Eli oon siis 17v poika ja eilen lueskellessa jotain palstoja iski kauhea vauvakuume o: Jatkuvasti vaan miettii, että miten oikeesti onnellinen sitä oisin, jos ois oma lapsi, jonka kanssa sitte sais touhuta kaikkea ja kattoa kun se vuosien saatossa sitten kasvaa. Sitä sitte sais rakastaa ja eläis onnellisesti perheelämää jonkun kauniin naisen kanssa. Olisin kyllä valmis omaa lasta varten ja järjestelemään asiat, jos tarpeen, että olis sitte ihan kunnolla lapsen elämässä mukana ja tälleen. :) Mutta vielä semmonen on kyllä aika mahotonta, koska itellä ei ole vielä edes tyttöystävää. :( Kauhea vauvakuume vaan.
Kauhea vauvakuume iski o:
16
391
Vastaukset
- kauppisleidit
Herran jumala ootko hullu?! Elä nuoruusvuotesi täysillä ja mieti niitä lapsia myöhemmin. Kyllä sit vituttaa ku se lapsi tulee XDDDDDD
- Täällätoinen
Älä huoli, ihan normaalia se on kai.. tai en tiiä onko tää mulla enää normaalia ku ite oon melkei 2 vuotta jo kärsiny aivan järkyttävästä vauva kuumeesta.. Ite siis oon 16v tyttö mutta tiedän muutaman kundinkin joilla on hieman tuo sama ongelma joten luulisin että normaalia.
Itsekkin ajattelen aina miten ihanaa olisi kun olisi sellanen oma pikkunen. Joskus mulla on tapana tehdä sillei että laitan kädet vatsan päälle ja kuvittelen että masussa olisi sellanen pikkunen. Itselläkin vain se ongelma että se mies puuttuu ja opiskelut sun muut vielä kesken, vaikka olisinhan minä nekin valmis kesken jättämään hetkeksi jos tilanne sitä vaatisi. Täytyy kuitenkin ajatella että ei se ehkä tässä iässä vielä joka tapauksessa sellanen kannata, täytyy vain koittaa tuollaiset unohtaa hetkeksi vaikka kuinka kova vauva kuume ois. Ehtii niitä lapsia sitten tekemään muutaman vuoden päästä kun on edes koulut käyty ja olisiko lapsen edes hyvä olla perheessä jossa vanhemmat ovat vielä niin nuoria ja yrittävät opiskella samalla ja rahat ovat koko ajan tiukilla.
Tämä on kuitenkin sellainen asia joka muuttaa koko elämän täysin, et saakkaan enää mennä ja tulla miten haluat kun kaikki täytyy tehdä ajatellen lapsen parasta. Niin tällaisia asioita täytyy miettiä kunnolla ennen kuin alkaa mitään tekemään. Mä suosittelisin kumminki että eihän sulla ole kuin hetki siihen että olet täysi ikäinen niin mieti nyt ainakin siihen asti asiaa ennen kuin menet mitään tekemään, vaikka joku mimmi löytyiski ennen sitä joka sun kanssa sellaseen suostuis. - Moiimoi:))
Tiedän tunteen.(: mulla ollu jo jonkin aikaa hirvee vauvakuume mutta ei oo poikaystävää niin ei oikeen oo mahollista.:/
- gligga
Tunnetko ketään läheistä jolla olisi taapero?
voisit hoitaa ja leikkiä sen kanssa...
Sun ei ehkä ihan vielä kannata lasta hankkia, odota ainakin, kunnes sulla on koulut käyty ja vakituinen kumppani... - poitsu2
Iso kiitos vastauksista :)
Vauvakuume ei tarkoita, että olisit valmis alkamaan isäksi.
Vauvakuume aiheuttaa sen, että näet vain ne hyvät puolet lapsen kasvattamisessa, ja huonot puolet jää ihan kokonaan miettimättä.- vauvakuumetta
Itse olen 30-vuotias ja koko pienen ikäni potenut vauvakuumetta, mutta koska olen "sitoutumiskammoinen", eli en jostain syystä halua sitoutua perhe-elämään, niin olen vain kärsinyt nahoissani. En halua pilata kenenkään elämää sillä, että ottaisin puolison jonka kanssa hankkisin lapsen, koska jos en pystykkään sitoutumaan, niin menisi monen muunkin elämä pilalle.
Eli eiköhän vauvakuume ole normaalia myös meillä miehillä, mutta asiaa kannattaa harkita tarkkaan, eikä antaa kuumeen sokaista.- enjoyyourlife
oottele ihan rauhas :) ei se vaipan vaihtokaan mitään kauheen lystiä varmaankaan oo. itelläni on kauhee koirakuume joten...
- 14you
enjoyyourlife kirjoitti:
oottele ihan rauhas :) ei se vaipan vaihtokaan mitään kauheen lystiä varmaankaan oo. itelläni on kauhee koirakuume joten...
mullakin on koirakuume :3
- gheh
Kirjoitin jollekki nuoremmallekki pojalle tälläseen keskusteluun, muttaniin.
Oisko sulla ketään tuttuja kenen lapsia hoitaa? Siinä sitte tajuais oikeesti ettei ne lapset ole vaan söpöjä pikku palleroita. Lapsista on iha hirveä vastuu, ja pienen vauvan kanssa on tosi rankkaa. On kyllä tosi hieno että pidät vauvoista ja haaveilet sellasesta. Susta tulee kyllä varmasti hyvä isä joskus, mutta ei sitä vauvaa kannata tehdä heti kun se ajatus putkahtaa päähän että " oispa ihana ku ois vauva ".
Kyllä se vauvakuume laantuis vähä jls nukkusit yön vauvan kanssa joka heräilee pitkin yötä. :D
Hyvää kesää sulle t. 15 vuotias tyttö jonka kohta vuoden ikäinen kummipoika tuhisee tos kainalos :3 - ghhh
Oon sun ikänen kans ja mullakin varmaan olis vauvakuume, jos oisin poika, koska sinänsä haluisin itekin lapsen mutta en tule hankkimaan tod näk koska raskaus ja synnytys pelottaa liikaa. :/ mut kiva sulle, mut joo oota ihan rauhassa pari vuotta vielä... :D Sen verran nuori oot ja kun ei oo ees sitä tyttöystävää
- 14you
ihanaa et joku ajattelee tollee
- teiniäiti
Mulla on nyt puol vuotinen tyttö
- omaperhe<3
Täällä tyttö 17v ja sama juttu. Mäkin haluun miehen, lapsia ja normaalia arki-elämää. Haluun touhuta omien lasten kanssa ja elää perhe-elämää. Haluun muuttaa pois pääkaupunkiseudulta, jonnekkin rauhalliseen lähiöön, missä on kolut ja päiväkodit lähellä. Haluun nähä mun lasten ensimmäiset askeleet ja sanat. Haluun viedä ne sellasiin paikkoihin missä ite kävin pienenä. Haluun itkee onnesta koulun ovella kun ne menee ekaa päivää kouluun :P
- awwww :3
awws, harvinaista pojalle. Mun ihastuksella on vauvakuume, tosin se on vasta 13v (tyttö)
- No huhhuh
Mullakin vauvakuumetta, mut just täytin 14... Että kyllä tässä vielä semmoset kymmenen vuotta täytyy odottaa ennen kuin on koulut käyty ja on töitä ja rahaa riittää... Ja että silloin kymmenen vuoden päästä on joku vakituinen kumppani.
Kuulostaa aika hirveeltä tuo mun kymmenen vuoden odotusaika :<
En pelkää synnytystä tai raskautta, varmasti sattuu 10 kertaa enemmän kuin mitä nyt kuvittelen mutta turha sitä on etukäteen hermoilla. Varsinkaan näin paljoa etukäteen.
Haluan tulla raskaaksi, haluan tuntea raskauskivut ja haluan nähdä vatsani kasvavan, haluan tuntea ne hirveät synnytyskivut, haluan synnyttää, haluan olla paras siinä, haluan pienen vauvan, pieni vaalea tyttö / poika, haluan hoivata häntä, leperrellä hänelle, nähdä hänen hymyilevän, kuulla hänen itkevän, haluan pukea häntä ja mennä hänen kanssaan kaikkialle, haluan tuoda hänet isovanhemmille kylään, haluan nähdä hänen oppivan kääntymään, konttaamaan, istumaan, kävelemään ja puhumaan, haluan nähdä pienen taaperon kylässä tässä talossa jossa tällä hetkellä itse asun, haluan ottaa hänestä oikein paljon kuvia, haluan että hänellä on paljon sukulaisia ympärillä, ja haluan nähdä hänen kasvavan, kasvavan lisää, kasvavan vielä lisää, kunnes hän on lopulta aikuinen josta voin olla ylpeä. Ja tämän koko prosessin haluan toistaa useamman kerran.
Mutta toisaalta samaan aikaan kalvaa huolet... Mitä jos tulee keskenmeno? Mitä jos synnytän kuolleen vauvan tai mitä jos synnytän niin huonosti että vauva kuolee sen takia? Tai mitä jos vauva ei ole terve vaan vaikka vammainen? Mitä jos pudotan hänet jonka takia hänelle tulee joku aivovaurio? Mitä jos hän taaperoikäisenä putoaa jokeen? Mitä jos hänellä ei koulussa olekaan kavereita? Mitä jos hän viiltelee tai juo tai polttaa tai tekee jotain muuta sellaista? Mitä jos hän on surkea koulussa? Mitä jos hän kärsii masennuksesta, mitä jos hän kärsii masennuksesta vanhempiensa takia? Mitä jos joku tekee hänelle jotain? Mitä jos epäonnistun kasvatuksessa?
Oikeastaan näitä huolenaiheita on joka puolella ja maailma täynnä... Tuo "Mitä jos" toinen teksti pötkäle kyllä laannutti vähän omaa vauvakuumetta.
Mutta toivon nyt vaan että tää vauvakuume kestää, jotta mulla on ollut sitä jo monta vuotta sitten kun oon 20 vuotias.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k814054Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k242851Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552053Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2212044- 721446
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761300- 901109
Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?57945Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906