räjähdys

kesäkukkanen

onkohan tuo alanya turvallinen lomapaikka, kun nyt just oli turkissa räjähdyksiä, joissa kymmeniä kuolleita. syyrian rajanaapurihan turkki on, joten levottomuuksia saattaa olla. ollaan kesäkuussa harkittu alanyaan lomailua..

15

706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järki hoi

No ilman muuta kannattaa matkustaa muualla. Ihan kohta ovat pommittamassa Alanyaa nuo syyrialaiset...

• Kisakakkanen

Ulkomisisteriön sivuilta kannattaa katsoa turvallisuustilanne, ei suomi24:stä.

• 13+4

Ei meillä täällä alanyassa oo ainakaan mitään hätää eikä pelota et mitään vastaavaa kävis täällä:) kyllä se on nyt siel syyrian rajalla ehk enemmänki.

• :( :(

Itse olen ollut 2 kertaa Alanyassa kun pommi räjähtänyt. Toisella kerralla kauempana vuoristossa, kun kuulemma poliisit räjäyttivät jonkun kotitekoisen pommin. Toisella kerralla joku hullu oli räjäyttänyt itse tekemänsä pommin Ataturkin pääkadulla siinä Kleopatran puolella, muistaakseni 2 venäläistä kuoli. Olivat ylittäneet juuri katua silloin. Ja jos noi terroristit on yhtään fiksuja niin kohta alkavat räiskiä Alanyassa, koska turistipaikoissa räjäytyksistä saa huomiota. Onhan näitä. miettikäähän kuinka moni esim. kurdityöntekijä on kuulunut sissijärjestöihin, heidän vihansa eurooppalaisia ja amerikkalaisia kohtaan on aivan valtava vaikka muuta esittävätkin.

• eipäs liioitella
        :( :( kirjoitti:

Itse olen ollut 2 kertaa Alanyassa kun pommi räjähtänyt. Toisella kerralla kauempana vuoristossa, kun kuulemma poliisit räjäyttivät jonkun kotitekoisen pommin. Toisella kerralla joku hullu oli räjäyttänyt itse tekemänsä pommin Ataturkin pääkadulla siinä Kleopatran puolella, muistaakseni 2 venäläistä kuoli. Olivat ylittäneet juuri katua silloin. Ja jos noi terroristit on yhtään fiksuja niin kohta alkavat räiskiä Alanyassa, koska turistipaikoissa räjäytyksistä saa huomiota. Onhan näitä. miettikäähän kuinka moni esim. kurdityöntekijä on kuulunut sissijärjestöihin, heidän vihansa eurooppalaisia ja amerikkalaisia kohtaan on aivan valtava vaikka muuta esittävätkin.

Äläpä lietso jonninjoutavia.

• 14+7

Mikä viha niillä kurdeilla eurooppalaisia ja amerikkalaisia kohtaan muka on? Ota asioista selvää ennenkuin kirjoittelet tänne!

• Alanyassa lomaileva
        14+7 kirjoitti:

Mikä viha niillä kurdeilla eurooppalaisia ja amerikkalaisia kohtaan muka on? Ota asioista selvää ennenkuin kirjoittelet tänne!

Ei kannata matkustaa minnekään, jos hakee takuuvarmaa turvallisuutta. Suomessakaan ei kannata mennä yleisille paikoille, voihan se sielläkin kosahtaa. Alanya on yhtä turvallinen kuin mikä tahansa kaupunki. No, Syyrian rajalla tapahtuu, mutta ei kai sinne nyt muutenkaan kannata mennä :)

• 15 x Alanyassa

Olemme lomalla Alanyassa nyt -pelottaa toki -samoin muita turisteja -mikään ei ole poissuljettua selkkauksista -ulkoministeriön sivut ovat faktaa turvallisuudesta - kannattaa lukea ennen matkanvarausta - täällä muuten sataa !

• gtfwrhth

Olemme juuri nyt -marmariksessa ,täältä tapahtumapaikalle yli 1000km ja Alanyastakin yli 600 km, joten ei todellakaan vaikutusta turistikohteisiin.

• iyi aksamlar

Jos vähänkin seuraa uutisia noin yleensä ,niin kyllä vuoden mittaan tulee useita ikäviä uutisia Turkista.Pommeja posahtelee siellä sun täällä.Jos googlettaa pommijuttuja ,niin Marmariksessa erityisesti näitä on tapahtunut usein.
        Muutama vuosi on kulunut siitä kun pommi oli asetettu dolmuksen alle ja useita brittejä kuoli tässä iskussa Marmariksessa.
        Itse olin Antalyassa lokak alussa viime vuonna kun kolme moottoripyöräpoliisia oli ammuttu kadulle ja kaikki olivat kuolleet. Olin hakemassa aamupalalle tuoretta leipää lähikaupasta kun näin massoittain poliiseja kaduilla.Hotellin henkilökunta kertoi myöhemm.mitä oli tapahtunut.
        Pari viimeistä lomapäivää vietin lähinnä hotelliilla ,kyllä se vähän pisti miettimään tapahtunutta.
        Olen tämänkin jälkeen käynyt jo Istanbulissa tammik.ja nyt lauantaina lähden Alanyaan pariksi viikoksi täysin tietoisena siitä ,että Turkki ei tosiaankaan ole mikään lintukoto.
        Mutta jos ei ole tietoa Turkin oloista ,niin vähintääkin kannattaa lukea ne UM:n matkustustiedotteet.Ei ole varmaankaan pahitteeksi tietää maan oloista ja tilanteesta yleisellä tasolla.
        Kaikesta huolimatta hyviä rentouttavia lomia kaikille!

• günaydin
        iyi aksamlar kirjoitti:

Jos vähänkin seuraa uutisia noin yleensä ,niin kyllä vuoden mittaan tulee useita ikäviä uutisia Turkista.Pommeja posahtelee siellä sun täällä.Jos googlettaa pommijuttuja ,niin Marmariksessa erityisesti näitä on tapahtunut usein.
        Muutama vuosi on kulunut siitä kun pommi oli asetettu dolmuksen alle ja useita brittejä kuoli tässä iskussa Marmariksessa.
        Itse olin Antalyassa lokak alussa viime vuonna kun kolme moottoripyöräpoliisia oli ammuttu kadulle ja kaikki olivat kuolleet. Olin hakemassa aamupalalle tuoretta leipää lähikaupasta kun näin massoittain poliiseja kaduilla.Hotellin henkilökunta kertoi myöhemm.mitä oli tapahtunut.
        Pari viimeistä lomapäivää vietin lähinnä hotelliilla ,kyllä se vähän pisti miettimään tapahtunutta.
        Olen tämänkin jälkeen käynyt jo Istanbulissa tammik.ja nyt lauantaina lähden Alanyaan pariksi viikoksi täysin tietoisena siitä ,että Turkki ei tosiaankaan ole mikään lintukoto.
        Mutta jos ei ole tietoa Turkin oloista ,niin vähintääkin kannattaa lukea ne UM:n matkustustiedotteet.Ei ole varmaankaan pahitteeksi tietää maan oloista ja tilanteesta yleisellä tasolla.
        Kaikesta huolimatta hyviä rentouttavia lomia kaikille!

Itsekin lähdössä la Alanyaan. Eikä minkäänlaista paniikkia päällä. Suomi ei ole mikään lintukoto itsekään, täällä ammutaan joukolla sivullisia ihmisiä. Myös poliiseja. Enemmän pelkään Helsingissä kuin konsanaan Turkissa, Istanbulinkin koen turvallisena. Perusvarovainen täytyy toki olla. Mutta jossain maan toisella puolella käytävä Syyrian sota - faktat faktoina.

• KÄÄÄK!

En ymmärrä tota ihmisten panikointia, heti kun jossain kuuluu että jotain on joskus tapahtunut.

Olimme varanneet matkan Thaimaahan kun siellä oli Bangokissa levottomuuksia,
      Kun selvisi matkayhtiöstä ettei toistaiseksi vaikuta heidän lentoihin, niin pidimme matkan.

Egyptissä oli hait raadellut ihmisiä, kun olimme varanneet matkan sinne, siitä huolimatta menimme ja sukeltelin myös.

Turkissa tapahtuu vähän väliä, milloin maanjäristyksiä, milloin räjähtelee pommi jossain.

Kuten muutkin on täällä sanoneet niin ulkoministeriön matkustustiedotteista saa infoa kohteista, eihän nyt matkayhtiötkään vie ihmisiä kohteisiin missä on suuri todenäköisyys sille että siellä on erityisen vaarallista.

Syyrian raja on kaukana Alanyasta, itsekin sinne Heinäkuussa matkalla, eikä vois vähempää Syyrian tai Irakin rajan tapahtumat vaikuttaa omaan lomailuun.

Jos alkaa kaikkea pelkäämään ei voi mennä minnekään, toki riskejä voi arvioida
      mutta olet sitten Suomessa tai missäpäin maailmaa tahansa, mitä vaan voi tapahtua.

Ei pelkoa ennen aihetta...

• haoisdu

Lauantaina lähtö Alanyaan, enkä ole edes ajatellut moisia.

• 1+1=?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      39
      3832
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      52
      1789
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1389
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1221
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      195
      1158
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1061
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      87
      989
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      866
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      801
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      780
    Aihe