirjoitti:

        No jos haluat saada ns. vertailukelpoiset mitat niin silloin sinun pitäisi mitata "oikeasta" kohdasta, jotta sinua voi verrata muihin. Vähän sama kuin nousisit varpaillesi kun pituutesi mitataan ja sanoisit että ihan sama, onhan ne jalkaterätkin osa sun vartaloa... - meneekö nyt jakeluun?

        Näin on, ja lisäisin vielä, että jalkojen ja selän pituuden suhde arvioidaan aina takapuolelta kehoa, eikä etupuolelta. Seläksi siis lasketaan myös pakara.


      • pitkula
        Näin... kirjoitti:

        No jos haluat saada ns. vertailukelpoiset mitat niin silloin sinun pitäisi mitata "oikeasta" kohdasta, jotta sinua voi verrata muihin. Vähän sama kuin nousisit varpaillesi kun pituutesi mitataan ja sanoisit että ihan sama, onhan ne jalkaterätkin osa sun vartaloa... - meneekö nyt jakeluun?

        ei tarvinnut laittaa jakeluun mitään koska en ollut missään vaiheessa "pihalla" mistään. vertauksesi oli muuten typerä...


      • Näin...
        pitkula kirjoitti:

        ei tarvinnut laittaa jakeluun mitään koska en ollut missään vaiheessa "pihalla" mistään. vertauksesi oli muuten typerä...

        Seli, seli... Et olisi mitannut väärästä kohti, jos et olisi pihalla.


      • voe voe....
        Näin... kirjoitti:

        Seli, seli... Et olisi mitannut väärästä kohti, jos et olisi pihalla.

        no voi hyvää päivää että jaksat mokomasta paskasta jankata. mulla ole mitään tarvetta selitellä mitään, vaan asia on kuten sen aikaisemmin sanoin. luulis ettei tämä juttu tämän enempää jaksa kiinnostaa -.-


    • kommenttia

      Pitkät sääret ei haittaa, jos vartalo on kuitenkin naisellisen muodokas ja kurvikas ja jaloissakin vähän massaa. Usein vaan tosi pitkät ja pitkäsääriset laihat naiset ovat muodottomia ja näyttävät laihoilta luikuilta, samoin kuin jalatkin ovat liian laihat. Ja se ei ole seksikästä. Pitkät sääret tekevät vartalosta entistä laihemman ja muodottomamman näköisen. Ja vierellä olevien muodokkaiden naisten muodokkuus korostuu entisestään.

      Mutta on tuon mallisillakin laihoilla naisilla omat ihailijansa.

    • jksdfjksdfjsk

      Parhaimmat ovat sopusuhtaiset keskimittaiset jalat ja sopusuhtainen muodokas mutta hoikka normaalipituisen naisen vartalo, joka mahtuu miehen syliin.

      Monilla pitkäsäärisillä jalat ovat liian laihat ja luut paistavat reisistäkin läpi. Sellainen ei ole naisellista, mutta kiinnittää kyllä huomiota negatiivisella tavalla. Anteeksi vaan.

      • Anonyymi

        Mielipiteesi sekin


    • että niih

      Täällä palstalla tuntuu olevan paljon näitä laihoja pitkiä pitkäsäärisiä naisia, jotka yrittävät todistella jotain pitkillä säärillään, kun ovat huomanneet että miehistä suurin osa haluaa niitä normaalipituisia normaalisäärisiä muodokkaita naisia, jollaisia pitkät pitkäsääret harvoin ovat. Miehiä ei kiinnosta pitkät luumaisen laihat jalat, ne eivät ole naisen jalat. Tuollaiset naiset taitavat tuntea jotain alemmuutta poikamaisesta vartalostaan muodokkaisiin vähän lyhyempiin naisiin verrattuna, kun jotkut, tai ainakin joku pitkäsääri haukkuu täällä palstoilla kaikkia muodokkaita lyhyempiä naisia persjaloiksi. Mistä muustakaan se kertoo kuin kateudesta ja ettei ole itseensä tyytyväinen.

      • heh heh

        Ei sentään Väiski Vemmelsääri.


    • itseensä tyytyväinen

      Onko täällä palstalla sitten monta laihaa pitkää pitkäsääristä naista vai tehtaileeko joku tietty henkilö tänne provoja. Yrittää korostaa pitkiä sääriään ja haukkuu lyhyemmät muodokkaat naiset persjaloiksi tai muilla nimityksillä. Sitten kun suurin osa miehistä vastaa, että tykkäävät hieman lyhyemmistä muodokkaista naisista, niin tämä pitempi laiha nainen suuttuu ja solvaa lyhyempiä naisia. Katsokaa vaikka tuostakin lyhyen naisen kirjoittamasta ketjusta (vai lieneekö sekin provo).

      Pitkäsäärinen ja laiha nainen ei ole välttämättä mikään kummoisempi ilmestys, jos ei ole naisellisia muotoja ja niitä pitää olla pitkällä naisella reilusti että näyttää naiselliselta. Yleensä pitkät ovat myös laihoja ja jalatkin ohuet.

      Jos pitkäsäärinen oikeasti olisi joku miesten kuolaama ilmestys, niin ei hän mollaisi lyhyempiä naisia eikä suuttuisi noin räikeästi jos miehet sanovat tykkäävänsä lyhyemmästä.

      • Näin...

        No mikäs syy sinulla on haukkua pitkiä ja hoikkia naisia..? Eikö miehet sitten kuitenkaan kuolaa sinunkaan perään?


      • hymmmm
        Näin... kirjoitti:

        No mikäs syy sinulla on haukkua pitkiä ja hoikkia naisia..? Eikö miehet sitten kuitenkaan kuolaa sinunkaan perään?

        en minä mollaa ainakaan eikä kateeksi käy lyhyempiä naisia...? miksi kävisi? en haluaisi olla senttiäkään lyhyempi kuin 177, kummallista yleistämistä.
        itse kateellinen kun vaivaudut asiasta marisemaan.? olisit vain tyytyväinen omaan lyhyenläntään olemukseesi kun sellainen olet, ei pitäisi olla mitään hätää kun miehet tykkää ;)


      • Näin...
        hymmmm kirjoitti:

        en minä mollaa ainakaan eikä kateeksi käy lyhyempiä naisia...? miksi kävisi? en haluaisi olla senttiäkään lyhyempi kuin 177, kummallista yleistämistä.
        itse kateellinen kun vaivaudut asiasta marisemaan.? olisit vain tyytyväinen omaan lyhyenläntään olemukseesi kun sellainen olet, ei pitäisi olla mitään hätää kun miehet tykkää ;)

        Taidat olla tyhmä trolli.


      • Anonyymi

        me olemme kaikki erilaisia, joku pitkä toinen lyhyt ja joku siltä väliltä, kukapa olisi itseensä ihan tyytyväinen mutta kun tuolle pituus asialle ei voi mitään. eriasia jos on ylipainoinen voi vaikuttaa asiaan... ja on monta muuta asiaa johon voi vaikuttaa


    • just hyvä

      170 senttiä on todella hyvä pituus naiselle, mutta ei näillä pituuksilla voi olla vielä millään "ylipitkiä" sääriä. Itse olen tasan 190 pitkä suomalainen kaveri. Olen asunut Liettuassa reilut puoli vuotta.

      Siellä tuli näitä 185-190 senttisiä kuusitoista kesäisiäkin nuoria tyttöjä vastaan ihan useita kymmeniä, joka päivä.

      Jokainen on hyvä juuri niin kuin on, mutta alle 180 cm naisena ei kannatta vielä vaivata päätä sillä, että olisi liian pitkä.

    • bebbertrr

      Hei kertokaa miten saa jalat lyhimmiksi

    • 1719

      Naisilla on lähtökohtaisestikkin suhteessa pdemmät jalat kuin miehillä. Ja vaikka reiden sisäsyrjän pituus lähestyisi metriä, ei ole syytä huoleet. Vaateita saa niihinkin jalkoihin.

      Pitkissä jaloissa on se hyvä puoli että ne on helpompi sitoa rakastelussa miehen ympäri. Ja siitäkös miehet pitävät. Toisaalta, nainenkin saa muutettua asentoaan itselleen paremmin tuntuvaksi, joten ei anneta pitkien jalkojen häiritä.

      Ja kuvitteleppa kauanko kestää kun mies suutelee jalkojasi alkaen varpaista kohti...

      = kaikki hyvin.

      • Anonyymi

        Ai miten niin muka lähtökohtaisesti pitemmät jalat? Eiköhän se ole juuri toisinpäin, kaikkein naisellisin vartalo on nimenomaan sellainen "synnyttäjän vartalo", leveä lantio, kapea vyötärö ja vähän lyhyemmät jalat.


    • mikäongelma

      En ole koskaan kokenut ongelmalliseksi että minulla on pitkät ja hyvänuotoiset sääret. Pituutta on 179cm.

    • Tyttömies

      Hm, itse olen "ekhä" mies, ja aina katellu peilistä että on jalat noin80% koko ruumiin pituudesta, 190 pituus.

    • Anonyymi

      Naisen sääret on aivan yliarvostettuja..Ainahan ne siirretään sivuun kun aletaan hommiin.

      • Anonyymi

        Totta.


    • Anonyymi

      Älähän hyvä neiti aliarvioi itseäsi. Minä olen jo vanhempi mies mutta olen aina ihaillut tuollaisia pitkäsäärisiä naisia. He ovat minun mielestä rotunsa valioyksilöitä ja sinunkin kannattaisi olla pitkistä jaloista ylpeä. Jos vielä tykkäät käyttää korkokenkiä, niin vau, sinä olet ainakin minun mielestä, todella hyvännäköinen neiti-ihminen, jota miehetkin mielellään katsovat.

    • Anonyymi

      Oon 166cm ja mun jalkojen pituus on n.79 cm. Mua nykyään ahistaa enemmän mun säärien pituus tämä taitaa johtua kiusaamisesta. En pysty nauttimaan elämästä kun mulla on noi! Miten saaaaaan ne lyhyemmiksi!?????

      • Anonyymi

        Amputoi polvista ja laita just sen mittaiset proteesit ku haluat.


      • Anonyymi

        Heh.. Olen 165 cm, ja juuri mittasin, jalkojen sisämitta 83 cm, eli puolet minusta on jalkoja! En ole laiha luikku, paino 68 kg, eli kyllä luiden päällä lihaa ja rasvaa on :D.
        Koen itsekin sääreni aika pitkiksi, tosin ihan nätit ne on just polvien yläpuolelle yltävässä mekossa.
        Pitkäsäärisiä naisia luullaan usein pidemmäksi mitä he ovat.
        Pukeutumisella pystyy tasapainottamaan mittasuhteita ja hämäämään katselijan silmää.


    • Anonyymi

      oon 169 ja jalat on jotai ehk 88-90cm mut mun yks kaveri on 178 ja sillä on 4 cm lyhyemmät jalat kun mulla. mutta en koe että on haittaa kun ikää on vasta 15v selkä varmaan venyy muutaman vuoden päästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      402
      4075
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      225
      2024
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1510
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      155
      1345
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1001
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      61
      993
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      125
      947
    8. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      913
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      869
    Aihe