Hiivatulehdus, bakteerivaginsoosi vai jokin muu?

Elsa6

Hei! Viikkoja tänään tasan 15 ja tässä viikon verran on emätin tuntunut oudolle ja aralle, ei kuitenkaan kutissut eikä kirvellyt. Valkovuoto on ollut mielestäni aika tuoksutonta ja normaalia. Menin neuvolaan eilen alavatsakipujen vuoksi ja katsoivat siellä kohdunkanavan tilanteen. Rassailu kirveli ja sattui hemmetisti ja th arveli että limakalvot ovat herkistyneet jostain syystä, näyttivät kuitenkin ulkoapäin terveiltä. Mitään kypsymisen merkkejä hän ei kuitenkaan nähnyt ja vauvan sydänäänet kuului normaalisti. Kotiin tultuani loppupäivään saakka pissatessa kirveli (pissa kuitenkin puhdas, eilen tutkivat) ja emätin tuntui aralle. Ostin Lactalia 7 päivän kuurina koska esikoista odottaessa oli samankaltaista arkuutta ja se auttoi siihen. Puikon laiton jälkeen illalla kirveli muutaman tunnin. Tänä aamuna pyyhkiessäni huomasin kuitenkin haaleaa verta paperissa, mikä terveydenhoitajan mukaan tuli limakalvoilta, koska ovat nin arat. Alavatsaa on viikon ajan jomotellut ja vähän särkenyt. Mulla on huomenna lääkärille soittoaika, mutta olis kiva kuulla ennen sitä mitä arvelette/ onko muilla ollut vastaavaa? Papa on otettu viimeks 2 vuotta sitten, mutta th arveli että on normaalia raskauteen liittyvää. Itseäni asia vaivaa kovasti ja huolestuttaa. :( Ei kai nyt sentään emättimen noin arka kuulu olla raskauden aikana.

7

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävä vaiva

      Minulla ainakin on ollut koko raskauden :(
      Pissaamisen jälkeen herkät limakalvot ärtyy ja kirvelee aivan hillittömästi. Bebanthenia alapäähän on kulunut raskauden aikana paljon.
      Alkuraskaudessa ramppasin lääkärissä vaivan takia, eikä selitystä löytynyt, vaikka testejä otettiin ja bakteerivaginoosiin vain "varmuuden vuoksi" lääkityksenkin. Ei parantanut, vaan koko raskauden on kestänyt sama vaiva.

      • elsa6

        Kiitos vastauksestasi. Tekeekö sulla sisätutkimus ja yhdyntäkin kipeää niinkuin mulla? Mä en tuota bepanthenia oo vielä kokeillut koska se arkuus on tuolla emättimen sisällä, ei tuossa ulkosynnyttimissä. Mulla oli tosiaan oli esikoista odottaessakin samantyyppistä. Silloin mulla todettiin hiiva, mutta hoidon jälkeen arkuus ja verestävyys jatkui ja vasta tuon lactal kuurin jälkeen rauhoittui. Onko sulla ollut alavatsakipuilua?


      • Ikävä vaiva
        elsa6 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Tekeekö sulla sisätutkimus ja yhdyntäkin kipeää niinkuin mulla? Mä en tuota bepanthenia oo vielä kokeillut koska se arkuus on tuolla emättimen sisällä, ei tuossa ulkosynnyttimissä. Mulla oli tosiaan oli esikoista odottaessakin samantyyppistä. Silloin mulla todettiin hiiva, mutta hoidon jälkeen arkuus ja verestävyys jatkui ja vasta tuon lactal kuurin jälkeen rauhoittui. Onko sulla ollut alavatsakipuilua?

        Sisätutkimuksen jälkeen kirveltää, ja yhdyntää en ole uskaltanut edes yrittää. Mutta erona tosiaan, että mulla vaivat lähinnä ulkosynnyttimillä. Hiivaa epäilin itse aluksi, ja hiivalääkkeetkin koitin, eikä apua.

        Alavatsakipuja on ollut läpi raskauden. Liittyy myös tähän vaivaan, ainakin minulla. Lisäksi polttelee selänkin puolelle. Kivut liittyvät rakon toimintaan ilmeisesti, mutta tulehduksia ei ole. Pissanäytteetkin olen antanut raskauden aikana jo varmaan 10 kertaa. Samoin hiivaviljelyn, streptokokin, klamydian ja kaikki. Diagnoosina aina lopulta vain raskaudesta herkistyneet limakalvot. :/

        Onneksi raskausviikkoja menossa jo 37. Toivottavasti tilanne korjaantuisi raskauden jälkeen.


      • Kuulostaa tutulta
        Ikävä vaiva kirjoitti:

        Sisätutkimuksen jälkeen kirveltää, ja yhdyntää en ole uskaltanut edes yrittää. Mutta erona tosiaan, että mulla vaivat lähinnä ulkosynnyttimillä. Hiivaa epäilin itse aluksi, ja hiivalääkkeetkin koitin, eikä apua.

        Alavatsakipuja on ollut läpi raskauden. Liittyy myös tähän vaivaan, ainakin minulla. Lisäksi polttelee selänkin puolelle. Kivut liittyvät rakon toimintaan ilmeisesti, mutta tulehduksia ei ole. Pissanäytteetkin olen antanut raskauden aikana jo varmaan 10 kertaa. Samoin hiivaviljelyn, streptokokin, klamydian ja kaikki. Diagnoosina aina lopulta vain raskaudesta herkistyneet limakalvot. :/

        Onneksi raskausviikkoja menossa jo 37. Toivottavasti tilanne korjaantuisi raskauden jälkeen.

        Mulla oli ekassa raskaudessa hyvin samanlaisia oireita kuin ed. mainittu, tutkittiin kans paljon mutta mitään vikaa ei löytynyt. Lääkäri vinkkasi Femiflorista silloin, ja sanoi että sitä voisi tietysti koittaa jos tuo alapään bakteerikanta olisi jotenkin häiriintynyt. Se auttoi minulla, loppupuoli raskaudesta sitten sujuikin aikalailla ongelmitta kun muutaman kuurin pitkin matkaa söin.

        Jokaisen tilanne voi tietysti olla omanlaisensa, mutta tässä yksi vinkki mitä voi vielä kokeilla jos muu ei ole auttanut. :)


    • 23+2

      Eikö sinulta otettu sivelynäytettä?

      • elsa6

        Hei! Ei otettu enkä koskaan tuollaisesta ole kuullutkaan. Mitä siinä tutkitaan?


    • torsti331

      moi olen 14v tyttö mul alko tosa muutama päivä sit emätin sattuu ja kirvelee ja siihen sattuu jos sitä painaa. veeseessä on joutunut käymään vaikka ei ole hätä.
      jos jollain on ollut samoja vaivoja niin voitteko kertoa miten sen saa pois
      äitille en oo uskaltanu kertooo jos se menis itselleen ohi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe