Lennän jenkkeihin ja takaisin British Airwaysilla, American airlinesilla ja Finnairilla. Jos nyt oikein ymmärsin, niin matkalaukku saa olla kooltaan vain 157cm (pituus leveys korkeus). Finnairilla näyttää olevan samaa kokoluokkaa. Kuitenkin oma laukkuni, joka on noin 180cm kokonaismitaltaan, on ollut Finnairin lomalennoilla mukana jo lähemmäs kymmenen vuotta ilman ongelmaa. Kysymys kuuluukin, kuinka tarkkoja nuo kokorajoitukset on jenkkeihin matkustaessa? Ei viitisi ottaa riskiä, ylimittaisesta laukusta kun veloitetaan 150 dollaria.
Matkalaukun koko?
6
533
Vastaukset
- 2.matkaaja,
Käsimatkatavara, kuinka tarkkoja ollaan koon ja painon suhteen ? matkalla jenkkeihin, jenkeissä ?
- 175
Tarkkoja, lennot ovat aina tupaten taynna, pienellekaan laukulle ei tahdo loytya tilaa saati sitten jollekin jumbopakaasille. Liian isot laukut olen nahnyt kaannytettavan ruumaan viela lentokoneen ovelta. Siina sitten sinua mulkoillaan kun viivastytat lahtoa.
t.usalainen
- ....
KLM:n sivuilla on myös seuraava;
"Ruumassa kuljetettava yksittäinen matkatavara* enintään 23 kg enintään 158 cm (p l k)",
myös jenkkeihin matkustettaessa.
Jos painaa 23.. 32kg, lisämaksu 75€. Yli 32kg
Yli 32kg, 300€.
Toinen matkatavara 75€.
KLM:n määräykset lienevät samat kuin Airfrancen.
Näkyy samat olevan myös Finnairilla. - Laukun vaihto;
Se on aika pikkuinen laukku, joka käy tuollaiseksi 157cm-laukuksi !! Mitattiin pienempi käyttämämme laukku, se oli n.180cm. 157-senttinen laukku alkaa olla jo aika pieni.. Ja käsimatkatavaroihin ei kohta mahdu muuta kuin tietokone,painon vuoksi. No, se on sellaista... Pakko kai noudattaa, koska ovat kirjoitusten mukaan tarkkoja, kuten kerrotaan = vähän tavaraa mukaan.
- lotsa loot
Kasimatkatavaroihin saat ottaa maksutta yhden henkilokohtaisen tavaran 91cm. ja yhden laukun jonka mitat yhteensa 115cm. Minulla on laukku joka mahtuu edellisen penkin alle joten siita ei huolta.
Ruumaan menevista ensimmainen laukku $25, toinen $35 ja kolmas $150.
Nain rahastetaan maan sisaisilla lennoilla.
- BAlla
Minulla oli vuosi sitten BA:lla varmasti nuo mitat ylittävä matkalaukku. Ei mitään ongelmaa, kun paino oli kuitenkin sallitun rajoissa.
Mutta koskaanhan ei toki tiedä, että miten asian katsovat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k964086Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k262862Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2282142Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552075- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57945- 71944