Rukoilkaa välillä

itse_murhaaja

”Gud, stanna vid min sida, lägg en arm om mina axlar och hjälp mig att finna en väg vidare när allt är som mörkast runt omkring mig.”

http://be.svenskakyrkan.se/

Hauska. Siellä on suomenkielisiäkin. Kirkko voisi lopettaa tämän typerän foorumin ja perustaa tilalle tuollaisen hauskan.

31

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihda nikkiä

      Tai sinä voisit lopettaa sairaiden juttujesi esiintuomisen.

      • cherub´

        Tuo nikkihän on hyvä, hän murhaa itseään eikä henkeään, eli on juuri Jumalan asialla, eikö.


      • cherub´ kirjoitti:

        Tuo nikkihän on hyvä, hän murhaa itseään eikä henkeään, eli on juuri Jumalan asialla, eikö.

        Kunpa olisit oikeassa. Mutta et ole. Olen kuitenkin kiitollinen suopeasta tulkinnastasi.

        Sana ”itse” on suomen kielen mielenkiintoisimpia sanoja. Keskustelupalstoilla yhdyssanojen hallinta on niukkaa, mutta nimimerkissäni ”itse” toimii joka tapauksessa fokuspartikkelina.

        Jos joku nöyrä ja rakastettava Herramme opetuslapsi huomaisi minut ja jäisi vaivihkaa seurailemaan touhujani, hänen sydämensä murtuisi ja hänen huuliltaan purkautuisi lohduton valitus: ”Mieshän on itse murhaaja!” Herralle uskollisena hän näet muistaisi nämä kauhistuttavat sanat: ”Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa” (1. Joh. 3:15).

        Olen siis murhaaja, itse pahuus, ja Jumala on minut musertava syntieni tähden.


      • Toivoa on yhä!

        Voit milloin tahansa lopettaa uskomisen ja siirtyä meidän uskonnottomien iloiseen joukkoon. Vaikuttaa siltä, että saatat siinä tarvita terapeutin apua. Tuollaiset eivät ole ihan terveen mielen juttuja.


      • Toivoa on yhä!
        Toivoa on yhä! kirjoitti:

        Voit milloin tahansa lopettaa uskomisen ja siirtyä meidän uskonnottomien iloiseen joukkoon. Vaikuttaa siltä, että saatat siinä tarvita terapeutin apua. Tuollaiset eivät ole ihan terveen mielen juttuja.

        Tämä oli siis itse_murhaajalle.


      • Toivoa on yhä! kirjoitti:

        Voit milloin tahansa lopettaa uskomisen ja siirtyä meidän uskonnottomien iloiseen joukkoon. Vaikuttaa siltä, että saatat siinä tarvita terapeutin apua. Tuollaiset eivät ole ihan terveen mielen juttuja.

        Pahoittelen. Huomasin viestissäni pienen kirjoitusvirheen, joka alkoi vaivata kohtuuttomasti. Ehdin poistaa viestin, ennen kuin huomasin vastauksesi, ja lähetin saman viestin uudestaan korjattuna. Täällä ei valitettavasti voi muokata kirjoituksia jälkeenpäin. Tuo alla oleva viesti on siis yhtä korjattua virhettä lukuun ottamatta sama kuin tämä poistettu.


    • Hei itse_murhaaja, kiva kun linkitit tuon Ruotsin kirkon rukoussivuston. Se on mielestäni todella hyvä ja innovatiivinen sivusto ja on tullutkin vierailtua siellä monta kertaa. Suomen kirkolla ei tosiaan ole täysin vastaavaa, ainakaan toistaiseksi, mutta Helsingin seurakunnilla on mielestäni pitkälti tuota vastaava http://www.itkumuuri.fi/ joka toimii myös mobiiliversiona. Kannattaa käydä tutustumassa!
      Muita erilaisia hiljentymiseen ja rukoukseen tarkoitettuja verkkohartauksia löytyy useita. Täältä löydät koonnin niistä: http://www.evl.fi/kappeli/muuallaverkossa.html

      t.Veera-diakonissa

      • 5 + 8

        "Helsingin seurakunnilla on mielestäni pitkälti tuota vastaava http://www.itkumuuri.fi/ joka toimii myös mobiiliversiona."

        Sinne siis voi kirjoittaa rukouksen, joka valinnan mukaan tulee nähtäville nettiin tai menee johonkin seurakuntaan.

        Miksi pitää olla noita välikäsiä? Eikö Jumala tiedä rukouksen jo siinä vaiheessa kun joku sitä sivustolle kirjoittaa (ennemminkin jo)? Ketä varten tuo sivusto on? Ei varmaan Jumalaa varten ainakaan.


      • 10 + 10
        5 + 8 kirjoitti:

        "Helsingin seurakunnilla on mielestäni pitkälti tuota vastaava http://www.itkumuuri.fi/ joka toimii myös mobiiliversiona."

        Sinne siis voi kirjoittaa rukouksen, joka valinnan mukaan tulee nähtäville nettiin tai menee johonkin seurakuntaan.

        Miksi pitää olla noita välikäsiä? Eikö Jumala tiedä rukouksen jo siinä vaiheessa kun joku sitä sivustolle kirjoittaa (ennemminkin jo)? Ketä varten tuo sivusto on? Ei varmaan Jumalaa varten ainakaan.

        "Miksi pitää olla noita välikäsiä?"

        Varmaankin siksi, ettei sivusto ala näyttää samalta kuin tämä palsta. ;)


      • 5 + 8 kirjoitti:

        "Helsingin seurakunnilla on mielestäni pitkälti tuota vastaava http://www.itkumuuri.fi/ joka toimii myös mobiiliversiona."

        Sinne siis voi kirjoittaa rukouksen, joka valinnan mukaan tulee nähtäville nettiin tai menee johonkin seurakuntaan.

        Miksi pitää olla noita välikäsiä? Eikö Jumala tiedä rukouksen jo siinä vaiheessa kun joku sitä sivustolle kirjoittaa (ennemminkin jo)? Ketä varten tuo sivusto on? Ei varmaan Jumalaa varten ainakaan.

        Hei 5 8,
        Ei tietenkään tarvitse olla välikäsiä, jos haluaa rukoilla itse suoraan Jumalaa. Mutta ideana tuollaisella sivustolla, on toimia esirukousviestien välittäjänä eri seurakunnille. Ihan samalla tavoin, kuin ihmiset jättävät suoraan kirkkoihin esirukouspyyntöjä, että koko messussa kokoontuva seurakunta rukoilee yhdessä heidän puolestaan. Jumala varmasti kuulee ja näkee rukouksen jo, kun se lähtee rukousta pyytävän näppäimistöltä, mutta tuskin siitä että asian ja ihmisen puolesta rukoillaan vielä yhdessä, on mitään haittaa. :)

        t.Veera-diakonissa


      • kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei 5 8,
        Ei tietenkään tarvitse olla välikäsiä, jos haluaa rukoilla itse suoraan Jumalaa. Mutta ideana tuollaisella sivustolla, on toimia esirukousviestien välittäjänä eri seurakunnille. Ihan samalla tavoin, kuin ihmiset jättävät suoraan kirkkoihin esirukouspyyntöjä, että koko messussa kokoontuva seurakunta rukoilee yhdessä heidän puolestaan. Jumala varmasti kuulee ja näkee rukouksen jo, kun se lähtee rukousta pyytävän näppäimistöltä, mutta tuskin siitä että asian ja ihmisen puolesta rukoillaan vielä yhdessä, on mitään haittaa. :)

        t.Veera-diakonissa

        "kuin ihmiset jättävät suoraan kirkkoihin esirukouspyyntöjä, että koko messussa kokoontuva seurakunta rukoilee yhdessä heidän puolestaan"

        Parahin Veera,

        Onko tällainen yhteisrukous tehokkaampi kuin yhden ihmisen rukous? Vai mikä siinä on tarkoituksena? Kuuleeko kaikkinäkevä jumalasi paremmin kun rukoilijoita on sata kuin että vain yksi rukoilee?

        Vai onko itse asiassa kysymys siitä, että kohde tuntee saavansa enemmän huomiota, kun koko seurakunta rukoilee hänen toiveestaan. Ja rukoilijat tuntevat tekevänsä jotain, vaikka eivät varsinaisesti teekään itse asian hyväksi mitään, vaan pyytelevät yliluonnollisen tahon hoitamaan homman. Tällä sitten voi olla psykosomaattisia vaikutuksia kohteeseen, vaikka mitään muuta ei tapahdukaan.

        " mutta tuskin siitä että asian ja ihmisen puolesta rukoillaan vielä yhdessä, on mitään haittaa"

        - Vai onko ajatuksesi, että rukoillaan vaan, kun ei siitä haittaakaan ole, jos siitä kerran jollekin parempi mieli tulee?


    • eräs vain

      Jumala, pysy vierelläni, kiedo kätesi olkapäitteni ympäri ja auta minua löytämään tieni eteenpäin kun kaikki on pimeistä pimeintä ympärilläni.

      Vapaa suomennos.

    • Sinä päivänä, kun kukaan ei rukoile, maailma romahtaa.

      • Jonkin aikaa vielä

        Sellaisia päiviä oli jo lukemattomia ennen kuin kristinuskon jumalaa oli keksitty. Maailma ei romahtanut. Ihmiset rukoilevat jumaliaan niin kauan kunnes koulutuksen ja sivistyksen taso on noussut riittävästi.


      • ajatuksia ja kokemuksia
        Jonkin aikaa vielä kirjoitti:

        Sellaisia päiviä oli jo lukemattomia ennen kuin kristinuskon jumalaa oli keksitty. Maailma ei romahtanut. Ihmiset rukoilevat jumaliaan niin kauan kunnes koulutuksen ja sivistyksen taso on noussut riittävästi.

        Ennen kristinuskoa rukoiltiin samaa Jumalaa kuin tänään sekä monia muita, kuten tänäänkin.

        Ihminen on aina ollut niin sivistynyt kuin on voinut. Ei tule sivistyneemmäksi.

        Ei ole kauan siitä, kun kokeiltiin uskonnottomia valtioita. Ei onnistunut.


      • Uusi jumala se on
        ajatuksia ja kokemuksia kirjoitti:

        Ennen kristinuskoa rukoiltiin samaa Jumalaa kuin tänään sekä monia muita, kuten tänäänkin.

        Ihminen on aina ollut niin sivistynyt kuin on voinut. Ei tule sivistyneemmäksi.

        Ei ole kauan siitä, kun kokeiltiin uskonnottomia valtioita. Ei onnistunut.

        Ei Jahvea ole rukoiltu kuin muutamia tuhansia vuosia. Se on häviävän pieni aika ihmisen historiassa.


    • Tänäänkin lukemattomissa luostareissa ympäri maailmaa rukoillaan jokaisen sielun puolesta. Rukouksen virta on katkeamaton.

      Rukous on uskon hengitys. Luostarit ovat kirkon keuhkot. Ei ihme, että luterilainen kirkko on henkitoreissaan.

    • Tässä muutama pieni rukous, jotka on poimittu aloituksessa linkatulta rukoussivulta:

      ”Siunaa, Jeesus, nettipappien työ. Aamen.”

      ”Kiitos Jeesus jokaisesta meistä. Anna meidän tuoda valoa lähimmäisillemme nettiin.”

      ”Anne meille Suomessa viisautta mennä sinne, missä ihmiset liikkuvat – nettiin. Auta kirkon työntekijöitä työskentelemään myös verkossa.”

      ”Tack alla ni som ber! Må Gud välsigna er. Tack Svenska kyrkan för att ni finns ute på nätet med denna bönetjänst. Tack gode Gud att du hör bön!”

      “Jesus tack att Du ser alla böner, som är skrivna här på nätet. Du ser till varje liten människa. Låt alla få känna din närvaro och tack att Du svarar på bön. Tack Fader i Jesu Namn Amen”

      Ja paras viimeiseksi:

      ”Gud, jag blir så ofta ledsen för allt hat och all ilska som vi människor har. På nätet blir det så tydligt, alla hatista kommentarer, all mobning, alla hot och kränkningar. Det känns som att varje uppmuntrande inlägg drunknar i tio agressiva. Du kan inte vilja detta?! Hjälp oss att hata lite mindre.”

      • arvioni

        Ai ruotsalaisilla on sentään noin hyvä luku. Minusta meillä on 1/20:een.


    • Hei, kiitos aloituksesta!

      Minulla on tänään mielessä ystävä, joka on sairaalassa. En ole varma hänen tämänhetkisestä voinnistaan ja olen jo hieman huolissani, ajattelin kuulevani hänestä nopeammin. Rukoilen hänen puolestaan vähän väliä.

      Eilen ihana työkaverini pysäytti minut, kun olin (yli)väsyneenä puuhaamassa, ja pyysi minut rukoilemaan kanssaan. Kyllä teki hyvää hiljentyä hetkeksi. Olen kyllä monesti todennut, että jos on kiire, pitää rukoilla tovi, ja jos on tosi kiire, kannattaa yleensä rukoilla vielä pitempään. Rukouksessa on voimaa!

      Sinikka-pappi

    • Psalmi 103 kannattaisi lukea joka päivä. Tässä viisi ensimmäistä jaetta:

      Ylistä Herraa, minun sieluni,
      ja kaikki mitä minussa on,
      ylistä hänen pyhää nimeään.
      Ylistä Herraa, minun sieluni, älä unohda, mitä hyvää hän on sinulle tehnyt.

      Hän antaa anteeksi kaikki syntini
      ja parantaa kaikki sairauteni.
      Hän päästää minut kuoleman otteesta
      ja seppelöi minut armolla ja rakkaudella.
      Hän ravitsee minut aina hyvyydellään, ja minä elvyn nuoreksi, niin kuin kotka.

      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ps.103.html

    • Palstaa kuormittavien tarpeettomien homoketjujen keskellä on syytä jälleen palauttaa mieleen elämän tärkein asia: rukous.

      Myös virret ja muut hengelliset laulut ovat rukouksia. Tunnettu on virsi 600, ”Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan”, jonka tekstin on kirjoittanut saksalainen teologi ja pappi Dietrich Bonhoeffer. Bonhoeffer, jonka natsit teloittivat huhtikuussa 1945, kirjoitti tekstin Gestapon vankilassa jouluna 1944 joulutervehdykseksi kihlatulleen ja perheelleen. Tekstin syntyolosuhteet antavat sen valoisalle sanomalle erityistä syvyyttä.

      Tässä suomenkielisen virren viides ja viimeinen säkeistö:

      Hyvyyden voiman uskollinen suoja
      piirittää meitä, kuinka käyneekin.
      Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
      Häneltä saamme huomispäivänkin.

      http://evl.fi/Virsikirja.nsf/0/aab95b7f60e052d2c2256db00040c5ff
      http://www.youtube.com/watch?v=onVxoxTe_JI

      • lisää rukouksia

        Hienoja rohkaisuita rukoukseen.

        Nyt on itsellä niin, että saatana on kunnolla kimpussani, jopa niin etten pysty keskittymään rukoukseen.

        Jopa tuon yksinkertaisen yhteenlaskun tulos tuossa alla aiheuttaa välillä vaikeuksia, vaikka oli kymppi matikassa aikoinaan! Olisiko niin että saatanalla on todellakin kykyä tuhota ihmisille annettuja lahjoja, ainakin tilapäisesti? On siis vaikea keskittyä.


    • Paitsi virsistä ja hengellisistä lauluista Jumalan voi löytää myös ihan tavallisista iskelmistä. Tarvitaan vain korvat kuulla ja iskelmä muuttuu rukoukseksi.

      Iskelmäsanoitukset kertovat lähes aina rakkaudesta tai kaipuusta. Rakkauden tai kaipuun kohde on tyypillisesti ”sinä” tai ”hän”. Romanttisen rakkauden kyllästämä aikamme näkee näissä persoonapronomineissa lähes poikkeuksetta toisen ihmisen, iskelmän esittäjän sukupuolesta riippuen joko miehen tai naisen.

      Mutta jos eläisimme hengellisempää aikaa, ehkä sijoittaisimmekin ”sinun” tai ”hänen” paikalle Jumalan. On paljon iskelmätekstejä, jotka voisivat kertoa ihmisen ja Jumalan suhteesta tai ihmisen kaipuusta Jumalan luo.

      Esimerkiksi Anna Erikssonin ”Kaikista kasvoista”. Jos sanoituksesta jätetään pois kaksi säettä (”Selkääsi hyväilen ja painan kasvot hiuksiis tuoksuviin / Kun suutelet mua, veri syöksyy varpaisiin”), laulun voi helposti tulkita kertovan siitä, miten ihminen kaipaa, etsii ja löytää Jumalan: http://www.youtube.com/watch?v=UX8mQKbx4cI

      Siltä varalta, että edellinen ei tunnu rukoukselta, tässä vielä perinteinen virsi Anna Erikssonin tulkitsemana: http://www.youtube.com/watch?v=pRoDwiTCJHQ

      Lisätään tähän vielä, että joskus ei-hengellisestä kevyestä musiikista löytyy hakemattakin mielenkiintoista hengellistä tematiikkaa, kuten tästä Kentin vanhahkosta laulusta: http://www.youtube.com/watch?v=xBup4VmPm_Q

      • 87349

        Hengellisesti voi halutessaan tulkita myös American Idol -voittajan Candice Gloverin kappaleen I am beautiful, joka kertoo (englanniksi) siitä, miten ex-poikaystävänsä taholta mitätöidyksi ja aliarvioiduksi tullut nainen löytää muualta arvostusta. Se uusi itseymmärrys, uudenlainen minäkuva, on sellainen, jonka ihminen voi löytää myös suhteessa Jumalaan - että hän on arvokas ja hyväksytty sellaisenaan, epätäydellisenä ja vajavaisena.

        http://www.youtube.com/watch?v=JRn27DhEGBc


    • Ja sitten on myös kysymys siitä, voiko hengellisen ja ei-hengellisen musiikin välille edes vetää rajaa. Hyvä esimerkki: http://www.youtube.com/watch?v=iJkq-U7_8ZA. Luojan luomina meissä kaikissa kaikuu kaipuu Luojamme puoleen.

      Sinikka-pappi

    • ”Gud, stanna vid min sida, lägg en arm om mina axlar och hjälp mig att finna en väg vidare när allt är som mörkast runt omkring mig.”

      Tuo oli ainakin hyvä pätkä.

    • Elämän tärkein asia – siis rukous – hukkuu helposti pikkumaisten pyyteiden pauhinaan ja aution elämän tyhjään suun aukomiseen. Tämä viheliäinen maailma on täynnä sanoja, joita ei koskaan olisi pitänyt sanoa. Turha puhe on synti.

      Rukous ei koskaan ole turhaa puhetta. Kun kaikki toivo on mennyt eikä mitään ole enää tehtävissä, voi silti vielä rukoilla, esimerkiksi näin:

      Päiväni haihtuvat kuin savu,
      tuska polttaa luitani kuin tuli.
      Sisimpäni on kuin kulottunut ruoho.
      Enää en muista syödäkään,
      huokailen vain,
      olen pelkkää luuta ja nahkaa.
      Minä olen kuin huuhkaja autiomaassa,
      kuin pöllö, joka asustaa raunioissa.
      Minä valvon yöni, olen yksin
      kuin katolla kyyhöttävä lintu.
      Viholliseni pilkkaavat minua päivät pitkät,
      kirotessaan vihamiehiään he käyttävät minun nimeäni.
      Minä syön leipänäni tuhkaa,
      kyyneleet maustavat juomani.
      Vihasi vimmassa
      sinä paiskasit minut maahan.
      Päiväni ovat kuin pitenevä varjo, ruohon lailla minä lakastun. (Ps. 102:4–12)

      http://www.evl.fi/raamattu/1992/Ps.102.html

    • Rakas Jeesus, muista, että tässä maassa on meitäkin, joille nämä typerät homokohut ovat herttaisen yhdentekeviä.

      Tämä on hyvä

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe