Ratsastus ja lonkkakipu

sairasmieli

Hellurei! Oon 10 vuotta harrastanut ratsastusta ja pidin tuossa 3 vuoden tauon selän takia (lensin hevosen selästä selälteen maahan, selkä on paskana). Noo, aloitin viime viikon perjantaina käymään taas tunneilla. Tottakai kun pidin sen 3 vuoden tauon, niin kaikki paikat oli tunnin jälkeen jumissa. Mutta eilisen tunnin alussa vasempaan lonkkaan rupes sattuun aivan helvetisti. Kevyt ravi oli aluks yhtä tuskaa, mut sit siihen kipuun tottu. Tunnin jälkeen lonkkaan sattu niin paljon et itku meinas tulla ja en meinannu pystyy käveleen. Mulla on ennenkin ollu ongelmii lonkkien kanssa, mut en oo niitten takii lääkäriin mennyt.
Tiiän ettette oo lääkäreitä, mut onko kellään ollu samanlaista?
Se että oon 10 vuotta jo harrastanu ratsastusta, niin en mielellään sitä lopettais, kun pääsin tauon jälkeen taas tunneille. Mun selkää nyt tutkitaan, että en siittä pahemmin murehdi.

6

2612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei tarvitse lopettaa
    • myös kipuileva

      Tuttu juttu. 9- vuotta ratsastus pian takana. Joista viimeset 4-vuotta (oli myös 1,5 vuoden tauko) kärsinyt kivuista. Vain tietynlainen hevonen ja satula yhditelmä sopii. Siltikin joka kerta kun nousen satulasta pois kipua lonkan seudulla. Olen yrittänyt jumpata ja saada lonkkia aukenemaan siitä on ollut vain pieni apu. Ratsastuksessa lonkkien ja jalkojen rentouttaminen on lähes mahdotonta ja vaikuttaa istuntaan huomattavasti. Jalustimet ei pysy jalassa ja sisäreidet puristaa satulaa. Mun kipu sijoittuu sekä nivusiin, että lonkkaan. Ulkopuolelle tulee vihlovaa kipua. Kivun kanssa olen vain opetellut elämään, mutta huippu ratsastajaa minusta ei varmasti tule vikani johdosta. Suosittelen hankkimaan jumppapallon ja sen avulla koittaa saada lonkkia parempaan kuosiin.

      • aloittajaaa

        Joo no pitää hankkii jos tää kipu jatkuu. Se on just se, et haluisin ratsastuksesta ammatin, ja se et mun selkä ja lonkka ei kestäis, ni se on si heippa vaa sillekki haaveelle.. :/


    • bimbot

      ette tainnu luke tuota linkkiä...? Ei ne korjaannu pallolla ittekseen!

    • tyhmäkin

      et sitten ole tarpeeksi kipeä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe