Kokemuksia Bayern car-firmasta?

jj78

Onko kellään kokemuksia autojen tuontifirmasta nimeltä Bayern car? kiitos etukäteen!

68

26406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmettelijä

      Kun viimeks luin noiden nettisivuja siellä mm sanottiin ettei Saksassa ole tapana tinkiä!Lisäksi muu tietokin oli lähinnä valovuosien takaa.
      Itse käytän mieluummin välittäjää jonka mielestä on tapana tinkiä,tulee meinaan halvemmaksi.

      • Bayerncar

        En löytänyt sivuilta kohtia, jotka viittaisivat noihin kertomiisi asioihin. Parannusehdotukset ovat kuitenkin aina tervetulleita.

        t. O Vuohtoniemi


      • Autoko
        Bayerncar kirjoitti:

        En löytänyt sivuilta kohtia, jotka viittaisivat noihin kertomiisi asioihin. Parannusehdotukset ovat kuitenkin aina tervetulleita.

        t. O Vuohtoniemi

        Ei perustukaan nettisivuihin vaan keskusteluihin teidän Seinäjoen pisteen myyjän kanssa. Toisaalta et väittänytkään että ei tuo aiempi teksti pitäisi paikkaansa.


      • Pasi

        Ihme narinaa!!! jos kerran ei oo rahaa ostaa autoa luotettavalta tuojalta niin hae itte! TURHAA SUUNSOITTOA!!!! mitä väliä saatko esim. n.20te autosta muutaman satasen pois. Pääasia että auto on toivotunlainen. T: Hyvää palvelua saanut


      • Saa

        Tapana tai ei niin ainakin minä olen saanut tuomiini autoihin alennuksen, joskus jopa merkittävänkin. "Ei alennusta" -ideanahan on se, että saadaan sekin alennus omaan taskuun eikä lopullisen asiakkaan hyväksi niin kuin pitäisi. Kauppakirja tehdään sitten alkuperäiselle summalle. Kehottaisinkin kääntymään mieluummin jonkun tosiammattilaisen puoleen. Niitäkin on mutta töiden runsauden takia he eivät yleensä täällä kohkaa. mh.


    • Kokemuksia BayernCar:sta

      Yhden h-auton olen ostanut Vuohtoniemeltä.Maksoin auton rahdin suoraan Saksaan. Huoltokirja piti olla täydellinen mutta kun auto tuli satamaan ,löytyi peräti 2 leimaa kirjasta,kilometrejä autossa oli 135000 km.Kaikki muu kyllä piti paikkansa.Sellainen kuva tuli mulle että mahdollisimman paljon kun vain saa autoja myytyä, se oli heille tärkeintä.
      Ei se että asiakasta palvellaan mahdollisimman hyvin ja puheista pidetään kiinni.Nyt tiedän kyllä mistä kautta auton tilaan ja se ei ainakaan ole BayernCar.

      • Bayerncar

        Hei! Voitko ystävällisesti kertoa millaisesta autosta, vuosimallista ja toimitusajankohdasta on kysymys?

        t. O. Vuohtoniemi


    • Ei innosta

      Soittelin ja kyselin heidän autontuonti poliitiikasta. Kysyin millaista toimeksiantosopimusta he käyttävät ja vastaus oli "kato tää on sellaista luottamushommaa, ei meillä sellaista". En tunne koko äijää, niin mistä se luottamus syntyy, puhelinkeskustelun perusteella ?

      He ostavat auton itse eli myyjänä on BC. "Takuu" on 3 kuukautta vauihteisto, moottori ja alusta. Eli pojilla on kuluttajasuojalain vastainen takuu. Takuulla ei saa / eikä voi/ rajoittaa kuluttajansuojalain mukaista virhevastuuta.

      Pitäisi vaan luottaa ja lyödä 18 000 € kouraan, pistää jalat ristiin ja rukoilla hyvää autoa paskalla takuulla....kiitos ei.

      • Bayerncar

        Hei! Tuontipolitiikassa taitaa suurin riski olla kuitenkin myyjällä; "tositilaajia" on turhan paljon, jotka loppujen lopuksi eivät autoa kykene ostamaan - emmehän mekään tunne kaikkia äijiä. Jos tällaisille "tilaajille" toimitettaisiin kaikille auto ilman tilaussopimusta, niin toiminta loppuisi lyhyeen, kun "ostajat" eivät pystykään ostamaan autoa.

        Tosiostajat ovat tietenkin aina etusijalla ja toimitussopimus kirjoitetaan siinä vaiheessa, kun tarjolla on konkreettinen esimerkki, joka yksilöidään esim. alustanumeron avulla. Lisäksi, jos autoa ollaan ostamassa asiakkaan toimeksiannon perusteella, asiakkaaseen ollaan aina yhteydessä ennen ostoa.

        Myytävästä autosta tehdään asianmukainen kauppakirja ja kaupassa on normaali kuluttajansuojalain edellyttämä virhevastuu, joka taas on eri asia kuin takuu (Kulutustavaran kaupassa myyjäliike tai esimerkiksi tavaran valmistaja tai maahantuoja voi antaa takuun). Tarkempia tietoja takuusta ja virhevastuusta osoitteessa www.kuluttajavirasto.fi

        Valitettavasti joudumme usein myös hylkäämään tilauksen, koska ostajalla ei ole realistista käsitystä kunnollisten autojen hintatasosta tyyliin "BMW M5 -92, mobile.de:ssä 3999,-, jos tuotte mulle, saanhan sille tietty takuun??).

        Soittajia ja kyselijöitä on päivässä kymmeniä, mutta yleensä tosiostajat -jos eivät käy paikanpäällä - lähettävät asiallisen sähköpostin, jolloin kysymyksiin voi vastata henkilökohtaisesti.

        Kriteerit, jolla autot ostetaan löytyvät nettisivuilta ja "paskat" autot karsiutuvat kyllä jo ostovaiheessa.

        terveisin

        O Vuohtoniemi


      • edelleen
        Bayerncar kirjoitti:

        Hei! Tuontipolitiikassa taitaa suurin riski olla kuitenkin myyjällä; "tositilaajia" on turhan paljon, jotka loppujen lopuksi eivät autoa kykene ostamaan - emmehän mekään tunne kaikkia äijiä. Jos tällaisille "tilaajille" toimitettaisiin kaikille auto ilman tilaussopimusta, niin toiminta loppuisi lyhyeen, kun "ostajat" eivät pystykään ostamaan autoa.

        Tosiostajat ovat tietenkin aina etusijalla ja toimitussopimus kirjoitetaan siinä vaiheessa, kun tarjolla on konkreettinen esimerkki, joka yksilöidään esim. alustanumeron avulla. Lisäksi, jos autoa ollaan ostamassa asiakkaan toimeksiannon perusteella, asiakkaaseen ollaan aina yhteydessä ennen ostoa.

        Myytävästä autosta tehdään asianmukainen kauppakirja ja kaupassa on normaali kuluttajansuojalain edellyttämä virhevastuu, joka taas on eri asia kuin takuu (Kulutustavaran kaupassa myyjäliike tai esimerkiksi tavaran valmistaja tai maahantuoja voi antaa takuun). Tarkempia tietoja takuusta ja virhevastuusta osoitteessa www.kuluttajavirasto.fi

        Valitettavasti joudumme usein myös hylkäämään tilauksen, koska ostajalla ei ole realistista käsitystä kunnollisten autojen hintatasosta tyyliin "BMW M5 -92, mobile.de:ssä 3999,-, jos tuotte mulle, saanhan sille tietty takuun??).

        Soittajia ja kyselijöitä on päivässä kymmeniä, mutta yleensä tosiostajat -jos eivät käy paikanpäällä - lähettävät asiallisen sähköpostin, jolloin kysymyksiin voi vastata henkilökohtaisesti.

        Kriteerit, jolla autot ostetaan löytyvät nettisivuilta ja "paskat" autot karsiutuvat kyllä jo ostovaiheessa.

        terveisin

        O Vuohtoniemi

        No eipä tätä tilaussopimusta saanut nähtäväksi etukäteen. Takuun osalta aiemmassa tekstistä kävi jo ilmi, että puhuin takuusta ja virhevastuusta eri asiana. Edelleenkin antamanna 3kk takuu on kuluttajasuojalain vastainen, koska takuulla ei voi rajoittaa kuluttajasuojalain mukaista virhevastuuta ELI takuun tulee olla aina vähintään 6 kuukauden pituinen JA tarjota enemmän kuin virhevastuu. Sieltä se löytyy mainitsemaltasi nettisivulta...

        Suomesta puuttuu edellenkiin kunnon ammattimaisesti ja erityisesti PALVELUorientoituneita autontuojia. Tuon palvelu-käsitteen joku jos hoksaa, niin ei ole asiakkaista puutetta.

        Ymmärrän kyllä teidänkin pointin, ei siinä mitään, mutta jos puhutte "luottamuksesta" ostajan suuntaan, niin tuo epäluottamuksenne suurinta osaa puoleenne kääntyviä potentiaalisia autonostajia kohtaan ihmetyttää.

        Toimitatteko esim. kuvia kohteesta ennen tuontia...ei kuulemma aina ehdi. No, auto pitäisi sitten ostaa satamassa sokkona, voinko kieltäytyä tuosta vaan jos auto ei suunnitelmien mukainen...jaa-a, enpä tiedä, koska en ole nähnyt sitä sopimusta.

        Voi kuulostaa vittumaiselta, mutta tälläisia asioita se pieni kuluttaja pienellä päällänsä miettii. Tiedän, että tuotte satoja autoja vuodessa. Siinäpä se, mitenkäs sitä saa varmasti sitä henkilökohtaista palvelua tuossa suhinassa.


      • Bayerncar
        edelleen kirjoitti:

        No eipä tätä tilaussopimusta saanut nähtäväksi etukäteen. Takuun osalta aiemmassa tekstistä kävi jo ilmi, että puhuin takuusta ja virhevastuusta eri asiana. Edelleenkin antamanna 3kk takuu on kuluttajasuojalain vastainen, koska takuulla ei voi rajoittaa kuluttajasuojalain mukaista virhevastuuta ELI takuun tulee olla aina vähintään 6 kuukauden pituinen JA tarjota enemmän kuin virhevastuu. Sieltä se löytyy mainitsemaltasi nettisivulta...

        Suomesta puuttuu edellenkiin kunnon ammattimaisesti ja erityisesti PALVELUorientoituneita autontuojia. Tuon palvelu-käsitteen joku jos hoksaa, niin ei ole asiakkaista puutetta.

        Ymmärrän kyllä teidänkin pointin, ei siinä mitään, mutta jos puhutte "luottamuksesta" ostajan suuntaan, niin tuo epäluottamuksenne suurinta osaa puoleenne kääntyviä potentiaalisia autonostajia kohtaan ihmetyttää.

        Toimitatteko esim. kuvia kohteesta ennen tuontia...ei kuulemma aina ehdi. No, auto pitäisi sitten ostaa satamassa sokkona, voinko kieltäytyä tuosta vaan jos auto ei suunnitelmien mukainen...jaa-a, enpä tiedä, koska en ole nähnyt sitä sopimusta.

        Voi kuulostaa vittumaiselta, mutta tälläisia asioita se pieni kuluttaja pienellä päällänsä miettii. Tiedän, että tuotte satoja autoja vuodessa. Siinäpä se, mitenkäs sitä saa varmasti sitä henkilökohtaista palvelua tuossa suhinassa.

        Tilaussopimus, kuten sanottu, yksilöidään sitten autoa kohti ja tuossa tapauksessa ei tainnut olla vielä sopivaa kohdetta tarjolla? Ja jos tällaisen mallin tilaussopimuksesta haluat nähdä, voit laittaa sähköpostiini siitä pyynnön ja lähetän sellaisen. Sekoitat edelleen kaksi asiaa keskenään, takuun ja virhevastuun. 3 kk takuu ei sulje pois lakisääteistä virhevastuuta eikä ole millään tapaa kuluttajasuojalain vastainen, ainoastaan lisäarvo.

        En myöskään ymmärrä, miten palveluorientoitunut pitää olla? Nytkin jos seuraa esim. kyselyposteja, cc-kentässä voi olla 40 muuta yritystä, jolle sama posti on mennyt ja yleensä haetaan vain ja ainoastaan halvinta hintaa. Tarkoituksenamme on lähinnä tarjota hinta-laatusuhteeltaan paras mahdollinen tuote. Kysymys ei ole epäluottamuksesta, vaan kokemuksesta, jonka avulla pyritään keskittymään todellisiin asiakkaisiin.

        Mitä esim. kuviin tulee niin usein vastaan esim. seuraava tilanne: merkkiliikkeeseen tulee vaihtoon todella hieno, juuri asiakkaan haluama auto. Myyjä soittaa autosta ja auto käydään katsomassa ja kaikki pitää paikkaansa ja hinta reilusti halvempi kuin vapailla markkinoilla. Päätös pitää tehdä heti tai auto myydään seuraavalle halukkaalle. Otan kuvat ja sanon, että harkitsen asiaa. Lähetän kuvat ja asiakas harkitsee asiaa ja soittaa seuraavana päivänä että ottaa auton. Auto vaan oli myyty samantien 5 min. käyntini jälkeen. Tällaiset tilanteet toistuvat päivittäin. Kuvien lähettämistä vastaan ei sinällänsä mitään ole ja tavoitteena on saada asiakkaalle autosta kuva ja mahdollisuuksien mukaan niitä lähetetään.

        Tuontiautokauppa poikkeaa varmasti totutusta suomalaisesta kaupankäynnistä ja edellyttää paljon enemmän luottamusta myyjän ja ostajan välillä ja ostajaltakin erilaista asennetta. Tuskin kukaan haluaisi käyttää palveluitamme, jollei kokisi sitä kautta saavansa jotain lisäarvoa. Etenkin, jos tarkoituksena on ostaa auto kohtuullisella hinnalla, niin käänteissä on oltava nopea tai sitten lähdettävä itse ostamaan auto.

        Kannattaa varmasti vertailla eri yrityksiä, jotka alalla toimivat ja valita itselleen parhaiten sopiva. Parhaimman kuvan saa varmasti, jos viitsii käydä vertailemassa myytävänä olevaa kalustoa ja tehdä sen pohjalta johtopäätökset - meilläkin on varastossa aina asiakkaalle toimitusta odottavia autoja, jotka asiakkaat ovat näkemättä tilanneet - kannattaa vaikka vilkaista niitä.

        terveisin

        O Vuohtoniemi


      • takuu
        Bayerncar kirjoitti:

        Tilaussopimus, kuten sanottu, yksilöidään sitten autoa kohti ja tuossa tapauksessa ei tainnut olla vielä sopivaa kohdetta tarjolla? Ja jos tällaisen mallin tilaussopimuksesta haluat nähdä, voit laittaa sähköpostiini siitä pyynnön ja lähetän sellaisen. Sekoitat edelleen kaksi asiaa keskenään, takuun ja virhevastuun. 3 kk takuu ei sulje pois lakisääteistä virhevastuuta eikä ole millään tapaa kuluttajasuojalain vastainen, ainoastaan lisäarvo.

        En myöskään ymmärrä, miten palveluorientoitunut pitää olla? Nytkin jos seuraa esim. kyselyposteja, cc-kentässä voi olla 40 muuta yritystä, jolle sama posti on mennyt ja yleensä haetaan vain ja ainoastaan halvinta hintaa. Tarkoituksenamme on lähinnä tarjota hinta-laatusuhteeltaan paras mahdollinen tuote. Kysymys ei ole epäluottamuksesta, vaan kokemuksesta, jonka avulla pyritään keskittymään todellisiin asiakkaisiin.

        Mitä esim. kuviin tulee niin usein vastaan esim. seuraava tilanne: merkkiliikkeeseen tulee vaihtoon todella hieno, juuri asiakkaan haluama auto. Myyjä soittaa autosta ja auto käydään katsomassa ja kaikki pitää paikkaansa ja hinta reilusti halvempi kuin vapailla markkinoilla. Päätös pitää tehdä heti tai auto myydään seuraavalle halukkaalle. Otan kuvat ja sanon, että harkitsen asiaa. Lähetän kuvat ja asiakas harkitsee asiaa ja soittaa seuraavana päivänä että ottaa auton. Auto vaan oli myyty samantien 5 min. käyntini jälkeen. Tällaiset tilanteet toistuvat päivittäin. Kuvien lähettämistä vastaan ei sinällänsä mitään ole ja tavoitteena on saada asiakkaalle autosta kuva ja mahdollisuuksien mukaan niitä lähetetään.

        Tuontiautokauppa poikkeaa varmasti totutusta suomalaisesta kaupankäynnistä ja edellyttää paljon enemmän luottamusta myyjän ja ostajan välillä ja ostajaltakin erilaista asennetta. Tuskin kukaan haluaisi käyttää palveluitamme, jollei kokisi sitä kautta saavansa jotain lisäarvoa. Etenkin, jos tarkoituksena on ostaa auto kohtuullisella hinnalla, niin käänteissä on oltava nopea tai sitten lähdettävä itse ostamaan auto.

        Kannattaa varmasti vertailla eri yrityksiä, jotka alalla toimivat ja valita itselleen parhaiten sopiva. Parhaimman kuvan saa varmasti, jos viitsii käydä vertailemassa myytävänä olevaa kalustoa ja tehdä sen pohjalta johtopäätökset - meilläkin on varastossa aina asiakkaalle toimitusta odottavia autoja, jotka asiakkaat ovat näkemättä tilanneet - kannattaa vaikka vilkaista niitä.

        terveisin

        O Vuohtoniemi

        Tuohon luottamus asiaan, kyllä se luottamus täytyy olla molemminpuolista.

        En ole sekoittanut virhevastuuta ja takuuta keskenään, mutta sinulla tuntuu olevan hakusessa mitä niillä tarkoitetaan. Koska et nyt kuitenkaan "luota" sanomaani, niin kopioin seuraavan tekstin Kuluttajaviraston sivulta;

        "Takuun pitää olla ostajalle lisäetu eli sen on annettava hänelle lain säännöksiin nähden paremmat oikeudet. Kuluttajansuojalain perusteluissa todetaan, että sana "takuu" herättää kuluttajissa erityisiä odotuksia tavaran laadusta ja sen hankintaan liittyvästä oikeussuojasta. Useissa markkinatuomioistuimen ratkaisuissa sanotaan, että markkinoinnissa ei saa käyttää ilmaisua "takuu", jos luvattu takuu ei merkitse kuluttajille mitään sellaista etua, jota he eivät saisi jo suoraan lain perusteella (esim. ratkaisut 1999:17, 1997:8, 1995:14 ja 1989:10)."

        "Takuun antaminen on vapaaehtoista. Ostaja ei voi vaatia sitä. Jos takuuta ei ole, myyjä vastaa tavaran virheestä virhevastuuta koskevien lainsäännösten perusteella. Ostajalla on takuusta huolimatta hänelle lain mukaan kuuluvat oikeudet, joita ei voi rajoittaa takuun ehdoilla."

        En missään vaiheessa siis sekoittanut em. käsitteitä, yritin vaan kertoa sitä, että takuullanne rajoitatte lakimääräistä virhevastuutanne ja tarjoatte siten vähemmän kuin lakisääteinen virhesvastuu tarjoaisi.

        että näin. Olen pahoillani jos asia ei vieläkään selviä teille.


      • Raipe
        takuu kirjoitti:

        Tuohon luottamus asiaan, kyllä se luottamus täytyy olla molemminpuolista.

        En ole sekoittanut virhevastuuta ja takuuta keskenään, mutta sinulla tuntuu olevan hakusessa mitä niillä tarkoitetaan. Koska et nyt kuitenkaan "luota" sanomaani, niin kopioin seuraavan tekstin Kuluttajaviraston sivulta;

        "Takuun pitää olla ostajalle lisäetu eli sen on annettava hänelle lain säännöksiin nähden paremmat oikeudet. Kuluttajansuojalain perusteluissa todetaan, että sana "takuu" herättää kuluttajissa erityisiä odotuksia tavaran laadusta ja sen hankintaan liittyvästä oikeussuojasta. Useissa markkinatuomioistuimen ratkaisuissa sanotaan, että markkinoinnissa ei saa käyttää ilmaisua "takuu", jos luvattu takuu ei merkitse kuluttajille mitään sellaista etua, jota he eivät saisi jo suoraan lain perusteella (esim. ratkaisut 1999:17, 1997:8, 1995:14 ja 1989:10)."

        "Takuun antaminen on vapaaehtoista. Ostaja ei voi vaatia sitä. Jos takuuta ei ole, myyjä vastaa tavaran virheestä virhevastuuta koskevien lainsäännösten perusteella. Ostajalla on takuusta huolimatta hänelle lain mukaan kuuluvat oikeudet, joita ei voi rajoittaa takuun ehdoilla."

        En missään vaiheessa siis sekoittanut em. käsitteitä, yritin vaan kertoa sitä, että takuullanne rajoitatte lakimääräistä virhevastuutanne ja tarjoatte siten vähemmän kuin lakisääteinen virhesvastuu tarjoaisi.

        että näin. Olen pahoillani jos asia ei vieläkään selviä teille.

        Nyt menee sinulla kyllä takuu ja virhevastuu sekaisin. Lue ajatuksella tuo teksti ja huomaat itsekin. Takuu voi olla lyhyempi kuin lakisääteinen virhevastuu, takuun pitää kuitenkin olla kattavampi. Takuun loppuminen ei poista virhevastuuta. Ehkä teidän kannattaa käydä tämä keskustelu mailitse loppuun, kun tulee tällaisia heittoja ilman konkretiaa.


      • Kekkonen
        Raipe kirjoitti:

        Nyt menee sinulla kyllä takuu ja virhevastuu sekaisin. Lue ajatuksella tuo teksti ja huomaat itsekin. Takuu voi olla lyhyempi kuin lakisääteinen virhevastuu, takuun pitää kuitenkin olla kattavampi. Takuun loppuminen ei poista virhevastuuta. Ehkä teidän kannattaa käydä tämä keskustelu mailitse loppuun, kun tulee tällaisia heittoja ilman konkretiaa.

        Ei näytä tyypillä menevän takuu ja virhevastuun käsitteet sekaisin. Sehän vaan toteaa, että takuulla ei voi rajoittaa lakimääräistä virhevastuuta ja näinhän se piru vie on. Aiemmassa vastauksessa se sanoi, että 3kk kuukauden takuu vaihteistolle ja moottorille on kuluttajasuojalain vastainen. Mitä tuo takuu tarjoaa enemmän kuin lakisääteinen takuu --> ei mitään !

        Samaiselta kuluttajahässäkältä kopioitua

        "Myös takuuajan pituus vaikuttaa siihen, antaako takuu ostajalle lisäetua lakiin verrattuna. Tavaran pitää lain mukaan vastata kestävyydeltään sitä, mitä ostaja yleensä voi samanlaisen tavaran kaupassa perustellusti olettaa. Ostaja voi siis ilman takuutakin vedota tavaran virheeseen, jos tavaran kestoikä ei vastaa ostajan perusteltuja odotuksia. Kun on kyse esimerkiksi kodinkoneista ja muista kestokulutustavaroista, ostaja voi perustellusti olettaa, että laite kestää kauemmin kuin takuun mahdollisesti lupaamat 1 - 2 vuotta. Takuuajan pitäisikin olla niin pitkä, että se yhdessä takuunantajalla olevan näyttövelvollisuuden kanssa antaa ostajalle todellista lisäetua."


      • Hannu
        Kekkonen kirjoitti:

        Ei näytä tyypillä menevän takuu ja virhevastuun käsitteet sekaisin. Sehän vaan toteaa, että takuulla ei voi rajoittaa lakimääräistä virhevastuuta ja näinhän se piru vie on. Aiemmassa vastauksessa se sanoi, että 3kk kuukauden takuu vaihteistolle ja moottorille on kuluttajasuojalain vastainen. Mitä tuo takuu tarjoaa enemmän kuin lakisääteinen takuu --> ei mitään !

        Samaiselta kuluttajahässäkältä kopioitua

        "Myös takuuajan pituus vaikuttaa siihen, antaako takuu ostajalle lisäetua lakiin verrattuna. Tavaran pitää lain mukaan vastata kestävyydeltään sitä, mitä ostaja yleensä voi samanlaisen tavaran kaupassa perustellusti olettaa. Ostaja voi siis ilman takuutakin vedota tavaran virheeseen, jos tavaran kestoikä ei vastaa ostajan perusteltuja odotuksia. Kun on kyse esimerkiksi kodinkoneista ja muista kestokulutustavaroista, ostaja voi perustellusti olettaa, että laite kestää kauemmin kuin takuun mahdollisesti lupaamat 1 - 2 vuotta. Takuuajan pitäisikin olla niin pitkä, että se yhdessä takuunantajalla olevan näyttövelvollisuuden kanssa antaa ostajalle todellista lisäetua."

        Kun en voi sanoa saaneeni huonoa palvelua ko. firmasta/henkilöiltä. Tosin kokemukseni perustuu 2 oman perheen autoon, useamman tutun saamiin mp:n ja auton toimituksiin! Kaikki heistä, ainakin omien puheidensa perusteella ovat olleet tyytyväisiä ja ed.mainitun kaltaisia "vastoinkäymisiä" ei ole havaittu.
        Nytkin on auto tulossa itselle, vaikka kuvat tuli vasta ostopäätöksen jälkeen... (oli kylläkin nopea päätös =) )
        mm. kaverini coupe MB oli siis todella hieno (ostettiin näkemättä!!)Todellakin puheet piti paikkansa, jopa ylikin.
        Ei muuta kuin tsemppiä sinne Saksaan!!


      • JAK
        Hannu kirjoitti:

        Kun en voi sanoa saaneeni huonoa palvelua ko. firmasta/henkilöiltä. Tosin kokemukseni perustuu 2 oman perheen autoon, useamman tutun saamiin mp:n ja auton toimituksiin! Kaikki heistä, ainakin omien puheidensa perusteella ovat olleet tyytyväisiä ja ed.mainitun kaltaisia "vastoinkäymisiä" ei ole havaittu.
        Nytkin on auto tulossa itselle, vaikka kuvat tuli vasta ostopäätöksen jälkeen... (oli kylläkin nopea päätös =) )
        mm. kaverini coupe MB oli siis todella hieno (ostettiin näkemättä!!)Todellakin puheet piti paikkansa, jopa ylikin.
        Ei muuta kuin tsemppiä sinne Saksaan!!

        Kaksi auto meillekin tuotu ja olen ollut hyvin tyytyväinen palveluun.
        Älä sinä Ossi näiden suunsoittajien kirjoittelusta perusta. Kyllä hyvän palvelun sanoma kiirii.


      • Bayerncar
        takuu kirjoitti:

        Tuohon luottamus asiaan, kyllä se luottamus täytyy olla molemminpuolista.

        En ole sekoittanut virhevastuuta ja takuuta keskenään, mutta sinulla tuntuu olevan hakusessa mitä niillä tarkoitetaan. Koska et nyt kuitenkaan "luota" sanomaani, niin kopioin seuraavan tekstin Kuluttajaviraston sivulta;

        "Takuun pitää olla ostajalle lisäetu eli sen on annettava hänelle lain säännöksiin nähden paremmat oikeudet. Kuluttajansuojalain perusteluissa todetaan, että sana "takuu" herättää kuluttajissa erityisiä odotuksia tavaran laadusta ja sen hankintaan liittyvästä oikeussuojasta. Useissa markkinatuomioistuimen ratkaisuissa sanotaan, että markkinoinnissa ei saa käyttää ilmaisua "takuu", jos luvattu takuu ei merkitse kuluttajille mitään sellaista etua, jota he eivät saisi jo suoraan lain perusteella (esim. ratkaisut 1999:17, 1997:8, 1995:14 ja 1989:10)."

        "Takuun antaminen on vapaaehtoista. Ostaja ei voi vaatia sitä. Jos takuuta ei ole, myyjä vastaa tavaran virheestä virhevastuuta koskevien lainsäännösten perusteella. Ostajalla on takuusta huolimatta hänelle lain mukaan kuuluvat oikeudet, joita ei voi rajoittaa takuun ehdoilla."

        En missään vaiheessa siis sekoittanut em. käsitteitä, yritin vaan kertoa sitä, että takuullanne rajoitatte lakimääräistä virhevastuutanne ja tarjoatte siten vähemmän kuin lakisääteinen virhesvastuu tarjoaisi.

        että näin. Olen pahoillani jos asia ei vieläkään selviä teille.

        Kolmen kuukauden takuu ei sulje pois kuluttajasuojalain edellyttämää virhevastuuta ja mielestämme emme ole missään väittäneet että rajoitamme virhevastuuta vapaaehtoisella takuulla? Omaa tekstiäsi lainaten "Ostajalla on takuusta huolimatta hänelle lain mukaan kuuluvat oikeudet, joita ei voi rajoittaa takuun ehdoilla"

        O Vuohtoniemi


      • Takuu
        Bayerncar kirjoitti:

        Kolmen kuukauden takuu ei sulje pois kuluttajasuojalain edellyttämää virhevastuuta ja mielestämme emme ole missään väittäneet että rajoitamme virhevastuuta vapaaehtoisella takuulla? Omaa tekstiäsi lainaten "Ostajalla on takuusta huolimatta hänelle lain mukaan kuuluvat oikeudet, joita ei voi rajoittaa takuun ehdoilla"

        O Vuohtoniemi

        Nii-in, kuinka moni pullianen vaan tietää tuota seikkaa. Auton ostettuaan autosta hajoaa keskuslukitus 5 kuukauden päästä. ostaja muistaa, että eihän se takuu nyt kata kuin sen vaihteiston ja moottorin. Ei auta kuin kärsiä omassa nahassa.

        Kuinka moni pulliainen tuon eron tietää ? Oletteko ilmeisesti ottaneet tietoisen käytännön tuossa takuun ilmoittamisessa. Luotatte siihen, että osa tyytyy takuun ehtoihin ja mikäli joku on niin valveutunut, että osaa kysyä vielä perään, niin korvaatte mukisematta. Kieltämättä, toimiihan se noinkin, mutta ei kuluttajan hyväksi.


      • niimpä
        Bayerncar kirjoitti:

        Kolmen kuukauden takuu ei sulje pois kuluttajasuojalain edellyttämää virhevastuuta ja mielestämme emme ole missään väittäneet että rajoitamme virhevastuuta vapaaehtoisella takuulla? Omaa tekstiäsi lainaten "Ostajalla on takuusta huolimatta hänelle lain mukaan kuuluvat oikeudet, joita ei voi rajoittaa takuun ehdoilla"

        O Vuohtoniemi

        Mitä tämä teidän vapaaehtoinen takuunne antaa lisäarvona kuluttajasuojalain edellyttämään virhevastuuseen nähden?


      • Bayerncar
        Takuu kirjoitti:

        Nii-in, kuinka moni pullianen vaan tietää tuota seikkaa. Auton ostettuaan autosta hajoaa keskuslukitus 5 kuukauden päästä. ostaja muistaa, että eihän se takuu nyt kata kuin sen vaihteiston ja moottorin. Ei auta kuin kärsiä omassa nahassa.

        Kuinka moni pulliainen tuon eron tietää ? Oletteko ilmeisesti ottaneet tietoisen käytännön tuossa takuun ilmoittamisessa. Luotatte siihen, että osa tyytyy takuun ehtoihin ja mikäli joku on niin valveutunut, että osaa kysyä vielä perään, niin korvaatte mukisematta. Kieltämättä, toimiihan se noinkin, mutta ei kuluttajan hyväksi.

        En usko, että oma käytäntömme on missään suhteessa poikkeava; esim. on automerkkejä, jotka myöntävät uudellekin autolle vain vuoden takuun. Koska kysymyksessä ovat kuitenkin käytetyt autot, niin mielestämme tarjoamamme ehdot ovat vähintäänkin kohtuulliset ja kestävät vertailun muihin maahantuojiin. Lisäksi tavoitteenamme on toimittaa autoja, joiden suhteen ei tarvitse koko ajan olla kiistelemässä takuuasioiden kanssa. Itsellämme ei ole ollut tosin kertaakaan erimielisyksiä asiakkaiden kanssa takuuasioissa.

        Mielestäni jokaisen kannattaa etsiä itselleen parhaiten soveltuva toimittaja ja käyttää sitten sitä. En kuitenkaan toivo, että Bayerncarin toimintaa arvostellaan ilman varsinaista kokemusta yrityksestä.

        O Vuohtoniemi


      • Make
        Kekkonen kirjoitti:

        Ei näytä tyypillä menevän takuu ja virhevastuun käsitteet sekaisin. Sehän vaan toteaa, että takuulla ei voi rajoittaa lakimääräistä virhevastuuta ja näinhän se piru vie on. Aiemmassa vastauksessa se sanoi, että 3kk kuukauden takuu vaihteistolle ja moottorille on kuluttajasuojalain vastainen. Mitä tuo takuu tarjoaa enemmän kuin lakisääteinen takuu --> ei mitään !

        Samaiselta kuluttajahässäkältä kopioitua

        "Myös takuuajan pituus vaikuttaa siihen, antaako takuu ostajalle lisäetua lakiin verrattuna. Tavaran pitää lain mukaan vastata kestävyydeltään sitä, mitä ostaja yleensä voi samanlaisen tavaran kaupassa perustellusti olettaa. Ostaja voi siis ilman takuutakin vedota tavaran virheeseen, jos tavaran kestoikä ei vastaa ostajan perusteltuja odotuksia. Kun on kyse esimerkiksi kodinkoneista ja muista kestokulutustavaroista, ostaja voi perustellusti olettaa, että laite kestää kauemmin kuin takuun mahdollisesti lupaamat 1 - 2 vuotta. Takuuajan pitäisikin olla niin pitkä, että se yhdessä takuunantajalla olevan näyttövelvollisuuden kanssa antaa ostajalle todellista lisäetua."

        Tuon tyyppinen takuu on yleinen käytäntö. Eikös nyt riitä se, että laski määrää virhevastuusta. Tässä kyseessä oleva takuu voi silti laajentaa virhevastuuta vaikka tässä nyt päinvastaista väitetäänkin. Virhevastuu ei suinkaan kata kaikkea mahdollista. Valitettavsti tämä vaikuttaa turhalta tarkoitushakuiselta narinalta.


    • Tuoja2003

      Kyselin viime vuonna autonhankinnan yhteydessä, eivät ottaneet yhteyttä.

      Toin itse ja säästin rahhoo.

      PS. moni muukin oli kiireinen, mutta ei sen väliä.

    • Tuottanut

      Keväällä tuli hieman "kiire" auton hankinnassa, ja lähetin sähköpostikyselyn muutamalle välittäjälle. Yksi valitsemistani ehdokkaista oli juuri Bayerncar. Vastausta ei ole tullut vieläkään, kaksi nopeinta vastasi tunnin sisään kyselystä, ja toinen näistä "nopeista" toikin autoni tuokokuun lopussa Suomeen.

      Jonkinlaista arpapeliähän tämä on ja yhtä hyvin tuoja olisi voinut olla joku muukin, vaikka Bayerncar, jos sieltä olisi tullut vastaus.

    • valitettavasti

      Ikävä kyllä Bayercar ei vaikuta todellakaan poikkeukselta näiden kaikkien tuojien joukossa. Tietty amatöörimäisyys paistaa läpi siitäkin huolimatta, että autoja tuodaan jonkin verran. Liikaa pelataan tämän "luottamuksen" kanssa, kun kunnon sopimuksilla, toimintatavoilla ja palvelulla päästäisiin aivan eri tuloksiin.

      Noh, tuo takuujuttu on tyypillistä automyyjä sekoilua, jota löytyy mtös paremmistakin piireistä eli ihan viralllisista autokaupoista.

    • ERITTÄIN TYYTYVÄINEN

      OMASTA KOKEMUKSESTA VOIN SANOA ETTÄ BAYERNCAR OY TOIMITTI ERITTÄIN HIENON, HYVÄN JA LUOTETTAVAN AJOPELIN JA VIELÄ EDULLISEEN HINTAAN. AIKAA MENI N.1.5 KK MUTTA AUTOLLA EI OLLUTKAAN KIIRE JOTEN KAIKKI HYVIN. JA MIKÄ PARASTA RAHAT OTETTIIN VASTA KUN AUTON NÄKI, ELI HYVÄÄ PALVELUA. KIITOS.

    • Jaguar

      Luotettavaa toimintaa Bayercar Oy´ilta, aikaa vaan meni muutaman viikon yli sovitusta. Toimitettu tuote parempi, mitä puhelimessa kerrottiin. Voin suositella kalliimpienkin autopjen kohdalla.
      T: Jaguar XK8

    • itsehakemassa

      voi teitä suomipoikia..uskaltakaa avartaa vähän maailmankatsomusta ja menkää itse ostamaan sellainen auto kun itse haluatte saksasta..saatte tinkiä minkä lystäätte ja auto on mieluinen..eihä nuo välittäjäfirmat mitää hyväntekeväisyyttä tee..rahat ku annatte kouraan ni siihe loppuu mielenkiinto.

    • MAKE

      Bayerncar kusettaa asiakasta salaamalla oleellisia seikkoja asiakkaalta, jotka voisivat vaikuttaa siihen lähteekö esim. hieman pitemmän matkan päästä katsomaan jotain autoa. Itselläni kokemusta.... soittelin yhdestä autosta muutamia kertoja ja haastateltuani myyjää autosta päätin sitten lähteä katsomaan. Kyselin mm. renkaista ja niiden kunnosta. Myyjä sanoi autoon olevan 2X hyvät renkaat ja auton olevan siisti. Kummastelin sitä kun olin lähdössä koeajolle, halusi myyjä välttämättä käynnistää auton käyntiin repsikan paikalta vaikka istuin itse kuskin penkillä ratin takana. Myyjällä oli ilmeisesti pieni pelko takaraivossa, että jos auto ei starttaakaan heti kun kääntää virta-avaimesta , sillä ilmeni päivä oston jälkeen, että autossa on starttivika (hiilet).
      Palatakseni sitten niihin renkaisiin, mitä myyjä kehui puhelimessa....koeajon jälkeen katsottiin ne auton toiset renkaat. peräkontista. Myyjä kiiruhti edelleni avamaan rengaspussi ja raotti senverran että tälläiset renkaat.
      Tehtyäni kaupat autosta, huomasi kotona purkaessani renkaita kontista, ETTÄ NE OLIVAT TODELLA VAAN RENKAAT ILMAN VANTEITA. Myyjä ei missään vaiheessa kertonut puhelimessakaan että autoon on vain yhdet vanteet tehdessäni päätöstä lähteä katsomaan autoa. Mainostettiin vaan pulleasti 2xrenkaat. Ilmoitin asiasta myyjälle/toimitusjohtajalle ja ne olivat sitä mieltä ettei mitään virhettä ollut tapahtunut, mutta ottaessani yhteyttä kuluttajaneuvontaan siellä oltiin toista mieltä. JOS ILMOITUKSESSA MAINITAAN 2XRENKAAT SE TARKOITTAA TODELLAKIN SITÄ ETTÄ MOLEMPIIN RENKAISII TULEE OLLA OMAT VANTEET. Neuvoja kertoi asiasta olevan ennakkopäätöksen jonka kuluttajariitalautakunta oli ratkaissut kuluttajan eduksi. Myyjän on hyvitettävä tai hommatava vanteet myös toisiin renkaisiin, jos MAININTA ILMOITUKSESSA 2XRENKAAT. Se ei poista myyjän velvollisuutta vaikka auto olisikin tullut liikkeeseen yksillä renkailla, se on tarkennettava ilmoitusta. Nyt asia menee eteenpäin Bayerncarin kieltäydyttä hyvittämästä/hommaamasta vanteet. Seuraavaksi liikkeeseen tulee ottamaan yhteyttä kuluttaneuvonnasta kun hyvitykseen ei suostuta. KUSETUS FIRMA!!!"!"!"

      • Bemu_mies

        Vahva kommentti yksistä aluvanteista. Jos olit paikan miksi et tututustunut ostokseen ajan kanssa?


      • make

        Rengas/vanne asiassa päästy yhteisymmärrykseen Bayerncar:n kanssa, asiassa ilmeisesti käynyt jokin väärinkäsitys ja tunteet päässeet hieman kiehahtamaan ja antamaan epäasiallista kommenttia kyseisestä firmasta. Autohan on tasantarkkaan erinomainen ja juuri sellainen kun luvattiin, että uskalsi lähteä katsomaan pidemmänkin matkan takaanta. Pyydän nöyrimmästi anteeksi epäasiallisia, hätäiltyjä kommentteja ja suosittelen kyllä firmaa muillekkin. T:Make


    • european.watch

      Kokemuksia parin vuoden takaa ko firmasta ja silloin palvelu oli ensi luokkaista ja pirssi parempi kuin mitä luvattiin. Siittä en tosin lähtenyt valittamaan!

      • mersun merkki

        Olen ostanut Bayerncar välitys firman kautta Mersun Munchenistä ja homma
        toimi aivan loistavasti .
        Lisäksi mersu oli aivan huippu hyvä ei ruostunut vaikka Vuohtoniemi varoitti että
        tämäkin malli on sille hyvin altis . C 270 cdi 2002 .


    • xke1968

      Ostin firmasta klassikkoauton Morgan -60 ja olen tyytyväinen autooni! Ei siis mitään valittamista!

    • minimanimani

      paljonkos ottaavat kuluja tuonti alueena etelä-saksa-suomi?

    • höpönlöpöööö

      Asiakaspalvelijana tiedän että kaikkia ei voi miellyttää, sekaan mahtuu jos jonkinlaista ihmettelijää ja nenänkaivajaa!!! Ja jos liikkeen takuut ja toimintatavat ei miellytä niin eikun lipun ostoon ja itse saksanmaalle valkkaamaan...... ;) Itse olen itä-suomesta ja jos/kun rikastun niin ajelen Bayerncarille auton ostoon!!! Inisijät voi ajella -99 mallisilla nissaneilla ja käydä siwassa ostoksilla :D

    • muija-79

      Hei, mua kiinnostaisi kanssa kuulla asiakkaiden kommentteja vaikka tuossa nyt muutamat tulikin luvettua. Niin lähinnä mitä ovat maksaneet auton tax-free hintojen lisäksi, ovatko saaneet mobile.de hinnoista tingittyä vai ottaako liike sen hyödyn, mitä homma kustantaa ja onko tullut sitä mitä pitänytkin? Aurinkoa ja kohti kevättä, kaikille tasapuolisesti :)

    • muija-79

      aika susi kokemuksia. mainostellaan, että viesteihin vastataan ja pashat.. no onneksi on vaikka salon auto agent :)

    • vaasa 1

      Täällä avautuu onneksi vain suomen ääri kusipäät ry.....
      T Hommatkaa hyvät ihmiset elämä valituksen ympärille :)

      POSITIVIMENTE FINLANDES!!

      • GenaUUuu

        Auttee tutkimuksia...


    • viljo76

      eivät vastaa viesteihin, salon auto agent toimii, pojot sinne :)

    • Pidä tunkkis

      Kannattaa kiertää tämä nakkikioski kaukaa. Jos sen huulet liikkuu niin se valehtelee. Autoissa takavalotakuu. Täysin vastuutonta toimintaa. Samalla kertaa tuli asioitua tässä firmassa kaksi kertaa nimittäin ensimmäinen ja viimeinen. En todellakaan suosittele.

    • vittuuntunut1

      Ja kaiken lisäksi täysin selkärangaton niin sanottu automyyjä jaakkola on ihme kaveri, kun sovitaan kaupat,välirahat,ja auton nouto koska pääkaupunki seudulta ei välttämättä viitti perjantai iltana lähteä ajamaan tonne junttilaan, niin sovittiin et haen maanantaina.Maanantai aamuna kun olin lähdössä niin soitin myyjälle että olen tulossa niin eikö tämä selkärangaton ämmä ilmoittanut että oli myynyt auton lauantaina.En tiedä onko firma niin sippi et piti saada rahat pois pari päivää aikaisemmin vai onko tämä yleinen tapa pohjanmaalla että myyjä voi puhua ja sopia mitä vaan pitämättä siitä kiinni!!!!Mielestäni kyseisestä kaverista ei pysty käyttämään nimitystä mies vaan TÄYS ÄMMÄ ... En tiedä mitä liikkeen muut kaverit on mutta suosittelen kiertämään kaukaa kyseisen putkan.Ja tälle Jaakkolalle pitäis pukea hame!

      • ItsekinYrittäjä

        Harvapa kaltaisillesi perseaukisille mitään nykyään varailee. Jos auto olisi ollut vielä maanantaina paikalla niin kaltaisesi paskahousu olisikin uikuttanut puhelimessa hame päällä syitä miksi ei pääse hakemaan. Sille aina myydään joka rahat tuo ensimmäisenä käteen.


    • Asiakass

      Omat kokemukseni Jaakkolasta myös samansuuntaiset. Ei niin reilua kaupankäyntiä hänen osaltaan kun olisin olettanut saavani.

    • Bemarikuski

      Meidän perhe ostanut 2 autoa Vuohtoniemeltä ja tulee jatkossakin käyttämään hänen palveluitaan. Luotettava ja rehti kaveri, tekee sen minkä lupaa. Ystäväpiiristämme usea ostanut myös hänen kauttaan, kenelläkään ei mitään valittamista vaan päinvastoin, tyytyväisiä asiakkaita. Kaikki paperit ja takuuasiat olleet priimakunnossa samoin autot.

      • parastalaatua

        Bayerncar paras firma autoliikkeistä mitä löytyy. Saa huippuhienon tuontimersun Baijerin seudulta, mitä kivet tai suola ei ole nakertanut ja huippu varusteet. Firman toimari tekee reilut luottamus kaupat ja on suora sanainen jätkä. Osaa taatusti myös tyhjäntoimittaja renkaat potkijat ajaa uloskin, on sen verta ärhäkkä kaveri. Itellä jo toka mersu sieltä ostettuna ja aijon ostaa aina vastakkin.


      • ostinmuualta
        parastalaatua kirjoitti:

        Bayerncar paras firma autoliikkeistä mitä löytyy. Saa huippuhienon tuontimersun Baijerin seudulta, mitä kivet tai suola ei ole nakertanut ja huippu varusteet. Firman toimari tekee reilut luottamus kaupat ja on suora sanainen jätkä. Osaa taatusti myös tyhjäntoimittaja renkaat potkijat ajaa uloskin, on sen verta ärhäkkä kaveri. Itellä jo toka mersu sieltä ostettuna ja aijon ostaa aina vastakkin.

        no nyt ei kukaan muu kirjoita näin kun J itte, tai se pikkupoika T


    • Totuudentorvi69

      Yleisesti vain että parhaat vaihdokit ei ehdi edes nettiin myyntiin tänä päivänä.

    • HiukanKokemusta

      Niinhän se on, että toiset menee opastetuille seuramatkoille ja toiset harrastaa omatoimimatkoja. Kummassakin on puolensa.

      Ei nämä autokaupat eroa juurikaan tuosta: toiset tykkää hoitaa itse ja toiset luottaa paikallisiin oppaisiin. Kukin hoitaa tyylillään.

    • 500-sarjalainen

      Ostin loppuvuodesta auton Bayerncar Oy:stä. Ainut firma joka vastasi soittopyyntööni saman päivän aikana. Nyt olen onnellinen BMW:n omistaja. Heillä oli kaupanteossa pilke silmäkulmassa. Jatkoon!

      • hmmmmmmmm

        Mistähän pilke johtui?


      • MersuMuualta

        kirjoititko itse palautteen, ei jatkoon !


    • Paljonko

      tällä Bayern Carilla ovat normaalit toimituskulut normaalista muutaman vuoden ikäisestä autosta jos sen on itse netistä löytänyt, siis palkkio ja tuontikulut.

    • Audikaupat

      Näin parin vuoden jälkeen kun auton tuolta ostin ja sen parin vuoden ajan on vain vituttanut että sen sieltä ostin. Kaikki alkoi kun netistä huomasin auton mikä kiinnosti. Audi A4 B8 2009, ja vituiks meni jo siinä vaiheessa kun puolen vuode päästä tajusin että auto olikin 2008! Ei kuten ilmoituksessa luki! Enkä ollut malleihin tutustunut ennen ostoa sen kummemmin ja tuota erottanut. Ensimmäinen siinä ja sitten seuraavaan.
      Palaan alkuun tarinassa, soitin ja kysyin että teillä tuollanen auto ja kuulema öljyä vievät tuolla koneella, että viekö se sitä? Vastaus myyjältä: ei vie. Ja jumalauta se vie sitä ihan vitusti ja ei enään korjata takuuseen, taas sekin tieto myöhässä!
      Sitten kolmas asia: Olin osto päätöksen tehnyt ennen kun menin autoa hakemaan ja rahat oli jo siirretty kun myyjä oli kehunut ettei mitään vikoja ole. Noh, koe ajo. Hei tää täristää... vastaus rengat paineet katot ku ajelet kotiin. Noh taas selvis, jarrulevyt saatana ihan umpikierot ku jarrua paino ni meinas hampaista paikat pudota! Sain onneks sen verran liikkeeltä että ne lähettivät.
      Neljäs asia: Jokunen kuukausi, alkoi tulemaan lunta, aloin vaihtamaan renkaita jotka kaupan mukana oli myyty mukaan. Eipä sopinu. Rengasliikkeeseen että miksei mene? Vastaus sieltä: Nää on jotkut toyotan vanteet eikä sovi etes hitsaamalla kyllä tuohon autoon. Voi saatana taas! Samantien postiin ja vittusaatanan mukana... Liike korvasi puolet uusien vanteiden hinnasta. Noh... kiitti hei...
      Viides asia: Tulipa kevät ja pesin auton... mitäpäs sieltä muutakaan paljastui kuin se priimakuntoisena myyty ruostekasa jota oli yritetty korjailla vitun huonoilla pohjatöillä! Saatana ku vitutti taas. Noh....Liikkeeseen kun audilla kuulema menee takuuseen. Vastaus: Nui lokarit on jo kerran vaihdettu takuuseen ja sen jälkeen näköjään kertaalleen maalattu nekin. Ei mene enää. Ja taas vitutti. Tossa nyt muutama asia öljypohjan ropuista jotka ei audiin etes kuulu(vuoto) puhumattakaan, pohjamuovin puuttumisen (myyjä sanoi ettei tartte) noh siitäkin tuli sanomista myöhemmin että pitäs olla.... Noh kysyinpä sitten nyt parin vuoden jälkeen toisesta autoliikkeestä että mitäs tuosta sais vaihdossa kun aattelin ettei paljoa sen parin kympin menis... VASTAUS: korkeintaan 6 tai 8 tonnia... MITÄ VITTUA? noh jos siihen ei ole koneremonttia sen öljyn takia ole tehty niin ei sitä kukaan ota vaihdossa. Ja nyt sit vasta vituttikin.

      Kaksi vuotta ostosta ja tekis edelleen ajaa lujasti takas liikkeeseen! Olipahan kyllä ihan viiminen kerta kun ostan etes pyyhkijän sulat tuosta liikkeestä.
      Toki oma vika? Olis pitäny tietää?

      • Faktat

        Ihan oikeasti, oletko tosiaan noin urpo, ettet perusasioita tarkista? Ei hyvää päivää, mitä pellejä täällä itkeä pillittää.


      • Audikaupat
        Faktat kirjoitti:

        Ihan oikeasti, oletko tosiaan noin urpo, ettet perusasioita tarkista? Ei hyvää päivää, mitä pellejä täällä itkeä pillittää.

        Millä tarkastat jos faktat tietää ainoastaan kyseinen autoliike, vit*n talipallo?


      • paskanmöivät

        Kertomasi mukaan olit ostopäätöksen tehnyt ennen kuin menit autoa hakemaan?
        Ostit auton siis näkemättä sitä?
        Hyväksyit myyjän rengaspaine lisäys selitykset renkaiden tärinästä?
        Kerrotko missä Toyotassa on Audin kokoiset vanteet?
        Puoleen vuoteen et huomannut autossa mitään mutta kevään tullen huomasit että olit ostanut täyden ruostekasan?

        EN OLE FIRMASSA TÖISSÄ, ärsyttää vain tämä nettiaika kun kuka ikinä hyvänsä voi kirjoittaa mitä hyvänsä tänne paskapalstoille ja jotkut sitten vielä uskovat näitä juttuja.


    • Pelimarkka

      Täys huijari firma. Ei ole kyllä suoraselkäistä pohjalaista nähnytkään tuo paikka. Puheet on pelkkiä myyntipuheita. Kokemuksia siis on mutta ainostaan huonoja. Kiertäkää kaukaa.

      • AsiakasX

        Taisi Pelimarkkaan kateus iskeä...


      • Anonyymi

        Samaa olen sivusta katsonut .


    • hohhoijakkaa

      Hienosti kaikki asiakastarinat kuitataan tässäkin Suomi24-keskustelussa sopivasti liikkeen omien myyjien trollailulla, helppo se on heittää nimettömänä yhdellä lauseella noita "v#tun tollo/talipallo opi tarkistamaan auto" kuittauksia - jep jep. Hienosti olette jaksaneet seurata tätäkin keskustelua ja ahkeraasti olette yrittäneet suojata mainettanne, pomo tykkää ja teilläkin parempi mieli kun olette niin taitavia internettiläisiä..

      Vanha auto on aina vanha auto ja käytetty BMW on AINA RISKI koska näillä upeilla ajoneuvoilla ajetaan todella paljon ja kovaa. Harva yksilö kestää 20 vuotta "virittäjien parannuksia", autobahnalla 200km/h linsissä, loputonta kumienpolttoa, takaveto-aloittelijoiden virheitä ja talvipulkkailua motarin kaiteeseen vuosi toisensa jälkeen. Yhtälailla Saksassa nämä autot ovat olleet kovassa käytössä, sen ei pitäisi olla yllätys.

      Ja jos liikkeestä haet niin joku yrittää tottavie tienata leipänsä sillä autolla... autoliikkeillä välillä käy hyvä mäihä ja oikeasti löytyy hyvä yksilö ja näiden helmien ostajat ovat tietenkin ihan fiiliksissä, saattavat aidosti tulla tännekin asti kirjoittelemaan että XK8 oli loistava ja myyjä osasi asiansa. Välillä kaikki liikkeet kuitenkin mokaa ja ostaa kuraa ja sekin pitää saada pois pihasta, silloin vähän kus_tetaan ostajaa että saadaan romu A4 B8 eteenpäin. Tämä ei muuta sitä että se pelle joka toi alunperin skeida-Audin maahan ja laittaa tämän "hyvänä yksilönä" eteenpäin on epäonnistunut tehtävässään löytää asiakkaalleen aidosti hyvän yksilön ja näin on myös vastuussa virheestään. Kannattaa nöyränä ottaa vastaan kommentit ex-asiakkailta sen sijaan että patsastelee täällä nimettömästi. besserwisserinä että "jokainenhan sen tajuu"..

    • Heppane

      Elekää ny Baijeria nii mollatko. Tuntuu kauppa pojilla käyvä ja kalusto vaihtuva. Ennoo nähyny ko vasevookista toimia, mutta hyvältähä tuo näyttäpi. Ilosa suin ottavat kuvia ja pipoja jakavat, eipä oo vaa arvonnoisa tärpäny..

    • seinäjokii

      Isoja linjoja vaan, lupaukset tuppaa unohtumaan, ainakin itte kelkkamieheltä, ja vähä lisää isoja linjoja...

    • taustaa

      Olen kuullu että yrityksellä olisi Helluntailaisuustausta joten jos näin on niin toimivat varmasti sen mukaisesti,

    • LandCruiser

      Tutustuin liikkeeseen ja Nelimarkkaan kesällä tehtyjen autokauppojen yhteydessä. Hoiti kaupat mallikkaasti. Hieno tarina pojilla. Uskaltaa suositella jäi kiva maku kaupoista. Huumoriakaan unohtamatta.

      • Anonyymi

        Taitaapi firman haukkujien ongelma olla se, että yrityksellä on helluntaitaustaa, kuten nimimerkki "taustaa" 11.2.2018 11:53 kirjoitti. Siinä ketutuksen aihetta riittämiin!


    • Anonyymi

      Terve!! Suosittelen henk.koht!! Bayerncar on varmasti omistajansa kaltainen liike eli varmasti lämminhenkinen ja reilu/ rehellinen autokauppa, koska Joni Nelimarkka on oikeasti tosi reilu ja mukava sydänmellinen ihminen ja vielä nöyräkin...! Suosittelevin terveisin! Tv: Pekka Lehtonen 🥰

    • Anonyymi

      Hamekangasta ja tolppa kenkiä , suosittelisin .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe