Norski? Mieti vielä

vmp vmp

Lennettiin tolla firmalla kanarialle ja laskeutuessa katosta tippu vettä ihan urakalla päälle. Lentohenkilökunta vaan naureskeli että "kondenssivettä". Joo, ihan varmasti kuuluu 737 ominaisuuksiin. Tämän lisäksi henkilökunta sekoili ruokien lämmityksen suhteen siten että lapsille tuotiin kylmää ruokaa.
Valitin näistä suoraan norskille, mutta mitään vastausta ei ole tullut. Vedän tästä sen johtopäätöksen etten tule ikinä enää käyttämään ko firman palveluita enkä suosittele sitä muillekkaan. Amatöörimaista sähellystä alusta loppuun.

22

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • flight 666

      Ensimmäinen lentomatka?

    • Tuttu juttu

      Joo kerran olen tämän kondenssivesi ominaisuuden kohdannut Finskin 757-200sen kyydissä.

    • 5+6

      Kondenssivettä muodostuu kun mikä tahansa matkustajakone jonka matkustamo on paineistettu ja ilmastoitu, laskeutuu jonnekin lämpimään ja kosteaan. Ja joskus sitä muodstuu niin paljon, että se "sataa" matkustamoon. Nousuissa voi joskus käydä niin, että ilmastointijärjestelmään kondensoitunut vesi jäätyy ja se kolisee siellä. Ei ole konetyypistä kiinni eikä siitä ole mitään vaaraa.

      • Kondenssista

        Toista päin, eli jos koneen sisällä on lähtiessä kosteutta tai sitä ilmanvaihdon kautta sitä tulee lähtöpäässä, niin tuo kosteus tiiviistyy yläilmoissa kylmiin pintoihin ja jäätyy sinne (ulkolämpötila -50...-60C). Laskeutumisen aikana lämpötila alkaa jossain vaihessa nousemaan ja vesi valumaan...


    • Minna canth

      ei se haittaa vaikka tulisi kusta niskaan kun on ilmainen wi-fi.
      tiettekste? ILMAINEN WI-FI niin voi lähetellä äitille viestejä että täällä mennee sinun oma peräkammarinpoika lentokoneessa. vau vau.

    • io i5

      Finnairin koneissa olen joka kerta tainnut huomata saman jutun. Eikä ollut edes wifiä koko koneessa. Taitavat olla melko vanhanaikaiset koneet Finnairissa??!!

      • eipä noin

        Matkustan paljon nimenomaan Finskillä ja pitkälle, ei ole vielä kondenssivettä valunut...

        Pari kertaa Norskillä, yhden kerran oli wifi joka ei toiminut. Taitaa olla vanhanaikainen wifi Norjassa.

        Finskillä on verkostoyhtiöistä koneen tuoreimpien joukossa. Ja ehkä olet lukenut, että wifi on nyt testeissä mannertenvälisellä lennolla, joka haastavampaa kuin Euroopan reiteillä käsitykseni mukaan. Oliko myös niin että koneen varustaminen wifillä maksaa satoja tuhansia eikä jälkiasennuksena välttämättä kovin yksinkertaista. Ehkä A350 saa wifin?


    • Haasteellista joo

      Joo,tomipa se finskin wi-fi hyvin siinä yhdessä lentokoneessa missä se on käytössä.
      Se ei toimi aikamoisella viiveellä......ei ole mitään välisä lentääkö kone euroopan vai mannerten väliä......se signaali tulee sateliitin kautta.....siinä ei ole mitään haasteellista ja eroa kuinka pitkä lentomatka on.
      Poikkeusen tekevät tietyt maat joiden ilmatilassa wi-fi ei toimi...esim. Intian ilmatila.

      • Lensit bisneksessä..?

        "Ei toimi aikamoisella viiveellä"? Siis toimii hyvin?

        "siinä ei ole mitään haasteellista ja eroa kuinka pitkä lentomatka on.
        Poikkeusen tekevät tietyt maat joiden ilmatilassa wi-fi ei toimi...esim. Intian ilmatila."

        MOT. Siinäpä niitä haasteita kuten kirjoitin. Ei yhtä simppeliä kuin EU:ssa.


    • Haasteellista joo

      Lensin busineksessä....se on sen matkustusluokan nimi, ei bisnes.
      Euroopassa on myös maita joiden ilmatilassa wi-fi ei toimi.
      Ei koko Eurooppa ole sama kuin EU, ovatko kaikki Euroopan maat jo ehtineet liittyä Euroopan Unioniin?
      Monet EU maat myös rajoittavat wi-fi´n käyttöä ilmatilassaan.

      • on haastavaa...

      • Löysää rahaa
        on haastavaa... kirjoitti:

        Hiustenhalkomisen ennätys, lähes joka lause vain näsäilyä...

        Lennän 80 % lennoistani bisneksessä. En ole kertaakaan lentänyt busineksessa. Mutta ihan sama, viereinen kaveri lentää halutessaan busineksessa.

        "Kielitohtori on käännöstoimisto Translatumin tuottama ilmaispalvelu, joka vastaa visaisiin termikysymyksiisi ja ratkoo hankalat kielenhuolto-ongelmat."
        http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/miten-kirjoitetaan-business-sana-suomeksi-kirjoitetaanko-se-bisnes-vai

        Missä virmassa on katteet niin hyvät, että saa lentää bisneksessä?


      • makaa kuin petaa
        Löysää rahaa kirjoitti:

        Missä virmassa on katteet niin hyvät, että saa lentää bisneksessä?

        Omassa firmassa :D


      • Pisnesmiäs
        on haastavaa... kirjoitti:

        Hiustenhalkomisen ennätys, lähes joka lause vain näsäilyä...

        Lennän 80 % lennoistani bisneksessä. En ole kertaakaan lentänyt busineksessa. Mutta ihan sama, viereinen kaveri lentää halutessaan busineksessa.

        "Kielitohtori on käännöstoimisto Translatumin tuottama ilmaispalvelu, joka vastaa visaisiin termikysymyksiisi ja ratkoo hankalat kielenhuolto-ongelmat."
        http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/miten-kirjoitetaan-business-sana-suomeksi-kirjoitetaanko-se-bisnes-vai

        ”Kannattaa huomata, että ensiksi mainittu taipuu business : businessin : businessia”. No eipä taaskaan ollut ilmainen palvelu hintansa arvoinen. Tuollaista tolkuttomuutta voi kirjoittaa vain, jos ummistaa silmänsä kielen todellisuudelta.


      • Omilla rahoillani
        Löysää rahaa kirjoitti:

        Missä virmassa on katteet niin hyvät, että saa lentää bisneksessä?

        Omilla rahoillani lennän lomalle ja muuallekin business luokassa, se on hyvä vaihtoehto.
        Kaikki eivät matkusta lomallensa seuramatkoilla charter-lennoilla tai reittilennolla turistiluokassa.
        Osa haluaa nauttia elämästä,ei rahojansa tai omaisuuttansa täältä mukaan saa kun on aika lähteä.


    • Märät eristeet

      "Joo, ihan varmasti kuuluu 737 ominaisuuksiin." Itseasiassa kuuluu, kaikissa koneissa on samaa ongelmaa.

      Boeingilla ongelma on pahempi kuin Airbussilla koska koneen rungo on rakennettu joskus 60-luvulla ja silloin kyseiseen ongelmaan ei kiinnitetty huomiota. Koneen rungoa ei ole "tuuletettu" kovin hyvin ja kondenssi veden "viemäröintiin" ei ole kiinnitetty huomiota.

      Airbussilla ei samaa ongelmaa ole samassa mittakaavassa koska rungo on rakennettu 80-luvulla ja rakenteeltaan avoimempi ja kondessi ongelma on pienimpi. Airbusssin rungo ei myöskään hapetu samalla tavalla kuin Boeingin. Johtuen siitä että rungon rakenteet pysyvät kuivempina. Ja kondenssi veden "viemäröinti" on huomioitu suunnitelussa.

    • Norwegian kunniaan!

      Mun mielestä norwegian aivan helvetin hyvä lentoyhtiö, pääsee perille ja hyvä palvelu ja jalkatilat ja 737 koneet tyylikkäitä. Ei vaan voi tajuta miten joku lentää finnairilla esim lontooseen 250 e / suunta? Norwegian kun varaa hyvissä ajoin max 135e / menopaluu. Sillä mitään väliä millanen penkki tai palvelu/tarjoilut, kuhan pääsee perille!

      • Tatu K

        kaikki ei ole perseaukisia eikä kelan rahoilla. voi käyttääkin rahaa katos.


      • tule onnelliseksi

        Hyvä palvelu on tietysti makuasia. Itse en osaa viroa tai venäjää.

        Finskillä Lontooseen meno-paluu 223 e lähes joka lähdölle esim. heinäkuun jälkeen esim. 2-4 vrk matkaksi, siis lähdöille jotka eivät ole vielä täyttymässä. Arvaat kai miksi hinta nousee kun kone alkaa olla täynnä.

        Hmm, ensin sanot plussaksi sen että palvelu on hyvää, mutta sitten sillä ei olekaan väliä.

        Minä maksan ihan mielelläni vaikka ton 90 e ekstraa siitä, että lennän suomalaisella yhtiöllä joka maksaa työntekijöiden verot kotimaahan ja hoitaa Suomen lain mukaiset velvoitteet. Jospa siinä samalla jokunen duunipaikkakin jäis Suomeen.

        Mutta ehkei kaikilla ole tällaista antaa hyvän kiertää -ajattelua. Kunhan itse saa just silloin säästettyä pari roposta. Vaikka reissulle tulis muutenkin hintaa.


      • 11+9
        tule onnelliseksi kirjoitti:

        Hyvä palvelu on tietysti makuasia. Itse en osaa viroa tai venäjää.

        Finskillä Lontooseen meno-paluu 223 e lähes joka lähdölle esim. heinäkuun jälkeen esim. 2-4 vrk matkaksi, siis lähdöille jotka eivät ole vielä täyttymässä. Arvaat kai miksi hinta nousee kun kone alkaa olla täynnä.

        Hmm, ensin sanot plussaksi sen että palvelu on hyvää, mutta sitten sillä ei olekaan väliä.

        Minä maksan ihan mielelläni vaikka ton 90 e ekstraa siitä, että lennän suomalaisella yhtiöllä joka maksaa työntekijöiden verot kotimaahan ja hoitaa Suomen lain mukaiset velvoitteet. Jospa siinä samalla jokunen duunipaikkakin jäis Suomeen.

        Mutta ehkei kaikilla ole tällaista antaa hyvän kiertää -ajattelua. Kunhan itse saa just silloin säästettyä pari roposta. Vaikka reissulle tulis muutenkin hintaa.

        Kohtuullisen hyvää suomea ainakin omilla lennoilla henkilökunta on puhunut, tosin itselle tuo ei ole mikään kynnyskysymys, pärjään hyvin englannillakin.

        Ja ihan suomen lakien ja velvoitteiden mukaa Norwegian Suomessa toimii. Työntekijöiden verotus mukaanlukien.


    • lentää pitää

      Minne mu pitäs lentää, että sais halvalla hyvää horatsua?
      Ilman kumia ja tietysti kans samaan hintaan anaalia.

    • lonkero5

      menikö herne nenään,et varmasti voi sitten lentää enään kun voit saada vesipisaroita päähäsi myös muilla yhtiöillä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe