lehtien hankinta

lukija

Ostatteko yleensä irtonumeroita vai tilaatteko postitettuna kotiin? Kiinnitin viimeksi huomiota tuoreen "lifestyle"-lehden hinnoitteluun: vuoden kestotilaus 29,90 (4 numeroa), määräaikaistilaus muistaakseni kympin kalliimpi ja irtonumero 8,90. Kolme numeroa on tähän mennessä ilmestynyt ja kaikki ovat olleet irtonumerona enemmän ja vähemmän alennettuina eli kolmen lehden hinta on jäänyt alle 20.
Ei taida juuri kannattaa tilata...
Useimpia lehtiä ostan irtonumeroina silloin tällöin, kun huomaan lehdessä jotakin kiinnostavaa.

4

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näpertelijä

Olen huomannut saman, joskus irtonumerot ovat niin usein tarjouksessa, ettei kannata tilata lehteä kotiin. Toisaalta taas esim ulkomaiset askartelulehdet eivät koskaan ole tarjouksessa, mutta olisivat kotiin tilattuna lähes yhtä hintavia kuin kaupasta irtonumerona ostetut. Olenkin ottanut tavaksi ostaa ulkomaisista askartelulehdistä irtonumeroita vain silloin kun kaupanpäälliset ovat mieleiset, jolloin säästän huomattavasti kun en tilaa kotiin jokaista (epämieluisaakin) numeroa! :)

• Irtonumeroita

tulee ostettua silloin kun lehdessä sattuu olemaan jotain kiinnostavaa. Ulkomaalaisia lehtiä olen välillä tilaillutkin kun ei jaksa kytätä niiden saapumisia lehtipisteisiin. Sitä paitsi jotkut myyntipisteet ottavat myyntiin vain muutaman kappaleen, joten sitä saattaa jopa jäädä ilman lempparilehteään.

• ostan käytettynä

Ostan huutonetistä lehdet, sieltä on löytynyt paljon hyviä vanhojakin lehtiä.

• 10+16

Minä käyn kirjastossa selailemassa käsityölehtiä, saa ohjeen kopiona jos kiinnostaa ja voi niitä lainata kotiinkin. Aniharvoin ostan enää kun lehtiä alkoi olla liian iso kasa. Oma kirjasto on ainakin oikea kultakaivos käsityöläiselle, löytyy vanhaa ja uutta. Niin, ja suvun mummot innostu tuomaan kasoittain kässäkirjoja, vaikkakin ovat 70-80-lukuu niin paljon kivaa löytyy, värejä vaihtamalla vaan ellei retro miellytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      101
      4240
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      50
      3030
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      311
      2768
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2292
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1514
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      76
      1354
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      95
      1255
    8. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    9. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1118
    10. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      63
      1055
    Aihe