Hiusten leikkaaminen itse (miesten hiukset)

fdsfsdfdvcxvcxfdsfds

Onko moni täällä kokeillut hiusten leikkaamista itse? Itse kun käyn parturissa niin parturi leikkaa lähinnä vain niskavillat koneella ja muuten lähes kaiken saksilla. Saisinkohan kuitenkin ihan siedettävän lopputuksen käyttämällä koneen erinmittaisia teriä kuten tässä videossa: http://www.youtube.com/watch?v=pht0v-HGBZs

Ongelmana on se, että kalju näyttää minulla typerältä enkä näin ollen ole uskaltanut vielä yrittää. Tukkaani ei myöskään ole leikattu juurikaan koneella, joten en oikein tiedä miltä tämä vaalea tukkani näyttäisi jos vedän sen aika lyhyeksi (vaikka saksillakin kyllä aika lyhyeen lopputulokseen yleensä päädytään).

Parturi maksaa minulle 25 euroa ja käyn siellä n. 2kk välein, joten vuodessa tuosta tulee jonkunlainen summa. Lisäksi hiukseni kaipaisi useammin leikkaamista, mutta en viitsi olla jatkuvasti parturissa käymässä. Lisäksi aikaa ei aina saa silloin kun haluaa, joten olisin kyllä kiinnostunut opettelemaan itse.

Kokemuksia siitä miten teillä on oman tukan leikkaaminen onnistunut.

23

13697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • winnova satakunta

      Persielleen meni, en suosittele, nyt käyn ammattiopistossa leikkaamassa sieltä saan halvalla.

      • ffsdfsdfdsfsdfds

        Kokeilen siitä huolimatta, koska olisi kätevä taito hallita. Toisaalta oman pään parturointi tuo kyllä haastetta, mutta isäni leikkaa ainakin oman tukkansa aina itse ja äitini leikkasi minun tukkani vielä yläasteellakin. Ehkä jotain vinkkejä pitää kysellä sieltä suunnalta.


    • siisteys ja terveys

      Jos säästää haluut niin säästä jossain muussa, kun siististä ulkonäöstä.
      Meikäläinen lopetti röökin ja kaljan, sekä myös ylimääräisen huviautoilun ja yökerhoissa juoksemisen.
      Röökin lopetuksen, nyt vuosi olen säästänyt n 2000€.

      • fdsfsdfsdfsssffsdfds

        Kyse ennemminkin siitä, että järjetöntä maksaa sellaisesta, jonka voisin itsekin opetella tekemään. Lisäksi parturille ei aina pääse silloin kun sitä tarvitsisi, joten kätevää kun voi itse leikata tukkansa tarvittaessa.

        Kokeilin leikkailla tukkaani nyt ensimmäistä kertaa enkä sanoisi, että olisi mitenkään huono lopputulos. Ainakin on parempi kuin mallista ylikasvanut tukkani oli. Ei tasaisuudeltaan samaa tasoa kuin parturissa kun hiuksia haroo ja katsoo, mutta kun laittaa muotoiluaineilla niin hyvältä näyttää ainakin omaan silmääni.

        En kylläkään yhtä lyhyeksi leikannut kuin parturissa leikataan, mutta tuo onkin omaan makuuni liian lyhyt ja leikkaan yleensä niin lyhyeksi vain siksi, että ei tarvitse mennä heti uudestaan parturiin.

        Vielä pientä ohentelua voisi taakse tehdä, mutta taidan kyllä tarvita siihen hieman apua ainakin näin alkuun. Kuitenkin olen erittäin tyytyväinen tähän tulokseen ensimmäiseksi kerraksi kun kehtaa mennä ilman pipoa ihmisten ilmoille.


    • fdsfdsfdsfsdfdsfff

      Suosittelen kyllä muitakin kokemaan. Ei ole kukaan huomannut tukkaani itse leikatuksi, joten aika hyvin onnistuin. Ei minulla ainakaan silmää erityisemmin ole tukan leikkaamiseen, mutta silti onnistui. Jos ei kovin vaativaa tyyliä halua niin onnistuu helposti itsekin. Itselläni pitkälti sama tyyli kuin tuon linkkaaman videon miehellä.

      Pelkkää parturien puhetta, että ei muka itse voisi tukkaansa saada leikattua hyvin. Tai sitten niiden, jotka ei itse uskalla kokeilla. Toki riski tukkansa pilaamiseen aina on, mutta ainakaan itselläni se ei ole lähiaikoina loppuva luonnonvara.

      Tietääkö joku mistä saisi hyvään hintaan terävät (lähes ammattitasoiset) sakset ja ohennussakset?

      • kaiken osaava

        Samaa mieltä miksi maksaa ammattilaiselle meikäläinen nikkaroi itse, kaakeloin, tapiseeraan teen pienet sähkötyöt, putkityöt, entisöin huonekaluja, maalaan, ja korjaan autoani senverran mitä nyt voi korjata, ja taas muijani ompelee muksuille vaatteet leikkaa koko perheen hiukset, leipoo ja tekee ruoat.
        Me ei tarvita raksaammattilaisia, sähköasentajia, kampaajia, maalareita, ompelijoita automekaanikkoja ja leipureita. Järjetöntä maksaa niille, kun itse osataan.


      • fdsfdsfsdfsd
        kaiken osaava kirjoitti:

        Samaa mieltä miksi maksaa ammattilaiselle meikäläinen nikkaroi itse, kaakeloin, tapiseeraan teen pienet sähkötyöt, putkityöt, entisöin huonekaluja, maalaan, ja korjaan autoani senverran mitä nyt voi korjata, ja taas muijani ompelee muksuille vaatteet leikkaa koko perheen hiukset, leipoo ja tekee ruoat.
        Me ei tarvita raksaammattilaisia, sähköasentajia, kampaajia, maalareita, ompelijoita automekaanikkoja ja leipureita. Järjetöntä maksaa niille, kun itse osataan.

        Hyvä asenne, mutta sähkötöiden ja putkitöiden kanssa kannattaa olla tarkkana. Aika taitava vaimo sinulla jos saa kotona tehtyä tyylikkäitä vaatteita lapsille.

        Hiustenleikkuu on onneksi näitä helposti opittavia taitoja, joten minä taidan pysyttäytyä vain siinä ja jätän haastavammat hommat kuten veden keittämisen ammattilaisille.


      • uusiutuvaluonnonvara

        Hyvät sakset saa hyvään hintaan esim. Käherryshuollosta. Halvalla sensijaan ei hyviä saksia saa mistään.
        Parturikampaajana en kommentoi kenenkään taitoja, mutta voin kertoa, että olen myös vuosien varrella muutamalle asiakkaalleni pyynnöstä hankkinut alan tukusta ihan ammattilaisvälineet, alkaen saksista hiustenleikkuukoneisiin. Leikkaavat siis jokatapauksessa itse, niin ei ole minun pussista pois, vaikka tekevät sen kunnon välineillä.
        Kannattaa siis kysäistä ammattilaiselta, onko valmis välineet hankkimaan Sinulle tukusta. Siihen tosiaan on syytä varautua, ettei kyse ole mistään muutaman kympin setistä.


    • fdsvcxvcx

      Nyt alkaa luonnistumaan jo aika hyvin ja saksillakin tulee paikkailtua enemmän kuin aluksi. Ei välttämättä joka kerta tule täysin saman mittaista, vaikka olenkin vähän koittanut paperille laittaa mittoja ylös millä pituudella leikkaan mistäkin kohtaa, mutta huonoa lopputulosta ei ole tullut vielä kertaakaan. Vähän pidempi tyyli minulla on nyt kuin heti parturikäynnin jälkeen, mutta tuolloin tyyli olikin mieleeni vähän turhan lyhyt, mutta piti ottaa lyhyemmäksi, jotta ei tarvitse heti mennä uudestaan.

      Kannattaa ehdottomasti kokeilla etenkin jos sattuu sopimaan myös sänkitukka, jolloin mokaaminenkaan ei ole kovin paha juttu. Itselleni tuskin kalju taikka sänki sopii, joten pienellä riskillä mentiin, mutta ehdottomasti kannatti. Kone maksanut itsensä takaisin helposti.

    • 19+17

      Itse kävin viimeksi parturissa 2011 huhtikuussa ja siitä lähtien olen parturoinut itse itseni. Nopeasti hommaan rutinoituu, oppii käyttämään kahden peilin taktiikkaa niskan parturoinnissa yms. Koneella vedän. Käyn töissä valtion virastossa ja ainakaan vielä en ole niin pahasti mokannut, ettenkö kehtaisi töihin mennä.

      • ei ole varaa

        Taidat saada vieläkin pienempää palkkaa, kun kampaajat?


      • 13+10
        ei ole varaa kirjoitti:

        Taidat saada vieläkin pienempää palkkaa, kun kampaajat?

        Itselläsi taitaa olla raha tiukalla, kun ensimmäisenä tuli juuri se näkökulma mieleen. Käytkö itse hampaatkin harjauttamassa jollakin muulla?


      • 7+9
        13+10 kirjoitti:

        Itselläsi taitaa olla raha tiukalla, kun ensimmäisenä tuli juuri se näkökulma mieleen. Käytkö itse hampaatkin harjauttamassa jollakin muulla?

        En, mutta kampaajalla, kosmetologilla ja jalkahoidoissa käyn säännöllisesti, ja aina on kehuttu että hyvän näköinen olen, ja töissä olen kunnanvirastossa.


      • 67893577
        7+9 kirjoitti:

        En, mutta kampaajalla, kosmetologilla ja jalkahoidoissa käyn säännöllisesti, ja aina on kehuttu että hyvän näköinen olen, ja töissä olen kunnanvirastossa.

        Ja olet kiinnostunut myös hiusten leikkaamisesta itse; miksi muuten ylipäänsä tulisit tällaista ketjua lukemaan ja kommentoimaan?? Joko olet aiheesta kiinnostunut, tai sitten tulit muuten vain huviksesti päätä aukomaan. Kampaaja, kosmetologi ja jalkahoito viittaa naiseen, joten niinhän siinä kävi, että tulit vain huviksesti päätä aukomaan.

        (= Keskustelun kohderyhmään kuulumaton tulee antamaan ylimielisen kommentin, joka ei rakenna keskustelua eikä liity mitenkään käsiteltävänä olevaan aiheeseen. Näyte kuntasektorin osaamisesta. Voivoi...)


    • leikkaako

      Miten on tukan leikkaaminen onnistunut, on siinäkin kysymys, meneehän se tukka poikki keltä vaan ja osaahan sitä jokainen kampaakin käyttää. Rupee parturikampaajaksi.

    • jepsoni

      eihän se niin tarkkaa ole miltä hiukset näyttää , kunhan vaan on muuten komea .
      elikkä hiukset voi ihan hyvin leikata iha ite.
      parturissa ne hypistelee niitä ihan turhantakia ,että sais kulumaan enemmän aikaa ja kehtais ottaa sen kakskymppiä ,viidenminuutin hommasta.
      kuukaudenpäästä on taas hiukset leikkauskunnossa.
      kyl kaljuilla ihmisillä on helppoa ,vaikka eihän ne niin hyvän näkösiä ole.
      ite ainakin tykkään itestäni ja ei muitten tarviikkaan elleivät halua musta tykätä.
      no eihän ne yleensä kai halua.

      • Pitkät hiukset

        Itseäni rupes ärsyttämään se, että hiukset kasvavat mallista "ulos" noin kuukaudessa. Se tarkoittaa sitä, että jos haluaa näyttää siistiltä pitäisi kerran kuukaudessa käydä leikkuutamassa. Miesten hiusten leikkaus on milestäni törkeän kallista nykyään.

        Päädyin ratkaisuun, että en leikkaa enkä leikkauta hiuksiani ollenkaan. Noin vuosi siinä meni että hiukset kasvoivat nin pitkiksi, että saa ne ponnarilla kiinni. Ja yllättäen pitkät hiukset sopivat minulle tosi hyvin. Rupean käymäåän taas parturissa ja leikkautan lyhyet hiukset, kun rikastun. Eli ts. en enää koskaan :D


    • Eikö ole kaveria tai tyttöystävää joka leikkaisi? Omia hiuksia ei kannata leikata ainakaan, jos ei koskaan ole hiuksia leikannut muutenkaan. Itse leikkaan otsiksen aina itse ihan perusnikseillä, ja jos jotain tasoitusta kaipaa niin miehelle vaan sakset käteen ja sanoo paljonko ottaa latvoista. Muotoonleikkaukset toki teetän ammattilaisella, mutta ylläpidot kotona.

      Jos on joku sukulainen tai kaveri jolla on silmää taiteellisille jutuille, niin sellaiselta pitäisi perusleikkaus onnistua helpostikin. Itse olen mieheltä leikannut hiukset jo vuosia.

    • jghdfgdsfdsf

      Riippuu varmaan hiuslaadusta ja onko pyörteitä tms miten onnistuu. Erään ammoisen poikakaverin sisko leikkasi tämän hiukset tosi siististi ja näppärästi. Tulos oli tasainen. Kun katsoo kerran, miten toinen leikkaa, niin on jo hyvä harjoitella itse (ei hätää, uusiutuva luonnonvara!).

      Itse en edes muista, milloin olisin käynyt kampaajalla. Siinä välissä hiukset ovat olleet milloin ponnarilla, milloin kaljuksi ajetut. Kaikkein hankalinta on kampaajien mukaan kasvatusvaihe lyhyestä pitkäksi. Moni turhautuu siinä, kun mallia joutuu vaihtamaan koko ajan, jottei näyttäisi typerältä, mutta kasvaisi silti.

      Jos pään muotoon ja tyyliin sopii, niin koneella vaan muutaman millin siiliksi. Sama uudelleen, kun alkaa näyttää yli kasvaneelta. Itselläni on nyt 1,5 kk sitten kaljuksi ajettu naissiili.

    • ItseLeikkaan

      Tähän saakka olen leikannut hiukseni saksilla ja jälki oli vaihtelevaa. Välillä parempaa ja välillä vähän huonompaa.
      Hankin kotiparturikoneen, koska saksilla leikkuu on alkoi tuntumaan liian vaivalloiselta.
      Hankin akkutoimisen kotiparturikoneen, jossa on lisäksi imu systeemi, jolloin hiukset menevät säiliöön, eikä hiukset ole joka paikassa leikkaamisen jälkeen, varsinkaan iholla, joka sitten kutisee, kun hiuksen pätkiä on jäänyt iholle.
      On kyllä erinomainen laite, tulee tasaista jälkeä ja sopivan leikkauskamman avulla saa juuri sen mittaiset hiukset, kuin haluaa, eikä kone leikkaa yhtään enempää, vaikka samaa kohtaa leikkaisi kuinka kauan tahansa.
      Kotiparturikoneella hiusten leikkuu on ennenkaikkea helppoa ja nopeaa, ei tarvitse kampoja, senkun vetelee koneella päälakia, niin saman verran lyhenee hiukset joka puolelta.
      Leikkasin sellaset 12mm pituiset hiukset.
      Lyhemmätkin kotiparturikoneella saa, mutta leikataan sitten jonkun ajan kuluttua lisää.
      Miehenä sitä mielummin pitää lyhyttä hiustyyliä, kuin pitkää.
      Ihan kaljuksi en ole viittiny vetää, mutta ehkä kesällä, mutta ainakin vielä lyhempi siili kesäksi.
      Tai sitten sivuilta ja takaa lyhyt ja päälaelle vois jättää vähän pidemmät.
      Siinä vaan säästää paljon, kun itse leikkaa, parturihinnat on aika suolaset.

    • Anonyymi

      Helpointa on itse leikata hiustenleikkuukoneella niin että ottaa terästä kaikki korkeussäädöt pois ja ajaa terällä suoraan kaljuksi. Jää vain alle millin sänki.

      Sitten oliivi öljyä rättiin ja kiillottaa sillä päänahan. On muuten komian näköinen !.

    • Anonyymi

      Ostin Philips kotiparturin, itse kannattaa ajaa, iso säästö vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe