Mercedes E220cdi uusi facelift ja hurja rengasmelu!

Rengasjuttuja

Kävimpäs kokeilemassa tätä uutta mersua ja täytyy sanoa että en meinannut uskoa rengamelua todeksi. Voiko tuon hintaluokan autossa olla tuollainen rengasmelu? Autohan on muuten hieno mutta jäi auto ostamatta tuon järkyttävän melun takia. En suoraan sanottuna muista mitään autoa lähivuosilta jossa olisi noin kova ja huomiota herättävä rengasmelu. Olen pääsääntöisesti ajanut tuon hintaluokan autoilla joten minkään volkkareiden tms skodien rengasmeluista ei ole kokemusta. Alla oli tuo avantgarde malliversio ja siinä 17 tuuman vanteet 245/45 kokosilla renkailla. Ja kesärenkaat kyseessä. Vaimoni uusi 1 sarjan bemarikin on nastarenkailla hiljasempi kuin tämä e mersu. Siis reilusti hiljaisempi. Tietääkö kukaan korjaantuuko tuo rengasmelu eri rengastuksella vai jätänkö auton kokonaan laskuista pois?? Mersun e on kyllä muuten mahtava peli sekä sisäisesti että ulkosesti.

57

5229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkaass

      Muistaakseni tuosta rengasmelusta on ollut juttua jossain testissä aikanaan. En nyt varmaksi mee sanomaan mutta muistikuva on. Renkaiden leveys voi kyllä muuttaa merkittävästi asiaa jos kokeilisit vaikka 225/55 r17 tms?? Vähän kapeempaa??

    • melurengas

      Totta, tehdastuore 250 d vm2011 piti korostettua rengasmelua, alla ensirenkaat. Esittelyautossa ei näin ollut. Renkaitten vaihdon jälkeen asia korjaantui.

    • valinnan paikka

      Joo tuo rengasmelu tulee leveistä kumeista. Itse vaihdoin 225 muistakseni kitkat noihin 245 kesäkumeihin ja meteli aika luja. Ite epäilin et kyse kuluneista kesäkumeista mut ehkä sitte vaan leveet gumit pitää ääntä. Ei ole mersun vika mun mielestä tosa kohtaa vaan rengasvalinnoista.

      • melurenkaat

        Minun mersussani renkaan leveys 225 talvi sekä kesä renkaat ovat täysin saman kokoiset. Vaihdettuani tehtaan alkuperäiset kesärenkaat (auton käyttöönotto joulukuussa) autoon, renkailla oli ajettu vajaat 50 km. Melu on todella kiusallinen, verrattaessa nastattomiin talvirenkaisiin. Rengasmelu ei johdu autosta vaan meluavasta rekaasta. Tämä oli minulle toinen samanlainen tapaus kuuden uuden mersun hankinnassa.
        Myönnän, että ihmettelen tehtaan rengaskäytäntöä uudessa autossa.


      • Varmaa hirvee huuto
        melurenkaat kirjoitti:

        Minun mersussani renkaan leveys 225 talvi sekä kesä renkaat ovat täysin saman kokoiset. Vaihdettuani tehtaan alkuperäiset kesärenkaat (auton käyttöönotto joulukuussa) autoon, renkailla oli ajettu vajaat 50 km. Melu on todella kiusallinen, verrattaessa nastattomiin talvirenkaisiin. Rengasmelu ei johdu autosta vaan meluavasta rekaasta. Tämä oli minulle toinen samanlainen tapaus kuuden uuden mersun hankinnassa.
        Myönnän, että ihmettelen tehtaan rengaskäytäntöä uudessa autossa.

        Voitko imitoida ääneen sitä Mersun renkaiden huutoa. Tästä keskustelupalstan kauttahan ääni ei yleensä tule läpi, mutta saahan sitä kokeilla.


      • melurenkaat
        Varmaa hirvee huuto kirjoitti:

        Voitko imitoida ääneen sitä Mersun renkaiden huutoa. Tästä keskustelupalstan kauttahan ääni ei yleensä tule läpi, mutta saahan sitä kokeilla.

        Mikä ihmeen huuto, melusta on kysymys ja nimenomaan rengasmelusta. Nykyisillä renkailla (on vaihdettu) mersu kulkee ilman häiritsevää rengasmelua.


      • Hirveä vinkuminen
        melurenkaat kirjoitti:

        Mikä ihmeen huuto, melusta on kysymys ja nimenomaan rengasmelusta. Nykyisillä renkailla (on vaihdettu) mersu kulkee ilman häiritsevää rengasmelua.

        Ei tullut taas viime yönä nukuttua silmän täyttä. Se oli se Mersun rengasmelu.


      • äänetön melu
        Hirveä vinkuminen kirjoitti:

        Ei tullut taas viime yönä nukuttua silmän täyttä. Se oli se Mersun rengasmelu.

        Mitä tabuja puputat, vai suoraan suoneenko pistät. Kokeile syödä räkääsi, se auttaa häivyttämään juuri MERSUN rengasmelun ja sinulta myös vinkumisen.


      • Mitä muuta p-kaa?
        äänetön melu kirjoitti:

        Mitä tabuja puputat, vai suoraan suoneenko pistät. Kokeile syödä räkääsi, se auttaa häivyttämään juuri MERSUN rengasmelun ja sinulta myös vinkumisen.

        Olet ilmeisesti itse syönyt räkää kun lähdet kokemuksen rintaäänellä siitä kertomaan. Räkää syömällä taitavat nämä rengasmeluprovotkin syntyä.


      • eiainaautossavika
        melurenkaat kirjoitti:

        Minun mersussani renkaan leveys 225 talvi sekä kesä renkaat ovat täysin saman kokoiset. Vaihdettuani tehtaan alkuperäiset kesärenkaat (auton käyttöönotto joulukuussa) autoon, renkailla oli ajettu vajaat 50 km. Melu on todella kiusallinen, verrattaessa nastattomiin talvirenkaisiin. Rengasmelu ei johdu autosta vaan meluavasta rekaasta. Tämä oli minulle toinen samanlainen tapaus kuuden uuden mersun hankinnassa.
        Myönnän, että ihmettelen tehtaan rengaskäytäntöä uudessa autossa.

        Aikoinani törmäsin samaan ilmiöön audissa, kyseessä oli a3 2011, ensiasennusrenkaat, muistaakseni bridgestone pitivät hirveää meteliä, auto oli s-line joku blac edition, en muista tarkalleen rengasleveyttä, mutta 17 tuumaset oli ensiasennuskumit (saattoi olla 225/45-17??), joka tapauksessa ongelma katosi kun vaihdatin vastaavankokoiset eri merkkiset kumit.


    • Vertailun vuoksi

      Vertaan uuteen omaan volvoon joka on S60 D4 alla 235/40 r18 eikä tietoakaan mistään rengasmelusta. Aika hurjalta ainakin toi 4 koneinen uus eemeli kuulostaa 245 renkailla. Jo alhasissa nopeuksissa poikkeuksellinen jyrinä. Mutta tosiaan olisi mielenkiintoista koittaa kapeammilla kumeilla, vaikka onhan 225 myös jo aika iso kumi..takavuosina se oli jo leveä:)

    • w 201

      Kahelit ihmiset ostaa "näyttäviä" autoja. Niitähän niillle sittten myydään, ei merkistä väliä. Nykyään on melkein kaikissa autoissa liian leveät renkaat vakiona alla. Täysin järjetöntä, mutta niin vain kauppa käy. Haha, itellä alla alkuperäiskoko 165/85/15.Tiedä melusta, vanhat autot aina äänekkäitä. Mutta menee mudassa ja lumessa kuin aropiru, leveämmillä kumeilla jäisi suitimaan. Ikinä ei olo tullut vaihtaa leveämpiin renkaisiin, ne on mopoautopoikien juttuja ne.

      Suomessa nopeusrajoitukset. Kattonopeus määrättiin joskus -60 luvun lopulla. Ei täällä ole yhtään mitään käyttöä siperr matalaprofiilisilla ja leveillä renkailla, ne toimii ehkä rata-ajossa, mutta ei liikenteessä. Pikkupojat niitä vinkuu, ei aikuiset ihmiset, jotka ajaakin autoillaan liikenteessä.

    • Teened anal

      Hahha sulla taitaa olla joko mopo/mopoauto tai ainakin siinä datsunissas on mopoauton renkaat. En ole kuullutkaan mistään 165 kumeista:)) hahah hyvä vitsi ainakin talbot mies..

      • Taisi tarkoittaa 185/65/15 renkaita.


    • Wagen 124

      Monessa merkissä on kiistatta ylikokoinen rengastus, koska typerät ostajat haluavat sellaisen. Mersun kunniaksi täytyy kuitenkin sanoa, että se on aina harrastanut melko maltillista vakiorengaskokoa. Vahinko vain, että johonkin Avantgarde-malliin ja varsinkin esittely-sellaisiin tungetaan aivan liian mahtipontinen rengastus vakiokoon tilalle.

      Tässäkin tapauksessa vakiokoko on Mercedes-Benz.fi-sivuston mukaan 205/60 R 16, joka on kohtuullinen, järkevä ja oikeasuhtainen koko E-malliin. Vaikka rengaskoko on yleisesti kasvanut huomattavasti, Mersun tapauksessa hyppäys ei ole kovin merkittävä esim. vuoden 1985 250 D:n vakiokoosta 195/65/15.

    • kyllä jyrisee

      W211 200 CDI -09

      viime keväänä ostettu rengas Michelin 225/55 R17

      rengas ääntää ihan liikaa

      auto muuten tyydyttävä ja haluaisin pitää tätä vielä monta vuotta, sisustushan on noissa W211:ssa tyylikkäämpi kuin uusissa malleissa

      olen harkinnut rengaskoteloiden lisä-äänenvaimentamista, tuoneeko apua

      olen todella hämmästynyt ja pettynyt rengasmelusta tämän tasoisessa autossa

      entinen yli kymmenen vuotta vanha BMW E39 oli todella hiljainen tähän verrattuna, tosin taas uudempi E60 on yhtä meluisa kuin tämä, muuten E60 on kyllä lelu tähän verrattuna

      talvirenkaana 215/60 R16 nasta misukka, vaikka ei lekkaan suositus, ääni samaa tasoa, sävy eri, onhan se mukavampi, mutta kaarteissa veltto

      joka muuta väittää, ei halua mersua haukkua

      olisiko 320 ja isommat äänevaimennettu paremmin?

    • minuuttipihvi

      Ajelen museoautolla eli 500-sarjan bemarilla malli E39. Siinä on 235 leveyden 17 tuuman kumit alla, eikä rengasmelusta tietookaan.

    • Autosta

      Mäkin ajoin juuri e mersun 220cdi farkun facelift mallin. Ja täytyy todeta että auto jäi minulla aikalailla tämän takia ostamatta että melu oli renkaisa aivan sietämätön moottoritienopeuksissa jossa autolla paljon ajaisin. Alla oli tuo avangarde ja siinä 245 kokoset renkaat joten vaikea sanoa muuttuuko asia esim 225 kumeilla.

      • Härän jätökset

        Bullshit!


      • hyvätkummit

        Mulla käytössä just 245 renkaat enkä minä ainakaan huomaa mitään melua, ilmeisesti kyse renkaan vamistajasta (toiset meluaa toiset ei). Itse todella positiivisesti yllättänyt kuinka hyvät noi 245 kesäkumit onkaan, ei vetele ja kuluu tasaisesti ja auto on vakaa ajaa. Talvikumit on 225 ja niillä hieman sellaista vaappumista havaittavissa jos keväällä ajaa reilummin (kitkat).


      • Anonyymi
        hyvätkummit kirjoitti:

        Mulla käytössä just 245 renkaat enkä minä ainakaan huomaa mitään melua, ilmeisesti kyse renkaan vamistajasta (toiset meluaa toiset ei). Itse todella positiivisesti yllättänyt kuinka hyvät noi 245 kesäkumit onkaan, ei vetele ja kuluu tasaisesti ja auto on vakaa ajaa. Talvikumit on 225 ja niillä hieman sellaista vaappumista havaittavissa jos keväällä ajaa reilummin (kitkat).

        Kyllä juur näin 225 hieman huojuva mutta ei mikään keinulauta. 245 tai josko koittais 235 leveetä. Ans kattoo nyt


    • Rahattoman vinku

      "Kävimpäs kokeilemassa tätä uutta mersua ja täytyy sanoa että en meinannut uskoa rengamelua todeksi. Voiko tuon hintaluokan autossa olla tuollainen rengasmelu?"

      Sama vaikeus on uskoa juttujasi. Uusi Mersu on hiljainen. Mitä jos kokeilisit oikeasti.

      "Autohan on muuten hieno mutta jäi auto ostamatta tuon järkyttävän melun takia."

      Paitsi että jäi sinulta ostamatta ihan muista syistä. Uskottavampi syy, että sinulla on pebe auki.

    • Kokenut saman

      Täällä kanssa tiedossa uuden eemelin rengasmeluasia. Neloskoneet nyt huutaa aina joten se on ihan normaalia myös mersulla. Vasta 350cdi on kone joka ei huuda. Ajettuna kanssa tuo 220cdi ja 250cdi faceliftit ja tuo kuvaamanne kauhea melu alkaa mielestäni jurnutaa 90-100 nopeuksilla ja on 120kmh nopeuksissa jo aikalailla sietämätöntä. Muistan kun ajoin lahdentiellä tuolla autolla ja vaimonikin kysyi että mikä tuo ääni on vaikka meillä oli nrj päällä ja joku kappale siinä soi samalla. Tuo rengasmelu jää varmasti monelle esteeksi tässä muuten niin hienossa e mersussa. Onhan uusi e varmaan luokkansa tyylikkäin auto.

      • Kokemusta kanssa tää

        Ajanut myös tuon uuden avangarde version 17 tuumasilla 245 kumeilla ja ainakin suomen teillä aiheuttavat poikkeuksellisen rengasmelun tässä luokassa. Olen ajanut itse sekä farkkua että sedania ja olen tämän rengasmeluasian kuullut myös parin tutun autoa ajaneen suusta. Matka ajossa saat laittaa stereot aika kovalle että ei tuo rengasmelu kuuluisi häiritsevästi sisätiloihin.


      • Hirvee ulvous
        Kokemusta kanssa tää kirjoitti:

        Ajanut myös tuon uuden avangarde version 17 tuumasilla 245 kumeilla ja ainakin suomen teillä aiheuttavat poikkeuksellisen rengasmelun tässä luokassa. Olen ajanut itse sekä farkkua että sedania ja olen tämän rengasmeluasian kuullut myös parin tutun autoa ajaneen suusta. Matka ajossa saat laittaa stereot aika kovalle että ei tuo rengasmelu kuuluisi häiritsevästi sisätiloihin.

        Kerro vielä yhdellä nimimerkillä, että on melua.


      • Ei sitä kestä
        Hirvee ulvous kirjoitti:

        Kerro vielä yhdellä nimimerkillä, että on melua.

        Kyllä meilläkin meni pikku Irmeli ihan ummelle. Ja toissaviikolla kattelin illalla kun siltä ihan oikeesti meinas yhdessä vaiheessa tulla poru. Aattelin, että mistä syystä. Mutta sehän oli tiätty tää alituinen Mersun rengasmelu.


      • Että piisaa
        Ei sitä kestä kirjoitti:

        Kyllä meilläkin meni pikku Irmeli ihan ummelle. Ja toissaviikolla kattelin illalla kun siltä ihan oikeesti meinas yhdessä vaiheessa tulla poru. Aattelin, että mistä syystä. Mutta sehän oli tiätty tää alituinen Mersun rengasmelu.

        Meillä veljentyttäret (kaksi kpl) piti lopettaa. Olivat menneet niin huonoiksi just tuon rengasmelun takia.


      • Halvempi tällai
        Että piisaa kirjoitti:

        Meillä veljentyttäret (kaksi kpl) piti lopettaa. Olivat menneet niin huonoiksi just tuon rengasmelun takia.

        Meillä otettiin pojanpojat (4 kpl) pihalta kiinni ja tungettiin Mersun renkaiden sisälle. Huutavat siellä kurkku ammollaan, mutta yhtään ei kuulu kun on tuo rengasmelu.

        Eihän siinä muuta järkeä, mutta tuleepahan jälkikasvusta tällä keinolla vähemmän kuluja. Samalla rahalla voi mennä mersukauppaan katsomaan, että mitä Mersua taaskaan ei osteta kun on niin paljon sitä rengasmelua.


      • vaihtoehdoksi
        Halvempi tällai kirjoitti:

        Meillä otettiin pojanpojat (4 kpl) pihalta kiinni ja tungettiin Mersun renkaiden sisälle. Huutavat siellä kurkku ammollaan, mutta yhtään ei kuulu kun on tuo rengasmelu.

        Eihän siinä muuta järkeä, mutta tuleepahan jälkikasvusta tällä keinolla vähemmän kuluja. Samalla rahalla voi mennä mersukauppaan katsomaan, että mitä Mersua taaskaan ei osteta kun on niin paljon sitä rengasmelua.

        Minä taas nappasin naapurin pihalta kaksi kiljuvaa kollia. En tiedä, kenen siitoksia ovat. Ne eturenkaiden sisään ja vaimo ja anoppi takaarenkaisiin. Loppui huuto kun onneksi on tämä kaikenkattava Mersun rengasmelu. Se säästää paljolta.


    • tfgcvhybioklp

      No ainakaan ei-lift-malli uusilla nastarenkailla on kovaääninen, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Kesärenkailla ihan jees. Olisi pitänyt ostaa kitkat.

    • näin se vaan on

      Tuon kokoluokan auto rengasleveys on 205. Se sopii kaikille keleille ja on hiljainen, taloudellinen ja kaikin puolin paras.
      Kaikki ylileveät ovat vain elvistelyä ja asiantuntemattomuutta renkaanvalinnassa uraisille teille.

      • kaasuapaappa

        Joo jos ajaa pappakyytiä niin 205 menee eemelissä muuten alkaa kiikkumaan kummasti ja pitoa riittää jos mopon kone..


      • Vaahteramäen mopo
        kaasuapaappa kirjoitti:

        Joo jos ajaa pappakyytiä niin 205 menee eemelissä muuten alkaa kiikkumaan kummasti ja pitoa riittää jos mopon kone..

        "mopon kone.. "

        Mopoautossasi. Ei sen kauempana.


      • niin on

        Tämän tietää vain huippuluokan kaikilla maailman renkailla ja teillä sekä kaduilla ajanut todelliden sompamies.


      • moponrenkaat

        rekisteriotteen mukaan 225 tai 245 on rengaskoko


    • melu esiin ja äkkiä

      Kävin koeajamassa E-Mersun. Mutta mitä ihmettä: ei minkäänlaista rengasmelua! Huijausta? Mihin se melu on piilotettu?

      • Puhelimeen kiinni

        "Kävin koeajamassa E-Mersun. Mutta mitä ihmettä: ei minkäänlaista rengasmelua! Huijausta? Mihin se melu on piilotettu? "

        Yhteyttä kuluttajansuojaan. Melu takaisin!


      • mihkämenimelu
        Puhelimeen kiinni kirjoitti:

        "Kävin koeajamassa E-Mersun. Mutta mitä ihmettä: ei minkäänlaista rengasmelua! Huijausta? Mihin se melu on piilotettu? "

        Yhteyttä kuluttajansuojaan. Melu takaisin!

        Joko se mmelu ny hävis, ennekun mää ehdi sitä kuulla.

        HAKEKAA ÄKKIÄ SE MELU TAKASIN TAI KÄY KAUHEITA!!!!!!


      • äänekäs kiintoavain
        mihkämenimelu kirjoitti:

        Joko se mmelu ny hävis, ennekun mää ehdi sitä kuulla.

        HAKEKAA ÄKKIÄ SE MELU TAKASIN TAI KÄY KAUHEITA!!!!!!

        Minä kun join kiljua niin seur. aamusta naapurin Mersun renkaat alkoivat kiljua. Ja kiintoavainkin toimi vähän aikaa kuin räikkä. Ensi kerralla pitää käyttää pitempään. Kiljua. Mersulla pääsee hetikin liikenteeseen.


    • ostin sitten Volvon

      No itselläni jäi uusi facelift-GLK ostamatta melun takia. "Vanha" malli vm. 2011 oli todella hiljainen moottoriltaan ja rengasääniltään mutta tämä uusi kalattaa kuin 10 vuotta vanha C-sarjan dieseli. Niin ja autohan on GLK 200 CDI 4-matic automaatti.

    • Meseen tyytyväinen

      Oman kokemukseni mukaan ko. auton rengasmelu ei voimakkuudeltaan ole suuri, mutta kun se on ainoa "ylimääräinen" ohjaamoon kuuluva ääni, se helposti kuulostaa todellista suremmalta.
      Leveät renkaat matalalla profiililla ovat omiaan lisäämään sisään kuuluvaa melua. Melua lähtee helposti pienentämään väärin päin vähentämällä rengaspainetta. Siitä seuraa että suurin osa melusta tulee renkaan fyysisestä sujumiesta ja se helposti ylittää tien karheuden aiheutaman määrän.
      Renhaspaineen nostaminen suositusten ylärajalle toimii tässä parhaiten. Itselläni 220 CDI vm. 2009. Renkaat 215/55 R17 ja painetta 2,8 -3.1 baaria eikä melu häiritse karheallakkan pinnalla ajettaessa

      • /(/¤#(%&¤"¤"

        tuota paineen lisäystä täytyy kokeilla

        vaikka itselläni on "vain" 200 cdi niin koneen ääni ei ole se äänenlähde vaan renkaat

        muuten kerrassaan upea auto


    • Mersusta vielä

      Rengasmelua riittää uudessa eessä häiriöksi. 245 rengas ainakin oli meluisa. Muuten kyllä hieno ja loistokas auto.ilmeisesti ei ole mersulla testattu meluisuutta ennenkuin auto laskettiin myyntiin??

    • Pekka-

      Vaikka ajankin erästä toista Saksalaista automerkkiä, on todettava että Suomen tiestön asfalttipinnoitus on suurimmaksi osaksi sikamaisessa kunnossa. Renkaat kuluvat ja pitävät huomattavaa meteliä.

      Kun renkaat ovat aivan uusia, melu on siedettävällä tasolla, mutta 10000 km ajettu kesärengas alkaa ääntelemään isolla osalla tiestöä jo häiritsevän paljon. Suomen asfalteilla regas myös kuluu moninkertaisella nopeudella keskieurooppaan verrattuna. Rengas kestää alle puolet siitä ajomäärästä mitä etelämpänä.

      Tämä ilmiö korostuu nimenomaan muutoin hiljaisissa autoissa.

      Olen myös havainnut, että rengasmerkkien välillä on merkittäviä eroja nimenomaan melun suhteen. Pitoa on kaikissa riittävästi.

    • taksirenki

      Taksi renkinä tullut 20 vuoden aikana ajettua monenlaisilla autoilla ja täytyy kyllä sanoa että tuo nykyinen eemeli mersu on kyllä 205/60X16 renkaillakin yllättävän meluisa sekä myös 200 cdi mallissa myös moottorin ääni tulee kovemmissa kiihdytyksissä selvästi sisään. muuten auto on kyllä miellyttävä ajaa. Kyllä esim Volvo V70 on huomattavasti hiljaisempi rengasääniltään ja niin on myös 508 Pösö sekä jo yllättäen 2013 mallinen Vw Passattikin. Jos joskus oman taksin laitttaisin niin en kyllä taida mersua ostaa on vain nykyään niin että mersu on menettänyt sen etumatkansa muihin joka sillä oli vielä 124 -mallin aikana.

    • Ee mersusta

      Siinäs kuulitte taksimiehen mielipiteen. Kyllä se uus e on hieno ja hyvä ajaa mutta melua on vaan liikaa tohon luokkaan.

      • hiljainenmersu.

        Ostin uuden E-220Cdi:n viime vuonna.
        Rengaskoko on 245/45x17.
        Täytyy myöntää että kesärenkailla melu on todella häiritsevä.
        Vaihdoin juuri alle kitkat ja kyllä muuttui miellyttäväksi ajaa.
        3,5 baria painetta ja auto on erinomainen ajaa.
        En hanki enää uusia kesärenkaita juuri tuon melun takia.
        Syyhän ei kuitenkaan ole renkaissa, vaan Suomessa käytettävässä karkeassa asfaltissa.


      • samaa harkitseva
        hiljainenmersu. kirjoitti:

        Ostin uuden E-220Cdi:n viime vuonna.
        Rengaskoko on 245/45x17.
        Täytyy myöntää että kesärenkailla melu on todella häiritsevä.
        Vaihdoin juuri alle kitkat ja kyllä muuttui miellyttäväksi ajaa.
        3,5 baria painetta ja auto on erinomainen ajaa.
        En hanki enää uusia kesärenkaita juuri tuon melun takia.
        Syyhän ei kuitenkaan ole renkaissa, vaan Suomessa käytettävässä karkeassa asfaltissa.

        kertoisitko tarkemmin kitkarenkaittesi mallitiedot


      • Ihmettelijä80
        hiljainenmersu. kirjoitti:

        Ostin uuden E-220Cdi:n viime vuonna.
        Rengaskoko on 245/45x17.
        Täytyy myöntää että kesärenkailla melu on todella häiritsevä.
        Vaihdoin juuri alle kitkat ja kyllä muuttui miellyttäväksi ajaa.
        3,5 baria painetta ja auto on erinomainen ajaa.
        En hanki enää uusia kesärenkaita juuri tuon melun takia.
        Syyhän ei kuitenkaan ole renkaissa, vaan Suomessa käytettävässä karkeassa asfaltissa.

        Niin ja suomessa käytetään karkeaa asfalttia nastarenkaiden vuoksi, jotta tiet kestäisivät paremmin. Nastarenkaat tietenkin rouhivat pien kivien välistä ja teistä tulee entistä karkeampia.


      • Ihmettelijä82
        Ihmettelijä80 kirjoitti:

        Niin ja suomessa käytetään karkeaa asfalttia nastarenkaiden vuoksi, jotta tiet kestäisivät paremmin. Nastarenkaat tietenkin rouhivat pien kivien välistä ja teistä tulee entistä karkeampia.

        Kestäis paremmin jos ei suolalla sulatettaisi sitä jäätä pois.


    • kurisikomasusi

      BEMARI on auto ja hiljainen ajostaan.

    • lada lujaa laatua

      lada on laatua ei kannata ostaa mersua mersut ruostuuuuuuuuu

    • Vähintään 3 baaria

      Ilmanpaineen nostaminen yli 3 bariin, vaimenti rengasääntä. Nyt on 3,1 ja ajettavuuskin muuttui herkemmäksi.

      Kunhan saan kesäkumit alle, täytyy niidenkin paine nostaa ylii kolmen.

      • uskomatonmeteli

        Minä olen pitänyt reilun 4 baaria ja muutin tuon renkaan 195 65 17 nyt on hiljaisempi.


    • vai_mitä

      Mennään aamulla porukalla TB:n baariin ja otetaan ainakin 5 aamukaljaa niin kyllä meteli siitä ainakin vähän asettuu ja ollaan muuten vaan ite kalpeena hiljaa.

      • melkeinkuuro

        Ite en uskonu tuota alotusta piti käydä koe ajamassa.kyllä siellä piti korvatulpat olla järkytävä meteli .Ilman tulppia kuuro ois tullu.Mersun laatu nykyisin täyttä PASKAA.


      • vai_mitä
        melkeinkuuro kirjoitti:

        Ite en uskonu tuota alotusta piti käydä koe ajamassa.kyllä siellä piti korvatulpat olla järkytävä meteli .Ilman tulppia kuuro ois tullu.Mersun laatu nykyisin täyttä PASKAA.

        Että mitä? Ei oikein kuulu. -Poijat ne kirjoittellee taas ihan paskaa tänne aikansa kuluksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      75
      3434
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      563
      3229
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2892
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2082
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1855
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      141
      1477
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1281
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe