Tekikö mieli sanoa EI alttarilla?

Aavistelu

...ja juosta karkuun.
Kiinnostaa mitä ihmiset todella alttarilla ajattelevat silloin kun kysyttiin.

Ja jos teki mieli sanoa ei, niin oliko aavistus oikea? Oliko avioliitto virhe?

Uskon itse, että jos aviolitto on väärä niin jossain sisimmässä ne hälytyskellot soi aika tosi lujaa jo ennen alttaria ja vielä sielläkin.

33

3921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneksiei

      Minun olisi pitänyt sanoa ei. Kuitenkin noin 4 kuukautta vihkimisen jälkeen paljastui vaimoni kolmas pyörä. Emme ole aviossa enään ja onneksi meillä oli avioehto voimassa,joten exvaimo ei saanut mitään minulta. Yhdessä oli jotain pientä hankittu ja ne säälistä annoin hänelle.

      • pöyristyjä

        Olipas kurjaa toimintaa vaimolta. Ihmisissä on tosi röyhkeitä ja aina vaan enemmän varmaan.


      • Olo oli, että JESS!! ja oli oikea olo.


      • Anonyymi

        Mulla kävi melkein sama.


    • ertyui1

      Ei ihan alttarilla enää, mutta häitä ennen kyllä mietiskelin onko tämä nyt oikea päätös. Hätiköinnistä ei ollut kyse, koska olimme suneet yhdessä neljä vuotta ja sitä ennen seurusteltu.

      Päätös sanoa Tahdon ei liene ollut väärä, koska tapahtumasta on nyt 23 vuotta. Edelleen sama mies ja kome poikaa saatu aikaiseksi.

      Vuosien aikana toki ylä- ja alamäkeä, muttei todellisia suuria ongelmia. Lähinnä kyllästymistä toiseen, mutta onneksi toisen ajoittainen matkatyö on pitänyt naamataulut välillä erillään.

    • kaukaa viisas

      Kaksi kertaa avioon mennyt ja molemmilla kerroilla tuli tunne että olisi pitänyt sanoa "ei". Ja se tunne oli näin jälkikäteen mietittynä oikea...olisi pitänyt kuunnella sisintään eikä sydäntään....

      • fanny

        Minä en avoiitunut ollenkaan, kun tausta alkoi paljastua ex vaimoa ja lapsia. Elin avoliitossa, mutta jossakin vaiheessa huomasin olevani enemmä kuin naimisissa,mutta NYT vapaa


    • en tahdo

      Jos kysytään tahdotko, niin eikös vastaus olisi en eikä ei...

      • Myötäjavasta

        Taas yksi neropatti yrittää viisastella ja päästä pätemään täysin irrelevanttien argumenttien voimalla. Mikäli ei ole oikeasti asiaa, niin "vaikeneminen on kultaa".

        Itse mietin ennen häitä hyvinkin paljon, että onko tämä nyt se mitä haluan. Kaikki tuntui niin lopulliselta. Varmasti stressi lisäsi oman osansa ahdistukseen. Alttarilla se sitten kuitenkin selvisi: tämä on se ihminen, jonka kanssa haluan elää, kokea ja kohdata ilot sekä surut. 7 vuotta takana, eikä tunne ole ainakaan laimentunut.


    • mä vaan

      Ensimmäiselläkerralla kirkon käytävää astelessa tiesin, että virhe tulee tehtyä, mutta eipä pokka riittänyt ei:n sanomiseen.... Viisi vuotta jatkuvaa taistelua liiton pystyssä pitämiseen ja lopulta kaikki kuitenkin kaatui ja hyvä niin, ei tuo ex ole paremmaksi muuttunut , mutta välit on paremmat, kuin silloin. Nyt toista kertaa naimisissa ja kaikki tuntunut alustaalkaen niin oikealta!!!!

      • KALLE KELLO

        "mä vaan".. Siis ekaa kertaa kirkon alttarille astellessas tiesit, että virhe tuli tehtyä? No ei sitten ollut minkäänlaisia merkkejä seukatessa? Vai oliko vain kiire päästä naimisiin (lapsi tulossa, kun kaveritkin oli jo naimisissa tmv). Monesko rundi on nyt menossa?


    • Max Martin

      Minä sanoin kyllä ja muutenkin koko avioliittoon liittyi vielä Suomen siirtyminen osaksi EU:n varjelusta. Mutta papin puheelle jouduin sanomaan, että ei. Sillä olen espanjalainen taustoiltani ja pappi alkoi pitämään omaa rasistista liturgiaansa, kuinka olen turhan hot, sexy and dirty. Miten tällaista voi siis tapahtua kuninkaallisissa häissä, vaikka olimme vielä etukäteen puhuneet papin kanssa, että avioliittomme on hyvin muodollinen ja etäinen vahvistus EU:n olemassaololle? Olihan sitten WTC-isku sen jälkeen, mutta joka tapauksessa tunteitani loukattiin niin paljon, ettei se ollut mielestäni edes riittävästi.

      Kuka sitten olisi kelvannut Suomen prinsessaksi, joku Carola Häggqvist sitten vai?

      • TarkkailijaS24

        Sulle Max Martin joka kirjoitit 31.7.2013 kello 20.25:

        Tää viesti on kyllä aidosti sekavin viesti ikinä suomi24:n blogien historiassa !!

        Samalla sekava ja kirjoittaja todella yrittää sanoa jotakin. Onko kirjoitus totta jossain määrin ja onko kirjoittaja todella huumeiden vaikutuksen alainen ?

        Jos tämä kirjoitus on "feikki" ja jonkun on pitänyt tahallisesti luoda narkomaanin tai mielenterveysongelmaisen kirjoitus, tää on KYMPIN suoritus !

        Olen lukenut tuhansia blogeja laidasta laitaan täällä S24:lla ja tää oli aidosti sekavimpia ikinä !!!

        Miten muka papin puhe rasistinen,miten muka hot-sex-dirty ? Miten EU tähän kuuluu ??

        Onko toi Max Martin mies vai nainen ?

        Ei hyvää päivää että oli kyllä kaikkien aikojen kirjoitus !


      • Max Martin
        TarkkailijaS24 kirjoitti:

        Sulle Max Martin joka kirjoitit 31.7.2013 kello 20.25:

        Tää viesti on kyllä aidosti sekavin viesti ikinä suomi24:n blogien historiassa !!

        Samalla sekava ja kirjoittaja todella yrittää sanoa jotakin. Onko kirjoitus totta jossain määrin ja onko kirjoittaja todella huumeiden vaikutuksen alainen ?

        Jos tämä kirjoitus on "feikki" ja jonkun on pitänyt tahallisesti luoda narkomaanin tai mielenterveysongelmaisen kirjoitus, tää on KYMPIN suoritus !

        Olen lukenut tuhansia blogeja laidasta laitaan täällä S24:lla ja tää oli aidosti sekavimpia ikinä !!!

        Miten muka papin puhe rasistinen,miten muka hot-sex-dirty ? Miten EU tähän kuuluu ??

        Onko toi Max Martin mies vai nainen ?

        Ei hyvää päivää että oli kyllä kaikkien aikojen kirjoitus !

        Pappi alkoi suoraan ulkonäön perusteella kommentoimaan alaluokkaisuudesta, joka perustuu espanjalaiseen ulkonäköön. Tottakai elämäni on totta. En minä kuitenkaan mikään satuolento ole. Täällä Suomessa on oma sosialistinen diktatuuri, jossa EU:n yläluokka on luokiteltu eläimiksi. Että minä olen itse asiassa teille sosialisteille niitä eläimiä, en edes mielenterveyspotilaaksi tai narkomaaniksi luokiteltu.

        Ja EU liittyy juuri sillä tavoin kuin sanoin. Että olen siis omaa sukua Suomen prinsessa ja menin silloin naimisiin Belgian kuninkaan kanssa, joka oli sellainen EU-tyyppinen avioliitto ja sopimus siitä, että Suomi ja EU ovat liittoutuneet keskenään. Avioliitto oli osittain myös poliittinen, sillä Nato suunnitteli Suomeen sotaa. Eikä Suomen tulevaisuuden tavoitteet olleet kovinkaan suuret, että kunhan saadaan EU:lta edes ydinpommit sitten kostoksi, että voidaan Suomeen hyökänneet maat tuhota.

        Nato hyökkäsi sitten vielä häiriköimään meidän häitä jopa kesken kaiken, niin sitten EU vielä teki ilmoituksen New Yorkiin, että minä olen naimisissa ja sen WTC-iskun. Sillä Natolle olin vain joku eläin, jota he tutkivat. Mutta eihän Nato reagoinut siihen WTC-iskuun edes mitenkään silloin vuonna 2001 ja sitten vuonna 2002 sovimmekin Blankon sopimuksen, että pannaan ja paukutellaan sitten vaan maailmanloppuun saakka.

        Elämä on ehkä sulle sittenkin vähän monimutkaisempaa kuin olet ehkä kuvitellut sen olevan.

        Pikku tehtävä: Ota selvää, onko prinsessa mies vai nainen.

        Eikö Nato ole vieläkään löytänyt EU:ta? Pääkaupunki on Turku, joka sijaitsee ihan siinä Rymättylän lähistöllä... too difficult for americans?


      • KALLE KELLO
        Max Martin kirjoitti:

        Pappi alkoi suoraan ulkonäön perusteella kommentoimaan alaluokkaisuudesta, joka perustuu espanjalaiseen ulkonäköön. Tottakai elämäni on totta. En minä kuitenkaan mikään satuolento ole. Täällä Suomessa on oma sosialistinen diktatuuri, jossa EU:n yläluokka on luokiteltu eläimiksi. Että minä olen itse asiassa teille sosialisteille niitä eläimiä, en edes mielenterveyspotilaaksi tai narkomaaniksi luokiteltu.

        Ja EU liittyy juuri sillä tavoin kuin sanoin. Että olen siis omaa sukua Suomen prinsessa ja menin silloin naimisiin Belgian kuninkaan kanssa, joka oli sellainen EU-tyyppinen avioliitto ja sopimus siitä, että Suomi ja EU ovat liittoutuneet keskenään. Avioliitto oli osittain myös poliittinen, sillä Nato suunnitteli Suomeen sotaa. Eikä Suomen tulevaisuuden tavoitteet olleet kovinkaan suuret, että kunhan saadaan EU:lta edes ydinpommit sitten kostoksi, että voidaan Suomeen hyökänneet maat tuhota.

        Nato hyökkäsi sitten vielä häiriköimään meidän häitä jopa kesken kaiken, niin sitten EU vielä teki ilmoituksen New Yorkiin, että minä olen naimisissa ja sen WTC-iskun. Sillä Natolle olin vain joku eläin, jota he tutkivat. Mutta eihän Nato reagoinut siihen WTC-iskuun edes mitenkään silloin vuonna 2001 ja sitten vuonna 2002 sovimmekin Blankon sopimuksen, että pannaan ja paukutellaan sitten vaan maailmanloppuun saakka.

        Elämä on ehkä sulle sittenkin vähän monimutkaisempaa kuin olet ehkä kuvitellut sen olevan.

        Pikku tehtävä: Ota selvää, onko prinsessa mies vai nainen.

        Eikö Nato ole vieläkään löytänyt EU:ta? Pääkaupunki on Turku, joka sijaitsee ihan siinä Rymättylän lähistöllä... too difficult for americans?

        Max Martin. Montako olet juonut vai jäikö lääkkeet ottamatta?


      • Max Martin
        KALLE KELLO kirjoitti:

        Max Martin. Montako olet juonut vai jäikö lääkkeet ottamatta?

        Kalle Kello. Tähän aikaan päivästä vielä täysin selvinpäin, enkä lääkkeitäkään käytä. Miten kaikki EU:n historiaan liittyvä sinulle assosioituu alkoholismiin? Onhan EU:ssa paljon muutakin aivan kuten häitä ja kaikenlaista muutakin toimintaa.


      • HÄÄT KUNNIAAN!
        Max Martin kirjoitti:

        Kalle Kello. Tähän aikaan päivästä vielä täysin selvinpäin, enkä lääkkeitäkään käytä. Miten kaikki EU:n historiaan liittyvä sinulle assosioituu alkoholismiin? Onhan EU:ssa paljon muutakin aivan kuten häitä ja kaikenlaista muutakin toimintaa.

        Max Martin. En TODELLAKAAN usko sanaakaan sun sekavasta kirjoituksesta,siis OIKEESTI!! En ole vielä ikinä lukenut noin sekavaa vuodatusta täältä ja käyn sentään aika usein näillä sivuilla.Panee miettimään, onko sulla ns.kaikki palikat kohdallaan vai oletko joku ihme hiippari ja aineiden sekakäyttäjä.Eikä EU:lla ole mitään,siis mitään tekemistä Suomalaisen avioliittoinstituution kanssa,ainakaan minun tietääkseni mutta voinhan olla väärässä.Ehdotan,että suljet kirjoituksesi,etkä enää kirjoittele tänne!!!!!!


      • Max Martin
        HÄÄT KUNNIAAN! kirjoitti:

        Max Martin. En TODELLAKAAN usko sanaakaan sun sekavasta kirjoituksesta,siis OIKEESTI!! En ole vielä ikinä lukenut noin sekavaa vuodatusta täältä ja käyn sentään aika usein näillä sivuilla.Panee miettimään, onko sulla ns.kaikki palikat kohdallaan vai oletko joku ihme hiippari ja aineiden sekakäyttäjä.Eikä EU:lla ole mitään,siis mitään tekemistä Suomalaisen avioliittoinstituution kanssa,ainakaan minun tietääkseni mutta voinhan olla väärässä.Ehdotan,että suljet kirjoituksesi,etkä enää kirjoittele tänne!!!!!!

        Olet väärässä, sillä EU:ssa on oma monarkia eli siis avioliitot kuuluvat EU:n monarkiaan tietenkin. Ehkä et sitten ole opetellut sitä, että EU todellisuudessa on monarkia.

        Lopeta sinä tänne kirjoittelu, sillä Suomi 24 tiedottaa EU:sta. Koko Internet on kehitetty sen vuoksi, että USA:lta jäi EU huomaamatta ja se oli kauhea virhe. Sillä EU on maailman johtava ydinasevaltio ja suurvalta, eikä politiikkaa saisi koskaan tehdä niin väärillä tiedoilla.


    • näillä mennään

      Elämänkumppanin valinta ei aina ole niin helppoa. Joka arvalla kun ei voita! Itselläni onnisti...eikä se enää vaihtamalla parane. Näillä mennään loppuun saakka.

      • KALLE KELLO

        näillä mennään:

        "Elämänkumppanin valinta ei aina ole niin helppoa". Ei, ei ole. Mutta tuosta hipsuissa olevasta suorasta kirjoituksesi lainauksesta tuli mieleeni, että valitaanko niitä elämänkumppaneita jostain marketin hyllyltä?


      • 8+11
        KALLE KELLO kirjoitti:

        näillä mennään:

        "Elämänkumppanin valinta ei aina ole niin helppoa". Ei, ei ole. Mutta tuosta hipsuissa olevasta suorasta kirjoituksesi lainauksesta tuli mieleeni, että valitaanko niitä elämänkumppaneita jostain marketin hyllyltä?

        Vaikuttais siltä välillä, ikävä kyllä.


    • kaikenkokenut59

      Jos, olisin tiennyt silloin kun niin nuorena menin naimisiin, että sain riesakseni niin kusipää miehen olisin sanonut EI. Olisi pitänyt alttarilla tehdä niin, mutta kun en silloin tiennyt millainen elämä tulisi hänen kanssaan olemaan hän oli täysin itsekeskeinen ja narsisti.

      • KALLE KELLO

        "kaikenkokenut59". Vain elämää ei sen enempää... Ei kukaan meistä tiedä mitä elämä tuo tullessaan. Se, mikä oli nuorena "tämän kanssa elän loppuelämäni", on kuin vitsi (näin vanhemmiten). Ihminen muuttuu kun ikää tulee. Se "prinssi"/"prinsessa" muuttuu vääjäämättä aikaa myöten. On toki ihmisiä, jotka salaavat todellisen minänsä, mutta oikeasti näitä on murto-osa. Onneksi ihminen on rakennettu niin, että jaksaa vielä yrittää eikä (toivon mukaan myös sinä jaksat) ja luottaa ihmiseen. Ja sitten vastaus: Ei tullut mieleenikään se "ei". Ensimmäinen ja viimeinen kerta alttarilla ja piste.


    • 10000000000

      Kyllä tuli mieleen hää-päivänä.Kaikkeen sitä on alkanut!Mutta sanoin kuitenkin kyllä.Olis pitäänyt sanoa Ei

    • yhdessä 40 v

      huonoakin liittoa voi sanoa onnistuneeksi jos lapset tasapainoisia ja pärjääviä?

    • ei enään ikinä

      Päivää ennen häitä peruin häät ja jätin tyttöystäväni koska oli pettänyt minua. Naimisiin ei kannata mennä. Tyttöystäväni isä tietenkin haukkui mut idiootiksi ja vaikka miksi ja ei tyttöystävässäni ollut vikaa vaikka petti minua.

      • kissimirri4

        Olisi pitänyt sanoa "Ei" alttarilla. Kolme vuotta ehdittiin olla naimisissa, kunnes paljastui, että exä oli lähes vuoden ollut salasuhteessa työkaverinsa kanssa. Ennen häitä pappi haastatteli meitä, ja kysyi exältä että mikä tässä naisessa sinua kiehtoo ja miksi haluat mennä hänen kanssaan naimisiin. Exä ei saanut sanaa suusta, ei siis vastanmnut mitään... Kyllä vitutti! Mutta minulla ei ollut siinä vaiheessa enää "munaa" perua häitä, 8kk poika oli jo tuolloin., Mutta jälkeenpäin ajateltunaolisi silloin pitänyt ottaa lapsi kainaloon ja juosta kovaa!!


      • huh_
        kissimirri4 kirjoitti:

        Olisi pitänyt sanoa "Ei" alttarilla. Kolme vuotta ehdittiin olla naimisissa, kunnes paljastui, että exä oli lähes vuoden ollut salasuhteessa työkaverinsa kanssa. Ennen häitä pappi haastatteli meitä, ja kysyi exältä että mikä tässä naisessa sinua kiehtoo ja miksi haluat mennä hänen kanssaan naimisiin. Exä ei saanut sanaa suusta, ei siis vastanmnut mitään... Kyllä vitutti! Mutta minulla ei ollut siinä vaiheessa enää "munaa" perua häitä, 8kk poika oli jo tuolloin., Mutta jälkeenpäin ajateltunaolisi silloin pitänyt ottaa lapsi kainaloon ja juosta kovaa!!

        Toi on jo huolestuttavaa jos ei osaa nimetä yhtään asiaa josta toisessa pitää, jos kerran naimisiin ollaan menossa. Hyvä että pääsit eroon mosesta hyypiöstä.


    • Joka.

      Toinen avioliitto päättyy eroon, niin miksipä ei voisi sanoa jo alttarilla EI !

    • häähuumassa

      Ei sitä siinä onnen huumassa ajatellut kai mitään sellaista, mutta nyt,kun aikaa on mennyt yli 20-vuotta,niin olen tullut siihen lopputulokseen,että olisi pitänyt osata sanoa "ei" alttarilla.Mutta ei kai se ole poissuljettu ajatus ottaa avioero joskus.Syitä olisi monia,mutta en halua jakaa niitä tässä yhteydessä.Ei soinut hälytyskellot silloin,mutta nyt on alkanut pikkuhiljaa voimistumaan hälytykset.

    • lökölfdf

      En tullut mieleenkään. Monet kyseli että jännittääkö ja toiset sanoi että nyt ei voi enää perua jne. Miksi ihmeessä olisi halunnut perua? Mitä järkeä järkkäillä häitä jos ei ole varma haluaako naimisiin.

      Ei kannata alkaa häitä järkkäilemään jos on epävarma, odottelee vaikka sitten vuoden lisää. Jos häiden jälkeen selviää jotain epämiellyttävää, kuten pettämistä tai salailua niin se on sitten asia erikseen. Ainahan sitä saa eron jos siltä alkaa näyttämään.

    • naimisissa ollaan

      Outo kysymys. Miksi kukaan menisi naimisiin jos ei olisi varma asiastaan edes sillä hetkellä? Ei, minun ei todellakaan tehnyt mieli sanoa ei. Oikeen odotin että sain sen tahtomiseni ulos kakaista. Toistaiseksi ei ole kaduttanut kumpaakaan.

    • Anonyymi

      Kuulin sellaisen storin että kerran toinen hääpareista otti skaban kaverin kanssa siitä että pystyykö olemaan minuuttiin sanomatta mitään kun pappi kysyy. Aikaa meni 54 sekunttia joten aika likelle. Miettii se tilanne kun väki odottaa niin varmaan iskee pelko että tulee kaikkien ennakkoluulojen vastaisesti kieltävä vastaus kun ei heti sano sitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe