Eli siis.. Oon yläaste ikänen tyttö, ja mulle on useampaaan otteeseen sanottu et oisin bipo... En ite ees tienny mikä se on mut tost asti, se asia on vaivannu mua koko ajan....se masentaa mua... Enkä mä tiiä oikee mitää siit, nykyää en voi ees oikee keskittyy mihinkää, ku se vaa häiritsee mua kouluski ymym.. Ni kysymys onkin, että missä diagnosoida se, että olenko bipolaari vaiko en? Ja pystynkö tekemään sen salaa muilta? Netistä olen etsinyt, mutten oikein osaa.. Masennustesteistä on pisteitä tullut hyvin reilusti, liittyneekö depressiojaksoon,siitä en tiedä... siis: miten diagnosoida, ja missä sekä maksu asioita,maksaako se?
Kiitos vastaajille, tää on oikeest häirinny mua iät ja ajat..
diagnosointi?
5
181
Vastaukset
- biponen
Kuka on sanonut että olet bipo? Lääkäri ainoastaan antaa diagnoosin, ei kukaan muu, ei esim. psykologi (ellei hänellä ole pohjakoulutuksenaan lääkärin ammattitutkintoa).
Bipous kuuluu psykiatrin erikoisalaan. - eimuotia
Bipoudesta on tullut muoti-ilmiö nykyisin. Ilmeisesti koulussakin on alettu käyttämään tätä nimitystä kiusaamisen yhteydessä??? Tai kaverit ja läheiset käyttää jos ihminen on vähänkin erikoinen tai hankala?
- bipoko?
No sitä mäki aattelin... Mut sit kuitenki ajattelin ekal kerral, ku mun omat vanhemmat sano mul sillee iha vakavana, ni nauroin vaa ja oon sillee, juuniinnii, mut oikeesti ajattelin et mitä vittua?! Yrittääks se sanoo et oon mieletäni sairas!?? Mutsiis emmä ees tienny et mitä se kaksuuntane sillo oli.... Etin sit tietoo siit, ja rupesin miettii et ei helvetti, en mä voi olla bipo...
Ku siis... Kylhä mul on just tavallaa masennus, ja sit sellasii "vilkkaampii" jaksoi, mut mä kyl nyt pistäisin sen mun elämäntilanteen piikkiin, teini kun oon, ni kuuluuki ottaa vanhempien kans yhtee ja sillai, tosin, sillon huomaan masentuvani paljon syvemmin ku olettais... Mikää ei kiinnosta sillee parii viikkoo, ja sit on taas iha normii... Ja välil taas kaverit saa nauramaa, ja iloseks, mut sehä on vaa hyvä, ku paljon muuten en oikee oo ilone, ni edes joskus... Sillonki kaikki sanoo mul et rauhotu nyt,et kaikki opettajatki kattoo ja nauraa mua, ku kikatan nii lujaäänisest, ja teen sillo kans jotai " sääntöjen vastast" mitä en ikinä vois kuvitellakkaa tekeväni ilman niit kavereit, kuten lintsaamine... Mä oon sellane kiltti ku ei ikin tee mitää, mut senki pistäisin ehottomast nuoruuden, kavereiden ja kaiketi kokeilunhalun piikkiin... Mut just siks haluisinki jotai diagnoosii tm.. Ku ite veikkaan et jos ( ja kun) mul ei bipoo oo, ni masennus luultavammin... Siks haluisinki jotai varmempaa, ku tää vaivaa mua päivittäin, ni oisko jotai vinkkei mitä tehä?:)
- 2+3
"Siks haluisinki jotai varmempaa, ku tää vaivaa mua päivittäin, ni oisko jotai vinkkei mitä tehä?:) " Varata aika asiantuntijalääkärille
- bipoko?
Emmä osaa:D siis niinku mistä, maksaakse, ja voiks sen tehä ilman et vanhemmat saa tietää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k583979Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k142793Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet552006Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille2071655- 721436
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761290Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091- 901089
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41906Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55904