Hylätyksi tulemisen pelko

Hylkääminen sattuu

Mä en pääse yli pelosta, jonka on aiheuttanut miehen riidassa sanomat eropuheet. Hän jätti minut varmaan 6 kertaa syksyn aikana ja aina riidassa ja tuli aina kuitenkin takaisin. Nyt pelkään koko ajan että mies jättää minut ja pelko saa mut tarrautumaan toiseen entistä kovemmin. Toisaalta taas olen etäinen sillä en uskalla altistaa itseäni läheisyyteen. Pelko on läsnä joka sekunti enkä pääse siitä yli.

Mies sanoo kuitenkin että haluaa olla mun kanssa. Miten ihmeessä pääsen pelosta? Olen koittanut hakea turvaa miehestä ja sanoa ääneen pelon, että nyt pelottaa että hylkäät. Mies ärsyyntyy tästä eikä osaa juurikaan tukea.

Onko mulla mitään keinoja rauhoittua tilanteeseen? Jääkö kuvio päälle aina? Olen aika hajalla jättämisistä, varsinkin kun minulla on aiemmassa elämässä traumoja hylätyksi tulemisesta.

Pelottaa niin että on paniikkihäiriötäkin ilmassa...

16

2650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haavoitettu sydän

      Ihan kuin omaa tekstiäni olisin lukenut! Aivan samanlaisia kokemuksia minulla! Olen lapsuudesta saakka kantanut hylkäämisen haavaa ja ymmärtämätön mieheni on lyönyt lisää, tosi rankasti! Heti suhteemme alussa jo hylkäsi minua. Minä riipuin, olin läheisriippuvainen.
      Vuosikausia mennyt niin, että hän välillä uhkaa erolla, välillä vakuuttaa rakkautta. Olen rikki. En tiedä, mitä uskon? Vaikea on uskoa toisen rakkauteen, kun välillä saa äärettömän loukkaavaa kohtelua.
      Olen ajatellut asiaa niin, että ne asiat, mitä minä pieni ihminen olen joutunut kokemaan, eivät ole minun syyni, minä en ole syyllinen hylkäämiseen! Hänellä on jokin ongelma, miksi niin kohtelee minua. Minun ongelmani on anteeksiantaminen, silä ellen anna anteeksi, minuun kertyy katkeruutta, ja se on myrkky, joka tuhoaa!
      Päätin, että koska en ole syyllinen hylkäämisiin, enkä halua itseeni katkeruuden sappea, niin annan anteeksi, ja kun annan anteeksi, koenkin itse itseni vahvemmaksi, eikä hylkäämiset enää VOI satuttaa minua, koska vaikka tulisin hylätyksi, SYY ei ole minun, vaan hylkääjä tekee väärin läheiselleen!!

    • miesvm1967

      Suosittelen että käsittelet terapeutin kanssa noita pelkojasi. Miehesi tekee toki väärin mutta itse olet niin rikkinäinen että sun täytyy käsitellä noiden pelkojesi syitä ammatti-ihmisen kanssa.

      Kun olet vahvempi näet asiat ihan uudella tavalla. En usko että miehelläsi on kykyä tai edes halua sinua lopultakaan auttaa, saattaa jopa nauttia siitä että saa pidettyä sinut pelon vallassa, se on puhdasta kontrollia :( Jotkut on vaan sairaita.

      Rakastava mies kantaisi sut yli kivien ja karikoiden, sinua tukien ja auttaen. Tässä tapauksessa siitä ei liene kysymys. Hae ulkopuolista apua ITSELLESI.

      • alkup.

        Olen käsitellytkin terapiassa aikanaan usean vuoden. Mutta koen etten saa nyt korjaavia kokemuksia, vaan haavat aukeavat aina uudelleen...

        Käyn nytkin terapiassa, jotta voisin olla ehyempi. Mutta tarvitseeko sitä aina vaan mennä toisen terapiaan? Eikö se toinenkin voisi hoitaa itseään?


      • alkup.
        alkup. kirjoitti:

        Olen käsitellytkin terapiassa aikanaan usean vuoden. Mutta koen etten saa nyt korjaavia kokemuksia, vaan haavat aukeavat aina uudelleen...

        Käyn nytkin terapiassa, jotta voisin olla ehyempi. Mutta tarvitseeko sitä aina vaan mennä toisen terapiaan? Eikö se toinenkin voisi hoitaa itseään?

        Siis käsitellyt edellisen suhteen kohdalla. Ja nyt nämä samat kokemukset tulevat tähän uuteen suhteeseen...


      • hmm....
        alkup. kirjoitti:

        Siis käsitellyt edellisen suhteen kohdalla. Ja nyt nämä samat kokemukset tulevat tähän uuteen suhteeseen...

        Sun terapiasi ei sitten oikein purrut (eikö ollut asiantunteva terapeutti, vai missä vika?) kun et kerran eheytynyt ("samat kokemukset tulevat tähän uuteen suhteeseen").

        Nimimerkki "miesvm1967" on kyllä oikeassa, sinä tarvitset terapiaa. Miehesikin varmaan tarvitsisi, mutta häntä et voi terapiaan pakottaa. OMAN ITSESI takia sinun terapiassa pitäisi käydä, ei miehesi takia, eikä parisuhteesi takia. Itse näen, että parisuhteesi on joka tapauksessa tuhoon tuomittu. Kun pääsisit irti noista peloista, jotka nykyiselläänn hallitsevat sinua, saisit voimia lopettaa epätyydyttävän parisuhteesi, ja aloittaa uuden, paremman elämän.


    • kyselijä.

      Mikset sinä jätä sitä nyt heti. Mies pelaa sun kanaa ja varmaan käy panemassa muita naisia välillä. Miksi olla yhdessä jos koko aja riitelee. Ette selvästi sovi yhteen.

      • alkup.

        On minussakin vikaa varmaan että tilanteet kärjistyy. Asiaan voi tietty vaikuttaa se että mies on poliisi. Aika kova ja raaka on toisinaan...


    • kyselijä.

      Ei se terapialla parane jos miehes on tollanen idiootti. Miehes suttuu aina kun on jäämässä häviölle riidassa naiselle ja sitten uhkaa jättää. Ja miehes ei kai arvosta sun mielipiteitä

    • Voi yhyren kerran

      Olet kyllä hyvin sairas. Mulla meni kylmät väreet kun luin!
      Voiko noin surkeeta ihmistä edes olla? Vai oliko toi provo??
      Miten ihmeessä joku mies tuollaista jaksaa katsella? Jos on normaali? Ei sitten kyllä varmaan edes ole.

      • alkup.

        Jaahas. Hienoa että vaivauduit sen minulle kertomaan. Näin me ollaan erilaisia.

        Kommentin painoarvo nolla.


    • kesä kesä

      Miksi ette kävisi parisuhdeterapiassa? Siellä voisitte opetella rakentavaa riitelyä. Ylipäätään itse ihmettelen, että miksi tarvitsee riidellä. Eri mieltä saa olla, mutta niistä voi keskustella ilman, että tarvitsee huutaa, paiskoa ovia tai pitää mykkäkoulua.

      Sun tarvitsisi asennoitua siten, että jos mies lähtee, niin hänellä on siihen oikeus. Jos hän lähtisi, olisit surullinen, mutta elämä jatkuisi ja voisit löytää uuden miehen joka olisi sinulle se oikea. Jos tämä mies olisi sinulle se oikea, hän ei uhkailisi vähän väliä jättäväsi sinut varsinkin kun tietää, että se satuttaa sinua.

    • sama1

      Hei! Tämä on vanha ketju, mutta jos satut tämän lukemaan, niin mikä on tilanne? Itsestäni tuntuu ihan samalta ja luulin olevani ainoa tällaisten tunteiden ja tilanteen kanssa. Olisiko sulla sähköpostia? Ajattelin että olisi kiva vaihtaa ajatuksia aiheesta, vähän vertaistukea.

    • sama1

      Hei! Tämä on vanha ketju, mutta jos satut tämän lukemaan, niin mikä on tilanne? Itsestäni tuntuu ihan samalta ja luulin olevani ainoa tällaisten tunteiden ja tilanteen kanssa. Olisiko sulla sähköpostia? Ajattelin että olisi kiva vaihtaa ajatuksia aiheesta, vähän vertaistukea.

    • yksinäinen tytteli

      samaa täällä.menettämisen pelko kokoaja mielessä ja tekemiseni/sanomiseni eivät auta asiaa. Mies ei anna tukea vaikka pyydän vaan hermotuu entistä enemmän...
      lonely..so lonely..

      • alkup.

        Erosimme. Se siitä seurasi. En jaksanut enää ja lähdin suhteesta pois. En kestänyt valtapeliä. Nyt olen yksin ja paljon onnellisempi.


      • miesvm_1967x
        alkup. kirjoitti:

        Erosimme. Se siitä seurasi. En jaksanut enää ja lähdin suhteesta pois. En kestänyt valtapeliä. Nyt olen yksin ja paljon onnellisempi.

        Hyvä että nyt menee paremmin. Toivotan hyvää ja parempaa jatkoa. Varmista että seuraava mies elämässäsi, joka alkaa jossain tulevaisuudessa, ei käytä tuollaisia keinoja kuin tämä edellinen. Oikeastaan kannattaa jo heti suhteen alussa kertoa edellisen suhteen ongelmista ja omasta suhtautumisestasi tuollaiseen pallotteluun, ehkäpä uusi miehesi osaa käsitellä sinua paremmin. Tietty ei tarvitse alkaa mässäilemään edellisen suhteen ongelmilla mutta noin miehenä ainakin itse haluaisin tietää tuollaisesta, osaisin käsitellä asioita ehkä normaaliakin hienovaraisemmin.

        Mutta siis hyvää syksyä ja tulevaa sulle, tsemppiä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe