RUK Kurssijuhla 2013 KESÄ

Inttileski1

Hei kaikille!

Olen itse untuvikko näissä jutuissa, mutta kuullut olen, että monet leidit ois valmiita tekemään mitä vaan päästäkseen näihin juhliin!

Itteäni harmittaa tällä hetkellä epätietoisuus tästä tapahtumasta, jonne niin haluaisin ja poikaystävä vaatimalla vaatii.

Eli onko tässä juhlassa ikärajaa? Jäisi itellä meinaa kahdesta kuukaudesta kiinni sinne pääseminen :/

Millaisia kokemuksia ihmisillä on ollut tästä juhlasta yleensäkkin (Hamina ja/tai Suomenlinna)?

169

3877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimetön1

      Ikärajasta en osaa sanoo. Oon ite menossa haminaan kurssijuhlaan heinäkuussa ja jännittää vähän ku en tunne tai tiiä ketään muuta joka olis menossa. Ois kiva jutella muitten kanssa minkälaista mekkoa ja muuta porukka on laittamassa. :)

    • nime2

      Moikka! Mäkin olen tulossa heinäkuussa sinne, enkä itekkään tunne sieltä ketää.. mistä päin te ootte tulossa ? :)

      • jennijanita

        Heippa! Itsekkin olen tulossa kurssijuhlaan ja en myöskään itse tunne tai tiiä ketään muita ketä olis tulossa.. Olis kiva etukäteen jutella kyseisestä tapahtumasta:) oon itte tulos Lieksasta täältä Joensuun läheltä. Mistä te muut?:)


    • nime2

      Mä tuun Lohjalta :)

    • nime2

      Onko teillä poikaystäviä ,vai ootteko jonkun kaverinne avec ? :)

    • ao3

      jes! onneks löysin tälläsen tällä hetkllä käynnissä olevan keskustelun!! mullakn se tilanne etten tiä ketään muuta joka sinne olis tulossa, eli siis haminaan heinäkuussa! itse tulossa tampereen lähettyviltä. ja kaveri pyys aveciksi :)

      • nime2

        Mäki ooon tulossa kaverin aveciks :)


    • ao3

      muuten, sitten kun on ilmottauduttu virallisesti niin kai sieltä saa jonkinlaisen infopaketin? :DD

    • jennijanita

      Tuun poikaystävän aveckiksi :) ootteko jo ehtinyt miettiä mekkoa sun muita mitä laitatte?:)

    • -H-

      Heippa! Oon tulossa Porista poikakaverin aveciks. Iltapuvun kävin eile ostaas Kaarinan Zazabellasta, siel on vielä tänään kaikki iltapuvut -70%. Valikoima oli tosin käyny jo tosi pieneks, siitä huolimatta löyty ihana sininen sifonkipuku, johon oon tosi tyytyväine, ja oli halpa. :D Oon hirvee innoissani näist juhlist, oon paljo hakenu netist tietoo, suunnitelen kampaust, etin kenkii jne. vaik siihe onki viel aikaa aikas paljo. :)

    • nim12

      mä oon keravalta tulossa poikaystävän aveciks. Mekon mulle tekee sisko kun on sille alan ammattilainen ja sit ainakin saan just sellasen ku haluun :) Jännittä kyllä kans ihan hirveesti :D

    • jennijanita

      Mä aattelin laittaa ihan vanhojentanssi mekon koska se on semmonen hyvin simppeli tummansininen mekko ja itseasiassa iltapuvun nimellä tilattukkin sillon. Aattelin, että kun pienellä kavennuksella saan käytettyä samaa mekkoa niin en jaksa ostaa uutta:) Jännittää kyllä ihan hirveesti se juhla, mutta eiköhä kaikki tarvittava selvii ennen juhlaa:) Onko teidän poikaystävät/kaverit niin missä kompanjassa siellä?

    • -H-

      Mun poikaystävä on tuliasemapatterissa. :) Ja kun tuolla aikasemmin joku kyseli että pääseekö alaikäsenä juhlaan niin kyllä mun käsittääkseni pääsee. Miks ei pääsis? Kun jokatapaukses kaikilta kysytää paperit juomia ostaessa. http://oppilaskunta.net/avec237korjaus.pdf

    • nime2

      kyl me daamit saadaan joku infopaketti, tai joku lehtinen missä lukee kaikki tarpeellinen tieto :)

    • nim12

      Veikkaisin että bussissa tutustuu muihin suht hyvin ni ei oo sit yksin iha hukassa :D

      • nime2

        jep niiin tutustuuu :D


    • nim12

      Tiiäätekö muuten yhtään niistä kuljetuksista että miten ne menee, tyylii et kierteleekö se samoilta suunnilta asuvat kyytiin vai pitääkö mennä johonki tiettyyn paikkaan mistä se bussi lähtee :D

    • nime2

      Joo siis se bussi tulee aina omalta paikkakunnalta hakee :) sit niinku just kiertelee ne paikkakunnat mistä on porukkaa tulossa kyytiii :D

      • nim12

        Okkei :) eli pitkä matka tiedossa :D


    • nime2

      nii,no mulla se matka kestää 3h :) onhan niitä pitempiäki matkoja istuttu! :D pitää vaa ottaaa jtn lehtiä ja kuulokkeet mukaan niin ei hirveen tylsä matka tule :)

    • juuso91

      TJ - (miinus siis) aivan helvetisti eikä tuo RUK nyt oo yhtään niin hienoo kun kaikki hypettää.. joskus sinne etenemisestä on aika pitkälti pelkkää haittaa

    • Inttileski1

      Hmm ite en ala tinkii mekosta yhtään. Haen upouuden ja täydellisen! :) ( korkkarit)
      Oon niin onnellinen et pääsen sinne ja voivoi ku jänskättää ! :)

      Menen tosiaan itse poikaystäväni pyynnöstä sinne jne. ja hyvinkäältä menossa/tulossa.

      En tunne itekkää ketään naispuolista sieltä mut enpä usko et ongelmia tulee tutustumisen kanssa! Oma kultani kuitenki tuo inttikavereitansa näytille ja ihan mukavia poikia mitä oon niihin tutustunu. :) ja mitä ne nyt aina vapaalla puhelimen läpi huutelee omia juttujansa :D

    • jennijanita

      Ei sieltä varmaan kukaan tunne ketään, niin tuskin sen tutustumisen kanssa tulee kelläkää ongelmia:)

    • nime2

      jep, tottahan toi :)

    • -94

      Kiuruvedeltä tulossa poikaystävän aveciksi :) Matkaa istuttavana joku reilu 6 tuntia :D Mekko on vielä hakusessa, mutta jospa se ajoissa löytys. Ei oo vielä edes yo-mekkoo, joten jospa ei hirmu kiire tule... :D

    • htsal

      Heippa! Mä tuun Lahdesta päin kaverin avecis ja olis kiva tietää kans mitä porukka on ajatellu laittaa päälle =)

    • nime2

      Jep, Mulla se on vähä hakusessa vielä että minkälainen mekko se olis, mut varmaa joku yksinkertanen, mutta hieno. Ei liian yliampuvaa mekkoa :D Ja onks teillä semmonen kunnon prinsessa tyylinen mekko mitä vanhojentansseissa on ?

      • nime2

        Mut siinä mekossa on kumminki joku koristus, mitä ajattelin :)


    • nim12

      ite aattelin kans jotain yksinkertasta empire linjasta mekkoa ja väriks varmaan jotain vaaleensinistä :)

    • -94

      Ootteko päättäny jo minkä "paketin" (a,b..) otatte? :) Ja tiiättekö että jos ottaa paketin b, nii onko se hotelli sillon haminassa, koska siihen ei sisälly linja-auto kuljetusta? :D

    • ensikertalainen1

      Ite oon tulossa Kuopiosta kans tonne ja mietin vaan semmosta että mitenkähän tarkka se pukukoodi on mekon helman osalta, haluaisin laittaa siskon mekon jossa helma yltää takaa nilkkoihin mutta on eestä vaan polven yläpuolelle, et oiskohan se ihan okei vai heittääkö ne pihalle jos on semmone päällä?:D Ja mikä paketti...??xD Oon näistä ihan pihalla...

    • paniikki-iski

      Moikka! Ite oon tulossa lapista, mahtaakohan ne edes täältä asti käydä hakemassa:D mukava reissu edessä. Jännittää ihan hirveästi! Missä aiotte hiukset laittaa? Mietin tässä että matkassa kestää, mutta ehtiikö kampauksen tehdä haminassa koska jos sen täällä laitan niin se on varma että se ei ehjänä perille asti kestä ja ilkeä bussissa istua sitten.

      • paniikki-iski

        Eli sain sellaisen kuvan että paikalle saavutaan ihan normi vetimissä ja juhlapuvut vaihdetaan hotellissa?


      • paniikki-iski
        paniikki-iski kirjoitti:

        Eli sain sellaisen kuvan että paikalle saavutaan ihan normi vetimissä ja juhlapuvut vaihdetaan hotellissa?

        ..JA paljonko nämä paketit maksaa, kuinka paljon pitää rahaa varata koko hommeliin?? apua.


      • nim12
        paniikki-iski kirjoitti:

        ..JA paljonko nämä paketit maksaa, kuinka paljon pitää rahaa varata koko hommeliin?? apua.

        Veikkaan että rahaa kyllä menee aika lailla... Sain kans sen käsityksen et mekot vaihetaan sitten siellä ja oon kans miettiny niitä hiuksii ku haluisin ne täällä kampaajalla laittaa mut et miten ne sen matkan sit kestää. Paljon vaa lakkaa ja joku pussi päähän :D


      • paniikki-iski
        nim12 kirjoitti:

        Veikkaan että rahaa kyllä menee aika lailla... Sain kans sen käsityksen et mekot vaihetaan sitten siellä ja oon kans miettiny niitä hiuksii ku haluisin ne täällä kampaajalla laittaa mut et miten ne sen matkan sit kestää. Paljon vaa lakkaa ja joku pussi päähän :D

        Niimpä:D pussi päähän.


      • jennijanita

        Juu siis se tulee maksaa hotellit ja ruuat yms 190e /pari. Ainaki talvella kun mun yksi kaveri oli siellä juhlassa:) mä aattelin ite käydä laitattaa täällä perjantai iltana kampaajalla kampauksen et ei ite tarvii laittaa siellä vaikka ehtiskin mutta ammattilaisen kädenjälki on aina parempi kun oma :) ja matkaa ei oo istuttavana kun 5h niin hyvin kampaus kestää:)


      • jennijanita
        jennijanita kirjoitti:

        Juu siis se tulee maksaa hotellit ja ruuat yms 190e /pari. Ainaki talvella kun mun yksi kaveri oli siellä juhlassa:) mä aattelin ite käydä laitattaa täällä perjantai iltana kampaajalla kampauksen et ei ite tarvii laittaa siellä vaikka ehtiskin mutta ammattilaisen kädenjälki on aina parempi kun oma :) ja matkaa ei oo istuttavana kun 5h niin hyvin kampaus kestää:)

        Ja mun mielestä siellä tulee olla kokopitkä iltapuku.


      • paniikki-iski
        jennijanita kirjoitti:

        Juu siis se tulee maksaa hotellit ja ruuat yms 190e /pari. Ainaki talvella kun mun yksi kaveri oli siellä juhlassa:) mä aattelin ite käydä laitattaa täällä perjantai iltana kampaajalla kampauksen et ei ite tarvii laittaa siellä vaikka ehtiskin mutta ammattilaisen kädenjälki on aina parempi kun oma :) ja matkaa ei oo istuttavana kun 5h niin hyvin kampaus kestää:)

        Ehtiiköhän siellä hotellilla laittaa hiukset? itse en kyllä osaa:/ Ja matkaa tosiaan 10h pysähdykset


    • etiketti1

      etikettiin kuuluu kokopitkä mekko, tuskin siellä ketään pihalle heitetään mutta käsittääkseni on aika tarkkaa tuo etiketin noudatus!

    • Idahelsinki

      Moi :)
      Ite oon tulossa Helsingistä exän aveciks (hehe) eli matkaan ei onneks kovin kauan mene.. Oon kans tosi stressaantunu varsinki kampauksesta. Oon kuullut että hiusten pitäis olla kiinni, mut ite olisin ehdottomasti halunnut jättää ne puoliks auki. MIten te meinaatte laittaa hiukset? Ja voiko joku tarkentaa tota a b paketti juttua??

      • anonyymi8

        Pukukoodin mukaan hiusten on oltava "kammatut" mikä on siis hieman vanhahtava ilmaus sille että täytyy olla "kampaus". Ei siis tartte olla kokonaan kiinni jollain nutturalla, mutta juhlakampauskyllä. :)


    • -t-

      Moikka!
      Mä tuun Helsingistä kaverin aveciks :) Ajattelin tilata iltapuvun tms. jostain ulkomailta (halvempaa kuin ostaa suomesta). Haluaisin kans kauheesti jättää hiukset edes puoliks auki, mutta rikkooko silloin etikettisääntöjä...? Ja tosiaan mikä toi paketti juttu on :D ??

    • nime2

      Onko teillä jo iltapuku ostettu ? :) Ja mietin kanssa tota kampausta,ku itekki haluisin jättää sen puoliksi auki..

    • heiiij

      Heippa,
      Ite sain puoltutulta just kutsun tonne heinäkuun juhliin. Apua kun alko jännittää! En tiedä yhtään mitä puen, koska mun vanhojentanssimekko on tyllikasa eikä edes istu. :D
      Kyllä tammikuussa olleiden juhlien perusteella saa hiukset olla puoliksi aukikin :) Ei riko pahasti mtn etikettisääntöjä. Oon kyllä kuullu et kengät ei saa olla avonaiset ja ruokaillessa pitää peittää olkapäät..hmmh. Hiukset täytyy varmaan aluksi saada jonkunnäköseen kuntoon, mutta juhlahame vaihdetaan vasta paikanpäällä ja sillon on kans aikaa tehdä meikki hotellilla. Onko ketään tulossa Turusta päin?

    • avec kuopiosta

      mutta eihän kengät edes näy mekon alta? :D
      ite oon tulossa kuopiosta poikaystävän aveccina. Ajattelin laittaa vanhojentanssi mekon. Siinä on kyllä vannehame joten onkohan se liian prinsessa? Muita jotka meinaa laittaa vanhojen mekon?

      • liian kallis juhla

        Siis miten niin RUK on itsenäisyysjuhlan jälkeen maan 2. tärkein juhla. Ei Linnassa ole 6.12. mitään sisäänpääsymaksua, kuten RUK:ssa.

        Siis pitää maksaa ainakin 200 siitä hyvästä, että joutuu osallistumaan RUK:in
        juhlaan
        - puvun hinta, joka maksaa useita satoja (ainakin min. 300)
        - ottamaan vapaata töistä 2 päivää !!!
        - heräämään aikaisin ja valvomaan bussissa melkein 10 h,
        - noudattamaan armeijan sääntöjä ja meitä komennetaan koko ajan.
        - miten ihmeessä pitkä, kimaltava iltapuku sopii yhteen miehen armeijanvärisen
        pliisun sotapuvun kanssa ????

        -Miehillä on ilmaiset puvut valtion taholta ja he on jo siellä,
        ja saavat kuljetuksenkin ilmaiseksi.

        Naisille tulee tästä kaikki kustannukset, aion vakavissani miettiä, että sekä minä että mieheni jäämme näistä juhlista pois.


      • liian kallis juhla2
        liian kallis juhla kirjoitti:

        Siis miten niin RUK on itsenäisyysjuhlan jälkeen maan 2. tärkein juhla. Ei Linnassa ole 6.12. mitään sisäänpääsymaksua, kuten RUK:ssa.

        Siis pitää maksaa ainakin 200 siitä hyvästä, että joutuu osallistumaan RUK:in
        juhlaan
        - puvun hinta, joka maksaa useita satoja (ainakin min. 300)
        - ottamaan vapaata töistä 2 päivää !!!
        - heräämään aikaisin ja valvomaan bussissa melkein 10 h,
        - noudattamaan armeijan sääntöjä ja meitä komennetaan koko ajan.
        - miten ihmeessä pitkä, kimaltava iltapuku sopii yhteen miehen armeijanvärisen
        pliisun sotapuvun kanssa ????

        -Miehillä on ilmaiset puvut valtion taholta ja he on jo siellä,
        ja saavat kuljetuksenkin ilmaiseksi.

        Naisille tulee tästä kaikki kustannukset, aion vakavissani miettiä, että sekä minä että mieheni jäämme näistä juhlista pois.

        Jos yhdessä bussissa on 20 naista, joista jokainen on maksanut 200 euroa (ihan tekninen juttu, että mies maksaa sen 200 ), niin se tuo yhdestä bussista jo 4000 euroa.

        200 oppilasta vaimoineen (200 x 200) tekee jo 40 000 euroa Haminan alueen hotelleille ja armeijalle

        300 tekee 60 000. Totta kai armeija haluaa järkätä juhlat, kun saa hyvät rahat.


      • HOHHOJJAA PROVO!
        liian kallis juhla kirjoitti:

        Siis miten niin RUK on itsenäisyysjuhlan jälkeen maan 2. tärkein juhla. Ei Linnassa ole 6.12. mitään sisäänpääsymaksua, kuten RUK:ssa.

        Siis pitää maksaa ainakin 200 siitä hyvästä, että joutuu osallistumaan RUK:in
        juhlaan
        - puvun hinta, joka maksaa useita satoja (ainakin min. 300)
        - ottamaan vapaata töistä 2 päivää !!!
        - heräämään aikaisin ja valvomaan bussissa melkein 10 h,
        - noudattamaan armeijan sääntöjä ja meitä komennetaan koko ajan.
        - miten ihmeessä pitkä, kimaltava iltapuku sopii yhteen miehen armeijanvärisen
        pliisun sotapuvun kanssa ????

        -Miehillä on ilmaiset puvut valtion taholta ja he on jo siellä,
        ja saavat kuljetuksenkin ilmaiseksi.

        Naisille tulee tästä kaikki kustannukset, aion vakavissani miettiä, että sekä minä että mieheni jäämme näistä juhlista pois.

        #1 Linnanjuhliinkin ostetaan mekot ja aika hintavat ottaen huomioon niiden ihmisten asema
        #2 kukaan ei maksa itse juhlaan menemisestä juomat maksetaan itse jos haluaa jatkopaikasta tai salista
        #3 Vapaa riippuu työstä ja juhlan ajoituksesta itselläni ei ole töitä silloin
        #4 hui kauheaa toi herääminen, jos saa olla kerrankin vähän hienostuneimmissa juhlissa ja edustaa kumppaniaan ja päin vastoin. Sen lisäksi matkaan kuluva aika riippuu missä asuu ja mihin menee.
        #5 RUK-KURSSIJUHLAN TARKOITUS on juuri se että pojat pääsevät pitämään kerrankin hauskaa ihan luvan kanssa ''intin'' aikana ''kolleegojensa kanssa :D (itsestään selvää)
        #6 esim suokin RUK-kurssijuhlassa miehillä on päällä laivastopuvut jotka ovat merensiniset ja hyvin huollitellut ja siistit

        läheppä provo hemmettiin tästä pilaamasta muiden tunnelmaa. Hassua ettei sinulle olla informoitu näistä tarkemmin. ja hotellit maksaa pojjaat itse kerätystä rahastosta. emme voi olettaa että jos juhlien kustannukset jo itsessään ovat lähemmäs 10 000 euroa että he kustantavat ihan kaiken. en tiedä muista mutta suokissa ainakin pojat ovat tehneet ja tekevät edelleenkin muun koulutuksen ohella niskalimassa töitä jotta voisivat rahoittaa mm. kaiken. naisen osallistuminen mekon ja kenkien sekä kampauksen ja kuljetuksen osalta on hyvin pientä.


      • bäybä
        HOHHOJJAA PROVO! kirjoitti:

        #1 Linnanjuhliinkin ostetaan mekot ja aika hintavat ottaen huomioon niiden ihmisten asema
        #2 kukaan ei maksa itse juhlaan menemisestä juomat maksetaan itse jos haluaa jatkopaikasta tai salista
        #3 Vapaa riippuu työstä ja juhlan ajoituksesta itselläni ei ole töitä silloin
        #4 hui kauheaa toi herääminen, jos saa olla kerrankin vähän hienostuneimmissa juhlissa ja edustaa kumppaniaan ja päin vastoin. Sen lisäksi matkaan kuluva aika riippuu missä asuu ja mihin menee.
        #5 RUK-KURSSIJUHLAN TARKOITUS on juuri se että pojat pääsevät pitämään kerrankin hauskaa ihan luvan kanssa ''intin'' aikana ''kolleegojensa kanssa :D (itsestään selvää)
        #6 esim suokin RUK-kurssijuhlassa miehillä on päällä laivastopuvut jotka ovat merensiniset ja hyvin huollitellut ja siistit

        läheppä provo hemmettiin tästä pilaamasta muiden tunnelmaa. Hassua ettei sinulle olla informoitu näistä tarkemmin. ja hotellit maksaa pojjaat itse kerätystä rahastosta. emme voi olettaa että jos juhlien kustannukset jo itsessään ovat lähemmäs 10 000 euroa että he kustantavat ihan kaiken. en tiedä muista mutta suokissa ainakin pojat ovat tehneet ja tekevät edelleenkin muun koulutuksen ohella niskalimassa töitä jotta voisivat rahoittaa mm. kaiken. naisen osallistuminen mekon ja kenkien sekä kampauksen ja kuljetuksen osalta on hyvin pientä.

        tietty se UO:n 190


      • anonyymi8
        liian kallis juhla kirjoitti:

        Siis miten niin RUK on itsenäisyysjuhlan jälkeen maan 2. tärkein juhla. Ei Linnassa ole 6.12. mitään sisäänpääsymaksua, kuten RUK:ssa.

        Siis pitää maksaa ainakin 200 siitä hyvästä, että joutuu osallistumaan RUK:in
        juhlaan
        - puvun hinta, joka maksaa useita satoja (ainakin min. 300)
        - ottamaan vapaata töistä 2 päivää !!!
        - heräämään aikaisin ja valvomaan bussissa melkein 10 h,
        - noudattamaan armeijan sääntöjä ja meitä komennetaan koko ajan.
        - miten ihmeessä pitkä, kimaltava iltapuku sopii yhteen miehen armeijanvärisen
        pliisun sotapuvun kanssa ????

        -Miehillä on ilmaiset puvut valtion taholta ja he on jo siellä,
        ja saavat kuljetuksenkin ilmaiseksi.

        Naisille tulee tästä kaikki kustannukset, aion vakavissani miettiä, että sekä minä että mieheni jäämme näistä juhlista pois.

        Luuleksä et linnanjuhliin meno on ilmasta?

        1. Kiva äijä sul jos laittaa sut maksaa tost juhlast
        2. Ei linnanjuhlien vieraitten puvutkaa ilmasii oo! Sun 300e on kuule pikkuraha niitten rinnalla.
        kyl halvemmalki saa tosi hienoi jos vaa jaksaisit kattoo
        3. Jos linnanjuhlista haluu hotelliin yöks, kyl sekin maksaa, ei RUKin juhlas oo pakko mennä hotellii, mut siel vaa tarjotaan siihen mahollisuus omakustanteisesti.
        4. Jos meet Rovaniemeltä linnanjuhliin kyllä sillonki täytyy lehtee aikasin haloo? Saat sä mennä lentokoneel vaik viikon etuajas jos haluut mut se sit maksaa. Ja maksaa se linnanjuhlien vieraillekin.
        5. Jos tää on susta turha syy ottaa vapaata töistä ni älä herranjumala jooko tule sinne pilaa muiden viikonloppua.
        6.Oon ollu siel, avecei ei siel kyllä yhtään komenneta (lol).
        7.Tohon kommenttiin mekkojen sopimisesta inttikamoihin en jaksa ees ottaa kantaa ku selkeesti laitoit sen ku et enempää keksiny tai sit elämäs on jumalattoman tylsää ku tommoset sua häiritsee voi HUHHUH!?

        Hauskaa juhlaa muille, ja toivon ihan sun kannalta et saisit asentees muuttumaan koska noi on mukavat juhlat, ni pääsisit säki nauttii niistä ja vähä höllää sitä pipoo. :)


      • anonyymi8
        liian kallis juhla2 kirjoitti:

        Jos yhdessä bussissa on 20 naista, joista jokainen on maksanut 200 euroa (ihan tekninen juttu, että mies maksaa sen 200 ), niin se tuo yhdestä bussista jo 4000 euroa.

        200 oppilasta vaimoineen (200 x 200) tekee jo 40 000 euroa Haminan alueen hotelleille ja armeijalle

        300 tekee 60 000. Totta kai armeija haluaa järkätä juhlat, kun saa hyvät rahat.

        Nii ja sulle "liian kallis juhla2"

        öööööööööööööööööööö
        ootko noin urpo???

        Luuletsä et suomen puolustusvoimat saa ne fyrkat mitä maksetaa ei hitto..
        ne hotellin ja bussifirmat ne saa mut siks just jos et haluu niille maksaa ni:

        ÄLÄ OTA KYYTII TAI MAJOTUSTA tai oikeestaa älä tuu.

        Sama ku mä alkaisin skitsoo et "miettikää kui paljo finnair saa rahaa ku jengi lentää teneriffalle?? oikeesti huhhuh koneesee menee 200 ihmistä jotka kaikki maksaa n. 500e ni sehä on 100 000!! sick!! ja viel hotellit huhhuh!" eli jos en haluu maksaa ni meen vittu kävellen teneriffalle ja nukun jossai rantatuolissa.

        Idiootit ei hitto.. :')


    • nim12

      On tää juhla kyllä naiselle yhtä rahan menoa mut kyllä sen silti haluun kokee :) Mulla on noitten kyytien kanssa silleen et eka joudun seikkaileen keravalta helsinkiin ku täältä ei oo tarpeeks lähtiöitä niin ei se bussi tuu tänne..

    • anonyymi18

      Tiedoksi sinulle, jonka mielestä kurssijuhla on silkkaa rahastusta. Oletko miettinyt, kuinka suuren työn rakas miehesi onkaan tehnyt, jotta tuonne asti on edes päässyt? Luuletko, että sinne ihan heittämällä jokainen laitetaan? Jos aiot jäädä juhlasta pois, älä riistä mieheltäsi tilaisuutta osallistua juhlaan vaan anna hänen hommata tilallesi toinen avec, jolle kokemus on todennäköisesti hieman tärkeämpi kuin sinulle. :) Olisit ylpeä, että sinulla on mahdollisuus osallistua kyseiseen juhlaan ja ennen kaikkea olisit ylpeä upseerioppilaastasi, joka suo sinulle kaiken tämän. Jokainen tyttö ei tuonne pääsekään, vaikka tahtoisi, joten lopeta turha valitus edes näin julkisesti.

      • liian kallis juhla3

        Se kurssijuhla on pelkkää rahastusta, ette vaan näe sitä, koska teille se on yksi kohokohdista vanhojen tanssien jälkeen. Suurin osa teistä onkin jotain parikymppisiä, jotka vaan odottaa, että pääsee pukeutumaan siihen vanhojen tanssien pukuun, seuraava onkin sitten häät ja lasten teko, kumpi näistä kahdesta sitten tuleekin ensin.

        En koe, että valitus yli 10 h matkasta ja sitten väsyneenä ottamaan jotain ruusua vastaan on turhaa. Ei se RUK niin hohdokas ole.

        Katsoin netistä. Ensin seistään hiekkakentän reunassa, sitten illalla istutaan jossain luentosalissa itapuvut päällä, ja jotkut tanssi jälkikäteen ala-aulassa vaaterekkien vieressä.

        Paljon mieluummin juhlisin rukin loppumista kahdestaan mieheni kanssa, enkä tuntemattoman lössin kanssa.

        Mites ehdotat, että mieheni etsii toisen avecin? Jostain baarista vai? Ottaa avioeron yli 10 vuoden jälkeen, koska en tykkää turhista juhlista? Senkun näkis. :) Katsos kun kaikki sinne osallistuvat eivät ole hädintuskin 20 vuotiaita, on vanhempiakin.


      • biiiib
        liian kallis juhla3 kirjoitti:

        Se kurssijuhla on pelkkää rahastusta, ette vaan näe sitä, koska teille se on yksi kohokohdista vanhojen tanssien jälkeen. Suurin osa teistä onkin jotain parikymppisiä, jotka vaan odottaa, että pääsee pukeutumaan siihen vanhojen tanssien pukuun, seuraava onkin sitten häät ja lasten teko, kumpi näistä kahdesta sitten tuleekin ensin.

        En koe, että valitus yli 10 h matkasta ja sitten väsyneenä ottamaan jotain ruusua vastaan on turhaa. Ei se RUK niin hohdokas ole.

        Katsoin netistä. Ensin seistään hiekkakentän reunassa, sitten illalla istutaan jossain luentosalissa itapuvut päällä, ja jotkut tanssi jälkikäteen ala-aulassa vaaterekkien vieressä.

        Paljon mieluummin juhlisin rukin loppumista kahdestaan mieheni kanssa, enkä tuntemattoman lössin kanssa.

        Mites ehdotat, että mieheni etsii toisen avecin? Jostain baarista vai? Ottaa avioeron yli 10 vuoden jälkeen, koska en tykkää turhista juhlista? Senkun näkis. :) Katsos kun kaikki sinne osallistuvat eivät ole hädintuskin 20 vuotiaita, on vanhempiakin.

        Säälin sun miestäs... *ttu mikä akka.


      • anonyymi8
        liian kallis juhla3 kirjoitti:

        Se kurssijuhla on pelkkää rahastusta, ette vaan näe sitä, koska teille se on yksi kohokohdista vanhojen tanssien jälkeen. Suurin osa teistä onkin jotain parikymppisiä, jotka vaan odottaa, että pääsee pukeutumaan siihen vanhojen tanssien pukuun, seuraava onkin sitten häät ja lasten teko, kumpi näistä kahdesta sitten tuleekin ensin.

        En koe, että valitus yli 10 h matkasta ja sitten väsyneenä ottamaan jotain ruusua vastaan on turhaa. Ei se RUK niin hohdokas ole.

        Katsoin netistä. Ensin seistään hiekkakentän reunassa, sitten illalla istutaan jossain luentosalissa itapuvut päällä, ja jotkut tanssi jälkikäteen ala-aulassa vaaterekkien vieressä.

        Paljon mieluummin juhlisin rukin loppumista kahdestaan mieheni kanssa, enkä tuntemattoman lössin kanssa.

        Mites ehdotat, että mieheni etsii toisen avecin? Jostain baarista vai? Ottaa avioeron yli 10 vuoden jälkeen, koska en tykkää turhista juhlista? Senkun näkis. :) Katsos kun kaikki sinne osallistuvat eivät ole hädintuskin 20 vuotiaita, on vanhempiakin.

        kuten todettu ei oo pakko tulla ja toivon tosiaan ettet tuu. oot varmaa just semmone ihminen joka syö pelkkää puuroo koska "muuhan on turhaa koska silläkin pärjää" ja ei sillä oo mitään tekemistä et mistä nauttii tai mikä tekee hyvän mielen. jollei se oo ihmisen olemassaololle välttämätöntä niin se on susta turhaa.
        Ei ihme et suomes ammutaan muita ja puukotetaan perheitään ku ihmisistä tulee tommosia katkeria tympeitä valittavia kusinaamoja. :D
        Ei hitto.. Osaaksä nauttii elämästä??
        Vai tuijotaksä vaan sitä tiliotetta et voi voi ku neljänviljanpuuron hinta on noussu ni me ei sitä enää osteta ku on tämmöstä rahastusta!
        Fakta vaan on et asiat maksaa. :D
        Mut mikäli tää ei oo sust sen arvosta ni älä tosiaan tuu, varmaa muillaki kivempi ilta ilman sua.
        Ka vielä toi sun ikäkommenttis. :D Toleddakin on suurinosa varmaan 18-20 v. koska se on se normaali ikä myös jätkille olla intis eikä mikää vässykkä 30v. ainahan on syitä et miks ei oo aiemmin voinu mennä mut ite pitäisin kyl pääni kiinni sit muittenki iästä varsinkin ku edustat näköjään häviävänpientä vähemmistöä..

        Onks tullu uus ryppy vai vaihdevuodet ku sua noin ketuttaa?


      • Onnea sinulle ...
        liian kallis juhla3 kirjoitti:

        Se kurssijuhla on pelkkää rahastusta, ette vaan näe sitä, koska teille se on yksi kohokohdista vanhojen tanssien jälkeen. Suurin osa teistä onkin jotain parikymppisiä, jotka vaan odottaa, että pääsee pukeutumaan siihen vanhojen tanssien pukuun, seuraava onkin sitten häät ja lasten teko, kumpi näistä kahdesta sitten tuleekin ensin.

        En koe, että valitus yli 10 h matkasta ja sitten väsyneenä ottamaan jotain ruusua vastaan on turhaa. Ei se RUK niin hohdokas ole.

        Katsoin netistä. Ensin seistään hiekkakentän reunassa, sitten illalla istutaan jossain luentosalissa itapuvut päällä, ja jotkut tanssi jälkikäteen ala-aulassa vaaterekkien vieressä.

        Paljon mieluummin juhlisin rukin loppumista kahdestaan mieheni kanssa, enkä tuntemattoman lössin kanssa.

        Mites ehdotat, että mieheni etsii toisen avecin? Jostain baarista vai? Ottaa avioeron yli 10 vuoden jälkeen, koska en tykkää turhista juhlista? Senkun näkis. :) Katsos kun kaikki sinne osallistuvat eivät ole hädintuskin 20 vuotiaita, on vanhempiakin.

        Kantsiis oikeesti harkita ettet mene :) Joudut sinne vasten tahtoas ja se ei olisi kuule kiva sulle :( Miehesi voi olla aveciton! heitäkin tarvitaan sillä ns. pskahommissa. Kunhan sinun ei tarvitse lähteä kärsimään ni kaikkihan on okei :) ? Ikinä juolahtanu mieleesi että miehesi voisi haluta mennä ja nauttia juhlista ?

        Mun isäni 48 v. rakastaa juhlia! Kaikkia juhlia! Tykkää pukeutua niiku tyttärensä, tykkää kohotella maljoja ja olla fiininä, niiku tyttärensä. Ja se on vaan asenteesta kiinni se illan tunnelma ja ne MUISTOT mitä voisitte miehesi kanssa luoda :) Voi muutkin kun "20v bimbot" nauttia juhlista ja ihmisistä! Se ei ole iästä vaan LUONTEESTA kiinni ystävä rakas :)

        Mutta toivottavastti kestät paskimmat juhlat koko suomessa meidän 20v bimbojen kanssa :) Rankkaa tulee varmaan sulla olemaan kun me ollaan aika hulluna kaikkeen kiiltävään ja valoihin ja timantteihin ja uskotaan kaikki että meijän partnerimme kosii sinä iltana ja että timantteja sataa ja on glitteriä kaikkialla :)


    • boogsu

      Sattuisko löytyyn Tampereelta Haminaan tulevia yhtä yksinäisiä ja tästä tapahtumasta suht tiedottomia ihmisiä kuin minä? Kaverini pyysi tänään aveciksi, enkä tiedä mihin lupauduin.. :)

      • blueheaven

        Tulossa olen tampereen suunnalta omalla autolla ja mitään hajua ei ole tilaisuudesta. Pukua olen käynyt jo katselemassa mutta ei ole tietoa minkälainen tilaisuuteen sopisi.


      • Punapää

        Minäkin olen tulossa Tampereen suunnilta kaverini aveciksi. Eikä itelläkään ole oikein käryä koko touhusta. :D Siispä joudun googlettamaan urakalla ja kyselemään neuvoja. :D


    • mikämekko

      itsekkin laitan prinsessamekon vannehameella ei mielestäni liikaa:)

    • anonyymi34

      moikka
      itse oon tulossa nummelasta, enkä yhtään tiedä tosta mekosta ja hiuksista vielä.. eikä edes vanhojentanssiprinsessamekkoa vielä ole kun vanhat on vasta ens vuonna. mietin että olisikohan sellainen kermakakku mekko vähän liikaa tuonne ? aikooko joku pistää sellaisen ?

    • apuamikämekko

      ONKO VANHOJENTANSSIPUKU LIIKAA ?

    • Tsup

      Riihimäeltä tulossa, jännittää jo kauheasti!
      Rahaa palaa varmaan tosi paljon, mutta ihan ainutkertainen tilaisuus tämä on, en malta odottaa :)

    • nime2

      Heei, kiva juttu et joku muuki tulee täältä päin, ite tuun lohjalta :D

    • Tuleva varusmies

      Kurssijuhlan maksuista sen verran, että jokainen UO maksaa sen 190 euroa EI daami.
      Upseerioppilaita on se 700. No näitten lisäks ainankin mun miekkosen pitää saada kerättyä yrityksiltä sponsorointia. 13 000 e niitten oli tarkotus saada sponsoreilta rahaa. Näin äkkiseltään laskettuna kurssijuhla maksaa sen vajaa 150 000 e. Ja käsittääkseni PV maksaa vielä jotain. Ja kyllä, helposti koko juhla 150 000 e maksaa jos mietitään et hotellit ja ruoat maksaa 1400 aikas paljon niille kutsuviraille.

      Millä tavalla kurssijuhla on pelkkää rahastusta? Sinä, joka sanot että se on rahastusta oletko koskaan koko kurssijuhlassa käynyt vai ootko vaan kateellinen niille jotka sinne pääsee?

      No mutta asiaan. Itse oon kanssa kihlattuni daamina kurssijuhlaan tulossa täältä Vantaan suunnalta. Mekkoa en oo vielä ostanu mutta aattelin tilata sen tässä lähi päivinä. Ja jooo ulkomailta tilaan kun se tulee niin paljon halvemmaksi. Mulla on sellanen tilanne, että lähden 8.7 ite inttiin ja mukavasti kurssijuhla on just edeltävä viikonloppu. No ei voi mitään, astuttava valmiiks väsyneenä palvelukseen :D

      Ihan yleisesti noista puvuista sen verran, että kuten jokainen varmaan tietää ni mekon pitää olla sen mittanen ettei jalat näy. Ja toinen asia mikä ei etiketissä lue mutta on varsin fiksua on se, että alkaa laittako semmosta mekkoa mistä löytyy vanne. Se vie siellä vaan niin paljon tilaa etten itse ainankaan mitään järkeä siinä nää.

      • liian kallis juhla

        En ole todellakaan kateellinen tuosta juhlasta, koska mieheni mukaan pääösen sinne juhliin. Miten jotkut nostaa sen kateus-kortin aina esille, kun esitän aivan asiallista kritiikkiä juhlan hinnasta? En vaan tiedä toista päättäjäisjuhlaa, joka on venytetty 2 päiväiseksi, mihin on lisäksi pääsymaksu, jonka maksaa se -teorian mukaan - se oppilas.

        Toivoisin vaan, että ei asetettaisi niin kovia vaatimuksia sille naisen puvulle, koska minulla ainakaan ei ole käyttöä millekään pitkälle iltapuvulle, enkä sitä myöskään aio ostaa, edes RUKia varten. Minusta se näyttäisi jotenkin koomiselta maastohousuisen miehen vieressä seistessä.

        Jos maastohousut on hyvä juhla-asu miehille, niin käypä se sitten mullekin naisena, kun tulee jotkut sukujuhlat joskus. Mä laitan maastohousut ja vihreän paidan, ja mies sitten tumman puvun.

        Rukin vaatimus pitkästä iltapuvusta on itse keksitty, koska pukukoodeissa puhutaan myös, että iltapuku voi olla muodin salliessa jopa polvipituinen. Emme elä enää 1800-luvulla, vaan 2013 -luvulla.


      • provotpois
        liian kallis juhla kirjoitti:

        En ole todellakaan kateellinen tuosta juhlasta, koska mieheni mukaan pääösen sinne juhliin. Miten jotkut nostaa sen kateus-kortin aina esille, kun esitän aivan asiallista kritiikkiä juhlan hinnasta? En vaan tiedä toista päättäjäisjuhlaa, joka on venytetty 2 päiväiseksi, mihin on lisäksi pääsymaksu, jonka maksaa se -teorian mukaan - se oppilas.

        Toivoisin vaan, että ei asetettaisi niin kovia vaatimuksia sille naisen puvulle, koska minulla ainakaan ei ole käyttöä millekään pitkälle iltapuvulle, enkä sitä myöskään aio ostaa, edes RUKia varten. Minusta se näyttäisi jotenkin koomiselta maastohousuisen miehen vieressä seistessä.

        Jos maastohousut on hyvä juhla-asu miehille, niin käypä se sitten mullekin naisena, kun tulee jotkut sukujuhlat joskus. Mä laitan maastohousut ja vihreän paidan, ja mies sitten tumman puvun.

        Rukin vaatimus pitkästä iltapuvusta on itse keksitty, koska pukukoodeissa puhutaan myös, että iltapuku voi olla muodin salliessa jopa polvipituinen. Emme elä enää 1800-luvulla, vaan 2013 -luvulla.

        Katkera.


      • anonyymi8
        liian kallis juhla kirjoitti:

        En ole todellakaan kateellinen tuosta juhlasta, koska mieheni mukaan pääösen sinne juhliin. Miten jotkut nostaa sen kateus-kortin aina esille, kun esitän aivan asiallista kritiikkiä juhlan hinnasta? En vaan tiedä toista päättäjäisjuhlaa, joka on venytetty 2 päiväiseksi, mihin on lisäksi pääsymaksu, jonka maksaa se -teorian mukaan - se oppilas.

        Toivoisin vaan, että ei asetettaisi niin kovia vaatimuksia sille naisen puvulle, koska minulla ainakaan ei ole käyttöä millekään pitkälle iltapuvulle, enkä sitä myöskään aio ostaa, edes RUKia varten. Minusta se näyttäisi jotenkin koomiselta maastohousuisen miehen vieressä seistessä.

        Jos maastohousut on hyvä juhla-asu miehille, niin käypä se sitten mullekin naisena, kun tulee jotkut sukujuhlat joskus. Mä laitan maastohousut ja vihreän paidan, ja mies sitten tumman puvun.

        Rukin vaatimus pitkästä iltapuvusta on itse keksitty, koska pukukoodeissa puhutaan myös, että iltapuku voi olla muodin salliessa jopa polvipituinen. Emme elä enää 1800-luvulla, vaan 2013 -luvulla.

        ymmärräksä oikeesti et juhlat jossa on 1500 vierasta ni semmosten järkkääminen saattaa maksaa?
        ne maksaa jotka haluavat osallistua.
        vai oisko parempi et puolustusvoimat maksais ELI koko suomi verovaroilla??
        ja mun mekko makso n 55e ja on ihan kokopitkä iltapuku, ei sen mikää pöyhee tylliunelma tartte olla. senku ostat vai h&m maximekon, sen saa 20eurolla ja hyvin kelpaa eikä ees erotu joukosta nimim. niitäkin siellä talvella näin.

        ei tarttis tehä asioista nii jumalattoman vaikeita huhhuh..


      • Tuleva varusmies
        anonyymi8 kirjoitti:

        ymmärräksä oikeesti et juhlat jossa on 1500 vierasta ni semmosten järkkääminen saattaa maksaa?
        ne maksaa jotka haluavat osallistua.
        vai oisko parempi et puolustusvoimat maksais ELI koko suomi verovaroilla??
        ja mun mekko makso n 55e ja on ihan kokopitkä iltapuku, ei sen mikää pöyhee tylliunelma tartte olla. senku ostat vai h&m maximekon, sen saa 20eurolla ja hyvin kelpaa eikä ees erotu joukosta nimim. niitäkin siellä talvella näin.

        ei tarttis tehä asioista nii jumalattoman vaikeita huhhuh..

        Ja nimenomaan parempi vaan ettei mekko mikään tylliunelma ole :D


      • ole hyvä
        liian kallis juhla kirjoitti:

        En ole todellakaan kateellinen tuosta juhlasta, koska mieheni mukaan pääösen sinne juhliin. Miten jotkut nostaa sen kateus-kortin aina esille, kun esitän aivan asiallista kritiikkiä juhlan hinnasta? En vaan tiedä toista päättäjäisjuhlaa, joka on venytetty 2 päiväiseksi, mihin on lisäksi pääsymaksu, jonka maksaa se -teorian mukaan - se oppilas.

        Toivoisin vaan, että ei asetettaisi niin kovia vaatimuksia sille naisen puvulle, koska minulla ainakaan ei ole käyttöä millekään pitkälle iltapuvulle, enkä sitä myöskään aio ostaa, edes RUKia varten. Minusta se näyttäisi jotenkin koomiselta maastohousuisen miehen vieressä seistessä.

        Jos maastohousut on hyvä juhla-asu miehille, niin käypä se sitten mullekin naisena, kun tulee jotkut sukujuhlat joskus. Mä laitan maastohousut ja vihreän paidan, ja mies sitten tumman puvun.

        Rukin vaatimus pitkästä iltapuvusta on itse keksitty, koska pukukoodeissa puhutaan myös, että iltapuku voi olla muodin salliessa jopa polvipituinen. Emme elä enää 1800-luvulla, vaan 2013 -luvulla.

        Ainii vielä piti sanoa että kateutta ei tarvitse olla mutta sulla on ehkä asenne hukassa vähän ? helpottaisi vaan jos ottain positiivisemman asenteen! Koskee koko elämää, äläkä tajua sitä liian myöhään, vaan nauti täällä olostas.

        Sitte voi kuule haluutko että alan luettelemaan päätösjuhliat jotka kestää 1 päivää ??? Niitä on kuule ;)

        Ja tuu vaikka maastohousun värisessä puvussa? sellasen ompelis halvalla ite :DDD


    • Tuleva varusmies

      Pakkohan siihen on "pääsymaksu" olla. Jos sitä ei olis ei myöskään olis koko juhlia. En tiedä, oletteko yhtään perillä puolustuvoimien raha tilanteesta mutta ei niillä ole laittaa 13 000 euroa kurssijuhlaan kahdesti vuodessa. Muutenkin, jos ajatellaan, että 190 euroa kattaa kahden ihmisen ruoat ja hotellin niin ei se kyllä hirveästi maksa.

      Etiketillä kurssijuhlasta saadaan juhlavampi. Mun mielestä muutenkin parempi, että kaikilla on pitkä puku kun niin, että osalla pitkä ja osalla lyhyt. Pitkän puvun ei myöskään välttämättä tarvitse olla iltapuku. Tiedän yhden joka meni kurssijuhlaan ihan vain maxi mekko päällä.

      On eri asia olla maastohousut jalassa ARMEIJAN juhlassa kuin minkäänlaisessa sukujuhlassa.

      • liian kallis juhla

        Ymmärrän, että halutaan juhlistaa, en vain ymmärrä, miksei juhlista voida tehdä kevyempää, halvempaa versiota. Ongelmia asettaa juuri tuo, että RUK sijaitsee Haminassa, ja juhla kestää kaksi päivää, ja ohjelmaan osallistutaan tietyn virallisen aikataulun mukaan. Mieluusti varaisin hotellin Helsingistä ja sitten mentäisiin Haminaan ja sieltä takaisin. Juhla voisi olla siis päivällä, ei klo 18 jälkeen.

        En tarkoittanut todellakaan, että armeijan pitäisi maksaa minun ja mieheni, tai muidenkaan kulut, en missään viestissä sanonut niin. Mielestäni tämä juhla olisi hyvä säästökohde armeijan budjetissa, tai ne rahat voisi allokoida vaikka armeijan sisällä johonkin muuhun käyttöön. Sillä kun on pulaa rahasta.


      • Uo242

        Ja muutenkin,se summa, joka oppilaiden on kerättävä on 130 000, eikä 13 000.
        Siitä summasta muodostuu koko kurssin budjetti, johon kurssijuhlakin kuuluu - isona osana.


      • Tuleva varusmies
        Uo242 kirjoitti:

        Ja muutenkin,se summa, joka oppilaiden on kerättävä on 130 000, eikä 13 000.
        Siitä summasta muodostuu koko kurssin budjetti, johon kurssijuhlakin kuuluu - isona osana.

        Tiedän kyllä, että summa on 130 000 eikä 13 000. Huomasin vasta nyt, että aikaisemmasta viestistä puuttuu yksi nolla.


      • anonyymi8
        liian kallis juhla kirjoitti:

        Ymmärrän, että halutaan juhlistaa, en vain ymmärrä, miksei juhlista voida tehdä kevyempää, halvempaa versiota. Ongelmia asettaa juuri tuo, että RUK sijaitsee Haminassa, ja juhla kestää kaksi päivää, ja ohjelmaan osallistutaan tietyn virallisen aikataulun mukaan. Mieluusti varaisin hotellin Helsingistä ja sitten mentäisiin Haminaan ja sieltä takaisin. Juhla voisi olla siis päivällä, ei klo 18 jälkeen.

        En tarkoittanut todellakaan, että armeijan pitäisi maksaa minun ja mieheni, tai muidenkaan kulut, en missään viestissä sanonut niin. Mielestäni tämä juhla olisi hyvä säästökohde armeijan budjetissa, tai ne rahat voisi allokoida vaikka armeijan sisällä johonkin muuhun käyttöön. Sillä kun on pulaa rahasta.

        miten juhla vois olla "hyvä säästökohde armeijan budjetissa", kun ei se juhlaa maksa, haluisitko selventää?

        sori mut sun argumenteilla ei oo oikee nyt pohjaa..

        oot siis niitkä jotka menee kaverin synttäreilleki farkuissa vaik pukukoodi on mekko koska " sulla ei sellaselle muuten käyttöö oo ni et sä sinnekää osta etkä sen vertaa ystäväs juhlaa (ja tässä tapauksessa kurssijuhlaa ja uo:ita) kunnioita..

        pelle.


    • Tuleva varusmies

      Kaksi päiväisellä juhlalla taataan se, että sinne tulee uo:den aveceja muualtaki kuin Etelä-Suomesta. Jos juhlat kestäisivät vain yhtenä päivänä sen muutaman tunnin niin tuskin kovin moni raahautuisi kauempaa, useamman tunnin matkan päästä Haminaan kurssijuhlaan.

      Muuten, sanoit tuolla aikaisemmin, että aiot vakavasti miettiä sitä, että sinä ja miehesi jäätte juhlasta pois. Käsittääkseni se menee niin, että jokaisen uo:aan tulee juhlaan osallistua mutta jos ei avecia ole niin silloin uo joutuu esim. narikkaan töihin. Varma en asiasta ole, mutta näin olen itse käsittänyt.

    • mie vaan

      Millaset kengät aattelitte laittaa? Entäs kampaus? :) Onko kukaan muu tulossa täältä Etelä-Karjalasta Haminaan?

    • Karkki000000

      Moi, mietein tässä vaan kun mekkoa oon ostamassa että kuinkakohan avonainen se saa olla tai et onko jotai kun toi nyt on kokonaan melkei koko selästä avonainen ?

      • nimetön2

        ei haittaa et on selästä avonainen. etupuolelt tietty ois kiva et tissit ei pullaha ulos, se ei välttis ois pukukoodin mukasta.. ;D


    • onskia

      mäkin oon tulossa juhlaan täältä Lahden suunnalta, ja mua vähän pelottaa, että millanen mekko on tarpeeksi juhlallinen :D
      hiukset aattelin kihartaa ja nostaa ylös :)

    • En jättäisi väliin

      Minulta löytyy tämä mekko: http://www.jenjenhouse.com/Empire-Sweetheart-Floor-Length-Chiffon-Evening-Dress-With-Ruffle-017022510-g22510
      Paikasta saa halvalla pitkiä iltapukuja (ei todellakaan tarvitse käyttää 300€ kun 100€ saa hyvän puvun). Luotettava nettikauppa, puku tuli parin viikon sisällä ovelle asti. Lisäkustannuksia tuli muutaman kymmenen euroa ilmeisesti tullaamisesta jne. Laatu erinomainen.

      Tarpeeksi juhlava :) Itse jo toista kertaa menossa ja ensimmäisellä kertaa oli vanhojentanssipuku joka sekin toimi loistavasti ilman vannetta. Hiukset suosittelen laittamaan kokonaan kiinni. Enkä ainakaan itse laittaisi liian avointa pukua. Kengät kannattaa valita sellaiset että niillä jaksaa ja voi kävellä koko päivän!

      Itse en viimejuhliin käyttänyt kuin 45€ ja sekin oli kampaajan tekemä kampaus. Joten ei turhan kalliiksi juhlat käyneet. UO maksoi sen 190€, vaikka eipä tuokaan paha hinta olisi pistää puoliksi. Juhla on lisäksi upea kokemus, myös ihanaa aikaa oman poikaystävän kanssa. En siis jättäisi väliin!

      nimimerkille: liian kallis juhla
      En tiedä mistä kaiken tuon tiedon olet saanut, mutta toivon että ottaisit paremmin asioista selvää ennen kuin julistat niitä täällä :) Esim kyllä UO joutuu juhliin töihin jos et mene aveciksi ja seuraava viikonloppu on luultavasti uo:illa kiinni, joten etpä nää uo:tasi hetkeen.

    • liian kallis juhla

      Kritiikkiä on mielestäni sallittua esittää. Minulle kun tämä on juhla muiden joukossa, avain kuten normihäät ja pienemmät perhejuhlat. Kutsuvieraille tulee tilaisuudesta aina kustannuksia, järjestelyitä, etu- tai jälkikäteen ehdotuksia paremmasta suunnittelusta, vaikka olisivat kuinka ylpeitä juhlan päähenkilöistä ja jne.

      Edellä sanoin, että vakavasti harkitsemme, menemmekö juhliin, koska minä itse, siviilinä, pidän kaikkiin juhliin osallistumista pääsääntöisesti vapaaehtoisena.

      Sain onneksi sovitettua aikatauluni, sillä minulle, kaukaa, kaukaa tulevalle nuo viikonloppujuhlat vaativat aikamoista järjestelyä työkiireidenkin takia.

      Juhlaan on varattu tosiaan se 2 päivää, mutta virallista ohjelmaa on avecille käsittääkseni vain se lauantai 6.7., kun vihdoin löysin netistä lisää tietoa. Tämä helpotti suuresti ma-päiväni organisointia, ja valmistautumista juhlaan.

      Ehdottomia totuuksia ei ole olemassa, "en jättäisi väliin", on vain eri mielipiteitä eri asioista.

      • anonyymi9

        järjestettyä ohjelmaa on molempina päivinä kyllä..

        ja turha sun on yrittää sanomisias paikkailla, ite teit valintas ja päätit alkaa kitisee ennenkö ihan jopa omien sanojes mukaan olit/olet kunnolla ottanut selvää ees..
        miettisit vähän..


    • En jättäisi väliin

      liian kallis juhla: Kritiikkiä tosiasioista. Asioiden vääristely on eri asia. Ja edelleenkin UO menee joka tapauksessa juhlaan, oli hän sitten juhlimassa tai juhlissa tekemässä töitä.

      Ainakin viime juhlassa oli ohjelmaa kumpanakin päivänä ja näyttäisi nytkin olevan (aikataulu:http://www.oppilaskunta.net/kurssijuhla-etusivu/ohjelma). Ja kyllä kukaan ei pakota sinua juhliin, jos sinulla on työkiireitä eikä yhtään varaa. Se on itseasiassa oikein hyvä etteivät kaikki tule, jotta juhliin riittää tarpeeksi työntekijöitä! :) Toivottavasti myös UO:sti haluaa katsella juhlia vain sivusta ja olla paikan päällä hommissa.

    • liian kallis juhla

      En kyllä nyt äkkilukemalla näe, miten olen "vääristellyt asioita". Olenko sinun mielestäsi siis antanut tarkoituksella vääriä tietoja?

      Puku (100-300) muut kustannukset, kun laskee sen hotellin, kampaukset, asusteet jne, tulee maksamaan useita satoja/pariskunta. Onko tämäkin vääristelyä?

      Kustannuksia tulee juhlista pakosti ja joutuu järkkäämään omaa aikatauluaan, tätä ei tosiaan voi kutsua vääristelyksi. Samoin se, että puolustusvoimilla on pulaa rahasta, ja että heidän olisi ehkä tulevaisuudessa syytä säästää juhlassa, ei ole vääristelyä.

      Olen tulossa juhlaan, osaksi sen takia, ettei mieheni tosiaankaan tarvitse autella muita sitten paikan päällä.

      • ärsyyntynyt

        Tuskimpa löydät tätä enää, mutta pakko sanoa tähän:

        "Puku (100-300) muut kustannukset, kun laskee sen hotellin, kampaukset, asusteet jne, tulee maksamaan useita satoja/pariskunta. Onko tämäkin vääristelyä?

        Kustannuksia tulee juhlista pakosti ja joutuu järkkäämään omaa aikatauluaan, tätä ei tosiaan voi kutsua vääristelyksi."

        Puvun voit lainata kaverilta, tai, itse löysin 50 eurolla puvun ja aion myydä sen sitten eteenpäin. Joten puku: 0 euroa

        Hotelli on ilmainen, mistähän olet repäissyt tiedon sen maksamisesta? Huoh.

        Kampauksen voit tehdä itse, jos ei ole rahaa kampaajaan, tai pyytää kaveria tekemään. Joten kampaus: 0 euroa.

        Asusteet voi lainata, jos et itse mitään omista. Ja loppujen lopuksi ne eivät edes maksa paljoa, Glitterissä oli juuri -75% ale ja löysin omat asusteeni noin viidellä eurolla. Joten asusteet: 0-5 euroa.

        Sisäänpääsy on valmiiksi maksettu, avecin ei siitä tarvitse maksaa, näin oma mieheni minulle kertoi.

        Maksut riippuvat ihan itsestäs, ja jos olet päättänyt että haluat maksaa joko monta sataa juhlasta tai et tule ollenkaan, niin älä valita siitä täällä. Kiitos.


      • taas mä

        on koska ite löysin pukuni hintaan 59.90 :) ja Asusteet olemattoman hintaset


    • kesäjuhla13

      Hei,

      Mitä tarkoittaa jäähyväistapahtuma Maneesissa su 7.7. ? Mitä siellä tapahtuu?

      • hukassa123

        Heippa! Pyydän etukäteen anteeksi, jos tää kommentti tulee tänne hassusti, koska en tiedä miten täällä ylipäätään kommentoidaan keskusteluja!
        ASIAAN: olen itse myös tulossa kyseiseen juhlaan, mekko iltapukutyyppinen, kenkinä toimii ballerinat (korkokengät ei kamalasti lämmitä), aveciksi poikaystävän pyynnöstä sekä vantaalta tulossa!
        Oon saanut sellasen käsityksen, että tilaisuuteen on varattu kokanainen yksi vklp. Eli meidät avecit haetaan perjantaina, menemme hotellille ja VASTA LAUANTAINA tanssimme..
        En siis tiedä miten helvetissä onnistuu kampausten teko ... -.-
        Tälläsen käsityksen oon ainakin saanut, mutta voin tietysti olla väärässä ! :)


      • hukassa123
        hukassa123 kirjoitti:

        Heippa! Pyydän etukäteen anteeksi, jos tää kommentti tulee tänne hassusti, koska en tiedä miten täällä ylipäätään kommentoidaan keskusteluja!
        ASIAAN: olen itse myös tulossa kyseiseen juhlaan, mekko iltapukutyyppinen, kenkinä toimii ballerinat (korkokengät ei kamalasti lämmitä), aveciksi poikaystävän pyynnöstä sekä vantaalta tulossa!
        Oon saanut sellasen käsityksen, että tilaisuuteen on varattu kokanainen yksi vklp. Eli meidät avecit haetaan perjantaina, menemme hotellille ja VASTA LAUANTAINA tanssimme..
        En siis tiedä miten helvetissä onnistuu kampausten teko ... -.-
        Tälläsen käsityksen oon ainakin saanut, mutta voin tietysti olla väärässä ! :)

        Perun sanani perjantaina lähtemisestä, luin ton ohjelman tuolta netti sivuilta. Olin saanut väärää tietoa, anteeksi pieni hämmennys!:)


    • Tuleva varusmise

      hukassa123: Vantaalta bussit lähtee veikkaisin, että viiden aikaan aamuyöllä. Olen nimittäin itsekkin Vantaalta tulossa. Ja kyllä, itse tanssiaiset alkaa vasta lauantaina. Ootko tekemässä itse kampauksen vai käytkö kampaajalle? Jos käyt kampaajalla niin fiksuin on käydä perjantai iltana. Sanot kampaajalle, että kampauksen pitäis kestää lauantai iltaan asti niin eiköhän ne osaa tehdä sellaisen kampauksen :) Tai ainankin heidän pitäisi osata.

      liian kallis juhla: Näin äkkiseltään laskettuna mulla menee pukuun kenkiin ja koruihin n. 100 e ( -20 e), joten ei kaikilla mene montaa sataa euroa. Kurssijuhlasta ja sen päivämäärästä tiedetään jo heti kun kurssi alkaa eli melkeen 2 kuukautta etukäteen. Millä tavalla on vaikea järkätä omaa aikataulua kun kurssijuhlastakin tiedetään jo hyvissä ajoin?
      PV ei itse laita juhlaan hirveästi rahaa, joten onko se niiltä pois, että joka kurssi haluaa kurssijuhlan pitää?

    • liian kallis juhla

      Ok, sori, en vaan tykkää ylipäätään pynttäytymisestä juhliin...

      • hukassa123

        Tuleva varusmise:
        Jep! Eli perjantaiks vaan kampaajaa varaamaan, koska oon aivan onneton ite näiden hiusten kanssa :D
        Kaikki muuten olikin jo selvää paitsi just tuo, milloin bussit lähtee (tulee varmasti lisää infoo joskus) ja sit se että mikä päivä ko bussit lähtee! :)


    • Tuleva varusmies

      hukassa123: Sama homma täällä. Oon ihan käsi hiusten kanssa :D Eiköhän bussi jututkin selvii heti ku niistä jotakin tiedetään :)

    • Kriittinen& naimaton

      Anteeksi nyt kauhiasti LIIAN KALLIS JUHLA- nimim. esiintyvä:

      Osoittaen kritiikkini tai oikeastaan negatiivisen mielialani kommenttejasi kohtaan, pyytäisin että oppisit ensin kritiikin, elikkä rakentavan palautteen idean. Tässä nyt haukuit koko juhlan pystyyn kuvien ja kuulopuheiden perusteella. Ilmeisesti et siis ole lukenut vastauksia täältä ylempää. Ikävää, että tulet tänne riehumaan tuollaisilla ''mielipiteilläsi'' mutta eipä tuo meitä tulevia RUK-Rinsessoja lannista! :)

      Viesteistäsi saa käsityksen, että yrität kauhealla vaivalla olla erillainen kuin muut, mikä ei pidä paikkaansa. Vaikutat ennemminkin katkeroituneelta naiselta, joka on ollut 10-vuotta liian kauan naimisissa. Kerro onnittelut narikan tulevalle hoitajalle - miehellesi. :)

      ps. Kukin tavallaan. :)

      • he hee

        Kiitos toivotuksista. Löytyy sitä valitusta teiltäkin päin, eli aivan turha teeskennellä, että olette aina aurinkoisella mielellä. Katsotaan, oletko itse yhdessä poikasi kanssa 10 vuoden päästä. Sitä samaa sulle mitä toivotat muille.

        toivottavasti jollakin on ihan sama puku päällä kun sulla niissä juhlissa.


    • Inttileski1

      Hmmm... kuka on menossa RUK-KURSSIJULAAN PUOLESSAVÄLISSÄ HEINÄKUUTA ? :) ilmoittautukoon vaastaamalla tähän viestiin. än yy tee nyt!

      • 10+11

        Kukaan ei ole menossa heinäkuun puolessavälissä. Juhlat ovat 6.-7.7.


      • hämmentynythoihoi
        10+11 kirjoitti:

        Kukaan ei ole menossa heinäkuun puolessavälissä. Juhlat ovat 6.-7.7.

        Täh? tänne suuntaa tullu kans ilmoitus puolestavälistä? :o


      • 10+11

      • ???
        10+11 kirjoitti:

        Kukaan ei ole menossa heinäkuun puolessavälissä. Juhlat ovat 6.-7.7.

        Onks haminassa ja suokissa eriaikaan ?


    • anonyymi8

      Ei tartte olla täysikänen. :)

    • hukassa, like always

      Moikka! Onko Oulusta tulijoita kyytiin? Itse tulen Oulusta ja tottakai jännittää ihan mielettömästi mutta ihanaa olla päivä prinsessana :p Ystäväni pyysi minua aveciksi ja olen todella mielissään! Stressaa eniten kampaus, että miten se kestää koko bussi matkan.. Minkälaisia kampauksia muut on aikeissa laittaa?

      • anonyymi18

        Hei! Itse myös Oulusta lähdössä ja aivan hukassa koko jutun suhteen:D Poikaystävän aveciksi oon lähössä.. Vielä en oo mitään mekkoa/kenkiä ym ostanu että toivottavasti ei tuu kiire:o Oon miettiny myös tota kampausta, koska Oulusta asti lähden niin mulla ei mitenkään kestäis kampaus sitä pitkää bussimatkaa.. :D


      • lalalala2

        Täälläkin yks oululainen lähdössä Haminaan kaverin aveciksi :) Hiukset on sen verran lyhyet että varmaan kiharran perjantaina ja lauantaina nostan jotenkin ylös illalla ja korjailen... Pelottaa vähän että miten se onnistuu :D

        Mekkona on vanhojentanssimekko joka on kapea, eli ei sellanen prinsessaunelma, mutta tietääkö kukaan mikä on mekon minimipituus? Vanhat tanssin nimittäin ilman kenkiä ja nyt ostin melko korkeet korkkarit eli mekko peittää juuri ja juuri nilkat...


      • anonyymi199

        Täällä yks oulusta tulia ja jänskättää kans iha tarpeeksi :') Jos kiinnostaa nii ois kiva vaihtaa ajatuksia vaikka fbs Jonna Olkoniemi


    • princess95

      Heips! Ite olen lährössä Tampereelta omalla autolla tuonne. In Stock nimisestä liikkeestä kävin ostamassa iltapuvun kun edullisesti sellaisen sain. Kampauksesta ei ole mitään tietoa, itse ajattelin sitä yrittää alkaa tekemään ( tosin siittä ei taida tulla yhtään mitään joten kampaajalla varmaankin käynti edessä) Onko muita tulossa Tampereen suunnalta?

    • RUK-leski

      Heippa! Mä oon kans tulossa Tampereelta poikaystävän avecina, tosin bussikyydityksellä kylläkin. Kampaajalla ajattelin käydä perjantai-iltana laitattamassa jonkin näköisen nutturan, kampaaja kyllä osaa tehdä kampauksen joka kestää sitten lauantai-iltaan. Päälle ajattelin laittaa vanhojentanssimekon, niin ei tarvi siitä sen enempää ressailla. Vannehametta ei ole, joten tuskin mekko liian iso on, vaikka helman alta vähän tylliä löytyykin. Vai millaisia mekkoja teillä muilla on? Vanhojentanssimekkoja vai aivan suoraan laskeutuvia iltapukuja?

    • Porinleski

      Moikka!! Olen myös tulossa kyseisiin tanssiaisiin ja alko jännittämään vasta nyt kun luin tätä keskustelua.. :D Tulen Porin suunnalta joten pitkä 6h bussimatka tulossa. Mekko on hankittu, mutta kampausta en ole vielä päättänyt! Hiukset pitää ilmeisesti laittaa jo edeltävänä iltana? Apua..

    • nnoonniii

      nyt on yks stressinaihe vähemmän! löysin mekon, tampereen koskikeskusksen in stockista hintaan 189 e, jos joltain puuttuu mekko niin tuolla kannattaa piipahtaa, oli hienoja mekkoja ihan satasellakin!!

    • jonnakristina

      Täälläkin yks Oulusta tulia poikaystävän aveciksi ja pienimuotonen ressi meinaa iskiä. Mekon sentään sain torstaina, mutta sitäkin häätyy pienentää. Kaikki muu onkin sitten ostamatta vielä. Mulla on poikaystävä sissik:ssa. Onko kellään tietoo vielä että mistä bussit lähtee, mihi aikaa ja oliko se nyt linjanumero mikä piti tietää?

      Ja tuo kampaus on kyllä vähä ongelma, en millää jaksa itekään uskoa että se kestäs yön yli seuraavaan iltaan. :')

    • hhheeennnaaa

      Onko joku tulossa Turun suunnalta?:) Ite kaverin aveciksi ja sain tänään vihdoinkin itelleni mekon. En erityisemmin tykkää siitä mutta mistään ei ois saanu tarpeeksi nopeesti mitään. Mulla on ihan suoraan laskeutuva iltapuku ja hiukset laitan ite. Vanhojentansseissa aikoinaan huomasin ettei ite tehtyjen ja kampaajalla tehtyjen kampausten välillä ollut kauheasti eroa. Ja jotenkin tuntuu varmemmalta ite tehdä et osaan sit ite korjailla :D Millasia mekkoja teiltä löytyy? Paljon koristelua? Tylliä?

    • onskia

      onko kaikilla korkokengät siellä, vai löytyykö muitakin ballerinoilla tulevia? :)

    • tiditss

      Hei! Mä aattelin laittaa balleriinat koska en halua et mun jalat väsyy korkojen takia :) Poikaystäväni pyysi aveciksi ja oon aivan innoissani juhlasta! Kampaamoajan varasin jo monta viikkoa sitten. Saas nähä miten kampaus pysyy yli 6 tunnin bussimatkan. Oon siis itse tulossa Oulusta:) Päälle laitan varmaankin vanhojentanssimekon. Muutes, luin että mukana pitää olla ehdottomasti kuvallinen henkilöllisyystodistus. Mitäs luulette, pitääkö se olla sen takia jos aikoo ostaa alkoholia vai? :D

    • nime123

      mun poikaystävä ainakin sano että henkkarit kysytään jokaiselta alkoholinostajalta ja alaikäisen avecin omaavan on täytynyt erikseen hakea lupa että alaikäinen avec saa sinne tulla että kyllä ne kannattaa mukaan ottaa jos jotain haluu nautiskella :)

    • Anonyomus

      Onpa kiva ku täällä on tällanen keskustelupalsta ^^ Itekkin olen poikaystävän kanssa tulossa kurssijuhlaan, taidan olla nuorin kaikista, -96 syntynyt olen siis. Oon kauheen myöhässä kaiken kanssa, mulla ei oo ees mekkoa vielä hankittuna, varmaan vuokraan jostain...

      • sssss

        huh en ole sentään ainut kellä mekkoki puuttuu!oulusta tulen exän(heheh) aveciksi..kampaustakaan en ole miettinyt,kaveri lupas että jonkun vääntäis mulle..kauhee stressi.pitiki jättää näin viimetinkaan :( kuitenkin hyvällä mielellä lähden ja jännittää superpaljon.eihän tohon enää kauaa oo aikaa :) laitan korkkarit mutta laukkuun lähtee myös baltskut mukaan varalta jos vaikka jalat väsähtää


    • Ilkiö424242

      Hieno juhla ihana perinne ja teistä isoin huoli on raha ett ostakaa vaan plasma tv ja olka ilosia en edes haluis nähdä teitä siellä saati kuunnella.

    • Kyllsetästä

      Tammisaaresta oon mä tulossa :) ja toivottavasti on kivoja ihmisiä bussissä eikä noita valittavia henkilöitä. Nähdään siis bussissa :)

    • ano2

      Itse tulossa Helsingistä.. Onko kellään tietoa niistä bussikyytien aikatauluista ja mistä bussit ylipäätänsä lähtee?

      • RUK-leski

      • Hki93

    • FT500
    • nime2

      Hei, pitääks sinne jonnekki juhlapäivälliselle olla joku hartiahuivi että olkapäät peittyy ? ku mun kaveri sano että pitää, ku se on ollu näissä juhlissa (:

      • 4+6

        Pitää olla hartiahuivi. Kumma ettei avec-sohlossa ole mainittu.


    • Anonyomus

      Ite ostin tänään (jep, aika myöhään) ihan edullisesti nätin pinkin puvun, aika vanhojentanssityyppinen... Kiinnostaisi vaan tietää, että onko teillä muilla minkä värisiä mekkoja? Pelottaa, et oon ainoo semmonen rinsessa-glitter-pinkki siellä tummien tjsp neutraalien mekkojen keskellä... :D

      • mä tuun kans

        Moi! Heh, et oo ainoo, mun puku on vesimelonin värinen ja siinä on vähän blingiä yläosassa... erittäin epätyypillistä mulle :-D


    • jennijanita

      Sama kai se millainen se mekko on kuhan on kokopitkä :)) ja tylsäähän se olis jos kaikilla olisi samanlaiset:D Aikasin saa lähteä liikkeelle Joensuusta 2.30, kauhea miten mä jaksan valvoa koko sen pitkän päivän siellä lauantaina..:D

    • helsingistä!

      Moi! Mä oon kans tulossa, Helsingistä :) Mun mekko on vesimelonin värinen, yläosassa kimalletta (kirjotin hetki sitten jo viestin tästä mut tein sen kännykällä ni se oli tynkä :D). Mun on pitäny hankkia ihan kaikki jutut tätä varten ja on menny jo aika paljon rahaa. Mut mä haluun todellakin panostaa, ku tuntuu et wanhojen tansseissa olin jotenki lame :D Mekko tullimaksut lyhennys, sekä sitten kengät ja hiuskoriste ja vielä olis jäljellä laukku ja se hartiahuivi. Tosiaan äsken otin selvää ja aika monesta paikkaa löyty netistä viitteitä siihen et hartiahuivi tarvitaan. Kiva ku ei tossa esitteessä sanottu :D

      LISÄKSI luin et avokärkisiä kenkiä ei sais olla? Mäpä oon jo ostanu avokärkiset sandaalit, koska ne sopii mun mekkoon ja ku sitä tilasin ni sillä mallillakin oli siinä kuvassa saman kaltaiset... Mietinkin et onks se nyt niin paha jos tuun sitte semmosissa kengissä, ku ei ne kumminkaan hirveesti sieltä mekon alta näy.

    • Anonyomus

      Ilmeisesti aika monella avokärkiset kengät, joten tuskimpa kukaan siellä kieroon katsoo... Mekkokaupasta taas kuulin, että etiketin mukaan kengät ei sais ollenkaan näkyä mekon alta, mulla ainakin vilkkuu ku kävelen, mutta... niih.

      Mä oon onneksi Lahdessa nousemassa kyytiin, ja vaatimattoman kampauksenikin tekee "äitipuoli", joten ei tarvitse herätä ennen neljää :D Millasiahan vaatteita muut olette pukemassa matkalle ja sunnuntaille? Itse en mielellään mitään lyhyttäkään juhlamekkoa pukis, kun tosiaan noi mun juhlamekot on vähän turhankin juhlavia sitte... o_O

      Ja daamiainen... huuh, pelottaa että istun yksin jossain nurkassa angstaamas, ku oon niin ujo. :D

      • Anonyomus

        JA toinen mikä mua vähän mietityttää on se, että mun puvussa on nyörit... montahan tuntia poikaystävältä menee nyörittää se kokonaan, nätisti ja tarpeeksi tiukalle, katkasematta satiininauhaa? :'D Sitä jännitetään sitte... tarvii varmaan kuvata sille ohjevideo etukäteen (ja ostaa varanauha)...


      • tiditss
        Anonyomus kirjoitti:

        JA toinen mikä mua vähän mietityttää on se, että mun puvussa on nyörit... montahan tuntia poikaystävältä menee nyörittää se kokonaan, nätisti ja tarpeeksi tiukalle, katkasematta satiininauhaa? :'D Sitä jännitetään sitte... tarvii varmaan kuvata sille ohjevideo etukäteen (ja ostaa varanauha)...

        Hahaha ihana! :D


      • anonyymi8
        Anonyomus kirjoitti:

        JA toinen mikä mua vähän mietityttää on se, että mun puvussa on nyörit... montahan tuntia poikaystävältä menee nyörittää se kokonaan, nätisti ja tarpeeksi tiukalle, katkasematta satiininauhaa? :'D Sitä jännitetään sitte... tarvii varmaan kuvata sille ohjevideo etukäteen (ja ostaa varanauha)...

        Eiköhän 700 uo:n daameista löydy joku joka voi sen nyörittää puolestasi:)


    • vieras3

      Hei paljon aiotte varata rahaa mukaan?? sitähän varmaan kuluu aika paljon... :D

      • tiditss

        Mä otan ainaki iha riittävästi. Sillee et ei tarvi pelätä et loppuu kesken :)


      • vieras3
        tiditss kirjoitti:

        Mä otan ainaki iha riittävästi. Sillee et ei tarvi pelätä et loppuu kesken :)

        riittääköhän pari sataa? :D


      • Huhhuh
        vieras3 kirjoitti:

        riittääköhän pari sataa? :D

        Mihin siellä tarvii kaks sataa euroa rahaa? Eikö vähemmän riitä?


    • iiibe

      Hellou! kauheesti jännittää!! Pelottaa, että kun oon sen verran nuori -96 et jos kaikki muut on vanhempia ja kattoo vinoon :D En tunne ketään tonne menijää, kutsuakaan en olis yhtään osannu odottaa... Helsingistä tulossa, toivottavasti bussista löytyy seuraa :)

      • Anonyomus

        Voi ihanaa, en ookkaan ainoo -96 ! :)


      • jee96

        Ihanaa meit on nyt ainaski kolme!! :))


    • ammi33

      mulla on kans vesimelonin värinen puku :) tilasin netistä.. rahaa on menny aika reippaasti ku tuota piti vielä vähän muokata ompelijalla. Lisäks on tullu ostettua uudet korkkarit. Huivin ja laukun sain kaverilta lainaan, pieni säästö sentään. Kampaus vähän ahdistaa kun oisin halunnu puoliks avonaisen, mutta ei taida pysyä hyvänä lauantai-iltaan asti, kun bussissa tulee istutta se reipas kahdeksan tuntia :/ Pitää nyt vielä miettiä..

      Mutta hei nautitaan viikonlopusta eikä stressata turhia :)) Ja ollaan aveceina toistemme apuna niin pukujen kuin muunkin kanssa!!

    • ammi3

      Niin ja tosta rahasta vielä. Itse ajattelin ottaa käteistä ehkä 60 e tai jotain, ja sekin on lähinnä varalta.... sillä ihana poikaystäväni totes että hän tarjoaa koko viikonlopun kun mulla on jo kulunut sen verran paljon tähän :)

    • ammi3

      Niin ja tosta rahasta vielä. Itse ajattelin ottaa käteistä ehkä 60 e tai jotain, ja sekin on lähinnä varalta.... sillä ihana poikaystäväni totes että hän tarjoaa koko viikonlopun kun mulla on jo kulunut sen verran paljon tähän :)

    • veer1

      Tampereelta kans tulossa kaverin aveciks! :) Valkonen mekko päällä ja toivottavasti kukaa ei ala sanoon mun kengistäni mitään, koska on "sandaali" malliset eli ei peitä mitään varpaita :D Hiukset ajattelin pistää siellä jotenkin ja toivoo vaan parasta!

    • Aaaapua

      Hei muistaako kukaan mistä ne hotellien nimet löyty? Että kenet laitetaan ja mihin, eikö se bussinumeron kautta selvinny jotenki?

    • RUK daami ;)

      Heippa tytöt!

      Eipä oo enää montaa päivää jäljellä, apua! :D
      Vietetään superihana viikonloppu ja ollaan toistemme tukena ainakin alkuun! :)

      Muita Vaasasta tulijoita? :)

    • toinendaami

      Mä oon kans tulos Vaasasta! Piiitkä matka tiedossa :D

      • Vaasalainen :)

        Joo älä! Ja nukuttuakaan ei saa varmaan yhtään kun jännittää kuitenki ihan ylipaljo :D Me nähdään sitte matkiksella perjantaina illalla :)


    • jennijanita

      Onko täällä kellään niin hotelli Kouvolan Sokoksessa?:)

      • hki93

        Mä tuun Kouvolan Sokos hotelliin :)


      • Tuleva varusmies

        Täällä kanssa yks joka menee Kouvolan Sokos Hotelliin! :)


    • Helsinki06:45

      Hei. H-hetki lähestyy jo kovaa vauhtia, kohta ollaan jo Haminassa.
      Jokaisen UO:n pitää selvittää hotelli sekä bussinnumero ja ilmoittaa ne omalle avecille. Jos et vielä tiedä, missä yövyt ja millä bussilla menet, niin otappa pikaisesti yhteyttä omaan UO:hon. Kannattaa myös samalla tiedustella, onko UO varannut teille lounaan sunnuntaille vai menettekö itsekseen syömään.

      Kivaa lähestyvää viikonloppua kaikille!

      • Punapää

        Kiitos samoin! Kauhee jännitys päällä. :D Toivon mukaan saan uusia tuttavuuksia sieltä avec bussista, nimittäin oon tulossa tosiaan Tampereelta ja pari muutakin mitä ilmeisemmin on tulossa. :) Jos ketään kiinnostaa jutella jo näin ennen h-hetkeä niin voipi lisätä faceen: Jemina Sulin :)


    • jännääjännää

      Jaiks!! Huomenna tähän aikaan alkaa varmaan olla kampauski aikalailla kuosissa...saa nähä miten on sitte lauantaina ;) Jännäää!! :)

    • mieeee3

      Miten ootte suunnitellu kantavanne iltapuvut bussissa ? Onks teillä joku pukupussi vai miten ? Mietin, että kui sen sais parhaiten kuljetettua ettei rypisty ja likaannu..

      • Avec96

        Ite mietin ihan just tota samaa eilen illalla, mutta kerkesitki kysymää ennen mua! Mä ostin vartavasten pukupussin, mut varmaan taittelen sen puvun varovasti mun jättikassiin...


      • Hetaaaaa

        Mulla on pukupussi mihin saan taitettuna mekon :)


    • Helsinki06:45

      Mulla on pukupussi, jonka taittelen laukkuun varovasti ja ripustan roikkumaan hotellissa heti sinne päästyä.

      Mikäli puku on vahvaa helposti rypistyvää/vaikeasti siliävää materiaalia, niin suosittelen ostamaan pitkän pukupussin ja ottamaan mekon mahdollisuuksien mukaan bussiin sisälle. Jos bussissa on vapaita paikkoja, voi pukupussin laittaa vapaalle penkille selkänojalle tai vaatenauleen roikkumaan.

    • Avec96

      Mulla on pieni probleme ton hartiahuivin kans - ku se ei mahdu mun juhlalaukkuun niin, että sinne sit mahtuis jotain muutakin, niin onko muilla mitään tietoa, mihin noita hartiahuiveja tm tavaraa vois jättää juhlan ajaksi? Sellaista muutakin siis, mitä ehkä tarvitsee illan aikana, ei voi jättää hotellille mutta ei viitsis kanniskella mukanakaan?

      • Avec96

        Sohlossa juhlaohjelmassa: "klo 15:00 ...Narikka ja infopiste aukeavat."

        Kaipa sinne narikkaan sit voi jättää... ^^''


    • Iiibe

      tyhmä kysynmys muttta minkälaisessa kassissa kannatte sitä mekkoa :D ?

    • from helsinki

      Gina Tricotin muovikassissa :D

    • Iiibe

      :DD tätä selvä kiitos! aaapuuaa kauhee pakkaamispaniikki en yhtään tiiä mitä tartten mukaa pyörin vaa ympäri kämppää!!

    • apuaaa1

      Hyvä että täällä tämmönen viestiketju! Ja kiva että jotain muutaki jännittää, ite jännitän tällä hetkellä paljo mm. koska en tiedä onko kaikki tarvittava mukana.. =D

    • Jännittää iha hituse

      Hitto mikä jännitys. N. 3 tuntia ja 30 min ni meitsi istuu bussis ja matka kohti Haminaa alkaa... :D Mulla mekko menee ihan seppälän muovikassissa.. :D Onko ketää tamperelaista viel tähän aikaan hereillä? :D

    • avecci1

      Toivottavasti joku laittaisi sen ruusurynnäkön youtubeen kuten aiempinakin vuosina ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5730
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      215
      1804
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1732
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1192
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      263
      910
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe