Onko kokemuksia Metodistikirkosta?

kiitos asiall. vast.

Oletko käynyt Metodistikirkossa? Olen suunnitellut joskus käyväni siellä mutta toistaiseksi tuo ei ole vielä tapahtunut.

56

2092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi vastaus...

      Muutaman vuoden seurakunnan jäsenenä olleena voin suositella erityisesti heikolle, rikkinäiselle ja yksinäiselle. Metodistikirkon vahvuutena on lähimmäisestä välittäminen ja ihmisen kohtaaminen ja vastaanottaminen mukaan porukkaan. Et jää takariviin yksin, eikä sinulle kasata vaatimuksia uskonelämään. Pienen kirkon puutteena on ehkä hyvien saarnamiehien puute. Noin kymmenkunta suomenkielistä srk Suomessa ja lisäksi ruotsinkielisiä. Oppi raamatun mukainen, ehtoollinen kaikille uskoville. Uskovan kastetta ei vaadita srk liittymiseksi. Eri srk julistus eroaa palavuuden suhteen, koska kaikilla ei ole niin vahvaa Pyhän Hengen armoitusta ja ymmärrystä uskosta, mutta Pyhä Henki kyllä läsnä opetuksissa rakentamassa ja antamassa vaikka se ei olisikaan aina niin palavaa. Armolahjat ei vielä paljon toimi kaikissa pienissä seurakunnissa. Hyvä hoitava Hengellinen koti, jota Herra vielä vie eteenpäin.

      • Körökörö

        Mitkä hemmetin armolahjat. Nää on just näitä hihhilien sekojuttuja. Niillä on armolahjoja juu. Valehtelee ja pettää jopa toisiaan ja on sitten siunattu armolahjoilla, niinkö,?
        Kun niitä kuutelee niin ei voi kun.katsoa haavi auki. Yksi osaa parantaa sairaita, yksi osaa erotella henkiä, yksi osaa profetoida, taitaa joku osata herättää kuolleistakin, mutta niistä eivät uskalla julkisesti kehuskella. Kun kuolemantapauksen johdosta tulisi äkkiä tilauksia että nyt todistamaan väitteesi ja äkkiä herättämään.
        Niin on kuin lastentarhassa käyskentelisi. Höperöitä ihmisiä.
        Tumnen useita naisia henkilökohtaisesti kirkosta ja kaikki samanlaisia. Valehtelevat minkä ehtivät, pettävät ystävänsä, kaikki on antaneet pesää. Monesti.
        Ei ihan kirkkaimpia kynttilöitä ole kirkkoväen keskuudessa.


    • kotia etsivä

      Kävin yhdessä sunnuntain jumalanpalveluksessa vähän aikaa sitten. Pappi toivotti tervetulleeksi kädestäpitäen. Aika vähän ihmisiä oli koolla ja ainakin esirukouspyyntöjä käsitellessä jäi mieleen että olivat toisilleen nimeltä tuttuja vähintään. Raamattua opetettiin ja lauluja laulettiin. Kahviakin olisi tarjottu kirkonmenojen jälkeen, mutta en ennättänyt jäämään. Ihan positiivinen ajatus tuosta jäi mieleeni, voi olla että menen toistekin.

      • methodw

        Tällaista se taitaa useammissa paikoissa olla.


    • wesleyn opit

      Metodistikirkko (suomenkielinen) muistuttaa olemukseltaan ehkä aika paljon luterilaisia herätysliikkeitä. Ilmapiiri on lämmin, enemmän kristillistä perinnettä kuin karismaattisuutta korostava.

      • varoisin

        Mutta nythän sieltä on löytynyt paljon pedofiliaa.


      • interventio.
        varoisin kirjoitti:

        Mutta nythän sieltä on löytynyt paljon pedofiliaa.

        Niissä lehtiotsikoissa on ollut ruotsinkielinen Metodistikirkko. Lienet huomannut myös monen muun kirkkokunnan aikain saatossa ryvettyneen näissä iljettävissä jutuissa. Täydellistä seurakuntaa ei löydy mistään ja jos löytyykin niin eihän sinne sitten itse voi epätäydellisenä mennä.


      • teolooki
        varoisin kirjoitti:

        Mutta nythän sieltä on löytynyt paljon pedofiliaa.

        Olen kuullut yhdestä tapauksesta ruotsinkielisestä M-kirkosta. Pedofiileja on paljon yhteiskunnassa, ja heitä riittää seurakuntiin ja kirkkoihinkin. Erityisen paljon heitä on lestadiolaisten lahkossa. Heillä on se käsitys, että synnit saa anteeksi ilman parannuksen tekoa.

        Jeesus sanoo, että julmia susia nousee kristittyjen keskuudesta. He osaavat matkia uskovia ja ovat mukavia, sosiaalisia, ahkeria ja osaavat puhua ja/tai heillä on vahva luonne ja hengellinen yliote. Siksi he pääsevät hämäämään, ja tuo metodistien pastori pääsi jatkamaan pedofiilistä toimintaa vuosikymmenet, kuolemaansa asti.

        Jos joku tämän lukija tunnet seksuaalista vetoa lapsiin, tartu äkkiä asiaan äläkä toteuta fantasioitasi. Jeesus sanoo että jos jokin jäsenesi viettelee sinua syntiin, hakkaa se poikki. Sovella tämä itseesi, niin kuin sen ymmärrät.

        Ja uskoville tämä kehotus: älä seuraa hengellisessä mielessä KETÄÄN ihmistä, sitten tulee pettymyksiä ja korkealta putoamisia. Jeesuskin sanoo, että älkää juosko kenenkään ihmisen perässä. Me saadaan toinen toisiltamme oppia, ahaa-elämyksiä, rukousapua ja erilaisia näkökohtia rikastaaksemme uskonelämäämme, mutta älkää silti ottako ketään guruksenne. Jumalan sana Raamattu on meidän elämänohjeemme ja voimamme.


      • teolooki
        teolooki kirjoitti:

        Olen kuullut yhdestä tapauksesta ruotsinkielisestä M-kirkosta. Pedofiileja on paljon yhteiskunnassa, ja heitä riittää seurakuntiin ja kirkkoihinkin. Erityisen paljon heitä on lestadiolaisten lahkossa. Heillä on se käsitys, että synnit saa anteeksi ilman parannuksen tekoa.

        Jeesus sanoo, että julmia susia nousee kristittyjen keskuudesta. He osaavat matkia uskovia ja ovat mukavia, sosiaalisia, ahkeria ja osaavat puhua ja/tai heillä on vahva luonne ja hengellinen yliote. Siksi he pääsevät hämäämään, ja tuo metodistien pastori pääsi jatkamaan pedofiilistä toimintaa vuosikymmenet, kuolemaansa asti.

        Jos joku tämän lukija tunnet seksuaalista vetoa lapsiin, tartu äkkiä asiaan äläkä toteuta fantasioitasi. Jeesus sanoo että jos jokin jäsenesi viettelee sinua syntiin, hakkaa se poikki. Sovella tämä itseesi, niin kuin sen ymmärrät.

        Ja uskoville tämä kehotus: älä seuraa hengellisessä mielessä KETÄÄN ihmistä, sitten tulee pettymyksiä ja korkealta putoamisia. Jeesuskin sanoo, että älkää juosko kenenkään ihmisen perässä. Me saadaan toinen toisiltamme oppia, ahaa-elämyksiä, rukousapua ja erilaisia näkökohtia rikastaaksemme uskonelämäämme, mutta älkää silti ottako ketään guruksenne. Jumalan sana Raamattu on meidän elämänohjeemme ja voimamme.

        Korjaus kirjoitukseni kohtaan "Erityisen paljon pedofiilejä on lestadiolaisten lahkossa. Heillä on se käsitys, että synnit saa anteeksi ilman parannuksen tekoa."

        Katuvana minun pitää korjata sanojani. Pedoja on heillä samassa suhteessa kuin muuallakin. Ja kyllä heidänkin uskonkäsityksessään vaaditaan myös parannuksen tekoa.

        Tämä tästä vaikka postauksen aihe onkin metodisteista.


      • tuhru
        teolooki kirjoitti:

        Korjaus kirjoitukseni kohtaan "Erityisen paljon pedofiilejä on lestadiolaisten lahkossa. Heillä on se käsitys, että synnit saa anteeksi ilman parannuksen tekoa."

        Katuvana minun pitää korjata sanojani. Pedoja on heillä samassa suhteessa kuin muuallakin. Ja kyllä heidänkin uskonkäsityksessään vaaditaan myös parannuksen tekoa.

        Tämä tästä vaikka postauksen aihe onkin metodisteista.

        Kirjoituksista saa jotenkin liioitellun kuvan etta pedofiileja on paljon. Niita on kai oikeasti todella vahan. Ja kun kirkossa tapahtuu jotain, asiat aina liioitellaan ja paisutellaan ja totuutta muutellaan.
        Media varsinkin rakastaa kun saa kirkkoskandaaleita otsikoihin. Se on organisaatio joka on kaikkea oikeaa ja puhdasta elamaa vastaan. Se haluaa tahrata kaiken.


      • Exparooni

        Olen jo kuudettakymppiä käyvä uskovainen mies. En ole elämäni aikana tavannut yhtään tapausta eikä kukaan tuntemistani uskovista ole tavannut tapauksia saati kuulleet. Muutakuin joskus näkyy jossain palstalla joku panettelijan ivaotsikkp jostain pedofiliasta tai muusta. Ajan henkeen kuuluu paha perätön puhuminen. Siihen syyllistyy mediakin.
        Ainoa ketkä eivät syyllisty moiseen ovat kuin.ovatkin, yllätys yllätys, uskovaiset.
        Joku pedofiliasyyte on jo sen luokan syytös että sellaisen valheen levittäjälle pitäisi langettaa pitkä vankeusrangaistus.


    • etp

      Samaa sakramenttiuskontoa kuin luterilaisilla,alla mm heidän perusopit.

      Rituaalit: Metodisteilla käytössä kaksi sakramenttia: kaste ja ehtoollinen. Tätä perustellaan sillä, että vain nämä kaksi ovat Jeesuksen itsensä asettamia. Metodistit puhuvat sakramenteista merkkeinä, joiden avulla Jumala tekee työtään. Metodistit uskovat Kristuksen todelliseen hengelliseen läsnäoloon sakramenteissa. (Metodistikirkon uskonkappaleet.)

      Metodistikirkossa on käytössä lapsikaste. Kaste on uudestisyntymisen merkki, joka erottaa kristityn kastamattomasta. Kaste ei kuitenkaan yksin riitä pelastukseen, vaan kirkko korostaa persoonallisesti koetun uudelleen syntymisen merkitystä ja sitä seuraavaa pyhityselämää. Metodistit sanoutuvat irti katolisesta transsubstantiaatio-opista. Ehtoollinen on Kristuksen kuolemassa tapahtuneen lunastuksen vahvistus ja hänen kuolemansa muisto. (Metodistikirkon uskonkappaleet.)

    • Älä mene sinne

      Raamatun vastaista ihmisoppia koko metodistikirkon uskontunnustus.

    • porinmetkut

      Älä etsi hengellistä kotia ainakaan porin metodistikirkosta. Kaikkea muuta kuin Jumalasta oleva paikka. Pahuuden pesä.

      • näin

        Miksi?


      • Pori...

        Kun tulin v 1980 uskoon kävin usein Porin Metodistiseurakunnassa ja totesin siellä olevan Jeesuksen Kristillisyyden


    • metkusrk

      Luepa keskustelua metodistiseurakunnasta.

    • mä vaan

      Olen käynyt metodistikirkon kokouksessa. Meno oli kuin saatananpalvojien messussa. Houritaan kuin transsissa kädet pystyssä ja mongerretaan sekavia. Aikuiset ihmiset, viitsivätkin tehdä itsensä naurettaviksi.
      Ei ole tervettä. Jotain psykedeelistä hurmos/hihhulioppia.

    • kävin

      Olen käynyt, en toista kertaa mene.

    • Minä suosittelen käymään ja tutustumaan. Eri seurakunnista on erilaisia kokemuksia. Aina kannattaa toki olla uteliaalla ja tutkivalla mielellä, mutta itse en jättäisi menemättä, vaikka netissä olisi joku seurakunta kovin moitittu. Itse ne asiat on selvitettävä, mutta ehkä on hyvä olla aluksi semmoisella mielellä ettei oikopäätä lähde mukaan kaikkeen. Niin kuin 1. Tess. 5:21 sanotaan: "Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää."

      Itse kävin nuorena muutaman kerran Turussa Metodistikirkossa ja tykkäsin kovasti. Mutta siitä on jo ikuisuus kun minä olin nuori...

      Aija-pappi

    • eriseuraa

      Seurakunta on vain kasa ihmisiä. Ei jumalan asettama joukkio. Jos seurakunnassa on pahoja ihmisiä, huonoja ihmisiä, se ei ole jumalan vika. On pastorin tehtävä pitää seurakunta ruodussa. Jos seurakunnassa on mädännäisyyttä, tulee pastorin ottaa asiakseen poistaa se. Viimekädessä erottaa tällainen henkilö seurakunnasta.
      Porin metodistikirkossa on mädännäisyyttä. Eikä pastori tee asialle mitään. Miksi.? Jos henkilö on seurakunnassa palvelutehtävässä, silloin katsotaan läpi sormien.

    • Sana

      Jumala näkee meidän sydämeen asti.
      Hän haluaa että meillä on anteeksiantava sydän.

    • ei huuhaata

      Kauniita sanoja kirkkoväellä, todellisuus aivan jotain muuta. Kuulin metodistinaisesta joka myrkytti miesystäväänsä.

      • hännäll'nsä

        oliko heiluttanut häntäänsä väärässä paikassa väärään aikaan kun hengen riisti?


    • neuvoston liitto

      Mies ei kuollut. Tarkoitus saattoi olla sekin. Petti miehen ja sitten aloitti. Jatkaa silti kirkossa kuin ennenkin,vaikka tapaus on tiedossa.

    • siunattu kahvi

      Olen kuullut samasta asiasta. Se nainen pitelee nyt kahvilaa. Uskaltaakohan kukaan juoda sen tarjoamaa kahvia.

    • Kulinarsisti

      Sen entinen mies alko juomaan ollessaan naimisissa sen kanssa ja kuoli viinaan hiljattain. Ei kovin herttaiselta naiselta vaikuta. Kovin hienoa rouvaa on olevinaan. Paha ihminen,narsisti.

    • pyhitetty kun on

      Seurakuntiin pesiytyy kaikenlaisia normaaliudesta irtautuneita. Ei ollenkaan poikkeuksellinen tapaus. Itsepyhitys oikeuttaa kaikenlaiseen.

    • helppoahan se

      Ei kun huoraamaan ja sitten kirkkoon hakemaan anteeksianto. Ja taas ollaan puhtaita uusiin haasteisiin. Helppoa.

    • Akkaliini

      Porin metodistikirkon mannekiini. Vanha katala narsisti.

      • juhylouyklihhyukhhg

        Jaaa kuka hä


    • Jeesuksesta sairas

      Se on sairas. Se kuulee Jeesuksen puhuvan sille. Sitte se kuvittelee puhuvansa jotain raamatullista hepreaa kun mongertaa paria sanaa siansaksaa,nostelee vanttuitaan kohti taivasta ja luulee olevansa joku Jumalan armoittama ihmisten auttaja ja parantaja.
      Todellisuus on aivan toinen. Varsinainen pahuuden ruumiillistuma se on. Niin paljon pahaa tehnyt, ei tunne katumusta.

    • jjhfg

      etp kirjoittaa;

      >>Metodistikirkossa on käytössä lapsikaste. Kaste on uudestisyntymisen merkki, joka erottaa kristityn kastamattomasta. >>

      Nopeastipa kaikki tapahtuu, kun sylilapsi on jo kokenut hengellisen kuoleman, valinnut omantahdon tien ja eron Jumalasta.

      Sitten kuultuaan evankeliumin ilosanoman, kääntynyt omilta teiltään kuin tuhlaajapoika konsanaan ja palannut Isänsä tykö.

      Ja tahtoessaan julistaa tälle maailmalle, että sydämen valtaistuimella on nyt uusi Herra, tahtoo Vapahtajansa esimerkkiä seuraten ottaa kasteen, liittyä Jeesuksen seuraajien joukkoon, seurakuntaan.

      • best place

        Ei tunnu paljon kasteet auttavan kun katson kotiseurakuntani metodisteja. Ihmiset ovat ulkokultaisia, edelleen pahoja vaikka kuinka olisi uudestikastettuja. Vain mainostemppu, tule meille kasteelle, saat paremman paikan paratiisissa.


    • Lohdullista

      Kaste on turhaa, jos ihminen tekee sen vain muodon vuoksi, osoittaakseen muille olevansa uskossa jatkaen samassa pahuudessa.
      Jumalaako halutaan huijata, vaiko muita seurakuntalaisia? Itsepyhitys on lohdullista-ko ?

    • Tekojeesukset

      Toista saa vahingoittaa ja petos on sallittua, kuuluu metodismiin. Kaikki on sallittua kunhan itselle on kaikki hyvin. Ja jos olet kirkon palvelijan asemassa, sinua suojellaan kaikin keinoin vaikka rikoksesta olisi kyse. Varsinaista Jeesustelijoiden porukkaa.

    • Kiparille

      Vanhat lumput ei kuulu kirkkoon vaan kirpputorille. Kirppari on lumpun taivas. Joku ohikulkija saattaa vaikka kokeilla kerran...

    • Strombus

      Jotkut jotka sanovat olevansa uskossa ovat todellisuudessa aivan jotain muuta. Usko on yksi tapa paeta todellisuutta.

    • se no velli

      Seksinovellit.fi kertoo tarinoita.

    • Me todistimme

      Maailmasta puuttuu kaksi asiaa. Jeesuksen toinen tuleminen ja rehellinen metodisti.
      Jeesuksen tuleminen on mahdollista, tavata rehellinen metodisti on mahdotonta.

    • ryppyvoidetta

      Ryppyvoide ja pakkeli auttaa uskomaan ikuisen nuoruuden illuusioon. Valehteleminen ei ole vaikeaa, itselleen valehteleminen on jo taidetta.

    • pappeli

      On valitettavaa kun seurakunnan pappi valehtelee seurakuntalaiselle vasten kasvoja. Millaista Jumalaa mahtaneekaan edustaa? Ei suostu auttamaan kun todellisen avun arpeessa oleva kysyy.
      Olisi voinut auttaa mutta ei halunnut. Raha -asioista ei ole kysymys.

    • Bon apetit

      Myrkytti nuorempaa mieskumppaniaan,ja nyt tarjoilee kahvia kirkkokahvilassa? Bon apetit vaan ja turvallista matkaa...

    • sairas uskovainen

      Sairas vanha nainen. Johonkin laitokseen olis parempi laittaa, ei tiedosta omaa tilaansa. Kuulee Jeesuksen puhuvan?

    • Uskikset rehelliset

      Julkinen valehtelija saa nauttia kirkon luottamusta. Kun myy vakuutuksia ammatikseen, valehtelusta tulee tapa, joka pysyy.

    • oikea ratkaisu

      Ikuinen porttikielto kaikkiin seurakuntiin olisi oikea ratkaisu.

    • Olen pyhyys

      Olen kirkon vanha lumppu. Olen taas ajatellut, haluan taas nuoren miehen ilahduttajakseni, salaiseksi rakastajaksi.
      Tule illalla kun pimeys on laskeutunut, poistu ennen kuin aamu valkenee. Haluan salaisen rakastajan.
      Lupaan sinulle maat ja taivaat, kunhan vaan tulet, salaa. Avioliitonkin lupaan, kunhan saan tyydytykseni.
      Kun olen sen saanut, voitkin unohtaa kaiken lupaamani. En tarkoita ihan niin kun jotain sanon.

      Mutta tulethan taas kun soitan, tule illalla taas. Odotan sinua.
      Aamulla minulla on taas rukouksen veto. Haluan olla priimakunnossa, kerrtomassa taas kuinka puhtaan rehellisen rakkauden antaakaan meille Jeesus, joka on tie totuus ja...kaikkea muuta. Olen itse pyhyys...

    • lady good

      Haluan kanssasi naimisiin, en haluakaan, haluan taas, en haluakaan, katsellaan ja sekstataan, olen valmis, en olekaan...Olen aikuinen nainen ja 30 vuotta uskossa ,hurskas nainen. En olekaan...
      En taida olla aikuinen, en taida olla uskossakaan oikeasti, koska uskovainen ei harrasta salailtavia seksisuhteita.
      Taidan olla vaan puutteessa.

    • sokuri

      Sulaa se sokuri vanhassakin suussa.

    • urosta

      Jeesukset unohtuu kun saa nuorta urosta....

    • simppel

      Onko peugeot takavetoinen peli ? Olen kuullut sen olevan.

    • ristiin

      Jeesus ei sanonut , kun rukoilette pankaa jalat ristiin.

    • sisar

      Sisar rento kalpoinen.

    • peukku

      Vanha peugeot on takatuuppari. Nuoremmat etuvetoisia.

    • lady blonde

      Olet koko maailman kirkkokansan tahra, likainen maamerkki seurakuntalaisesta jollaista emme kirkkoon halua, emme nyt, emme koskaan.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe