mikä mulla on? auttakaa!!!

oijkjjk

Mä en vaan jaksa, ja olen jatkuvasti kaikkeen tyytymätön. En varmaan ikinä ole onnellinen oman mieleni takia.

Tässä oireitani:
- tyytymättömyys kaikkeen varsinkin tavaroihin
- tunnen itseni huonoksi (en saa ketään poikaystävää koska olen niin outo ja paska) miksi kukaan edes mut haluaisi kun saa normaalinki?
- en jaksa lähteä enää mihinkään kun kaikki on niin vaivalloista
- ihan sama vaikka menetän kaverinikin
- vihaan ihmisiä, kaikki luulevat olevansa mua parempia
- en vaan jaksa enää
- itken usein
- pelkään esim. oksentamista= itsensänolaamista julkisella paikalla, kontrollin menettämistä ja vaikka mitä muita n tullut koko elämä pelättyä
- musta on vaan haittaa ja ajattelen usein itseni tappamista
- rakastan kostamista ja tunteesta että olen jotain ylimielisiä ihmisiä yläpuolella

16

680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko maailma pieles

Oireet johtuu siitä ettei moderni yhteiskunta tarjoa sitä mitä ihminen oikeasti tarvitsee.

• Sisterbee

mitä ihminen sitten tarvitsee? Jos se on niin yksinkertainen asia.
        Kerro. Haluan tietää.

• ihan helppoa
        Sisterbee kirjoitti:

mitä ihminen sitten tarvitsee? Jos se on niin yksinkertainen asia.
        Kerro. Haluan tietää.

Ihminen tarvitsee vastakkaista sukupuolta olevan turvallisen kumppanin, ruokaa, asunnon ja jälkeläisiä. Jos on kaikki tämä ja perhe-elämä kunnossa niin melkein kaikesta muusta voi tinkiä, esimerkiksi sosiaalisesta asemasta. Ei orjatkaan valittaneet silloin kun orjuus oli sallittua jos heitä kohdeltiin hyvin. Useimmat ei-narsistiset ihmiset tyytyvät pelkästään siihen että perustarpeet on tyydytetty eivätkä pyri maailman johtajaksi.

• Sisterbee
        ihan helppoa kirjoitti:

Ihminen tarvitsee vastakkaista sukupuolta olevan turvallisen kumppanin, ruokaa, asunnon ja jälkeläisiä. Jos on kaikki tämä ja perhe-elämä kunnossa niin melkein kaikesta muusta voi tinkiä, esimerkiksi sosiaalisesta asemasta. Ei orjatkaan valittaneet silloin kun orjuus oli sallittua jos heitä kohdeltiin hyvin. Useimmat ei-narsistiset ihmiset tyytyvät pelkästään siihen että perustarpeet on tyydytetty eivätkä pyri maailman johtajaksi.

Tuossa on pointtia. Itselleni tuo ei vain riitä vaikken olekaan narsisti ja/tai halua johtajaksi. Kaikki eivät myöskään halua lapsia. Mutta oot oikeilla jäljillä, moderni yhteiskunta on luonut mallin jollainen jokaisen pitäisi olla tai sitä pitää tavoitella! Ulkonäöstä lähtien.

Ei ihme jos masentaa.

• älä jää paikaeen

Ei ole yhteiskunnan syy ja olet sinäkin osa tätä yhteiskuntaa. Siitämällä ongelmat itsestä pois yhteikuntaan on vain yksi psyyken puollustusmekanismi. Älä huijaa itseäs.

• voi pientä tyttöpark

Sinäkin projisoit vihaasi syyttämällä toisia, kaikki on hälläväliä, mutta uumoilet silti pääseväsi kaiken päällepäsmäriksi kostamalla toisille. Hyvä on vihaa purkaa ja ei suuret sanat maata halkaise.
      Et sinä halua jäädä tuohon ja vaikka noin sätittää.
      Mikä on elämässä johtanut sinut tähän pisteeseen. Sinua on ollut varmsti paljon pettymystä: muutakin kuin poikaystävän menetys.

• iuhokknklnj

en vain ymmärrä elämää ja kaikki on vaikeaa. muut ovat normaaleja, enkä jaksa kattella kun heillä on poikaystävät ja muuta. olen tullut siihen tulokseen että minussa on jotain vikaa minkä poika alitajunnassaan tajuaa tiedostamatta ja alkaa vähitellen hylkimään minua. raskasta tietää tuo ja se että en saa miestä ehkä koskaan.

• kiitos ja kumarrus

Itseä joskus kun harmittaa kaikki, onkin syy yksinkertainen. Se on kuivuus. Niin hullulta kun se kuulostaakin. Kun juon tällöin vettä 2-3 lasia, niin kohta en muistakaan olleeni tyytymätön. Keho tarvitsee vettä ja kahvinjuonti pahentaa tilannetta ( se poistaa nestettä).

Tuntuu, että "ihan helppoa" ohjeet ovat myös hyviä. Ne ovat jotenkin inhimmillisiä ja lähellä luonnollista rauhaa.

• miehiä riittää

Kaikki naiset saa miehen jos vain haluavat.

• dfadsfa

Sinä vain koet itsesi vajavaiseksi ja alistuneeksi suhteessa muihin. Koet että et ole riittävän hyvä voidaksesi arvostaa itseäsi sellaisena kuin olet ja häpeät itseäsi, minkä vuoksi yrität ylikontrolloida sitä miten ilmaiset itseäsi muille tai ainakin pelkäät hirveästi kasvojesi menetystä. Suhtaudut joskus muihin ylimielisesti alemmuuskompelksisi takia, koska se on yksi strategia jolla käsittelet vajavuuden kokemustasi ja patoutunutta aggressiotasi. Pointti on että sinä et arvosta itseäsi sellaisena kuin olet ja/tai koet tarvetta mielyttää muita rangaistuksen pelossa. Varsin tyypillistä etenkin teineille. Kokemusta vahvistaa varmaan se, ettei ole saanut arvostusta eikä rakkautta vanhemmiltaan eikä muilta läheisiltä ihmisiltä, vaan perheympäristö on etäinen ja tunnekylmä, tai rankaiseva ja tuomitseva. Ihmiset omaksuvat itsensä sellaisena, kun muut heidät näkevät. Erityisesti läheiset ihmissuhteet muokkaavat minäkäsitystä. Kannattaa pohtia sitä, että millaisten ihmisten kanssa vietät aikaa. Ihminen B saattaa kohdella sinua ihan vastakkaisella tavalla kuin ihminen A, mutta kun olet tekemisissä vaan jomman kumman kanssa niin sinulla ei ole muuta käsitystä itsestäsi. Kannattaa ajatella, että kukaan ei ole ketään parempi. Ihmiset vain ovat erilaisia, eikä sitä kannata pelätä. Meillä on myös hassuja kuvitelmia esimerkiksi siitä, että olemme jotenkin parempia kuin jotkut muut. Mutta loppujen lopuksi voit kontrolloida vain omaa mieltäsi etkä muiden. Anna heidän kuvitella, ei se heitä tee miksikään. Sinun ei tarvitse olla ketään parempi, vaan onnellinen juuri itsenäsi. On paljon ihmisiä, jotka eivät halua nöyryyttää eikä halveksua sinua.Sinun ei tarvitse vihata ketään, kunhan rakastat itseäsi ja tiedät kuka olet.

• pöhköpää

Äläkää ihimiset kirijoottako näitä pitkiä pötkömössöjä.
      Käyttäkää kappalejakoa, muutama rivi sitten tyhjä välirivi ja sitten
      taas lisää.

Vaikka olis kuinka hienokin kirjoitus, kappalejaon puuttuminen
      tuhoaa sen.

Sitten tähän antaa tulla niitä miinuksia ja kuittailuja,
      besserwisserille.

• -kp-

ei sussa mitään vikaa ole.sua vaan suoraan suomeks vituttaa.tavarat menee rikki helposti ja ne on suunniteltu päin peetä.jos tunnet ittes oudoksi olet todennäkösesti hyvännäköineinen ja älykäs.sua ottaa pattiin sun kavereiden ja vielä enemmän tuntemattomien tyhmyys.lähteminen on vaivalloista etenkin jos ei jaksais.joutuu kuitenkin olemaan samassa hengitysilmassa hölmöjen kanssa.viha ja kostonhimo tietysti kasvaa kun joku läski kaivaa nenää.sitten se yrittää kätellä tai taputella olkapäälle.ei ihme jos itkettää ja oksettaa kun muut on jo olemuksellaan sua kohtaan epäkohteliaita.ihan normaalia jos et halua kuulua napanöhtänormaaleihin.

• Ihan selvästi

sulla on : Eturauhasen Liikakasvu

• kannattamaan!
    • J.C.K

Niin ja mitä tehdä "patoutuneelle aggressiolle"? Päiviä, jolloin on sulkeutunut ja tekisi mieli ilman pätevää syytä vetää turpaan ketä tahansa? Koska näin ei ole hyväksyttyä tehdä, haluaisi vahingoittaa itseään tavalla tai toisella. Se juontaa juurensa omalla kohdallani siihen, että tulee itsevihan pitkittyneitä hetkiä. Itseviha taas johtuu siitä, että itsensä rakastaminen tuntuu hyvin vieraalta minulle. Nukun lähes aina mieluiten 4 tuntia ja näen yö toisensa jälkeen perin kummallisia unia ja kieroja painajaisia. Itken hyvin harvoin, mutta silloin pystyn ääneen yksin lausumaan toiveeni kuolla.

Pystytkö sisäistämään, että lähes jatkuvasti en piittaa mistään? Rakastan elämää, lintujen ääniä, sitä että saan hengittää. Luonto itsessään on täydellinen, minä rikkinäinen. Helposti eristäytyy kiinni itseensä jos ei ole muille mitään annettavaa. Jos menetti huumorintajun, ilon ja luonnolliset keskustelutaidot niin mitä jää jäljelle? No niin, varmasti täällä on paljon ihmisiä jotka eivät ymmärrä miksi vielä on olemassa tässä. Jumala ylimpänä kohtaloni puussa, mutta ajatuksissani tiedän jo yksinkertaisen tavan lähteä.

Tyhjyys, jos ei halua enää mitään. Tietää kivoja asioita, mutta ei halua niitä. Lahjoittaa tavaraa pois, pelkkää paskaa. Musiikki on yksi ja ainoa asia joka pitää minut elossa. Ihmettelen itseäni, tätä olen. Ruokahalua ei enää ole, syön pysyäkseni toiminnassa. Esitän pärjäävää, jokseenkin normaalia. Miksi ihminen ajattelee liikaa ja epäilee itseään? Normaalius lähti kauan sitten ja jätti jälkeensä tyhjän kuoren. En tiedä kuka oikeastaan olen. En halua nähdä tulevaa. Mitä silloin voi enää tehdä.

• Don't Know

Ap: Kyllä sinusta joku välittää aivan varmana. Luulet vaan, ettei kukaan sinusta tykkää. Jos saan kysyä, miksi koet itsesi oudoksi? Jostain syystä minä isken aina silmäni naikkosiin, joilla joku persoonallisuushäiriö, tai joku outous.

Olen minäkin aika outo. Jossainpäin tätä palstaa on minun kirjoittamani keskustelu "Epävakaa persoonallisuusko?", jos haluat, voit lukea, miten minä koen kaiken... Mutta näillä korteilla mennään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      110
      4310
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      72
      3106
    3. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      315
      2871
    4. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      62
      2342
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      77
      1562
    6. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      77
      1388
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      98
      1342
    8. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      71
      1166
    9. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      77
      1138
    10. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1121
    Aihe