Auttakaa ujoa.

elämäni on turhaa

Hei!
Onko muilla ujoilla vaikeuksia puhua ihmisille vielä joiden kanssa on ollut 2 vuotta samalla luokalla. Minua pidetään friikkinä ja keskustelun tappajana. Puhua haluaisin muiden kanssa, mutta ei vain pysty. Siitä syystä yksinäinen olen niin kuin pystyy arvatakkin. Mitään keinoja, jolla saisi ujoutta pois tai pystyisi hankkimaan kavereita. Kun koko elämää en kumminkaan haluaisi olla kaveritta. Tyttöystävää en koskaan tule saamaan, koska 1. en pystyisi mennä aloittamaan juttelua 2. jos joku naispuolinen sen aloittaisi tulee täysi halvaantuminen.
Vinkkejä ja omia kokemuksia kaivataan
T: ujo ja yksinäinen 18v mies

14

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekin olin nuorena

      Puheenaihe, johon voi ottaa varovasti alussa kantaa. Hakeutuu rinkiin, ja kuulostelee ensin hiljaisena jäsenenä.
      Seuloutuu samanhenkisiä kavereita, joiden kanssa alkaa olla yhteistä duunattavaa ja asiaa.
      Rennosti vaan porukkaan mukaan juttelemaan ja harrastamaan.

    • Pystyn samaistumaan kirjoittamaasi. Jos haluat jutella enemmän, luo profiili ja pistä viestiä mulle. :)

    • Oon täysin samanlainen kun ketjun aloittaja.

      T. 19v yksinäinen mies

    • hjfjgbs

      Samanlaisia kokemuksia ja olen käynyt sekä yläasteen että ammattikoulun (tekee siis 6 vuotta) tutustumatta kehenkään. Minkäs teet kun sattuu se äänekkäin luokka aina kohdalle josta hetkessä muodostuu ne omat porukkansa joihin ei sitten millään pääse enää mukaan, kun ei riitä uskallusta. Ja sitten kun riittää niin menen ihan lukkoon, unohtelen sanoja, saan vain oudoksuvia katseita päälle, ei hirveästi rohkaise yrittämään uudelleen kun jo valmiiksi pidetään friikkinä.

      En valitettavasti osaa antaa neuvoja, mutta halusin vain kertoa ettet ole yksin tämän asian kanssa.

    • tre3ni

      Itse olin ennen vähän samanlaisessa tilanteessa.

      Kaksi asiaa vinkkinä:
      1. hymyile ja yritä ottaa rento, itsevarma kehonkieli.
      2. älä yritä keksiä jotain sanottavaa itsestäsi tai jotain fiksua/hauskaa, vaan sano jotain tilanteesta tai kommentoi muiden juttuja

      Tuosta tyttöystävästä: Kannattaa koko ajan harjoitella kaikkien kanssa puhumista ja myös kaikenlaisten tyttöjen kanssa puhumista. Kun olet tottunut muiden kanssa puhumiseen ja ei-kiinnostavien tyttöjen kanssa puhumiseen, niin kiinnostavillekin tytöille on helpompi puhua.

      Tässä vielä tarkempia vinkkejä puhumiseen:
      http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2012/05/nariseepa-lattia-briliantti-avausrepla.html
      http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2012/12/kysy-hiljainen-hetki-hiljaisille.html
      http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2011/10/kolmas-pyora-4ever.html

      Tarkempia vinkkejä itsevarmaan kehonkieleen ja rohkeustreeniin:
      http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2013/06/vieraskyna-paa-ylos-kiusallisuus-alas.html
      http://jaanmurtajat.blogspot.fi/2011/04/peltoperspektiivi-ujot-snobit.html
      http://elaparemmin.fi/blogi/vieraskyna-nain-harjoittelet-rohkeaksi-onnistujaksi/

    • sostilanteidenpelost

      minäki halvaannun jos joku tulee juttelemaan... et ole yksin,

    • harjoitusmestari

      Yritä tosiaan koko ajan puhua kaikkien poikien, tyttöje, miesten ja naisten kanssa kaikkia pieniä turhanpäiväisiä juttuja. Niin totut siihen. Sitten voit myös tarkkailla muita miten he puhuvat toisilleen ja ottaa maillia.

    • polttaja

      On tosi vaikeeta muuttaa omaa toimintaansa, ja se jännitää, mutta siinä voi onnistua. Yksi vinkki on, että muuttaa sitä kerralla vaikka radikaalistikin. Sitten tulee ainakin kokeiltua uusia juttuja eikä jää vaan nysväämään samaa vanhaa. Mielummin virheitä kuin ei mitään.

    • 18+8

      Ei ole vaikeuksia puhua ihmisille alkoholin vaikutuksen alaisena.
      Kokeile sinäkin.

    • Taivaan lemmikki

      Hei! Regressioterapia poistaa ujoutta! Itse pääsin siinä siitä eroon. Missä sä asut?
      Hyviä regressioterapeutteja pk-seudulla on Pipsa Manninen ja Tarja Sahari. Olis kiva tutustua...mun sähköposti on [email protected]

    • obrut

      Monta "haaraa" vaan omaan sosiaaliseen elämään, niin voi eri ympyröissä rentoutua, kun ei yhdestä tilanteesta ole niin kamalaa stressiä...

    • ValitutSanat

      Estynyt persoonallisuus(häiriö), tarkemmin sanottuna häpeän kahlitsema persoonallisuus. Taustalla monesti myös (vaikka vain tunnetason) hylkäämiskokemukset lapsuudessa. Varmasti Suomessakin alidiagnosoitu ongelma, ajatellen sodanjälkeistä kasvatusilmapiiriä, sekä näiden ongelmien siirtyvyyttä sukupolvelta toiselle!

    • enosaajutella

      Pystyn samaistumaan ap:n kirjoitukseen täysillä. Ennen olin ujo ja jännitin puhumista. Lapsuudessa minulla ei ollut kavereita juurikaan joiden kanssa jutella ja sen takia olen varmaan sosiaalisesti alikehittynyt, en vain tiedä mitä puhua ja miten vaikka enää se ei edes jännitä! Kavereita on nykyään, mutta en tiedä ovatko he oikeita kavereita. Aika pintapuolisesti jutellaan jostain, ei koskaan mitään syvällistä. Se voi toki johtua siitäkin ettei minulle tapahdu mitään, koska elämässäni ei ole muuta sisältöä kuin koulu. On helpompi olla parin ihmisen kanssa kuin kahdestaan jonkun kanssa, toki nämäkin riippuu missä seurassa on
      .. äänekäs tyyppi on hyvä kaveri, koska semmoinen osaa puhua vaikka yksin ja se spontaanius voi tarttua minuunkin. Ryhmässä on myös enemmän puhujia ja ei tule hiljaisia hetkiä. Pidän itseäni aika harkitsevana tyyppinä ja ajatus voi luistaa tosi hyvinkin, mutta niiden tuominen esiin ääneen on vaikeaa. Kirjoittaminen onnistuu, mutta nettikavereista en perusta. Tuntuu että petän heidät, koska jos näemme ja en osaakaan puhua yhtä vauhdikkaasti kuin kirjoitan. Sitten neillä irl kavereille en uskalla kirjoittaa. Se on jotenkin noloa kun yhtäkkiä osaankin puhua...

      Puhuessa osaan vain vastata kysymyksiin ja silloin yritän toki vastata muutakin kuin joo, ei, en tiedä, puhua jostain koulujutusta ja neuvoa niissä. Semmoset vapaat keskustelut ei luonnistu missä pitäisi puhua itsestään, muista en kehtaa juoruta ja turhista asioista en osaa valittaa, koska uusi elämäntyylini on vain semmoinen "ajattele kaikesta positiivisesti", myös niistä harmillisista asioista... Olen ollut monta vuotta samojen ihmisten parissa, tunnetaan toisemme vuosien takaa. Ei olla varsinaisesti tutustuttu koskaan tai siltä se minusta tuntuu. Joskus kyllä täysin ventovieraan kanssa on helpompi jutella, he kun eivät tiedä minusta mitään niin on helpompi heittäytyä tai ottaa keskustelu haltuun jonkun uuden tyypin kanssa.

    • eteenjaylosss

      Edelliselle:

      "Kavereita on nykyään, mutta en tiedä ovatko he oikeita kavereita. Aika pintapuolisesti jutellaan jostain, ei koskaan mitään syvällistä."

      No aina kaverien kanssa tulee paljon pintapuolista juttua selitettyä ja joskus jotain syvempää. Rohkaistu vähän kirjottelemaan myös sun kavereille, niin ystävyys jatkuu ja näytät, että haluut olla kaveri.

      Totuttele itestäsi puhumiseen pikkuhiljaa ja hommaa harrastuksia. Elämä voooi muuttua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe