Vanhojentanssit

Rakastan tanssimista

En nyt tiedä kuuluuko tänne, mutta laitan kuitenkin.

Eli kertoilkaas omia kokemuksianne.

Mistä löysitte mekon, paljonko maksoi ja oliko käytetty vai uusi, vai vuokrasitko. Laitoitko hiukset ja meikin itse, vai kävitkö laitatuttamassa? Jos kävit, paljonko maksoi? Entä korut, pitääkö olla tiara ja paljonko maksoi?
Kengät, kannattaako ostaa uudet vai ottaa vanhat ja kuluneemmat ettei hierrä? Paljonko koko lysti maksoi? Mikä oli budjetti? Oliko tansseissa hauskaa? Saako tanssiparin valintaan vaikuttaa? Pitääkö pojalla olla tyyliin sopiva solmio jne.? Jos ostit oman puvun, käytitkö sitä lakkiaisissa? Entä jatkot, pitääkö olla puku erikseen ja missä yleensä pidetään? Oliko kivaa? Onko vanhojentansseissa 2 ns. näytöstä, aamulla ja illalla? Tarvitseeko mukaan mitään erityistä, esim. neulan ja lankaa?

Itsellä ei vielä muutamaan vuoteen vanhoja ole, mutta toivoisin tänne kokemuksia, neuvoja ja mielipiteitä. :)

7

1451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2012

      Taidat olla innoissasi tulevista tansseista. Itse satsasin aika paljon. Tilasin mekon alushameella. Se on upea ja on se vieläkin kaapissa. En raaski myydä sitä. En edes alushametta, joka tuli sen mukana. Ostin sen myday-verkkokaupasta. Samasta paikasta tilasin myös kengät. Ja sitten kävin kampaajalla. Ei tätä tukkaa ois muuten saanut järjestykseen. Budjetti oli siinä 500 euroa. Ehkä se puku oli juhlafiiliksen kannalta olennaisin. Oli ihanaa pistää sellainen kristalleilla koristeltu taftimekko päälle.

      • sirkkuli2

        Kiitti vinkistä. Kävin myday-kaupan (taisi olla myday.fi) verkkosivuilla ja löysin ihanan idean. Niillä oli mallistossa 1 2 mallisia mekkoja. Samaan yläosaan tehdään kaksi erillistä mekko-osaa. Toista voin käyttää vanhojentansseissa ja toista vaikka missä juhlissa. Ajattelin ottaa toisen oikein prinsessamallisena ja siihen lisätään muutama kristallikin. Ja toisen teen ihan sellaisen kapean iltapukumaisen suoran helman. Ja jos kyllästyn lyhennän sen sitten vaikka myöhemmin. Suosittelen muillekin.:)


    • johku3

      Moi, ite kans oon ettimässä vanhojentanssimekkoa ja tollainen 1 2 malli kiinnostaa muakin. Kiva ois sit pystyä mekkoa käyttämään vanhojentanssien jälkeenkin. Ite oon nyt tosi kiinnostunu tällaisesta mekosta, mitäs tästä mieltä?!

      http://www.fiesta.fi/cat/product_details.php?p=717

    • halukas tilaamaan

      Onko kukaan tilannut tbdress.comista?
      Millaisia kokemuksia?

    • veneza

      Hei kaikki mekonvonkaajat!
      Miekin laitoin tänään pukutilauksen viininpunasesta prinsessamallisesta puvusta. Löysin puvun isosta hakemistosta nimeltä Pukugalleria 2014. Sinne valmistajat ovat lähettäneet kuvia omista mekoistaan. No ei kai siellä ihan kaikkia ole. Mutta musta ehottomasti parhaimmat. Mekot on numeroitu ja sitten voi kysyä hintaa miltä tahansa valmistajalta. Ite lähetin ilauksen mydayihin (http://www.myday.fi/vanhojentanssipuvut-2014-c-33.html). Kysäsin hintaa sellaisestakin paikasta kuin uniikkipuku.com. Siellä nekin tekee valokuvasta puvun. Kaverin isosisko tilasi sieltä hääpuvun. Se oli oikein piirträtnyt sen puvun ja sitten se sai tarjouksen. Yksi pieni moka oli. Laahuslenkki oli jäänyt pois. Mutta muuten superhyvä. Saas nähä mitä tästä tullee. Siinä mun mekossani on tylliä, joka hiukan pilkistää sen päällä olevan kankaan alta. Hintaa tuli kaiken kaikkiaan 379. Siinä on alushame mukana. Miusta se ei oo paha. Mitä mieltä ite ootte. Joko mekko on reerassa :)

    • LMP PKM

      Voisin oikeastaan vastata kaikkiin noihin kysymyksiin, että en tiedä. Nuodatin nimittäin puvun valinnassa sitä samaa periaatetta kuin häät sulhasen tapaan ohjelmassa käytettiin eli siinä morsian sovitti silmät sidottuna. Mä tein samoin eli mut tuotiin silmät sidottuna ja siellä mun äiti, sisko ja tanssiparini valkkasivat mulle heidän mielestään hyviä mekkoja päälleni. Sovitin varmaan viittä tai kuutta eri mekkoa ja he valkkasivat sieltä sopivan.

      Olen sen jälkeen sovittanut sitä mekkoa pari kertaa side silmillä lyhentelyä varten. Olen saanut pääteltyä mekostani, että asuun kuuluu, pitkät kyynärpään yli olevat hanskat, siinä on vannealushame, siinä ei ole olkaimia ja siinä on nyöritys takana.

      On ihan hauskaa, kun en tiedä yhtään enempää ja asu selviää mulle vasta tanssiaispäivänä.

      Taidankin pyytää taas joku päivä, josko voisin sokkona soviittaa sitä. Ties vaikka voisin päätellä jotain lisää puvustani. :D

    • tiar

      Tässä mun lista

      mekko 140 e (teetetty)
      kengät 40 e
      laukku 14,90 e
      kampaus tulee olee noin 50-60 e
      meikki 0 e (teen itse)
      korut 14,90 e
      tiara 14,90 e

      Rahaa on mennyt tosi paljon ja koska ehdottomasti halusin tiaran etsin sitä tosi kauan kun kaikkialla ne on niin kalliita. Löysin tosi halvalla ihanan tiaran glamshop.fi verkkokaupasta. Sillä mulle tulee niiiiin ihana kampaus helmikuussa. Tässä se ihanuus: http://glamshop.fi/tuotteet.html?id=8/2529

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1555
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      968
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe