Fernet Branca

jalmari

Olisko hyviä ehdotuksia Fernet Brancan lantringiksi?

34

16032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kati

      fernet kyllä on sellanen juoma et suositeltavaa nauttia vatsalääkkeeksi ihan sillasenaan tai minttuliköörin kanssa... vois ehkä kokis ja ginger ale toimia jotenkin mut enpä ole koskaan kuullut keneenkään sitä niin haluavan ja olen kuitenki aika kauan ravintolassa olu töis....

      • Inga3

        Ei toimi Ferneri vatsalääkkeenä!!!!Kokemusta on....Fernet Sucks!!!!!Kusilientä on se!!!!!

        Ei se auta mihinkään.....

        Ja se on tosi kuin vesi!!!!!!!!!!!

        Kati melkein kuin Katti.....Hassu nimi.....

        Mul on Päärynä niminen kissa ja Inga.Ingan lempinimi on Pallokas.Johtuu pyöreästä päästä ja vatsasta,kun hän on syönyt niin vatsa on kuin pallo........


    • Vha pieru

      Olen tehnyt tuttavuutta Fernet Brancan kanssa useamman kymmenen vuoden ajan. Eipä ole tullut vielä koskaan mieleenkään lantrata sitä millään muulla juomalla.

      Fernet sellaisenaan, oheen ehkä erillinen lasi (jää-)vettä. Se on siinä.

      Eipähän Fernetiä monta tarvitse/pidä juodakaan. Tuhdin aterian päälle yksi digestiiviksi, ja se jo riittääkin. Toisaalta Fernet sopii mielestäni hienosti puskuriksi siirryttäessä juomalajista toiseen. Joskus takavuosina "edustushommissa" otin mielelläni yökerhossa ensimmäiseksi drinkiksi juuri Fernet Brancan, kun vieraat oli saatu syötettyä ja juotettua ravintelin puolella ja siirryttiin lasihommiin. Vatsa oli sen jälkeen sopivasti viritetty viski- tai ginitaajuudelle.

    • sopii

      Me lantrattiin kokikseen ja oli jopa hyvää.Sellaisenaan kait kuuluis mut empä mä ainakaan kykene raakana juomaan.Tosi petollinen sekotuksena...kandee varoo :)

    • kkk

      Ei se tarvitse muuta kyytipojaksi kun paljon jäitä :)

      • Anonyymi

        Ei kaipaa mitään lisuketta, ei edes jäätä: kylmänä suoraan shottilasista.
        Vatsaa rauhoitttava vaikutus.
        Jolle ei maistu, sen suu taitaa olla tuohesta.


    • Inkivääri

      Fernet Branca on vitun huonoa lientä.Ensinnäkin ei se auta mihinkään vatsavaivoihin.Toiseksi yöllä ei saa nukutuksi,kun sitä ottaa.Olen ottanut kaksi pientä grogilasia ja kaksi olutta.En kuitenkaan yhtäpäätä siinä klo.17.00-20.00 välillä.Yöllä heräsin vähän yli yksi.Senjälkeen ei tullut uni.Fernetissä täytyy olla jotain todella virkistävää.Siis olin vielä viideltä aamulla hereillä.Pää humisi,varmaan verenpaine nousi tappiin,sydän tykytti,ehkä vähän närästi.Lisäksi Fernet lisää rutosti ruokahalua.Huomasin myös,että yöllä tuli kova jano.Vettä meni vaikka kuinka.Olen edellisen kerran ostanut Fernettiä 2012 helmikuussa ja nyt aattelin pitkästä aikaa ostaa taas vaikka samaa ongelmaa se aiheutti ennenkin,mutta olin toiveikas ja aattelin,että jospa tää nyt toimisi,mutta ei.En osta enää ikinä tätä sontalientä.Makukin on vitun pahaa ja karvasta.Olen kirjoittanut paperille tuntemuksiani tosta,että muistan vastaisuudessa olla ostamatta tota.Paras alkoholituote on Velkopopovicky Kozel Premium Lager 4,6‰ peltitölkki.Siinä on paras olut mitä tiedän.Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia Fernetistä ettei tuu uni?Whiskyistä paras on Johnny Walker Black Label 12 Year Old.Päihittää monet Single Maltit,joita olen myös kokeillut.Oluissakin kaiken maailman Stoutit,ym.Erikoisuudet ovat pahoja.Esim.Murphys Stout olut,siis hyi vittu kuinka pahaa on se.Eihän sitä saa helpolla juotua,kun on niin pahaa.Toi Keisari Kellari olut on myös ihan hyvää.Goose island IPA ihan hyvää,vaan vitun kallista.Orval on kanssa hyvää,myös kallista.Ai niin joskus mulla oli oksennustauti ja olin ennen tautia nauttinut päivittäin Fernettiä ja aattelin,että kunpa ei tulisi oksennusta ja otin Fernet ryypyn ja hetkenpäästä menin pihalle oksentamaan vihertävän väristä oksennusta,joten se siitä,että Fernet muka auttaa vatsavaivoihin.Se on valetta.Ei auta yhtään mihinkään.Vai onko resepti mennyt huonommaksi?Joskus ennen,kun Fernet oli 40‰:sista niin muistaakseni ei mulla silloin tullut siitä tämmöisiä ongelmia.Nyt se on 39‰:sista.Väitän,että siihen on laitettu jotain eri aineita joukkoon,jotain todella piristävää,kun yöllä ei saa nukutuksi.Jos otan Black Labelia niin saan nukutuksi.Samoin,jos otan pari olutta niin uni tulee.

      • Inkivääri 1

        Kiertäkää Fernet Branca kaukaa.Minut Fernet Branca on pettänyt pahasti.Muita kusiliemiä,joita en suosittele ovat:Unicum,Jägermaister,Chartreuse sellainen vihreän värinen myrkkyliemi(Ainoa hieno asia siinä on upea vihreä väri),Arran single malt whisky oisko 46‰?Siis vitun pahaa,kaikki konjakit(aivan yliarvostettuja juomia),kaikki rommit,kaikki viinit,siiderit,ginit,Olvi 3,Koff 3,Liddin saksalaiset kuravesikaljat.Siinä listaa,joita kandee välttää.


      • Vha pieru
        Inkivääri 1 kirjoitti:

        Kiertäkää Fernet Branca kaukaa.Minut Fernet Branca on pettänyt pahasti.Muita kusiliemiä,joita en suosittele ovat:Unicum,Jägermaister,Chartreuse sellainen vihreän värinen myrkkyliemi(Ainoa hieno asia siinä on upea vihreä väri),Arran single malt whisky oisko 46‰?Siis vitun pahaa,kaikki konjakit(aivan yliarvostettuja juomia),kaikki rommit,kaikki viinit,siiderit,ginit,Olvi 3,Koff 3,Liddin saksalaiset kuravesikaljat.Siinä listaa,joita kandee välttää.

        >Kiertäkää Fernet Branca kaukaa.Minut Fernet Branca on pettänyt pahasti.

        No en varmasti kierrä! Olen maha- ja maustekatkeroiden (Underberg, Gammeldansk, Unicum, Fernet Branca...) vannoutunut ystävä ja nimenomaan Fernet Branca on näistä ykkössuosikkini, joka ei ole vielä kertaakaan pettänyt minua. Aivan upea maku, osuu minun makuhermoihini täysillä!

        Jekku (Jägermeister) luokitellaan yrttilikööriksi, vaikka siitä katkeromaisuuttakin löytyy. Minun makuuni vähän liian makeaa. Unicumissa sokeria on itse asiassa vielä enemmän, mutta jotkin katkeroyrtit taittavat siitä liian makeuden pois.

        Myös grogikatkerot Campari ja Champion putoavat varsin kevyesti; Carillo ei ole niiden veroinen.

        Ymmärrän kyllä, ettei kaikkien maku voi olla samanlainen.


      • Juppa
        Vha pieru kirjoitti:

        >Kiertäkää Fernet Branca kaukaa.Minut Fernet Branca on pettänyt pahasti.

        No en varmasti kierrä! Olen maha- ja maustekatkeroiden (Underberg, Gammeldansk, Unicum, Fernet Branca...) vannoutunut ystävä ja nimenomaan Fernet Branca on näistä ykkössuosikkini, joka ei ole vielä kertaakaan pettänyt minua. Aivan upea maku, osuu minun makuhermoihini täysillä!

        Jekku (Jägermeister) luokitellaan yrttilikööriksi, vaikka siitä katkeromaisuuttakin löytyy. Minun makuuni vähän liian makeaa. Unicumissa sokeria on itse asiassa vielä enemmän, mutta jotkin katkeroyrtit taittavat siitä liian makeuden pois.

        Myös grogikatkerot Campari ja Champion putoavat varsin kevyesti; Carillo ei ole niiden veroinen.

        Ymmärrän kyllä, ettei kaikkien maku voi olla samanlainen.

        Sinähän kierrät ne kaukaa kun meikä sanoo!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Tulipa asiantuntijan tietoa. Velkoa peltitölkissä...
        Ai, että.


      • Anonyymi
        Inkivääri 1 kirjoitti:

        Kiertäkää Fernet Branca kaukaa.Minut Fernet Branca on pettänyt pahasti.Muita kusiliemiä,joita en suosittele ovat:Unicum,Jägermaister,Chartreuse sellainen vihreän värinen myrkkyliemi(Ainoa hieno asia siinä on upea vihreä väri),Arran single malt whisky oisko 46‰?Siis vitun pahaa,kaikki konjakit(aivan yliarvostettuja juomia),kaikki rommit,kaikki viinit,siiderit,ginit,Olvi 3,Koff 3,Liddin saksalaiset kuravesikaljat.Siinä listaa,joita kandee välttää.

        Ja asiantuntija vaan jatkaa.
        Eipä noita olisi tietty, hyvä että kerroit.


      • Anonyymi
        Inkivääri 1 kirjoitti:

        Kiertäkää Fernet Branca kaukaa.Minut Fernet Branca on pettänyt pahasti.Muita kusiliemiä,joita en suosittele ovat:Unicum,Jägermaister,Chartreuse sellainen vihreän värinen myrkkyliemi(Ainoa hieno asia siinä on upea vihreä väri),Arran single malt whisky oisko 46‰?Siis vitun pahaa,kaikki konjakit(aivan yliarvostettuja juomia),kaikki rommit,kaikki viinit,siiderit,ginit,Olvi 3,Koff 3,Liddin saksalaiset kuravesikaljat.Siinä listaa,joita kandee välttää.

        Voisi opetella kielioppia.


    • Inkivääri 2

      Aivan.Kaikki ei sovi kaikille.Netistä,kun olen tutkinut Fernettiä niin vaikuttaa siltä,että se on aikanaan naisille tehty juoma.Kuukautisiin ym.älyttömyyksiin auttaa.Myös kaikissa vanhoissa Fernet mainoksissa on vain naisia,jotka sitä mainostaa.Taitaa olla ämmien juoma.Yrteistä senverran,että Unicumissa on paljon enemmän yrttejä kuin Fernetissä.Toinen tärkeä asia Unicumista on se,että Unicumin yrtit on uutettu Unicum juomaan toisin kuin Fernetissä niitä on vain liotettu vuosi Slavonialaisissa tammitynnyreissä.Mutta ei toi Unicum tee yhtään sen enempää ihmeitä kuin Fernetkään. Maku on kuitenkin ällön makean siirappinen.Underberg no se on kivan makuista,mutta minimaalisissa pulloissa,joissa on vitun kova hinta.Ei oo sen arvoista.Goose Islandin hanhiolut niin luin netistä,että sama olut on Ruotsissa puolet halvempaa.Tosi törkeetä rahastusta täällä suomessa.Minulla ei ole auttanut ruuansulatusvaivoihin yhtään toi fernet sen paremmin kuin muutkaan yrttiliköörit.Fernetistä pieni anekdootti.Aikanaan siis kauan aikaa sitten se sisälsi oopiumia.Silloin se oli varmasti parempaa ja tehokkaampaa kuin nyt.Se voipi olla,että Fernetissä oleva kodeiini on se virkistävä ainesosa.Monet on niin kovin fanaattisia,että uskoo loppuun asti tollaisten yrttiliemien ihmeitä tekeviin vaikutuksiin.Minäkin olin aikanaan sellainen,mutta en ole enää.Uskon kyllä Ufoihin,Jumalaan ja korkeimpiin voimiin,kuolemattomaan sieluun ja uskon,että on olemassa myös pahan voimat.Toi pahuus maailmassa ja henkimaailmassa pelottaa.Kuin myös viimeinen tuomio,se on kanssa todella pelottavaa.Uskon myös energioihin.Kyllä sen ainakin minä tunnen,jos ympärillä on pahoja energioita.Kaikki ei välttämättä tajua näitä asioita.Minä tajuan.Juo sää vaan Fernettejä,ym.yrttiliköörejä.Ei mua haittaa.Fernetistähän tulee niin kova nälkä,että syö vaikka mitä moskaa,jos ei mitään hyvää ruokaa ole.Tulee kalliiksi siinäkin mielesä.Terveydestä puhumattakaan.

      • Inkivääri 3

        Raaka inkivääri on tosi tehokasta.Olen syönyt jo pitkän aikaa inkivääriä raakana.Sillä on samat vaikutukset kuin aspiriinilla ilman aspiriinin haittavaikutuksia.Ohentaa verta,lisää suorituskykyä,tulee vahva ja peloton olo.Maku on hieman voimakas,jos ei ole tottunut.Kuorin raakaa kiinalaista inkivääriä ja pureskelen sitä usein aika kauankin kuin purkkaa ikään ja hyvin toimii.Lopulta aina syljen inkivääritollon suusta ulos,kun olen sitä tarpeeksi jauhanut.Hyvin toimii!


      • Inkivääri 4
        Inkivääri 3 kirjoitti:

        Raaka inkivääri on tosi tehokasta.Olen syönyt jo pitkän aikaa inkivääriä raakana.Sillä on samat vaikutukset kuin aspiriinilla ilman aspiriinin haittavaikutuksia.Ohentaa verta,lisää suorituskykyä,tulee vahva ja peloton olo.Maku on hieman voimakas,jos ei ole tottunut.Kuorin raakaa kiinalaista inkivääriä ja pureskelen sitä usein aika kauankin kuin purkkaa ikään ja hyvin toimii.Lopulta aina syljen inkivääritollon suusta ulos,kun olen sitä tarpeeksi jauhanut.Hyvin toimii!

        Olin ottanut kaksi Fernet annosta ja kaksi olutta(Keisari kellari olut ja Velkopopovicky Kozel premium lager olut) 16.1.2013 ja nyt olen vasta toipunut tosta Fernet shokista.Eilen otin yhden Keisarin ja kaksi Kozelia,se kun on niin hyvää niin hyvin tuli uni simmuun eli silmään.Se on joku myrkynsekoittaja laittanut Fernetin joukkoon semmoiset myrkyt,että meinaa henki lähteä autuaammille metsästysmaille.Italialaista paskalitkua!Joku kirjoitti muistaakseni netissä tosta Fernetistä,että sitä,kun ottaa niin syö vaikka rautanauloja!Se on kyllä totta.Siinä on yksi yrtti oisko ollut angelica(Enkelinkukka)joka kiihottaa ruokahalua.Joten nälkä tulee takuuvarmasti.


    • Vha pieru

      Olen ottanut useamman vuosikymmenen mittaan Fernet Brancan jos toisenkin. Sen vaikutukset mahdollisiin mahavaivoihin eivät ole tiedossani, koska en ole juonut tuota juomaa vaivojen poistamiseksi vaan niiden ennalta ehkäisemiseksi ja ennen kaikkea juoman miellyttävän maun ja vaikutuksen johdosta.

      Rautanauloja en ole syönyt koskaan Fernet Brancaa juoneena enkä sitä juomatta. En ole Koskela Suomesta.

      Fernet Brancan huorakalua eikun ruokahalua kiihottavasta vaikutuksestakaan en tiedä mitään, koskapa tapanani on ottaa naukku Fernetiä vasta tiukan aterian päälle digestiiviksi. Aperitiivit erikseen.

      Juuri nyt olen nauttinut yhden pullollisen Sangre de Toroa, Miguel Torresin punkkua. Ei ole nälkä eikä jano, mutta yhden Fernetin saattaisin itselleni silti suoda. Suunnistaisinkohan alakertaan baarikaapilleni?

      • Klanssi

        Se on Koskela Härmästä Urpå!!!!!!!!!!


    • Inkivääri 5

      Zillälailla!

    • kurkkunigiri

      Uuuh frenett on niin hyvää !! hyvää sellaisenaan mutta parasta mixattuna colaan.... ja petollista! :P pitää varmaan viikonlopuksi käydä alkosta poistamassa, nam

      • Inga2

        Vitun myrkkyä,Italialaisten kusta...........Hyi olkoon.
        Haisee pahalle,maistuu pahemmalle,lisää ruokahalua rutosti,aiheuttaa sydämen tykytystä,menee yöunet....Miksi ihmeessä tommosta Fernet Brancaa pitäisi juoda.Murheita vaan kyseinen liemi tuo.Fernet on pettänyt minut täysin......

        Toinen juttu Portviineistä...Oletteko tulleet ajatelleeksi,että rypäleet on survottu paskasilla paljoilla jaloilla murskaksi!!!!Siis hyi vittu.Oikein oksettaa pelkkänä ajatuksena moinen.........En pidä muutenkaan viineistä!!!!!!!!!!!!

        Bokma genever se on kunnon kamaa.On hywwee!!!!Menee päähän kuin rautanaula!!!!Myös Gordon Gin oli positiivinen yllätys...Ostin pienen potun.Tosi hyvää.Nautin sen raakana.Toimii.Sekoitukset on neideille!!!!Täytyy seuraavaksi ostaa 0,7 pottu Gordonia.Rahat menee mutta ei haittaa.Ihan sama.Pakko saada olo rentoutuneeksi,eihän tätä nykymenoa muuten kestä!!!!!


    • Ballokas

      Fernet on vitun pahaa!!!!

      Nyt olen löytänyt uuden hyvän tuotteen Bokma Genever 38 volttista.Pieni grogilasi riittää ja menee päähän kuin tainnutuspyssy!

      Bokma on hyvää!!!!!

      Ja Jonny Walker Black 12 Whisky....Hywwee

      Ja Keisari Kellari olut....Hywwee

      Kokeilkaas Bokmaa.Se on niin hyvvee!!!!!

      • Fernetin ystävä jo 30v.

        Fernet on juomista jaloimpia :) parantaa pahimmastakin krapulasta....jo pari fernettiä nopeasti nautittuna saa uuden ihmisen syntymään ;)


    • Ferneriä

      Fernet Branca on PARAS mahalääkkeenä kun sitä osaa käyttää OIKEIN,,, Eikös se ole niin et lääkkeillä ei ole "leikkiminen",, Minäkin uskon sen ku ottaa "pari" Ferneriä ja siihen pari olutta ja siihen taas pari ?? niin ei se mahatautiin varmaankaan auttanut,tais "tauti" muuttaa nimeään,,, Kun sulla on maha oikein kipiä niin ota Ferneriä 2x4cl käytä aikaa siihen n 1.5h ja sen jälkeen käy maate,vion sanoa et aamulla ei maha eikä påå ole kipiänä,,,, Lääke lääkkeenä,,,

    • Ohrimovitsch

      Vahva kaakao?

    • Anonyymi

      Red devil -energiajuoma. :)

    • Anonyymi

      Pelkkä vesi jos haluaa laimentaa. Hyvä juoma, pysyy pirteänä koko illan, olut ainakin väsyttää. En tiedä onko mahalääkkeeksi, mutta ei ainakaan närästä niin kuin viinit, lonkerot ja varmaan kaikki mitä pitää juoda paljon.

    • Anonyymi

      FB sellaisenaan! Aikoja sitten oli huono olo, eikä ruoka maistunut. Kaveri ehdotti tätä ja todella auttoi ja ilta jatkui normaalisti. Aamulla ei mitään propleemia! Minulla toimi ja nyt lääkekaappiin varalle!

    • Anonyymi

      Hartwall omenalimonadia kyytipojaksi tai lantringiksi

    • Anonyymi

      Vernet Branca Minttulikööri ja Sprite jäitä

    • Anonyymi

      Piimä ( drinkin nimi on maatalousopisto tarjotaan huoneenlämpöisenä)

    • Anonyymi

      Onko fermettiä tarkoittu muuhun kuin sellaisenaan juotavaksi?

      No ehkä kokiksen kanssa voisi toimia? Myös kaakaota voisi kokeilla.

    • Anonyymi

      Paskaa. Ainoa paikka on viemäri. Yöks.

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      5005
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1265
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      741
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe