SUHTAUTUMINEN RILLIPÄISIIN

miinus -11.25

Voimakas likinäköisyys ja voimakaslinssiset
miinuslinssilasit, joita on pakko pitää kokoaikaisesti.
Sivistymättömien ihmisten kielellä "pullonpohjarillit".
No joo, usein olen huomannut, että jotkut ihmiset
suhtautuvat erittäin omituisesti, torjuvasti, pelokkaasti.
Viimeksi tänään jouduin eräässä Helsingin paikassa
erittäin omituisen ja jopa ala-arvoisen käytöksen uhriksi.
Tosin paikka oli sellainen kuppila, jossa käy ilmeisesti
syrjäytyneitä naisia ja miehiä kaljalla.

8

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsestäse

Hyvä itsetunto, niin ei haittaa mikään. Älä kärky muilta hyväksyntää.

• Riitta P

Täälä -10.0 & -9.75 lukemat.
      Nuorena oli todella vaikeaa. Olin koko pienen kyläkoulun ainoa rillipää ja kova ihmetyksen ja kiusaamisen aihe.
      Pari nasiopettajaa kohteli väheksyvästi, olin täysin ilmaa. Asenne oli aina vähättelevä, vaikka olin joissain aineissa ihan parhaasta päästä.

Muistan kun kävin murkkuikäisenä varmaankin ensimmäisiä kertoja kunnolla itse ruokakaupassa, sekin oli sellainen kylän pieni putiikki. Myymälänhoitaja tuli ja kumartui imelästi puoleeni ja kysyi että "Mitä se XXX ostaa, annappa tätille lappu niin katsotaan yhdessä". Olin ilmeisesti todella vammaisen näköinen tai sitten hänkään ei ollut koskaan nähnyt nuorta ihmistä voimakkaat silmälasit päässä.

Muistan että tuohon aikaan silmälääkärit alikorjasivat näön, perustelivat että lapsen/nuoren silmät tottuu niin helposti ja kohta ei mikään miinus riitä.
      En koskaan nähnyt riittävän hyvin, törmäilin ovenpieliin ja kompuroin. Aina oli jotenkin "hömelö" olo päässä kun esim. pyöräili tai käveli pitkää suoraa eteenpäin. Aivot tajusivat viiveellä sen mitä silmät näkivät. Usein mietin että miksi pää menee eri tahtia kuin silmät, mutta kukaan aikuinen ei selittänyt mistä voisi johtua.

Autuus ja ilo koitti kun sain 14-vuotiaana piilolinssit. Näin ensimmäistä kertaa tavarat ja maailman oikean kokoisena, näin itseni kunnolla ensimmäistä kertaa peilistä !!!! Nautin kun kesätuuli puhalsi kasvoille ja aurinko paistoi. Sain ostaa elämäni ensimmäiset auronkolasit.

Nyt vanhempana olen joutunut käyttämään taas aika paljon sankalaseja koska silmät eivät kestä piilareita työpaikan huonossa ilmassa.
      Meikkaan aina huolella ennenkuin lähden ihmisten ilmoille, se jotenkin ehkä tuo itsevarmuutta paksuista laseista huolimatta.
      Jos joku kohtelisi minua siihen tapaan kuin aikoinaan opettajat koulussa, näpäyttäisin heti takaisin.
      Näitä vanhoja muistellessa ajattelen että sieläpä nämäkin ylpeät opettajat ja kauppias kylläkaupasta makaavat vaipoissaan ja kurat pöksyissä tai nykivät rollaattorilla menemään. Ja olenpahan menestynyt kyllä paremmin opinnoissani ja työelämässä kuin muinoiset kiusaajani !

• piilaripoika

Törkeää käytöstä.

Mutta valitettavasti täytyy sanoa, että olen itse niin huono ihminen, että kyllä hyvin voimakkaat silmälasit vaikuttavat negatiivisesti mielikuvaani niitä käyttävästä ihmisestä. Yritän toki olla millään tavoin paljastamatta tätä kieltämättä järkyttävää asennettani kenellekään.

• Ritvala53

Mitä ihmeellistä siinä on, jos joku käyttää voimakkaita silmälaseja? Eihän kukaan käytä laseja huvin vuoksi, vaan nähdäkseen paremmin.

Lasit helpottavat taittovirheestä kärsivän elämää oleellisesti. Aikoinaan tämänkaltaiset ihmiset olisivat olleet sokeita, koska silmälaseja ei oltu vielä keksitty.

Minusta enemmän ulkonäköön vaikuttavat voimakkaat pluslasit kuin miinuslasit. Pluslasit saavat silmät näyttämään luonnottoman suurilta. Mutta tässäkään asiassa ei ole mitään ongelmaa, sillä lasit tuovat käyttäjälleen suuren ilon tajoamalla hyvän näöntarkkuuden.

Meidän ei tulisi kiinnittää huomiota ihmisten ulkoisiin ominaisuuksiin, kuten ruumiin muotoihin ja silmälaseihin. Jokainen huolehtikoon omasta itsestään! Toisten ulkonäön arvosteleminen on pahasta.

Voimakkaita miinus-tai pluslaseja käyttävä ei ole mitenkään huononpi ihminen kuin lasiton tai miedot lasit omistava henkilö. Käsitys ihmisten paremmuudesta/huonommuudesta on aika hataralla pohjalla, jos se perustuu vain ulkoisiin seikkoihin. Todellisuudessa hyvää ihmistä ei ole olemassakaan, vaan meistä kaikista löytyy virheitä ja vikoja.

• -4D

Olen samaa mieltä siitä että pluslasit eivät ole käyttäjän ulkonäölle eduksi. Onkohan se niin että plussat mielletään useammin vanhojen ihmisten silmälaseiksi.
        Sensijaan voimakkaat miinuslasit jotka kaventavat kauniin naisen kasvoja ovat minusta hyvännäköiset. Varsinkin nyt kun isot sangat ovat muotia, tulee miinukset näkyviin. Linssien takana hymyilevät silmät saavat ainakin minulta huomion!

• minkkamies 42
        -4D kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä että pluslasit eivät ole käyttäjän ulkonäölle eduksi. Onkohan se niin että plussat mielletään useammin vanhojen ihmisten silmälaseiksi.
        Sensijaan voimakkaat miinuslasit jotka kaventavat kauniin naisen kasvoja ovat minusta hyvännäköiset. Varsinkin nyt kun isot sangat ovat muotia, tulee miinukset näkyviin. Linssien takana hymyilevät silmät saavat ainakin minulta huomion!

Vaaleat naiset jolla isot, mustat muovisangat. Tyylikästä !

• nösöt

Huono itsetuntoset vain voi kärsiä..

• minkkamies 42

Kun sain rillit yläkoululla minulle tokaistiin että "..noi ei ole vahvat! Käytätkö noita vain huvin vuoksi?!" Se oli niin hirveän noloa kun itse koin että mä tarvitsin niitä. Siitä asti olen yrittänyt käyttää isoja pokia että miinuslinssini näyttäisivät vahvemmilta. Nyt, aikuisena kun on kohtalainen taittovika, linssit näyttää suht paksuilta. Joku känniläinen bussissa kerran totesi että " Voi vxxxx, mitkä linssit!". Optikko myös totesi että " Jaha, ja minkkaa on ihan riittävästi!", kun kävelin ovesta sisään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      111
      4346
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      77
      3166
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      99
      1413
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      85
      1260
    5. Odotatko vielä vastausta...

Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      91
      836
    6. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      686
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      17
      682
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      657
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      107
      632
    10. Ehkä se on niin

Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      629
    Aihe