Jahti&Vahti-nappulat?

jv pöperöt

Oletteko kokeillut J&V:tä?

Onko se hyvänlaatuista, vaikka onkin uskomattoman halpaa (15kg 30e, agrimarketista)

Onko se hyvää ruokaa kasvavalle keskikokoiselle koiralle?

Itse olen syöttänyt kyseistä ruokaa, ensin J&V pentu, sitten juniori (kuulin tuosta juniorista niin paljon pahaa, että siirryin takaisin pentu ruokaan) ja nyt aijon syöttää tuota J&V pentu nappulaa 9kk ikään asti.

28

14413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahtivahtivahtijahti

      Mä oon syöttäny kaikille 3 koiralleni Jahti Vahtia. Pentunappulaa ja sitten kanariisiä. Nyt oon vaihtanu Acanaan. Mun mielestä Jahti Vahdissa liikaa viljaa. Muistaakseni ennen oli tuoteselosteessa ekana siipikarjalihajauho, nykyään ohra, sitten tulee myös maissia, maissijauhoa ja riisiä. Eli viljapitonenhan se sillon on. Mut paljon kehuttu ruoka kyllä.

      • viljattomia

        eikös nää Jahdin ja Vahdin ruaat ole just niitä viljattomia?


    • 24+2

      Viljattomia ovat, mutta eivät maissittomia. Hinta-laatusuhteeltaan hyvä ruoka, ei ole lisätty mitään turhia aineita.

    • EI jahdi eikä vahdi

      Hyvä ruoka on tietysti silloin kysymyksessä jos koira voi hyvin ja ruoka tekee kauppansa. Jos hyvää ja halpaa haluat mutta silti vain yhden tuotteen niin hauhau extraenergia on sellainen. Halpahallissa 30€/20kg. Ja on oikeasti parempi ruoka kun useimmat eläinkauppojen ruuat!!

      • jv pöperöt

        "Ja on oikeasti parempi ruoka kun useimmat eläinkauppojen ruuat!!"

        Perusteletko?


      • EI jahdi eikä vahdi
        jv pöperöt kirjoitti:

        "Ja on oikeasti parempi ruoka kun useimmat eläinkauppojen ruuat!!"

        Perusteletko?

        Vooisin minä perustellakin mutta kun kyse on makuasiasta. Siis se paremmuus. Ja laatu myös. Väite paremmuudesta perustuu optimaaliseen koostumukseen ja hyviin kokemuksiin.
        Ootteko ikinä miettiny että miksei juuri missään marketissa ole myynnissä samoja safkoja kun eläinkaupoissa? Ja päinvastoin? Syy on siinä että marketti lisää ostohintaansa 30 prosenttia ja eläinkauppa 100 prossaa myydessään tuotteen ulos...


      • olenpuhunut123
        EI jahdi eikä vahdi kirjoitti:

        Vooisin minä perustellakin mutta kun kyse on makuasiasta. Siis se paremmuus. Ja laatu myös. Väite paremmuudesta perustuu optimaaliseen koostumukseen ja hyviin kokemuksiin.
        Ootteko ikinä miettiny että miksei juuri missään marketissa ole myynnissä samoja safkoja kun eläinkaupoissa? Ja päinvastoin? Syy on siinä että marketti lisää ostohintaansa 30 prosenttia ja eläinkauppa 100 prossaa myydessään tuotteen ulos...

        Tähän on nyt pakko puuttua. Taitaa nuo kateprosentit mennä juuri toisinpäin. Markettien katteista en osaa sanoa mitään, mutta eläinkaupoissa ruokien katteet pyörivät 20-40% välillä(poisluykien tietysti M&M, joka tuo lähes kaikki tuotteensa itse maahan). Nykyisillä katteilla ei ruokia kannattaisi oikeasti edes myydä, jos joku jättäisi ruoat pois niin ei tarvitsisi enään myydä mitään muutakaan.

        Syy siihen miksi marketeissa ja eläinkaupoissa on eri ruoat myynnissä on se, ettei tukkurit suostu myymmänn eläinkauppoihin tarkoitettuja ruokiaan marketteihin. Siinä vaiheessa kun jokin ruoka löytyy prismasta, lakkaa se olemasta erikoisruoka.


    • Missämissämissä

      Mikä on toi halpahalli ja miten sinne pääsee? Aukioloaikoja tai muita yhteystietoja kuten osoite?

      • tiikeri_lilja

        Et osaa Googlettaa?

        Maissi on viljaa.

        J&V on ihan perus sapuska järkevällä hinnalla. Kaikki nappulat perustuvat hiilihydraateille. Eli niissä on aina runsaasti viljaa/perunaa, tms.


      • 20+18
        tiikeri_lilja kirjoitti:

        Et osaa Googlettaa?

        Maissi on viljaa.

        J&V on ihan perus sapuska järkevällä hinnalla. Kaikki nappulat perustuvat hiilihydraateille. Eli niissä on aina runsaasti viljaa/perunaa, tms.

        Ja enemmän on hiilareita J&V:n extra energiassa kuin Hau-Haun extra energiassa tai M&M:n high energyssä. H&H:n ja M&M:n energianappulat ovat muuten sisällöltään identtisiä.


    • ?kusimus

      Nyt juuri toin Halpa-hallista tuota Hauhau Extraenergiaa ja muutaman nappulan jo maistatinkin. Minä vähän varauksin tuohon suhtaudun kyllä, hyvältä tuo tuoteseloste minusta näyttää kyllä. Liikakin hyvältä. Tuoteselostehan varmaan pitää paikkansa joten jos nyt asiasta enempi tietävät ja kenties kallista ruokaa ostavat kertoisivat mistä on kysymys? Kun tuo siis maksaa alle puolitoista euroa kilo ja muita kun katsoo niin vain kaikkein halvimmat sahajauhot on halvempia??

    • Hauhauhauhau

      Championin ruuat ovat ihan Ok ja se hakkaa monet kalliimatkin koiranruokakauppa ruuat.. Jahtivahtia en enää koiralle syötä ja esim. kaksi kasvattajaa on kieltänyt sen käytön huonojen kokemusten vuoksi, anaalit tukossa ja huono karva. Ja laadussa nykyään heittoja koska se valmistetaan milloin missäkin maassa.

      • että tuota juu

        No, mitään kuivamuonaahan ei kukaan fiksu koiran omistaja/kasvattaja pelkästään anna, lihaa täytyy ehdottomasti antaa myös. Kertoisitko mitkä nämä j&v:n valmistaja maat ovat....saksa on ollut jo monta vuotta ainoa valmistus maa.


      • Hauhauhauhau
        että tuota juu kirjoitti:

        No, mitään kuivamuonaahan ei kukaan fiksu koiran omistaja/kasvattaja pelkästään anna, lihaa täytyy ehdottomasti antaa myös. Kertoisitko mitkä nämä j&v:n valmistaja maat ovat....saksa on ollut jo monta vuotta ainoa valmistus maa.

        Kuuleman mukaan valmistus olisi siirtynyt Viroon vuodenvaihteessa ? Suomessahan se alunperin on tehty. Tiedä häntä mutta laatueroja niissä on ollut aina.


      • että tuota juu
        Hauhauhauhau kirjoitti:

        Kuuleman mukaan valmistus olisi siirtynyt Viroon vuodenvaihteessa ? Suomessahan se alunperin on tehty. Tiedä häntä mutta laatueroja niissä on ollut aina.

        Saksa ainoa valmistusmaa. Joten kuulopuheet voi unohtaa ja parin kasvattajan "huonot" kokemukset. Kun koiraa ruokkii oikein/monipuolisesti ei tukoksia tai huonokarvaisuutta tule.


    • jv pöperöt

      Meillä syötetään tällä hetkellä J&V kana-riisiä, kakka on kiinteää eikä niin suurta, kuin esim J&V pennussa ja juniorissa, ja Brit premium Juonior L:ssä.

      Se myöskin uppoaa koiraani paremmin, hotkii ruokansa nyt innokkaasti ja nopeasti, toisin kuin ennen, tuskin koskikaan nappuloihin, söi pelkät lihat.

    • dyhöbjb

      Muuten ihan ok mutta aiheuttaa aina säkillisen syötyään kutinaa ja rapsuttelua vaikka saa lihoja nappuloiden lisänä. Kai siitä sitten jotain uupuu tai jokin ei sovi kun aina koetettuani näin käy. Muuten varmaan syöttäisin jatkossa.

      • 18+3

        No varmasti juurikin se maissi oireilee. Vaihda ruokaa.


      • dhvjk
        18+3 kirjoitti:

        No varmasti juurikin se maissi oireilee. Vaihda ruokaa.

        Ei ole maissi syynä sillä aiemmin on muissakin nappuloissa ollut maissia. Välillä olen aina J&V:tä kokeillut ja tuloksena aina rapsuttelua. Itse lisäisin kalaoljyä J&V:n raaka-aineisiin. Olen sitä mieltä että kalaöljy ruoassa pitää turkin ja ihon kunnossa. Nyt kun taas mennyt pari viikkoa ruokaa missä kalaöljyä, niin on rapsuttelu loppunut. J&V:a syöttäessä sitä pitäisi itse lisätä ruoan sekaan.


    • Ruuista voi väitellä

      Mut mä ainakin syötän koirille sitä mitä ne syö ja millä ne pysyy hyvässä kunnossa. Eläinkaupan kalliita ruokia olen kokeillut ja koirani ei ole niitä koskaan suostuneet viikkoa kauempaa syömään niin en niitä sitten niille syötä, kun syömätön ruoka on aika hyödytöntä koiralle.

    • Anonyymi

      Osaisiko joku kertoa mitkä ovat valmistusmaat eri koiranruuissa. Jahti Vahti erityisesti kiinnostaa. Kannattaako lennättää koiranruokaa kaukaa maailmalta os lähinurkista saa halpaa ja perusterveelle koiralle riittävän hyvää ravintoarvoiltaan. ?

      • Anonyymi

        Ei tule sellaista koiraa, että jahtipaskaa sille tarjoaisin. Mössöruossa on kaksi valtiota eli Usa ja Kiina.... sieltä ne tulee. Itse ostan raakatavaran Kennel-Rehusta. Kotkalainen firma, joka ei puhu paskaa vaan toimittaa lihaa eläimille.


      • Anonyymi

        Taitaa enemmänkin olla nuo itä-blokin maat.. Ja suomessa kyllä lähinnä myydään teurasjätettä, joten en ihan kauheasti menisi hehkuttamaan laadulla.


    • Anonyymi

      jahtivahti on hyvä ja halpa ja maistuu koirille. se että joku koira on allerginen tai läpipasko ei tee jotakin ruokamerkkiä vielä huonoksi. katsos vika voi olla siinä koirassakin..

      • Anonyymi

        Kaikenlaisia aivopieruja sitä tänne näpytteletkin! Heh heh!

        Vain koiran allergia voi olla koiran "vika". Tuoteseloste ei kuitenkaan muutu yhtään miksikään, vaikka minkälainen koira sitä söisi. Niin että vika todellakin voi olla - ja onkin - ihan siinä muonassakin. ;)


    • Anonyymi

      Jahti vahti valmistetaan ilmeisesti Liedossa samassa tehtaassa mistä tuli tämä koiria sairastuttava ruoka ☹️

      • Anonyymi

        TÄMÄ! Valmistaja ei ota kantaa, joka epäilyttävää. Meillä koira oireilee Jahti&Vahdista samalla tavalla kuin otsikoissa olevat smaak-koirat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄMÄ! Valmistaja ei ota kantaa, joka epäilyttävää. Meillä koira oireilee Jahti&Vahdista samalla tavalla kuin otsikoissa olevat smaak-koirat..

        Meillä oireili myös, lopetin kyseisen ruuan antamisen. Syönyt Jahti vahti viljatonta aiemmin hyvin, ja tykännyt. On kaikki ruokainen koira. 11/2023 päiväyksellä valmistettu säkki, tuota ei suostu syömään ollenkaan, pari kertaa söi vähän, jonka jälkeen alkoi 1-2 h jälkeen oksentelu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      412
      4377
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2151
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1590
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1401
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      260
      1159
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1087
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      949
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    Aihe