Tökin huvikseni Chromen asetuksia GSIII:ssa. Löysin sieltä kohdan "Kaistanleveyden hallinta". Sieltä voi valita käyttääkö sivun ennakoivaa sivulatausta aina/wifi/ei koskaan. WTF, mistä Google tietää mikä on seuraava sivuni?! Myönnetään, pyörin aika samoilla sivuilla mobiilisurffatessani, mutta suurin osa sivuista on päivittyviä linkkiryppäitä. Onko Googlella riittävästi dataa minusta sen voivan päätellä mikä minua kiinnostaa!!???
....ok. Foliohattu pois. Käytän Googlea tietoisesti. Olen jopa ärtynyt että Google Now on hyödytön Suomessa. Jos kerran kerätään dataa, tee sille jotain.
...MUTTA, jos surffaan esim. Ilta Sanomien sivuilla, mistäs prrrkleestä se tietää mikä minua kiinnostaa?! Ja mitä se alkaa lataamaan valmiiksi??! What about pr0n sivut?!
Perusasetuksillahan tuo on Wifi Only. Käytän vähän Wifiä, joten en ole ehtinyt huomata onko tämä ennakoiva hyödyllinen. Kun seuraava laskutuskausi alkaa, ajattelin katsoa lisääkö se Chromen dataa. En ikinä muutenkaan käy lähelläkään kattoani.
Tämähän saattaa olla täysin tuore ominaisuus, vastahan hetki sitten Chrome päivittyi. Kenelläkään näkemyksiä/kokemuksia?
Verkkosivujen esilataus Chromessa!
10
130
Vastaukset
Ei oikeastaan muuten kuin päättelemällä. Mutta Google saattaa kerätä sinusta tietoa ja näin se osaa ehdottaa sivuja.
Mutta itse otin sen pois päältä.
- 6 beer buzz
"Google saattaa kerätä sinusta tietoa"..Heh.
Aluksi annoin Googlen käyttää hakujani, mutta kielsin kun huomasin kuinka hyödytön Google Now täällä on. Ja ärsytti kun vanhat haut näkyi haussa....tosin huomasin jonkin napin, jota en ole vielä tutkinut.
Olisi mukava saada tietoa mitä Google ennakkolataa, jotta voisi päätellä onko hyötyä....sivuhistoria tai jotain.- unbuzzed
vapunen kirjoitti:
https://support.google.com/chrome/answer/2392284?hl=fi
Tuolla on kerrottu siitä.Mjoop, luin jo tuon. Muttei se avaa se avaa, mitä Chrome taustalla avaa.
unbuzzed kirjoitti:
Mjoop, luin jo tuon. Muttei se avaa se avaa, mitä Chrome taustalla avaa.
Eli toisinsanoen Chrome ennakoi että mille sivulle menet aina seuraavaksi. Tämä onnistuu esimerkiksi jääneestä sivuhistoriasta.
- lost count beer buzz
Yup. "Hide personal results" nappi löydetty....
...saisi tuon ääniohjatun desktop haun Suomeen.
Fre*king US only. - beer buzz
iGoogle tapettiin Google Nown tieltä. Antaisivat pitää iGooglen muualla kunnes Now on valmis maailman levitykseen.
...vai voisiko iGooglen kuolinpäivää toivoa Nown world wide julkaisuksi?!
...toiveissa. - buzzed
Hmm. Tosin Netvibes sivu tuskin siirtyisi Nown edestä, mutta aukeehan iGoogle taustalle firefoxissa muutenkin.
- unbuzzed
Noh niin. Laulaa pikkupöhnässä vähän hallelujaa Googlelle Suomi24:ssä , niin odottaa seuraavana aamuna sähköpostissa invite uuteen Google Maps Previewhin:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k583959Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k142783Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet551976- 721426
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen761280Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1991257Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911091- 901079
Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?55904Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua41896