Antti Korhonen Takaisin töihin!

Se vaaditaan!

39

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä Antti

      Korhonen töihin, ja häirikkö vanhempien kiusaksi kotiin.
      rehtori tarkistamaan taitojaan ..

      Korhonen luo turvallisuutta tavallisten oppilaiden koulunkäyntiin, niiden oppilaiden kolunkäyntiin, joilla on tavoitteita, ja jotka ovat ymmärtäneet miksi koulussa ollaan.

    • huh huh

      Onko olemassa toista ammattia jota ei saa harjoittaa rauhassa. Opettajan ammatti on aivan hirveä nykyään.
      sukulaistyttö kirjoitti nyt ylioppilaaksi ja meinasi hakea opettajienkoulutuslaitokseen, mutta taitaa tulla toisiiin ajatuksiin, opettajan hommista.

      Eihän opettajaksi uskalla, eikä viitsi opiskella kun se on tuollaista.

    • utelias20

      Tietääkö kukaan onko Antti Korhonen muodollisesti pätevä opettamaan / toimimaan tuntiopettajana koulussa. Eli mikä koulutus hänellä on? Ei voi millään väittää, että hän olisi loistanut älyllään tämän aamun tv-haastattelussa. Ihmettelen vain henkilön sopivuutta opettamaan lapsia.

      • rehtori erotettava

        Korhonen on pätevä, koulun rehtori ei. Ongelmia eli häirikköjä ei lakaista maton alle piiloon erottamalla opettaja. Oliko häirikkömulkku mamu ? Tietääkö joku ?


      • Näin on jämpti

        Sariko se siellä kirjoittelee? Rehtorin täydellinen kyvyttömyys paljastui, turha siinä on työtään mallikkaasti tehnyttä opettajaa syyllistää.


      • oltko tyhmä

        Kijoituksesi perusteella sinun älysi ei loista .Ei tv-haastatteluissa ihmisen älykkyyttä mitatata .Saat vapaasti ihmetellä


    • skeejg

      Minunkin mielestäni tuon rehtorin toiminnassa on jotain todella kummallista. Toivottavasti tajuaa että on väärällä allalla.

      • Kauniaisten hölmöt

        Ei taida valitettavasti tajuta. Kunhan piileskelee uudessa suojatyöpaikassaan.


    • mitta on täysi

      Jo viimeinkin kansa herää. Tätä olen odottanut 40 vuotta.

      Kerron tarinan:
      Tapahtui kauan sitten. Olin opettaja ja välituntivalvoja vasta käynnistyneessä peruskoulussa. Minua kohti heitettiin pimeästä tilasta kenkä. Onneksi ei osunut. Suurin virheeni oli, kun satuin tunnistamaan tämän oppilaan ja kerroin muille opettajille opettajainhuoneessa. Kun olin epäpätevä opettaja, en tietenkään tehnyt asiasta "numeroa", mutta muu opettajakunta teki kuultuaan asiasta. Oppilas oli opettajakunnan mielestä vaikeasti hallittava oppilas oppitunnilla ja välitunneilla. Näin opettajakunta otti asian vakavasti ja ehdotti rehtorille laajempia kurinpitotoimia. Rehtori käynnisti kurinpitotoimenpiteet. Oppilas ehdotettiin erotettavaksi määräaikaisesti. Asia tietenkin meni koululautakuntaan. Asia politisoitui ajan tavan mukaan. Opettajasta tehtiin syyllinen. Häntä ruodittiin koko kunnassa. Oppilaasta tehtiin "enkeli", joka oli vain taitamattomien opettajien uhri. Näin asia eteni. Suurin osa opettajakunnasta turhautui kurinpitoon. Asianomainen, muodollista pätevyyttä ilman oleva opettaja eli minä lopetin työni opettajana sinä keväänä enkä enää kaivannut työtä. Löysin uuden urasuunnan ja menestyin siinä. Sen pituinen se.

    • hyvä lapsuus kaikil

      Lakia pitäisi muutta siten, että peloite tulee kotoa. Koulu kun maksetaan yhteisistä verovaroista, on siis lapsen työpaikka. Työttömien vanhempien tukia pienammäksi jos heidän kullan-nuput eivät osaa käyttäytyä.
      Työssä käyvät vanhemmat voisi jonkinlaisen sakko sanktion tai vero% korotuksen, samasta syystä!
      Aivan varmasti loppuisi ongelmat, raha kun puhuu, siinä kersat tottelee. Ei vaikeeta toteuttaa, eikä tule kalliiksi yhteiskunnalle. Vartijoita ei tarvita, heillä keittää totaalisesti yli ja silloin alkaisi oikeus rumba. Nyt vauhtia päättäjät....
      TÄSTÄ JOKU POLITIKKO VOISI KERÄTÄ PINNAT JA TOIMIA- NYT

      • hyvä lapsuus kaikil

        Vastaava systeemi on käytössä jollain tavalla lontoossa ja muissa brittien kylissäkin. Sinne asti ei silti tarvitse matkustaa, sen voi toteuttaa nopeutetusti, omin voimin. Tietty aina löytyy häiriköitä jotka ei usko mitään- heidän paikka ei ole silloin siinä koulussa-HÄIRIKÖIMÄSSÄ muiden opiskelua.
        Koulurauhaa kaikille jopa häiriköillekkin.


    • kansa puhuu

      Kansa on tosiaan herännyt. Adresiin tulee nimiä huimaavaa vauhtia joka minuutti jopa sekunti tulee nimiä.

    • REHTOREILLE

      On hyvä, että rehtorien toimintaakin tarkastellaan. Heidän merkityksensä on todella suuri koulutoiminnan johtamisessa. Tiedän rehtoreita, jotka toistuvasti kävelevät opettajakunnan yli eli murentavat opettajakunnan arvovaltaa sekä opettajainhuoneessa että oppilaiden edessä. Sellainen rehtori ikään kuin pönkittää omaa murentunutta arvovaltaansa ja paikkaa huonoa johtajuuttaa.

      REHTORIT: JOHTAKAA KOULUANNE OIKEIN!

      Pienissä kunnissa saattaa olla vain yksi rehtori, joka johtaa koko kunnan koulutointa. Arvatkaapa, miten yksittäinen opettaja kokee asemansa, jos sattuu joutumaan rehtori/koulutoimenjohtajan hampaisiin. Opettajan on oltava joko hyvin vahva tai hän poistuu kuvioista. Ikärasisimi- ja muukin rasismi vallitsee koulutoimessa tuollaisessa koulutoimessa ja sivistyslautakunta on vain pelkkä rehtorin kumileimasin. Yleensähän sivistyslautakunnat ovat hyvin "pihalla" varsinaisesta koulutoiminnasta.

      SIVISTYSLAUTAKUNNAT: PANEUTUKAA TEHTÄVÄÄNNE ÄLKÄÄKÄ OLKO PELKKIÄ KUMILEIMASIA!

    • ei vanhempainliitoll

      Kuuntelin Vanhempainliiton edustajan haastattelua.

      En halua kuulua tuohon liittoon.

    • Antit"tietää"....

      Antti Turunen Jaa , musta näyttää että taas joku opettaja kilareissa jonku kalapuikko jutun takia. Syy: Huppupäässä Ihan oikein että sai fudut jos rupee tollasesta riitaa hakemaan. Käy tossa taas jotain tönimään eikä ees sano mitään. Eikä tässä näytetä mitä on käyny aiemmin.

      • opettele tapoja

        Viedohan oli vain osa totuudesta.

        Kuuluu tapoihin, että miehillä ei ole sen enempää huppu kuin lakkikaan päässä ruokailun aikana ja yleensäkin sisätiloissa.


    • hoitoon ohjausko.

      olisi kiva tietää minkälainen tapaus tämä häirikkö oppilas oikeen on ja ninkälaiset vanhemmat hänellä mahtaa olla ja mikä on vanhempien vastuu onhan hän heidän oma lapsensa.

    • vanhemmuus kadonnut

      Valitettavasti Suomessa on vanhemmuus, hyvät tavat ja arvot kadonneet. On paljon vanhempia, jotka eivät halua tai eivät osaa toimia vanhempina. Kasvatuksesta he eivät tiedä mitään.

      Osoituksena huonosta vanhemmuudesta on se, että jopa loma-aikansa monet haluavat viettää ilman lapsiaan eli lapset joutuvat olemaan vanhempien loman aikana päiväkodissa. Jos ei pysty hoiamaan vanhemmuuttaan, kannattaisi harkita koko perheen perustamista.

      Subjektiivinen päivähoito-oikeus on pahasta. Ketkähän sitä aikoinaan eniten ajoivat.

      • Ope 50 v.

        Eiköhän tuo subjektiivinen päivähoito-oikeus ole hyvä asia juuri
        noiden ongelmatapausten takia. Kyllä monien vanhempien käytös
        ja arvomaailma on niin sairasta, että lasten on parempi olla turvassa
        päivähoidossa edes osan päivästä. Oppivatpahan edes käytös-
        tapoja ym.

        Muutenkin on mielestäni aika hullua tehdä puoluepolitiikkaa tällaisella
        asialla. Tuskin sekään puoluekannasta riippuu, onko hyvä opettaja vai ei.
        Itse olen ollut opettajana yli 20 vuotta. Yleensä on puhumalla selvitty,
        mutta toki on aina lapsia, joilla on syystä tai toisesta elämä niin sekaisin,
        ettei heitä saa käyttäytymään kunnolla. Silloin ovat opettajien keinot aika
        vähissä. Pahasti mielenterveysongelmaista lastakaan ei kovin nopeasti
        hoitoon saa, vaikka hän olisi vaaraksi itselleen ja muille. Meidän pitäisi
        nyt yrittää saada yhteiskunta sellaiseksi, että apua tarvitsevat aikuiset ja
        lapset sitä myös heti saisivat. Näin turvattaisiin kaikkien koulunkäynti.

        Ps. Typerää on myös vetää tähän taas tämä mamu-kortti. Kyllä niitä
        häiriköitä ja ongelmatapauksia on kaikissa kansanryhmissä ja
        kaikki he tarvitsevat tasapuolisesti apua!

        Ps.2. Hassua on myös väittää, että naiset olisivat jotenkin huonompia
        kurinpitäjiä. Oman kokemukseni mukaan naiset voivat olla joskus
        parempia neuvottelijoita, eivätkä siis edes niin usein ajaudu konflikteihin.
        En kuitenkaan sillä perusteella tuomitsisi kaikkia miehiäkään, vaikka
        tuntemistani opettajista ehdottomasti huonoimmat kurinpitäjät ovat olleet
        miehiä.


      • käytöstapoja
        Ope 50 v. kirjoitti:

        Eiköhän tuo subjektiivinen päivähoito-oikeus ole hyvä asia juuri
        noiden ongelmatapausten takia. Kyllä monien vanhempien käytös
        ja arvomaailma on niin sairasta, että lasten on parempi olla turvassa
        päivähoidossa edes osan päivästä. Oppivatpahan edes käytös-
        tapoja ym.

        Muutenkin on mielestäni aika hullua tehdä puoluepolitiikkaa tällaisella
        asialla. Tuskin sekään puoluekannasta riippuu, onko hyvä opettaja vai ei.
        Itse olen ollut opettajana yli 20 vuotta. Yleensä on puhumalla selvitty,
        mutta toki on aina lapsia, joilla on syystä tai toisesta elämä niin sekaisin,
        ettei heitä saa käyttäytymään kunnolla. Silloin ovat opettajien keinot aika
        vähissä. Pahasti mielenterveysongelmaista lastakaan ei kovin nopeasti
        hoitoon saa, vaikka hän olisi vaaraksi itselleen ja muille. Meidän pitäisi
        nyt yrittää saada yhteiskunta sellaiseksi, että apua tarvitsevat aikuiset ja
        lapset sitä myös heti saisivat. Näin turvattaisiin kaikkien koulunkäynti.

        Ps. Typerää on myös vetää tähän taas tämä mamu-kortti. Kyllä niitä
        häiriköitä ja ongelmatapauksia on kaikissa kansanryhmissä ja
        kaikki he tarvitsevat tasapuolisesti apua!

        Ps.2. Hassua on myös väittää, että naiset olisivat jotenkin huonompia
        kurinpitäjiä. Oman kokemukseni mukaan naiset voivat olla joskus
        parempia neuvottelijoita, eivätkä siis edes niin usein ajaudu konflikteihin.
        En kuitenkaan sillä perusteella tuomitsisi kaikkia miehiäkään, vaikka
        tuntemistani opettajista ehdottomasti huonoimmat kurinpitäjät ovat olleet
        miehiä.

        Kuulehan Ope 50 v! Itsehän tuota näkyvästi politisoit.

        Tiedän kyllä, mitä koulun ja päivähoidon politisointi on. Olen jo sen ikäinen, että olen itse käynyt vanhanajan kansa- ja oppikoulut ja ollut opettajanakin vanhanajan oppikoulussa kuin myös peruskoulussa silloin, kun sitä perustettiin ja "politisoitiin". Siitä on kokemusta. Silloin kyllä riippui puoluekannastakin, oliko huono vai hyvä opettaja. Olemme yrittäneet muuttaa yhteiskuntaa sellaiseksi kuten tuolla yllä kuvailit. Olet varmasti itsekin huomannut, että on turha yrittää. Ei se miksikään muutu.

        Mainitsit, että oppivathan edes käytöstapoja päivähoidossa. En sanoisi aivan noin. Niin istuvat päivähoidossa kuin kotonakin kasvatetut huput ja lakit päässä, kun istuvat sisällä. Eivät he mitään sen kummempia käytöstapoja ole oppineet.

        Olen sitä mieltä, että kaikkeen koulutukseen ja etenkin yliopisto- ja korkeakoulutukseen tulisi sisällyttää käyttäytymiskoulutus samoin pukeutumiskoulutus. Ei tarkoita sitä, että opetettaisiin keikaroimaan design-vaatteissa, mutta että tietää jonkinlaisen suunnan, miten eri tilaisuuksissa tulee pukeutua. Samoin, että oppisivat käyttäytymään. En tarkoita sitä, että oppii jotain hienoja teennäisyyksiä sanomaan vaan, että oppii tervehtimään, kiittämään jne. Etenkin nuorille opettajille olisivat nämä taidot tärkeitä. Miten voi vaatia oppilaita tiettyä kurinalaisuutta ja hyviä käytöstapoja, kun opettajatkaan eivät hallitse niitä.


      • Ope 50 v.
        käytöstapoja kirjoitti:

        Kuulehan Ope 50 v! Itsehän tuota näkyvästi politisoit.

        Tiedän kyllä, mitä koulun ja päivähoidon politisointi on. Olen jo sen ikäinen, että olen itse käynyt vanhanajan kansa- ja oppikoulut ja ollut opettajanakin vanhanajan oppikoulussa kuin myös peruskoulussa silloin, kun sitä perustettiin ja "politisoitiin". Siitä on kokemusta. Silloin kyllä riippui puoluekannastakin, oliko huono vai hyvä opettaja. Olemme yrittäneet muuttaa yhteiskuntaa sellaiseksi kuten tuolla yllä kuvailit. Olet varmasti itsekin huomannut, että on turha yrittää. Ei se miksikään muutu.

        Mainitsit, että oppivathan edes käytöstapoja päivähoidossa. En sanoisi aivan noin. Niin istuvat päivähoidossa kuin kotonakin kasvatetut huput ja lakit päässä, kun istuvat sisällä. Eivät he mitään sen kummempia käytöstapoja ole oppineet.

        Olen sitä mieltä, että kaikkeen koulutukseen ja etenkin yliopisto- ja korkeakoulutukseen tulisi sisällyttää käyttäytymiskoulutus samoin pukeutumiskoulutus. Ei tarkoita sitä, että opetettaisiin keikaroimaan design-vaatteissa, mutta että tietää jonkinlaisen suunnan, miten eri tilaisuuksissa tulee pukeutua. Samoin, että oppisivat käyttäytymään. En tarkoita sitä, että oppii jotain hienoja teennäisyyksiä sanomaan vaan, että oppii tervehtimään, kiittämään jne. Etenkin nuorille opettajille olisivat nämä taidot tärkeitä. Miten voi vaatia oppilaita tiettyä kurinalaisuutta ja hyviä käytöstapoja, kun opettajatkaan eivät hallitse niitä.

        En nyt oikein ymmärtänyt... Missä kohtaa minä mielestäsi politisoin.
        Esitin vain puhtaan faktan siitä, että joidenkin lasten kotiolot valitetta-
        vasti ovat niin huonot, että heidän olisi parempi mahdollisimman
        nuorena päästä edes osaksi päivää pois kotoa. Kaikki vanhemmat
        kun eivät pysty/jaksa/halua lapsiaan opettaa tavoille. Kyllä siellä
        päivähoidossa yleensä opitaan tervehtimään, kiittämään jne. Se
        on sitten toinen juttu, noudattavatko kaikki murrosikäiset oppimaansa.
        Ehkä ne asiat kuitenkin johonkin selkäytimeen jäävät muhimaan.
        Olen ainakin työssäni huomannut (yli 20 vuotta peruskoulun opettajana)
        että kun vain jaksaa tarpeeksi usein huomautella, niin kyllä ne tavat
        löytyvät kaikilta. Minun tunneillani ei ainakaan kukaan istu lakki tai
        huppu päässä eikä kyllä yleensä muutenkaan kovasti häiritse.

        Ihmettelen kyllä muutenkin tuota pessimismiäsi. Kyllä maailmaa
        ihan oikeasti on mahdollisuutta parantaa, ainakin vähän kerrallaan.
        Esim. jos erityisopetukseen ym. tukitoimiin satsattaisiin enemmän
        rahaa, tilanne varmaan paranisi. Onhan siitä ihan konkreettista
        näyttöäkin (tutkimuksia).

        Yritä nyt sinäkin vähän piristyä!


      • hyvät tavat kunniaan
        Ope 50 v. kirjoitti:

        En nyt oikein ymmärtänyt... Missä kohtaa minä mielestäsi politisoin.
        Esitin vain puhtaan faktan siitä, että joidenkin lasten kotiolot valitetta-
        vasti ovat niin huonot, että heidän olisi parempi mahdollisimman
        nuorena päästä edes osaksi päivää pois kotoa. Kaikki vanhemmat
        kun eivät pysty/jaksa/halua lapsiaan opettaa tavoille. Kyllä siellä
        päivähoidossa yleensä opitaan tervehtimään, kiittämään jne. Se
        on sitten toinen juttu, noudattavatko kaikki murrosikäiset oppimaansa.
        Ehkä ne asiat kuitenkin johonkin selkäytimeen jäävät muhimaan.
        Olen ainakin työssäni huomannut (yli 20 vuotta peruskoulun opettajana)
        että kun vain jaksaa tarpeeksi usein huomautella, niin kyllä ne tavat
        löytyvät kaikilta. Minun tunneillani ei ainakaan kukaan istu lakki tai
        huppu päässä eikä kyllä yleensä muutenkaan kovasti häiritse.

        Ihmettelen kyllä muutenkin tuota pessimismiäsi. Kyllä maailmaa
        ihan oikeasti on mahdollisuutta parantaa, ainakin vähän kerrallaan.
        Esim. jos erityisopetukseen ym. tukitoimiin satsattaisiin enemmän
        rahaa, tilanne varmaan paranisi. Onhan siitä ihan konkreettista
        näyttöäkin (tutkimuksia).

        Yritä nyt sinäkin vähän piristyä!

        Toki erityisopetus ja muut tukitoimet ovat tarpeellisia ja niihin satsataan tänään aivan liian vähän. Korostan kuitenkin, että näitä nuoria opettajia, olivatpahan mitä opettajia tahansa, opastettaisiin aivan tavanomaisissa, arkisissa käytöstavoissa.

        Tosin täytyy sanoa, että eivät muutkaan ns. oppineet kovin hallitse hyviä tapoja. Meidän ikäluokalle tavat ovat olleet itsestäänselvyys jo kehdosta lähtien.

        Jos kaikki osaisivat käytöstavat kuten vanhat upseerit ja ekonomit, asia olisi ihan ok. Näin sanoo monet ikäiseni kanssaihmiset.


      • Ope 50 v.
        hyvät tavat kunniaan kirjoitti:

        Toki erityisopetus ja muut tukitoimet ovat tarpeellisia ja niihin satsataan tänään aivan liian vähän. Korostan kuitenkin, että näitä nuoria opettajia, olivatpahan mitä opettajia tahansa, opastettaisiin aivan tavanomaisissa, arkisissa käytöstavoissa.

        Tosin täytyy sanoa, että eivät muutkaan ns. oppineet kovin hallitse hyviä tapoja. Meidän ikäluokalle tavat ovat olleet itsestäänselvyys jo kehdosta lähtien.

        Jos kaikki osaisivat käytöstavat kuten vanhat upseerit ja ekonomit, asia olisi ihan ok. Näin sanoo monet ikäiseni kanssaihmiset.

        Kyllä nämä nykyajan lapsetkin enimmäkseen käytöstavat osaavat. Poikkeuksia
        on tietysti, mutta ei nyt sentään kovin paljon. Sitä paitsi oli niitä huonosti käyt-
        täytyviä jo minun kouluaikanani, ikävä kyllä myös opettajissa ja muissa aikui-
        sissa. Täällä tuntuu olevan keskustelemassa paljon sellaista porukkaa, joka
        ei ole koulussa käynytkään vuosikymmeniin. Mielipiteet muodostetaan vain
        luulojen perusteella.


      • käyttäytymisestä
        Ope 50 v. kirjoitti:

        Kyllä nämä nykyajan lapsetkin enimmäkseen käytöstavat osaavat. Poikkeuksia
        on tietysti, mutta ei nyt sentään kovin paljon. Sitä paitsi oli niitä huonosti käyt-
        täytyviä jo minun kouluaikanani, ikävä kyllä myös opettajissa ja muissa aikui-
        sissa. Täällä tuntuu olevan keskustelemassa paljon sellaista porukkaa, joka
        ei ole koulussa käynytkään vuosikymmeniin. Mielipiteet muodostetaan vain
        luulojen perusteella.

        Vai ei ole koulussa käyneet vuosikymmeniin. Jos minua tarkoitit, joka olen ollut opettajana jo ennen peruskoulua, erehdyt. Jos luulet, että muodostan pielipiteet luulojen perusteella, erehdyt. Vaikka en ole enää opettaja, minulla on aika läheinen yhteys vieläkin koulumaailmaan.

        Siinä olen samaa mieltä, että myös opettajissa ja muissa aikuisissa on huonosti käyttäytyviä. Senpä vuoksi olen jossakin ehdottanut, että opettajaksi aikovilla ja varmasti hyvä muillakin olisi olla jonkinlainen arkisen käyttäytymisen kurssi eli tapakoulutus.


    • 88 over

      Ope toimi oikein

    • Ihme touhua!

      Olisko aika esitellä häirikön taustoja, joku varmaan tuntee perhetaustan. Onko ns. hyvästä kodista vai onko jo toisen sukupolven sosiaalitapaus, jolle ei rajoja ole koskaan ennen osoitettu.
      On harmillista, että asia ratkasitaan potkuilla, eikäö huomautus tai varoitus olisi kuulunut antaa ensin, mikäli nyt niin vakava
      rikkomus olisi ollut kyseessä. Pidän potkuja liioitteluna. Ihme touhua, ja sen nyt arvaa, kuinka hauskaa huonosti kasvatetuilla rajattomilla nuorilla nyt on. Saivat luvan korkealta tasolta ns. pistää haisemaan, ärsyttää.
      Sympatiat opettajalle. Kestämistä! Ehkä ihan hyvä, että pääsit eroon moisesta.Varmaan tämä kääntyy vielä eduksesi.

    • harmittaa ja hävettä

      Niin toimi... minä olin häirikkö koulussa ja muutama oppilas on jälkeenpäin sanont pelänneensä minua koulussa.

      Hävettää ja harmittaa jälkeenpäin. Olisin tavrinnun jonkun korhosen nyrkistä kerran päiävvä niin enköhän olisi tajunnut, et häiritsen muita oppilaita.

      tai olisi jonkun oppilaan isä tullut vähän pelottelemaan, ja rökittämään minua.

      Kun näen vanhan opetajani työntävän rollaattoria kaupan pihassa, häpeän omaa käytöstäni niin, että toivon, että tuo opettaja ei enää muista minua.
      Omille lapsilleni en kehtaa keertoa tekemisistäni koulussa.

      tehtyä ei saa tekemättömäksi.

    • adressi2

      Kansa on näköjään ärtynyt tästä päätöksestä. Adressiin tulee nimiä todella vauhdilla, keskimäärin yli 2 nimeä sekunnissa. Enpä ole ennen moista nähnyt.

    • Zemppiä opettajalle

      Minua kiinnostaa tämän häirikön tausta samoin kuin yhtä lailla tilannetta kuvanneen oppilaan motiivit. Molempien vanhemmat esille nyt selittämään jälkeläistensä käyttäytymistä ja omia kasvatusmallejaan. Eli samma på finska, koska molemmat nuoret ovat alaikäisiä, niin perheen vanhemmat, mikäli sellaisia löytyy - voivathan olla jo huostaan otettujakin, joku syyhän on olla erityisluokalla - mutta joka tapauksessa näitä todellisessa kasvatusvastuussa olevia aikuisia ei pitäisi päästää kuin "koira veräjästä".

      Opettaja ei toiminut välttämättä ihan asiallisesti tai ns. fiksusti, mutta potkut ovat aivan liioiteltu toimenpide!!
      Alkoholisteille työpaikoilla (anteeksi karrikointini, mutta kun ärsyttää) tai muillekin epäasiallisesti mahdollisesti työpaikoilla käyttäytyneille annetaan ensin huomautuksia ja varoituksia ja mahdollisia hoitoon ohjauksia, joten potkut eivät ole perusteltavissa.

      Luulen, että opettaja tulee saamaan vielä mittavat korvaukset väärin toimitusta tilanteesta. Jaksa taistella, ja zemppiä perheellesi. Kuten olet jo huomannut,Suomen kansa on suivaantunut tästä tapahtumasta todella vahvasti. Tämä asia on todella tärkeä yhteiskunnallisestio, mitä sallimme lasten / nuorten tehdä, eiköä oikeasti saa enää rajoittaa tai puuttua törkeään käyttäytymiseen.

    • näin meillä

      Meidän poika otti yhteen sanallisesti yläasteella puukäsityönopettajan kanssa, opettaja oli käynyt vähän käsiksi tilanteessa, rehtori antoi varoituksen opettajalla, noh poika sai tästä hyvästä vitosen toikkariin, on muuten hyvä käsistä, mutta eipä tullut mieleenkään nostaa metakkaa, sanoinpahan, että sitä saa mitä tilaa, olisi pitänyt käyttäytyä....

    • ei edes varotusta

      Joku sanoi, että varotus olisi riittänyt. Minusta tässä tapauksessa ei ole edes varotuksen paikkaa.

      Ei meidän kenenkään tarvitse kuunnella työpaikallamme v-alkuista suunsoittoa eikä muutakaa vastaavaan.

      Itse olen ollut opettajana kauan sitten muutaman vuoden. Olin aluksi oppikoulussa, joka siirtyi peruskoulujärjestelmään. Muutos oli lyhyessä ajassa niin hirvittävä, että katsoin aiheelliseksi vaihtaa alaa. Enkä ole katunut.

    • yli 180 000

      Nyt jo yli 180 000 nimeä adressissa ja jatkuvasti tulee pari kolme nimeä sekunnissa.

      Kansa on tosi ärsyyntynyt näistä opettajan saamista potkuista.

      Vanhempainliitto ottaa kantaa asiaan hyvin "tietäväisenä". Seuraisivat tilannetta ja kommentoisivat sitten. Itse en ainakaan kuulu siihen liittoon.

    • Järkyttynyt

      Onpa sairas yhteiskunta. Olemme pohtineet mitä pitäisi tehdä koulurauhan palauttamiseksi ja nythän se keksittiin: Erotetaan opettaja! Mitä jos riehuminen olisi yltynyt ja jotakin oppilasta olisi satutettu. Silloin opettaja olisi taas syytteessä ettei hän tehnyt mitään. You just can`t win whatever you do.

    • Silmät auki!

      Samaa mieltä! Erittäin epäammattimaisesti hoidettu asia. Olisi kuulunut ainakin ensin koulun sisäisesti hoitaa. Sulaa hulluutta tutkia tämmöistä asiaa poliisin /syyttäjän kautta. Paljon isompia ja vakavampia asioita tapahtuu koko ajan ja ne joutuvat kenties nyt odottamaan vuoroaan tämä julkisuustapauksen takia.

      Ihmettelen koulun kuviota. Psykiatri Jari Sinkkonen totesikin jo täydellisesti yhteisön olevan epäterve, jos opettajia uhkaillaan kännykkäkameroilla. Olisiko jälleen aika puhua siitä, mitä lapset /nuoret tekevät itse asiassa kännyköillä kouluaikana. Eikö niiden tulisi olla ainakin suljettuina.

      On liian yleinen tapa ja helppo vetää johtopäätöksiä vain pienestä osasesta, vaikka kokonaisuudesta ei ole todellista käsitystä. Ko. tilannekin oli kestänyt jo pitkään ennen ns. loppu huipennostaan. Ja onhan mahdollista, että tilanne on ollut jo herkkä kauemman aikaa, eli häirikkö häirikkökuvaajan kanssa ovat voineet olla jo pitkään erityisen hankalia oppilaita, ja kenties tämä olikin jonkinlainen suunnitelmallinen provokaatio uupunutta ja jo ns. keskustelulliset keinonsa käyttänyttä opettajaa vastaan. En tiedä.

      Lastensuojelun ammattikasvattajana huostaan otettujen nuorten parissa olen nähnyt niin paljon todella häiriintyneitä nuoria, että tiedän, millaisin "metkuihin" he pystyvät. Epäilen suuresti, että hallinnollisen puolen osaajat /päättäjät eivät ole enää ajan tasalla valitettavan suuren osan nykynuorten hallitsemattomasta käyttäytymisestä. On aika riisua ruusunpunaiset silmälasit pois silmiltä ja katsoa, mihin ns. humanismi eli yli kaiken yksilön oikeuksia kunnioittava (vapaa kasvatus) suuntaus on johtamassa.

    • anti-antti

      miksi on niin tärkeää saada lapsia tönivä opettaja takaisin töihin? uskon että tilalle löytyy varmasti joku vähemmän väkivaltainen opettaja.

    • Rehtorille potkut

      Mielenkiintoiselta näytti TV haastattelu. Nais rehtori vaikutti, haastattelussa ensi näkemältä epämielyttävältä käytöksessään. Hän syytteli yksipuolisesti Antti Korhosta ja haki keskustelussa perusteluiksi vain syyllistämiseksi. Rehtori ei ollenkaan kertonut oikein, mitä todella oli tapahtunut. Rehtori käsitteli asiaa yksipuolisesti ja ei ole pätevä toimimaan rahtorina, jolta odotin keskustelussa käsittelyä oikein. Huomioiden asiat opettajan ja oppilaan puolesta oikein. Juridisesti on hyvä, että oppilaat käyttävät puhelinta. Nyt sitten esitutkinnassa poliisi tarkastelemaan puhelin keskustelun tallentamisen ja kuvausta olen tarkkailut TV kuvista.
      Näyttää siltä, että rehtori oli etukäteen tuomitsemassa Korhosen, eikä valoittanut ollenkaan laillisia perusteluita opettajan erottamiseksi. Rehtori ei selittänyt opettajan kovakourista opillaan käsittelystä, opettajan puolusteluksi. Hyvin helposti saa käsityksen, että rehtorin taustalla oli heti ennakoon jo tiedossa kenelle pestataan erotetun tilalle opettajan työpaikkaa. Poliisi esitutkinnassa on arvatenkin tarkkana onko päätösten tekemisessä tapahtunut esteellisiä vakavia oireita menettelyn osalta ja missä määrin. Samoin onko rehtori nyt sitten toiminut asianajo ominaisuudessa halutusti ja lain vastaisesti. Julkinen etu nyt näyttäisi vaativan ehdottomasti sitä, että rehtori on erotettava tehtävästään ja Antti Korhojen heti opettajan virkaan takaisin päätöksen purkamisessa.

    • rehtori on johtaja

      On paljon todella työssään epäpäteviä rehtoreita.

      Ei ihmekään. Rehtori on koulun johtaja, mutta hänet on valittu melko suppeasta ammattikunnasta. Häneltä edellytetään opettajan pätevyys eli kaikki rehtorit ovat peruskoulutukseltaan opettajia. Se ei ole mikään johtajakoulutus.

      Rehtorit pitäisi valita samalla tavalla kuin muutkin johtajat julkishallinnossa eli koulutus tulisi olla mahdollisimman laaja-alainen ja lisäksi henkilökohtaiset ominaisuudet johtajalle sopivat.

      Nyt on paljon rehtoreita, jotka eivät ymmärrä johtamisesta mitään.

      On niin paljon tarinoita ilmassa huonosti johtajan työnsä hallitsevista rehtoreista. Aiheesta saisi varmaan monenkin tasoisia tutkielmia.

    • jaaaaa-a
    • Väänänen

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe