Miten pois karenssista ?

Neuvot tarpeen

Karenssin katkaisemiseen tarvitaan hyväksyttävä toimenpide, esim, töitä, koulutusta, tms toimenpide
5 kk ajalksi. Mutta, kun en löydä töitä, koulutusta tms toimenpidettä edes sen 5kk ajaksi.
Niin miten pääsen pos tästä karenssista ???
Työvoimakoulutuksia ei juuri ole ja mihinkään hakemaani en tule valituksi. Töitä ei ole ja harjoittelupaikka tms en löydä kun järjestöt yms ei halua tvt/ ely - byrokratia hankaluuksia.
( vaaditaan nääs valvottu harjoittelu ja se pitää hyväksyä ely/tvt toimistossa... ).

Vai onko pakko muuttaa Helsinkiin, kun täällä pikkukaupungeissa ei ole töitä, koulutusta tai toimenpiteitä ? Miten tällainen karenssi tilanne voi purkautua... ???
Ei muuten ole varaa muuttaakkaan, kun tuloitta elää. Melkoinen umpikuja tässä on.

19

401

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paratiisi2013

Missähän tuollainen paratiisi on missä ei ole mitään toimenpiteitä?

Etelä -Suomessä ei taida olla paikkakuntaa missä ei joudu jyrän alle.

• Pikkukaupungit...

Tuon Saman olen itsekin kokenut.
        Monilla alueilla ei juuri ole koulutusta !! - enää !!
        Ei siis ole töitä, eikä mitään muutakaan.
        On vain massa-työttömyys, ja siksi esim. harvoihin tarjolla oleviin työvoima koulutukiiin on satoja hakijoita joista n. 10 valitaan !!!!!!
        On säästetty koulutksista.
        Lisäksi kun olet karensissa sinua ei jostain syystä valita koulutuksiin.
        Itselläkin on karenssi päällä ja en tiedä miten siitä pois pääsee.

Tilanne on jo kriisi, pikkukaupungeissa ei ole mitään tarjolla, kuin vain toi leipäjono !
        Työttömät on täysin heitteillä. Oikeisto on vallassa ja se tuntuu.

• karenssi mies

Mä sain karenssin joskus v 2008 ja sen jälkeen olin ensin puol vuotta työkokeilussa ja puol vuotta palkkatuki töissä. Sit kävin jonkun turhan työnhakukurssin ja kolme tietokone kurssia. Karenssi jatkuu siltin vielä tänäänkin. Sanottiin vaan et olet kieltäytynyt työvoimapoliittisesta toimeenpiteestä. Aina sama virsi ja karenssi jatkuu

• köyhyys ilonamme

Karensissa myös täällä, ja ei ulospääsyä näkyvissä. Kun ei vaan nykyään ole töitä....

• pärrskules

Itsellä ensimmäinen karenssi ikinä. Kyllä niin jurppi virkailijoiden asenne, ja nyt pitäisi taas intoapiukassa olla menossa jonnekin pajalle palkkatuella..hohhoo. Suurin virhe minkä ikinä työttömäksi jäädessäni tein, oli ilmoittautua työvoimatoimistoon, ja vielä siinä naiivissa uskossa, että kyseinen laitos olisi työllistymistäni jotenki edistänyt. Harjoittelu, valmennus, palkkatukipaikkoja kyllä ollut, mutta jokaisessa valmiiksi sanottu, ettei tukien jälkeen työllistyminen edes mahdollista. Todella motivoivaa. Ja taas pitäisi kiitollisena kipittää palkkatuettuun työhön. Harkinnassa hankkiutua siivoushommiin, pääsisi viimein työkkärin ikeestä. Vähilläkin tunneilla saisi naahittua työkkärirahan verran, ja voisi jotenkin kokea itse määräävänsä omasta elämästään.

• bemmo

Palkkatuettu työ on parempi kuin ei mitään, jos palkka on kohtuullinen. Mutta mene ihmeessä vaikka siivoushommiin ja etsi sitten parempi paikka. Pääset irti moisesta kyykytyksestä ja olet itse oman elämäsi herra.

• tem syrjäytetty

Minulla on vieläkin päällä sellainen vanhenematon 5kk ehto-karenssi, se on ollu jo yli 5 vuotta.
      Useampia ammatteja minulla on, mutta ei silti ole töitä..........koulutuksiin en pääse.......harjoittelupaikkaa en löydä....jne...

• tem syrjäytys

En osaa neuvoa , kun en itsekkään pääse pois karenssista.

• tem syrjäytetty.
        Tsemppiä.Et ole suomen ainoa ihminen tässä asiassa.Mulla on Vantaan typin antama päättymätön ja takautuva karenssi ja nyt sain lisäksi vielä Vantaan työraiteelta sossuraha ehdon.No kerkisinhän tässä välissä pariksi vuodeksi töihin.

• kokoomusidea

Mee sinne kataisen ttyövoimpulaan töihin ! hieno idea !

• usko satuihin

- se työvoimapula on poliittinen taruolento.

• Köyhille uskoa
        usko satuihin kirjoitti:

Miksi te olette niin negatiivisia !!
        Aina valitatte,.
        Uskokaa nyt hvetisä siihen työvoimapulaan, se helpottaa oloa !

• Köyhille uskoa kirjoitti:

Aina valitatte,.

Mä olen aina uskonut,että Suomessa on ihan mahdoton työvoimapula.Ja uskon,että tuo työvoimavirkailijoiden mulle langettama,päättymätön,takautuva karenssi vielä päättyy.Olen ollut uskossa jo 10vuotta

• usko satuihin kirjoitti:

Katos,kun Allahit ja nää muut Jumalat on käyneet vanhan aisiksi,niin tilalle pitää saada uudet opit,uskonnot ja Jumalat,joilla kansalaisia höynäyttää

• Sinne Kataisen työvoimapula maailmaan tässä ollaan koko ajan matkalla

• Köyhille uskoa kirjoitti:

Aina valitatte,.

En mä oo negatiivinen,enkä valita.Tosissani uskon työvoimapulaan,vaikka työkkäri on antanut karenssin,siirtänyt typpiin,siirtänyt työraiteelle.Vaan eiks se ole aina olut sillain,että uskovalla on aina vainoojansa ja vihollisensa.

• No eipä tuo kahden vuoden työrupeamakaan multa karenssia purkanut.Se on kuulemma takautuva ja purkautumaton päätös.Mites olis,jos esimerkiksi ylinopeussakot olisivat takautuvia päätöksiä.Taitaisi melkoinen meteli nousta.Vaan annas olla,kun on kyse työttömistä.kukaan ei laita tikkuakaan ristiin.

• ahneus tuntuu

työttömällä ei ole ihmisoikeuksia tai oikeusturvaa. Työtön on suomen alinta kastia jota saa nimitellä julkisesti, haukkua, syyllistää, jne.
        työtön on se alin kasti lahtari kepu-kokoomus-maassa.

• Työvoimapula on

todellisuutta, nimittäin ORJAtyövoimapula. Tuo tärkeä alku ORJA vaan kummasti häviää jonnekin julkisissa keskusteluissa...miksiköhän?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      110
      4310
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      72
      3106
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      315
      2871
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2342
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      77
      1562
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      77
      1388
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      98
      1342
    8. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1138
    10. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    Aihe