The Sims 3 Vuodenajat kysymys

Apuakaipaava111

Heippa!

Olen miettinyt hankkivani Sims 3 vuodenajat lisäosan. Mitkä ovat hyviä ja huonoja puolia tässä lisäosassa ja kannattaako ostaa. Olen myös kuullut, että siinä tulisi avaruusoliot mukana. Ei kai avaruusolennot koko ajan sieppaile simejäsi tai muuta?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.! :)

57

2843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlSimhara

      Traileri:
      http://www.youtube.com/watch?v=qRrUKDf_TiQ

      Aliens:
      http://www.youtube.com/watch?v=-q7QiLsgVEI
      http://www.youtube.com/watch?v=BIaL-68kUdo

      Hiukset, vaatteet tavarat:
      http://www.youtube.com/watch?v=XQlpnfH5ipI


      Sanoisin että Vuodenajat on tähän mennessä paras Sims 3 lisäosa. Itse en ole löytänyt siitä vielä mitään huonoa sanottavaa. Hauskaa on ja tekemistä riittää. Myös alienit on tehty paljon paremmin kuin Sims 2:ssa; ne jopa näyttävät ihan alieneilta eikä vain simeiltä joilla on vihreä iho. Heillä on myös omia voimia käytössään ja alus. Eivätkä ne ole koko ajan simejä sieppaamassa ja useimmiten sen eteen saa tehdä hieman työtä -> kerätä meteoriitteja ja käyttää kaukoputkea. Kaiken kaikkiaan ihan ehdoton ostos. :)

    • Common Sandpiper

      Olen tykännyt Vuodenajoista myöskin. Tosin maanviljely ei onnistu talvisin mutta onneksi säiden pituuksia voi mukata tai jättää väliin. Alienit on mahtavia! Voi olla ettet sellaisen jälkeen haluakaan enää palata takaisin pelaamaan normi simillä :D Alienit eivät esim nuku ollenkaan vaan lataavat aivovoimia (jota ei tarvitse tehdä joka päivä), korjaavat suihkuja ajatusten voimalla, pystyvät kutsumaan meteoriitteja yms.

      Täältä näkee kuva kuvalta alienien erikoiskykyjä http://sims3-bestscreenshots.blogspot.fi/2013/03/aliens.html

    • Apuakaipaava111

      Kiitos tiedoista!

      Alienit näyttävät kyllä hienoilta, mutta pidän enemmän pelaamisesta, kun perhe-elämä on niin sanotusti "normaalia". Onko jotain konstia jolla alienit voi välttää vai tuleeko ne silloin kuin tulevat ilman varoituksia? Miten tämä toimii?

      Toivottavasti ymmärsitte hieman sekava selityksen. :D

    • AlSimhara

      Niitä saattaa nähdä öisin skannailemassa esineitä ym. Sieppaukset vaihtelevat pelaajakohtaisesti ja voi tapahtua itsestäänkin. Joillakin simejä siepataan jatkuvasti ja joillakin ei sitten millään vaikka miten käyttäisi kaukoputkea tai keräisi meteoriitteja. Sieppaukset voi estää kokonaan modilla...
      http://www.modthesims.info/download.php?t=493379

    • Apuakaipaava111

      Kiitos tiedoista!
      Vielä kysymys vuodenaikoihin. Olen ymmärtänyt, että jos sim on liian kauan ulkona talvella ilman kunnon talvivaatteita, se jäätyy. Entä jos sulla on lemmikit-lisäosa ja hevonen. Jos se on ulkona aitauksessa niin jäätyykö sekin?

      Sitten mulla on ympäristönmuokkaus kysymys. Pelaan Sunset Valleyssa ja haluaisin saada sinne niitä yhteisötontteja, jotka tulivat Lemmikit-lisärin mukana, esim. ratsastuskeskuksen, jotka vievät älyttömästi tilaa. Sain sen yhteen kohtaan, mutta koska maasto on niin epätasaista, ratsastuskeskus on niin korkealla maasta, että simit eivät pääse sinne. Onko jotain vinkkejä tähän?

    • Apuakaipaava111

      Ai niin ja vielä yksi juttu. Vuodenajoissa voi haravoida lehtiä syksyllä. Mitä jos ne jättää haravoimatta? Onko nurmikko sitten keväällä ihan lehtien peitossa vai katoavatko ne itsestään jollei niitä haravoi?
      Kiitti! :)

    • AlSimhara

      - Talvipakkanen vaikuttaa ainoastaan simeihin, ei eläimiin.

      - Kyllä, lehdet ovat yhä maassa keväällä. Itse olen aina pistänyt Bonehildan (Luu-Liisan) hoitamaan haravoinnin. Lehdet saa todennäköisesti pois kun käyttää koodia testingCheatsEnabled true, sen jälkeen Shift pohjaan ja klikataan hiirellä lehtiä. Yksi vaihtoehdoista pitäisi olla "poista kohde" tai sinnepäin. On olemassa myös modi joka nopeuttaa haravointia.

      - Maastoa pystyt muokkaamaan ainoastaan Ympäristönluonti (CAW) ohjelmalla. Ohjelmavalikossa on tarjolla ainoastaan tyhjä Sunset Valley versio ja valmiin Sunset Valleyn muokkaaminen ei ole ihan helppoa ja vaatii myös S3PE -ohjelman tuntemista ja käyttämistä. EA on sisällyttänyt useimmille lisäosatonteille omat paikat jokaiseen naapurustoon mutta jos sellaista ei löydy tai ole enää vapaana, niin ehkä kannattaa muuttaa perhe toiseen naaprustoon.
      http://modthesims.info/showthread.php?t=469942

    • Apuakaipaava111

      Meneekö lehtien haravoimiseen yleensä kauan aikaa? Entä määräytyykö lehtien määrä pihan puiden määrän mukaan?

    • AlSimhara

      Ei se mitään kovin nopeaa ole ja siksi tuo modikin on tehty. Mutta jos sinulla on Supernatural, niin Luu-Liisa tosiaan hoitaa homman. Ja kyllä, lehtien määrä määräytyy puuluvun mukaan, eli mitään viidakkoa ei kannata pihalle laittaa. :)

      Haravoidut lehtipinot voidaan polttaa, niissä voi leikkiä ja myös pelehtiä/yrittää vauvaa. ;)

    • Apuakaipaava111

      Hei ja kiitos vastauksista! Minulla ei ole Supernatural-lisäosaa, joten pitää keksiä jotain muuta. Häviääkö naapurien tontilta ja yhteisötonteilta kuitenkin automaattisesti lehdet? Vuodenajoissa tulee myös erilaisia tapahtumia, oliko syysrieha tai joku yms. Onko näille tapahtumille paikat valmiina vai pitääkö ne itse sijoittaa naapurustoon? Onko vuodenaikojen vaihtelu hienoa ja aiheuttaako sää ongelmia välillä?

    • AlSimhara

      Lehdet häviää yhteisötonteilta ym. automaattisesti. On pelissä kuitenkin olemassa bugi, jonka asiosta nän ei käy mutta itselleni ei sitä ole koskaan tullut enkä ole vielä ehtinyt tarkistaa onko EA jo korjannut sen vai ei.

      Vuodenajoissa tulee useampikin rieha ja näitä varten on tonttivarastossa valmiina puistot jokaiseen naapurustoon. Myös kun aloitat uuden pelin, niin peli pistää automaattisesti tuon uuden puiston vanhan tilalle jos annat siihen luvan.

      Vuodenaikojen vaihtelut ovat upeita ja sade sekä ukkonen ovat hyvin aidon tuntuisia. Näyttis tietenkin vaikuttaa asiaan. Ei nyt varsinaisia ongelmia mutta esim. ukkonen voi saada hevosen pelästymään, perussateenvarjot hajoilevat ja lumi voi aiheuttaa sen ettei ole koulua. Simit voivat myös jäätyä kuoliaaksi tai kuumalla syttyä tuleen (ja palaa kuoliaaksi). :)

    • Simmer

      Mulla kuoli paparazzi portille. Oli kuuma kesäpäivä ja paparazzisimillä ei paitaa päällä. Iho paloi punaiseksi ja kun ei mennyt sisälle suojaan syttyi tuleen. Kauan siinä tosin kesti että tuo auringon punaiseksi polttama iho sitten syttyi tuleen ja tosin kauan oli myös tulessa. Olisin tietty voinut käydä sammuttamassa palavan simin tai avata portit mutta halusin palaneen aaveen taloudessa asustelevan hukkuneen aaveen kumppaniksi varsinkin kun oli vastakkaista sukupuolta. Nyt odottelen tuleeko lapsesta sininen vai punainen!!

    • Apuakaipaava111

      Tuleeko se puisto sitten sen keskuspuiston tilalle ja onko se muuten tavallinen puisto? Ilmestyykö kaikki nuo eri jutut sinne eri juhlien aikaan?Entä onko simeille esim. aurinkorasvaa jolla voi estää palamisen ja eikö talvivaatteeet estäkin simiä jäätymässtä talvella?

    • AlSimhara

      Tulee entisen puiston tilalle ja on periaatteessa kopio siitä mutta sisältää vain kaikki festari tavarat. Ja kyllä, festari tavarat ilmestyvät itsestään aina kun on tietyn festarin aika.

      Se että simin nahka palaa auringossa ei tarkoita sitä että hän välttämättä syttyy myös tuleen. Normi auringon polttama iho palautuu takaisin suht' nopeasti. Ja ei simit niin helposti nahkaansa polta. Kun simi alkaa ylikuumeta, niin on vielä reippaasti aikaa ehkäistä syttyminen -> syödä kylmä tötterö, uida, mennä sisään, aukaista päivänvarjo... Myös tavoitepalkinnoissa on immuniteetti niin kuumaa (iho ei pala) kuin kylmääkin vastaan.
      http://www.carls-sims-3-guide.com/seasons/summer.php


      Talvivaatteet suojaa kylmältä, kyllä.
      http://www.carls-sims-3-guide.com/seasons/winter.php

      http://www.carls-sims-3-guide.com/seasons/fall.php
      http://www.carls-sims-3-guide.com/seasons/spring.php


      Pelissä tulee myös lumihiutalepäiväksi (joulu) itsestään ilmestyvä lahjapino kun järjestää juhlat mutta jos haluat joulukuusen eikä sinulla vielä sellaista ole, niin joudut lataamaan sen Storesta. Vuodenajoissa ei sellaista tule mukana. Tuo Storen setti on kuitenkin ilmainen.
      http://store.thesims3.com/setsProductDetails.html?categoryId=&scategoryId=12752&index=0&productId=OFB-SIM3:24476&pcategoryId=12858&ppcategoryId=12238

    • Apuakaipaava111

      Kiitos tiedoista! :)
      Olisi vielä yksi kysymys, joka ei liity Vuodenaikoihin vaan Täyttä elämää lisäosaan. Vauvat tai taaperothan saavat tavaraluetteloonsa " pehmolelun" joka on niiden mielikuvitusystävä. Katoaako tämä mielikuvitusystävä sitten jossain vaiheessa esim. kun sim tulee teini-ikään? Entä onko simillä pakko olla se mielikuvitusystävä vai voiko itse vaikuttaa siihen?

    • AlSimhara

      Ei katoa. Jos et halua mielikuvitusystävää mutta se ilmestyy silti tavaraluetteloon, niin yksinkertaisesti estä lasta luomasta siihen ystävyyssuhdetta tai siirrä nukke jonkin toisen perheenjäsenen tavaraluetteloon. Nuken voi myös antaa lahjaksi jollekin toiselle naapuruston lapselle ja näin päästä siitä eroon.

      Alussa mielikuvitusystävän pystyi hautaamaan hiekkaan ja jättämään sinne mutta tuo tapa poistettiin yhdessä päivityksessä.

    • mrrrr...

      mulla ei tullu joulua!... >=(

    • Ei varsinaista joulua tulekaan vaan lumihiutalepäivä, joilloin voi järjestää juhlat joissa lahjakasa ilmestyy. :)

    • guestion

      oon hankkimassa vuodenajat lisäosaa ja haluaisin tietää et voiks sim palaa jos se vaa seisoo tai istuu auringoss, vai tuleeko se vain jos ottaa aurinkoa. mien tietää että sin alkaa ylikuumeta? Kiitos jo etukäteen. Toivottavasti voitte vastata.

    • Kun simille tulee liian kuuma (ei sekään tule ihan heti), ilmestyy siitä 3 eri mielialaiconia tietyin väliajoin, joten on hyvin aikaa hakeutua viileämpään. Itselläni ei ole vielä koskaan yksikään simi syttynyt palamaan mutta jos niin sattuu käymään, niin ei muuta kuin suihkuun, tölkkisuihku niskaan tai pulahdus altaaseen tai mereen. On olemassa myös yksi tavoitepalkinto, joka tekee simistä kuumuuden ystävän, jolloin hän voi oleskella auringossa melkoisen pitkään. Ja simi voi palaa muutenkin kuin vain aurinkoa ottamalla. :)

      http://sims.wikia.com/wiki/List_of_Moodlets

    • guestio

      Ok ja kiitos vielä =)

    • sims31

      Moikka, haluisin tietää et jos menee ulos talvalla niin tulevatko talvivaatteet itsestään vai tarviiko ne "pukea" simin ylle? Sitten olis vielä kysymys, olen yrittänyt ostaa storesta tavaraa joka oli ilmaista, mutta en pystynyt, vaikka minulla on jo tunnukset ja haluaisin ostaa kuusen, mutta se ei tule onnistumaan. Voitteko auttaa? =)

    • Simi vaihtaa itse talvivaatteisiin automaattisesti ulos mennessään. Joskus silloin tällöin he eivät sitä tee ja silloin joutuu sen itse tekemään mutta yleensä he siis vaihtavat vaatteet itse.

      Miksi ei onnistu? Tuleeko jokin virheilmoitus, ym?

    • sims31

      Kiitos. ei huomauta mistään. pitäisikö ne ostaa pelin sisällä . olen aina mennyt aloitusnäytöstä verkkosivuille.

    • Käynn.sovellutus on sen verran buginen kapistus, etten käyttäisi sitä tavaroiden ostamiseen. Itse menen aina suoraan Storen sivuille, kirjaudun sisään ja suoritan ostoksen. Suosittelen kokeilemaan suoraa vaihtoehtoa, ei käynn.sovellutusta. Jos sittenkään ei onnistu, niin kannattaa ottaa yhteyttä EA:n tukeen koska vain he voivat auttaa tiliasioissa/virheissä. :)

    • sims31

      kiitos. Minulla olisi vielä yksi kysymys. kun olin ostanut sen ja asentanut nii en ole saanut uuttä kaupunkia (jos sitä edes tulee) ja minulla on jo ollut paratiisisaari ja minun pitää käyttää sen levyä ja se maata, mutta siellä ei ole mitään uusia yhteis tontteja esim lumilautailuun, rannala ei ole kioskeja, jne. ja kun olen katsonut kansia siinä on paikkoja jota minulla ei ole missään kaupungissa. toivottasti tajusitte, koska en tiennyt miten kirjoittaisin tästä kunnolla =)

    • Vuodenajoissa ei tule uutta kaupunkia. Festivaalitontit löytyvät yhteisötonttivarastosta ja siellä on useimpiin naapurustoihin omansa. Mikäli peli ei automaattisesti ehdota vanhan suurpuiston korvaamista uudella, niin silloin puiston vaihto täytyy tehdä itse naapurustonmuokkaus -tilassa. Isla Paradison suuri keskuspuisto jo valmiiksi festivaalitontti, jos vuodenajat on käytössä, joten sitä ei tarvitse vaihtaa.

      Tietyt asiat, esim. kioskit, half-pipe jne. ilmestyvät tontille vain tiettyihin vuodenaikoihin ja sen hoitaa vuodenaika tonttimerkki, joka on asetettu jo naapuruston rakennusvaiheessa ja jota ei normaalioloissa näe.

    • random1

      moii, mää oon ostanu tän eile ja en löydä mistää mistelinoksaa tai joulukoristeit (jouluna

      • Okw

        Mä tahtoisin kuusen, mut se ei lataa sitä!


      • SimahtanutJokaEiKirjaudu
        Okw kirjoitti:

        Mä tahtoisin kuusen, mut se ei lataa sitä!

        Kokeilitko kirjautua ensin?


    • sims31

      moikka. Kysyisin vielä että jos sim tulee raskaaksi, niin miten pystyy vaihtamaan raskas vaatteet. Kiitos=)

    • Simillähän on 3 eri vaihtoehtoa jokaista vaatekategoriaa kohden. Ennen raskautta tai ensimmäistä vatsakumpua klikkaa vaatekaappia ja valitse asun sunnittelu. Suunnittele jokaiseen vaatekategoriaan yksi asu jonka tiedät olevan myös raskausasu. Sitten valitset suunnitelun jälkeen nuo asut käyttöön. Pelissähän raskausasuja e ole kovin monta.

      Raskauden aikana vaatteita ei normaalisti voi vaihtaa. Twallanin MasterController modilla raskaana olevan simin voi viedä tyylinluontiin turvallisesti ja vaihtaa uudet vaatteet. Voit myös kokeilla aktivoida testingCheatsEnabled true -huijauskoodin ja viedä simin siminluontiin mutta koska EA ei tätä normaalisti pelissä salli, niin takuita bugittomuudesta ei voi taata.



      Jos haluat parempia raskausvaatteita, niin niitä löytyy esim...

      http://www.platinumsimmers.com/sims-3-downloads-by-tomislaw-maternity-clothes-accessories-and-hair/
      http://mysims3blog.blogspot.fi/2013/06/new-maternity-dresses-by-rusty-nail.html
      http://cloudwalkersims.com/tag/sims-3-maternity-wear/
      http://www.modthesims.info/download.php?t=513563
      http://www.modthesims.info/download.php?t=423373

    • joppu1

      Moikka. Mun kysymys ei liity pelkäästää tähä lisäosaa, kutta kumminkin. Kun olen kattonut näitä pelin kansia, niin olen esim aloitus pelissä huomannut että siitä saa 12€ bonusta (simspoints pisteitä), mutta kun olen kirjautuneen sims sivuilleni, niin en tiedä miten saan ne pisteet. Voisiko joku kertoa miten saan niitä pisteitä?

    • Sinun pitää rekisteröidä pelisi niiden numerosarjoilla sinne viralliselle sivulle, sillä nuo ovat rekisteröintilahjoja. :) Myös peruspelin kotelossa on vihkosen mukana erillinen vihreä lipuke, jossa on ohjeet noita pisteitä koskien. :)

    • Kyselijä

      Olen miettinyt tuota vuodenajat lisäosaa. Onko luvassa uusia kaupunkeja. Kuinka monta simiä taloudessa voi olla? Jos simi sairastuu, paraneeko nopeasti?

    • - Vuodenajoissa ei tule uutta kaupunkia.

      - Taloudessa voi olla max. 10 henkeä. Eläimiä (kissa, koira tai hevonen) max. 6. Eli voi vapaasti yhdistellä 8 simin ja 6 eläimen välillä niin, ettei luku kuitenkaan ylitä 10:ntä.

      - Simi voi hakea sairaalasta rokotuksen jos haluaa. Allergia ja nuha kestää noin 2 päivää. Tavoitepalkinnoista voi ostaa immuniteetin, jolloin ei sairastu ollenkaan.

    • Niin, siis tuo perhekoko kasvaa noin jos sinulla on Lemmikit. Et maininnut siitä mitään. :)

      • Kyselijä

        Kiitoksia tiedosta.


    • Simsunra

      Juuh, vuodenajat on ihan ehdoton ;)! Kannattaa...Jaa pari vinkkiä, laita koodi paikkaan testingcheatsEnabled true........ Siiten siftiä ja painat alienia siihe tulee valikko ja siinä valikossa on nappi jossa lukee pista simi. Ja alieni on poissa ;), ja samalla koodilla taas painat siftiä ja painat maata, ja voit säädellä säätä, tuulea, vuodenaikaa ja näin poispäin ;D! Kannattaa ostaa..

    • Pelissä ei pitäisi koskaan deletoida hiujauskoodilla NPC hahmoja eli siis kaupunkilaisia - alienit mukaan lukien - sillä vaikka he vaikuttavat sattumanvaraisilta ja ei tärkeiltä hahmoilta, niin ne on silti koodattu naapurustotiedostoihin ja näin ollen heillä on omat toimintonsa. Jos heitä poistelee, se aiheuttaa säröjä noissa tiedostoissa ja näin ollen mahdollisia pelibugeja. ;)

    • apua!

      Kun tilaa sims 3 vuodenajat onko pakko olla sims 3 ??!!

      • pakkopa pakko

        On, koska lisäosat eivät toimi jos ei oo alkuperäistä. :)


    • ölkjhgfds

      Minä en löydä mistään boolia näihin syysjuhliin, niin voisiko joku kertoa mistä löydän =)

    • jansku121
    • Apuahhhh

      Minäkin ajattelin ostaa tämän "Vuodenajat" lisäosan. Mistä sen saa halvimmalla ja mitkä ovat parhaat lisäosat mitä sinulla on? PS. Kuinka helposti sim kuolee Vuodenajat lisäosassa?

      • TheSimmer

        Enpä oikein tiedä mistä saisi halvimmalla. Minun mielestäni parhaita lisäosia ovat lemmikit, supernatural ja vuodenajat. Nuo kaikki tuovat todella paljon kaikkea uutta peliin! Paratiisisaari on myös hyvä lisäosa vaikka vaate ja tavara osuus jäikin aika pieneksi kyseisessä lisäosassa :( minulta tosin jäi kyseisen lisäosan pelaaminen aika vähiin sillä isla paradiso jäätyili joka sekunnilla joten meni aika pelikelvottomaksi :( En voisi todellakaan kuvitella pelaavani simssiä ilman lemmikkejä!!


    • TheSimmer

      Vuodenajat tuo ihanasti vaihtelua simssin ainaiseen kesään! Lisäosa on siis aika laaja, ja itse ainakin tykkään kaikista juhlista joita vuodenajoissa on! Suosittelen ostamaan myös supernaturalin, jos yliluonnollinen kiinnostaa ;) tuo nimittäin myös peliin paljon vaihtelua ja mukana tulee myös hyvin laaja valikoima vaatteita ja tavaroita c; joten suosittelen molempien lisäosien ostamista lämpimästi!!

    • Sim-Apua

      Moi! Mulla olisi "pieni" pulma. Tein simssiin talouden, jossa on yksi nuori aikuinen tyttö, ja sillä kaksi koiraa. Talous muutti Isla Paradisoon. Yritän saada tytölle poikakaveria, ja kokeilla uusia juttuja, jotka tulevat Vuodenajat-lisäosassa. Yritän pistää keväällä tytön pussauskoppiin töihin, mutta aina kun mies lähestyy, tyttö lähtee kopista, ja tulee ilmoitus, että tienasi 0 simeolonia. Sitten, kun laitan sen menemään takaisin, miehet jäävät vain seisomaan. Ja jos en laita sitä "olemaan flirttaileva", se lähtee pian itsestään pois kopista. Sitten huomasin, että kaikilla pussauskopin-hoitajilla oli samanlailla hiukset, ja samanlaiset kengät ja mekot. Laitoin myös omalle simille, mutta ei auttanut. Enkä ole koskaan nähnyt "asiakkaita" sillä kopilla. Viereiseen menee kyllä porukkaa. Onko siinä bugi? Miten saan simistäni virallisesti pussauskopin hoitajan? Sen taloudella alkaa olla rahapula, kun se ei edes tee kokopäivätyötä, vaan on osa-aikatöissä kirjakaupassa. Tienaa pari sataa päivässä, mutta raha alkaa silti loppua. En haluaisi sitä toiseen kaupunkiinkaan muuttaa. Voitteko auttaa? Kiitän jo etukäteen, jos joku jaksoi lukea, ymmärtää ja vastaa. Kiitoksia!

      • Simahtanut

        Luin, omasta mielestäni ymmärsin ja vastaan. Omaksi harmikseni en kuitenkaan löytänyt kunnollista ratkaisua tuohon pussauskoppi-juttuun. SORRY! :(
        Mitä löysin, oli mm. 66 täyteen kirjoitettua sivua Isla Paradisoon liittyviä ongelmia jo pelkästään MTS:n puolella ja paljon muita samantyylisiä sivuja. Niitä oli ratkaistu tietenkin eri tavoin, osin hyvinkin kehittyneillä ja huolellista toimintaa edellyttävillä tavoilla. Jotkut meni kuntoon "vain" lataamalla lisärin uudelleen, jotkut ongelmat vaati lähes tieteellisen tarkkaa korjaustyötä, mutta en hoksannut mitään mikä ensinnäkään koskisi pussauskopin (engl. kissing booth) toiminnan korjaamista tai olisi antanut mitään takuuvarmaa patenttiratkaisua lisärin lukuisiin ongelmiin.
        Pitkä selitys, ei varmaan paljoa apua, mutta oletko ladannut lisäriä uudestaan ja varmistanut päivitykset? Jos itse haluaisin korjata tilanteita pelissä, kokeilisin ensinnä nuo perusjutut. No olet TIETENKIN tsekannut ne, mutta tyhjensitkö Cachet (siitä on muistaakseni ohjeet mm. MTS:n sivuilla) ja tarkistitko, onko sulla mahdollisesti jotain kamoja, jotka voisi aiheuttaa jonkin yhteensopivuusongelman esim. lisäosien ja/tai niiden ja pelin itsensä välillä?
        Se, mitä moni on tehnyt (ja vakuuttanut auttavan tosi moneen ongelmaan niin peruspelin kuin lisäosien kanssa) on sitten modit ja erityisesti Twallanin Master Controller-modin käyttö, jolloin pienemmät bugit ei niin haittaa ja monta isompaa saat kuntoon. Tämä ei ole varsinainen mainos, mutta olen itse opettelemassa MC:n käyttöä ja tiedän, että se sopii ja toimii mun pelissä tosi hyvin. Joku kertoi Overwatch-paketin (MC:n osa) jelppineen Isla Paradison kanssa, joten asiaa voisi kukaties harkita.
        Ok, asiaan. Jos kerrot ...
        1) Käytätkö modeja (jos niin mitä ja voisiko jokin niistä olla vanhalla päivityksellä tai sopia huonosti sinun lisäreittesi kanssa) ?
        2) Tuleeko ongelma esiin myös Isla Paradisossa aloittaneiden talouksien suhteen ja onko tuo pussauskopin juttu kukaties vain yhden tallennuksen ongelma?
        3) Mitä kaikkia lisäreitä sulla on käytössä taustalla. Joskus muistan saaneeni ilmoituksen siitä, että mun simi onkin olevinaan "matkalla", kun on ollut jotain ihme vaikeuksia - ja tää oli vain yhden lisärin jälkeen (Maailmanmatkaaja). Se meni sillä kertaa kuntoon, kun päivitin. Olisi helppo kuvitella, että jotain samantyyppistä voisi tapahtua muidenkin lisärien kanssa.
        ... niin lupaan katsoa noita ongelmaratkaisuja uudelleen. Harmi kyllä en osaa välttämättä ratkaista juttua vaikka haluaisin, mutta joskus "sokeakin kana löytää jyvän". :)
        Kohteliaimmin Simahtanut (anteeksi pitkä pölötys)


      • Sim-Apua
        Simahtanut kirjoitti:

        Luin, omasta mielestäni ymmärsin ja vastaan. Omaksi harmikseni en kuitenkaan löytänyt kunnollista ratkaisua tuohon pussauskoppi-juttuun. SORRY! :(
        Mitä löysin, oli mm. 66 täyteen kirjoitettua sivua Isla Paradisoon liittyviä ongelmia jo pelkästään MTS:n puolella ja paljon muita samantyylisiä sivuja. Niitä oli ratkaistu tietenkin eri tavoin, osin hyvinkin kehittyneillä ja huolellista toimintaa edellyttävillä tavoilla. Jotkut meni kuntoon "vain" lataamalla lisärin uudelleen, jotkut ongelmat vaati lähes tieteellisen tarkkaa korjaustyötä, mutta en hoksannut mitään mikä ensinnäkään koskisi pussauskopin (engl. kissing booth) toiminnan korjaamista tai olisi antanut mitään takuuvarmaa patenttiratkaisua lisärin lukuisiin ongelmiin.
        Pitkä selitys, ei varmaan paljoa apua, mutta oletko ladannut lisäriä uudestaan ja varmistanut päivitykset? Jos itse haluaisin korjata tilanteita pelissä, kokeilisin ensinnä nuo perusjutut. No olet TIETENKIN tsekannut ne, mutta tyhjensitkö Cachet (siitä on muistaakseni ohjeet mm. MTS:n sivuilla) ja tarkistitko, onko sulla mahdollisesti jotain kamoja, jotka voisi aiheuttaa jonkin yhteensopivuusongelman esim. lisäosien ja/tai niiden ja pelin itsensä välillä?
        Se, mitä moni on tehnyt (ja vakuuttanut auttavan tosi moneen ongelmaan niin peruspelin kuin lisäosien kanssa) on sitten modit ja erityisesti Twallanin Master Controller-modin käyttö, jolloin pienemmät bugit ei niin haittaa ja monta isompaa saat kuntoon. Tämä ei ole varsinainen mainos, mutta olen itse opettelemassa MC:n käyttöä ja tiedän, että se sopii ja toimii mun pelissä tosi hyvin. Joku kertoi Overwatch-paketin (MC:n osa) jelppineen Isla Paradison kanssa, joten asiaa voisi kukaties harkita.
        Ok, asiaan. Jos kerrot ...
        1) Käytätkö modeja (jos niin mitä ja voisiko jokin niistä olla vanhalla päivityksellä tai sopia huonosti sinun lisäreittesi kanssa) ?
        2) Tuleeko ongelma esiin myös Isla Paradisossa aloittaneiden talouksien suhteen ja onko tuo pussauskopin juttu kukaties vain yhden tallennuksen ongelma?
        3) Mitä kaikkia lisäreitä sulla on käytössä taustalla. Joskus muistan saaneeni ilmoituksen siitä, että mun simi onkin olevinaan "matkalla", kun on ollut jotain ihme vaikeuksia - ja tää oli vain yhden lisärin jälkeen (Maailmanmatkaaja). Se meni sillä kertaa kuntoon, kun päivitin. Olisi helppo kuvitella, että jotain samantyyppistä voisi tapahtua muidenkin lisärien kanssa.
        ... niin lupaan katsoa noita ongelmaratkaisuja uudelleen. Harmi kyllä en osaa välttämättä ratkaista juttua vaikka haluaisin, mutta joskus "sokeakin kana löytää jyvän". :)
        Kohteliaimmin Simahtanut (anteeksi pitkä pölötys)

        1. Modit. En käytä, koska olen niin tyhmä etten osaa ladata. Yleensä, pistän veljeni hoitamaan sellaiset asiat.
        2. Muut taloudet. Juuri sitä selvitän parhaillaan. En ole muissa talouksissa päässyt kevääseen asti, mutta pelaan simssiä tällä hetkellä, ja on enää 1 päivä kevääseen. Joten kommentoin vielä tähän, että toimiko.
        3. Lisäosat. Mulla on peruspeliin lisäksi Lemmikit, Iltahuvit, Paratiisisaari, Supernatural ja Vuodenajat. Tuossa järjestyksessä hommattu.

        Miten niitä voi päivittää? Olisi kiva tietää. Toivottavasti ei pidä asentaa niitä uudestaan. Kun Lemmikit-lisäosan kanssa kävi niin, että hukkasin sen koodilapun, ja (vahingossa) poistin sen myös koneelta. Veli, ja siskon poikakaveri saivat säätää tosi kauan, mutta saivat sen (jollain ihan ihmeen keinolla) taas toimimaan.

        Itsekin näköjään tein joten kuten pitkän viestin.
        Ps. Sulla on mahtava nimimerkki! :D


      • Sim-Apua
        Sim-Apua kirjoitti:

        1. Modit. En käytä, koska olen niin tyhmä etten osaa ladata. Yleensä, pistän veljeni hoitamaan sellaiset asiat.
        2. Muut taloudet. Juuri sitä selvitän parhaillaan. En ole muissa talouksissa päässyt kevääseen asti, mutta pelaan simssiä tällä hetkellä, ja on enää 1 päivä kevääseen. Joten kommentoin vielä tähän, että toimiko.
        3. Lisäosat. Mulla on peruspeliin lisäksi Lemmikit, Iltahuvit, Paratiisisaari, Supernatural ja Vuodenajat. Tuossa järjestyksessä hommattu.

        Miten niitä voi päivittää? Olisi kiva tietää. Toivottavasti ei pidä asentaa niitä uudestaan. Kun Lemmikit-lisäosan kanssa kävi niin, että hukkasin sen koodilapun, ja (vahingossa) poistin sen myös koneelta. Veli, ja siskon poikakaveri saivat säätää tosi kauan, mutta saivat sen (jollain ihan ihmeen keinolla) taas toimimaan.

        Itsekin näköjään tein joten kuten pitkän viestin.
        Ps. Sulla on mahtava nimimerkki! :D

        Kyllä! Kyllä! Kyllä! Toisella taloudella menin kevätriehaan (tai kevätfiestaan niinkuin Isla Paradisossa sanotaan). Pistin tyypin koppiin odottamaan. Sitten, kun yksi mies lähestyi, jännitin että toimiiko, ja toimi! Ehkä on vaan vika siinä toisessa taloudessa?


      • Simahtanut
        Sim-Apua kirjoitti:

        Kyllä! Kyllä! Kyllä! Toisella taloudella menin kevätriehaan (tai kevätfiestaan niinkuin Isla Paradisossa sanotaan). Pistin tyypin koppiin odottamaan. Sitten, kun yksi mies lähestyi, jännitin että toimiiko, ja toimi! Ehkä on vaan vika siinä toisessa taloudessa?

        Joo, se on mahdollista että on vaan se yksi talous jotenkin vinksahtanut. Koska toinen tallennus toimii, niin itse systeemissä ei ole suurta vikaa. Jos ongelma-tallennuksesta olisi vanhempi versio, niin siitä voisi ehkä lähteä uudestaan - tai sitten kopioida tästä probleemipesästä ainakin ne parhaat tyypit ja "istuttaa uudelleen" johonkin toimivaan kotiin.
        Viralliset päivitykset loppui jo ajat sitten - muistelen 24.1.2014 - mutta sitä edeltäviltä ajoilta voi aina olla jotain juttuja, joiden kanssa tulee jotain ristiriitoja. Kunnia veljelle ja siskon poikakaverille, kun saivat systeemit toimimaan! Anna vaan olla toistaiseksi, kun oireet viittaavat noinkin vahvasti siihen yhteen vioittuneeseen talouteen.
        Modaaminen on helppoa sen jälkeen kun saa yhdenkin ensin oikeaan kansioon ja toimimaan. (Eroon niistä pääsee, kun yksinkertaisesti nappaa ne pois Mod-kansiosta ja nakkaa vaikka roskikseen.) Joukossa on tosi tyhmiä ja jokseenkin tarpeettomia (mun mielestä), mutta myös jokunen selvästi pelin toimintaa parantava ja/tai kutkuttavan hauska.
        Paratiisisaari on legendaarinen lisäri, mutta hurjia kuuluvat olleen jotkut sen bugitkin. Sen ilmestyttyä muutamat kertoivat koko pelinsä kaatuneen tai jotain yhtä hankalaa, ennen kuin Maxis ja kumppanit saivat juttuja korjailtua. Nyt se on kai niin kunnossa kuin mahdollista.
        Tosi kiva kuulla että ainakin olisi hyvät mahikset jatkopelien suhteen!!!
        Kiitokset kivoista kommenteista ja mietitään lisää, jos muut tallennukset alkaa kenkkuilla.
        Peliterveisin Simahtanut

        PS: En edes pyytele enää anteeksi pitkiä lörinöitä, :) Olen vaan iloinen kun ymmärsin että luultavasti on ollut vain yhden tallennuksen vika. Niitä joskus tulee, joten kannattaa vaikka tallentaa vuorotellen kahteen paikkaan, jos on huippujutut menossa.
        S.


    • hämärätontti

      Osaako joku auttaa ku mulla on tää vuodeajat ja sitte ku siinä tulee talvi niin tontit muuttu hämäriksi tää todella ärsyttää vatsinkin ku sain tän tänään ._.

    • Simsystävä

      Hei! Onko Sims 3 jotain koodia miten saisi raskausaikaa pidennettyä? :) kun se on nii kamalan lyhyt aika;/ meinaa kun sims4 on!?!

    • kaatariina

      moro! mulla ei toimi festarit tossa vuodenajois.. onks teil mitää ideoit? eli mulla ei tuu mitää festareit minnekkää ja puisto näyttää aina samalta... tarviin nopee neuvoi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe