Ruskea villakangastakki.

Takkipäälle

Hei. Tietääkö joku mistä sais sellaisen ruskean villakangastakin, mikä on sillä Tero Kuuslalla siinä ylen Uusi Päivä-sarjassa? Itse e n ole löytänyt kun mustia tai harmaita. Ruskeaa en oo nähnyt edes missään nettikaupassa. Kai n e siihen sarjaan on sen takin jostain hankkinut. Kiitos, jos joku tietää mistä sais.

10

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      En ole katsonut sarjaa kertaakaan. Millainen ruskea se on? Klassista kamelia (vaaleanruskea) on aina jostain saatavilla. Kalliimmat myös ovat kamelinkarvaa.

      • uff

        Kirppareilla (uffit ja fidat yms) on yleensä hyllymetreittäin ruskeita ja kaikenkirjavia villakangastakkeja. Kaupasta ei yleensä löydy kuin mustia ja vähän myös harmaita ja tummansinisiä.


      • Takkipäälle

        Just sellainen kamelinruskea se on. Malli on hyvin samanlainen, kun esim Dressmannin classic coat, eli ei taskuja ulkopuolella ja kaulus samanlainen kun pikkutakissa. Mulla on kaksi villakangastakkia, mut ne on mustia, kun ei täältä pikkukaupungin kaupoista muuta saa.


      • Takkipäälle
        uff kirjoitti:

        Kirppareilla (uffit ja fidat yms) on yleensä hyllymetreittäin ruskeita ja kaikenkirjavia villakangastakkeja. Kaupasta ei yleensä löydy kuin mustia ja vähän myös harmaita ja tummansinisiä.

        Ai missäpäin olet kirppareilla niitä nähnyt. Mä asun pikkupaikkakunnalla pohjois-savossa. Kuopiosta vois varmaan löytyä. Kyllä mulle kelpaa myös kirpparilta jos vaan malli ja väri miellyttää. Täällä meilläpäin ei kirppareilla oo kun naisten vaatteita. Kiitos vinkistä.


      • polo coat
        Takkipäälle kirjoitti:

        Just sellainen kamelinruskea se on. Malli on hyvin samanlainen, kun esim Dressmannin classic coat, eli ei taskuja ulkopuolella ja kaulus samanlainen kun pikkutakissa. Mulla on kaksi villakangastakkia, mut ne on mustia, kun ei täältä pikkukaupungin kaupoista muuta saa.

        Klassinen vaalenaruskea villakankainen päällystakki (ei trenssi) on englanniksi "camel hair polo coat", jota Brooks Brothers alkoi valmistaa 1900-luvun alussa. Voit tilata sen vaikka suoraan brooks brothersin nettisivuilta, tosin vastaavantyylisiä muitakin takkeja löytyy googlella paljon.

        Jos siis tarkoitit tällaista takkia:
        http://www.keikari.com/blogi/polo-coat/


    • ...............

      Kamelinkarvatakki tai muuten vain kamelinruskea villakangastakki ei sovi rennompaan pukeutumiseen, muttei täysin formaaliinkaan. Mielestäni se on herrasmiehen arkitakki - hienostunut sellainen.

      Olen tosin nähnyt jossain kamelinruskeita pea coateja eli kipparitakkeja. Ne ovat jo ajatuksena rajoja rikkovia, koska kamelilla todellakaan ei ole mitään tekemistä merihenkisyyden kanssa, joten niiden kanssa ehkä voisi käyttää "luovemmin" ja rennommin muita vaatteita: rennompia housuja ja niin edelleen.

      • hyvä yleistakki

        Polo coat sopii business casual pukeutumiseen kun työpaikalla ei vaadita kaikkein tiukinta etikettiä, lisäksi vapaa-ajan takiksi baarikierrokselle, ravintolaan, teatteriin ja kaupungilla asiointiin ym. Lenkkipolulle ja halonhakkuuseen on tosin verkkarit ja verkkaritakki parempi vaihtoehto.


      • ............
        hyvä yleistakki kirjoitti:

        Polo coat sopii business casual pukeutumiseen kun työpaikalla ei vaadita kaikkein tiukinta etikettiä, lisäksi vapaa-ajan takiksi baarikierrokselle, ravintolaan, teatteriin ja kaupungilla asiointiin ym. Lenkkipolulle ja halonhakkuuseen on tosin verkkarit ja verkkaritakki parempi vaihtoehto.

        Farkkuja en kyllä kamelitakin kanssa pitäisi, en ainakaan sinisiä. Ihan dorka ristiriita syntyy.


      • kvick1
        ............ kirjoitti:

        Farkkuja en kyllä kamelitakin kanssa pitäisi, en ainakaan sinisiä. Ihan dorka ristiriita syntyy.

        Farkkuja en kylllä pitäisi missään, milloinkaan enkä minkään kanssa.
        Farkuissa näyttää ihan "dorkalta".
        Kamelinkarvatakki löytyy jokaisen hyvin pukeutuvan miehen takkivalikoimassa.


      • kyllä farkut käyvät
        kvick1 kirjoitti:

        Farkkuja en kylllä pitäisi missään, milloinkaan enkä minkään kanssa.
        Farkuissa näyttää ihan "dorkalta".
        Kamelinkarvatakki löytyy jokaisen hyvin pukeutuvan miehen takkivalikoimassa.

        Kyllä siistit suorat farkut käyvät mainiosti polo coatin kanssa.
        Jopa keikarin pukeutumisohjeissa suositellaan farkkuja siistien irtotakkien ym. kanssa käytettäväksi:
        http://www.keikari.com/blogi/nuoren-miehen-klassinen-tyyli/

        "Seuraavat kokoonpanot toimivat kuin paraskin häkä:
        •farkut ja irtotakki
        •farkut ja samettitakki
        •farkut ja klubitakki
        •farkut ja laivastobleiseri
        •farkut ja v-aukkoinen neule"

        Polo coatin voi laittaa esim. farkkujen ja bleiserin päälle päällystakiksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe