Saanko mitenkään ostettua takaisin...

Epätoivoinen

...jollei ole sitä puolisoa josta erota, eikä se samainen puoliso voi edes kuolla ja työtöntä aikaa ei ole tota 200päivää 60:ssa vkossa??

Talous aivan kuralla ja pahemmaksi menee kun en pysty maksamaan laskuja...tolla eläke summalla olisin selvinnyt hyvin ongelmien yli. Pankki ehdottaa keinoksi "ota lainaa"..siis ottaisin lainaa vaikka omia rahoja makaa vakuutuksessa??

Onko todella tyytyminen kielteiseen päätökseen ja odotella ulosottomiehiä kylää???

Ihan hemmetin sairas kuvio

6

310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ehdot tiedossa...

      Vapaaehtoisen eläkevakuutuksen voi irtisanoa ainoastaan ja vain kolmen syyn perusteella.

      Joko avioero, puolison kuolema tai yli 200:n arkipäivän (käytännössä vuosi) työttömyys.

      Ei millään muulla syyllä. Maksamisen toki voi lopettaa, mutta pääomaa ei voi nostaa kuin jonkin noiden kolmen syyn perusteella.

      Ei se ole sairas kuvio, vaan olet kyllä ne ehdot saanut kirjallisena, kun olet sen vakuutuksen ottanut. Eli tiedossasi on tuo asia ollut.

      Ja jos ehtojen täyttyessä voisitkin pääoman nostaa, niin huomioi, että summasta menisi vielä pääomavero, eli 30%.

      • Voi onnettomat

        Uskomatonta millaisilla ehdoilla ihmiset suostuvat sitomaan varansa vuosikymmeniksi, kunhan vain saavat seuraavasta tilistä pikkuisen verovähennystä. Lisäksi näiden verotuettujen eläkesäästösopimusten ehtoja on noin vuosikymmenen aikana jo muutettu useampaan kertaan asiakkaan kannalta epäedullisemmiksi. Tärkeimpänä tietenkin eläkeiän jatkuva nousu. Asiakas ei ehdi vanheta niin nopeasti, että rahoja saisi koskaan takaisin.


      • Näin se on
        Voi onnettomat kirjoitti:

        Uskomatonta millaisilla ehdoilla ihmiset suostuvat sitomaan varansa vuosikymmeniksi, kunhan vain saavat seuraavasta tilistä pikkuisen verovähennystä. Lisäksi näiden verotuettujen eläkesäästösopimusten ehtoja on noin vuosikymmenen aikana jo muutettu useampaan kertaan asiakkaan kannalta epäedullisemmiksi. Tärkeimpänä tietenkin eläkeiän jatkuva nousu. Asiakas ei ehdi vanheta niin nopeasti, että rahoja saisi koskaan takaisin.

        Onhan sopimuksessa mainittu, milloin rahojen takaisinmaksu alkaa. Ei siihen eläkeiän nosto vaikuta.


    • Epätoivoinen

      Yli 10vuotta siitä on kun tollasen typerän eläkesäästämisen otin ja aloitin...ja varmaakin jotain lappujakin on eteen annettu joissa sääntöjä on ollut, mutta väittäsin silti ettei kauhean kattavaa selvitystä annettu :/ . Olisi sanottu suoraan "et sitten saa rahojasi pois..ennenkuin" . Mitään säästämistä en ole harrastanut enään vuosiin ky tilille ja verottaja myönsi minulle takaisnostoa varten verokortin 21 prossalla. Eikö tämä loppu verohyödyt ym olisi minun ja verottajan v'älisiä asioita...mitä ne kuuluu pankille???

      Että pieni ihminen on tyhmä, ensin työnantaja pitää löysässä hirressä antamalla pätkätöitä...liitonrahat sekaisin, ei loma-ajan palkkaa kun ei 16päivää kk putkeen töitä vaan esin 15, 7, 12 jne, nyt pari kk ilman mitään tuloja...tukia en saa kun päivärahojen mukaa olen liki rikas...noh, joku vois sanoa "elämä on" ja niin kait se sitten onkin :/

      • vitt...tunut

        Itse otin eläkevakuutuksen kun olin työssä ja sitten kenkää taloudellisista ja tuotannollisista syistä, vuoden jälkeen lopetin vakuutuksen niin valtio raappasi 30% eli kun säästin palkasta 50 euroo kuussa josta oli maksettu 24% veroa ja sit tää 30% niin siitä maksetaan tuplavero et silleen.


      • keka tietaa
        vitt...tunut kirjoitti:

        Itse otin eläkevakuutuksen kun olin työssä ja sitten kenkää taloudellisista ja tuotannollisista syistä, vuoden jälkeen lopetin vakuutuksen niin valtio raappasi 30% eli kun säästin palkasta 50 euroo kuussa josta oli maksettu 24% veroa ja sit tää 30% niin siitä maksetaan tuplavero et silleen.

        Sinähän olet aikanaan maksanut veroja tuon n.30 %:a vähemmin veroja tallettaessasi eläketilille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe