Silkkiterrieri

heta

Hei kaikki Silkkiterrierin omistavat.
Kertokaa omia kokemuksianne silkeistä.
Itse olen suunnitellut silkkipennun hankintaa.
Ja jos vielä osaisitte neuvoa kasvattajan,
jolta kannattaa pentu hankkia. Olisin kovasti kiitollinen!

32

8078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silkkiset

      hei heta, käy katsomassa silkkiterrierit ryn kotisivut osoitteesta kotisivu.mtv3.fi/silkkiterrierit.ry/ sieltä saat paljon tietoa silkeistä ja kasvattajista sekä tämän hetkisen pentutilanteen. itse harrastan silkkieni kanssa näyttelyitä ja agilityä ja nyt minulla on jo kolme silkkiä ...:)

      • Sami

      • raisa
        Sami kirjoitti:

        Hei
        Kurkkaa silkkiterrieri sivuja osoitteessa
        http://www.kolumbus.fi/silkkiterrieri
        siellä on paljon tietoa

        pentu kannattaa aina ostaa yhdistyksen pentuvälityksen kautta. on aina riski ostaa pentu tuntemattomalta netti-välittäjältä. joten olkaapa varovaisia.


      • apua kaipaava
        Sami kirjoitti:

        Hei
        Kurkkaa silkkiterrieri sivuja osoitteessa
        http://www.kolumbus.fi/silkkiterrieri
        siellä on paljon tietoa

        Kuulin juuri että tämä silkkiterrieri nimellä toimiva sivu on epävirallinen????? Miksi meitä ulkopuolisia johdetaan näin harhaan. Ensin kehotetaan ostamaan pentu virallisen yhdistyksen kautta. Sitten onkin olmassa toinen haamu yhdistys :(((((( HALUAN SILKKINI VIRALLISEN YHDISTYKSEN KAUTTA, KUMPI ON SE VIRALLINEN, APUA!!!!!


      • sanaton
        Sami kirjoitti:

        Hei
        Kurkkaa silkkiterrieri sivuja osoitteessa
        http://www.kolumbus.fi/silkkiterrieri
        siellä on paljon tietoa

        kävin samin ehdottamilla sivuilla ja suru valtasi mielen. sivuilla kaupattiin söpöjä pieniä silkkejä kuin huutokaupan näytössä *itkee*! koodinumerot joka pennun kohdalla. kuka on tämän kennelin omistaja, kennelnimi oli bombixmoren? onko tämä tavallista suomen silkki maailmassa? katsoin että yhdistyskin kauppasi hänen pentujaan, kylläkin ilman kuvia ja koodinumeroita (luojalle kiitos).jos on niin en kyllä halua silkkiäni suomesta.


      • Niina
        sanaton kirjoitti:

        kävin samin ehdottamilla sivuilla ja suru valtasi mielen. sivuilla kaupattiin söpöjä pieniä silkkejä kuin huutokaupan näytössä *itkee*! koodinumerot joka pennun kohdalla. kuka on tämän kennelin omistaja, kennelnimi oli bombixmoren? onko tämä tavallista suomen silkki maailmassa? katsoin että yhdistyskin kauppasi hänen pentujaan, kylläkin ilman kuvia ja koodinumeroita (luojalle kiitos).jos on niin en kyllä halua silkkiäni suomesta.

        Suosittelisin lämpimästi ostamaan pennun Kristina ja Pia Heinoselta, kennel Curiositysta(http://www.kolumbus.fi/curiosity ), Vihdistä. Kristina ja Pia ovat ihania ihmisiä, jotka todella välittävät koiristaan ja panostavat kasvatustyöhönsä. Tästä tuloksena on mitä upeimpia silkkejä, esimerkiksi kaikkien silkki-ihmisten tuntema Timi-herra, Curiosity Luxury of Silk, joka on mm. vuoden koira 2002(kaikki rodut), Maailman Voittaja 2001 ja 2002 sekä RYP-4 Cruftissa 2004. Kannattaa käydä näyttelyissä ihailemassa heidän koiriaan ja vaikka kysymässä onko pentuja tiedossa, varmasti auttavat Sinua siinä asiassa :) Älä kuitenkaan odota liikaa, sopivan pennun löytämiseen voi mennä kauan.

        Onnea sopivan pennut metsästykseen!

        :)


      • hmmm...
        apua kaipaava kirjoitti:

        Kuulin juuri että tämä silkkiterrieri nimellä toimiva sivu on epävirallinen????? Miksi meitä ulkopuolisia johdetaan näin harhaan. Ensin kehotetaan ostamaan pentu virallisen yhdistyksen kautta. Sitten onkin olmassa toinen haamu yhdistys :(((((( HALUAN SILKKINI VIRALLISEN YHDISTYKSEN KAUTTA, KUMPI ON SE VIRALLINEN, APUA!!!!!

        Jos viitsisit lukea sivut loppuun ennen kun tulet tänne purnaamaan niin olisit huomannu, että sivujen alareunassa lukee: Avoimet sivut kaikille silkkiterriereistä kiinnostuneille.

        kukaan ei kyllä yritä johtaa ketään harhaan, jokainen saa pitää juuri sellaisia sivuja kun haluaa...


      • Silkkis
        Niina kirjoitti:

        Suosittelisin lämpimästi ostamaan pennun Kristina ja Pia Heinoselta, kennel Curiositysta(http://www.kolumbus.fi/curiosity ), Vihdistä. Kristina ja Pia ovat ihania ihmisiä, jotka todella välittävät koiristaan ja panostavat kasvatustyöhönsä. Tästä tuloksena on mitä upeimpia silkkejä, esimerkiksi kaikkien silkki-ihmisten tuntema Timi-herra, Curiosity Luxury of Silk, joka on mm. vuoden koira 2002(kaikki rodut), Maailman Voittaja 2001 ja 2002 sekä RYP-4 Cruftissa 2004. Kannattaa käydä näyttelyissä ihailemassa heidän koiriaan ja vaikka kysymässä onko pentuja tiedossa, varmasti auttavat Sinua siinä asiassa :) Älä kuitenkaan odota liikaa, sopivan pennun löytämiseen voi mennä kauan.

        Onnea sopivan pennut metsästykseen!

        :)

        Itsekin suosittelen paljon Curiosity-kenneliä, kasvattajat ovat niin mukavia;) ainoa on vain se että pentua voi joutua odottelemaan kauemminkin, mutta tsemppiä pennun etsintään


      • kiitos
        hmmm... kirjoitti:

        Jos viitsisit lukea sivut loppuun ennen kun tulet tänne purnaamaan niin olisit huomannu, että sivujen alareunassa lukee: Avoimet sivut kaikille silkkiterriereistä kiinnostuneille.

        kukaan ei kyllä yritä johtaa ketään harhaan, jokainen saa pitää juuri sellaisia sivuja kun haluaa...

        kiitos asiallisesta ja ystävällisestä vastauksestasi nimimerkki hmmm. ei tuota tosiaan olisi voinut selkeämmin ja mukavemmin selvittää ;-)


      • 3xsilkki
        Niina kirjoitti:

        Suosittelisin lämpimästi ostamaan pennun Kristina ja Pia Heinoselta, kennel Curiositysta(http://www.kolumbus.fi/curiosity ), Vihdistä. Kristina ja Pia ovat ihania ihmisiä, jotka todella välittävät koiristaan ja panostavat kasvatustyöhönsä. Tästä tuloksena on mitä upeimpia silkkejä, esimerkiksi kaikkien silkki-ihmisten tuntema Timi-herra, Curiosity Luxury of Silk, joka on mm. vuoden koira 2002(kaikki rodut), Maailman Voittaja 2001 ja 2002 sekä RYP-4 Cruftissa 2004. Kannattaa käydä näyttelyissä ihailemassa heidän koiriaan ja vaikka kysymässä onko pentuja tiedossa, varmasti auttavat Sinua siinä asiassa :) Älä kuitenkaan odota liikaa, sopivan pennun löytämiseen voi mennä kauan.

        Onnea sopivan pennut metsästykseen!

        :)

        Mielipiteitä on tietysti monia, mutta itse en Heinosilta koiraa ottaisi.

        Itse olen ollut erittäin tyytyväinen koirieni kasvattajiin, mutta jokaisen joka koiran haluaa, niin on aihetta ajan kanssa käydä tutustumassa eri kasvattajiin ja kysellä koirista. Kannattaa tehdä päätös itse eikä luottaa siihen mitä sanotaan jossakin netin keskusteluissa...


      • Pia Saares
        3xsilkki kirjoitti:

        Mielipiteitä on tietysti monia, mutta itse en Heinosilta koiraa ottaisi.

        Itse olen ollut erittäin tyytyväinen koirieni kasvattajiin, mutta jokaisen joka koiran haluaa, niin on aihetta ajan kanssa käydä tutustumassa eri kasvattajiin ja kysellä koirista. Kannattaa tehdä päätös itse eikä luottaa siihen mitä sanotaan jossakin netin keskusteluissa...

        Koiramaailmalle taidan olla ikuinen Heinonen, heh. Joo, se on kyllä totta että jos on uutta rotua tai ensimmäistä koiraa hankkimassa, niin kannattaa tutustua eri kasvattajiin. Onhan se tärkeää että pennun ostajalla ja kasvattajalla "synkaa" yhteen. Jos on hankkimassa näyttely/jalostus koiraa niin on myös tärkeää löytää se oikea linja josta pitää koirassa. Jokaisen kasvattajan työssä näkyy se oma linja.

        Meillä on aina ollut hyvät välit pennun ostajiin. Erimielisyyksiä välillä on, muuta ne ollaan asiallisesti selvitetty. Monesta pennun ostajasta on kehkeytynyt tärkeitä, hyviä ystäviä. Joiden kanssa ollan ilot iloittua ja surut surtu. Tottahan sekin on että kaikki ei voi pitää kaikista.


      • Pia Saares
        sanaton kirjoitti:

        kävin samin ehdottamilla sivuilla ja suru valtasi mielen. sivuilla kaupattiin söpöjä pieniä silkkejä kuin huutokaupan näytössä *itkee*! koodinumerot joka pennun kohdalla. kuka on tämän kennelin omistaja, kennelnimi oli bombixmoren? onko tämä tavallista suomen silkki maailmassa? katsoin että yhdistyskin kauppasi hänen pentujaan, kylläkin ilman kuvia ja koodinumeroita (luojalle kiitos).jos on niin en kyllä halua silkkiäni suomesta.

        Voit turvallisin mielin ostaa pentusi ihan vaikka Suomesta. Suomessa on paljon hyviä kasvattajia. Koiramaailmassa yleisesti myydään joskus pentuja niin että pennusta on mukana kuva. Se sattaa joskus ulkopuolisen silmissä vaikuttaa vastenmieliseltä. Silkki yhdistys välittää sivullaan kaikkien jäsentensä pentuja jotka yhdistykselle ilmoitetaan. Yleinsä sivuilta löytyy vanhempien kuvat ja tiedot pennuista. Jokainen kasvattaja voi sitten itse mainostaa pentujaan parhaaksi katsomallaan tavalla, omissa ilmoituksissaan.


      • kiitos
        Pia Saares kirjoitti:

        Voit turvallisin mielin ostaa pentusi ihan vaikka Suomesta. Suomessa on paljon hyviä kasvattajia. Koiramaailmassa yleisesti myydään joskus pentuja niin että pennusta on mukana kuva. Se sattaa joskus ulkopuolisen silmissä vaikuttaa vastenmieliseltä. Silkki yhdistys välittää sivullaan kaikkien jäsentensä pentuja jotka yhdistykselle ilmoitetaan. Yleinsä sivuilta löytyy vanhempien kuvat ja tiedot pennuista. Jokainen kasvattaja voi sitten itse mainostaa pentujaan parhaaksi katsomallaan tavalla, omissa ilmoituksissaan.

        Kiitos, viestistäsi. kiva saada tänne asiallisia viestejä ihan kasvattajaltakin. onko sinun kennelnimi curiosity, olenko ymmärtänyt oikein? helpottavaa todeta että suomessa on fiksujakin kasvattajia. sinunlaiselta voisin vaikka pentuni osttaa. lähden tästä sitten ottamaan kasvattajista selvää.


      • aivan ymmyrkäisenä
        Sami kirjoitti:

        Hei
        Kurkkaa silkkiterrieri sivuja osoitteessa
        http://www.kolumbus.fi/silkkiterrieri
        siellä on paljon tietoa

        Kiitos Sami. Sain nuilta sivuilta kyllä luettua paljon, mutta miksi tuolla sivulla, joka on ns. yksityisen sivut, painotetan niin hirviästi luotettavuuteen ja arvostukseen. On kyllä tosi hämärät sivut. Herättää kyllä epäilyksiä, kun nuin paljon painotetaan tuota luotettavuutta ja rodun edistymistä. En ainakaan minä ole koskaan kuullukkaan monista nuista mainituista kasvattajista.Eikö yhdistyksen virallisten sivujen kasvattajat olekkaan luotettavia ja arvostettuja?? Tekstikin oli niin sekavasti kirjoitettu, että en ainakan minä heti olisi valmis uskomaan nuihin sanoihin.


      • törkeä !
        sanaton kirjoitti:

        kävin samin ehdottamilla sivuilla ja suru valtasi mielen. sivuilla kaupattiin söpöjä pieniä silkkejä kuin huutokaupan näytössä *itkee*! koodinumerot joka pennun kohdalla. kuka on tämän kennelin omistaja, kennelnimi oli bombixmoren? onko tämä tavallista suomen silkki maailmassa? katsoin että yhdistyskin kauppasi hänen pentujaan, kylläkin ilman kuvia ja koodinumeroita (luojalle kiitos).jos on niin en kyllä halua silkkiäni suomesta.

        sanaton olet aika röyhkeä !! mistä voit tietää koko ihmisestä mitään kun et ole edes nähnyt ja miten voit alkaa arvioimaan toista kennelliä kun et tiedä siitä mitään !! ?? ihmetyttää kyllä että yhtäkkiä on tullut hirveesti vihaa bombix moren kenneliä kohtaan :/ ovatko jotkut vaan niin katellisia !? ps: kyllä monet kennelin omistajat laittavat pentunsa sivuilleen näytille ;) ja eivät he ole mitään moiteitta saanut ;) ...


      • sanaton
        törkeä ! kirjoitti:

        sanaton olet aika röyhkeä !! mistä voit tietää koko ihmisestä mitään kun et ole edes nähnyt ja miten voit alkaa arvioimaan toista kennelliä kun et tiedä siitä mitään !! ?? ihmetyttää kyllä että yhtäkkiä on tullut hirveesti vihaa bombix moren kenneliä kohtaan :/ ovatko jotkut vaan niin katellisia !? ps: kyllä monet kennelin omistajat laittavat pentunsa sivuilleen näytille ;) ja eivät he ole mitään moiteitta saanut ;) ...

        minä en taatusti ole kateellinen, en edes omista silkkiä. en tiedä mitään muuta bombixmorenista kun mitä sivulla näin. en ole koskaan aikaisemmin nähnyt että kukaan toinen kasvattaja olisi kaupannut pentujaan koodinumeroituina. hyvänen aika sentään, minulle koirat ovat yksilöitä ei koodinumeroita, tälle kasvattajalle nähtävästi ei! sanokaa mitä sanotte mutta minä en tämmöistä hyväksy.
        ilo on kuitenkin huomata että suomessa on sivistyneitäkin kasvattajia, kiitos kaikille vastauksista.


      • .........
        sanaton kirjoitti:

        minä en taatusti ole kateellinen, en edes omista silkkiä. en tiedä mitään muuta bombixmorenista kun mitä sivulla näin. en ole koskaan aikaisemmin nähnyt että kukaan toinen kasvattaja olisi kaupannut pentujaan koodinumeroituina. hyvänen aika sentään, minulle koirat ovat yksilöitä ei koodinumeroita, tälle kasvattajalle nähtävästi ei! sanokaa mitä sanotte mutta minä en tämmöistä hyväksy.
        ilo on kuitenkin huomata että suomessa on sivistyneitäkin kasvattajia, kiitos kaikille vastauksista.

        jos saan ilmaista niin ne eivät ole mitään "koodinumeroita" vaan kun tallennat kuvan niin laitan itsekkin yleensä numeron jotta pysyn selvillä mikä kuva on kyseessä !!


      • Masa is best silky terrier
        sanaton kirjoitti:

        minä en taatusti ole kateellinen, en edes omista silkkiä. en tiedä mitään muuta bombixmorenista kun mitä sivulla näin. en ole koskaan aikaisemmin nähnyt että kukaan toinen kasvattaja olisi kaupannut pentujaan koodinumeroituina. hyvänen aika sentään, minulle koirat ovat yksilöitä ei koodinumeroita, tälle kasvattajalle nähtävästi ei! sanokaa mitä sanotte mutta minä en tämmöistä hyväksy.
        ilo on kuitenkin huomata että suomessa on sivistyneitäkin kasvattajia, kiitos kaikille vastauksista.

        Kennel bombix moren pentu-sivu on kaikkien käytössä ja eikä siellä mitään huonoja pentuja ole.Meillä on sieltä saatu (ei sieltä mutta sijoituskoiran pentu) tosi terve,fiksu ja hyväluontoinen pentu.Se on nyt tasan 8kk eli ei 8vk.


      • oioi

        heippa , minulla ongelmana on se , että omistan ihanan silkkari tytön ja ikä 3-vuotta (kesällä2016) kuopion kaupungissa ja rotua tuntuu olevan vähän täälläpäin. Haluaisin pennuttaa tulevana kesänä mutta uros puuttuu vielä !! Tyttö on minulla vain seurakoirana ja kiltein ja siistein koira mitä maa päällään kantaa. Ottakaa yhteyttä minuun net.os [email protected] niin saataisiin savoonkin hieno pikkukoira kanta. Olen 64 v ja en aio perustaa tehtailua vaan yhdet pennut että joku saisi hienon kaunokaisen lemmikikseen. Kysyntää on paljon.


    • silkin omistaja

      kannattaa ottaa yhteyttä eri kasvattajiin (joiden yhteystietoja löytyy yhdistyksen sivulta, jonka os. mainittiin tuossa edellä) ja kysellä heidän tulevista pentueistaan ja rodusta yleensäkin. Näyttelyissä kannattaa myös tottakai käydä katsomassa silkkikehiä, jos mahdollista, siellä on usein myös useampi kasvattaja paikalla, joidenka luokse voit mennä kyselemään rodusta.

    • Niina

      Pia... ketä silkkejä teiltä on menossa jyvikseen/messariin? :)

      • silkkiset

        minusta koko kyseinen keskustelu saisi jo loppua, mennnään vain asiattomuuksiin ja haetaan taas sitä kenneleiden jakoa, sellainen ei pitemmän päälle palvele ketään. ollaan iloisia kun meillä suomessa on niin kauniita silkkejä monessa kennelissä. positiivisuudella ja avoimuudella saavutetaan paljon enemmän t. minna ja silkit kennel nanasilk


    • Tuula T

      Hei Heta ja kaikki muutkin jotka olette silkeistä kiinnostuneet, toivottavasti käyt lukemassa tämän. Jos haluat tietoa silkeistä tule yhdistyksen ylläpitämille sivuille.http://kotisivu.mtv3.fi/silkkiterrierit. ry sieltä menet foorumiin. Siellä on jo kysyttyjä asioita/vastattuja lisäksi voit itse kysyä jos haluat tietoa. Vastaamme mielellämme kysymyksiinne. Lisäksi siellä on linkit kasvattajien sivuille. Kaikki kasvattajat ovat kennelliiton hyväksymiä. kasvattajien kennelsivut tekee jokainen itse tai teettää, jos siellä on jotain mitä et/ ette hyväksy tai ymmärrä lähettäkää kyseiselle kasvattajalle sähköpostia.kysykää asiaa, on noloa jos sitä ruoditaan yleisillä sivuilla. Esim. minulla on pennuista kuvia sivuillani ja olen ylpeä jokaisesta kasvattamastani pennusta ja haluan esittää upeaa jälkikasvua, samoin haluavat muutkin. Kuvat eivät ole valiokuvia vaan ihan kotikuvia. Ne on otettu tärkeistä ja vähemmän tärkeistä hetkistä ne eivät ole täydellisiä, mutta minulle tärkeitä ja haluan jakaa ne saman henkisten ihmisten kans. Tervetuloa joko virallisille tai epävirallisille silkkisivuille.

    • Tuula T

      En aikaisemmin päivällä lukenut kaikkia viestejä, nyt luin, olen sanaton. Oletteko te aikuisia ihmisiä vai lapsia jotka yrittävät saada aaltoja vesilasiin.
      Suomessa on alle 900 silkkiä. Nämä kasvattajat ,joita te parjaatte ovat tehneet erittäin hienoa työtä silkkiterrierien kasvattamisessa. He ovat luoneet Suomen silkkiterrieri kannan. joka on terve, kaunis ja hyvinhoidettu. Curiosity,Bombix moren, de Majodian ja Stenilja ovat tehneet valtavan työn silkkiterrierien kasvattamisessa Suomessa.Ilman heitä ja heidän kovaa työtä meillä ei olisi niin hienoja silkkejä, jotka pärjäävät mailmalla aivan upeasti. Olen ylpeä siitä, että saan tehdä heidän kanssaan yhteistyötä.Terveisin: Tuula T

      • Tarja

        Ei voi olla puuttumatta keskusteluun. Tosi asiattomia viestijä joukossa. Olen uusi Silkkiharrastaja ja minut ainakin on otettu ihan hyvin vastaan ja olen apua saanut ihan hirveesti omalta kasvattaja sekä "kilpakummpaneiltakin". Varmasti melkein jokaisessa rodussa löytyy "kuppikuntia". Siile ei vaan voi mitään. Olen seurannut paria muuta rotua läheltä jo 20 vuotta ja aina joskus on enemmän eripuraa, joskus tasaisempaa.


      • Tuija
        Tarja kirjoitti:

        Ei voi olla puuttumatta keskusteluun. Tosi asiattomia viestijä joukossa. Olen uusi Silkkiharrastaja ja minut ainakin on otettu ihan hyvin vastaan ja olen apua saanut ihan hirveesti omalta kasvattaja sekä "kilpakummpaneiltakin". Varmasti melkein jokaisessa rodussa löytyy "kuppikuntia". Siile ei vaan voi mitään. Olen seurannut paria muuta rotua läheltä jo 20 vuotta ja aina joskus on enemmän eripuraa, joskus tasaisempaa.

        Ajattelin minäkin lausua mielipiteeni tästä keskustelusta. Tarkoitus oli siis kertoa silkistä koirana eikä ryhtyä nimeltä haukkumaan jotain kasvattajaa. Haluan kuitenkin sen verran poiketa alkuperäisestä aiheesta että kerron tämän; olen monesti ihaillut Curiosityn kauniita silkkejä kehän laidalta. Ihailtavaa on se miten kauniisti koirat eritetään ja kunnostetaan, sekä se miten iloisesti ja ylväästi ne esiintyvät. Ei ole mikään ihme että ne menestyvät. Mitä pahaa on siinä että kavattaja käy näyttelyissä ja menestyy? Tekeekö se hänestä huonon kasvattajan jolta ei kannata pentua ostaa?! En kyllä ymmärrä miten.


      • sanaton

        tarkoitukseni ei ole parjata suomalaisia kasvattajia. olen aikuinen ihminen en kapinallinen nuori. minua ainoastaa suututtaa tyyli miten yksi kasvattaja sivuillaan kaupustelee pentujaan. sanoin siitä mielipiteeni, koskaa aihe oli esillä. haluan pentuni kasvattajalta jolle pennut ovat yksilöitä eikä koodinumero 3477 tai vastaavaa. uskoisin minulla olevan oikeus tähän mielipiteeseen, samoin kuin avoimeen keskusteluun.
        Marke V.


      • silkki
        sanaton kirjoitti:

        tarkoitukseni ei ole parjata suomalaisia kasvattajia. olen aikuinen ihminen en kapinallinen nuori. minua ainoastaa suututtaa tyyli miten yksi kasvattaja sivuillaan kaupustelee pentujaan. sanoin siitä mielipiteeni, koskaa aihe oli esillä. haluan pentuni kasvattajalta jolle pennut ovat yksilöitä eikä koodinumero 3477 tai vastaavaa. uskoisin minulla olevan oikeus tähän mielipiteeseen, samoin kuin avoimeen keskusteluun.
        Marke V.

        Hyvä Marke V.
        Tuskin sinun kannannottoasi suunnatan kapinallisiin nuoriin, vaan tuo yhden kasvattajan näyttelyissä esiintyminen ja menestys.

        Varmasti moni on sinun kanssa sama mieltä pentujen myynnistä koodeilla. Ei se ainakaan millään lailla luo lämmintä henkeä, enemmänkin kaupallista myyntiä.
        Suosittelen sinunkin ottaman yhteyttä silkkiyhdistyksen viralisiin pentuvälittäjiin.

        onnellinen silkin omistaja Helsingistä


      • Tuula T
        sanaton kirjoitti:

        tarkoitukseni ei ole parjata suomalaisia kasvattajia. olen aikuinen ihminen en kapinallinen nuori. minua ainoastaa suututtaa tyyli miten yksi kasvattaja sivuillaan kaupustelee pentujaan. sanoin siitä mielipiteeni, koskaa aihe oli esillä. haluan pentuni kasvattajalta jolle pennut ovat yksilöitä eikä koodinumero 3477 tai vastaavaa. uskoisin minulla olevan oikeus tähän mielipiteeseen, samoin kuin avoimeen keskusteluun.
        Marke V.

        Ok, miten sinä siis ilmoitat kasvattajalle, jos sinä haluaisit itsellesi jonkin niistä pennuista? Minua miellytti yksi koira niistä kuvista, se oli erittäin kaunis, mutta jos siellä ei ois sanottu että se on tyttö en ois tiennyt sitä. Samoin asun kaukana kasvattajasta en voi mennä katsomaan pentuja. Haluaisin varata silkkipennun, nyt siellä on jopa kuvat koirista ja sukupuoli samoin kamerankuvan numero. Soitan kasvattajalle, kerron olevani ihastunut yhteen pentuun ja haluavani juuri sen. Tiedän kuinka suosittuja silkit ovat ja pyydän kasvattajaa varaamaan juuri sen pennun jonka haluan. Kasvattaja pyytää minua menemään sivuilleen ja kertomaan mikä pentu se on. En tiedä mikä se on noista pennuista, kun siellä ei ole numeroita, eikä sukupuolta. Käyn katsomassa pentuvälityssivuilta. Kerron mikä kuvan numero on. Kasvattaja hakee tietokoneeltaan numeron perusteella kuvan ( hänellä on satoja kuvia koneella perheestään ja koirista, pelkään puhelun venyvän pitkäksi soitan kännykästä ja hänellä on vielä eri liittymä kuin minulla)hän löytää kuvan hetkessä, sovimme että hän lähettää minulle kuvia kyseisestä koirasta, Hän kertoo myös koiran nimen mutta se on niin vaikea etten ymmärrä sitä enkä osaa lausua. Hän tavaa sen minulle Sainte Nitouche tarkoittaa suomeksi pikkuisen paheellinen tyttö= ei ihan kiltti tyttö
        Kuulostaa jopa nimen perusteella sopivalta minulle. Sovimme, että tulemme hakemaa koiraa kun se on luovutusiässä.


      • Myöhässä
        Tuula T kirjoitti:

        Ok, miten sinä siis ilmoitat kasvattajalle, jos sinä haluaisit itsellesi jonkin niistä pennuista? Minua miellytti yksi koira niistä kuvista, se oli erittäin kaunis, mutta jos siellä ei ois sanottu että se on tyttö en ois tiennyt sitä. Samoin asun kaukana kasvattajasta en voi mennä katsomaan pentuja. Haluaisin varata silkkipennun, nyt siellä on jopa kuvat koirista ja sukupuoli samoin kamerankuvan numero. Soitan kasvattajalle, kerron olevani ihastunut yhteen pentuun ja haluavani juuri sen. Tiedän kuinka suosittuja silkit ovat ja pyydän kasvattajaa varaamaan juuri sen pennun jonka haluan. Kasvattaja pyytää minua menemään sivuilleen ja kertomaan mikä pentu se on. En tiedä mikä se on noista pennuista, kun siellä ei ole numeroita, eikä sukupuolta. Käyn katsomassa pentuvälityssivuilta. Kerron mikä kuvan numero on. Kasvattaja hakee tietokoneeltaan numeron perusteella kuvan ( hänellä on satoja kuvia koneella perheestään ja koirista, pelkään puhelun venyvän pitkäksi soitan kännykästä ja hänellä on vielä eri liittymä kuin minulla)hän löytää kuvan hetkessä, sovimme että hän lähettää minulle kuvia kyseisestä koirasta, Hän kertoo myös koiran nimen mutta se on niin vaikea etten ymmärrä sitä enkä osaa lausua. Hän tavaa sen minulle Sainte Nitouche tarkoittaa suomeksi pikkuisen paheellinen tyttö= ei ihan kiltti tyttö
        Kuulostaa jopa nimen perusteella sopivalta minulle. Sovimme, että tulemme hakemaa koiraa kun se on luovutusiässä.

        Minulla on Bombix morenin koira ja on maailman parasluontosin ja kiltein koira koko maailmassa. Ja yksi hänen pennuistaan on maailmanvoittaja.Keskustelu on 10 vuotta vanha :'D


    • Anonyymi

      Älä anna silkkiterrieri söpön ulkonäön ja pienen koon huijata, sillä useat hankkiutuvat eroon "sylikoirastansa" huomattuaan sen energianmäärän. Muuten ovat ihania kavereita.

    • Anonyymi

      Tollanen ois kiva omistaa

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe