Mikäli Jumala on vain henki. Kuinka voimme olle Hänestä erossa. Silloinhan Hän olisikaikkialla ja täten meissäkin sekä kuin Pyhä Henki joka on meissä itsessämmekin. Entä kuinka Aatami ja Eeva saattoivat olla erossa Jumalasta jos Jumala on kaikkialla oleva henki? Atami ja Eevahan erosivat Jumalasta kun heidät lähetettiin ulos Edenin puutarhasta.
Jumalasta
28
135
Vastaukset
- to..
Erossa tarkoittaa ettei usko tai ettei elä kuten pitäisi. Jos erossaolo tarkottaisi erossaoloa fyysisesti, te olette siten aina erossa jumalastanne ellette matkusta Kolobille.
Paratiisitarina on tarina. Heheh niin sitä väännetään!
- Ent. mormoni
Jumala asuu Smithin mukaan Kolobin lähellä, joten te mormonit olette aina erossa Jumalasta.
Minun Jumalani on Henki, joka on kaikkialla ja täyttää koko universumin. Jumala on minun kanssani, jos vain itse sallin sen, ekä halua olla erossa Jumalasta.
Ihminen voi sulkea itsensä Jumalalta tai niin kuin minun on helpointa ajatella, nykäistä itse töpselinsä pois verkkovirrasta.
P.S. Minun pihani nirhattiin mormoninaoloaikanani tosi huonoon kuntoon. Onneksi tapasin ihmisiä, jotka osasivat hengellisiä sähkömiehen hommia, mutta itse oli silti valittava, kytkeydynkö Jumalaan vai olenko pimeydessä.- Sivusta seuraava
Ent. mormonille 9.4.2013 22:49 viestiin,
Sinulle voi olla mielenkiintoista ja ajatuksia antavaa lukea tai kuunnella vanhin Christoffel Golden Jr.:n puhe viime viikon vaihteen MAP-kirkon yleiskonferenssissa.
Hän puhui sunnuntain iltapäiväkokouksessa.
Terveisin Sivusta seuraava - ent. mormoni
Sivusta seuraava kirjoitti:
Ent. mormonille 9.4.2013 22:49 viestiin,
Sinulle voi olla mielenkiintoista ja ajatuksia antavaa lukea tai kuunnella vanhin Christoffel Golden Jr.:n puhe viime viikon vaihteen MAP-kirkon yleiskonferenssissa.
Hän puhui sunnuntain iltapäiväkokouksessa.
Terveisin Sivusta seuraavaKiitos Sivusta seuraava.
Hyvin mahdollista, että joku Golden Junior on käyttänyt saman tapaisia kielikuvia kuin minä kuvatessaan ihmisen kokemaa yhteyttä Jumalaan.
Kuin minulla kuitenkin on niin täysin erilainen jumalakuva kuin mormoneilla, epäilen että hänen puheensa ei avautuisi minulle. Etsin tuon ja kuuntelen, kunhan aikaa jostain löytyy. - Siuvusta seuraava
ent. mormoni kirjoitti:
Kiitos Sivusta seuraava.
Hyvin mahdollista, että joku Golden Junior on käyttänyt saman tapaisia kielikuvia kuin minä kuvatessaan ihmisen kokemaa yhteyttä Jumalaan.
Kuin minulla kuitenkin on niin täysin erilainen jumalakuva kuin mormoneilla, epäilen että hänen puheensa ei avautuisi minulle. Etsin tuon ja kuuntelen, kunhan aikaa jostain löytyy.ent. mormoni,
konferenssi puheet on nyt saatavilla englannin kielellä kirkon viralliselta sivulta lds.org.
Kuuntele tai lue tämä Christoffel Golden Jr.:n puhe. Se on siis puhuttu sunnuntain iltapäivä kokouksessa.
Terveisin Sivusta seuraava - ...
Siuvusta seuraava kirjoitti:
ent. mormoni,
konferenssi puheet on nyt saatavilla englannin kielellä kirkon viralliselta sivulta lds.org.
Kuuntele tai lue tämä Christoffel Golden Jr.:n puhe. Se on siis puhuttu sunnuntain iltapäivä kokouksessa.
Terveisin Sivusta seuraavaYhdys sana virheet...
Oletko aina yksi ja sama kirjoittelija? Nenadako? - Ent. mormoni
ent. mormoni,
Terveisin Sivusta seuraavaMiten tuolla lds.org -sivustolla navigoidaan? Kun laitan antamasi puhujan nimen hakusanaksi, tulee hänen kirjojaan ja pitkä listä radiolähetyksiä, videoita ym. mutta mikään niistä linkeistä ei enää johda mihinkään.
Pystytkö laittamaan suoran linkin tänne? ... kirjoitti:
Yhdys sana virheet...
Oletko aina yksi ja sama kirjoittelija? Nenadako?Suosittelisin Jeffrey R. Hollandi puhetta Sunnuntai iltapäivänä. Kaikki puheet on myös käännetty suomeksi.
Ent. mormoni kirjoitti:
Miten tuolla lds.org -sivustolla navigoidaan? Kun laitan antamasi puhujan nimen hakusanaksi, tulee hänen kirjojaan ja pitkä listä radiolähetyksiä, videoita ym. mutta mikään niistä linkeistä ei enää johda mihinkään.
Pystytkö laittamaan suoran linkin tänne?http://www.lds.org/general-conference/sessions/2013/04?lang=eng&clang=fin
- ...
nenada kirjoitti:
Suosittelisin Jeffrey R. Hollandi puhetta Sunnuntai iltapäivänä. Kaikki puheet on myös käännetty suomeksi.
Voisitko referoida lyhyesti, että mitä hän sanoi?
- Ent. mormoni
nenada kirjoitti:
http://www.lds.org/general-conference/sessions/2013/04?lang=eng&clang=fin
Kiitos, löytyi ja sehän on tulkattukin.
- Ent. mormoni
ent. mormoni,
Terveisin Sivusta seuraavaKiitos, katsoin ja kuuntelin puheen. Entiselle mormonille siinä ei ollut mitään uutta tietoa tai näkökulmaa mormonismiin. Olin jo tätä palstaa seuratessani oppinut, että kirkon oppi Jumalasta on nyt toinen kuin minun mormoninaoloaikanani.
Pyhän Hengen täydestä kumppanuudesta olen kovin eri mieltä. Tuossahan väitetään kirkkain silmin, että Pyhä Henki ei voisi vaikuttaa täysin muissa ihmisissä kuin sellaisissa, jotka on mormoneja. Olen täysin eri mieltä ja puhun kokemuksesta, sekä omastani että muiden uskovien.
Jumalan kasvot on vertauskuva Raamatussa, en ole edes mormonina ollessani ajatellut, että Jumala olisi jonkun näköinen miespuolinen henkilö. Jeesuksen pystyn hyvin kuvittelemaan.
Minun Jumalani on Henki, aivan kuten Raamatussa sanotaan. Mutta Jumalan 'kasvot' voin nähdä muissa ihmisissä ja parhaina hetkinäni näenkin. - Sivusta seuraava
... kirjoitti:
Yhdys sana virheet...
Oletko aina yksi ja sama kirjoittelija? Nenadako?...:n 14.4.2013 08:20 viestiin
Oliko sinulla vaikeuksia ymmärtää kirjoitustani vaikka yhdyssanat ovatkin virheellisiä.
Muut sukulaiseni ovat perin tyytyväisiä että pystyn vielä kirjoittamaan suomenkielellä ymmärrettävää tekstiä vaikka kielioppivirheitä vilisee.
Olen saanut kielioppi kehuja niin kauan kuin olen täällä naputellut. Kiitos vaan, mutta ei se enää tässä vaiheessa muutu.
Olen perin tyytyväinen että sukulaiseni vielä ymmärtävät kirjoitustustani vaikka sinulla näyttää olevan ongelmia.
Ja vielä lopuksi, en ole Nenada. Älä yritä lausua väärää todistusta hänestä.
Terveisin Sivusta seuraava - 1+1+1 = 3
Ent. mormoni kirjoitti:
Kiitos, katsoin ja kuuntelin puheen. Entiselle mormonille siinä ei ollut mitään uutta tietoa tai näkökulmaa mormonismiin. Olin jo tätä palstaa seuratessani oppinut, että kirkon oppi Jumalasta on nyt toinen kuin minun mormoninaoloaikanani.
Pyhän Hengen täydestä kumppanuudesta olen kovin eri mieltä. Tuossahan väitetään kirkkain silmin, että Pyhä Henki ei voisi vaikuttaa täysin muissa ihmisissä kuin sellaisissa, jotka on mormoneja. Olen täysin eri mieltä ja puhun kokemuksesta, sekä omastani että muiden uskovien.
Jumalan kasvot on vertauskuva Raamatussa, en ole edes mormonina ollessani ajatellut, että Jumala olisi jonkun näköinen miespuolinen henkilö. Jeesuksen pystyn hyvin kuvittelemaan.
Minun Jumalani on Henki, aivan kuten Raamatussa sanotaan. Mutta Jumalan 'kasvot' voin nähdä muissa ihmisissä ja parhaina hetkinäni näenkin.Joh. 14:9
Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]
Joh. 10:30
Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 17:11
"Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]
Joh. 17:21
Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]
Ap. t. 7:55
Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69] - ???
1+1+1 = 3 kirjoitti:
Joh. 14:9
Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'? [Joh. 12:45; Kol. 1:15]
Joh. 10:30
Minä ja Isä olemme yhtä."
Joh. 17:11
"Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. [Joh. 10:30]
Joh. 17:21
Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niin kuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, jotta maailma uskoisi sinun lähettäneen minut. [Ef. 4:3-6]
Ap. t. 7:55
Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]Tapani hyvä, te olette polyteistejä. Miksi sen sanominen ihan suoraan ilman otteita Raamatusta on niin vaikeaa?
- ...
...:n 14.4.2013 08:20 viestiin
Oliko sinulla vaikeuksia ymmärtää kirjoitustani vaikka yhdyssanat ovatkin virheellisiä.
Muut sukulaiseni ovat perin tyytyväisiä että pystyn vielä kirjoittamaan suomenkielellä ymmärrettävää tekstiä vaikka kielioppivirheitä vilisee.
Olen saanut kielioppi kehuja niin kauan kuin olen täällä naputellut. Kiitos vaan, mutta ei se enää tässä vaiheessa muutu.
Olen perin tyytyväinen että sukulaiseni vielä ymmärtävät kirjoitustustani vaikka sinulla näyttää olevan ongelmia.
Ja vielä lopuksi, en ole Nenada. Älä yritä lausua väärää todistusta hänestä.
Terveisin Sivusta seuraavaEikä kysymys ole siitä, että saako äiti tai muu sukulainen selvää vauvansa jokelluksesta vaan siitä, että sivistyneet ihmiset osaavat yleensä kirjoittaa edes omalla äidinkielellään kutakuinkin virheettömästi. Se on kohteliasta muita kohtaan.
Eikä kysymyksen esittäminen ole väärän todistuksen antamista. Sinähän annat väärän todistuksen väittämällä, että yrittäisin lausua väärän todistuksen. - Niin, mutta
??? kirjoitti:
Tapani hyvä, te olette polyteistejä. Miksi sen sanominen ihan suoraan ilman otteita Raamatusta on niin vaikeaa?
mikä siinä on ongelma, jos Raamatustakaan ole niin väliä?
- ???
Niin, mutta kirjoitti:
mikä siinä on ongelma, jos Raamatustakaan ole niin väliä?
???
Kun mormonit kertovat USKOSTAAN muille, esim. kristityille, kyllä Jumalien lukumäärä on aivan keskeinen asia uskonnossa! - Sivusta seuraava
Ent. mormoni kirjoitti:
Kiitos, katsoin ja kuuntelin puheen. Entiselle mormonille siinä ei ollut mitään uutta tietoa tai näkökulmaa mormonismiin. Olin jo tätä palstaa seuratessani oppinut, että kirkon oppi Jumalasta on nyt toinen kuin minun mormoninaoloaikanani.
Minun Jumalani on Henki, aivan kuten Raamatussa sanotaan. Mutta Jumalan 'kasvot' voin nähdä muissa ihmisissä ja parhaina hetkinäni näenkin.Ent. mormonille:
Kirjoitit : "Jumalan kasvot on vertauskuva Raamatussa, en ole edes mormonina ollessani ajatellut, että Jumala olisi jonkun näköinen miespuolinen henkilö. Jeesuksen pystyn hyvin kuvittelemaan".
Jeesus puhui Isästään jatkuvasti. Kyllä minulle "Isä" sanoo selvästi mistä on puhe. Kyllä termillä "isä" oli ihan sama merkitys 2000 vuotta sitten kuin sillä on tänä päivänä. Jos sinä kehität isälle uutta merkitystä, se on sinulle suotava, vaikka sen todellinen merkitys ei muutu.
Terveisin Sivusta seuraava - to..
Ent. mormonille:
Kirjoitit : "Jumalan kasvot on vertauskuva Raamatussa, en ole edes mormonina ollessani ajatellut, että Jumala olisi jonkun näköinen miespuolinen henkilö. Jeesuksen pystyn hyvin kuvittelemaan".
Jeesus puhui Isästään jatkuvasti. Kyllä minulle "Isä" sanoo selvästi mistä on puhe. Kyllä termillä "isä" oli ihan sama merkitys 2000 vuotta sitten kuin sillä on tänä päivänä. Jos sinä kehität isälle uutta merkitystä, se on sinulle suotava, vaikka sen todellinen merkitys ei muutu.
Terveisin Sivusta seuraavaJHWH on kaikkien isä koska kaikkien luoja ja kaikkivaltiaana hän ei ole paikkaan sidottu. Jeesus oli juutalainen, ei mormoni "Sinä,JHWH , olet meidän isämme. Ikuinen Lunastajamme, se on sinun nimesi".
"Isämme" on ollut juutalaisetn rukousten teema jo yli 2000 vuotta, samaan sarjaan kuuluu Jeesuksen "isä meidän" jossa hän muuten ei opeta rukoilemaan itseään.
JHWH ei ole mies eikä nainen, vain ihmiset ovat . - Ent. mormoni
Ent. mormonille:
Terveisin Sivusta seuraavaIsä-sanan käyttäminen Jumalasta tarkoittaa minun ymmärrykseni mukaan sitä, että Jumala on kuten isä (entisinä aikoina) perheessä: kaiken pää, omistaja ja hallitsija ja elannon ja turvan tarjooja koko perhekunnalleen.
Jumalaa kuvataan myös:
”Hän levittää siipensä yllesi , ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.” ( Psalmi 91:4)
ja hieman erilainen käännösversio:
”Sulillaan hän suojaa sinua, hänen siipiensä alla sinä saat turvan. Hänen totuutensa on kilpi ja suojus.”
Jumalalla ei ole sukupuolta, hän ei ole mies tai ihminen ylipäätäänkään sen enempää kuin Hän on sulkapeitteinen tai tehty kivestä kuin muuri tai tehty metallista, nahasta tai puusta kuin kilpi.
Nuo kaikki ovat kielikuvia, jotta ymmärtäisimme, millä tavalla toimii Jumala, joka on Henki. - ...
Ent. mormoni kirjoitti:
Isä-sanan käyttäminen Jumalasta tarkoittaa minun ymmärrykseni mukaan sitä, että Jumala on kuten isä (entisinä aikoina) perheessä: kaiken pää, omistaja ja hallitsija ja elannon ja turvan tarjooja koko perhekunnalleen.
Jumalaa kuvataan myös:
”Hän levittää siipensä yllesi , ja sinä olet turvassa niiden alla. Hänen uskollisuutensa on sinulle muuri ja kilpi.” ( Psalmi 91:4)
”Sulillaan hän suojaa sinua, hänen siipiensä alla sinä saat turvan. Hänen totuutensa on kilpi ja suojus.”
Jumalalla ei ole sukupuolta, hän ei ole mies tai ihminen ylipäätäänkään sen enempää kuin Hän on sulkapeitteinen tai tehty kivestä kuin muuri tai tehty metallista, nahasta tai puusta kuin kilpi.
Nuo kaikki ovat kielikuvia, jotta ymmärtäisimme, millä tavalla toimii Jumala, joka on Henki.Kuva mormonijumalasta tarkentuu. Hän onkin siis sulkapeitteinen (mikäli Raamattu ei ole väärässä) luulihaklöntti joka lilluu jossain Kolobin tienoilla, mutta siipiensä ansiosta voi liihotella pitkin avaruutta. Kenties joskus Hän räpyttelee siivillään itsensä maapallonkin touhuja katsomaan.
- MIkä on
Ent. mormoni kirjoitti:
Isä-sanan käyttäminen Jumalasta tarkoittaa minun ymmärrykseni mukaan sitä, että Jumala on kuten isä (entisinä aikoina) perheessä: kaiken pää, omistaja ja hallitsija ja elannon ja turvan tarjooja koko perhekunnalleen.
Jumalaa kuvataan myös:
Nuo kaikki ovat kielikuvia, jotta ymmärtäisimme, millä tavalla toimii Jumala, joka on Henki.Henki?
- Heh...
Aivan uskomatonta, että olet haksahtanut niin materialistiseen uskoon, että et tuoillaistakaan asiaa tajua. AJATTELE hyvä ihminen niin ei tarvitse häpäistä itseään kaikkien edessä!
Viestisi on vähän kuin pikkulapsen, joka ihmettelee Joulupukin ehtimisiä joka paikkaan... - Ent. mormoni
Jumalasta ollaan erossa samalla tavalla, kuin pistoke voi olla irti seinästä.
Jos lamppu ei loista, se ei tarkoita sitä ettei verkossa olisi virtaa.
Vika voi olla pistorasiassa, töpselissä, lampun johdossa tai lampun hehkulangassa.
Yhteys toimii vain, mikäli verkkovirta pääsee häiriöittä kulkemaan lampun sydämeen asti. - ...
> Mikäli Jumala on vain henki. Kuinka voimme olle Hänestä erossa.
Mikäli Jumala on Kolobin tienoilla lilluva luulihaklöntti, ihmisethän ovat AINA Hänestä erossa ollessaan jossain muualla kuin Kolobin tienoilla...
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k984138Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k342922Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2572416Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet602152- 721466
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761310- 921154
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911101- 71984
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57965