Uusin TM testi Kia Rio kilpailijat

RioRio

Aika hyvin Rio pärjäsi uudessa TM Testissä. Yllättäen oli paras ääritilanteissa.
Maahantuoja oli viimein tajunnut laittaa auton testiin eri renkailla kuin hankookin eko renkailla. Tai ainakin oma Rio on juuri noilla renkailla ja ne tuntuu vähän huonoilta.
Onko muilla rio omistajilla ollut noi hankookit alla?
Eli Rio 3 . Ja fiesta paras. Clio 2. Turbo moottoria odotellessa Rioon...
Ja miten ihmeessä voi rioon maksaa koko pakoputken vaihto 1600€. Vai olisko maahantuoja ilmoittanut hinnan katalysaattorin kanssa??
Niin ja koko suomen suosikki Yaris oli odotetusti surkein ja kallein ylläpitää.

9

1175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polon sukua

      Miten Seatti pärjäsi?

      • RioRio

        Hyvin myös 3 ja turbomoottoria kehuttiin tietysti.


    • varaosat123

      Riot tulee tehtaalta joko Hankookeilla tai Kuhmoilla, ei ole maahantuojan toimesta vaihdettu renkaita toisiin. Pakoputken hinta on koko putkistolle, joka koostuu putken taka-, keski-, ja etuosasta. Katti on pakosarjan yhteydessä erikseen.

      • RioRio

        Joo vaikee vaan käsittää miten kia putki voi olla 500-1200 euroa kalliimpi kuin muilla. Siksi aattelin että olisko lipsahtanut katti samaan hintaan. Toivottavasti on ikuinen putki...


      • Kestää kestää
        RioRio kirjoitti:

        Joo vaikee vaan käsittää miten kia putki voi olla 500-1200 euroa kalliimpi kuin muilla. Siksi aattelin että olisko lipsahtanut katti samaan hintaan. Toivottavasti on ikuinen putki...

        Kyllähän nuo nykyään kestää, kun kaasut eivät ole niin kirpeitä kuin ennenvanhaan ja moottorit käyvät tasaisesti ilman resonansseja. Ajoin ceedillä 3,5 vuotta ja alkuperäinen putki oli kuin pakasta vedetty autosta luopuessani. Äänikin pysyi vaimeana, ei mitään pörinöitä tai helinöitä mitä putkistoon tulee monasti vanhemmiten kun villat häviää..


    • 3500tkm ajettuna

      Ennen Rion ostoa kävin kokeilemassa Fiestaa mutta sen sisätilat oli niin pienet että oli pakko jättää väliin, Riossa mahtuu sentään aikuisetkin takapenkille hyvin.
      Onko muilla ollut Rion kanssa ongelmia mittariston suhteen ja satunnaisen nykäisyn kanssa kun käyttää pissapoikaa? Itsellä nopeusmittari nykii 50-90 ja 120 nopeuksissa. Auto on 1.4 ex (bensa). Takuuhuollossa käytetty pariin kertaan, moottorinohjain vaihdettu mutta ei auttanut vaikka oli vastaavassa tapauksessa poistanut vian toisesta autosta, tosin siinä toisessa oli vakionopeudensäädin. Jossain päin suomea vastaavassa tapauksessa menossa huollon mukaan mittariston vaihto ja itse odottelen tuloksia jos sillä korjautuu.
      Mutta itse autoon olen kyllä tyytyväinen. Riittävän hiljainen, mukava ajaa niin moottoritiellä kuin taajamassakin, kaupungissa ja parkkipaikoilla todella näppärä. Tavaratila on itselle riittänyt hyvin ja penkki on tuntunut mukavalle pitkilläkin matkoilla.
      Sisälokasuojiin renkaista sinkoavat kivet pitävät joskus melkoisen kolauksen, pitää laittaa jonkinlainen massa joskus niihin jos enemmän vaivaa.
      Sain auton helmikuun lopulla joten talvellakin ehdin vähän ajaa. Johtuneeko renkaiden leveydestä että urat yms. tuntuivat herkästi ja kaikkein liukkaimmilla keleillä piti ajaa paljon varovaisemmin kuin entisellä autolla jossa oli leveämmät renkaat mutta akselimitat yms. olivat suunnilleen samat kuin Riossa, tai sitten sitä vain aristeli kun kyseessä uusi ja vieras auto.

      • RioRio

        Ainut ongelma ollut parkkitutkan sekoilu kostealla kelillä.
        Hakka7 nastoilla pärjännyt talvella hyvin.


      • ....................
        RioRio kirjoitti:

        Ainut ongelma ollut parkkitutkan sekoilu kostealla kelillä.
        Hakka7 nastoilla pärjännyt talvella hyvin.

        Edellisessä autossa oli hakka7 eikä ollut niistä mitään muuta kuin hyviä kokemuksia.


    • gs birotor

      Renkaat oli Kumho solus kh17 tuossa riossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3513
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1415
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      49
      1202
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      177
      1129
    Aihe