Uusi Transit

Voltran

Onko kokemuksia uudesta transitista?. 2.2 moottorilla 100-140hv koneella. Fordilla vaan mielestäni kohtuullisen hyvä kanpanja tästä transit x 125hv mallista...

Transportereilla aina ajellut, mutta lähinnä hinta alkanut mietityttää. Transittia saisi hiukan edellisemmin vähän tehokkaammalla koneella ja paremmilla varusteilla.

Myös tätä uusinta transit custom mallia saa kommentoida!

131

33790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ouhghjkl

      Olisko ensimmäinen hyvä transu onnistuttu tekemään halvalla, sopii epäillä sellaista ihmettä.

    • Fiat on auto.
      • voltran

        Kähee peli! Mutta kokemuksia kaipailin!


    • turha viritellä

      Mitä helvettiä teette noilla 2.2 moottoreilla 100-140hv.Kun noin pienestä moottorista revitään irti tollaiset teholukemat, järkikin sanoo jo moottorin ikä lyhenee huomattavasti. Minulla on Tojo Hiace 2.5 turbo diesel 88hv jolla pärjää vallan mainiosti, ja kone kestää.

      • voltran

        Olen samaan mieltä ettei pieniä koneita kannata hirveesti viritellä. Mutta tuo 2.2 litrainen ja esim 125 hevosvoimaa ei nyt vielä liiaksi ole.

        Ei uusia pakettiautoja taida saada enään alle 100heppaisina? Lussuimmat taitaa olla sen 95hv.

        Mutta alkuperäisessä viestissä kaipailin kokemuksia uudesta transitista tai transit customista.


    • joopi1

      Nyky ajan pakut ,eivät kestä edes tavallista ajoa,autot on kylläkin yksilöitä.Tuttavallani transu aj 12 tkm vaihelaatikko hajos . Aj 12tkm ajatelkaa.Toinen ransu aj 65tkm moottori vaihtoon ,joku irtos sisällä.Itellä travikki aj 36tkm etupään iskarien yläpäänlaakerit vaihtoon.Takuu näissä täytyy olla.eihän näitä korjauksia kukaan maksa

    • voltran

      Eikö tosiaan transitista enempää kokemuksia? Ihme, yksi myydyimmistä pakettiautoista kumminkin.

      • Uusi Transit ok

        Mulla on ollut tämä uusin Transit 2,2 nyt kaksi vuotta. Mittarissa 65 tuhatta. Hyvin pelaa vain öljyt vaihdettu ei muita vikoja.


      • Voltran
        Uusi Transit ok kirjoitti:

        Mulla on ollut tämä uusin Transit 2,2 nyt kaksi vuotta. Mittarissa 65 tuhatta. Hyvin pelaa vain öljyt vaihdettu ei muita vikoja.

        Onko sulla se uusi custom?


      • Tarkka55
        Uusi Transit ok kirjoitti:

        Mulla on ollut tämä uusin Transit 2,2 nyt kaksi vuotta. Mittarissa 65 tuhatta. Hyvin pelaa vain öljyt vaihdettu ei muita vikoja.

        No eihän öljynvaihto ole mikään vika, vaan se kuuluu määräaikaishuoltoon.


      • Anonyymi

        Mulla -18 transsu custom.uudesta, ajettu nyt n.60000 ei vikoja. ajettavuus todella hyvä. ajelen myös pitkiä lomataageja tällä, syksyllä 3500 km Norjaa. On ollut hiasea,dukatoo,mersuja , Graftereit(älkää seotko näihin),ajolleen tämä paras tähän astisista. Toivotaan että jatkuu yhtä hyvin.
        Vetää vaunua ja venettä vaivatta. Alavääntöä voisi olla hiukka enemmän. Taloudellinen hyvä moottori.
        Suosittelen.
        J


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla -18 transsu custom.uudesta, ajettu nyt n.60000 ei vikoja. ajettavuus todella hyvä. ajelen myös pitkiä lomataageja tällä, syksyllä 3500 km Norjaa. On ollut hiasea,dukatoo,mersuja , Graftereit(älkää seotko näihin),ajolleen tämä paras tähän astisista. Toivotaan että jatkuu yhtä hyvin.
        Vetää vaunua ja venettä vaivatta. Alavääntöä voisi olla hiukka enemmän. Taloudellinen hyvä moottori.
        Suosittelen.
        J

        Kun sulla on kokemusta noista kaikista, niin mikä niistä on hiljaisin ja mikä äänekkäin hytiltään. Entä jousituksen kovuus/mukavuus? Mulla on nyt Ducato ja merkin vaihtoa mietin.


    • zdhfgfh

      custom on uusimalli , ei hyvä lapsentauteja

      • §1234

        siis on vai ei


    • 1-2

      No on on, nyt se on sitten hankittu!

    • customtransit

      Meille ostettiiin just uus custom käytiin testaan oli muuten tosi hyvä ;)

      • vuodenauto

        Sietää ollakin hyvä paku kun on sitä nyt 5 kuukautta odoteltu eikä toimituspäivää näy.


    • bagettiautoilija

      Eihän täällä kirjoittele kun amisviiksiset murkkukollit, joiden mielestä paku on kilpa-auto. Eniten on ajettu ahtamattomalla patalaiskalla Hiasella ja kuorma on taatusti tullu mukana. Mulla on jo 10 vuotta ollut Transit 2003 malli 85 heppasella koneella voima on riittänyt kaikkeen tavaran ajoon. Toin sillä viimetalvena trailerilla pohjammaalta keski-Suomeen 2000kg traktorin, enkä ollut edes tientukkona.
      Pidän ainakin 2000..2006 mallin Transitteja varsin edullisina ja luotettavina autoina.Kun autoa käytetään kyllä siinä jotkut paikat kuluu, en ole vielä 40 ajovuoteen kulumatonta autoa tavannut.

      • voorti

        Mulla uusi custom ja ajettu nyt 15000. Tälläiselle 175 pitkälle just prikulleen hyvä ajoasento. Lämmin ja hiljainen sekä ei jää jalkoihin. Lyhyt malli lisäksi näppärä pienellä kääntösäteellä. Ei mitään vikaa ja laadukkaalta vaikuttaa. Kerrankin pakettiauto josta voi sanoa että pitää. Aiemmin hiace niin voi sanoa että huomattavasti miellyttävämpi ja selkeästi paremmat ajo-ominaisuudet. En ole katunut hetkeäkään ja seuraava on myös Ford, ehkä jo neliveto...


      • Ransu1
        voorti kirjoitti:

        Mulla uusi custom ja ajettu nyt 15000. Tälläiselle 175 pitkälle just prikulleen hyvä ajoasento. Lämmin ja hiljainen sekä ei jää jalkoihin. Lyhyt malli lisäksi näppärä pienellä kääntösäteellä. Ei mitään vikaa ja laadukkaalta vaikuttaa. Kerrankin pakettiauto josta voi sanoa että pitää. Aiemmin hiace niin voi sanoa että huomattavasti miellyttävämpi ja selkeästi paremmat ajo-ominaisuudet. En ole katunut hetkeäkään ja seuraava on myös Ford, ehkä jo neliveto...

        Hei voorti-mies. Itse tilasin samaisen H1L1 mallin. Nyt hieman on mietityttäny koeajoauton takarenkaiden rengaskoteloista kuuluva voimakas ropina liikkeelle lähtiessä. Ilmeisesti rengaskuvioihin kiinnittyneet kivet irtoilivat. Mutta se ääni yllätti, puuttuukohan koeajomalleista mahdollinen lokarin äänieristematto/kumilevy tms.)?
        Otitko alustan korroosiomassauksen ja/tai äänieristemassan. Tuosta alustan massauksen tarpeellisuudesta haluaisin kuulla asiallisia kommentteja. Em. kysymyksiähän on turha myyjältä kysyä, jokainen tajuaa miksi.


      • Eifordia

        Ei ole vakiona lainkaan lokarinsuojia..teettävät jos tilaat ja jälki ala-arvoinen... Ei tullut ajettua montakaan kuukautta, kun meni vaihtoon.. Myöskin ohjaamon mattosarja eihtinyt koskaan tulla...


      • Anonyymi

        Leo Laine Oy....Lokari.....tekee muovisia sisälokasuojia (eli sinne auton korin ulkopuolelle pyöräkoteloon) ja auton sisälle tavaratilaan pyöräkotelosuojia mm. Transit -malleihin.

        Kannnattaa laittaa.


        https://www.lokari.fi/lokarituotteet/


    • mietityttää

      Uusi Transit alla ja kättelyssä lisälämmitin rikki ja apukuskin puolelta ääntää niinku ikkuna ois auki.

    • patu4

      Transit 155 Limited customilla ajettu nyt 63000 toimii kuin junan vessa

      • junanvessa

        Siis laskee kaiken alleen?


      • patu4

        nyt ajettu 205 000 eikä laske vieläkään alle


    • Laiskat Fordit

      Pienet konetehot ja väännöt noissa Fordeissa,täys nuhapumppu.

    • käyttäjäkokemus?

      Mukava kuulla että Transitit toimii, löytyisikö lisää samanlaisia kokemuksia?

    • Taksisuhari

      Autossa on uudesta asti ollut webasto rikki, eikä sitä saada kuntoon. Autosta hajosi myös lämmityslaite, pahimpien pakkasten aikaan, ohjaamo on kylmä. Autoon on odotettu pari viikkoa lämpökennostoa, kun se lopulta tuli, oli se valmiiksi rikki, joten auto makaa edelleen korjaamolla. Pari kuukautta sitten kuljettaja tökkäsi autolla toisen autoon perään, varaosat on edelleen tulematta. Puskuri kiinni nippusiteellä. Etujarrupaloja on mennyt 100.000 km:n aikana kolmet, luistonestojärjestemä on autossa todella surkea. Auton maalipinnasta sen verran, että 30.000km:n kohdalla auton kyljet oli jo mattapinnalla, kiilto pois. Jaaha sitten vielä ABS:n anturi takaa mykäksi 80.000km kohdalla. Maahantuojaan oltu yhteydessä, siellä pahoitellaan, mutta ei oikein riitä. Auto toimii taksina, joten autolta tarvittaisiin ajovarmuutta, ei oikein vakuuta! Hiacea ikävä!

      • KanootinKapean

        Viholliskauppiaan viritys, ToiOta mies ! HAJ!


      • Anonyymi

        Taksikuskien ajotyylillä nyt ei mikään kestä :D


      • Anonyymi

        Ootko tosiaan noin tyhmä eihän se vebasto oo ransitin vika niitähän on joka merkissä


    • Foorti

      Hauska yhteensattuma, nimittäin tuo vikalista, onko minkä ikäisestä "autosta" kyse?

      • Anonyymi

        1987


    • paketti

      Vispipuuron keittoon hyvä peli ! Väännöt TÄYSIN kateissa kun turbossa ei ole vielä tehoja, vaatii jatkuvaa "kepistystä". Valoista, kadunkulmista, jopa nopeuden nostoon lähtö... EI VÄÄNNÄ ! Sitten kyllä kun turbo on saanut kierrokset... menee ihan iloisesti.
      Täydellinen nuhapumppu.... ajan uusilla vuokrapakuilla lähes päivittäin, kolmantena päivänä uusi ford jätettiin riviin ja lähdettiin vanhemmalla transportterilla joka selvästi vääntää alhaalta. Fiat Ducatossa on muuten helvetin hyvä vääntö.... mutta ne sähköviat.

    • Cheef

      Mulla on custom 30000ajettuna. Imuilman lämpöantureita menee jatkuvasti, kolmas menossa. Tuulilasin lämmitys hajosi, lasi vaihdettiin. Ei ansaitse luottamusta. Liikaa pajapäiviä.

    • mts-

      125hv T350 neliveto itsellä, 70tkm nyt ajellut. Ei oo mitään vikoja ollut. Mukava peli talvella kun pääsee etiäpäin, eikä oo espejä haittaamassa menoa :)

      • Anonyymi

        Minkä ikäisessä nelivetoisessa ei ole ESP:tä? Onko neliveto kestänyt?


    • EIMUUTULAATU

      vikakuukauden saldo vm 15 transit custom ajettu nyt 8971km
      - lämmöt ei nouse mittari näyttää nollaa.
      - lämmöt nousee 120 asteeseen
      - polttoaine loppu mittarin mukaan, auto sammuu, todellisuudessa puol tankkia jäljellä
      - vikamerkkivalo ! oranssina amuisin lähes poikkeuksetta.

      ENSIMMÄISET 2kk:
      - tuulilasi irti
      -vebasto tiiviste viallinen , ei käynnisty
      - takatilan pohjavaneri rikki
      - penkin takaosan verhoiluvaneri rikki

    • Kgkgkgkgkgk

      Millainen on Transit nelivetoisena? Kokemuksia?

      • nbvbnm

        Onko sillä nelivedolla mitään merkitystä, jos auton niin huono kestämään, ettei sillä voi juuri ajaa?


    • Fordmies125hp

      30000 ja etujarrupalat loppu, normaalia kulumista mukamas. Ajan tyhjällä autolla maantieajoa pääasiassa...! Moottorin ohjauksessa häiriötä ja tehot hukassa, jokin anturi kamut. ..

    • transitmiesx2

      Custom löytyy, mittarissa kohta 65tkm. Tekniikka pelannut hyvin, öljy vaihto ja etujarrupalojen vaihto koko aikana, mutta kori on ympäriinsä ruoste pilkkuja täynnä, tuntuu olevan ainakin valkoisissa tätä ongelmaa.. massat puskee helmoista läpi.. Tavaratilan lokasuojat painuu nojatessa läjään, joten ohutta peltiä on kun joku metelistä mainitsi. Yhtä hyvä auto kun kaikki muutkin uudet nykyään.. Tämä on ns ensinmäisiä suomeen tulleita customeita.

      • patu4

        Itselläni oli aikaisemmin MB Sprinter valkoinen, jossa ruostepilkkuja täynnä maahantuojan mukaan lentoruoste....näkyy kai vaan valkoisessa paremmin.


      • transitmiesx2
        patu4 kirjoitti:

        Itselläni oli aikaisemmin MB Sprinter valkoinen, jossa ruostepilkkuja täynnä maahantuojan mukaan lentoruoste....näkyy kai vaan valkoisessa paremmin.

        Meillä oli kans sprintereitä, mutta monien paja päivien vuoksi laitettiin kiertoon. Senhän tietää mitä lentoruoste sprinttereissä aiheutti :) Tuossa meidän customissa ei suoraan keulassa ole täpliä yhtään mutta muualla kyllä on ja kolo siihen jää kun hinkkaa pois niitä..


    • patu4

      83000 ajettu etujarrupalat ja öljyt, toimii moitteettomasti.

      • patu4

        100000 nyt mittarissa eka katsastus ok, muutenkin kaikki toimii moitteettomasti.


    • MAK60

      Custom , 54000 km , ei vikoja , mukava auto ajaa

    • Tyäeläkeläinen

      Kyllä varmaan on yhtä suuri murhe. Transit ammattikäytössäkin .
      Vaihdatin öljyt tuossa lähipajassa, ja juttelin tuon huoltomiehen kanssa, myös Trasitista .
      Sanoi olevan tuttu kapine myös hänelle, työn puolesta,ja oli tullut myös EGR venttiilivika tuiki tutuksi .
      Kuusi kertaa oli tuo palikka vaihdettu, sinä aikana, mitä tuo Fordi oli ollut hänellä käytössä.
      Vikaa ei löytynyt mistä johtui, vaan uuden kun vaihtoi, vähän aikaa taas pärjäili.
      Fordilla tuo EGR venttiili maksaa vajaat 250 e . kpl, niin melkein 1500 euron edestä tuli venttiileitä ja työt päälle .
      Näppärän "kopin" jos haluaa ,tuo alusta on usein surullista kyllä ,Transit.
      Takavetoisessa Transitissa taas tuo koppi koko venähtää ,kuten Mersussa ja Renussa.

      • Anonyymi

        Eikös se tuommonen EGR kannata poistaa kokonaan? Mitä sillä siellä tekee sotkemassa imusarjaa, venttiiileitä jne ja laskemassa tehoja. Minä olen molemmista aiemmista dieselautostani ihan ensimmäisenä ottanut sen pois käytöstä. Toisesta lähti sitten vielä katalysaattori ja toisesta dpf.

        Monet turhaan kärsii noista EGR/DFP ongelmista...


    • 12kktakana

      Laskin tuossa 2015 tammikuussa hankitun uuden vikalistaa eka 12kk delta. Pääsin lukuun seitsämän.. Auton mittarissa nyt 29000 km.
      Käytännössä aina kun itellä on aikaa ja motivaatiota sen voi käyttää Ford korjaamo kanssa (maahantuojan kanssa ) seurusteluun. Sopivasti aina joku vika päällä, eli aiheita ei puutu. Viimeisimpänä kallistukset etupyörissä, toinen puoli plus 0,5 ja toinen etupyörä 0,0. Vetää keskikaistalle ajettaessa. Ei ole säädettävissä.
      Sellainen vaikutelma että mitä enemmän vikoja ja kuukausia auton hankinnasta sen nihkeämpi Ford.
      Fordin viesti " valitettavaa kun omistat näin vikaherkän auton ja sinulla tällaisia vastoinkäymisiä auton suhteen"
      Viimeinen motivaatio ajaa uudella foordilla katoaa jos takuunalaisetkin korjaukset pitää itse kustantaa.. Korjaisin mielummin vanhaa autoa omaan piikkiin kuin uutta jossa "takuu" voimassa.

    • kulukuri

      Mulla on ollu 3 Transittia ja mielestäni paras Transitti on takavetoinen.
      Ei enää Transittia.

      • ainarikki

        Kahdeksas vika tuli juuri yksivuotis lahjaksi transittiin, vielä ei ole 30tkm mittarissa. Webasto jälleen rikki sopivasti kun ensiviikolle luvattu 20 asteen pakkaset. Korjaamon jonot yleensä viikko pari.


    • Taksimiescustom

      Aika usein käyttäjissä vikaa. Auto tarvii muutakin kuin ajamista. Tämän päivän autoilijat ei seuraa muuta kun mittarin valoja.

    • ainarikki

      Jos auto on uusi ja käyttäjät ajaa työkseen, en näe käyttäjissä vikaa. Ikävää on todeta, että paskan myivät. No nyt ensimmäistä kertaa takuukorjaus meni korjaamolla hyvin. Auto tuli kuntoon tuolta osin, tosin etupellin lukko pitää korjauttaa, kun tulee jotain muutakin asiaa Fordi korjaamolle.

    • ainarikki

      Pitääpä 10 vika, transu vm 2015 ajettu alle 30 te, auto on ajokelvoton -22 asteen pakkasilla. Ohjaamoon ei käytännössä tule lämmintä ilmaa ollenkaan. Moottorilämmöt ei nouse, muuten kuin pitämällä kierrosluvut yli 80% maksimista eli n 4000kier/min.
      Jos saadaan porukka transiitinomistajia kasaan olen valmis viemään joukkokannetta eteenpäin. Auto on käytännössä täysin suomenolosuhteisiin sopimaton, mikä vielä tekee tästä isomman petoksen on se että Ford mainostaa että autossa on lisälämmitin.. Tuo lämmitin puhaltaa KYLMÄÄ , VAIN KYLMÄÄ takatiloihin. Ilmoitelkaa jos kiinnostustaa olla mukana joukkokanteessa.

      • bussiyrittäjä

        Tulen mukaan joukko kanteeseen ...on täydellinen kesä auto ja moottorissa ei vääntöä...paska


    • voorti125

      - 25 000 ilmamassa anturi; tehot putosi ja keskikulutus nousi n. 1,5 l/100km, takuutyö
      - 30 000 etujarru palat; hälytys brake pad tekstillä, laskutustyö
      - 35 000 etu tuulilasin vaihto; lämmityslangat poikki kuljettajan puolelta, takuutyö
      Lisälämmitin toiminut hyvin, samoin lämmityslaite

    • rikkikutenkuuluukin

      Kaikki varmasti toimii mutta toimiiko ne niin että auto olisi ajokelpoinen suomessa, vastaus: Ei.

      Jos takaosa jäässä vielä 45min ajon jälkeen niin aika hengetöntä on lämmöntuotto, vaikkakin takaosassa fordin tehdasasenteinen lisälämmitin puhaltaa täydellä teholla.
      Transu toimii ja on tarkoitettu max 5-10 asteen pakkasille. ( jos osaa lukea ja tulkita, tuo kyllä sitten ostajalle selviää ohjekirjasta, mutta myyjät eivät tuota ymmärrettävästi kerro).
      Rekisteriotteen ykkösosaan on juhlavasti fordin toiveesta kirjoitettu jotenkin näin :
      Trafi on tarkistanut ja hväksynyt auton turvallisena suomen liikenteeseen.

    • Juppelo69

      8.1.2016 Jossa Lectica retkeilypaketti 7:lle. Custom siis.
      Wrbasto ajastuksella ei toimi. Tuulilasi ei lämpiä. Takaosan kaiuttimet ei toimi . Muuten auto lämpiää ja toimii ? Ajettu jo hurjat 600km . toinen tankillinen menossa jo. Eka meni nopsaan . Näyttää 14 litran kulutusta tietokone?? eka korjaushuolto varattu ens viikolle

      • bussiyrittäjä

        ei tule koskaan kuntoon...16 l/100km on normaali kulutus tällä uudella moottorilla...pitäisi testauttaa VVT:llä ...varmasti saadaan saastuttavin moottori mitä on markkinoilla...


    • fordainarikki

      Vaihtoehdoiksi jäi valittaminen kuluttajariitalautakuntaan ja / tai Käräjäoikeuteen.
      Myyjäliike vetäytyi piiloon eikä kommentoi asioita millään tavalla, enää 2viikkoon ei ole vastauksia tullut. Auto seisoo mielestäni ajokelvottomana merkkiliikkeen pihassa. Puolenvuoden / vuoden oikeuskäsittely edessä.
      Kiva palkinto uuden foordin ostajalle. Kaikki kivet käännetty, sekä maahantuojan että myyjäliikkeen kanssa. Tyhjiä lupauksia, ei muuta.

      Kirjoittelen muille tiedoksi miten asia etenee.. ja mikä aikanaan tulee olemaan lopputulos.

      • bussiyrittäjä

        Olen myös kiinnostunut ....että tulisi asiaan oikeaa tietoa...Pitää kai laittaa yhteinen sähköpostiosoite johon kaikki vastaavat, niin saadaan asia joukolla eteenpäin...merkkiliikkeen kanssa ei enää kannata taistella....


    • huonoauto

      -Ei ole FORD auto eikä piika ihminen-

    • rikkikutenpitääkin

      Tuo on tiedossa,
      Odottaa voisi, asian olevan nykyisin toisin.Vipuun menee kun katsoin auton ulkonäköä, esitettä ja ajettavuutta. Ne on muuttuneet mutta laatu ei.
      Jos valmistusmaa on turkki ja maahantuojalla hyvät juristit, mitä muuta voisi odottaa.

      • bahko

        Onhan noita kokemuksia tullut isokeulaisista transiteista. Kyseisillä autoilla on ajettu noin 75-147 tuhatta kilometria runsaan kahden vuoden aikana. Kaikista kolmesta bussista on mennyt turbot ja adbluepytyt jäätyvät, kytkmiä on vaihdettu. Osia odotellaan 2-4 viikoa. Harrastelija voi käyttää näitä autoja ,on aikaa odotella. Ei ammattikäyttöön. Muuten kiva auto ajaa.


    • ejvää

      3 ja 90000 km ajettu hyvä auto muute mutta talvipakkasella hirviä jyrinä koneen käynnistä yli -20 astetta tavarat tippuvat takuu aikana eivät myöntäneet vikaa mutta nyt myöntävät että vääränlainen materiaali konetyynyissä kovettuvat pakkasessa

    • Customilla

      Transit Custom v.14 olen ajellut vajaat 40tkm.
      -auto kiemurtelee, sitä saa ohjata koko ajan. Vastaavaa ongelmaa tosin Transporterissa ja Vitossa. Bridgestone kesäkumeilla pahempi, Nokian kitkoilla parempi. Rengaspaineita säädelty ym. Ongelman aiheuttaa ns. apujouset eli kumipuslat jotka ovat taka-akselissa kiinni ja ajossa kuopissa perä kantaa niiden varaan jolloin kiemurtelu alkaa. Autossa max. 200 kg tavaraa, voi olla parempi jos olisi tonni kuormaa. Tätä testatiin niin että puslat otettiin kokeeksi kokonaan pois, auto kulki selkeästi paremmin suoraan! Joihinkin 310 malleihin on laitettu jäykempiä jousia, se kai auttaa asiaan. Minun autossani ongelmaa parannettiin laittamalla perus Transitin lyhyemmät puslat, parani selkeästi.

      Vivarolla 03 tuli ajeltua 318tkm, se meni suoraan kuin juna. Transit ym. kuskit eivät asiaa huomaa kun ovat tuohon tottuneet (tai isompi kuorma), muutaman kanssa olen jutellut eivätkä ole vastaavaa huomanneet. Itse huomasin asian heti kun Custom ilmestyi ja kävin koeajolla, myyjän kommentti: "Fordissa on niin tarkka ohjaus", niin onhan sen oltava tarkka että edes pysyy tiellä...

      Pari kertaa yli 15 pakkasella lämpömittari aluksi startatessa ok, lämppäri (tietääkseni Eberi) oli käynyt 20-30min joten kone lämmin (sisätilan lämmöt sinisellä).
      Ajellessa mittari menee nolla-asentoon eikä siitä nouse vaikka kone varmasti lämmin.
      Korjaantuu kun auton sammuttaa hetkesi, ovet lukkoon jne...
      Heti tän jälkeen mittari on taas toiminnassa. Saattaa olla anturivika (kosketus) mutta veikkaan että softassa tms. on bugi eikä sitä helpolla saada korjattua kun starttaukset hävittävät lokia. Ei suuri ongelma jos kerran talvessa esiintyy (en usein ole kovemmalla pakkasella ajellut.

      Muuten ok peli ainakin toistaiseksi.
      Kyllähän Hiaceja tulee käyttövarmuuden suhteen ikävä mutta nykypakut taitavat kaikki olla tällaisia:-(

      • ejvää

        Sääjätin aurauskulman uudestaan rauhoittu paljon


      • eesau8

        Transis miehet on p------ä! Citikka miehet on rautaa!


      • Joopi
        eesau8 kirjoitti:

        Transis miehet on p------ä! Citikka miehet on rautaa!

        Citikka ei ole auto, eihän niissä pysy maalitkkaan Itselläni toinen ransit ei mitään vikaa ole noissa ollu. Ranskalainen paketti auto on pommi


    • ainarikki

      Ei rauhoitu koska kamppereita ei voi säätää.
      Tuo lämpenemättömyyvika on kyllä todellinen, mittari ja anturi vaihdettu,akku vaihdettu lisälämmitin korjattu..silti - 2 c asteen pakkasella auto on kylmä.
      Uutta Fordia olen käyttänyt puolenvuoden aikana enemmän korjaamolla kuin japsiautoja koko 25v ajohistoriani aikane.. Kyllä on vaikeaa uskoa tätä laatukulttuurin muutosta todeksi.

      • huvittavaa

        Seuratkaa pakkas aamuna -10-15 , luistonestonvalo syttyy , lämpömittari pysyy nollassa, eberi ei lähde päälle , flekti huutaa nokassa vaikka kone kylmä , ABS- sekoilee, kaasua automatiikka ei toimi, kaikki kuittaantuu kun sammutat ja jatkat matkaa . Tämä o n periytyvä " ominaisuus" . Ekalla Customilla ajoin 156 tkm josta " ominaisuus" löytyi ja nyt tokassa on 67 tkm ja " ominaisuus" on säilynyt. Päivityksiä tehty ja tilanne huononi nyt ongelma tulee 2-3 asteen pakkasessa.


      • juppanasaaq
        huvittavaa kirjoitti:

        Seuratkaa pakkas aamuna -10-15 , luistonestonvalo syttyy , lämpömittari pysyy nollassa, eberi ei lähde päälle , flekti huutaa nokassa vaikka kone kylmä , ABS- sekoilee, kaasua automatiikka ei toimi, kaikki kuittaantuu kun sammutat ja jatkat matkaa . Tämä o n periytyvä " ominaisuus" . Ekalla Customilla ajoin 156 tkm josta " ominaisuus" löytyi ja nyt tokassa on 67 tkm ja " ominaisuus" on säilynyt. Päivityksiä tehty ja tilanne huononi nyt ongelma tulee 2-3 asteen pakkasessa.

        aikas outoja mielipiteitä,meillä customeita 4kpl taxissa, vähiten ajetussa 270.000 th ja kahdessa yli 300th km.ei vikoja


    • ransitmieskin

      Viimevuonna oli Moottori lehdessä uusien pakettiautojen testi jossa oli kuusi pakettiautoa mm. Ford Transit Custom, Volkswagen Transportter, Mercedes Vito, Citröen Jumpper, Toyota Pro Ace ja muistaakseni joku Nissan malli. Harmi etten muista numeroa mut ei niitä ole kuin kuusi/vuosi löydä siitä.
      Luin testin koska oli ajankohtaista vaihtaa pakettiautoa ja halusin päivittää tietojani missä mennään. Tarkempaa analyysia en nyt tee mut sen muistan testin tuloksista et Custom ja Transportter olivat sen testin parhaat fifty/fifty eli sama kumman ostat. Itse kallistuin Transitin puoleen kuultuani Transportterin huoltohinnoista ja varaosahinnoista.

    • ainarikkiuusiford

      Transporterin laatu on aivan eri tasolla transiittiin verrattuna, tuo on päivänselvä asia. Transussa on kiinnitetty huomio vain hilavitkuttimien määrään ja koeajo kokemukseen. Vanhat transut olivat oikeasti vielä autoja verrattuna näihin nyky vitkutinhärpäkevimstaakeihin. Elämäni kalleimmat 30tkm takana vm 2015 transulla. Takuukirjauksista ei transunkohdalla saa päättää yksikään korjaamo suomessa vaan Ford on ilmeisesti valtavan takuukorjausmäärän paineessa kieltänyt korjaamasta autoja vaikka autot viallisia. Kaikkiin korjauksiin pitää saada etäyhteydellä suoraan auton datasta fordin kuittaus.. Muuten ei auta vaikka auto käyttäytyisi miten jos vikakoodi ei päällä korjauslupaa ei anneta yhdellekkään merkkikorjaamolle. Kokemusta on!!

      • Yks.yrttäjä

        350 L -14 ajettu kohta 60000 toiminut
        Hyvin(takaveto) muuten.
        Vakiolämmitin on puolikas lämmitin piti lämmittää myös ohjaanon pakkasilla ennen ajoonlähtöä. Mutta lämmittää vain moottorin normilämpöön mittarin mukaan.
        Eikä huoltoliike mahda asialle mitään.Samoin näyttää asia olevan myös maahantuojan osalta.


    • Putkijulli

      Eipä ole customista kehumista. Pääsin 165km niin alko mittarissa kaikki valot vilkkumaan ja ei kun huoltoon.. ( olivat parkkitutkan uusineet taakse) auto taas toiminnassa ja pääsin 300km niin sama vika.. Otin johdot irti parkkitutkan älypurkista niin auto toimii.. Huoltoo odotellessa.. Autolla on siis ajettu 560km

    • patu51

      Ajettu 114000km vm-13 toiminut moitteettomasti sekä pakkasella että suojalla eikä ole tarvinnu palella,,,olen huonommillakin ajanut.

    • vwtrans

      Transportterit on mm. kansivikaisia. Ajettu 80 000 km ja kas kansi pamahti, ainoa lohtu on kuulemma se etten ole ainoa joka tällaista on saanut kokea. Laakkosen hintatason tietäen voit arvata mitä maksaa kansi homma uuteen ransportteriin. Kiitos siitä. Sit on nää vetonivelten boorit jotka täytyy vaihtaa kun eivät kestä menoa, on tyyppivika. Nyt loppu rahat edes kertoa enempää.

    • huiattu

      Uusi iso iso transit on kaamee ajettava ja välitykset sellaiset , että kutosvaihde käytännössä tarpeeton. Ja sisälle kuuluu ärsyttävästi koneesta joku sirinä ja kilkatus . Sitten vielä se vapina, johtuu ilmeisesti kartaanin epätasapainosta .Ford liikken mielestä ei mitään vikaa. Oliskohan niin , että loppu ammattitaito . Ei voi korjata jos ei osaa. Kyllä on viimeinen transu meillä.

      • Kyllästynyt95

        Itsellä vuoden ikäinen Transit. Jatkuvasti saa olla soittamassa huoltoon ja kyselemässä mitä mikäkin teksti näytössä tarkoittaa. Ilmoituksia tulee moottorin huollosta vaikka ei ole kuin 10000 mittarissa. Tulee huollon pojat tutuksi. Takaovien vaahtumuovipalat lensi pois jo parissa kuukaudessa. Eturoiskeläpät roikkuvat enää parilla kiinnikkeellä. Ja vaihteet. Risteystä lähestyttäessä pitäisi vaihtaa ykköselle tai kakkoselle mutta vain kolmonen menee tupaan. Pitäisi varmaan vaihtaa samalla tavalla kuin synkronoimattomissa kuorma-autoissa. Auto menee aivan varmasti vaihtoon ennen takuun päättymistä. En voi suositella Transitia kenellekään.


    • ainarikki

      On kyse siitä ettei voi korjata kun fordin kansainvälinen takuuosasto ei anna korjauslupaa. Liikkeethän ei näitä yleisiä tyyppivikoja omaan piikkiin ota,

    • bussiyrittäjä

      On kokemusta .20000km ..uusi 2.2 155hv....on kesäauto..kun pakkasta 15 c ..lämpömittari ei nouse yli 65 asetta...bussiversio (eberiin uusittu jo ohjauskortti ja termostaatti vaihdettu koneeseen merkkikorjaamolla...ei auttanut)..matkustajia paleltaa aina ..eivät enää tilaa tätä bussia...Arvatte mitä yrittäjä tässä vaiheessa tekee...Ford on myynnissä, mutta ei kukaan tietoinen ainakaan moiseen puutu.

    • huiattu

      Tämä ,ettei fordti anna lupaa takuu korjata voi kyllä pitää paikkansakin. Koska homma on tosi tahmeeta. Myyntiliike kyllä lupaa ottaa selvää asiasta . Mutta mitään ei tapahdu , vaikka kuinka tiedustelisi. Mikä se sellanen takuu on , ei ole olemassa mitään takuuta . Se on vaan tahroja paperilla. Suomi taitaa olla niin pieni markkina alue, että se on fordille ihansama mitä täällä kiukutellaan . Oiskohan kuluttajansuoja virastosta mitään apua ?

    • Erittäinkettuuntunut

      Itellä 14vm transit 18 tuhatta ajettu nyt kolmenkuukauden aikana ollu 5 viikkoa pajalla.ensiks imuilman lämpöanturi ja nyt joku semmone vika mitä eivät ole vieläkään löytäneet ja jo kaks viikkoo ollu Pajalla että ei voi muuta sanoo ku paskan möivät ja elkää helvetillä ostako kukaan kyseistä mallia

    • ainarikki

      Nyt on taas 4000km ajettu lisää vm 15 ransulla. Tahti on tasaista vikoja nyt yhteensä 12.
      Uusimmat:
      -ilmastointi ei jäähdytä
      -start stop ei toimi
      -takaa kuuluu kolinaa montuissa
      - tuulilasilämmitys rikki

      Otetaanpa lomaa ja uusitaan vuodenvaihteen 2 viikkoo en korjaussessio.

      • Anonyymi

        Start stop toiminto pitäisikin poistaa melkein autosta kuin autosta. ihan perseestä ja täysin turha toiminto.


    • kokeilueikannata

      Suomen viranomaiset eivät käytännössä voi Fordin toiminnalle mitään koska:
      -Ford ohjeistanut että minkäänlaista raporttia asiakkaalle ei saa antaa
      -Kaikki auton tiedot säilytetään fordin omilla palvelimilla ulkomailla.

      Milläs todistat viat ja sen että vikoja on saatettu yrittää korjata vaikkapa kymmeniä kertoja eka takuuvuoden aikana.

      Fordin johtaja Jenkkilästä astui oikein esiin viimeviikon mm kauppalehdessä ja kehui suomalaisia Ford jälleenmyyjiä kun ne ovat kuin iso vahva perhe.
      Lue tämä: Kukaan jälleenmyyjäei käräytä fordia sen toiminnasta (kartellista) Vaan kaikki pysyvät asian takana eivätkä vain suostu tekemään muuta kuin pyörittelemään asiaa ja peukaloita.

      Suomalainen tyhmä Ford karja ostaa kyllä .. Eikä edes epäile Fordin toinnan moraalittomuutta.

    • ainarikki

      Ford haettu korjaamosta kaksi vikaa jäi korjaamatta.
      Takuu korjaus jatkuu..

    • TransitCustomMies

      Nää tuntuu olevan vähän keneltä kyselee ja kuka on oikeasti ajanut autolla saati sitten omistanut sellaista.
      Ja sitten vielä tämän palstan asiantuntijat...
      No uskalsin hankkia tuollaisen customin lisäpenkeillä ja vielä ihka uuden. Takuu 5 vuotta 150 tkm, joten en ainakaan itse usko kusetukseen ennen omaa kokemusta. Niin ja onhan noita mielipiteitä. Linkissä on yksi pohjoisen kuskilta... http://www.carsport.fi/ford-transit-custom-kerää-kehuja-kittilässä

    • kokemuskunniaan

      Ford kaupiaat täällä (kin) myyntikirjettä pukkaa..uskokoon ken tahtoo ja kenellä kuve kestää kokeilla.

    • FordTransitConnect

      Nykyautot vaikuttavat merkistä riippumatta olevan moniongelmaisempia kuin yksinkertaisemman tekniikan vanhemmat rattaat.

      En sitten kuollaksenikaan löytänyt artikkelia (jossain kirjainmerkeissäni sen pitäisi olla tallessa) jossa kerottiin miten nykyautoissa on enempi koodia kuin lentokoneissa. Taisi olla Talousanomien auto-osiolla jokunen vuosi sitten.

      Lisäksi suuri osa eri palikoista eri merkeille tulee samoilta suurilta tehtailta, eivät nykyiset autonvalmistajat läheskään kaikkea itse valmista.

      Laitetana hieman vastapainoa muutamille, joilla vaikuttaa oleen monia ongelmia ja osa numeroiduista ei edes ole yksilöityjä, eli ei edes kerrota mitä vikoina kerrotaan.

      Fordin rattaat kuitenkin edelleen ovat laajalti ammattikäytössä ja ohessa yksi esimerkki lisää.


      £££

      "First major order for Transit Connect received"

      Tuesday 11 February 2014

      "AHEAD of its official UK launch in the middle of February Ford has received its first major fleet order for its new Transit Connect compact van. In fact, deliveries have already begun to the Gloucester based care services provider, Mears Group."

      "One hundred of the new vans will be delivered this month to the company which already has a fleet of 4,300 vans and 700 cars nationwide."

      "Both the new Connect and Custom models were instrumental in helping to secure a five-year contract with Mears, in a deal which will see Ford supplying up to 1,000 light commercial vehicles a year.""

      "Mears Group asset manager, Jo Hammonds, said: “The new Ford Transit Connect’s fresh styling, greater load space, better economy, emissions and whole-life costs are the factors which make it a very attractive prospect for us.” "

      - http://vans.autotrader.co.uk/van-news-reviews/ford/transit-connect/first-major-order-for-transit-connect-received/71f6e1ba-bd3b-4d4b-8180-afff0b3193b4

      Ps. Itse harkitsen yksityiskäyttöön Ford Transit Connectin ostoa ja mieluusti uudemmalla 1.6 HDCi 120 hv Euro6 koneella ja PowerShift automaatilla. Kyse olisi ensimmäisestä Fordista ja pakusta, monia muita merkkejä on ollut.

      Tuo automaatti on ilmeisesti ns. robottilaatikko DSG-tekniikan tapaan, mutta en ole tietoinen millainen Fordin sellainen on kestävyysmaineeltaan. Fodrin mehumaija-laatikko on pikemminkin kestävä oikein käytettynä ja huollettuna.

      "Ford Transit Connect van review"

      - http://www.autoexpress.co.uk/ford/transit-connect

      £

    • Viatissa500Vikaa

      Kyä komeesti pukkaa !!! Norjan vuoria nousi kepeästi (3500kg), Kiirunan tietyö suorilla (soraa) kutosella lykkäs 125 km/h komeesti !!!
      Asuntoauto transit on hyvä ajaa, talvella lämmöt riitti hyvin asunto-osaankin ajaessa , musiikit soi !! 22000km/ vuosi, ei vikoja !!

    • Flippe

      Hyvin on 2.2 Customi pelannut, eikä ole ikäkävä Hi-Acea millään tavalla. Kilometrejä 67 000 normi huollot ei muuta. Mainitsemaani -80 luvulle juuttuneeseen kulkupeliin verrattuna aivan eri vuosituhannelta.

    • johtolähti

      Puhut huolloista, siis monikossa. Ei noilla kilometreillä autoa tarvitse huollattaa kun kerran. Kävin koeajamassa fordin (ei auto) siinäkin huoltoja (korjauksia) pitäisi olla vasta yksi takana, noissa kilometreissä. Päädyin mersuun joka valmistettu Euroopassa, eurooppalaisin laatunormein.

      • Busva

        Otan osaa kohta tiedät miksi


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan ole niin vitun idiootti että ajaa 30tkm öljynvaihtoväleillä? Ei tarvitse ihmetellä miksi moottorit leviää. Max.15tkm niin pysyy kaikki kunnossa.


    • maanmatkaja

      Mitä ihmettä.. Eikö sitten tuo customi pelaa ollenkaan? Ihtelleni olisi koon ja hinnan puolesta mieluisa menopeli juuri 2012-2014 mallin paku.. Perhana sentää ku kaikkia autoja aina haukutaan. Oon ajanu kaksi avensista melkein loppuun eikä niissä ole vikoja pahemmin ollut.. Nyt kuitenkin pitäisi saada tilaa vehkeille eli paku on ainoa vaihtoehto. Sanokaa joku kundi tahi leidi, mikä olisi luotettavin vaihtoehto kun suunnittelee pitkää reissua ison lastin kanssa...

      • Asentaja12

        Maanmatkaajalle: Luotettavin vaihtoehto, no varmaankin se Hi-Ace tai vanha ransitti. Mutta siitenpä tuleekin se mukavuus, karmeita pelejä molemmat. Hiase juuttunut 80 luvulle, ransitti 90 luvulta. Kyllä näitten nykysten kanssa saa varautua myös korjaamoilla oleskeluun, ihan kaikkien merkkien kans, mutta mukavuus ja ajettavuus ovatkin sitten eri tasolla mainitsemieni kanssa. Se on vaan kumma homma, että joillakin autot pelaavat, toisilla ei.


    • Itellä taksissa 3 hiacea peräkkäin, joista 2 viimeisintä 4-vetoja.Toiminta varmoja pelejä, joskaan ajoltaan ei parhaita. Sääli että hiacen tuonti loppui. Hirmuiset ennakkoluulot muita merkkejä kohtaan. Kaksi vuotta sitten rohkaistuin ja vaihdoin Ford Taransit Customiin. Nyt takana 200 000 km. Yllätys,yllätys auto on pelannut tosi
      hyvin. Vaihdettu: etupyörän laakeri, ilmastoinnin putki ja eeberin poltin.(kaikki takuuaikana). Normaalit huollot. Tosin etujarrupaloja menee luvattoman paljon.
      Ja ajoltaan aivan huippu, jos vielä olisi lisukkena vetävä taka-akseli! :)

    • INA-579

      Transit custom 125hp. vm. -14 3 vuotta ja vasta reilut 50 tuhatta mittarissa.
      ajettavuus ihan hyvä paitsi on sivutuuliherkkä. johtunee etuapurungon liian pehmeistä puslista.
      tuo taka-akselin ohjailu ja pompottaminen hidastetöyssyjen ylityksissä loppui minulta kun leikkasin taka-akselin rajoitinkumien alimman osan n. 4cm pois. ei pompota enää!
      moottorin tehoista sanottakoon että kyllä siinä potkua on, mutta tuntuu nuhaiselta, koska
      vaihteiston välitykset on ihan liian harvat. pakullahan pitäis lähteä liikkeelle ykkösellä kytkin ylös tyhjäkäynnillä ja sitten vasta kaasua. customilla pitää aina livettää kytkintä koska siinä on hieno
      "liikkeellelähtö avustin" . ei se kytkin kestä livettää raskaalla kuormalla kovin kauan.
      tuo liikkeellelähtö avustin on pitänyt kehittää koska vauhtipyörä on liian kevyt ja ykkönen ihan liian nopea. sen huomaa kun moottorijarrutusta ei ole juuri ollenkaan.
      Ja sitten se lämmityslaite, on ihan surkee verrattuna vanhaan trasittiin.
      pitäis taas käyvä purnaamassa huollossa siitä ennen kuin takuuaika lopuu.
      on kuulemma ollut murheita muillakin tuon lämmityslaitteen kanssa.
      auto on pelannu muuten ihan hyvin, mitä nyt piti kansremontti tehä 20th. kohalla.
      eikä remontti kestännä kun kaks kuukautta, oli karstakokkare imuventtiilin välissä, jumitti venttiilin auki. kerroin fordin huollolle missä vika on ja mitä pitäis tehä. eihän ne minua uskonu
      vaan yrittivät korjata vikaa tietokoneella !!!! no piti sitten kuitenkii kahen viikon pähkäelyn jäläkeen purkaa kansi auki ja kas vika löyty. oli kuulemma harvinainen vika , ensimmäinen laatuaan suomessa. uusivat remontissa koko venttiilikoneiston ,
      onneksi meni takuuseen koko homma.
      tämä pösön euro 5 koneen pakokaasun kierrätys systeemi on ihan hanurista.
      ei toimi jakeluajossa kun moottoria ei sais sammuttaa katalysaattorin polton aikana.
      jos sammutta moottorin useasti polton aikana, järjestelmä menee vikatilaan ja kone tukehtuu
      omaan karstaansa, niinkun minulle kävi.


      Terveisin: pian entinen transit mies

      • logiikkaa_peliin

        "tämä pösön euro 5 koneen pakokaasun kierrätys systeemi on ihan hanurista.
        ei toimi jakeluajossa kun moottoria ei sais sammuttaa katalysaattorin polton aikana.
        jos sammutta moottorin useasti polton aikana, järjestelmä menee vikatilaan ja kone tukehtuu
        omaan karstaansa, niinkun minulle kävi."

        Mutta eihän tuolla ole mitään tekemistä auton merkin kanssa, vaan kaikissa on aivan sama periaate. Kun poltto on päällä, niin missään tapauksessa _ei saa autoa sammuttaa_ vaan ajoa on jatkettava.

        Noin tuhanen kilometrin välein olisi hyvä ajaa 20-30 km moottoritietä pykälää tavanomaista pienemmällä vaihteella, jotta lämmöt nousevat riittävästi hiukkasloukun tehokkaalle poltolle.

        Sitten seuraava asia on nuo Long Life huollot, jotka ovat aivan kuraa moottorin hyvinvointia ajatellen ja keräävät vain nokea / kuonaa koneeseen vaikka mainosmiehet muuta julistavat ja samalla osaltaan nopeuttavta sen hiukkaloukunkin tukkiutumista.

        Markkinoidaan "edullisia" pitkiä huoltovälejä, mutta ongelmien laskut tulevat maksuun sitten takuuajan jälkeen. Sinisilmäisen naivi ei saa autonkäyttäjäkään olla.

        Sitten jos pätkäajossa vielä suuttumetkin alkavat osin tukkeutua / likaantua, niin palaminen on huonompaa, pisarat suurempia ja sekin tukkeuttaa sitten hiukkasloukkua. Siksi olisi hyvä aika ajoin laittaa tankiin polttoainesysteemin puhdistus- ja voiteluainetta.

        Noista Euro-6 AdBlue urea-systeemeistä en sen paremmin vielä ole perillä, mutta eiköhän niissäkin ole vastaavat asiat huomioitava.


      • Merkkimenivaihtoon

        Lämmittimestä on turha ruinata,se on mikä on. Takuu kyllä kuuntelee, mutta vain siksi että pääsisi myymään uutta autoa.

        Tiedän tämän mm. oikeusjutun Tuusulan käräjäoikeudessa mahantuojaa vastaan hävinneenä ja siitä 12700euroa maahantuojalle maksaneena.

        Syy on se tarafin mukaan, että eurooppalaisessa lainsäädännössä ei määritellä sitä että autossa ylipäätään pitäisi olla lämmitystä.
        Jos lämmitystä ei lainsäädännöllisesti vaadita, valittaminen siitä on turhaa.


    • monteollajetaan

      Koeajon perusteella 2017 mallisessa isossa Transitissa että Customissa on kyllä karseat alustat eli todella pintakovat. Kojetaulussa huurteenpoiston/puhalluksen ja lämmön säädöt laitettu todella outoon paikkaan. Päällepäin tyylikkään näköisiä autoja.

      Saisivat Customistakin tehdä nelivetoisia versioita, manuaalilla ja automaatilla. Ja kone valikoimaa voisivat laajentaa. Eikös tuollaisessakin vaikka 2.5T tai 3.5T tai 3.2 diesel olisi poikaa molemmissa korimalleissa?

    • Vaihtoonko

      Täällä on kovasti kirjoituksia Ford trendit customista, onko kellään kokemuksia Ford tornado customista, itellä koeajossa nyt tuollainen 9-paikkanen titanium varusteilla, vuosimalli 2014 ajettu 86 tommonen. Ihmetyttää kun aika kovasti myynnissä noita pari vuotta vanhoja saatkin pintaan ajettuja..

      • Vaihtoonko

        Tuli kirjoitus virhe siis kovasti kirjoituksia Ford transit customista


    • Tiedetäänmuteikerrota

      Laitappa esim.pakkasella lisälämmitin käyntiin n 30min ennen liikkeellelähtöä. Jos vaikka pakkasta semmoset 10-20astetta niin mukavaa matkaa ehkäpä kylmässä autossa.

    • kotila

      Tulipa ostettua/ vaihdettua 2015 vm transit Custom aj 95000tkm ei vikoja tälle määrällä, nyt liikkeestäa uusi transit Retkeilyauto van 350 m6 4-vetona, -5 asteen pakkasella ajelin 80km, olis pitänyt olla kelkkahaalari mukaan, auton sisätila on 1 8 paikkaa lämpeni lattia 2C ja penkillä oli 12, puhaltimesta tulee kuin lehmän henkäys, ei tarkene leidit vähillä hepeneillä, nyt ei lisälämmitintä, muuta kuin tuo auton Wedasto, onko kokemuksia lämmöistä, vai onko kesäauto, tuo pakuna ollut custom, ainakin mulla lämpeni riittävästi-ja piti säätää monesti pienemmälle, tuo retkeilyauton vaatima tila tarvinnee jonkun lisälämmittemen, kuten Busseissa on?

    • Leif.B

      Ja siksipä epäluuloinen ja jonkinverran autoista tekniikasta ymmärtävä mies täällä on puolittanut huoltovälit tai oikeastaan 30 000tkm virallisesta on muodostunut meillä 1v välein( joka käytännössä noin 12 000tkm )jolloin öljyt vaihdetaan ja joka toinen vuosi öljynsuodatin kuin polttoaineensuodatinkin jolla voi turvallisin mielin ajaa vaikka enempikin kunhan erotusvedet tyhjentää kerran pari vuodessa .
      Virallinen vaihtoväli polttoainesuodattimelle vaihtelee paljonkin eri merkeillä mutta ideahan on sama ja suodattimetkin systeemit,jotkut vaatii kerran vuodessa,30 000km ja jotkut ei edes määrittele mutta olenpa nähnyt 90 000tkm lukemiakin huoltoohjeellisena vaihtovälinä ..huh huh.
      Järkeä kannattaa käyttää ja vaihteistoöljyt vaihtuu ehkä 3-4v välein mutta vaihtuu kumminkin kohtuuvälein.
      Raitisilmasuodatin tarpeen mukaan kuten ilmansuodatinkin,miltä näyttävät.
      Polttoaineen sekaan lurautetaan Red Line tehoainetta jossa voitelua palamista&puhtaanapitävää vaikutusta ja onpa samoin metodein mennyt polttoainejärjestelmän puhdistusainetta,turbon EGR puhdistavat Fortet kuin muutaman kympin välein moottorin sisäpesukin ennen öljyjen tyhjennystä vaihtoa uusiin.
      Onpa myös luraus 2t öljyä joskus saattanut tankkiin kaatua ellei tuota Red Line lisäainetta ole ollut.
      Joo tiedän,monet pitää humpuukina,hyödyttömänä ja jopa vaarallisena mutta näin meillä ja autot toiminut moitteetta moottorin vaihteistojen puolesta ja öljyt pysyy pitkään puhtaina mittatikusta päätellen,kiitos sisäpesujen.
      Siiihen lisätään säännölliset jarrunesteen vaihdot kuin ohjaustehostinöljyn vaihto edes 10v välein,sama juttu jäähdytysnesteelle jonka vaihtotarve arvoitus koska osa valmistajista ei määritellyt tarpeelliseksi,osa pitää 4-5v ja joillan se voipi olla 100tkm mutta nestetyyppejäkin on niin erilaisia,lie jotkut kestää ikää paremmin kuin toiset kuten lisäaineistuksetkin mutta eiköhän pääsyy kuitenkin ole että neste olisi puhdasta noin silmämääräisesti.
      Olen lukenut että löytyy lisäainecoctaileja joita voi vanhaan nesteeseen lisätä jos se on muuten puhtaan näköistä mutta ei kokemusta niistä toimiiko ja ovatko ok.
      Nesteen huvikseen varmuudeksi vaihtaminen kun kumminkin pitää sisällään riskin ilmataskuista ja senmyötä isommista vahingoista tienpäällä,varsikaan jos autossa ei ole lämpömittaria vaan varoitusvalolla mennään.

    • huoltoja

      "... puolittanut huoltovälit tai oikeastaan 30 000tkm virallisesta on muodostunut meillä 1v välein( joka käytännössä noin 12 000tkm )jolloin öljyt vaihdetaan ja joka toinen vuosi öljynsuodatin"

      Miksi ihmeessä pihdataan öljynsuodattimesta? Laadukas sellainen (kuten mm. MANN ymv.) kannattaa vaihtaa joka ainoalla kierroksella vaikka onkin lyhennetyt öljyhuollot ... ei suodatinta ennen vanhaankaan vaihdettu vain joka toisella kerralla.

      ",turbon EGR puhdistavat Fortet kuin muutaman kympin välein moottorin sisäpesukin ennen öljyjen tyhjennystä vaihtoa uusiin."

      Moottorin sisäpesu aina tietyin kilometrein ei ole lainkaan huono ajatus. Mutta sitten jos autolla on jo ajettu vaikakpa 200 tkm, niin joskus sisäpesu saattaa laitaa liat tukkivalla tavalla liikkeelle. Tosin ko. tapauksissa muistaakseni Forte suosittelee tupla-annosta, mutta muistaakseni kuitenkin perusohjeen mukaista esikäyttöä (?).

      "Onpa myös luraus 2t öljyä joskus saattanut tankkiin kaatua ellei tuota Red Line lisäainetta ole ollut."

      Enpä tuollaiseen riskinottoon lähtisi.

      Mutta totta kuitenkin se, että kohtuullisin välein tehdyt nestevaihdot, myös vaihtesto ja takavetoisten perä, ovat vain hyväksi mekaniikan pitkäikäisyydelle.

    • PuoleenVastaan

      Varmaankin siksi kun hänen autossaan "virallinen"öljynvaihtoväli kera suodatin luokkaa 30tonnia ja pienellä matemaattisella laskutoimituksella n12 tuhatta noin 12tuhatta on noin 25tuhatta jolloin ollaan suodattimen kohdalla ihan sallituilla lukemilla jos joka toinen vuosi vaihdetaan eikä lyhennetyillä öljynvaihtoväleillä moottorista sinne kerry ainakaan enempää moskaa kuin ylipitkillä vaihtoväleillä,pikemmin päinvastoin.

      Ei kunnossa olevassa moottorissa öljynsuodattimeen liikoja kerry jos öljynvaihtovälit öljyineen asianmukaiset ja ajo-olosuhteet normaalit.

      Hänen autollaan ei liene ajettu 200tuhatta ja vaikka olisikin niin mikäli sisäpesu tehty edes kerran pari aiemminkin tuota lukemaa niin mistä sinne sitä liikeelle lähtevää likaakaan on olipa mittarissa mitkä lukemat tahansa?
      Entisvanhaan 2t öljyä laittoi taksimiehistä ja kuormurikuskeista lähtien hyvinkin moni,dieselin voitelevat ominaisuudet on huonot ja kikka teki hyvää pumpulle,suuttimille ja pehmensi käyntiääntä.
      Red linestä ei tietoa/kokemusta mutta näitä aineita on kaikenmoisia,jotkut käyttää jotkut ei mutta niitä muuten myydään todella paljon jos jonkinmoisia tököttejä joka vaivan ehkäisyys parannukseen,myös muuten tuotemerkki Red Linea.

      Olen työssä paikassa jossa moisia aineita myydään kuin muutakin autotavaraa,kemikaaleja palveluja korjaus&huoltotoimineen.

      Elämä on vaihtoehtoja täynnä teki tai jätti tekemättä ,kumpikin vaihtoehto omaa vaaransa ja turvallisinta on tässä autopuolella ajaa takuuautolla ja käydä huolloissa tekemättä sille itse yhtikäs mitään itse,jos se hajoaa niin takuu korvaa vahingon.
      Vaihtoehto edellyttää runsaakoja rahavaroja tai velanottoa säännöllisesti joka sekin kyllä aika ikävää tuo takaisinmaksu.
      Vanhemmalla ei takuukalustoilla liikkuva pärjää ja päättelee itse polkunsa.

      Moottoreiden ja polttoaineiden tehdastekoiset lisäaineet ei lie erityisen vaarallisia jos niitä käyttää ohjeen mukaan eikä esim juo niitä.
      Kaikista niistä ei taatusti hyötyä ole,vaikkapa jäähdyttimeen tarkoitettua sementtiä tai vesipumpun vuotoon tarkoitettua tuotetta en ihan heti kaataisi autooni kuin viimeisessä hädässä mutta tiivisteiden turvotukseen tarkoitettua kylläkin tai vanhempaan kalustoon STP lisäainetta öljyn sekaan,kikka laboratoriotutkitusti parantaa öljyn koostumusta vanhoille moottoreille lisäaineillaan joita nykyöljyissä ei enää ole tarpeeksi ellei sitten osta niille tarkoitettua erikoisöljyä jossa asia kunnossa.

      Sitä en tiedä miksi tuosta ikivanhasta öljytempusta vaarallista olisi tullut nykyäänkään vaikka yhteispaineruisku korvannut rivipumpun mutta suuttimet tykkää varmaan yhäkin tuosta tempusta eikä sitä 2t öljyä sinne pullotolkulla kaadeta tai ainakaan pitäisi kaataa.

      Tietenkin jos öljyä kovin runsaasti kaataa dieseliin tai vaikka bensa-autoon ihan prosenttipitoisuuksiin niin ei taatusti hyvä idea komponenttiaivoille ja antureille.

      Myös itse olen sisäpesua käyttänyt omassa dieselissä ja voi sitä mönjän määrää mitä astiaan tulee jäteöljyn kera nykyajan päästötekniikan lopputuloksena.
      Sisäpesu suoritettu myös harrasteauton USA vinkkeliin jonka venttiilikopatkin oli sisäpuolelta niin täynnä moskaa ettei keinuvipuja häävin erottanut,ei oltu öljyjä lie vaihdettu ihan jokavuosi ja halvinta mineraalia sekin ajan tyyliin,sisäpesu teki ainakin sille pelkästään hyvää vaikka koneella ikää reilu 40vuotta.
      Mikään ei hajonnut mutta liat lähti kyllä liikkeelle ja tukki ainoastaan öljyastian suppilon paksuudellaan.
      Nyt on puhdas kone öljyiltään,käy nätisti eikä nostimet naputa ja paineet yhä kuten pitääkin.

    • Totomies

      kukin taaplaa kuten taaplaa ja mitäpä tuo kenellekkään kuuluu miten kukin asiansa tekee,kaatakoot moottoriinsa mitä lystää omapa asiansa tai olkoot kaatamatta mitään lisäaineita.
      toiset tykkää ja toiset taasen ei usko moisiin.
      kaikkia kummiskaan tarvi uskoa mitä täällä kirjoitellaan,osa provoja ja osa ei mutta tarkoituksella ärsytetään heittämällä sitä sun tätä tänne huoltohommista,hiacesta tai volkkarin jakopäästä ym.
      Ite huollan hyvin ja käytän lyhennettyjä huoltovälejä,se ainut asia mitä tavis voi kestävyyteen vaikuttaa esilämmittämisen kera eikä liian ronskeja otteita niin niillä mennään.
      siinä mun kommenttini.

    • Äläosta

      Takaluukun verhoilu irtoaa heti jos kuorma vähänkään koskettaa verhoilua. Sellaista tavara-autoa.
      Lukematon määrä korjaamokäyntejä.

    • Älähuollajostoimii

      Reilu vuoden palanut vikamerkkivalo oranssina kojelaudassa, ajotietokone näyttää että pitäisi viedä jarrulevyjen vaihtoon.Merkkivalon syttymisestä ajettu 40 000km ja jarrut toimivat edelleen kuin uudessa autossa.
      Fordin kätevä rahastuskeino,vaatia autoa jatkuvalla syötöllä jarru- huoltoon, vaikka huollettavaa ei ole.

    • Anonyymi

      50 000km ajoin vikamerkkivalon suyttymisen jälkeen ennenkuin vein jarrupalojen vaihtoon..vm 2016 ransitti.
      Ei merkkihuollossa remppa maksoi karvan alle 200€

    • Anonyymi

      JATKUVIA SÄHKÖVIKOJA, PIMPUTTAA JA VILKUTTAA, VIIMMEINEN FORD !

    • Anonyymi

      158tkm nyt takana 2014 mallisella Customilla. Minulle on varmaan sattunut erityisen hyvä yksilö, kun en tunnista tässä viestiketjussa olevia murheita ollenkaan oman autoni kohdalla. Määräaikaishuollot ovat riittäneet, mitään ylimääräisiä vikoja ei ole ollut. Olen enemmän kuin tyytyväinen! Auto on minulle myös riittävän sähäkkä (125hv), ajelen enimmäkseen puoli tyhjänä. Miellyttävän hiljanen myös maantieajossa. Kaiken kaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen ja seuraavakin pakuni on taatusti Ford.

    • Anonyymi

      Vaivaako Transitteja ruoste? Mietin korimalleja 2006–2013 (tarkemmin ottaen alkaen 2009) ja sitten näitä uusimpia 2013->?

    • Anonyymi

      Minulla forr transit vm 2015 kilometrejä 106tkm. Verhoilut irti, auton moottori ei lämpene ensimmäisellä 20km matkalla jos kylmempää kuin 9 astetta istuinmekanismista osia irti ei voi säätää.
      Nämä viat tällähetkellä päällä.
      Käytän autoa pääasiassa pitkänmatkan ajoon keskimäärin n 80km /ajokerta.
      En aja tyhjänä, auto on hankittu pakettiautoksi.
      Seuraavat autot eivät missään tapauksessa ole fordeja!
      Olisin hävittänyt auton jo uutena mutta ,uskoin liian pitkään takuukorjaamojen katteettomia puheita.

      • Anonyymi

        Meillä kaksi custom transitia. Molemmat 2016, toisella mittarissa 105tkm. Ja 45tkm.
        Molemmista on tykätty. Ainoa vika on ollut imuilman lämpötila-anturi 100 tkm kohdalla. Uusi maksoi 20€ vaihtoon aikaa 5 min. Helpompi vaihtaa kun ajovalon poltin ja ihan sai heti Motonetin hyllystä.
        En toistaiseksi haluaisi kyllä transportteriin palata.
        Käsitykseni mukaan näitä customeja on myyty paljon, ja sinne mahtuu silloin myös niitä huonoja yksilöitä.


    • Anonyymi

      Minulla meni takuu umpeen. Auto ei ole lämmennyt, vika ollut uudesta asti. Kylmiähän nuo ransitit on uutena, mutta omani ei lämmennyt koko takuuaikana talvipakkasella sisätiloiltaan kuin juuri plussan puolelle. Seisoin takuuaikana autoa Laakkosen pihassa Herttoniemessä ja pyysin korjaamaan vian. Totesivat kahden viikon jälkeen että auto toimii normaalisti ja että ovat lisäeristäneet lämpöputket... Käytin autoa kaikissa pääkaupunkiseudun merkkiliikkeissä tuon jälkeen, toteamus oli sama.. Auton ei kuulu lämmetä enempää.
      Nyt kilometrejä 109 tkm takana ja moniurahihna paukahti. Ensimmäistä kertaa Lämmöt nousi normaaliin. Merkkikorjaamossa totesivat että vianetsinnän aloitus maksaa 140e koska takuu on nyt ummessa.
      Vein autoni ensimmäistä kertaa ei merkkikorjaamoon.. VAIHTOIVAT HIHNAN JA TERMOSTAATIN.. LÄMMÖT NOUSEE NYT NORMAALIIN.
      Laakkosella ja ford maahantuojalla todettiin takuuaikana ettei autossa ole termostaattia.. JA ETTÄ AUTOA EI VOIDA VIKASELVITTÄÄ ENEMPÄÄ KOSKA FORD EI MAKSA SITÄ.
      Ostelkaahan turkissa valmistettuja Ford pakuja..

    • Anonyymi

      ford custom -15 mopoimmalla moottorilla kaupunki ajoa pää sääntöisesti 150000km.
      akku vaihdettu ja yksi kerta jätti tielle kun ei tunnistanut avainta. avain pesän se nippeli vaihtoon....pari päivää huollossa.
      ei ole ollut muuta vikaa normi huoltojen lisäksi.
      yrityksessä jossa olen töissä on näitä autoja noin 25kpl.
      niillä ajetaan 3-5vuotta ja sitten vaihtoon.
      eipä ole muillakaan kuskeilla ollut mitään isompaa ongelmaa autojen kanssa.
      olen tyytyväinen autoon.
      huonot puolet...huono alavääntö lähdössä ja iso dieselin kulutus joka johtuu raskaasta kaasujalasta ja lyhyestä ajosta ja moposta moottorista.
      jos auto olisi omani niin lähtisi heti moottorioptimointiin.

    • Anonyymi

      Paljon on korjattu ja huollettu.. Viimeisimmät
      Kilometrejä 111tkm transiitissa, eber lisälämmittimen puhallin hajalla.
      109tkm transiitissa, moniurahihna paukahti.
      ....
      ....
      ...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      120 000 ajettu vm. 2016, pyöränlaakerit uusittu kaikki, jarrut jumittaa, kytkin vaihdettu, kytkinakseli kiero, moottorihäiriövalo palanut lukemattomia kertoja, milloin mikäkin anturi rikki, turbo vaihdettu, kiertokanki moottorin kyljestä pihalle. Öljyt vaihdettu 15000 kilometrin välein. Auto manuaalivaihteinen, 1.-vaihde sekä pakki aivan liian nopeita vaihteita, moottori ei jaksa vääntää vaan joutuu kytkintä luistattamaan. En suosittele fordia pahimmalle vihamiehellekään, takuukin aivan pelleilyä

    • Anonyymi

      Maahantuoja Vantaalla ei suostunut tapaamiseen kun esitin sitä puhelimessa. Menin sitten ennalta sopimatta heidän respaan ja pyysin audienssia takuuasioista vastaavan henkilön kanssa. Yllättäen hän ilmestyikin aulaan, kerroin asiani vasta kun olimme istuneet mukavasti aulan sohvalle. Samantien kun ymmärsi että juttutuokio liittyisikin hänen toimialaansa,eli takuuasioihin kaveri ponkas pystyyn ja lähti. Fordilla ei todellakaan ole takuu vastuu keskiössä. No sehän on myöhemmin näkynyt heidän käsittämättömän huonona menestymisen suomen markkinoilla,valtavasta markkinoinnista huolimatta.

    • Anonyymi

      Transit Custom 2021 Paskin Auto Jota Olen Koskaan Ajanut, Toiseks Paskin On Toyota, Paras Auto Mitä Olen Ajanut On Volkswagen

    • Anonyymi

      Mulla Ford Custom 2014 limited ja nyt ajettu 208000km..Onhan siinä kaikkee ollut mutta nyt kun tänään korjaamolla olivat vaihtamassa ALATUKI VARSIA niin tuli paljon ongelmia..Ne pultit jolla se on kiinni niin niissä on siellä sisällä alimiini holkit jotka jysähtää sitte pikkasen kovaan kiinni..Ei lähe millään muulla auki kun LAIKKAKONEELLA POIKKI..Sanoivat Nelipyörässä,että on TYYPPIVIKA...Sitten vielä täytyy laittaa kaikki jarrulevyt ja palat...Koko paskahomma maksaa 1800€

    • Anonyymi

      Uudehko peli alla, käytin jarrupalojen vaihdossa 50tkm ajon jälkeen..öljyistä pohjaa ihmetellessä huomattiin että öljypohja ruostunut puhki.

    • Minulla 2017 Custom, ajettu n. 150 th, turbo hajos matkalla pohjosesta , nyt korjaamolla, hinta arvio rempalle 3000 e , no onnex on vielä pihassa 550 th ajettu Hiace , käy ja kukkuu edelleen, ei Ikinä enää Transittia !!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3414
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      562
      3210
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2822
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2072
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1855
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1835
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      140
      1460
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1260
    Aihe