huijari??

huijjattukö

Varasin itselleni kissanpennun n. Viikko sitte, ja myyjä on jyväskylästä. En viitsi koko nimeä kertia jos ei olekkaan huijari mutta suku nimi on ruusukallio? Kertoi kissasta vähån ja antoi puhelinnumeron mutten tietenkään tarkistanut sitä... Lupasi laittaa kuvia ja kuulumisia tämän viikon loppuviikosta.... Kuvia ei alkanut kuulumaan joten päätin lähettää sähköpostia mutta joka kerta takaisin singahtaa viesti ettei tiliä enää ole? Numero ei myöskään ole käytössä? Maksoin jo 20€ varausmaksun joten tyyppi saadaan kyllä kiinni jos huijaa... Pennut ovat pitkäkarvaisia muistaakseni 2poikaa ja 3 tai 4tyttöä. Urokset musta ja ruskea valkoinen.. Onko kellään kokemuksia tästä samasta henkilöstä??

53

4926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuiij

      Ei juri tästä,mutta kissanmyyntipalstoilla on paljon omituista:kyselin pennuista ja vastauksessa kerrottiin kissojen olevan Turkissa,olisi pitänyt maksaa lentomaksu,Tuskin olisin kissoja koskaan nähnyt. Kannattaa olla varovainen,erityisesti huonolla suomenkielellä kirjoitettujen viestien kohdalla.

    • huijjattukö

      no opin kantapään kautta... eräs ystäväni oli myös varannut kissan jostain ja tämäkin oli huijaus, epäillään että sama henkilö molemmilla. Ainakin opin, etten netistä kissoja varaile, jos ei omasta kaupungista löydy niin sitten täytyy olla ilman. Inhottavaa että pitää muilta huijata rahaa kun ei viitsitä mennä oikeisiin töihin!! Noh kunhan rikosilmoitus tehdään niin saa ansionsa mukaan, nykyään kun tuollaiset saadaan onneksi kiinni.

    • gingeli

      teitkö rikosilmoituksen?tämä nainen joka huijasi minua väitti olevansa tampereelta mutta äskön keskustelin poliisin kans niin on jyväskylästä.huijasi minulta 20 egee ja harmaa pitkäkarvanen uroskissapentu meille oisi tullu.keneltä lie kuvatkin varastanut.tee rikosilmoitus nyt heti, varmaan samasta naisesta kyse!kyllä se kiinni saadaan tai on jo tiedossa kun useampaa huijannut.täytyy olla päässä vikaa kun tuolleen ihmisiltä huijataan rahat :/ harmittaa paljon ettei kissaa tullutkaan ja tavaratkin kerettiin ostaa.mä löysin tämän huijarin apulasta joten olkaahan varuillanne..

      • harmaaturkki-valkota

        Etsi kissa oman kaupunkisi myyntipalstoilta kaupasta, paikallislehdestä tai tutuilta. Käy löytöeläintaloassa, ja sovi vaikka heidän kanssaan, että varaat tulevan harmaan pennun, niitä kyllä kesällä tippuu sinne.
        Kyllä se kissa odottaa ihan lähellä sinua.


    • oikea ja terve

      Kyllähän tuo tarina taitaa olla jo monta kertaa kerrottu, Jyväskylästä, muualta.

      Kysele poliisilta, kyllä taitaa tilinumerot olla tuttuja.

      Ja henkilöhän voi olla joka päivä eriniminen. Kissat tuotu ehkä Virosta, ja kuvatkin
      samoja mitä pyörii näissä jutuissa.
      Etsippä ketjusta vastaavia viestejä aiemmilta ajoilta.
      Osta tai varaa kissasi läheiseltä löytöeläintalolta tai kissojen pelastusyhdistykseltä, eläinsuojeluyhdistyksen avulla kenties.

    • hujjarikö

      Tein rikosilmoituksen ja poliisi ottikin jo yhteyttä. Olisikohan sama tyyyppi, kuullosti minulle varatulta kissalta... Ilmoitin asiasta myös apulan ylläpidolle. Onneksi uusi kissa ja minulle löytyi ja tällä kertaa samasta kaupungista ja katsomassakin on käyty eli oikea on! Onneksi tuollaisesta jää aina kiinni ja pitää sanoa että ripeää toimintaa poliiseilta, se olu yllätys! Ilmotuksen tein eilen.

      • oikea ja terve

        Hienoa kun sait kissan. Samanlainen tarina oli joskus kuukausi takaperin täällä myös, Jyväskylästä ja Kuopiostakin ja kuulemma Tampereelta.

        Minusta ei ollut kauaa kun oli juttua naisesta joka näillä kissojen myynnillä tienasi tällä tavalla. Koska rikos ei ole valtava, hän ei ainakaan vielä ole tiilenpäitä lukemassa vaan alkanut bisneksen taas.


      • Anonyymi

        No,josko se kissa minkä nyt oikeasti saat,onkin sinun elämäsi arvokas asia,kun tiedät ettei niitäkään niin vaan saa,jos väärää asiaa sattuu vastapuolelle. Tori.fi kautta sain itäsuomessa marraskuussa hienon kissan. Pari pikku ongelmaa selvitetty,on jo iso köllikkä,kasvaa yhä. Se jopa pitää minusta,silminnähden,että tuuri kävi.


    • huijjattukö

      en enää tämän tapauksen takia uskalla ostaa tai varata ihmisiltä netin kautta mitään. Eivät kaikki tietenkään huijareita ole, mutta mistäs sitä tietää, en tullut tämän kissa jutunkaa kanssa mieleenkään, että joku tekisi jotain tälläistä. Sairasta sanon minä! Meillä poliisit onneksi ottivat jo yhteyttä ja sanoivat selvittävänsä asian. Tosiaan tämä minun huijari toimi nimellä Noora Ruusukallio, Jyväskylästä. Saa nähdä tekevätkö poliisit tosiaan mitään.... Rahan saaminen takaisin ei ole tärkein vaan se että tekijä saataisiin lopettamaan, ettei huijaisi muita samalla tavalla... Tälläinenhän on petos, luulisi poliisien jotain tekevän, kun suomessa saa isoistakin petoksista suuremman rangaistuksen kuin esim. raiskauksesta.

    • dsgfd

      Minua huijattiin myös, tällä kertaa kyseessä ihan rotukissakasvattaja. Vaikutti ihan luotettavalta, yhteydenpito oli runsasta aina siihen saakka, kunnes kävin katsomassa pentua ja maksoin varausmaksun. Sen jälkeen ei kolmeen viikkoon kuulunut yhtään mitään. Lopulta laitoin viestiä ja kysyin kuulumisia -alkoi ihan ihmeelliset selittelyt pentujen sairastumisista yms. Sanoin, etten aio ostaa sairasta pentua vaan tahdon varausmaksun takaisin. Kasvattaja lupasi palata asiaan -tästä kuitenkin jo kohta kaksi viikkoa eikä mitään ole kuulunut. Seuraavaksi menen poliisin juttusille.

      Niin että osaa sitä "kasvattajatkin".

      • ilmoittele

        Jos on ihan oikea rotukissakasvattaja, kannattaa tiedottaa myös kasvattajan yhdistykselle, rotuyhdistykselle sekä kattojärjestölle. Heilläkin on keinot puuttua kasvattajan toimiin jos niissä on jotakin huomautettavaa. Jos taas kyseessä on puskakasvattaja, ei mikään yhdistys pysty tekemään asialle mitään vaan silloin poliisi on se oikea paikka.

        Rotukissakasvattajien varausmaksujen palautuksiin ei yhdistykset pysty puuttumaan, mutta on koko kasvattajakunnan etu jos ne mädät omenat saadaan kitkettyä pois, eikä sitä pysty tekemään ellei asioille tehdä mitään. Siksi suosittelen ilmoittamaan myöskin yhdistyksille jos kyseessä on todellakin oikea kasvattaja eikä "kasvattaja". Virallisen kasvattajanimen omaavien toimintaa määrittelee säännöt ja sääntöjen rikkominen aiheuttaa sanktioita. Jos ostajat eivät epäkohdista ilmoita, ei yhdistyksetkään voi tehdä mitään kun eivät kasvattajan toimista tiedä.


      • dsgfd
        ilmoittele kirjoitti:

        Jos on ihan oikea rotukissakasvattaja, kannattaa tiedottaa myös kasvattajan yhdistykselle, rotuyhdistykselle sekä kattojärjestölle. Heilläkin on keinot puuttua kasvattajan toimiin jos niissä on jotakin huomautettavaa. Jos taas kyseessä on puskakasvattaja, ei mikään yhdistys pysty tekemään asialle mitään vaan silloin poliisi on se oikea paikka.

        Rotukissakasvattajien varausmaksujen palautuksiin ei yhdistykset pysty puuttumaan, mutta on koko kasvattajakunnan etu jos ne mädät omenat saadaan kitkettyä pois, eikä sitä pysty tekemään ellei asioille tehdä mitään. Siksi suosittelen ilmoittamaan myöskin yhdistyksille jos kyseessä on todellakin oikea kasvattaja eikä "kasvattaja". Virallisen kasvattajanimen omaavien toimintaa määrittelee säännöt ja sääntöjen rikkominen aiheuttaa sanktioita. Jos ostajat eivät epäkohdista ilmoita, ei yhdistyksetkään voi tehdä mitään kun eivät kasvattajan toimista tiedä.

        Ihan on oikea kasvattaja kyseessä, kuuluu rotujärjestöön ja kattojärjestöön jne.


      • kissakuume

        Oikeat luotettavat kasvattajat löytyvät rotuyhdistysten sivuilta ja kissaliiton sivuilta.


    • pennut3

      Apula lemmikkipalstalla jatkuvasti sama huijari myy kissanpentuja ja pyytää varausmaksun.

      • tee ilmoitus....

        Oletko ilmoittanut ylläpidolle asiasta? Heillä on valta karsia sellaiset ilmoitukset pois ja tehdä asiasta rikosilmoitus jos kokevat sen aiheelliseksi.


    • huijattu2

      FI11 5789 **** **** 18
      Kuulostaako kenellekkään tutulta.. Idiootti olen .. muuta ei voi sanoa :/ Mitään yhteyttä en varausmaksun maksun jälkeen ole saanut

      • epäluuloinen

        Taitaa sama ihminen toimia nimellä Neea Ikonen ja paikkakuntana Äänekoski tällä erää.. varausmaksua ei ehtinyt pyytää, kun alkoi juttu kuulostaa liian hienolta ollakseen totta, että joku toisi kissan parin sadan kilsan päähän.. ilmoitus oli 2.5. Apulassa ja 10. päivä ilmoitus poistettu ja sähköpostili poistettu käytöstä.. toivottavasti ei saanut huijattua kovinkaan montaa tällä erää.


    • huijattu2.1

      Joo mulle toimi nimellä Karita Nieminen Turusta ja oli valmis tulemaan sadan kilometrin päähän.. Bensa rahoja vastaan...
      Ilmoitus oli huhtikuun lopulla, myös apulassa, ja poistettu muutamaa päivää myöhemmin.. Luulin hänen itsensä poistaneen ilmoituksen.. Sähköposti myös poissa toiminnasta ja puhelimesta kuuluu vain "tähän numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä.."
      Oliko tuo tilinumero siis sama??

      • huijattu 100

        Olen tehnyt Karita Niemisestä rikosilmoituksen. Minulle myi kissanpentua Turussa, pyysi varausmaksua 20€. Nyt sähköpostit palautuu ja puhelimeen ei saada yhteyttä. Poliisi kertoi että tietävät henkilön,asuu Keski-Suomessa ja tehnyt paljon tätä eli kaikki huijatuksi joutuneet ottakaa yhteyttä poliisiin.


      • halvatun huijarit .
        huijattu 100 kirjoitti:

        Olen tehnyt Karita Niemisestä rikosilmoituksen. Minulle myi kissanpentua Turussa, pyysi varausmaksua 20€. Nyt sähköpostit palautuu ja puhelimeen ei saada yhteyttä. Poliisi kertoi että tietävät henkilön,asuu Keski-Suomessa ja tehnyt paljon tätä eli kaikki huijatuksi joutuneet ottakaa yhteyttä poliisiin.

        tutulta kuulostaa ... ilmoitus myös tehty :/


    • pinkmangoful

      Mitä te tyhmät ihmiset menette maksamaan varausmaksuja??? Onko kyseessä ollut ihan tavallisista maatiaiskissoista? Minä olen Apulasta kaksi kissaa hommannut, ihan ilman varausmaksuja ja kun toisesta piti luopua, niin en mitään varausmaksua vaatinut missään nimessä. Sen olen oppinut, että jos sen vertaa ei voi mahdolliseen ostajaan luottaa, että pitää pyytää varausmaksu, annan koko kaupan sitten olla.

      • Anonyymi

        Varoitan jonkinsortin virolaisesta kasvattajasta Ama de Angelita... samoilla nartuilla teettää pentuja ja lupaa pennun ja kun koti jo odottaa, peruu yhteyttä ottamatta varauksen jonkin tekosyyn varjolla. Ilmeisesti (ehkä) myy eniten tarjoavalle ja on siis epäluotettava.
        Kovssti on varsusmaksujen perään, silti ilmoitus ei poidtu netistä, vaikka kaikki pennut olisi jo varattu..
        On aika ikävää kun perhe ehtii hankkia penturuokaa yms tarvikkeita, kun kaikki vaikuttaa ihan hyvältä, mutta pum, yhtäkkiä saattaa perua ja pettää.
        Mene ja tiedä myykö ns samaa kissaa ties kuinka monelle perheelle... Ei ole mikään Kissaliiton kasvattaja, joten tavallaan ei liene vastuussa mistään.
        Kaikki näyttää ulospäin ok, mutta tässä nyt parille ihmiselle tullut iso pettymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varoitan jonkinsortin virolaisesta kasvattajasta Ama de Angelita... samoilla nartuilla teettää pentuja ja lupaa pennun ja kun koti jo odottaa, peruu yhteyttä ottamatta varauksen jonkin tekosyyn varjolla. Ilmeisesti (ehkä) myy eniten tarjoavalle ja on siis epäluotettava.
        Kovssti on varsusmaksujen perään, silti ilmoitus ei poidtu netistä, vaikka kaikki pennut olisi jo varattu..
        On aika ikävää kun perhe ehtii hankkia penturuokaa yms tarvikkeita, kun kaikki vaikuttaa ihan hyvältä, mutta pum, yhtäkkiä saattaa perua ja pettää.
        Mene ja tiedä myykö ns samaa kissaa ties kuinka monelle perheelle... Ei ole mikään Kissaliiton kasvattaja, joten tavallaan ei liene vastuussa mistään.
        Kaikki näyttää ulospäin ok, mutta tässä nyt parille ihmiselle tullut iso pettymys.

        Siksi kannattaa AINA aloittaa rotuyhdistyksen kasvattajalistalta pennun haku. Kaikki mixit ja rotukissat ilman papereita tai epämääräisiltä eräiden "naapurimaiden" kasvattajilta kannattaa jättää omaan arvoonsa. Ei pelkästään siksi, ettei tulisi huijatuksi vaan koska muutoin on vaarassa tukea pentutehtailua.


    • biBebisbe

      Kuulostaa samalta ku reilu vuos sitte tiia jyväskylästä myi norskimaatiais pentuja ba onnistu huijaamaa yli 100 ihmistä justiinsa tolla 20 euron varaus maksulla... En tiedä onko sama huijari, mutta kuulosti vaan niin tutulta

      • abrei

        Joo se Pirttimäki huijas tarkallee 167 ihmistä..


    • jossuorvokki

      Hei, ois kiinnostava tietää onko muilla ollut sama huijaaja kuin minulla. Jos pentujen kuvia teillä vielä on tallella, niin laitatteko vaikka viestinä? Itse hävitin kaikki kuvat samoin tein..

    • kappa boy

      kyllä tuo kertomuksen perusteella huijaukselta tuntuu.ja itse oman kissan hiipe 13v löysin kaupan ilm.taululta ilmoituksen ja soitin ja kissa lähti mukaan ilman maksua entinen omistaja kissan luovuttaja antoi hiipelle lähtö suukon vielä ovella. jos kissasata vaaditaan hinta ei pitäisi etukäteen maksaa. ja yleensä maatiais kissasta ei maksua pyydetä vaan luovuttaja on hyvillään kun kissa saa hyvän kodin.

    • Maatiainen

      Hei,

      Monia huijattiin joulukuussa jälleen Apula palstalla kissanpennuista. Mira Mäkinen keksitty henkilö Helsingin Vuosaaresta. Oikea henkilö T**a Pirttinen (s.1990) Varausmaksu 20€. Minulla on tallessa kaikki hänen lähettämät kuvat pennuista. Itseni ja lasteni suuresta pettymyksestä löysimme uuden pennun ilman varausmaksuja. Tämä oli tosi iso pettymys kun koskaan ei olla vielä huijatuksi tultu.
      Itse sain tietää koko huijauksesta vasta sattumalta luettua Apula palstaa kun joku toinenkin oli häneltä varannut pennun ja maksanut varausmaksun. Otin häneen yhteyttä ja me olimme varanneet saman pennun! Rikosilmoitus hänestä on tehty ja ilmoitus myös Apulan puolelle. Hän on kuulema Apulan historian iso huijari. Vaihtelee nettiliittymää ettei jäisi kiinni. Kyllä me vielä T**an kans uutena vuotena toivotettiin hyvät uudet vuodet kun ilmoitin varausmaksun lähteneen hänelle :/ ei omatunto kolkuta käyttäessä varastettua rahaa!

      • dalloway

        Hei!

        Olen joutunut saman ihmisen huijaamaksi, tosin erityyppisessä asiassa ja huomattavasti suuremmalla summalla. Olen tehnyt rikosilmoituksen poliisille, ja liittänyt ilmoitukseen kaikki onkimani tiedot puhelinnumeroista, sähköpostiosoitteista ja tileistä ja jopa kasvokuvan!

        Paljon kysymyksiä on edelleen auki. Voisitteko te käyttäjät Maatiainen, biBebisbe, abrei tai muut kyseisestä henkilöstä tietävät lähettää mulle vaikka yksityisviestiä? Ois kiva kuulla, miten ootte saaneet noi tiedot ja tiedättekö jotain muuta hyödyllistä tähän huijariin liittyen.

        Ois parasta!:)


      • Jonon jatko

        Tunnistan neidon. Vuokrasin hänelle asunnon jokunen vuosi sitten ja jätti vuokrat maksamatta. Jyväskylän käräjäoikeuden päätöksellä tuo summa hakkaa viivästyskorkoja tällä hetkellä. En ole euroakaan nähnyt vielä. Jokseenkin omituinen tapaus. Samassa oikeudenkäynnissä käsiteltiin noin 20 tapausta, jotka olivat juuri tuollaisia: hän oli myynyt kissan ja koiran ja ties mitä eläinten pentuja, ottanut varausmaksut eikä mitään pentuja ollut tietysti olemassakaan. Näillä petoksilla oli neiti Pirttinen kerännyt liki kymmenen tuhatta euroa. Sinne sitten vaan jonon jatkoksi omat vuokrasaatavani. Että näinikin voi ihminen puhtaalla omallatunnolla elää. Käsittämätöntä.


      • Usko oikeuteen horju
        Jonon jatko kirjoitti:

        Tunnistan neidon. Vuokrasin hänelle asunnon jokunen vuosi sitten ja jätti vuokrat maksamatta. Jyväskylän käräjäoikeuden päätöksellä tuo summa hakkaa viivästyskorkoja tällä hetkellä. En ole euroakaan nähnyt vielä. Jokseenkin omituinen tapaus. Samassa oikeudenkäynnissä käsiteltiin noin 20 tapausta, jotka olivat juuri tuollaisia: hän oli myynyt kissan ja koiran ja ties mitä eläinten pentuja, ottanut varausmaksut eikä mitään pentuja ollut tietysti olemassakaan. Näillä petoksilla oli neiti Pirttinen kerännyt liki kymmenen tuhatta euroa. Sinne sitten vaan jonon jatkoksi omat vuokrasaatavani. Että näinikin voi ihminen puhtaalla omallatunnolla elää. Käsittämätöntä.

        Samaan ansaan lankesi sukulaiseni. Nyt tulossa kymppitonnin lasku lukkojen vaihdosta. Pohdin sitä , etteikö ole mitään kanavaa saada näitä kiinni?'Luulisi heillä olevan ystäviä ja sukulaisia. Vai onko hän jo kolmannen polven huijari? Suosittelisin sterilisaatiota, että jatkumo loppuisi. Poliisilla ei ole oikeasti resursseja ottaa kiinni näitä.


    • 3 kissaa

      Itse olen netin kautta hommannut kaikki kissani.Mitään varausmaksuja en kyllä maksaisi.Kerroin,että en itse pääse paikalle,niin mulle tuotiin kotiin asti kissat näytille.Ja yhteyksissä olen edelleen kasvattajiin.

    • loukattu

      Ilmeisesti tällä hetkellä Jyväskylässä tutkitaan meidän "myyjän" tapausta ja valmistellaan syyttäjälle viemistä .. Omat vaatimukseni olivat maksamani 25e takasin. Mielipahaa ei mikään raha korvaa. Kun kysyttiin haluanko mukaan oikeuteen jos pyydetään, vastasin etten halua. Voi olla että syyllistyisin lievään pahoinpitelyyn, tinttaisin kaikin (hyvin vähäisin) voimin nenuun, jos kyseisen neidin (?) joskus tapaan... Enkä todellakaan ole mikään väkivaltainen tai riidanhaluinen ihminen..
      Itse en kyseiseen toimintaan kykenisi. En vaikka rahat tiukilla näin opiskelijana.. Kerran olen kateellisena kakarana (ala-asteella) varastanut luokkakaverin penaalista geelikynän. Ikinä en kyseistä kynää pystynyt käyttämään ja roskiinhan se parin vuoden päästä lensi.. Aina ihmetyttää kuinka näin erilaisia ihmisiä tähän maailmaan mahtuu, toisaalta maailma olisikin liian täydellinen paikka jos kaikki vain miellyttäisivät toisiaan... Toiset kun ilman pienintäkään omantunnontuskaa pystyy kerta toisensa jälkeen aiheuttamaan toisille tällaista ja pahempaakin. Kai sillekin jokin omanlaisensa persoonallisuushäiriöndiagnoosi löytyy :/

    • Sairastapaus

      Imatralla, 1990-luvun puolivälissä, oli ukko, joka ilmotteli ottavansa kissanpentuja. Se ukko haki niitä pentuja, käärmeidensä ravinnoksi.

    • ääh

      Täällä taas yksi samaisen henkilön huijatuksi tullut. Tottakai on hölmön hommaa maksaa niitä varausmaksuja etukäteen, mutta ehkä sitä on vaan liian hyväuskoinen ihmisiä kohtaan taikka se kissankaipuu on vaan niin suuri, että ei siinä tilanteessa osaa ajatella epärehellistä toimintaa.

    • Aika viisastua

      Juuri näin !

      • maine coon

        Meitäkin huijasi tämä" Saana Helenius" niminen ihminen mukamas Loimaalta, oikein laittoi kuviakin kissoista,voi helv... 50e meni varausmaksuun.Maine coon mixejä piti olla...
        Ettäs kehtaa, 5-vuotias tyttäreni odotti myös kissaa kuin kuuta nousevaa.
        Teen rikosilmoituksen kyllä.


      • Miim
        maine coon kirjoitti:

        Meitäkin huijasi tämä" Saana Helenius" niminen ihminen mukamas Loimaalta, oikein laittoi kuviakin kissoista,voi helv... 50e meni varausmaksuun.Maine coon mixejä piti olla...
        Ettäs kehtaa, 5-vuotias tyttäreni odotti myös kissaa kuin kuuta nousevaa.
        Teen rikosilmoituksen kyllä.

        Itsekin jouduin kyseisen henkilön huijaamaksi. Kissanpennun olisi pitänyt nyt viikonloppuna kotiutua.. :(
        Aion myös tehdä rikosilmoituksen!


      • maine coon
        Miim kirjoitti:

        Itsekin jouduin kyseisen henkilön huijaamaksi. Kissanpennun olisi pitänyt nyt viikonloppuna kotiutua.. :(
        Aion myös tehdä rikosilmoituksen!

        On todella tärkeää,että kaikki me huijatut teemme rikosilmoituksen.
        Tämä ihminen on ihan häikäilemätön tapaus,ensin kyselee ummet ja lammet millaiseen kotiin kissa pääsee jne.pelkkää sanahelinäähän se vain oli. Sovittiin hakupäivä ja paikkakin vielä. Ja kaikenhuippu kun laittaa kuviakin vielä kissasta,jota ei ole olemassakaan,tai on jossain,muttei varmaan hänellä...

        Eipä häntä paljoa oma tunto kolkuttele,mutta tässä mennään kyllä moraalisesti aika alhaalla tasolla kun ajattelee,että kehtaa tehdä tuommoista kun tietää, että lapsiperheeseen ollaan kissaa ottamassa.
        Niin lapsi oppii jo varhain,ettei ihmisiin ole luottamista,kun selität hänelle,ettei sitä kissaa taida olla olemassakaan.

        Toivottavasti 50e.lämmitti mieltä!


    • Missälie kissani..

      No kappas! Ihmettelinkin, että mihin kummaan se Saana oikein katosi, kun pentujen luovutus olisi ollut nyt kk:n vaihteessa. Onneksi se ei meiltä varausmaksua edes pyytänyt, vaikka yhden "pennuista" varasinkin. Asuttiin varmaan liian lähellä. Onneksi siis tuli huonosti luettua se ilmoitus.

      Outoa kyllä vähän olikin, kun tuntui olevan niin mielin kielin siinä ilmoitustekstissä ja viesteissä. Kaikkea sitä ihmiset keksiikin! Ihan hulluja!

      No minkä taakseen jättää..

    • mainecoon

      Hei kaikki huijatuksi joutuneet.
      Kävimme tänään poliisilaitoksella kuulusteluissa tästä "saana heleniuksen"-nimellä esiintyneestä tapauksesta.Tilinumeron perusteella löytyi tähän mennessä 37 rikosilmoitusta hänestä.Hyvä,että olette käyneet tekemässä niitä.Tilinumeron alkuperä on Jyväskylässä...on huijauksia koiran sekä kissanpennuilla.
      Mutta asia edistyy tästä ja hyvä niin.Vaikka huijattu summa tuntuisi mitättömän pieneltä,kannattaa rikosilmoitus tehdä.

      • vihane

        Hei, miltä nämä maine coon mixit näyttivät? väritys, minkälaisia kuvia lähetti? itsellänikin sama tilanne, en tiedä vielä varmaksi onko huijattu vai ei. nimi ei ole sama, mutta sitähän voi esiintyä millä nimellä tahansa...


      • mainecoon
        vihane kirjoitti:

        Hei, miltä nämä maine coon mixit näyttivät? väritys, minkälaisia kuvia lähetti? itsellänikin sama tilanne, en tiedä vielä varmaksi onko huijattu vai ei. nimi ei ole sama, mutta sitähän voi esiintyä millä nimellä tahansa...

        Hei,meille lähetti kaksi kuvaa,toisessa oli valkoinen kissa ja toisessa punainen.Kuvat olivat hyvälaatuisia ja selviä.Mistä lie kuvat kaapannut? Ja tosiaan nainen/mies esiintyy varmaan eri nimillä...maksoitko varausmaksun?Jos maksoit,säilytä kaikki sähköpostiviestit,sillä jos aiot tehdä rikosilmoituksen,poliisi haluaa nähdä ne viestit.


    • GRnau

      Olen vahvasti sitä mieltä, että kaikkia varausmaksua pyytäviä pitää epäillä. Itse annan maksun vasta kun kissa on jo kopassa mukaan lähdössä, ainakin tietää ettei ole keksitty otus :> Tai ehkä siinä tapauksessa ennakkoon kun on nähnyt kissan oikeasti ja silitellyt sitä.

      • Teoria

        Varausmaksu ei ole epäilyttävää, vaan lähinnä pieni pakkokin oikeiden kasvattajienkin kesken, se on vähän niin kuin merkki siitä että ihminen jota kasvattaja ei tunne niin hyvin aikoo todella ostaa kissan. Kissan ostosta ei saa tehdä liian helppoa ja varausmaksulla pyritään auttamaan ihmisiä todella miettimään, että onko valinnut juuri oikean pennun, oikean rodun tai eläimen ylipäätään itselleen.

        Varausmaksua ei kumminkaan kannata ikinä maksaa ennen kuin on nähnyt penun (livenä), sen kasvuympäristön ja on saanut kysyä kasvattajalta kaikken näköistä itse pennusta.


    • prkl....

      Minultaki vei rahat, kertokaa osote ja koko nimi...

      • pääpoikki

        Tiina Lassila ?


      • h20
        pääpoikki kirjoitti:

        Tiina Lassila ?

        Sama. Tiina Lassila. Mainecoonmixejä. Tammisaaressa muka. Kele.


    • huijattu000_

      ://

    • maikuli79

      Hei. Keltaisesta Pörssistä löysin Bengalin pennut, uros ja naaras. Ilmoitus oli Mikkelistä ja kun nainen(?) vastasi viestiin niin selitti olevansa Virossa kissojen kanssa töiden takia...Asia eteni niin, että hän muka varasi kissoille lennot Golden Way Pets nimisestä yhtiöstä ja sitten tältä Golden Waylta tuli mulle sähköpostia jossa pyydettiin maksamaan 250e, jolla sitten kissat lennätettäisiin Suomeen ja tuotaisiin kotiovelle saakka. Kaikki oli kirjoitettu huono suomi. Tarkistin Keltaisen Pörssin uudestaan ja huomasin että samoista kissoista oli kolme eri ilmoitusta, kolmesta eri kaupungista...Tosi ammattimaisesti kyllä siis oli kaikki hoidettu. Ihan viralliset nettisivutkin löytyy tästä Golden Way Petsistä ja todella taidokkaasti vielä tehty. Huijaukseltahan tämä haisi alusta saakka mutta lähdin leikkiin mukaan ja katsoin ihan piruuttanikin, mikä juttu tämä on. Nyt kun ehdotin naiselle, että voimme hakea kissat Virosta, niin hän kiertelee kysymystä ja vaihtaa puheenaihetta. Varokaa näitä huono suomi ilmoituksia ja yhteydenottoja. Kissailmoitus oli ihan kunnon suomella kirjoitettu mutta kaikki muu sen jälkeen ei...

    • Onkotodellista

      Mullakin yks huijauksentuntuinen episodi menossa ja kysymys jyväskyläläisestä. Tässä tapauksessa mä oon vaan muyjä osapuoli joka ei koskaan saanut maksua. Ja nyt tämä "ostaja" vaatii multa korvauksia kun kissanpennuilla oli kuulemma kissarutto.vei neljä pentua kuulemma kaks äidilleen ja kaksi heille.kyselin parin viikonpäästä kuulumisi/maksua, niin kissat sairastuneet ja vaatii meiltä korvauksia myös siitä että mahdollisesti pennut sairastuttaneet myös jo heillä olleen kissan. Ja luovutustilanteessa tein täysin selväksi että kissoja ei rokotettu. Totta kai myyjänä palauttaisin rahat tällaisessa tilanteessa jos olisin ne saamut. Voihan tää olla tottakin, mut en mä tätä ihan purematta niele kun pentueen kaikki muut kissat terveitä ja myös meidän omat. Lupasin palata asiaan kun laittaa asiasta lääkärintodistuksen. Että on sitä ongelmaa näinkin päin, onko muilla kokemusta?

      • Sivustaseuraajan

        Veikkaan että myy pennut eteenpäin ja koettaa vain saada "kaksinkertaista maksua" itselleen.


    • katit.konttiin

      Kissaihmiset ovat muutenkin niin tyhmiä, ettei ole ihme, että tulevat huijatuiksi.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe