yksin keikalle?

gwaafd

Onko teistä kukaan mennyt koskaan yksin keikalle? Millaista se oli? Olisin menossa katsomaan lempibändiäni mutta seuraa ei mahda löytyä kun on niin erilainen musiikkimaku kuin kavereilla.. Tämä olisi myös ensimmäinen keikkani ikinä joten.. :D

32

4062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mr_blues

      Itse kävin katsomassa Erja Lyytisen keikan yksin kun osu paikkakunnalle. Oli myöskin itselle se ensimmäinen keikka. Pääsin eturiviin ja nopeasti unohdin että olin yksin. Ehdottomasti kannattaa mennä jos on lemppari. Itse huomasin että Livenä musiikista todella nauttii kaikilla aistella. Toki jos on huonot paikat ja bändi on huono livenä, miettisin toisen kerran

    • gwaafd

      kiitti vastauksesta! :) bändi on kyllä energine joten tuskin keikasta huono tulee!! kaipa sinne sit uskaltais mennä

    • jopa_22

      Kivempaa se on kaverin kanssa. Mutta ei nyt lempibändin keikkaa kannatta missata.

      • Parempi yksin kuin huonon kaverin kanssa.Kehuu kun et ole kuulemassa mitä kaikkea hän teki sun kanssa.Sitten puhutaan "kuka vasikoi,miten ne voi tietää tuollaisenkin yksityiskohdan.." kun vain kaksi sen tietää.Tiedät millaisesta keikasta kirjoitan :/


    • Festareille lähdin kerran yksin. Kyllähän sitä tuli samanhenkisten uusien ihmisten kanssa juteltua heti kun oli junasta päässyt ja olin lähdössä festarialuetta kohti.

    • not alone.

      itellä myös sama tilanne tänä kesänä! sinne vaan, ite ainakin meen yksin kun en tunne ketään sen musiikin ystäviä.

    • keikat=parastaelämäs

      Kuka hullu ei menisi! Itse oon ollut ja vaikka kaverin/kavereiden kanssa on kivempaa, en todellakaan missaisi keikkaa tai festareita vain sen takia ettei kukaan muu tule

    • BLOOD IS LIFE

      Jos oot ainakin yläkouluiässä etkä mikään pikkulapsi niin mene ihmeessä! Mä meen festareille ja konsertteihin aina yksin

    • Asiassa ero

      Jos et soita, niin et voi sanoa että meet "keikalle".
      Muusikot menee keikalle ja soittavat.
      Sitten muut menee kuuntelemaan.

      Nimittäkää asioita oikeilla nimillä.

      • FiilataanJaHöylätään

        Jos sanon meneväni Judas Priestin keikalle, olen silloin menossa keikalle, keikka on vain Priestin.

        Jos nyt samalla tavalla ruvetaan vääntämään, niin et voi sanoa "Muusikot menee". Oikea muoto on "muusikot menevät". "Menee" kuuluu yksikön kolmannelle, eli "hän menee". Asiassa on ero. Samoin "muut menevät", ei "muut menee".


      • Kieli_polisi

        Kiitti äiskä tästä opetuksesta!


      • on_tää

        Ainoa oikea 'keikka' on murtovarkaiden yölliset puuhat.


    • lävistetty

      Itsellä on sama juttu, että keikkaseuran saanti on ongelma, sillä itse olen vannoutuntu rokki/metalli mimmi ja ystävät suosivat mainstream musaa :(

      Mene ihmeessä :D itsekin olen ollut suosikki yhtyeiden keikoilla ja reissut ovat olleet aina onnistuneita kiitos siitä kuuluu osittain mukaville faneille, joten juttuseuran saanti ei todellakaan ole ongelma :D

      Samanhenkisten ihmisten kanssa kun on helppo keskustella :)

      Itse olen tähän mennessä käynyt deathstarin, hardcore superstarin ja santa cruin keikoilla itekseni ja kivaa on ollut, joten itse suosittelen lämpimästi lähteä keikalle itsekseen, vaikka eihä siitä haittaa ole jos saat kaverin messiin :)

      • nanna-72

        Samaa mieltä, ois moni hauska keikka ja muu juttu jäänyt elämästä elämättä jos aina pitäisi olla joku kaveri mukana. Edelleenkin, menen, olen aviossa, mutta mieheni kanssa ei ole täysin sama musamaku, ja emme näe ongelmana mennä erikseen. Jos toinen tykkää Katri Helenasta ja toinen Dimmu Borgirista, ei yhteistä kompromissia kannata tehdä vaan mennä kukin oman makunsa mukaan :) sitä paitsi keikkaliput ovat nykyään aika suolaisen hintaisia, ei ole mitään järkeä maksaa itseään pipiksi keikasta jossa vain odottaa sitä että tää schaisse loppuisi :) mukavia keikka hetkiä kaikille!


    • Festari

      Itse olen menossa ekaa kertaa elämässäni yksin festareille ja pikkaisenkylläkin jännittää. :)

    • ShakeIt

      Yksin on nimenomaan parasta mennä keikalle. Varsinkin kun itse tykkään riehua ja sekoilla keikoilla, toisin kun kavereillani on yleensä tapana vain hiukan hytkyä musiikin tahtiin ja tunnen itseni usein tosi vaivaantuneeksi heidän seurassaan kun itse tykkään irrotella. Kaikista parasta on siis yksin kun saa olla vapaasti. :D

    • stardustO9

      Vaikka menisitkin yksin, niin siellä ei tarvitse olla yksin vaan ympärillä on satoja ellei tuhansia muita.

    • yksinäinensamperi

      Riihimäki rokkiin ehkä perjantaina joutuu menee yksin. Saas nähä, vähä jänskättää

      • BLOODisLIFE

        Se on kiva alue se puisto jossa ne järjestetään, mutta sanon nyt kaikille jotka käy festareilla: jos on pakko hyppiä niin koittakaa perkele hyppiä niin että ette me koko ajan taaksepäin voin sanoa että sillä joka on takana ei o yhtään kivaa! Juuri noilla festareilla kun olin niin mun edessä oleva hyppi ja se ei voinu hyppiä paikallaan ja enhän mä voi siellä taaksepäin mennä muuten se mun takana oleva alkaa tönimään mua! Ja sillä oli myös semmonen kirjekuoriolkalaukku joka on muuten kaikkein ärsyttävin laukku mitä konserteissa käytetään kun se jää vyötärön kohdalle ja sitten se on koko ajan naamalla ja mä aloin sitten husia sitä laukkua koska enhän mä sitä naistakaan voinu töniä, muuten mua saatettais syyttää vaikka väkivaltaisuudesta! Ei ollu hauskaa tälläkään (Apulannan) keikalla!!


    • Hönötys

      Olen ollut joillakin ns. baarikeikoilla yksin ja se on suht miellyttävää... Mutta festareille en kyllä lähtisi yksin, vaikka siellä on tapana ihmisten hukata toisensa ihmismassaan ja loppupeleissä kuitenkin hytkyy yksin :D

      Löysin tälläsen netistä, mutta sinnekkin kyllä sais ottaa kaverin mukaan jos jotakuta kiinnostaa Flow:n musatarjonta :D

      https://instagram.com/p/4vlGZZrczs/?taken-by=kotihotelli

    • yritäees

      Koeta voettaa mahtava itsesi ensteeks.

    • Yksinoontietenkin

      No voi kauhistus..YKSIN keikalle???...aivan hirveäääää...itkettäää...heheh:):)

    • harkitsijatar

      Kävin AHOLAn klubikeikalla yksin ja oli todella hauskaa. Heidän keikkansa oli aivan mahtava! Eli mukaan vaan. Tärkeintähän on upea musiikki eikä se, kenen seurassa juuri sillä hetkellä on. Oli siellä muitakin yksin liikkeellä, ja joidenkin kanssa tuli pari sanaa vaihdettuakin. Eikä konsertin aikana edes muistanut tulleensa sinne yksin, kun keskittyi fantastiseen musiikkiin.

    • Taas näitä "keikkailijoita". Nyt on näin, että tätä koko keikka-sanaa on alettu käyttää väärin, ensin ilmeisesti joidenkin suomalaisten toimittajaplanttujen aloitteesta, jotka eivät tunne ollenkaan koko keikka-sanan historiaa, käyttöä ym. Keikka on tilapäisluonteinen työ. Esimerkiksi sairaanhoitajat, sähköasentajat, ravintolahenkilökunta, taksikuskit ym. saattavat "heittää keikkaa", kun tilapäisesti käyvät tuuraamassa tai muuten oman duunin ulkopuolella tekevät ylimääräistä. Samoin perinteisesti mm. murkovarkaat ovat "tehneet keikkaa". *Myös bändit tekevät tai heittävät keikkaa. Samalla keikalla saattaa olla ääni-, ja valomiehiä, autokuskeja, roudareita jne. Myös bändärit ovat "mukana keikalla". Sen sijaan konserttiyleisö, jolla ei ole välttämättä mitään tekemistä klubi-, tms. keikkaa heittävän bändin kanssa, ei "heitä keikkaa". Samoin menen konserttiin ensisijaisesti kuuntelemaan, harvemmin katsomaan esiintyjiä. Toivottavasti muutkin kuuntelevat, edes vähän...

      t. Pena, vanha keikkakitaristi, miksaaja, äänittäjä yms...

      • keikkailija--

        Helpottiko? vai pitikö ottaa vielä pilleri?


    • Kökkmanni

      Mä meen ainaskin yksin paskalle.

      • jfsiuifjfsd

        Elähän vinnoile, on niitä naesia vieläkkjii, jotka tarvitsevaat kaverinsa ko menevätten kuselle tai paskolle kun ovat ravintelissa. Ihte oon nähnyt tänä vuanna.


    • itsetarkoitus

      Olitpa nuorempi tai vanhempi, niin keikoille kannattaa mennä kaverin kanssa.Nuorena minulla oli aina joku kaveri mukana. Nyt keski-ikäisenä sitä jaksaa yllättyä, että kun keikoille (ihan rock-eikä mikään iskelmämusiikki) joutuu menemään yksin, niin lähestulkoon aina on joku (joskus useampikin) känniläinen pitkin iltaa kytistämässä ja lopulta seuraan vonkaamassa. Onpa siinä sitten kiva yrittää keskittyä itse musiikin ja esiintyjien seuraamiseen.Eikä auta vaikka kuinka yrittäisit näyttää kyllästyneen välinpitämättömältä ympäristöösi.Olenkin alkanut ottaa pitkän puhelun jollekin tutulle musiikin metelistä huolimatta aina kun joku on justiinsa tunkemassa iholle. Jo saapi sitten olla rauhassa.

    • TanSijaT

      Riippuu esityksestä. Jos esiintyy ryhmässä niin kyllä esiintyessä pitää olla ryhmässä. Lähtö kotoa on yleensä yksin sillä esiintyjät tulevat paikalle ennen yleisöä. On kaikenlaista touhua äänentoisto laitteiden, julisteiden, asusteiden yms.kanssa. Olen minä esiintynyt yksinkin. Silloin mennään yksin.
      Jos olen kuuntelemassa ( musiikkiesitys) tai katselemassa esim. tanssiesitys ei ole merkitystä meneekö yksin vai yhdessä.

    • Ite meen aina yksin - noin neljää poikkeusta lukuunottamatta.
      Kaverit on harvassa ja nekin vähäiset kuuntelevat eri musaa tai heitä ei vain kiinnosta livevedot.
      Kaveria kaipaan kyllä jos jonottamiseen menee tunteja mutta muuten meen ihan mielelläni yksin.

    • Useimmiten menen joka paikkaan yksin ja aina on kivaa ollut. Jos ei seuraa saa, en sen takia ole valmis jättämään asioita välistä.

    • Blockfest

      Mulla tulee ensi viikon lauantaina jo kolmas kerta kun menen yksin Blockfesteille kun kaverit ei oikein tykkää siitä genrestä. :) Tietty sitä mielummin menis kaverin kanssa mutta en tosiaan ole valmis jättämään väliin kesäni "päättäjäisiä" sen takia että en saa kaveria mukaani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe