No niin,aikaa on kulunut ja vuoto-ongelmat jatkuneet.Aika kohdun poistoon tuli alle kuukausi sitten postissa.Submukoottinen myoma n.3-4cm aiheuttaa runsaat vuodot.Jatkuva raudan syönti ollut koko kevät-talven päällä ja kai sen poiston jälkeen saa pian lopettaa.Erittäin helpottavaa että vuodot jää pois mutta kyllä se leikkaus vähän jännittää ja se et miten pian sitä on taas jonkinlaisessa kunnossa ja jaksaa olla jalkeilla.Tähystyksessä leikataan ja kohtu myoma alakautta pois.
Mitä kaikkea tuntemusta teillä on ollut lähiaikoina leikkausen jälkeen ja pianko olette taas jaksaneet jotain pientä puuhailla? Tarkoitan tähystyksellä leikattuja....=)
Saa toki muutkin kommentoida =)
kohdun poisto viikon päästä
3
125
Vastaukset
- hyvin menee
Aika äkkiä siitä paranee,varsinkin kun tehdään tähystysleikkauksella.
Muutama viikko kannattaa olla nostelematta mitään raskasta,mutta muuten voi liikkua normaalisti.
Hyvin se menee,et tarvitse pelätä yhtään.Minulle tehtiin kohdunpoisto 10 v.sitten,sen jälkeen ei ole ollut mitään vaivoja. - k(l)ohduton
ei ole vaivoja mutta ei ole tuntoakaan. Ikävintä onkin just se, että hoitohenkilöstö hehkuttaa vaan vaivojen poistumista ja eivät kerro, että voi tulla hermovaurioita, jotka haittaa seksielämää, ulostamista tai muuta alakerran toimintaa. Näistä ei ikinä puhuta tai jos yrittää, niin ne, joilla asiat on menneet hyvin, hyökkäävät täällä ja lyttäävät ne, jotka yrittää saada muutakin tietoa ihmisille, jotka on menossa näinkin radikaaliin toimenpiteeseen.
Omasta leikkauksestani on jo kaksi vuotta, enkä vieläkään koe olevani 100 prosenttisesti kunnossa. Pettynyt olen juufikin siihen, että näistä mahdollisista jälkivaivoista ei tarpeeksi tiedoteta. Tätä hommaa kun ei voi kokeilla. Toimenpide on niin lopullinen.
Ketuttaa vieläkin - myomis
Kiitos vastauksista =) Tarkoitin lähinnä tuota toipumisaikaa,että miten se leikatuilla on mennyt? Silloin kun mulle tehtiin 10 vuotta sitten steriilisaatio,olin aika kipeä jo siitäkin muutaman päivän.En tiedä johtuiko osittain siitä että hiilidioksiidikaasua jäi silloin aika paljon sisälle,kun melkein 2 viikkoo pörähteli sisuksissa esimerkiksi pedillä kylkeä käännellessä.
No nyt toivon et toipuisin pian.Epäilen kyllä sitä sillä oloni ei muutenkaan ole ajoittain kovin kehuttava...tiedä sitten mistä johtuu.ksi epäilys on tästä refluksi vaivasta.Somac kuurilla ollaan taas.Kivistää milloin mistäkin jo valmiiksi.
No...häntä ylös ja ainakin pääsen anemisoivista vuodoista ja jatkuvasta mietinnästä et onkohan kuukautiset silloin vai silloin ja voinkohan mennä jonnekin vai en (runsaan vuodon takia). Onneksi en ole vuoteen nyt ollut töissä kun vuodan runsaasti 2 päivää vaikka syön cyklokapronia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k583979Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k142793Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552006Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2071655- 721436
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091- 901089
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55904