Arvoisat palstafossiilit

tähtipölyä

Hellittäkää hetkeksi!

Tarkoitan juuri teitä, aktiivisesti palstalla kirjoittelevia muinaisjäänteitä jotka hakkaatte päätänne seinään todistelemalla toisillenne oikeassaolemistanne vuodesta toiseen siitäkin huolimatta että juuri mitään ette oikeasti tiedä.

Opittuja mantroja on helppo toistella ja siihen pystyy lapsetkin mutta todellisen totuuden löytäminen ja sen kertominen eteenpäin onkin sitten toinen juttu.

Kasvakaa lapset vielä tovi...

40

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Ja sinä olet sen totuuden löytänyt?

      • tähtipölyä

        Enhän toki.
        Olen samanlainen tietämätön nulikka kuin sinäkin.


    • blindwatchmaker

      Minä olen palstanoviisi, aloitin vasta tämän vuoden tammikuussa. Mutta olen valmis kuulemaan mitä "todellisia totuuksia" kaltaisellasi älyn ja hengen jättiläisellä on eteenpäin kerrottavana.

      Joten anna palaa ja valaise meitä.

      • tähtipölyä

        Eipä minulla ole sinulle viisauksia jaettavaksi, yhtä tyhmä olen kuin sinäkin.


      • blindwatchmaker
        tähtipölyä kirjoitti:

        Eipä minulla ole sinulle viisauksia jaettavaksi, yhtä tyhmä olen kuin sinäkin.

        Hienoa. Löytyihän sieltä viisautta :) Rehellisyys ja varsinkin älyllinen rehellisyys on viisauden alku.

        Oma mielipiteeni ja hyvin pitkälle avauksen mielipiteeseen lopulta yhtyvä on se, että ihmiskunnalla ei ole nykyisin, jos koskaan, keinoja löytää lopullisia, absoluuttisia totuuksia. Sekä tiede että joka ikinen uskonto voivat olla täysin väärässä kaikesta. Tieteen edustajat ovat yleensä valmiita myöntämään tämän, harvemmin ääriuskovaiset (esim. Sepä Se, *JC ?)

        Se mitä kykenemme kyllä ihmiskuntana nykyisin tekemään ovat selitysmallit, joilla pyrimme selittämään ympäröivää todellisuutta, jonka oletamme sekä olevan olemassa että jakavamme yhteisesti tiedostavina yksilöinä.

        Kilpailevien selitysmallien välisen paremmuuden ratkaisee se mikä selitysmalli kykenee parhaiten selittämään objektiivisilla kokeilla mitaten todellisuudesta tehtäviä havaintoja sekä se mikä selitysmalli kykenee tekemään parhaiten kokein testattavissa olevia ennusteita todellisuuden ilmiöistä.

        Viime kädessä täällä palstalla käydään väittelyä maallikoiden voimin selitysmallien paremmuudesta. Vastakkain ovat palstan teeman mukainen kreationistinen selitysmalli, joka on näennäistiede ilman tieteellisten tutkimustulosten tukea ja evoluutioteoria, joka on tieteellinen teoria ja tieteellinen fakta perustuen massiivisen tieteelliseen vertaisarvioitua tutkimukseen.


      • Sepä Se
        blindwatchmaker kirjoitti:

        Hienoa. Löytyihän sieltä viisautta :) Rehellisyys ja varsinkin älyllinen rehellisyys on viisauden alku.

        Oma mielipiteeni ja hyvin pitkälle avauksen mielipiteeseen lopulta yhtyvä on se, että ihmiskunnalla ei ole nykyisin, jos koskaan, keinoja löytää lopullisia, absoluuttisia totuuksia. Sekä tiede että joka ikinen uskonto voivat olla täysin väärässä kaikesta. Tieteen edustajat ovat yleensä valmiita myöntämään tämän, harvemmin ääriuskovaiset (esim. Sepä Se, *JC ?)

        Se mitä kykenemme kyllä ihmiskuntana nykyisin tekemään ovat selitysmallit, joilla pyrimme selittämään ympäröivää todellisuutta, jonka oletamme sekä olevan olemassa että jakavamme yhteisesti tiedostavina yksilöinä.

        Kilpailevien selitysmallien välisen paremmuuden ratkaisee se mikä selitysmalli kykenee parhaiten selittämään objektiivisilla kokeilla mitaten todellisuudesta tehtäviä havaintoja sekä se mikä selitysmalli kykenee tekemään parhaiten kokein testattavissa olevia ennusteita todellisuuden ilmiöistä.

        Viime kädessä täällä palstalla käydään väittelyä maallikoiden voimin selitysmallien paremmuudesta. Vastakkain ovat palstan teeman mukainen kreationistinen selitysmalli, joka on näennäistiede ilman tieteellisten tutkimustulosten tukea ja evoluutioteoria, joka on tieteellinen teoria ja tieteellinen fakta perustuen massiivisen tieteelliseen vertaisarvioitua tutkimukseen.

        "Hienoa. Löytyihän sieltä viisautta :) Rehellisyys ja varsinkin älyllinen rehellisyys on viisauden alku.
        "

        Harmi kyllä tällaista ei evoluutikoilta löydy.

        "Oma mielipiteeni ja hyvin pitkälle avauksen mielipiteeseen lopulta yhtyvä on se, että ihmiskunnalla ei ole nykyisin, jos koskaan, keinoja löytää lopullisia, absoluuttisia totuuksia."

        Eli halunasi uskoa evoluutioon on filosofia, jonka mukaan et halua löytyvän absoluuttisia totuuksia, koska tämä tietäisi liian isoa ongelmaa filosofiallesi. Kuulostaa melko turvalliselta(mutta typerältä) tavalta elää.

        " Sekä tiede että joka ikinen uskonto voivat olla täysin väärässä kaikesta."

        Paitsi että Raamattu ei ole tietystikään väärässä yhtään missään, muuten lauseesi oli oikein nimittäin evoluutio, jota myös tieteeksi kutsutaan, onkin täysin väärässä.

        "Se mitä kykenemme kyllä ihmiskuntana nykyisin tekemään ovat selitysmallit, joilla pyrimme selittämään ympäröivää todellisuutta, jonka oletamme sekä olevan olemassa että jakavamme yhteisesti tiedostavina yksilöinä. "

        Olet sinänsä oikeassa, paitsi että evoluutiolla ei tee mitään kun kaikki oleellisimmat seikat muinaishistoriastamme ovat jo kauan aikaa sitten olleet talletettuna Raamattuun.


      • Jotain rotia
        Sepä Se kirjoitti:

        "Hienoa. Löytyihän sieltä viisautta :) Rehellisyys ja varsinkin älyllinen rehellisyys on viisauden alku.
        "

        Harmi kyllä tällaista ei evoluutikoilta löydy.

        "Oma mielipiteeni ja hyvin pitkälle avauksen mielipiteeseen lopulta yhtyvä on se, että ihmiskunnalla ei ole nykyisin, jos koskaan, keinoja löytää lopullisia, absoluuttisia totuuksia."

        Eli halunasi uskoa evoluutioon on filosofia, jonka mukaan et halua löytyvän absoluuttisia totuuksia, koska tämä tietäisi liian isoa ongelmaa filosofiallesi. Kuulostaa melko turvalliselta(mutta typerältä) tavalta elää.

        " Sekä tiede että joka ikinen uskonto voivat olla täysin väärässä kaikesta."

        Paitsi että Raamattu ei ole tietystikään väärässä yhtään missään, muuten lauseesi oli oikein nimittäin evoluutio, jota myös tieteeksi kutsutaan, onkin täysin väärässä.

        "Se mitä kykenemme kyllä ihmiskuntana nykyisin tekemään ovat selitysmallit, joilla pyrimme selittämään ympäröivää todellisuutta, jonka oletamme sekä olevan olemassa että jakavamme yhteisesti tiedostavina yksilöinä. "

        Olet sinänsä oikeassa, paitsi että evoluutiolla ei tee mitään kun kaikki oleellisimmat seikat muinaishistoriastamme ovat jo kauan aikaa sitten olleet talletettuna Raamattuun.

        Ymmärrätkö itse, että sinulla kohtalaisen vakava pakkomielle? Tuollainen täytyy jo haitata päivittäistä elämää. Onko kukaan läheisistäsi koskaan maininnut asiasta?

        Yritä ensialkuun olla vaikka tunti ajattelematta evoluutiota kaiken mahdollisen pahan lähteenä maailmassa, huomenna kaksi tuntia jne...


      • Jotain rotia kirjoitti:

        Ymmärrätkö itse, että sinulla kohtalaisen vakava pakkomielle? Tuollainen täytyy jo haitata päivittäistä elämää. Onko kukaan läheisistäsi koskaan maininnut asiasta?

        Yritä ensialkuun olla vaikka tunti ajattelematta evoluutiota kaiken mahdollisen pahan lähteenä maailmassa, huomenna kaksi tuntia jne...

        Minusta valitettavasti tuntuu siltä, että SS:llä ei varsinaisesti ole läheisiä. Se on kyllä hyvin ikävää, ja siksi joskus ohikiitävän hetken ajan tuntuu lähes pahalta kettuilla hänelle, kun kaveri ehkä tarvitsisi vain apua.

        Mutta kun ei voi varmaksi tietää, niin näillä mennään syvälle nennään.


      • tieteenharrastaja
        tähtipölyä kirjoitti:

        Eipä minulla ole sinulle viisauksia jaettavaksi, yhtä tyhmä olen kuin sinäkin.

        Taidat vain esittää tekonöyryyttä, kun vertaan avaukseesi:

        "..siitäkin huolimatta että juuri mitään ette oikeasti tiedä.
        Opittuja mantroja on helppo toistella ja siihen pystyy lapsetkin mutta todellisen totuuden.."

        Se, ettei yksikään ihminen tiedä kaikkea, ei todista, ettei kukaan tiedä mistään mitään. Eikä sitä, ettei eri ihmisten tiedoissa ole suuruus- ja laatueroja.

        Melkein kaikki, mitä kukaan ihminen tietää, on joltakin toiselta opittua ("mantroja", jos niin haluat irvailla). Joiltakin ihmisiltä voi oppia enemmän ja paikkansa pitävämpää kuin toisilta. En vielä näillä eväin tiedä, kumpaan ryhmään kuulut.

        "Todellinen totuus" saattaa jossakin olla olemassa, mutta mitään näyttöä ei ole sen löytymisestä yhdenkään ihmisen hallusta. Ei edes sellaisen, joka nimellään tai ilman on kirjoittanut tekstiä Raamattu-nimiseen arvostettuun kokoelmaan.


      • tähtipölyä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Taidat vain esittää tekonöyryyttä, kun vertaan avaukseesi:

        "..siitäkin huolimatta että juuri mitään ette oikeasti tiedä.
        Opittuja mantroja on helppo toistella ja siihen pystyy lapsetkin mutta todellisen totuuden.."

        Se, ettei yksikään ihminen tiedä kaikkea, ei todista, ettei kukaan tiedä mistään mitään. Eikä sitä, ettei eri ihmisten tiedoissa ole suuruus- ja laatueroja.

        Melkein kaikki, mitä kukaan ihminen tietää, on joltakin toiselta opittua ("mantroja", jos niin haluat irvailla). Joiltakin ihmisiltä voi oppia enemmän ja paikkansa pitävämpää kuin toisilta. En vielä näillä eväin tiedä, kumpaan ryhmään kuulut.

        "Todellinen totuus" saattaa jossakin olla olemassa, mutta mitään näyttöä ei ole sen löytymisestä yhdenkään ihmisen hallusta. Ei edes sellaisen, joka nimellään tai ilman on kirjoittanut tekstiä Raamattu-nimiseen arvostettuun kokoelmaan.

        "Taidat vain esittää tekonöyryyttä, kun vertaan avaukseesi:"

        Nöyryyttä ei kannata esittää, sen on oltava aina aitoa.


      • tähtipölyä
        blindwatchmaker kirjoitti:

        Hienoa. Löytyihän sieltä viisautta :) Rehellisyys ja varsinkin älyllinen rehellisyys on viisauden alku.

        Oma mielipiteeni ja hyvin pitkälle avauksen mielipiteeseen lopulta yhtyvä on se, että ihmiskunnalla ei ole nykyisin, jos koskaan, keinoja löytää lopullisia, absoluuttisia totuuksia. Sekä tiede että joka ikinen uskonto voivat olla täysin väärässä kaikesta. Tieteen edustajat ovat yleensä valmiita myöntämään tämän, harvemmin ääriuskovaiset (esim. Sepä Se, *JC ?)

        Se mitä kykenemme kyllä ihmiskuntana nykyisin tekemään ovat selitysmallit, joilla pyrimme selittämään ympäröivää todellisuutta, jonka oletamme sekä olevan olemassa että jakavamme yhteisesti tiedostavina yksilöinä.

        Kilpailevien selitysmallien välisen paremmuuden ratkaisee se mikä selitysmalli kykenee parhaiten selittämään objektiivisilla kokeilla mitaten todellisuudesta tehtäviä havaintoja sekä se mikä selitysmalli kykenee tekemään parhaiten kokein testattavissa olevia ennusteita todellisuuden ilmiöistä.

        Viime kädessä täällä palstalla käydään väittelyä maallikoiden voimin selitysmallien paremmuudesta. Vastakkain ovat palstan teeman mukainen kreationistinen selitysmalli, joka on näennäistiede ilman tieteellisten tutkimustulosten tukea ja evoluutioteoria, joka on tieteellinen teoria ja tieteellinen fakta perustuen massiivisen tieteelliseen vertaisarvioitua tutkimukseen.

        Hieno kommetti kertakaikkiaan. Kiitos siitä:)


      • tieteenharrastaja
        tähtipölyä kirjoitti:

        "Taidat vain esittää tekonöyryyttä, kun vertaan avaukseesi:"

        Nöyryyttä ei kannata esittää, sen on oltava aina aitoa.

        Ihan samaa mieltä:

        "Nöyryyttä ei kannata esittää, sen on oltava aina aitoa."

        Se, miten asiain pitäisi (kannattaisi) olla, ei aina näytä vaikuttavan siihen, miten ne ovat.


    • "Hellittäkää hetkeksi!

      Tarkoitan juuri teitä, aktiivisesti palstalla kirjoittelevia muinaisjäänteitä jotka hakkaatte päätänne seinään todistelemalla toisillenne oikeassaolemistanne vuodesta toiseen siitäkin huolimatta että juuri mitään ette oikeasti tiedä."

      Tunisn piston sydämessäni, minä ole juuri tuollainen mainitsemasi palstafossiili, joka ei juuri tiedä mistään mitään. Mutta ei hätää, tiedemiehet ovat otaneet asioista selville minunkin puolestani ja siksi esittelenkin palstalla pääasiassa heidän johtopäätöksiään ja harvemmin omiani.

      "Opittuja mantroja on helppo toistella ja siihen pystyy lapsetkin mutta todellisen totuuden löytäminen ja sen kertominen eteenpäin onkin sitten toinen juttu."

      Aivan, mutta onneksi sellaista tekevät tiedemiehet tieteellisisä julakisuissaan ja populaaritieteellisissä kirjoissaan, jotta me maallikotkin voimme hieman saada ymmärrystä tuosta totuudesta.

      "Kasvakaa lapset vielä tovi..."

      Emmehän me palstafossiilit sinun lapsiasi ole, saattaapa asia olla juuri päinvastoin, riippuen siitä missä äitisi vietti aikoinaan vapaa-aikaansa.

      • tähtipölyä

        Tunsit piston sydämmessäsi ja toistat opittuja mantroja.

        Rehellistä puhetta sanoisin.


      • Sepä Se
        tähtipölyä kirjoitti:

        Tunsit piston sydämmessäsi ja toistat opittuja mantroja.

        Rehellistä puhetta sanoisin.

        Olen itse tullut samaan lopputulokseen. Evokit eivät osaa ajatella itse tai sisäistää uusia asioita, joten he aina palaavat "tuttuun ja turvalliseen" opittujen mantrojen toisteluun.

        Sääli.


      • Sepä Se kirjoitti:

        Olen itse tullut samaan lopputulokseen. Evokit eivät osaa ajatella itse tai sisäistää uusia asioita, joten he aina palaavat "tuttuun ja turvalliseen" opittujen mantrojen toisteluun.

        Sääli.

        "Olen itse tullut samaan lopputulokseen. Evokit eivät osaa ajatella itse tai sisäistää uusia asioita, joten he aina palaavat "tuttuun ja turvalliseen" opittujen mantrojen toisteluun.

        Sääli."

        Hervotonta tahatonta huumoria.


      • blindwatchmaker
        Sepä Se kirjoitti:

        Olen itse tullut samaan lopputulokseen. Evokit eivät osaa ajatella itse tai sisäistää uusia asioita, joten he aina palaavat "tuttuun ja turvalliseen" opittujen mantrojen toisteluun.

        Sääli.

        Niin sinähän et omia mantrojasi, kuten kiistaton-äyriäiset-vuorenrinteillä-evidenssi hoe? :) (Vain yhden esimerkin mainitakseni)

        Oletko valmis myöntämään kuten minä ja uskoakseni useimmat evot, että sekä tiede että kaikki uskonnot voivat lopulta olla väärässä periaatteessa mistä tahansa esittämästään väitteestä?


      • Sepä Se
        blindwatchmaker kirjoitti:

        Niin sinähän et omia mantrojasi, kuten kiistaton-äyriäiset-vuorenrinteillä-evidenssi hoe? :) (Vain yhden esimerkin mainitakseni)

        Oletko valmis myöntämään kuten minä ja uskoakseni useimmat evot, että sekä tiede että kaikki uskonnot voivat lopulta olla väärässä periaatteessa mistä tahansa esittämästään väitteestä?

        "Niin sinähän et omia mantrojasi, kuten kiistaton-äyriäiset-vuorenrinteillä-evidenssi hoe? :) (Vain yhden esimerkin mainitakseni)"

        Ei tässä ole mitään hokemista. Raamatun mukaan maapallo on aikoja sitten ollut veden alla, ja tästä vuorten rinteiltä löytyvät fossiilit myös todistaa.

        Evokille tuottaa vaikeuksia tunnustaa se, koska se tietäisi liian suurta mullistusta omalle uskonnolleen. Siksi vaihtoehtoisia selityksiä keksitään kiireen vilkkaa, vaikkei todisteita tuolle evoluutio-uskonnollesi kuitenkaan ole.


      • blindwatchmaker
        Sepä Se kirjoitti:

        "Niin sinähän et omia mantrojasi, kuten kiistaton-äyriäiset-vuorenrinteillä-evidenssi hoe? :) (Vain yhden esimerkin mainitakseni)"

        Ei tässä ole mitään hokemista. Raamatun mukaan maapallo on aikoja sitten ollut veden alla, ja tästä vuorten rinteiltä löytyvät fossiilit myös todistaa.

        Evokille tuottaa vaikeuksia tunnustaa se, koska se tietäisi liian suurta mullistusta omalle uskonnolleen. Siksi vaihtoehtoisia selityksiä keksitään kiireen vilkkaa, vaikkei todisteita tuolle evoluutio-uskonnollesi kuitenkaan ole.

        Erittäin selkeästi Sepä Se todistit tämän keskustelun kommenteillasi jälleen kerran, että olet lapsellisen ääriuskovainen, älyllisesti epärehellinen ja vajakki denialisti. Et mitään muuta - pelkkä kreationistinen trolli. Mahdat olla ylpeä itsestäsi? Onkohan jeesuksesi yhtä ylpeä sinusta?


      • Epäjumalienkieltäjä
        Sepä Se kirjoitti:

        "Niin sinähän et omia mantrojasi, kuten kiistaton-äyriäiset-vuorenrinteillä-evidenssi hoe? :) (Vain yhden esimerkin mainitakseni)"

        Ei tässä ole mitään hokemista. Raamatun mukaan maapallo on aikoja sitten ollut veden alla, ja tästä vuorten rinteiltä löytyvät fossiilit myös todistaa.

        Evokille tuottaa vaikeuksia tunnustaa se, koska se tietäisi liian suurta mullistusta omalle uskonnolleen. Siksi vaihtoehtoisia selityksiä keksitään kiireen vilkkaa, vaikkei todisteita tuolle evoluutio-uskonnollesi kuitenkaan ole.

        "Ei tässä ole mitään hokemista. Raamatun mukaan maapallo on aikoja sitten ollut veden alla, ja tästä vuorten rinteiltä löytyvät fossiilit myös todistaa."

        Voisiko tämän perustelun summata muotoon: se, että tulva hukutti merieläimiä sellaisten vuorten rinteille, joita ei ollut tulvan aikana olemassa todistaa, että tulva peitti koko maan? Logiikka on musertavan kirkas ja selvä.


    • "Tunsit piston sydämmessäsi ja toistat opittuja mantroja.

      Rehellistä puhetta sanoisin."

      Kiitän rehellisestä arviostasi.

      • Sepä Se

        "Kiitän rehellisestä arviostasi."

        Its et kuitenkaan ole kovin rehellinen.


      • Sepä Se kirjoitti:

        "Kiitän rehellisestä arviostasi."

        Its et kuitenkaan ole kovin rehellinen.

        Joko osaat laskea perinnöllisyyslaskuja?


      • Sepä Se kirjoitti:

        "Kiitän rehellisestä arviostasi."

        Its et kuitenkaan ole kovin rehellinen.

        "Its et kuitenkaan ole kovin rehellinen."

        Ahaa. Arvasit, että minulla on ketunhäntä kainalossa (vertauskuva), kun kehuin aloittajan rehellisyyttä.


      • Ishbak.
        Sepä Se kirjoitti:

        "Kiitän rehellisestä arviostasi."

        Its et kuitenkaan ole kovin rehellinen.

        Sinä Sepä Se et ole lainkaan rehellinen!

        Me kunnon kreationistit saamme hävetä täällä palstalla naurettavien väitteitesi vuoksi. Lopeta valehtelu jos yhtään kunnioitat Raamattua! Olet pilannut tämän palstan kreationismin halventamisellasi!


    • Pitäisiköhän minun ilmoittautua tällä palstalla ensimmäiseksi, joka ei omien tutkimustensa perusteella ymmärrä evoluutiosa tuon taivaallista tai hel'vetillistä. En ole 17. ikävuoteni jälkeen pitänyt edes mikroskooppia kädessäni tai tuijottanut siihen, en ole osallistunut minkäänlaisiin kaivauksiin enkä lukenut montakaa evoluutiota tai sitä kritisoivaa kirjaa (no, yhden perusteellisesti, nimittäin Evoluution kriittinen analyysi -kirjan).

      Täällä pääsee perehtymään asiasta enemmän tietävien kommentteja. Itseäni kiinnostaa suuresti argumentaatio ja lähdekritiikki. Onko kaikki ennalta paalutettua kuten SepäSe'llä, jonka mielestä kaikki oleellinen on jo ilmoitettu Raamatussa ja mikään myöhemmin saatu tai saatava tieto ei pysty sitä kumoamaan? Entä sitten tieteen itseään korjaava mekanismi ja kunnianhimoiset, riippumattomat tutkijat, jotka etsivät kultaa ja kunniaa ja ennen kaikkea uusia tieteellisiä löytöjä noudattaen tieteessä vahvistettuja menettelytapoja?

      Matkaillessani Lähi-Idässä olen tavannut paljon näkymiä entisestä merenpohjasta. Tällaiseen antaa mahdollisuuden mm. Kuolleen Meren tie (tie no 90 Tiberiaksesta Eilatiin) sekä tie numero 1 (etenkin sen Jerusalemin ja Jerikon välinen osuus). Hienoja näkymiä tätä ajatellen on myös Jordanian puolella Aqabasta pohjoiseen, reitin alkuosuudella. Näissä pakoissa voi havainnoida kerrostumia, niiden järjestystä ja rakennetta. Vanhojen sedimenttien johdunmukaisuus on ilmeinen.

      Saman tyyppisiä havaintoja voi tehdä vaikka Gran Canarialla, ajettaessa esimerkiksi Arguineginista Tejedalle.

      No, tuskin kukaan muu kun minä on niin hupsu että matkaillessaan katselee kallionseinämiä... Niistäkin voi oppia paljon.

      Eroosion jälkiä katsellessa voi aika paljon päätellä aikajanoista. Kun arvioit kivilajin kovuuden ja katselet vuoren juurella kenties satojen metrien paksuisia lohkareläjiä jotka ilmiselvästi ovat erodoituneet vulresta, voit jo selvällä järjellä arvioida että tuo ei ole tapahtunut ihan tuhannessa vuodessa. ("Paljonkohan tuolta tulee kiveä alas päivässä? Kuukaudessa? Vuodessa?" on hyvä kysymys.)

      Niin että Sepä Se'n ja *JC:n satuja on viihdyttävää lukea.

    • Ehkä me fossiillit emme ole yhtä Herkkiä ja Virittyneitä kuten sinä. Todellinen totuus ei pölähdä eteemme kuin Manulle illallinen.

      • "emme ole yhtä Herkkiä ja Virittyneitä"

        En tiedä oliko tuo minulle enkä siinä tapauksessa ymmärrä mitä tarkoitat. Mutta ihan ympäristöä tarkkailemalla ja tervettä järkeä käyttämällä voi sentään jo päätellä yhtä sun toista yhdistämällä sitä aiemmin joskus kohdattuun informaatioon. Ja jos jätetään haahuilut "Oi kun ihanaa tää on, sen on pakko olla jumalan tekosia" niin eipä raamatun saduista jää paljon käteen loppuviimeksi.


      • exhellari86 kirjoitti:

        "emme ole yhtä Herkkiä ja Virittyneitä"

        En tiedä oliko tuo minulle enkä siinä tapauksessa ymmärrä mitä tarkoitat. Mutta ihan ympäristöä tarkkailemalla ja tervettä järkeä käyttämällä voi sentään jo päätellä yhtä sun toista yhdistämällä sitä aiemmin joskus kohdattuun informaatioon. Ja jos jätetään haahuilut "Oi kun ihanaa tää on, sen on pakko olla jumalan tekosia" niin eipä raamatun saduista jää paljon käteen loppuviimeksi.

        >En tiedä oliko tuo minulle enkä siinä tapauksessa ymmärrä mitä tarkoitat.

        Ei varmasti ollut, ei hierarkian mukaan eikä selvästi muutenkaan.


      • tähtipölyä

        "Ehkä me fossiillit emme ole yhtä Herkkiä ja Virittyneitä kuten sinä. Todellinen totuus ei pölähdä eteemme kuin Manulle illallinen."


        Mistä sait vision että minä olisin jotenkin herkempi tai virittyneempi kuin te muut?


      • tieteenharrastaja
        tähtipölyä kirjoitti:

        "Ehkä me fossiillit emme ole yhtä Herkkiä ja Virittyneitä kuten sinä. Todellinen totuus ei pölähdä eteemme kuin Manulle illallinen."


        Mistä sait vision että minä olisin jotenkin herkempi tai virittyneempi kuin te muut?

        Tuo oli siis vinoilua. Varmaankin se johtui siitä, kun vetosit "todelliseen totuuteen" vähän niinkuiin se olisi itselläsi povitaskussa.


      • exhellari86 kirjoitti:

        "emme ole yhtä Herkkiä ja Virittyneitä"

        En tiedä oliko tuo minulle enkä siinä tapauksessa ymmärrä mitä tarkoitat. Mutta ihan ympäristöä tarkkailemalla ja tervettä järkeä käyttämällä voi sentään jo päätellä yhtä sun toista yhdistämällä sitä aiemmin joskus kohdattuun informaatioon. Ja jos jätetään haahuilut "Oi kun ihanaa tää on, sen on pakko olla jumalan tekosia" niin eipä raamatun saduista jää paljon käteen loppuviimeksi.

        Ei ollut vaan tuolle aloittajalle joka onkin sitten omastakin mielestään tietämätön nulikka.


      • tähtipölyä kirjoitti:

        "Ehkä me fossiillit emme ole yhtä Herkkiä ja Virittyneitä kuten sinä. Todellinen totuus ei pölähdä eteemme kuin Manulle illallinen."


        Mistä sait vision että minä olisin jotenkin herkempi tai virittyneempi kuin te muut?

        Perun puheeni. Et olekaan Herkkä ja Virittynyt, todellisen totuuden haltija, vaan tietämätön nulikka, kuten itsekin totesit.


    • kvasi2

      Olisihan se hyvä, jos palstalla olisi edes yksi vähän fiksumpikin kirjoittaja.

      • Hienoa älyllistä rehellisyyttä, että et sentään pidä itseäsi ainoana fiksuna.

        Millainen mielestäsi olisi "vähän fiksumpi" kirjoittaja, jos esimerkiksi tieteenharrastaja ei sinusta sellainen ole? Kuvailepa jotenkin.


    • 23wertfg

      Miksi yrität naamioida halvan vittuilun joksikin muuksi kuin halvaksi vittuiluksi? Typerää.

      • tähtipölyä

        "Miksi yrität naamioida halvan vittuilun joksikin muuksi kuin halvaksi vittuiluksi? Typerää."


        Vittuilua se olikin mutta ilman naamiota :)


      • tähtipölyä kirjoitti:

        "Miksi yrität naamioida halvan vittuilun joksikin muuksi kuin halvaksi vittuiluksi? Typerää."


        Vittuilua se olikin mutta ilman naamiota :)

        Et sinä, tietämätön nulikka, osaa edes vittuilla...


    • - haukotus -

    • Eihän sinulla, nulikka, mitään lapsia voi olla...

      >>tähtipölyä24.5.2013 23:03
      Enhän toki.
      Olen samanlainen tietämätön nulikka kuin sinäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe